PDA

Bekijk Volledige Versie : Britse medicijnenopleidingen willen moslims weren



barfly
17-02-03, 08:39
LONDEN (ANP) - De Raad van Rectoren van Medische Opleidingen wil
het aantal moslimstudenten terugdringen, omdat die op religieuze
gronden weigeren te leren over onder meer abortus en anticonceptie.
Het aantal islamitische studenten was de afgelopen twintig jaar
juist naar 33 procent gestegen.
De raad is bezorgd over de invloed die het islamitisch geloof op
de universitaire opleiding krijgt, meldde maandag de Britse krant
The Times. ,,Veel studenten zijn tegen abortus, terwijl anderen
weigeren geslachtsziektes te behandelen omdat die een straf zouden
zijn voor immoreel gedrag'', aldus een docent.
Medische opleidingen zijn in Groot-Brittannië volgens afspraken
van de Algemene Medische Raad verplicht rekening te houden met
religieuze gevoeligheden van hun studenten.

Ik vraag me af of dit wettelijk wel door de beugel kan? Dan kunnen ze namelijk wel meer geloofsgroepen boycotten...

jaja
17-02-03, 08:54
Geplaatst door barfly
LONDEN (ANP) - De Raad van Rectoren van Medische Opleidingen wil
het aantal moslimstudenten terugdringen, omdat die op religieuze
gronden weigeren te leren over onder meer abortus en anticonceptie.
Het aantal islamitische studenten was de afgelopen twintig jaar
juist naar 33 procent gestegen.
De raad is bezorgd over de invloed die het islamitisch geloof op
de universitaire opleiding krijgt, meldde maandag de Britse krant
The Times. ,,Veel studenten zijn tegen abortus, terwijl anderen
weigeren geslachtsziektes te behandelen omdat die een straf zouden
zijn voor immoreel gedrag'', aldus een docent.
Medische opleidingen zijn in Groot-Brittannië volgens afspraken
van de Algemene Medische Raad verplicht rekening te houden met
religieuze gevoeligheden van hun studenten.

Ik vraag me af of dit wettelijk wel door de beugel kan? Dan kunnen ze namelijk wel meer geloofsgroepen boycotten... Ze zijn verantwoordelijk ervoor te zorgen dat er over een paar jaar voldoende artsen zijn. Als een te groot aantal normale ingrepen weigert - en het behandelen van geslachtsziektes is een normale medische ingreep in mijn ogen - dan kan daar een probleem ontstaan. Grof gezegd, de toelaatbaarheid van ingrepen bepaald de samenleving. Als abortus en behandeling van geslachtsziektes door de samenleving geaccepteerd worden, dan dient de raad er voor te zorgen dat er voldoende artsen zijn om die ingrepen uit te voeren. Aangezien het geld niet grenzeloos is, moet de raad dan kiezen voor artsen die die ingrepen ook echt willen uitvoeren. Dat kan betekenen minder moslim en christelijke artsen - als die te vaak een beroep doen op religieuze uitzonderingsposities.

nouwra
17-02-03, 09:51
Uhhh... en hoe denken zij over Maagdenvliesreconstructie?

En moet Vrouwenbesnijdenis nu wel of niet in het Ziekenfonds?
hoe zit het met het behandelen van onwetendheid? kan namelijk behoorlijk destructief zijn voor de persoon zelf...

klein lesje ukkepuk: vrouwen besnijdenis is HARAM.

MokroMike II
17-02-03, 10:27
ook in Nederland gaan stemmen op om Moslims te weren uit de Hotel Scholen omdat ze geen varkensvlees en alcoholische dranken willen serveren, bereiden en proeven.


...........

Tomas
17-02-03, 10:38
Het is volgens mij pure discriminatie om mensen te weren in beroepen of opleidingen op basis van hun geloof.

Dat mag niet en kan niet. Artikel 1.

Het is natuurlijk wel zo, dat mensen niet verplicht aangenomen moeten worden als ze niet willen meewerken. Als een kok weigert om bepaalde gerechten te maken, dan zegt een hotel natuurlijk: volgende.

Da's logisch.

Wat verwacht je anders?

barfly
17-02-03, 11:50
Geplaatst door Tomas
Het is volgens mij pure discriminatie om mensen te weren in beroepen of opleidingen op basis van hun geloof.

Dat mag niet en kan niet. Artikel 1.

Het is natuurlijk wel zo, dat mensen niet verplicht aangenomen moeten worden als ze niet willen meewerken. Als een kok weigert om bepaalde gerechten te maken, dan zegt een hotel natuurlijk: volgende.

Da's logisch.

Wat verwacht je anders?

Tja dan kan je ook zeggen: Meisjes bij t ROC mogen best een burga dragen alleen zullen ze waarschijnlijk niet aan een baan komen. Misschien dat er een maatschappelijke discussie moet komen over hoe dit aan te pakken.
Ik ben trouwens benieuwd waarom een moslim een koks opleiding volgt als deze kan weten dat in de westerse samenleving drank en varken geserveerd worden maarja dat geldt dan ook weer voor toekomstige leraren of medici..

Simon
17-02-03, 12:06
Geplaatst door MokroMike II
ook in Nederland gaan stemmen op om Moslims te weren uit de Hotel Scholen omdat ze geen varkensvlees en alcoholische dranken willen serveren, bereiden en proeven.
...........

Tja, dan moet je als moslim niet op een hotelschool. Lijkt mij logisch dat je je eigen normen en waarden niet aan anderen hebt op te dringen.

Simon

Tomas
17-02-03, 12:37
Geplaatst door barfly
Tja dan kan je ook zeggen: Meisjes bij t ROC mogen best een burga dragen alleen zullen ze waarschijnlijk niet aan een baan komen.


Nee, wat ik zeg is: Je mag geen moslims weren op scholen, maar wel stellen dat je je houdt aan de regels van de school. Zolang die maar redelijk zijn. En een burka is dat dus niet. En een hoofddoekje wel.


Misschien dat er een maatschappelijke discussie moet komen over hoe dit aan te pakken.

Waarom?

taouanza
17-02-03, 12:46
Geplaatst door barfly
Tja dan kan je ook zeggen: Meisjes bij t ROC mogen best een burga dragen alleen zullen ze waarschijnlijk niet aan een baan komen. Misschien dat er een maatschappelijke discussie moet komen over hoe dit aan te pakken.
Ik ben trouwens benieuwd waarom een moslim een koks opleiding volgt als deze kan weten dat in de westerse samenleving drank en varken geserveerd worden maarja dat geldt dan ook weer voor toekomstige leraren of medici..

nou mischien wil je een oficiele diploma om een eigen zaak te beginnen of in islamitisch restaurant werken.
je leer toch meer dan over drank en varkensvlees?

Tomas
17-02-03, 12:51
Geplaatst door taouanza
nou mischien wil je een oficiele diploma om een eigen zaak te beginnen of in islamitisch restaurant werken.
je leer toch meer dan over drank en varkensvlees?

Ik weet niet hoe het examen van een koksopleiding eruit ziet, maar ik kan me voorstellen dat deze bestaat bij de gratie van het verichten van harame zaken...

Als dat zoveel is dat je als moslim dit niet denkt te kunnen doen, zal je toch iets alternatiefs moeten verzinnen.

Verwachten dat alles in NL zich aanpast aan de Islam, lijkt mij soms wel eens wat te hoog gegrepen.

Tomas
17-02-03, 13:23
Geplaatst door J.M.T.
Er vindt hier een totale cultuurbotsing plaats. In een ziekenhuis kwam een aardige arts een moslima-patient tegemoet en stak zijn hand uit (gebruikelijk in Nederland). Zij weigerde die hand en zei dat zij geen hand van een vreemde man mocht aanraken. Het is in Nederland ongelooflijk onbeschoft een uitgestoken hand te weigeren. De arts weigerde haar te behandelen.


Tja, blijkbaar is de selectie voor de artsenopleiding toch nog niet goed genoeg.



Waarom geeft alleen de islam zoveel problemen?

Je bedoelt het probleem van die Arts?

Dat die man niet helemaal spoort?

Dat ie ontslagen moet worden?

Mill
17-02-03, 13:25
Geplaatst door Tomas
Het is volgens mij pure discriminatie om mensen te weren in beroepen of opleidingen op basis van hun geloof.

Dat mag niet en kan niet. Artikel 1.

Het is natuurlijk wel zo, dat mensen niet verplicht aangenomen moeten worden als ze niet willen meewerken. Als een kok weigert om bepaalde gerechten te maken, dan zegt een hotel natuurlijk: volgende.

Da's logisch.

Wat verwacht je anders?

Inderdaad. Er is hier geen sprake van ongeoorloofde discriminatie. Het is gewoon de (hippocratische) plicht van een arts om mensen te helpen. Voor een arts behoort het irrelevant te zijn hoe mensen aan hun kwalen zijn gekomen. Mensen met een geslachtsziekte behoren gewoon te worden geholpen, door ELKE arts. Punt. Wie dat niet wil, of het nou vanuit het christendom, de islam of Surinaamse voodoo is ingegeven, die moet en mag geen arts worden.

Tomas
17-02-03, 14:10
Geplaatst door J.M.T.
Wij hebben geen zin an achterlijke, achterhaalde toestanden.

Die Wij in je laatste zin slaat niet op Mij.

Ik erger mij kappot aan de arts die een patient weigert te helpen omdat hij haar cultuur beledigend vindt!

Die man is een primitieve, achterlijke lul. Een schande voor zijn beroep.

Weg met dat soort!

Royeren!

Ontslaan!

Terug sturen!

Tomas
17-02-03, 15:23
Geplaatst door J.M.T.
Dus ZIJ mag de cultuur van de dokter wél schofferen??


Dus....? Dus....? Hoezo Dus...?

En echt schofferen vind ik het ook niet. Ik ben niet geschoffeerd als iemand vanuit haar cultuur mij geen hand geeft. Dan ben ik geinteresseerd. Niet geschoffeerd. Als iemand dat doet vanuit minachting, dan is het wat anders. Dan sla ik 'm op z'n muil en help 'm daarna pas...


Ja, en jij bent een achterlijke zak en een cultuurverrader.

Een wat??? Cultuurverrader? Wat is dat?

Ben jij eigenlijk een christen, jmt?


Waarom ga jij niet lekker naar een verlicht islamitisch land Tomas!


Waarom wel? Maar waarom ga jij niet naar een intolleranter land? Een land waar je een sterke monocultuur hebt, zoals saoudi-arabie. Waarom ga jij daar niet heen, dat lijkt mij nou echt ideaal land voor jou.


Mensen zoals jij hebben wij hier ook niet nodig.

Nou denk ik toevallig wel over emigreren. Maar waar naar toe?

Mark
17-02-03, 15:27
Geplaatst door Tomas



Nou denk ik toevallig wel over emigreren. Maar waar naar toe?


"Is er leven op Pluto? Kun je dansen op de maan? Is er een plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan?"


Oei ik ga maar snel wat nare dingen over moslims zeggen voordat JMT mij ook als verrader bestempeld en het land uit gooit :loog:

Tomas
17-02-03, 15:47
Geplaatst door Mark
"Is er leven op Pluto? Kun je dansen op de maan? Is er een plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan?"

Ik heb nog nooit getwijfeld over Belgie...

Ik ben bang dat JMT van de australische immigratiedienst is, want ik hoor niks meer van ze.


Oei ik ga maar snel wat nare dingen over moslims zeggen voordat JMT mij ook als verrader bestempeld en het land uit gooit :loog:

jmt woont hier helemaal niet. Je ziet toch zo aan haar replies dat ze geen echte nederlander is. Dat je dat niet ziet, zeg. Nu twijfel ik ook aan jouw nederlanderschap.

ZwYgStErr
17-02-03, 15:50
Geplaatst door J.M.T.
Een moslim die een geslachtsziekte heeft laten moslim-artsen gewoon doodgaan omdat hun God (!) besloten heeft dat geslachtsziekte 'haram' is - ook al betreft dat b.v. een vrouw die door haar overspelige echtgenote de ziekte opgelopen heeft?!

Waarom zou een ziekte haram zyn? :cheefbek:



Geplaatst door J.M.T.

Wat betreft die hotelscholen. Ook daar zul je gewoon mee moeten doen met wat het vak vraagt - anders kun je niet goed functioneren in onze maatschappij.

'JULLIE' maatschappy is ook 'ONZE' maatschappy, :rolleyes:.


Geplaatst door J.M.T.
Er vindt hier een totale cultuurbotsing plaats. In een ziekenhuis kwam een aardige arts een moslima-patient tegemoet en stak zijn hand uit (gebruikelijk in Nederland). Zij weigerde die hand en zei dat zij geen hand van een vreemde man mocht aanraken. Het is in Nederland ongelooflijk onbeschoft een uitgestoken hand te weigeren. De arts weigerde haar te behandelen..

:hihi:, grappig hoe je dat zo formuleert: De o zo aardige, natuurlyk hardstikke beschaafde arts ... ben verbaasd dat je de 'moslima-patiënte' gewoon moslima-patiënt hebt genoemd, en niet 'onderdrukte, niet-geïntegreerde' als byv. naamwoorden ervoor hebt gezet.
Zie niet in waarom het zo een groot probleem is dat zy hem geen hand wilde geven.


Geplaatst door J.M.T.
Waarom geeft alleen de islam zoveel problemen?

Niet de Islam geeft problemen, mensen zoals jy geven problemen, :).

-Zs-

P.s. Dikke vette lange *ZUCHT*....:moe:.

Mark
17-02-03, 15:53
Geplaatst door Tomas
Ik heb nog nooit getwijfeld over Belgie...

Ik ben bang dat JMT van de australische immigratiedienst is, want ik hoor niks meer van ze.


Australie wil geen ouwe katten maar jonge atheisten :)


Geplaatst door Tomas

jmt woont hier helemaal niet. Je ziet toch zo aan haar replies dat ze geen echte nederlander is. Dat je dat niet ziet, zeg. Nu twijfel ik ook aan jouw nederlanderschap. [/B]

Ik ben geen nederlander maar Hollander, met al die andere provincies heb ik niks. :fplet:

rebelgirl
17-02-03, 16:17
Geplaatst door barfly
LONDEN (ANP) - De Raad van Rectoren van Medische Opleidingen wil
het aantal moslimstudenten terugdringen, omdat die op religieuze
gronden weigeren te leren over onder meer abortus en anticonceptie.
Het aantal islamitische studenten was de afgelopen twintig jaar
juist naar 33 procent gestegen.
De raad is bezorgd over de invloed die het islamitisch geloof op
de universitaire opleiding krijgt, meldde maandag de Britse krant
The Times. ,,Veel studenten zijn tegen abortus, terwijl anderen
weigeren geslachtsziektes te behandelen omdat die een straf zouden
zijn voor immoreel gedrag'', aldus een docent.
Medische opleidingen zijn in Groot-Brittannië volgens afspraken
van de Algemene Medische Raad verplicht rekening te houden met
religieuze gevoeligheden van hun studenten.

Ik vraag me af of dit wettelijk wel door de beugel kan? Dan kunnen ze namelijk wel meer geloofsgroepen boycotten...

Ze willen moslims terugdringen omdat ze geen abortussen willen uitvoeren en geslachtsziekten willen helpen? Dus alleen die moslims? Dan zeg ik prima, als arts help je alles en iedereen (dus ook een moslimvrouw die je de hand niet wil schudden) of je wordt vuilnisman.

Btw abortus is in de islam onder meer toegestaan als de zwangerschap levensbedreigend is voor de vrouw.

ZwYgStErr
17-02-03, 16:18
Geplaatst door J.M.T.
Moet je teruggaan naar het begin van de discussie. Moslims in Engeland worden geweigerd als medische studenten omdat zij geslachtsziekten niet willen bestuderen of willen behandelen omdat zij 'haram' zijn.

Dat klopt niet, een ziekte kan niet haram zyn.


Geplaatst door J.M.T.
Kennelijk niet want in onze maatschappij, in onze koksscholen is is altijd normaal geweest om ook met varkensvlees om te gaan.

'Maatschappyen' veranderen, zo ook de Nederlandse.


Geplaatst door J.M.T.
Ook dat is een probleem. Vrouwen die niet kunnen lezen of schrijven en geen Nederlands kennen. Die recepten niet kunnen volgen - waardoor zij niet beter worden of zelfs dood gaan..

:lol:, ik moet toegeven je hebt wel humor. Gutte gutte gut, 3ieyak is echt een kunst. Geloof me, mensen die niet kunnen lezen en schryven (Zo ook vele Autochtone Nederlanders:p) gaan heus niet dood, omdat zy geen recept kunnen lezen.



Geplaatst door J.M.T.
Nogmaals: het is ongelooflijk onbeschoft om de hand van iemand te weigeren of die niet aan te kijken. Dat heeft iets te maken met onze cultuur.

Tom vindt van niet, die is toch ook van 'jouw cultuur'?


Geplaatst door J.M.T.
Ik heb nog geen Hindoe of Buddhist geweld tegen ons horen prediken, noch staan andere religies, andere culturen erop zichzelf zo openlijk tegen de Nederlandse cultuur te profileren - niqaab's en de AEL b.v.

Gaat et nu niet over, jy TOPIC VERKR8ER. Misschien wil je wel by my en Tha Girl's team, ;). Check myn onderschrift, ik maak er wel 'three' van.

-Zs-

Tomas
17-02-03, 16:19
Geplaatst door Mark
Australie wil geen ouwe katten maar jonge atheisten :)


Zal dat het zijn. Ik denk nu al een paar dagen aan Argentinie. ZOu dat wat zijn?


Ik ben geen nederlander maar Hollander, met al die andere provincies heb ik niks. :fplet:

Dacht ik wel.

Ik denk dat jmt ook een hollander is.

Maar geen nederlander. Dat nooit.

Cheeky girl
17-02-03, 16:41
Geplaatst door J.M.T
Nogmaals: het is ongelooflijk onbeschoft om de hand van iemand te weigeren of die niet aan te kijken. Dat heeft iets te maken met onze cultuur.
Onze huisarts en zovele andere artsen die mijn moeder hebben behandeld schenen het absoluut niet erg te vinden, het is zelf zo dat mij een keer werd gevraagd door een dokter of hij me een hand mocht geven. Ze weten wat de reden is en hebben het absoluut niet als een belediging gezien en dat heeft niets met jouw cultuur te maken want het is in alle culturen onbeschoft om iemand een hand te weigeren zonder reden.

chill een beetje J.M.T en maak je niet zo druk want jou woorden zullen echt niets veranderen. Je hebt er alleen jezelf mee :rolleyes:

Cheeky girl
17-02-03, 16:52
Geplaatst door J.M.T.
Wat heeft het eerste met het tweede te maken? Als er een opleiding bestaat dan is het niet aan studenten om te zeggen dat zij die of die zieken niet willen behandelen - daar gaat het om. Het gaat er ook om dat men ALLE zieke mensen moet willen behandelen maar dan moeten die mensen wel zo beleefd zijn de artsen niet te schofferen.
Je weet niet eens of het waar is wat die studenten zeggen want dat is ook niet zo maar je pakt deze kans om weer uit te vallen over de Islam met beide handen aan. Je wilt zo graag bewijzen dat de Islam slecht is dat je niet nadenkt bij wat je zegt. Een arts hoort inderdaad elke patiënt te behandelen, ongeacht wat de ziekte, cultuur, geloof of wat dan ook van die patiënt is en dat geldt ook voor die dokter die die vrouw niet wou behandelen omdat ze hem geen hand wou geven. :cheefbek:


Stel je voor een Westerse vrouw in SA of waar ook gebruikelijk die weigert een sluier om te doen - daarmee schoffeert zij de cultuur van dat land!
Ik vraag me nou toch echt af waarom men altijd als vb SA nemen, dat bepaalde dingen daar niet kunnen moet je maar aan de regering wijten en niet aan ons. En nee ze schoffeert de cultuur niet als ze geen sluier draagt, wat heeft cultuur hier zoiezo mee te maken?


Stel je ook eens voor, zeg in Marokko, dat daar Nederlanders komen en op een koksschool die zeggen dat ze daar ook varkensvlees moet leren opdienen, dat men ook varkens in winkels op mag hangen! Hoor jij de Marokkanen ook al protesteren?
Voor jou informatie zijn er restaurants in Marokko voor toeristen waar men alcohol en eventueel ook varkensvlees opdient. Hoor jij iemand protesteren over het ophangen van schapen in winkels? Heel veel nederlanders maken er zelf gebruik van dus wat zeur je nou?


Nou zeg, goed dan maar want er zijn heel veel moslimas in Nederland die een kind weg laten halen en dat niet alleen als het "levensbedreigend" is, maar ook 'buitenechtelijk' kinderen worden regelmatig verwijders. Want in het laatste geval is daar toch de schaamte van de familie 'haal het er uit' schreeuwde een moslima in het ziekenhuizen 'want anders'......!
Het feit dat het niet mag betekent niet per se dat het ook niet gebeurt, ja natuurlijk zijn er vrouwen die abortus plegen om andere redenen dan eerder genoemd zijn maar je hebt ook moordenaars en dieven etc etc en dat mag ook allemaal niet maar dat betekent nog niet dat men zich er ook aan houdt....

Al Sawt
17-02-03, 16:55
Geplaatst door J.M.T.
Wel, ik vind dit gewoon allemaal nonsense. Natuurlijk moeten wij ons aanpassen. Natuurlijk moeten wij artsen opleiding die geen geslachtsziekten willen behandelen en alles dat dat nog meer 'haram' is. Wie zijn wij om te bepalen wat onze artsen moeten kennen en functioneren? Een moslim die een geslachtsziekte heeft laten moslim-artsen gewoon doodgaan omdat hun God (!) besloten heeft dat geslachtsziekte 'haram' is - ook al betreft dat b.v. een vrouw die door haar overspelige echtgenote de ziekte opgelopen heeft?!
De Islam, staat geen enkele medische behandeling in de weg, ook als het een geslachtziekte betreft. De medische wetenschap, die in het begin van de Islam zeer vooruitstrevend was, getuigt van het feit dat de Islam wetenschap hoog in de vaandel heeft. Trouwens het gebruik van anti-conceptie middelen zijn niet HARAM, als ze tenminste binnen een huwelijk worden gebruikt. Daar mag de Christendom voorbeeldt van nemen, met name de kerk in Afrika.


Geplaatst door J.M.T.
Ze lijken wel gek! Terug naar de middeleeuwen toen geslachtsziekten niet verholpen kónden worden. Laat ze maar creperen - eigen schuld dikke bult toch! Ach ja, die menselijke, vredelievende islam. Je hebt gelijk terug naar de middeleeuwen, kunnen ze voorbeeldt nemen, van mensen o.a. als Averoes( Ibn Rushd) en Zakariya Razi, wiens medische werken zelfs nu nog worden onderwijzen.

Tja, wat betreft de menselijke en vredeslievende Islam, heeft nog nooit een etnische minderheid als een oorzaak van een ziekte aangwezen, om ze vervolgens te vermoorden om de epidemie de kop in te drukken.



Geplaatst door J.M.T.
Er zijn een beperkt aantal plaatsen op universiteiten - beter om mensen aan te trekken die onbevooroordeeld en zonder morele hoogstandjes mensen helpen.

Wat betreft die hotelscholen. Ook daar zul je gewoon mee moeten doen met wat het vak vraagt - anders kun je niet goed functioneren in onze maatschappij. Nog nooit van de term Internationalisering gehoord? Wat een hotel school in Ned onderwijst, onderwijst de collega instelling in Indonesie b.v. ook. Als je het over een maatschappij en tegelijk over een hoge opleiding hebt, dan spreek je automatisch over de "wereldmaatschappij"


Geplaatst door J.M.T.
Er vindt hier een totale cultuurbotsing plaats. In een ziekenhuis kwam een aardige arts een moslima-patient tegemoet en stak zijn hand uit (gebruikelijk in Nederland). Zij weigerde die hand en zei dat zij geen hand van een vreemde man mocht aanraken. Het is in Nederland ongelooflijk onbeschoft een uitgestoken hand te weigeren. De arts weigerde haar te behandelen.

Waarom geeft alleen de islam zoveel problemen?

Je kan niet verwachten dat mensen, uit een totaal andere cultuur, zo snel in een maatschappij integreren. Daar is veel tijd, geduld en wederzijdse begrip voor nodig. De cultuurbotsing, was nooit gekomen en zal dus nooit komen, als je weet dat de meeste allochtonen al aangepast zijn in Nederland.


Zoals je al zei, het is een "cultuurprobleem" geen godsdienstige probleem. De Islam is nergens voor verantwoordelijk. Het is de enigste godsdienst die ander gelovigen en minderheiden bescherming biedt.
Integenstelling tot de menselijke en vredeslievende Christendom, die talloze genocide op haar naam heeft staan, van de eerste jodenvervolging tot de Ruanda genocide.

Cheeky girl
17-02-03, 16:59
Geplaatst door J.M.T.
.

Tjee, en dat is nog maar een hand!!!! Hoe moet het met verder onderzoek/aanraken van een vrouwenlichaam door een arts?
Dat is noodzakelijk en het andere niet maar ja dat zul jij vast weer niet begrijpen dus ik zal ook geen moeite doen het uit te leggen :vierkant:


Oh! Dus waar hebben wij het over? Het ging erom dat iemand de hand van iemand weigerde en dat is dus waar ook ter wereld onbeschoft. Belachelijk om niet te weten dat het ook in Nederland zo gezien wordt - door er iets anders aan op te hangen - een religie!

Het ging er helemaal niet om dat het onbeschoft is iemand de hand te weigeren , het ging om studenten die weigeren bepaalde dingen wel of niet te doen op een medische opleiding maar je zou J.M.T niet zijn als je weer helemaal van het onderwerp afdwaalt. Soms vraag ik me af, dringen bepaalde dingen gewoon niet tot je door of doe je alleen maar alsof. Het is onbeschoft om iemand de hand te weigeren uit minachting of arrogantie maar als je iemand uitlegt waarom je geen hand wilt/kunt geven dan is er geen probleem en normale mensen schijnen het te begrijpen en vinden het niet erg maar je hebt natuurlijk weer van die rare mensen die van alles een ramp maken .

Al Sawt
17-02-03, 17:01
Geplaatst door Tomas
Ik weet niet hoe het examen van een koksopleiding eruit ziet, maar ik kan me voorstellen dat deze bestaat bij de gratie van het verichten van harame zaken...

Als dat zoveel is dat je als moslim dit niet denkt te kunnen doen, zal je toch iets alternatiefs moeten verzinnen.

Verwachten dat alles in NL zich aanpast aan de Islam, lijkt mij soms wel eens wat te hoog gegrepen. De kok opleidingen, houden al jaren rekening met vegetarische en joodse studenten. Dus daarom heb je hier en daar ook aanpassingen aan de les programma, die rekening houdt met vegetarische en Joodse spijswetten(die voor ons Halal zijn). Naar mijn idee hoeft het voor een moslim student geen probleem te zijn om hotelschool te volgen.

Tomas
17-02-03, 17:06
Geplaatst door Al Sawt
De kok opleidingen, houden al jaren rekening met vegetarische en joodse studenten. Dus daarom heb je hier en daar ook aanpassingen aan de les programma, die rekening houdt met vegetarische en Joodse spijswetten(die voor ons Halal zijn). Naar mijn idee hoeft het voor een moslim student geen probleem te zijn om hotelschool te volgen.

Dat lijkt mij dan niet, nee.

Maar dit zou dan ook betekenen dat er verschillende diploma's of certificaten zijn. Want een joodse kok is dus geen franse kok.

Al Sawt
17-02-03, 17:18
Geplaatst door Tomas
Dat lijkt mij dan niet, nee.

Maar dit zou dan ook betekenen dat er verschillende diploma's of certificaten zijn. Want een joodse kok is dus geen franse kok. Over het structuur en certifficatie van de hotelonderwijs, is voor mij slecht giswerk. Maar dat ze rekening houden met Joodse geboden, staat voor mij als paal boven water.

Dat een Islamitische of een Joodse restaurant, ooit een michellen ster zal krijgen, dat betwijfel ik.

Tomas
17-02-03, 17:27
Geplaatst door J.M.T.
Dat is het wél. Het is ongelooflijk onbeschoft om iemand een handdruk te weigeren. Moet die dokter eerst aan iedereen vragen of zij hem wel een hand willen geven voor dat hij die uitsteekt? Moet hij, als men weigert, dat dan begrijpen en zeggen ach ja, natuurlijk -- uw cultuur staat u niet toe dat u mij als 'haram' mens niet aan mag raken. Kom nou! Doen ze maar in SA, niet hier! HIER is het gebruikelijk en beleefd een uitgestoken hand te aanvaarden. Als je dat niet doet staat dat gelijk aan een slag in je gezicht.


Wow... Een slag in je gezicht! Toemaar. JMT, je kunt er van uit gaan dat ik dit bij jou inderdaad zo bedoel mocht het ooit zover komen.

Voor een "normaal" mens in NL is het geen klap in het gezicht als iemand dat vanuit een culturele achtergrond doet. Wel voor intolerante, slamofoben, homofoben, racisten, cultuurrakkers, aartsconservatieven of zeikwijven. Verder hebben zelfs mijn ouders die al heel erg op leeftijd zijn en denken dat de wereld gek aan het worden is, respect voor zoiets. En vragen dan nieuwsgierig hoe dat dan zit. Zo'n dokter moet dat gewoon weten, zo niet dan is hij niet van deze wereld. Dan zou hij gewoon moeten gaan wonen op de golfbaan, want dat is dan blijkbaar zijn wereld.



