PDA

Bekijk Volledige Versie : Circa 270 doden na neerstorten Iraans vliegtuig



Mark
19-02-03, 20:52
Circa 270 doden na neerstorten Iraans vliegtuig

Uitgegeven: 19 februari 2003 21:50
TEHERAN - Een Iraans militair toestel is woensdag neegestort nabij de stad Kerman in het zuidoosten van het land.

Volgens de Iraanse staatstelevisie kwamen alle ongeveer 270 mensen aan boord om het leven, onder wie leden van het elitekorps de Revolutionaire Garde. Het vliegtuig, een Antonov, verongelukte op een vlucht tussen de steden Zahedan en Kerman.

manc
19-02-03, 21:01
Geplaatst door Mark
Circa 270 doden na neerstorten Iraans vliegtuig

Uitgegeven: 19 februari 2003 21:50
TEHERAN - Een Iraans militair toestel is woensdag neegestort nabij de stad Kerman in het zuidoosten van het land.

Volgens de Iraanse staatstelevisie kwamen alle ongeveer 270 mensen aan boord om het leven, onder wie leden van het elitekorps de Revolutionaire Garde. Het vliegtuig, een Antonov, verongelukte op een vlucht tussen de steden Zahedan en Kerman.

Dat is toch niet prettig voor die jongens. Ligt het aan mij of storten er in Iran wel vaker vliegtuigen neer? Ik heb het gevoel dat dit de afgelopen jaren vaker is gebeurt...

Oppassem Joesoef, als je naar Iran gaat, dadelijk valt er opeens zo'n Toepoljev of Antonov op je knar!

Joesoef
19-02-03, 22:07
Ik heb enkele keren een binnelandse vlucht gemaakt met een antanov en achteraf heb ik zo iets van neeejjj niet meer doen. De laatste keer deed de airco en ventilatie het niet en rook het naar kerosine (betekend probleem met een van de trappen in de turbine van een van de motoren). Veel witte gezichten en blauwe nagels. De mensen waren doodziek van de "lucht" en de zuurstof moest er aan te pas komen.

Maar ach we waren op weg naar Mashad.

manc
19-02-03, 22:14
Geplaatst door Joesoef
Ik heb enkele keren een binnelandse vlucht gemaakt met een antanov en achteraf heb ik zo iets van neeejjj niet meer doen. De laatste keer deed de airco en ventilatie het niet en rook het naar kerosine (betekend probleem met een van de trappen in de turbine van een van de motoren). Veel witte gezichten en blauwe nagels. De mensen waren doodziek van de "lucht" en de zuurstof moest er aan te pas komen.

Maar ach we waren op weg naar Mashad.

Je moet me beloven levend terug te komen en mooie foto's te plaatsen en reisverhalen...Iran lijkt me bijzonder fascinerend...de wieg onzer beschaving enzo...vooral sinds ik het boek 'the Persian Boy' gelezen heb wil ik het graag een keer bezoeken...

Mark
19-02-03, 22:15
Ik ken gelijksoortige verhalen van iemand die daar stage liep..... geen veiligheidsriemen en een halve decompressie.....

Joesoef
19-02-03, 22:21
Iranair is zeer goed en veilig maar er vliegen binnenlands ook wat obscure charterbedrijfjes met russische rotzooi. Heb ook is gevlogen met een toepolev zonder cabine druk. Aan de bergen te zien zaten we toch nog op 5000m. Maar ja, wel een gigantische koppijn na de vlucht.

Syphax
19-02-03, 22:42
En niet te vergeten het risico dat je vliegtuig door de Amerikanen voor een straaljager wordt aangezien/// :ninja:

manc
20-02-03, 09:37
Geplaatst door Syphax
En niet te vergeten het risico dat je vliegtuig door de Amerikanen voor een straaljager wordt aangezien/// :ninja:

Of een domme terrorist aan boord de te vroeg (dus voor het overstappen op een El-Al of een United vlucht) zijn schoenveter in de fik steekt.

Cihad
20-02-03, 12:36
Geplaatst door manb
Dat is toch niet prettig voor die jongens. Ligt het aan mij of storten er in Iran wel vaker vliegtuigen neer? Ik heb het gevoel dat dit de afgelopen jaren vaker is gebeurt...


Vorig jaar stortte er een vliegtuig in Iran afkomstig uit Oekraine. :brozac:

Cihad
20-02-03, 12:40
Geplaatst door Joesoef

Maar ach we waren op weg naar Mashad.

Toevallig was ik vorig jaar ook met de vliegtuig naar Mashad. Maar gelukkig heb ik die dingen niet meegemaakt wat jij meemaakte. :D

Syphax
20-02-03, 21:58
Geplaatst door manb
Of een domme terrorist aan boord de te vroeg (dus voor het overstappen op een El-Al of een United vlucht) zijn schoenveter in de fik steekt.
Juist ja, gelukkig maar dat ze die domme terroristen niet met bloemkransen onthalen, en zeker niet vrijuitgaan, want dat zou nog pijnlijker zijn voor je naasten.