PDA

Bekijk Volledige Versie : Hakan (11 jaar) werd opzettelijk 3 keer aangereden.



Zwarte Schaap
19-02-03, 10:17
Hakan (11) werd opzettelijk aangereden

'Drie keer iemand niet zien? Kan niet'

Door Rik Goverde

De 11-jarige Hakan Çelik uit Oudheusden is opzettelijk aangereden door een 36-jarige automobilist. Hakan hoorde bij een groepje dat eieren had gegooid naar het huis van de bestuurder. Bij de aanrijding raakte de jongen gewond aan vooral gezicht en handen. De 36-jarige automobilist is aangehouden, vlak nadat woedende buurtbewoners hem enkele klappen hadden gegeven. De man is onder meer poging tot doodslag ten laste gelegd.

http://w3s.rotterdamsdagblad.nl/upload/rdagblad.artikel.foto/1045647736_14200.jpg
Hakan Celik ziet er zwaar gehavend uit nadat hij tot drie keer toe met opzet was aangereden.(Foto Frank Trommelen/GPD)


Oudheusden - Even vloekte Hakan Çelik (11), toen hij maandagmiddag thuiskwam uit het ziekenhuis en de gang in stapte. Hij keek naar rechts, in de grote spiegel, en schrok van zijn eigen gezicht. Zijn broertje van twee, die normaal meteen bij hem op schoot kruipt als Hakan binnenkomt, durfde hem niet aan te kijken en bleef op een afstandje. Inmiddels kruipt de kleine broer weer gewoon bij de grote broer op schoot.

Hakan is zijn eigen aanblik nu wel gewend en door de pijnstillers heeft hij niet zo veel pijn meer. Maar praten gaat nog altijd lastig. Af en toe krijgt hij nog tranen in zijn ogen. Zondagmiddag werd hij opzettelijk aangereden door een 36-jarige plaatsgenoot. Hij kwam onder de auto terecht en werd meegesleurd. Maar buiten ernstige schaafwonden aan zijn handen en gezicht vallen de verwondingen mee.

Ja, er zijn eieren gegooid naar het huis van de man: ,,Maar ik heb niet gegooid. En als ik zijn ruiten schoon had moeten maken, had ik dat ook wel gedaan.'' Hij zit er beduusd bij, begint over sneeuwballen gooien in Rotterdam. Sedar Soares.

,,Die is doodgeschoten. Dat had mij ook kunnen gebeuren.''

Vader Adem Çelik (34) schuift aan. Hij is net even de buurtbewoners persoonlijk gaan bedanken die zich na de aanrijding over zijn zoon ontfermden. Drie van hen tilden de auto een stukje op, zodat Hakan eronder vandaan kon worden gehaald. Ze legden dekens over hem heen om hem warm te houden. ,,Hoe bedank je voor zoiets? Zij zijn hier altijd welkom.''

Vader Çelik hoorde pas zondagavond in het ziekenhuis dat zijn zoon opzettelijk was aangereden. Zijn zoon had net twee scans achter de rug, toen de dokter had gezegd dat het 'ongelooflijk' was dat Hakan er zo vanaf was gekomen. ,,En toen hoorde ik van vrienden dat het opzet was. Die middag, toen ik mijn zoon op straat zag liggen, stond de dader tien meter bij me vandaan. Ik dacht nog: 'een ongeluk, dat kan gebeuren'. Ik weet niet wat ik had gedaan als ik het toen al had geweten.''

Als kinderen te ver gaan, dan stap je naar de ouders, vindt Çelik. Punt. ,,Als mijn zoon iets stoms doet, dan straf ik hem. Nu moet het recht zijn beloop hebben.''

Ongelukken gebeuren, het kán zijn dat een bestuurder iemand niet opmerkt. ,,Maar geen drie keer,'' zegt de vader. ,,Die man is een keer tegen zijn fiets en twee keer tegen mijn zoon aangereden. Dat gaat niet per ongeluk.''

Voorlopig blijft Hakan thuis. Maandag en dinsdag kwamen klasgenootjes langs, en vrienden. Veel familie, af en toe kreeg hij er hoofdpijn van. Dus rust kan hij wel gebruiken. ,,Van die zondag weet ik nauwelijks meer iets. Langzaam begint het terug te komen. Ik denk dat ik wel veel op bed zal liggen, komende week.''

Bron: Rotterdams Dagblad 19/02/2003

plexus
19-02-03, 10:23
..Triest! :(

piano
19-02-03, 10:32
Niet te begrijpen,zo iets is onmenselijk.

En gezien de leeftijd van de dader,zo je zeggen die weet wel beter.
En vind je het gek dat kinderen tegenwoordig zo agrasief zijn ,ze krijgen de voorbeelden van de volwassenen.

Ik heb ook eens kluiten tegen mijn raam gekregen,van de buurt jongens.En dit nadat de glazerwasser net geweest was.
Ik was woedend ,maar ben naar de ouders gegaan en heb de kinderen alles schoon laten maken.

Nee om zo te reageren ,dat er ongelukken tot de dood lijden ,dat kan ik niet begrijpen.

groetjes

Simon
19-02-03, 10:40
Afschuwelijk verhaal. Ik woonde vroeger ook in een buurt waar een man woonde die het altijd aan de stok had met allochtone kinderen. Hij was alcoholist en had ook altijd bonje met zijn vrouw waar de hele buurt van kon meegenieten. Het zijn gefrustreerde types en dit lijkt mij ook een vent die maar opgesloten moet worden.

Simon

barfly
19-02-03, 10:52
Wat een ogelovelijke randdebiel zeg die vent! Hopelijk komt dat jochie er snel overheen..

Simon
19-02-03, 11:13
Geplaatst door yehiyaayyash
Niet te geloven .... :( Dit komt mede door het ontbreken van enige normen en waarden bij een groot gedeelte van de Nederlandse autochtone bevolking . :(

Ach doe niet zo ziek. En kijk eens in de spiegel.

Simon

Syphax
19-02-03, 13:13
Ach, je kan het ook als een vorm van opvoeden zien, hij zal geen eiren meer gooien!!! :dood: :duivels: