PDA

Bekijk Volledige Versie : Homeopathie = oplichterij!!!!



Mark
17-02-03, 15:50
BBC's Horizon Programme shows Homeopathy is a Big Fraud

The science knows that Homeopathy, a alternative medicine, is a fraud but is very popular.
BBC's Horizon, for the first time in the programme's history, conducts its own scientific experiment. To probe the impossibility of diferencing between a homeopathic substance and normal water.
Homeopathy products are not more than water or innocuous placebos.
Source: www.bbc.co.uk

Canaris
17-02-03, 15:58
dat is onzin

Wetenschappelijk al lang bewezen dat Homeopathie in bepaalde gevallen wel degenlijk werkt.

Placebo?
Om aan dit te voldoen, moet men er toch vanuit kunnen gaan, dat degene die dit middel neemt, zich bewust is , dat hij/zij/het ( ja je voelt het aankomen) zich bewust is, dat er iets aan de hand is, en dat het ingenomen middel eventueel kan helpen

Dat Homeopathie wel degenlijk werkt en het placebo effect niet aanwezig KAN zijn , wordt bewezen door het feit dat Homeopathie veel in de veterinaire heilkunde wordt ingezet.

Mark
17-02-03, 16:03
Geplaatst door Canaris
dat is onzin

Wetenschappelijk al lang bewezen dat Homeopathie in bepaalde gevallen wel degenlijk werkt.

Placebo?
Om aan dit te voldoen, moet men er toch vanuit kunnen gaan, dat degene die dit middel neemt, zich bewust is , dat hij/zij/het ( ja je voelt het aankomen) zich bewust is, dat er iets aan de hand is, en dat het ingenomen middel eventueel kan helpen

Dat Homeopathie wel degenlijk werkt en het placebo effect niet aanwezig KAN zijn , wordt bewezen door het feit dat Homeopathie veel in de veterinaire heilkunde wordt ingezet.

beste Canaris, het enige dat dat aantoont is dat water genezend werkt... want dat is het .. heel duur water!

mrz
17-02-03, 16:03
Weet je wat wel werkt Mark? Geslachtsverandering door chemische vervuiling in rivieren... Daar is bewijs ten overvloede van.
En Dat is volgens mij wel degelijk het bewijs dat homeopathie gewoon werkt. Alleen da's niet echt hoe het bedoeld is natuurlijk...

Je hebt wel een beetje gelijk, water wordt inderdaad steeds en steeds duurder om het schoon te krijgen...

mrz
17-02-03, 16:09
Geplaatst door Mark
BBC's Horizon Programme shows Homeopathy is a Big Fraud

The science knows that Homeopathy, a alternative medicine, is a fraud but is very popular.
BBC's Horizon, for the first time in the programme's history, conducts its own scientific experiment. To probe the impossibility of diferencing between a homeopathic substance and normal water.
Homeopathy products are not more than water or innocuous placebos.
Source: www.bbc.co.uk

Jesus man praat geen onzin kapitalisme met haar onstopbare mileuvervuiling en verstoringen is a big fucking fraud. Homeopathie met haar extreme verdunningen is wel onze minste zorg. Waren sommige industrietakken soms maar wat homeopathischer bezig... wat een flutnieuws zeg dit.

Mark
17-02-03, 16:15
Jammer dat je dit geen interessant nieuws vind!

Maar er wordt hier wel misbruik gemaakt van miljoenen wanhopende mensen die blijkbaar niet door de reguliere medische wetenschap geholpen kunnen worden. Nog een stapje verder zijn de Jomanda's en de "doktoren" die je gras laten eten als je kanker hebt en je verbieden naar de huisarts te gaan.

Wanhopig zieke mensen hun geld ontfutselen op het moment dat ze zwak staan en graag willen geloven vind ik een ernstige zaak!

mrz
17-02-03, 16:36
Jammer dat je dit geen interessant nieuws vind!

Maar er wordt hier wel misbruik gemaakt van miljoenen wanhopende mensen die blijkbaar niet door de reguliere medische wetenschap geholpen kunnen worden.

Lol man jij denkt dus dat de reguliere medische wetenschap mensen werkelijk wil genezen? Helpen ja, van hun verzekeringsgeld afhelpen door prijsopdrijving. Miljoenen wanhopige mensen lol. Met homeopathie pak je niet de oorzaak van kanker aan nee daar heb je helemaal gelijk in... Maar ik zou eerder zeggen de reguliere medische wetenschap maakt misbruik van miljarden mensen door deze mensen afhankelijk te maken en dus zwakker in the end. Maar dat is ook maar de halve boodschap, want de zwakkeren zijn wel duidelijk een indicatie van dat er misschien iets niet helemaal lekker zit. Alleen daarom al is de reguliere medische wetenschap die mensen koste wat kost in leven moet houden fout (wens mensen zelf ook natuurlijk, vandaar medische wetenschap misbruikt mensen door misplaatste hoop te geven).

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. En in het geval van homeopathie als er af en toe eens iemand sterft wel het lijkt me zeer sterk om te stellen dat die persoon dan dood is DOOR het homeopathische middeltje, eerder door aandere oorzaken. Of het gebrek aan reguliere medische hulp die het leven nog wat zou kunnen rekken. Maar wie zegt dat kunstmatig doorleven met getransplanteerde organen en het telkens wegsnijden van gezwelletjes of mensen vol met gif gooien (chemo-kuurtjes) de norm is of zou moeten zijn?

Je zou hetzelfde verhaal kunnen houden over die chemokuurtjes trouwens. Dat is namelijk het andere uiterste van homeopathie dat is het lichaam bewust vergiftigen. Da's ook geen pretje hoor. En toch zijn er miljoenen die niet anders weten of dat zou de enige remedie zijn.

