PDA

Bekijk Volledige Versie : AMAZIGH.NL is een WALGELIJKE SITE die uit is op HAAT !



MokroMike II
17-02-03, 17:33
Salaam allemaal,

Wie van jullie komt er wel eens op de site amazigh.nl.

Nou ik kwam er wel een tijdje .....om precies te zijn 2 dagen, want ik ben vandaag in de ban gedaan.

Die gasten daar zijn zo racistisch dat ze zelfs het woord arabier bijna niet toe willen staan.

misselijkmakend clubje daaro......

ps. reden van de ban was uiteindelijk deze post....



Waarom groeten sommige mensen elkaar hier met "Azul" i.p.v. "Salaam" of het Amazigh woord voor vrede ??

Ik begrijp dat mensen elkaar in hun eigen taal willen groeten, maar Moslims behoren elkaar toch vrede te wensen en niet gewoon "Dag" te zeggen ?

Salaam



Deze post was voor hun dus zo kwetsend en provocerend dat ze me maar geband hebben.

Iemand anders ervaringen met die mafketels ?

De Rode Roos
17-02-03, 17:41
hmmmm....behoorlijk actieve site. Ik ga me daar eens inlezen.

Tomas
17-02-03, 17:41
Volgens mij mogen ze je gewoon niet.

manc
17-02-03, 18:20
Dag Nabil, wees blij. Hier mag je (behalve over moslims of marokkanen) alles zeggen over iedereen. Homo's, Joden, Negers, Nederlanders etc.etc. ze krijgen hier allemaal ouderwets de wind van voren. En als het ECHT te erg wordt: dan verwijderd beheer gewoon de bewuste posting en doen we allemaal of ons neus bloedt.

Ik snap niet wat er zo gevoelig lag aan je vraag. Kan iemand (een berber ofzo) misschien eea verhelderen...

Vriend
17-02-03, 18:32
Ze hebben daar niet zoveel op met Arabieren en alles wat Arabisch is, inclussief de Koran...en Islam...

nouwra
17-02-03, 20:32
dat is een stelletje aandachtzoekers. ik ben zelf ook een rifija maar kan niet begrijpen waar dat leeuwachtige fanatisme vandaan komt. oke, we hebben een eigen cultuur binnen de marokkaanse gemeenschap. ik heb er geen last van dat ik ben wie ik ben. een leeuw brult meestal als ie verveelld is..
doe normaal, dan doe je gek genoeg...

BiL@L
17-02-03, 21:19
Pffff. Moest dit nou een topper worden?? Ik begrijp Nabils standpunt en kan er ook begrip voor opbrengen maar om zoveel crediet te geven aan ('terechte') gal-spuiterij?

*weirdo's*
:verward:


Kga maar weer Vivaldi - Winter luisteren...

Mark
17-02-03, 22:04
Geplaatst door BiL@L
Pffff. Moest dit nou een topper worden?? Ik begrijp Nabils standpunt en kan er ook begrip voor opbrengen maar om zoveel crediet te geven aan ('terechte') gal-spuiterij?

*weirdo's*
:verward:
[/i]

Ik begrijp ook niet dat dit een topper is. Antireclame tegen een concurrent misschien?

Ik heb er vroeger ook wel gekeken en de meeste prikkers toen waren vrome moslims die elkaar de les lazen a la Zwarte Schaap.

Er liep toen inderdaad een prikker die de Islam als een vreemde religie van een onderdrukkende macht (lees de arabieren) zag.

Uiteraard kan dit niet waar zijn want hier vertelt iedereen hoe blij de berbers zijn dat hun barbaarse voorouders wat beschaving is bijgebracht door de geavanceerde Arabieren. Een terechte stelling net zoals de europeanen later weer wat beschaving in de rest van de wereld hebben gebracht (die nu helaas weer overal wordt afgebroken nu we weer weg zijn :( )


Geplaatst door BiL@L

Kga maar weer Vivaldi - Winter luisteren...

Een goed idee, dat is een geniaal muziekstuk :duim:

Riffia_Lopez
17-02-03, 22:15
sallaam moe3laikom,

hmm... ik ken de site niet, maar je hebt me erg nieuwsgierig gemaakt...
ik ga ff checken!!! :wow:

het zal allemaal toch wel meevallen??!


groetjes

barfly
17-02-03, 22:41
Je kan lullen wat je wil, maar tis wél een snelle site! :p
(Ik dacht vroeger trouwens dat het merendeel riffie was..)

moenna
17-02-03, 22:41
Ik heb me eigen daar een hele tijd terug ingelezen. Ik zocht zoveel mogelijk informatie over mijn roots, maar dat is ook de enige wat ik van die site heb meegekregen....

Na een paar keer de discussies gelezen te hebben, heb ik niet eens de moeite genomen om iemand van repliek te dienen. Last van hele lange tenen, daaro....Ben trots op mijn roots, maar om mee te gaan in dat super fanatieke nationalistische gediscussieer, gaat me iets te ver. Wat dat betreft kunnen ze goede vriendjes worden met Bush en zijn patrotistische propagenda....

KomMaar
17-02-03, 23:07
Geplaatst door BiL@L
Pffff. Moest dit nou een topper worden?? Ik begrijp Nabils standpunt en kan er ook begrip voor opbrengen maar om zoveel crediet te geven aan ('terechte') gal-spuiterij?

*weirdo's*
:verward:


Kga maar weer Vivaldi - Winter luisteren...



Yeh bro, je heb je zin :) gekregen.

Azul
15-05-03, 23:27
Oehhh zo hang je hier lekker de onschuldige uit mokromike? Iemand bannen omdat diegene arabisch is is ONZIN. Dat gebeurt ook niet op amazigh.nl. Misschien dat jij zoals hier, geen regels, gewend bent. Wat was jouw naam op de site dan? Dan zal ik eens navragen waarom je gebanned was.

Nationalistisch? Wat dan? Het forum of de artikelen op de website?

Abdelkarim
15-05-03, 23:42
Het is pure nationalisme welke in de Islam verboden is!

Ze zetten de groepen tegen elkaar op, arabieren tegen berbers. Terwijl nagenoeg alle arabieren gewoon berbers zijn, alleen spreken ze arabisch.

Ik was daar een tijdje terug ook ff langsgeweest, ook vooral voor onderzoek naar mijn roots. Maar was ook meteen weer weg toen ik las wat een nationalisme en haat daar werd gepredikt. Ze zijn ook nog eens anti-Islam sommigen!
Vraag je sommigen: Ben je berber of moslim, dan zal hij zeggen: berber! (daarnaast ook wel moslim....)

Wa salaam

Abdelkarim

Pixelshade
15-05-03, 23:43
Geplaatst door Azul
Oehhh zo hang je hier lekker de onschuldige uit mokromike? Iemand bannen omdat diegene arabisch is is ONZIN. Dat gebeurt ook niet op amazigh.nl. Misschien dat jij zoals hier, geen regels, gewend bent. Wat was jouw naam op de site dan? Dan zal ik eens navragen waarom je gebanned was.

Nationalistisch? Wat dan? Het forum of de artikelen op de website?

beetje erugggggggggggggg laat met je reply vind je niet?

Puk
15-05-03, 23:54
Geplaatst door Abdelkarim
Het is pure nationalisme welke in de Islam verboden is!

Ze zetten de groepen tegen elkaar op, arabieren tegen berbers. Terwijl nagenoeg alle arabieren gewoon berbers zijn, alleen spreken ze arabisch.

Ik was daar een tijdje terug ook ff langsgeweest, ook vooral voor onderzoek naar mijn roots. Maar was ook meteen weer weg toen ik las wat een nationalisme en haat daar werd gepredikt. Ze zijn ook nog eens anti-Islam sommigen!
Vraag je sommigen: Ben je berber of moslim, dan zal hij zeggen: berber! (daarnaast ook wel moslim....)

Wa salaam

Abdelkarim

Wat een onzin. Je bent toch ook eerst Marokkaan, Nederlander, Indonesiër en dan pas moslim, christen of weet ik veel wat.

Geloof komt altijd op de tweede plaats hoor.

Abdelkarim
16-05-03, 00:21
Geplaatst door Puk
Wat een onzin. Je bent toch ook eerst Marokkaan, Nederlander, Indonesiër en dan pas moslim, christen of weet ik veel wat.

Geloof komt altijd op de tweede plaats hoor.