Misschien zou men eerst een vragenlijst kunnen beantwoorden. Die kan de dokter dan bestuderen en dan kan hij rekening houden met de specifieke culturele wensen van zijn patienten. Dokter hebben wel wat anders aan hun hoofd lijkt mij.

't is zo simpel. Het ligt er maar aan hoe ingewikkeld je het wilt maken.


Iemand die zijn eigen cultuur achterstelt, ontkent en schofffeert.

Ik krijg toch erg de indruk dat juist jij een hele hoop belangrijke zaken in onze cultuur ernstig schoffeertde, zoals de bekende Nederlandse tolerantie, openheid, verdraagzaamheid, brede interesse in andere culturen, humaniteit en nog veel en veel meer.


Jij bent toch zo happig op allerlei achterlijke toestanden

Zoals?


in SA vindt je ze te over! Probeer anders Marokko - daar mag je allés doen en zeggen wat je wil, of Turkije (alhoewel daar de hoofddoek niet als gewenst gezien wordt).

Kan iemand dit mens nog volgen?

Is Turkije niks voor jou?

Tomas
17-02-03, 17:31
Geplaatst door Al Sawt
Over het structuur en certifficatie van de hotelonderwijs, is voor mij slecht giswerk. Maar dat ze rekening houden met Joodse geboden, staat voor mij als paal boven water.

Dat een Islamitische of een Joodse restaurant, ooit een michellen ster zal krijgen, dat betwijfel ik.

Dat laatste weet je maar nooit.

ZwYgStErr
17-02-03, 17:36
Geplaatst door Tomas

kan iemand dit mens nog volgen?

Mens? :vreemd:.


Geplaatst door Tomas
Is Turkye niks voor jou?

Kd8 eerder aan Riagg...:moe:.

-Zs-

Tomas
17-02-03, 17:39
Geplaatst door ZwYgStErr
Kd8 eerder aan Riagg...:moe:.


Socialevaardigheidstraining.

ZwYgStErr
17-02-03, 17:47
Geplaatst door Tomas
Socialevaardigheidstraining.

Kom ik erg dom over als ik zeg dat ik um nieh snap? :maf3:.

-Zs-

Orakel
17-02-03, 18:34
Geplaatst door ZwYgStErr
Kom ik erg dom over als ik zeg dat ik um nieh snap? :maf3:.

-Zs-

:hihi: uhmmm.... :hihi:

Naast die sociale vaardigheidstraining lijkt me een agressie regulatietraining ook niet slecht voor JMT.

En als we dan toch bezig zijn:

- een cursus begrijpend lezen;
- een cursus argumenteren;
- reikie reikie;
- Feng Shui;
- cursus omgaan met teleurstellingen ( alhoewel ik verwacht dat die wel
weer niet door zal gaan).

ZwYgStErr
17-02-03, 18:49
Geplaatst door Orakel
:hihi: uhmmm.... :hihi:

Naast die sociale vaardigheidstraining lijkt me een agressie regulatietraining ook niet slecht voor JMT.

En als we dan toch bezig zijn:

- een cursus begrijpend lezen;
- een cursus argumenteren;
- reikie reikie;
- Feng Shui;
- cursus omgaan met teleurstellingen ( alhoewel ik verwacht dat die wel
weer niet door zal gaan).


:hihi:.

Ach zo, je bent -Bungeejumpen zonder touw- vergeten.

-Zs-

Cheeky girl
18-02-03, 09:46
Geplaatst door EdV
Natuurlijk niet, sukkel!
Het zullen Halvemaantjes en Davidssterren zijn.

Ik moet ook werkelijk ALLES uitleggen!


Ed
how smart :duim:



































:moe:

Tomas
18-02-03, 16:49
Geplaatst door Orakel

- cursus omgaan met teleurstellingen ( alhoewel ik verwacht dat die wel
weer niet door zal gaan).

Heb ik ook proberen te volgen.

Vond 'm erg tegenvallen.

Al Sawt
18-02-03, 17:29
Geplaatst door EdV
Natuurlijk niet, sukkel!
Het zullen Halvemaantjes en Davidssterren zijn.

Ik moet ook werkelijk ALLES uitleggen!


Ed Sorry, ik wist niet dat een ster de symbool is voor Europa.