PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen persvrijheid ten tijde van oorlog in Israel



lennart
16-02-03, 21:20
State radio chief: no Israeli disputes aired in
wartime

By Haaretz Service




Israel Radio chief Amnon Nadav said Tuesday that in the event of war in Iraq, the state-owned radio network will keep revelations of Israeli mistakes, miscalculations, and disputes off the air for the duration of the conflict.

During the 1991 Gulf war, in which Iraq attacked Israel with 39 Scud missiles, causing widespread damage but few injuries, Israel Radio's flagship Reshet Bet merged with Army Radio, and other subsidiary stations were kept off the air. Nadav said that in the expected war, Israel radio will go it alone.

"I've heard other journalists saying that the lesson to be learned from the previous war was that the screw-ups and the disputes were not brought to light in the course of the war," Nadav said, speaking on Reshet Bet.

"To all those who expect Israel Radio to do this, I am hereby announcing in advance, that during the war, we will not deal in differences of opinion, and won't embarrass ourselves.

"As in the last war, when the matters are over, we will open up everything to all opinions," Nadav said. "During wartime, we will endeavor to present a clear and unified message."

He said that during meetings held by Communications Minister Reuven Rivlin with a range of media representatives, news outlets strongly objected to the concept of "speaking with one voice." "Outside of emergencies, everyone in the press wants to broadcast what they want."

Nadav added that in contrast to the 1991 war, "for all of those who wish to relax between outright emergency and outright emergency, the Voice of Music will continue to broadcast as usual, as well as other music stations, until there is an alert for a real emergency, then all stations will unite."

http://www.haaretzdaily.com/hasen/spages/261816.html

manc
16-02-03, 21:28
De titel is onjuist. Er wordt louter gezegd dat oa bepaalde militaire missers en conflicten pas NA een eventuele strijd door de Israelische radio worden bekend gemaakt. De persvrijheid staat hiermee geenzins onder druk. Dat dit van te voren wordt aangekondingd is nieuw, dat nationale radiozenders zo werken is vrij gebruikelijk (denk aan WOII, de Falkland-Oorlog, de 2e Golfoorlog etc.etc.)

Lees eerst je eigen stukjes voor je ze plaats. Dat staat een stuk minder dom. Of was dit weer zo'n fijne overdrijving? Ik vind het in ieder geval een knap staaltje propaganda uit de typische anti-joodse-loby, anti-israel, anti-bush koker. De Pravda of de Iraakse staatsmedia zouden je het niet nagedaan hebben!

Bijna net zo mooi als Jort Kelder 'onmenselijk en zonder respect voor het menselijk leven en dus geen recht op een mening hebbende' verklaren omdat hij een keertje met wat vrienden te hard gereden zou hebben.

lennart
16-02-03, 21:42
Goed he, ik leer het wel, de media net zo toepassen als de rechtse rakkers.

Abu Jahjah is een gemenerik, kijk maar naar zijn verleden zegt Jort. Ik zeg kijk naar Jort zijn verleden, wat een gemenerik.

Geen negatieve berichtgeving over Israel ten tijde van oorlog, bijvoorbeeld als er wordt overgegaan tot het massaal uitzetten van Palestijnen ten tijde van oorlog, zal er volgens dit decreet geen berichtgeving over gedaan worden.

manc
16-02-03, 21:55
Geplaatst door lennart
Goed he, ik leer het wel, de media net zo toepassen als de rechtse rakkers.

Nee treurig. Uiterst treurig.


Abu Jahjah is een gemenerik, kijk maar naar zijn verleden zegt Jort. Ik zeg kijk naar Jort zijn verleden, wat een gemenerik.

Dat weet ik en daarmee verlaag je je dus tot hetzelfde door jouw verachte niveau. 'if you sleep with dogs....'


Geen negatieve berichtgeving over Israel ten tijde van oorlog, bijvoorbeeld als er wordt overgegaan tot het massaal uitzetten van Palestijnen ten tijde van oorlog, zal er volgens dit decreet geen berichtgeving over gedaan worden. Dat staat er niet, dat maak jij ervan. Je wurmt er stiekem maar gelijk een suggestie in dat Israel zulks van plan zou zijn. Ja, je begint de kunstjes van de oneerlijke propaganda al aardig onder de knie te krijgen.

lennart
16-02-03, 22:03
Geplaatst door manb
[B]Nee treurig. Uiterst treurig.


In deze informatie tijd moet je gebruik maken van dezelfde wapens als je tegenstanders, de VS en OBL gebruiken ook alletwee propaganda. Dus ik gebruik ook de media om mijn waarschuwing over te brengen.



Dat weet ik en daarmee verlaag je je dus tot hetzelfde door jouw verachte niveau. 'if you sleep with dogs....'


Ik heb er verder geen problemen, slimme mensen zoeken toch zelf naar de waarheid.



Dat staat er niet, dat maak jij ervan. Je wurmt er stiekem maar gelijk een suggestie in dat Israel zulks van plan zou zijn. Ja, je begint de kunstjes van de oneerlijke propaganda al aardig onder de knie te krijgen.

Hmm, waarom zou ik nou toch denken dat Israel zoiets van plan is. Misschien omdat Gush Shalom er zich ook zorgen over maakt? Of misschien dat de Palestijnen zich er zorgen over maken. Of misschien een hele reeks Israelische wetenschappers die een email hebben laten circuleren met precies de waarschuwing waar ik zo bang voor ben. Omdat ik denk dat juist deze actie zal leiden tot de vernietiging van de staat Israel en de dood van vrienden van mij?

manc
16-02-03, 22:11
Geplaatst door lennart
[B]In deze informatie tijd moet je gebruik maken van dezelfde wapens als je tegenstanders, de VS en OBL gebruiken ook alletwee propaganda. Dus ik gebruik ook de media om mijn waarschuwing over te brengen.

Tja, maar je gekke logica wordt snel ontmaskerd en de boodschap verliest zo zijn waarde: radiostilte (letterlijk!) aangaande militaire missers wordt stiekem omgetoverd in het vermoorden van de persvrijheid wordt stiekem omgetoverd in het deporteren van Palestijnen.


Ik heb er verder geen problemen, slimme mensen zoeken toch zelf naar de waarheid.

Dat is helemaal waar. Slimme, nieuwsgierige mensen welteverstaan.



Hmm, waarom zou ik nou toch denken dat Israel zoiets van plan is. Misschien omdat Gush Shalom er zich ook zorgen over maakt? Of misschien dat de Palestijnen zich er zorgen over maken. Of misschien een hele reeks Israelische wetenschappers die een email hebben laten circuleren met precies de waarschuwing waar ik zo bang voor ben. Omdat ik denk dat juist deze actie zal leiden tot de vernietiging van de staat Israel en de dood van vrienden van mij?

Dat je dat vermoeden of die angst heb kan ik inkomen, dat je dat koppelt aan een bericht over aangekondigde radiostilte aangaande oorlogshandelingen binnen Isreal zelf is op zijn zachts gezegd verwonderlijk.

Maar om over die deportatie verder te gaan. Als Israel dat had willen doen hadden ze dat 50 jaar geleden moeten doen, ze waren er toen nog mee weg gekomen ook (net als de Turken, de Russen, de Chinezen etc.etc.etc.) Tegenwoordig lopen er niet iets te veel cameraploegen in dat land rond. Mocht een gek toch dat plan opvatten dan hoop ik dat de EU direct haar diplomatieke banden met Israel verbreekt en het opneemt voor de Palestijnen.

lennart
16-02-03, 22:15
Dat je dat vermoeden of die angst heb kan ik inkomen, dat je dat koppelt aan een bericht over aangekondigde radiostilte aangaande oorlogshandelingen binnen Isreal zelf is op zijn zachts gezegd verwonderlijk.


Wanhoop en dood komt altijd in de stilte van de nacht.
Dus laat iedereen luidskeel schreeuwen wanneer zij komen met de wanhoop van oorlog.

Wanneer de media zwijgt tijdens dergelijke misdaden alleen dan komen zij er mee weg.

ps. Ze hebben het 50 jaar geleden ook gedaan en dit is tot de jaren 90 verzwegen, heb je dat niet meekregen?

jaja
16-02-03, 23:36
Geplaatst door lennart
Wanhoop en dood komt altijd in de stilte van de nacht.
Dus laat iedereen luidskeel schreeuwen wanneer zij komen met de wanhoop van oorlog.

Wanneer de media zwijgt tijdens dergelijke misdaden alleen dan komen zij er mee weg.

ps. Ze hebben het 50 jaar geleden ook gedaan en dit is tot de jaren 90 verzwegen, heb je dat niet meekregen? heel mooie retoriek ... historisch minder sterk.
Wanhoop en dood komen ook overdag, voor de camera ... kijk maar naar Afrika, kijk naar Cambodja van Polpot, Birma, de koerden in Irak en Turkije.

Sommige misdaden worden gestraft zonder dat de media er over schreven op het moment van de daad, bijvoorbeeld WOII.

Wat betreft de gebeurtenissen van 1947/8, daar had meer over geschreven kunnen / moeten worden, maar dan wel alle verhalen ... en niet de verkorte samenvatting van een kant.