De enige die hier onzin bezigt ben jij puk!
Bij ons komt de Islam op de eerste plaats, geen landen die zijn verdeeld door de kolonialisten toendertijd. Wij zijn eerst moslim, dan pas komen we 'toevallig' uit een bepaalde regio welke in een bepaald land is.


Abdelkarim

Puk
16-05-03, 03:24
Geplaatst door Abdelkarim
De enige die hier onzin bezigt ben jij puk!
Bij ons komt de Islam op de eerste plaats, geen landen die zijn verdeeld door de kolonialisten toendertijd. Wij zijn eerst moslim, dan pas komen we 'toevallig' uit een bepaalde regio welke in een bepaald land is.


Abdelkarim

Ach man... maak het nou niet belangrijker dan het is. Als ik aan jou vraag uit welk land je komt zeg je toch niet Moslimland ofzo? En staat er in jouw paspoort Nationaliteit: Moslim?

NIS1
16-05-03, 08:40
Ik kende de site al, maar ben nooit op het idee gekomen om daar iets te posten. Ik beschouw Amazigh.nl en nog wat andere extreem berbergroeperingen als terroristen. Het zijn mensen met een identiteitscrisis.. Ze zijn een gevaar voor vrede. Ze weten niet waar ze het over hebben. De Berbercultuur interesseerd hun niks. Het is een middel (Lees: terrorisme).

Het is hetzelfde lied als alle andere mislukkelingen zingen. Het is hun schuld en aan ons ligt het nooit.. Jaloezie!! Dat is waar ze mee bezig zijn.. Haat en verderf is wat ze hun volk willen brengen. Je kunt denken aan de extremisten in Algerije..

Ik heb altijd geroepen, dat de extreem berbergroeperingen, Marokko de kop gaan kosten als ze niet in de gaten worden gehouden. Gelukkig is Marokko op dit moment een land met verstandige mensen in de meerderheid.

Dit soort activiteiten moeten we scherp in de gaten houden! Ik denk, dat de Marokkaanse regering zich dat ook goed realiseerd. Zo gaat de AVID ook met speciale groeperingen in Nederland om. Wat een gevaar is, scherp in de gaten houden! :D

Bart
16-05-03, 09:18
Geplaatst door NIS1
Ik kende de site al, maar ben nooit op het idee gekomen om daar iets te posten. Ik beschouw Amazigh.nl en nog wat andere extreem berbergroeperingen als terroristen. Het zijn mensen met een identiteitscrisis.. Ze zijn een gevaar voor vrede. Ze weten niet waar ze het over hebben. De Berbercultuur interesseerd hun niks. Het is een middel (Lees: terrorisme).

Het is hetzelfde lied als alle andere mislukkelingen zingen. Het is hun schuld en aan ons ligt het nooit.. Jaloezie!! Dat is waar ze mee bezig zijn.. Haat en verderf is wat ze hun volk willen brengen. Je kunt denken aan de extremisten in Algerije..

Ik heb altijd geroepen, dat de extreem berbergroeperingen, Marokko de kop gaan kosten als ze niet in de gaten worden gehouden. Gelukkig is Marokko op dit moment een land met verstandige mensen in de meerderheid.

Dit soort activiteiten moeten we scherp in de gaten houden! Ik denk, dat de Marokkaanse regering zich dat ook goed realiseerd. Zo gaat de AVID ook met speciale groeperingen in Nederland om. Wat een gevaar is, scherp in de gaten houden! :D

Hmmm, vervang het woord "berber" in deze post door het woord "moslim" en ik hoor JMT spreken. Waarom gaat hier niemand dan tegen tekeer?

NIS1
16-05-03, 09:27
Geplaatst door Bart
Hmmm, vervang het woord "berber" in deze post door het woord "moslim" en ik hoor JMT spreken. Waarom gaat hier niemand dan tegen tekeer?

JMT? :boogie:

Couscousje
16-05-03, 09:45
Ik ben het grotendeels eens met NIS1, wat betreft het gebruik van de "Berberse nationaliteit" om haat te zaaien.

Iedereen weet dat men in de praktijk in vrede met elkaar leeft. Steden als Nador lopen over de Arabieren, om maar niet te spreken van de Arabisch-sprekende gedeeltes in de Rif zoals Zaio en Ain Zohra.

Het is naar mijn mening een list om vast te houden aan het haatgevoel, aan het aandaGt vestigen op het feit dat een "Berber" anders is. Gelul als de "oorspronkelijke bewoner van Marokko" is dan orde van de dag.

Ik ben toG ook niet de "oorspronkelijke bewoner van Nederland", toch ben ik Nederlandse.

Cc

Mark
16-05-03, 09:49
Geplaatst door NIS1
Ik kende de site al, maar ben nooit op het idee gekomen om daar iets te posten. Ik beschouw Amazigh.nl en nog wat andere extreem berbergroeperingen als terroristen. Het zijn mensen met een identiteitscrisis.. Ze zijn een gevaar voor vrede. Ze weten niet waar ze het over hebben. De Berbercultuur interesseerd hun niks. Het is een middel (Lees: terrorisme).

Het is hetzelfde lied als alle andere mislukkelingen zingen. Het is hun schuld en aan ons ligt het nooit.. Jaloezie!! Dat is waar ze mee bezig zijn.. Haat en verderf is wat ze hun volk willen brengen. Je kunt denken aan de extremisten in Algerije..

Ik heb altijd geroepen, dat de extreem berbergroeperingen, Marokko de kop gaan kosten als ze niet in de gaten worden gehouden. Gelukkig is Marokko op dit moment een land met verstandige mensen in de meerderheid.

Dit soort activiteiten moeten we scherp in de gaten houden! Ik denk, dat de Marokkaanse regering zich dat ook goed realiseerd. Zo gaat de AVID ook met speciale groeperingen in Nederland om. Wat een gevaar is, scherp in de gaten houden! :D


Dit heeft niks met het feit dat jij Arabier bent te maken NIS? :haha:

NIS1
16-05-03, 10:02
Geplaatst door Mark
Dit heeft niks met het feit dat jij Arabier bent te maken NIS? :haha:


SSssssssssstttt :D Niet iedereen weet het :D

Nee joh gek.. echt niet.. Vind het alleen irri.. Gelukkig kom ik deze gekken alleen online tegen.. Rare complottheorien en leugens.. daar ben ik niet van gedient.. :boer:

NIS1
16-05-03, 10:10
Geplaatst door Couscousje
Ik ben het grotendeels eens met NIS1, wat betreft het gebruik van de "Berberse nationaliteit" om haat te zaaien.

Iedereen weet dat men in de praktijk in vrede met elkaar leeft. Steden als Nador lopen over de Arabieren, om maar niet te spreken van de Arabisch-sprekende gedeeltes in de Rif zoals Zaio en Ain Zohra.

Het is naar mijn mening een list om vast te houden aan het haatgevoel, aan het aandaGt vestigen op het feit dat een "Berber" anders is. Gelul als de "oorspronkelijke bewoner van Marokko" is dan orde van de dag.

Ik ben toG ook niet de "oorspronkelijke bewoner van Nederland", toch ben ik Nederlandse.

Cc

Horen plaatsen als Zaio enzo. ook bij de Rif?? Dacht dat de Rif alleen rond Al Huceima zaten.. Dat je berbers spreekt wil niet zeggen dat je ook een Riffie bent. In het zuiden in Marokko vind je ook genoeg Berbers en in de Atlas.. Riffie zitten toch in de Rifgebergte? Waar lopen de grenzen als ik vragen mag? Weet iemand het hier.. Gewoon een vraag uit interesse.. al die stammen en hun gebiedjes.. :cola: In Nador heb je ook Berbers van een andere groepering dan de Rif..

Tomas
16-05-03, 12:22
Geplaatst door NIS1
SSssssssssstttt :D Niet iedereen weet het :D

Nee joh gek.. echt niet.. Vind het alleen irri.. Gelukkig kom ik deze gekken alleen online tegen.. Rare complottheorien en leugens.. daar ben ik niet van gedient.. :boer:

Ik kan me voorstellen dat dat irriteert. Maar waarom doen jullie arabieren dan ook neit hetzelfde als ons europeanen met oorspronkelijke bewoners? Want hoor je nog zoveel van indianen, inka's of aboriginals? Nee. Zo kan het dus ook.

Couscousje
16-05-03, 12:25
Geplaatst door NIS1
Horen plaatsen als Zaio enzo. ook bij de Rif?? Dacht dat de Rif alleen rond Al Huceima zaten.. Dat je berbers spreekt wil niet zeggen dat je ook een Riffie bent. In het zuiden in Marokko vind je ook genoeg Berbers en in de Atlas.. Riffie zitten toch in de Rifgebergte? Waar lopen de grenzen als ik vragen mag? Weet iemand het hier.. Gewoon een vraag uit interesse.. al die stammen en hun gebiedjes.. :cola: In Nador heb je ook Berbers van een andere groepering dan de Rif..

De Rif begint waar Tetouan eindigt langs de kustlijn tot daar waar Nador ophoudt en Saïdia begint.

Dat is de Rif, beslaat bijna het gehele noorden van Marokko.

Je hebt natuurlijk ook andere Berbers, maar ik spreek vanuit eigen oogpunt. Ik ga jou niets vertellen over de Berbers in de Atlas en wat waar en wanneer Arabisch spreekt, simpelweg omdat ik dat niet weet.

Zouden meer mensen moeten doen. Hun smoel houden over dingen waar ze geen weet van hebben.

Cc

Tomas
16-05-03, 12:26
Toch nog even iets heel anders: Ik heb hier wel eens gelezen dat je geen amazigh namen mag registreren bij de burgerlijkestand in Marokko. Weten jullie daarvan, Cc en NIS? Is dat onzin of is er nog meer van dergelijke cultuurrepressie?

Couscousje
16-05-03, 12:34
Geplaatst door Tomas
Toch nog even iets heel anders: Ik heb hier wel eens gelezen dat je geen amazigh namen mag registreren bij de burgerlijkestand in Marokko. Weten jullie daarvan, Cc en NIS? Is dat onzin of is er nog meer van dergelijke cultuurrepressie?

Dat klopt.

De reden weet ik niet precies. Maar er zijn genoeg andere namen die je niet mag registreren.

Volgens mij werken ze met een namenlijst waar je uit kunt kiezen.

Cc

Tomas
16-05-03, 12:42
Geplaatst door Couscousje
Maar er zijn genoeg andere namen die je niet mag registreren.


Hoe bedoel je dat? Je mag ook geen Nederlandse namen kiezen ofzo?

Hier heb je ook bepekringen. Je mag geen aanstootgevende of mogelijk voor het kind kwetsende namen geven. Denk aan h1tler of kutje enzo. Ik ken wel iemand die joint heet. Hoe z'n ouders dat voor elkaar gekregen hebben weet ik niet.

En ik begrijp dat het dus lokaalbeleid is. Niet in iedere regio is het verboden?

Maar dit is toch heel erg belangrijk? Ik zou het niet pikken als ik geen Gelderse namen aan m'n kinderen mocht geven.

lennart
16-05-03, 12:43
Grietje is een berber naam? :D

Pytaghoras
16-05-03, 15:10
Geplaatst door NIS1
Horen plaatsen als Zaio enzo. ook bij de Rif?? Dacht dat de Rif alleen rond Al Huceima zaten.. Dat je berbers spreekt wil niet zeggen dat je ook een Riffie bent. In het zuiden in Marokko vind je ook genoeg Berbers en in de Atlas.. Riffie zitten toch in de Rifgebergte? Waar lopen de grenzen als ik vragen mag? Weet iemand het hier.. Gewoon een vraag uit interesse.. al die stammen en hun gebiedjes.. :cola: In Nador heb je ook Berbers van een andere groepering dan de Rif..

Je geeft zelf toe dat je niet veel weet en toch durf je met zulke uitspraken te komen. Rifgebergte begint van Tanger en eindigt bij de grens van Algerij. Eigenlijk zijn mensen uit Tanger en Tetouane ook Rouaffa, maar ze noemen zich zelf Djebballa (iemand die uit de berg komt).

Voor je informatie; er zijn drie berberse rassen: Rouaffa, Souassa en Sluh. Rouffa wonen voornamelijk in het noorden van Marokko: Nador, Alhoceima, Tetouane en Tanger. Soussa komen voornamelijk uit Sous: Agadir. Sluh komen uit de Atlasgebergte.

Kan je me uitleggen waarom Berbers terroristen zijn? Ik heb in ieder geval nooit gehoord dat er ooit een aanslag is gepleegd door berbers tegen arabieren :fpiraat:
Voordat je doorgaat met beschuldigen van Berbers, moet je weten dat het ook deel uitmaakt van je Cultuur en je Identiteit.

Azul
16-05-03, 15:31
Oeff wat zijn sommige mensen hier triest zeg. NIS1 als geen ene fuck over Arif of de Imazighen weet dan kun je beter je mond houden.

Ain Zohra zijn Iebdarsen, die spreken gewoon Tamazight.

Even over die namen, in Nederland mag je je kind geen naam geven die niet Arabisch is. Zo is het dat je vaak bijv de naam die je oma draagt niet aan je kind mag geven omdat het een Amazigh naam is. Het heeft allang niets met goede of slechte namen te maken. Je kunt je kind bijv. wel Nihhad (wat in het Arabisch betekent "die met grote borsten")noemen. Het was gewoon een racistische wet ten tijde van de tiran Hassan II.

De Marokkaanse jongeren in Nederland hebben juist een identiteitscrisis, zo zie je een HEEEEEEL groot verschil in het denken over identiteit en Marokko tussen jongeren hier en jongeren daar. Sommigen hier op het forum zijn gewoon een SCHANDE voor hun voorouders, ieghhhhhhh

Tomas
16-05-03, 15:44
Geplaatst door Azul
Even over die namen, in Nederland mag je je kind geen naam geven die niet Arabisch is. Zo is het dat je vaak bijv de naam die je oma draagt niet aan je kind mag geven omdat het een Amazigh naam is. Het heeft allang niets met goede of slechte namen te maken. Je kunt je kind bijv. wel Nihhad (wat in het Arabisch betekent "die met grote borsten")noemen. Het was gewoon een racistische wet ten tijde van de tiran Hassan II.

Je bedoelt zeker Marokko? Want in NL mag volgens mij bijna alles. En bedoel je met die laatste zin, dat het nu over is? het is een oude opgedoekte wet? Of een restant uit die periode?

Een taal met 1 woord voor de zin "die met grote borsten" spreekt mij wel erg aan. Trouwens.

Couscousje
16-05-03, 16:02
Geplaatst door Azul
Oeff wat zijn sommige mensen hier triest zeg. NIS1 als geen ene fuck over Arif of de Imazighen weet dan kun je beter je mond houden.

Ain Zohra zijn Iebdarsen, die spreken gewoon Tamazight.

Even over die namen, in Nederland mag je je kind geen naam geven die niet Arabisch is. Zo is het dat je vaak bijv de naam die je oma draagt niet aan je kind mag geven omdat het een Amazigh naam is. Het heeft allang niets met goede of slechte namen te maken. Je kunt je kind bijv. wel Nihhad (wat in het Arabisch betekent "die met grote borsten")noemen. Het was gewoon een racistische wet ten tijde van de tiran Hassan II.

De Marokkaanse jongeren in Nederland hebben juist een identiteitscrisis, zo zie je een HEEEEEEL groot verschil in het denken over identiteit en Marokko tussen jongeren hier en jongeren daar. Sommigen hier op het forum zijn gewoon een SCHANDE voor hun voorouders, ieghhhhhhh

Omdat jij jezelf hebt behangen met Amazigh-tekens, maakt jou niet tot de Amazigh-goeroe hier.

Ain Zohra spreekt men voornamelijk Arabisch, of het nou Mtalsa zijn of niet, dat doet er niet toe. Het blijven Riffijnen, die Arabisch spreken.

Doei doei, Barbaar.

Cc

NIS1
16-05-03, 17:17
Geplaatst door Pytaghoras
Je geeft zelf toe dat je niet veel weet en toch durf je met zulke uitspraken te komen. Rifgebergte begint van Tanger en eindigt bij de grens van Algerij. Eigenlijk zijn mensen uit Tanger en Tetouane ook Rouaffa, maar ze noemen zich zelf Djebballa (iemand die uit de berg komt).

Voor je informatie; er zijn drie berberse rassen: Rouaffa, Souassa en Sluh. Rouffa wonen voornamelijk in het noorden van Marokko: Nador, Alhoceima, Tetouane en Tanger. Soussa komen voornamelijk uit Sous: Agadir. Sluh komen uit de Atlasgebergte.