Mark
17-02-03, 16:43
mrz: ik weet dat jij liever dood gaat dan je leven op onnatuurlijke wijze te rekken met duivelse medicijnen gemaakt door kapitalisten.

Maar laten anderen zelf de keuze maken met correcte voorlichting. En voor zover ik weet wordt er duidelijk vertelt dat bestraling geen pretje wordt.

Bij Homeopathie wordt er glashard GELOGEN door te stellen dat hun dure water genezing schenkt.

Tomas
17-02-03, 17:03
Geplaatst door Canaris
Dat Homeopathie wel degenlijk werkt en het placebo effect niet aanwezig KAN zijn , wordt bewezen door het feit dat Homeopathie veel in de veterinaire heilkunde wordt ingezet.

Ik betwijfel dit ernstig Canaris.

Ik weet wel dat er oude geneeskrachtige middelen van voor de huidige medische wetgeving wordt gebruikt in de dierengeneeskunde.

Die middeltjes werken prima, ook vaak bij mensen maar zijn verboden vanwege de bijeffecten.

Maar de verdun-tot-je-zuiver-water-hebt homeopatie werkt volgens mij dus niet in de dierengeneeskunde, juist omdat dieren slecht reageren op plasebo's.

Kan je ergens een link vinden waaruit dit blijkt? Ik ga in ieder geval mijn vriend de dierenarts hierover ondervragen. Maar hem kennende zal het antwoord negatief zijn.

Tomas
17-02-03, 17:16
Geplaatst door mrz
Maar wie zegt dat kunstmatig doorleven met getransplanteerde organen en het telkens wegsnijden van gezwelletjes of mensen vol met gif gooien (chemo-kuurtjes) de norm is of zou moeten zijn?


Voor jou informatie, dat bepaal ik tzt helemaal zelf.

Niks "norm", "moeten" of "niet mogen" van Mrz of welke moraal ridder dan ook. Filosofeer zoveel je wilt, maar wel over je eigen lijf.

mrz
17-02-03, 18:21
Lol ik dwing je ook geen medicijnen op Thomas...
Als je niet snapt dat ik je juist tegen me in het harnas jaag om later geld aan je te verdienen met de reguliere medische wetenschap dat is dan jouw probleem.

Ik relativeer het probleem alleen een beetje...
Ik vraag me namelijk TEN ZEERSTE af wat er precies achter het ageren tegen de homeopathie zit. Is het werkelijk zo duivels die homeopathie of spelen er nog meer dingen behalve het lot van de medemens mee bij het ageren ertegen? Zou het zijn voor die paar procent meer verkochte reguliere medicijnen zijn? Ietsiepietsie kern van waarheid misschien? En over die bijeffecten dat is ook een NON argument waar de honden geen brood van lusten het is duidelijk dat jij nog nooit een bijsluiter hebt gelezen of een serieus medicijnen hebt moeten gebruiken Thomas.

Glaxowellcome is onlangs nog aangeklaagd voor de extreme (verslavende) bijwerking van seroxat geloof ik. Synthetisch is ook niet alles wil ik maar zeggen.

Het is leuk dat je denkt een argument te hebben door te zeggen dat homeopaten geilen op de inkomsten Mark en natuurlijk doen ze dat tot op zekere hoogte maar als dat ook niet voor "normale" medicijnen zou gelden dan heb ik echt een aardverschuiving in het beleid van de reguliere medische wetenschap gemist geloof ik... Zijn de verzekeringspremie's nu al weer dalende ofzo :wat?!:

Dx_
17-02-03, 20:07
Veel homeopatische middelen zullen ongetwijfeld niets anders zijn dan kwakzalfjes. Dat is jammer, want de natuur heeft ons wel degelijk veel natuurlijke medicijnen te bieden.

Een tip als je buikpijn of een hardnekkige diaree hebt :melig2: : Probeer eens thijm in thee, gegarandeerd dat je de volgende dag weer helemaal fit bent. :duim:

mrz
17-02-03, 20:50
kaassietoch: Maar helaas is voor het bestrijden van een bacterie het toedienen van een giftige stof vaak de enige manier om van dat ongewenste organisme af te komen. Veel 'natuurgeneeswijzen' baseren hun WEL werkende methoden op precies hetzelfde principe. Zo niet, dan blijft het 'tussen de oren' principe als enige alternatief beschikbaar.

Hmm als je het echt wilt weten ik ben in het geheel niet te spreken over sommige homeopathie of wat daarvoor doorgaat. Bijvoorbeeld toedienen van R.N.A. Linke dingen dat. Maar toch blijf ik erbij dat de reguliere gezondheidszorg met het OVERNEMEN van de kunde van de immuunsysteempjes (inentingen ja dat soort shit) en mensen met transplantatie, onderzoek en bestraling, chemokuur etc langer in leven houden de gezondheid (van bijv. de kinderen in toekomst) niet altijd zo fantastisch ten goede komt. De notie dat juist DOOR die reguliere gezondheidszorg door telkens maar weer een antibioticakuurtje die bacterien en virussen steeds agressiever plegen te worden is jou zeker ook wereldvreemd?

Oregano is ook strak spul Dx_ :D
Wat oregano over je eten is een behoorlijk goede bescherming tegen veel bacterien. En dat is zelfs uit wetenschappelijk onderzoek gebleken voordat ik straks voor kwakzalver uitgemaakt wordt.
Sperma is trouwens ook zo slecht nog niet, zit aardig wat selenium in. Een beetje kwakzalverij moet kunnen toch :blij: