PDA

Bekijk Volledige Versie : Leerlingen betogen tegen sluiting asielzoekerscentrum



BiL@L
18-02-03, 13:55
SNEEK (ANP) - Leerlingen van het Regionaal Opleidingscentrum (ROC) Friese Poort in Sneek demonstreren woensdag tegen de sluiting van het asielzoekerscentrum in de stad. De 350 asielzoekers worden elders ondergebracht. Waar dat zal zijn, is nog niet duidelijk.
.
„We willen laten zien dat we het niet eens zijn met dit besluit, het is niet humaan”, vertelt Sarah Storm, leerling op het ROC. Sarah nam met tien andere leerlingen het initiatief tot de demonstratie. „Moeten deze mensen huis en haard nog een keer verlaten?”, vraagt Storm zich af.
.
Het centrum in Sneek moet dicht, omdat er volgens het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) minder vluchtelingen naar Nederland komen. „Dat kan wel zo zijn, maar als er oorlog komt in Irak, zullen veel vluchtelingen naar ons land komen”, meent Storm. Vorige week werd bekend dat het COA 20.000 opvangplaatsen schrapt. Voor Friesland betekent het dat de asielzoekerscentra in Kollum, Leeuwarden en Sneek de deuren moeten sluiten.
.
De leerlingen verwachten een grote opkomst. Ze hopen dat, naast de leerlingen van de Friese Poort en de bewoners van het asielzoekerscentrum, leden van politieke partijen, Vluchtelingenwerk, de plaatselijke voetbalclubs, de moskee en de kerken van de partij zullen zijn.

http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=50191&PHPSESSID=16b2de1b75c33fa19cbb595343f206be

Simon
18-02-03, 14:24
Het is wel opvallend hoe eerst demonstraties werden gehouden als er ergens een asielzoekerscentrum kwam en nu weer als ze weg moeten.

Simon

sil
18-02-03, 14:33
Was mijn gedachten ook toen ik het vorige week op t.v hoorde.
Daar was een burgemeester ook tegen sluiting

rnaj
18-02-03, 14:37
Geplaatst door sil
Was mijn gedachten ook toen ik het vorige week op t.v hoorde.
Daar was een burgemeester ook tegen sluiting

Burgemneesters heb ik nooit horen klagen.
Logisch de gemeente krijgt geld per opgenome asielzoeker.

De bevolking zijn de klagers, Zelfs in Kollum vinden ze nu opeens dat het centrum moet blijven