PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlanders meest oorlogszuchtige Europeanen



Shaheed
14-02-03, 13:03
Van onze redactie buitenland

Nederlanders zijn de meest oorlogszuchtige Europeanen. Ruim tweederde van onze landgenoten vindt het prima als de Verenigde Staten en Groot-Brittannië met instemming van de Verenigde Naties een aanval op Irak lanceren. Uit opiniepeilingen in 12 EU-landen blijkt dat 75 tot 90 procent van de overige Europeanen eigenmachtig ingrijpen afwijst.

Ook militair ingrijpen mét instemming van de VN stuit op sterk verzet. Van de Nederlanders vindt 31 procent dat het dan nog niet mag. In Frankrijk keurt 77 procent van de bevolking oorlog met VN-mandaat af.

De Britse regering, de belangrijkste bondgenoot van Washington, verwoordt de gevoelens van de bevolking niet. Negen van de tien Britten zijn mordicus tegen een oorlog zonder dekking van de VN en 45 procent van de bevolking blijft tegen als een oorlog wél wordt gesanctioneerd. Angst speelt daarbij, net als in Frankrijk, een belangrijke rol, denkt het onderzoeksbureau BVA.

Frankrijk biedt met vijf miljoen moslims onderdak aan de grootste moslimgemeenschap in Europa. ,,Fransen zijn bang voor nationale strubbelingen en terroristische aanslagen als Irak door de VS wordt aangevallen.'' In Spanje is de tegenstelling tussen de regering en de bevolking het scherpst. Premier Aznar steunt het Amerikaanse oorlogsstreven, de bevolking is daar tegen. Ruim 90 procent van de Spanjaarden is tegen een gewapend conflict, 65 procent blijft tegen als de VN zijn zegen geeft. In Australië en de VS stuit oorlog op weinig weerstand. Slechts 20 procent van de Amerikanen en 23 procent van de Australiërs is tegen oorlog met VN-mandaat.

plexus
14-02-03, 13:07
..hoe denk je dat we anders zo groot en welvarend zijn geworden :stout:

Mark
14-02-03, 13:20
Geplaatst door plexus
..hoe denk je dat we anders zo groot en welvarend zijn geworden :stout:

Ik ben er dan ook een groot voorstander van dat Nederland kernwapens gaat ontwikkelen :duim:

Vriend
14-02-03, 13:27
Ooit hadden de Nederlanders een masker op, van tolerantie, moraliteit en mensenrechten voor iedereen.Ze liepen voorop in de EU, met het morele vaandel.

Maar sinds Pim Fortuyn zijn de meeste autochtone Nederlanders gaan 'zeggen wat ze denken', en hebben zich daarmee als een 'plee figuur' ten tone gesteld aan het internationale gemeenschap.

Beste autochtone mede-Nederlanders, mijn advies; blijf vooral zeggen wat je denkt en doen wat je zegt....en denk er vooral zo min mogelijk bij na en vergeet de w.c. papier niet mee te nemen.

Simon
14-02-03, 13:37
Volgens de in deze topic gehanteerde redenering en vraagstelling zullen de Irakezen ongetwijfeld de meest vredelievende inwoners van het midden-oosten zijn waarbij de minste afstand is tussen de machthebbers en de bevolking.

Simon

plexus
14-02-03, 13:46
Geplaatst door Mark
Ik ben er dan ook een groot voorstander van dat Nederland kernwapens gaat ontwikkelen :duim:

..daar zijn we in "het geheim" al een tijdje mee bezig.. :engel: zeker nu met al die "spanningen" duitsland doet niet mee moeten we voor opletten..belgie doet ook niet mee ook voor opletten...we hebben die kernwapens gewoon nodig :nijn:

Mark
14-02-03, 13:53
Geplaatst door plexus
..daar zijn we in "het geheim" al een tijdje mee bezig.. :engel: zeker nu met al die "spanningen" duitsland doet niet mee moeten we voor opletten..belgie doet ook niet mee ook voor opletten...we hebben die kernwapens gewoon nodig :nijn:


Juist en als de kernwapens klaar zijn hebben we alleen nog maar lange afstandsrakketen nodig en een vriendsschapsverdrag met de Noord-Koreanen :duim:

Ik vertrouw al die andere landen niet want die zitten vol met buitenlanders :haha:

Simon
14-02-03, 14:02
Gelukkig is Saddam Hoessein zijn leven aan het beteren. Hij heeft de productie en import van ABC wapens verboden.

Simon



132 Teletekst vr 14 feb
***************************************
Saddam Hussein verbiedt abc-wapens

***************************************
BAGDAD De Iraakse president Saddam
Hussein heeft de import en productie
van nucleaire,biologische en chemische
wapens per decreet verboden.Daarnaast
zei hij opnieuw dat zijn land helemaal
geen massavernietigingswapens bezit.

De VN drong al in 1991,ten tijde van de
eerste wapeninspecties in Irak,op een
verbod op massavernietigingswapens aan.

De tweede man van het Iraakse regime,
Tariq Aziz,heeft vanochtend met de paus
gesproken.Johannes Paulus II hield hem
voor dat zijn land volledig aan de VN-
wapeninspecties moet meewerken om een
oorlog te voorkomen.Aziz beloofde hem
dat dat inderdaad zal gebeuren.
***************************************
volgende nieuws financieel sport

sil
14-02-03, 18:41
Geplaatst door Shaheed
Van onze redactie buitenland

Nederlanders zijn de meest oorlogszuchtige Europeanen. Ruim tweederde van onze landgenoten vindt het prima als de Verenigde Staten en Groot-Brittannië met instemming van de Verenigde Naties een aanval op Irak lanceren. Uit opiniepeilingen in 12 EU-landen blijkt dat 75 tot 90 procent van de overige Europeanen eigenmachtig ingrijpen afwijst.

Ook militair ingrijpen mét instemming van de VN stuit op sterk verzet. Van de Nederlanders vindt 31 procent dat het dan nog niet mag. In Frankrijk keurt 77 procent van de bevolking oorlog met VN-mandaat af.

De Britse regering, de belangrijkste bondgenoot van Washington, verwoordt de gevoelens van de bevolking niet. Negen van de tien Britten zijn mordicus tegen een oorlog zonder dekking van de VN en 45 procent van de bevolking blijft tegen als een oorlog wél wordt gesanctioneerd. Angst speelt daarbij, net als in Frankrijk, een belangrijke rol, denkt het onderzoeksbureau BVA.

Frankrijk biedt met vijf miljoen moslims onderdak aan de grootste moslimgemeenschap in Europa. ,,Fransen zijn bang voor nationale strubbelingen en terroristische aanslagen als Irak door de VS wordt aangevallen.'' In Spanje is de tegenstelling tussen de regering en de bevolking het scherpst. Premier Aznar steunt het Amerikaanse oorlogsstreven, de bevolking is daar tegen. Ruim 90 procent van de Spanjaarden is tegen een gewapend conflict, 65 procent blijft tegen als de VN zijn zegen geeft. In Australië en de VS stuit oorlog op weinig weerstand. Slechts 20 procent van de Amerikanen en 23 procent van de Australiërs is tegen oorlog met VN-mandaat.

Is niet zo gek,met inwoners zoals jij

Hamza-T
14-02-03, 23:12
Is niet zo gek,met inwoners zoals jij

Blij dat je het toegeeft, onze voorouders waren ook erg goed in slavendrijven, en landje pikken en leegroven.
Heb je daar nog leuke topics over Aghie Shaheed, alvast bedankt!

Salaam aleikoem warachmatulahi wa barakatuhu
nog een Eid Mubarak trouwens.

sadeeQ
14-02-03, 23:23
deze zooitje verwende idioten moeten hoog nodig een oorlog van dichtbij meemaken.weten ze gelijk wat ze andere mensen willen aandoen.met hun oorlogzuchtige gejank.ze wanen zich veilig op zo een grote afstand.maar schijn bedriegt.het zal niet lang duren voordat de eerste nederlandse lijkkisten binnenkomen.al denk ik dat het eerder afghanistan wordt dan iraQ.

in elke geval zijn de mensen die weten wat oorlog is uitgestorven of zwaar dement geworden.tyd voor een herrinnering dus.

sil
15-02-03, 01:56
Geplaatst door sadeeQ
deze zooitje verwende idioten moeten hoog nodig een oorlog van dichtbij meemaken.weten ze gelijk wat ze andere mensen willen aandoen.met hun oorlogzuchtige gejank.ze wanen zich veilig op zo een grote afstand.maar schijn bedriegt.het zal niet lang duren voordat de eerste nederlandse lijkkisten binnenkomen.al denk ik dat het eerder afghanistan wordt dan iraQ.

in elke geval zijn de mensen die weten wat oorlog is uitgestorven of zwaar dement geworden.tyd voor een herrinnering dus.

Jij bent echt gestoord.
ik ken nog verschillende mensen die hier 2 oorlogen hebben meegemaakt,en die zijn niet zo dement als jij

sil
15-02-03, 01:58
Geplaatst door Hamza-T
Blij dat je het toegeeft, onze voorouders waren ook erg goed in slavendrijven, en landje pikken en leegroven.
Heb je daar nog leuke topics over Aghie Shaheed, alvast bedankt!

Salaam aleikoem warachmatulahi wa barakatuhu
nog een Eid Mubarak trouwens.

Woon jij in breda,daar kunnen wij zulke extremisten missen als kiespijn.

Dragon_Khan
15-02-03, 09:30
Geplaatst door Shaheed
Van onze redactie buitenland

Nederlanders zijn de meest oorlogszuchtige Europeanen. Ruim tweederde van onze landgenoten vindt het prima als de Verenigde Staten en Groot-Brittannië met instemming van de Verenigde Naties een aanval op Irak lanceren. Uit opiniepeilingen in 12 EU-landen blijkt dat 75 tot 90 procent van de overige Europeanen eigenmachtig ingrijpen afwijst.

Ook militair ingrijpen mét instemming van de VN stuit op sterk verzet. Van de Nederlanders vindt 31 procent dat het dan nog niet mag. In Frankrijk keurt 77 procent van de bevolking oorlog met VN-mandaat af.

De Britse regering, de belangrijkste bondgenoot van Washington, verwoordt de gevoelens van de bevolking niet. Negen van de tien Britten zijn mordicus tegen een oorlog zonder dekking van de VN en 45 procent van de bevolking blijft tegen als een oorlog wél wordt gesanctioneerd. Angst speelt daarbij, net als in Frankrijk, een belangrijke rol, denkt het onderzoeksbureau BVA.

Frankrijk biedt met vijf miljoen moslims onderdak aan de grootste moslimgemeenschap in Europa. ,,Fransen zijn bang voor nationale strubbelingen en terroristische aanslagen als Irak door de VS wordt aangevallen.'' In Spanje is de tegenstelling tussen de regering en de bevolking het scherpst. Premier Aznar steunt het Amerikaanse oorlogsstreven, de bevolking is daar tegen. Ruim 90 procent van de Spanjaarden is tegen een gewapend conflict, 65 procent blijft tegen als de VN zijn zegen geeft. In Australië en de VS stuit oorlog op weinig weerstand. Slechts 20 procent van de Amerikanen en 23 procent van de Australiërs is tegen oorlog met VN-mandaat.

Nee dat vat je verkeerd op.

Wij Nederlanders willen graag dat er gevochten wordt, wij zelf willen heus niet mee doen. Misschien een paar patriots sturen om de bevolking in omringende landen te helpen.

mrz
15-02-03, 11:04
Natuurlijk zijn wij oorlogszuchtig, waarom denk je dat we hier zoveel wiet consumeren? Allemaal om de gemoederen te bedaren.

Hamza-T
15-02-03, 13:41
Hamza-T

quote:
Blij dat je het toegeeft, onze voorouders waren ook erg goed in slavendrijven


Ja, je hebt gelijk - jouw voorouders! Ik las hoe de koning van Marokko er in 1960 nog slaven op nahield. Verder worden er nog veel slaven gehouden - geschat zo'n 24 miljoen nu nog over de gehele wereld - ook in islamitische landen.

Eej ik weet niet of je het weet maar ik ben Nederlander en ik heb al helemaal schijt aan koningen van waar dan ook.
Ik heb ook niks met Marokko te maken, ik ben wel hun broeder want ik ben ook een moslim en Sil wat is er zo extremistisch aan mij?
Ik zei alleen iets over het verleden van Nederland.

Mark
15-02-03, 16:37
Geplaatst door Hamza-T
Blij dat je het toegeeft, onze voorouders waren ook erg goed in slavendrijven, en landje pikken en leegroven.
Heb je daar nog leuke topics over Aghie Shaheed, alvast bedankt!



Tja ik ben zeker blij dat wij eerder voldoende wapens hadden om andere landen te plunderen dan andersom. Stel je voor dat die landen ons hadden gekoloniseerd, dat was mooi kut geweest.

mrz
16-02-03, 00:43
"When plain people go to Lourdes in search of miracle cures, the intelligentsia proclaim them superstitious. Yet many are willing to trust a profit-making Bank that puts technical intelligence in the service of accumulation, a bank that helped finance enterprises such as Union Carbide's plant in Bhopal, and put into place the ecodestructive Green Revolution for which Bhopal was built, and was a great supporter of Suharto, and has built huge fossil-fuel-consuming projects throughout the South..." J. Kovel.

De arme stakkers met hun surrogaatgeloofje kapitamispoes.