Kan je me uitleggen waarom Berbers terroristen zijn? Ik heb in ieder geval nooit gehoord dat er ooit een aanslag is gepleegd door berbers tegen arabieren :fpiraat:
Voordat je doorgaat met beschuldigen van Berbers, moet je weten dat het ook deel uitmaakt van je Cultuur en je Identiteit.


Hou het netjes ja.. we gaan niet schelden hier.. wil een normale discussie voeren en ik heb niet de Berbers genoemd, maar de extremisten onder deze groep. Dat kleine groepje, dat uit is op instabiliteit.. Ik heb het over dat groepje, dat graag Marokko in een burgeroorlog ziet verkeren.. Dat groepje dat gerust de kant van Spanje zou kiezen mocht het Marokko aanvallen. Dat groepje, dat zoals in Algerije gerust Toeristen zou kidnappen, om Marokko maar in de problemen te doen verkeren.. (oeps, breng ze op ideeen:D) Ook onder de Arabieren zijn ze aanwezig.. De extremistische Arabieren, die ook alleen maar onrust willen zaaien mogen van mij ook dood vallen :handbang: Allah El Waten Al Malik

NIS1
16-05-03, 17:20
Geplaatst door Azul
Oeff wat zijn sommige mensen hier triest zeg. NIS1 als geen ene fuck over Arif of de Imazighen weet dan kun je beter je mond houden.

Ain Zohra zijn Iebdarsen, die spreken gewoon Tamazight.

Even over die namen, in Nederland mag je je kind geen naam geven die niet Arabisch is. Zo is het dat je vaak bijv de naam die je oma draagt niet aan je kind mag geven omdat het een Amazigh naam is. Het heeft allang niets met goede of slechte namen te maken. Je kunt je kind bijv. wel Nihhad (wat in het Arabisch betekent "die met grote borsten")noemen. Het was gewoon een racistische wet ten tijde van de tiran Hassan II.

De Marokkaanse jongeren in Nederland hebben juist een identiteitscrisis, zo zie je een HEEEEEEL groot verschil in het denken over identiteit en Marokko tussen jongeren hier en jongeren daar. Sommigen hier op het forum zijn gewoon een SCHANDE voor hun voorouders, ieghhhhhhh

Moeilijk he.. een gewone discussie voeren.. al die rare scheldwoorden.. :D Je bent zeker Riffie?? ;)

Onzin betreft die namen.. Je hebt een lijstje en daar moet iedereen zich aanhouden.. Ook Westerse namen mogen niet.. Wist niet dat daar specifiek Berberse namen niet in stonden.. vaag..

Ben zelf het ook niet eens met dat lijstje en dus ga ik later mijn kind "Kees" noemen :D

Dat lijstje moet echt afgeschaft worden.. slaat nergens op..

manc
16-05-03, 18:39
Geplaatst door NIS1
Moeilijk he.. een gewone discussie voeren.. al die rare scheldwoorden.. :D Je bent zeker Riffie?? ;)

Onzin betreft die namen.. Je hebt een lijstje en daar moet iedereen zich aanhouden.. Ook Westerse namen mogen niet.. Wist niet dat daar specifiek Berberse namen niet in stonden.. vaag..

Ben zelf het ook niet eens met dat lijstje en dus ga ik later mijn kind "Kees" noemen :D

Ik vind manc een mooiere naam! Kees is het enkelvoud van Kezen.


Dat lijstje moet echt afgeschaft worden.. slaat nergens op..

Waarom bestaat dat eigenlijk? Weet je dat?

NIS1
16-05-03, 21:44
Geplaatst door manc
Ik vind manc een mooiere naam! Kees is het enkelvoud van Kezen.



Waarom bestaat dat eigenlijk? Weet je dat?

Marokkanen kunnen bijvoorbeeld hun nationaliteit ook nooit kwijtraken.. Het zijn van die regeltjes, die ooit gehanteerd werden.. Nationaliteit behouden vind ik een goede zaak.. maar zo'n namenlijst is echt onzin.. de reden ken ik niet.. je mag je naam zelfs niet anders spellen.. Misschien om te voorkomen dat mensen rare namen gingen nemen.. kijk maar naar sommige Nederlandse achternamen..

Kees Drol Frank de Boer Ronald Koeman Pietje Bel Jeroen Post etc.

Maar zeg maar wat hoor.. als iemand de echte reden weet graag even melden.. Extremisten onder Berbers hoeven niet te reageren.. die rare lui praten alleen maar over complotten.. zieke mensen :schok:

manc
16-05-03, 23:34
Geplaatst door NIS1
Marokkanen kunnen bijvoorbeeld hun nationaliteit ook nooit kwijtraken.. Het zijn van die regeltjes, die ooit gehanteerd werden.. Nationaliteit behouden vind ik een goede zaak.. maar zo'n namenlijst is echt onzin.. de reden ken ik niet.. je mag je naam zelfs niet anders spellen.. Misschien om te voorkomen dat mensen rare namen gingen nemen.. kijk maar naar sommige Nederlandse achternamen..

Kees Drol Frank de Boer Ronald Koeman Pietje Bel Jeroen Post etc.

Maar zeg maar wat hoor.. als iemand de echte reden weet graag even melden.. Extremisten onder Berbers hoeven niet te reageren.. die rare lui praten alleen maar over complotten.. zieke mensen :schok:

Kan het zijn dat er in Marokko net als in Algarije een politiek van Arabisering is (of is geweest)...in Indonesie mogen chinezen officieel ook geen Chinese naam hebben...dat stond indertijd gelijk aan landverraad....dus hebben veel Chinezen 3 namen..een officiele, een chinese en een westerse.

Ik weet dat de Pruisen en de Duitsers indertijd ook de Joden namen hebben opgedrongen (joden kenden geen achternaam maar hadden het 'ben' systeem, zoals in Ijsland en bij de Arabieren)...daarom hebben veel Joden in/uit Oost Europa van die rare duitsklinkende achternamen: Katzenellenbogen, Rosenbaom, Goldberg etc.

Al Sawt
17-05-03, 00:10
Geplaatst door manc
Kan het zijn dat er in Marokko net als in Algarije een politiek van Arabisering is (of is geweest)...in Indonesie mogen chinezen officieel ook geen Chinese naam hebben...dat stond indertijd gelijk aan landverraad....dus hebben veel Chinezen 3 namen..een officiele, een chinese en een westerse.

Ik weet dat de Pruisen en de Duitsers indertijd ook de Joden namen hebben opgedrongen (joden kenden geen achternaam maar hadden het 'ben' systeem, zoals in Ijsland en bij de Arabieren)...daarom hebben veel Joden in/uit Oost Europa van die rare duitsklinkende achternamen: Katzenellenbogen, Rosenbaom, Goldberg etc.

In de middeleeuwen, werdt er veel aan Arabisering gedaan. Toen werden complete Arabische stammen uit het MO, zoals de Banu Hilal naar Marokko gehaald. Gebieden waar een sterke berberse dichtheid was, kende maar een zwakke Arabisatie. Zoals de Rifstreek.

In het recente verleden hebben de autoriteiten behalve in het onderwijs en taal, nauwelijks aan Arabisering gedaan.

Het was eerder de trek naar de meer geindustrialiseerde gebieden van Marokko en de migratie naar buitenland, die de berber gebieden uit holde.

Wat met namen betreft, de echte berbers hebben een berberse achternamen, die een Arabische achternamen hebben, waren Arabieren die geberberseerd zijn.

Puk
17-05-03, 00:31
Geplaatst door Al Sawt
In de middeleeuwen, werdt er veel aan Arabisering gedaan. Toen werden complete Arabische stammen uit het MO, zoals de Banu Hilal naar Marokko gehaald. Gebieden waar een sterke berberse dichtheid was, kende maar een zwakke Arabisatie. Zoals de Rifstreek.

In het recente verleden hebben de autoriteiten behalve in het onderwijs en taal, nauwelijks aan Arabisering gedaan.

Het was eerder de trek naar de meer geindustrialiseerde gebieden van Marokko en de migratie naar buitenland, die de berber gebieden uit holde.

Wat met namen betreft, de echte berbers hebben een berberse achternamen, die een Arabische achternamen hebben, waren Arabieren die geberberseerd zijn.

Hoort een echte moslim een Arabische naam te hebben?
Zoals Cassius Clay die zich Muhammad Ali ging noemen?