PDA

Bekijk Volledige Versie : Bloedige aanslag in Zuid Korea



KomMaar
18-02-03, 10:11
Bij een aanslag in de metro in de Zuid-Koreaanse stad Taegu zijn 99 mensen vermist, ook zijn er ten minste 134 doden gevallen bij de aanslag. De slachtoffers werden verrast door een felle brand die gepaard ging met een verstikkende rook. De brand werd aangestoken door een man die een pak melk met daarin een brandbare vloeistof aanstak in de metro, aldus ooggetuigen.

In de metro zaten ongeveer 600 mensen, door de giftige dampen die vrijkwamen bij de brand wordt het reddingswerk moeilijk gemaakt. De brandweer had het vuur na drie uur geblust. Er is een 46 jaar oude man aangehouden op verdenking van brandstichting.


Wat mij opvalt aan dit bericht, is dat die verdachte niet van een terrorist word uitgemaakt.

Pixelshade
18-02-03, 10:16
Geplaatst door KomMaar



Wat mij opvalt aan dit bericht, is dat die verdachte niet van een terrorist word uitgemaakt.

tis immers geen moslim dus...

manc
18-02-03, 10:29
Misschien omdat de man gewoon een gekke Pyromaan is? Terrorisme is pas terrorisme als er een af ander (meestal politiek) motief aan het vermoorden van onschuldige burgers zit. Een seriemoordenaar is geen terrorist, een gijzelnemer die gegijzelden afschiet zolang zijn 'broeders' nog opgesloten zit in Verwegistan is een terrorist. Een verwarde man die zijn huis in brand steekt en zijn kinderen vermoord is geen terrorist een palestijn die om de Joden uit Israel te verjagen een bus met burgers opblaast is wel een terrorist.

Die IRA is terroristisch, de FIS en de GIA zijn dat ook, de Hamas ook. Van deze man zijn blijkbaar nog geen vermoedens of bewijzen dat hij vergelijkbare motieven heeft.

manc
18-02-03, 10:31
Sterker nog: het hoeft helemaal geen aanslag te zijn. Het kan zelfs een uti de hand gelopen grap of ongeluk zijn. Verglijkbaar met het pepperspray incident in die Amerikaanse club.

Hamza-T
18-02-03, 12:17
Sterker nog: het hoeft helemaal geen aanslag te zijn. Het kan zelfs een uti de hand gelopen grap of ongeluk zijn. Verglijkbaar met het pepperspray incident in die Amerikaanse club.

Natuurlijk bij ons thuis vliegt de melk ook wel eens in brand, leuk geintje joh.

manc
18-02-03, 12:19
Geplaatst door Hamza-T
Natuurlijk bij ons thuis vliegt de melk ook wel eens in brand, leuk geintje joh.

*zucht* en DUS is het een terroristische aanslag? Welke politieke motieven had de man dan, was het zijn intentie om slachtoffers te maken, was hij niet gewoon geestesgestoord etc.etc.etc.

jaja
18-02-03, 13:16
Geplaatst door manb
*zucht* en DUS is het een terroristische aanslag? Welke politieke motieven had de man dan, was het zijn intentie om slachtoffers te maken, was hij niet gewoon geestesgestoord etc.etc.etc. het belangrijkste argument van de kant van de Zuid-Koreaanse politie is dat de dader psychisch gestoord is. Dat vonden zij een belangrijk argument om hem geen terrorist te noemen. Als je alle gekken terrorist gaat noemen, dan moet je elke gekkengesticht herbenoemen tot terroristenopvangkamp....

Hamza-T
18-02-03, 13:18
Nee joh het was vast een Koreaanse Kafier krantenbezorger.

De Rode Roos
18-02-03, 13:34
Geplaatst door manb
Misschien omdat de man gewoon een gekke Pyromaan is? Terrorisme is pas terrorisme als er een af ander (meestal politiek) motief aan het vermoorden van onschuldige burgers zit. Een seriemoordenaar is geen terrorist, een gijzelnemer die gegijzelden afschiet zolang zijn 'broeders' nog opgesloten zit in Verwegistan is een terrorist. Een verwarde man die zijn huis in brand steekt en zijn kinderen vermoord is geen terrorist een palestijn die om de Joden uit Israel te verjagen een bus met burgers opblaast is wel een terrorist.

Die IRA is terroristisch, de FIS en de GIA zijn dat ook, de Hamas ook. Van deze man zijn blijkbaar nog geen vermoedens of bewijzen dat hij vergelijkbare motieven heeft.

Mee eens, trouwens...ligt het aan mij of is deze site s-u-p-e-r t-r-a-a-g

lennart
18-02-03, 13:54
Off-topic, ik denk dat Noord Korea gaat aanvallen. Ze dreigen nu zelfs het bestandsakkoord tussen Zuid-Korea en Noord-Korea op te zeggen. Het zou me niet verbazen als NK aanvalt op het moment dat de VS besluit Iraq aan te vallen.

hanskamp
19-02-03, 13:08
Geplaatst door manb
Misschien omdat de man gewoon een gekke Pyromaan is? Terrorisme is pas terrorisme als er een af ander (meestal politiek) motief aan het vermoorden van onschuldige burgers zit. Een seriemoordenaar is geen terrorist, een gijzelnemer die gegijzelden afschiet zolang zijn 'broeders' nog opgesloten zit in Verwegistan is een terrorist. Een verwarde man die zijn huis in brand steekt en zijn kinderen vermoord is geen terrorist een palestijn die om de Joden uit Israel te verjagen een bus met burgers opblaast is wel een terrorist.

Die IRA is terroristisch, de FIS en de GIA zijn dat ook, de Hamas ook. Van deze man zijn blijkbaar nog geen vermoedens of bewijzen dat hij vergelijkbare motieven heeft.

Het is dus niet zeker of het een terrorist is. Maar het is wel een terreurdaad:

ter·´reur (de ~)

1 georganiseerde geweldpleging om politieke of andere doelen te bereiken => schrikbewind

hoewel niet zeker is, waarom hij die aanslag in Zuid-Korea pleegde.

hanskamp
19-02-03, 13:12
Geplaatst door De Rode Roos
Mee eens, trouwens...ligt het aan mij of is deze site s-u-p-e-r t-r-a-a-g

De plaatjes zijn ongeldige URLs, en http://www.maroc.nl schijnt op de werkplek niet te werken. Maar ik kan nog altijd http://www.maroc.nl, dus de URL in de vorm van een IP-adres intypen...