PDA

Bekijk Volledige Versie : Greenpeace blokkeert militair transportschip VS



Mark
20-02-03, 08:42
Greenpeace blokkeert militair transportschip VS

Uitgegeven: 20 februari 2003 07:57
Laatst gewijzigd: 20 februari 2003 08:26

ROTTERDAM - Greenpeace is donderdagochtend op de Nieuwe Waterweg bij de Botlek begonnen met een blokkadeactie om een Amerikaans militair transport tegen te houden. De organisatie heeft daarvoor de Rainbow Warrior II ingezet.

Met dit schip probeert Greenpeace een vrachtschip met militair materieel tegen te houden dat wil uitvaren op weg naar de Golfregio. Het materieel is bestemd voor een mogelijke oorlog tegen het bewind van Saddam Hoessein in Irak.

De politie is nadrukkelijk aanwezig, zowel aan de wal als op het water.

manc
20-02-03, 09:19
Geplaatst door Mark
Greenpeace blokkeert militair transportschip VS

Uitgegeven: 20 februari 2003 07:57
Laatst gewijzigd: 20 februari 2003 08:26

ROTTERDAM - Greenpeace is donderdagochtend op de Nieuwe Waterweg bij de Botlek begonnen met een blokkadeactie om een Amerikaans militair transport tegen te houden. De organisatie heeft daarvoor de Rainbow Warrior II ingezet.

Met dit schip probeert Greenpeace een vrachtschip met militair materieel tegen te houden dat wil uitvaren op weg naar de Golfregio. Het materieel is bestemd voor een mogelijke oorlog tegen het bewind van Saddam Hoessein in Irak.

De politie is nadrukkelijk aanwezig, zowel aan de wal als op het water.

Hm...ik denk er serieus over om mijn lidmaatschap van Greenpeace op te zeggen...sterker nog, ik dat dat gelijk doen. Ik wil niet dat zij zich met politiek gaan mengen, ze zijn er voor het milieu. Ik wordt toch ook niet lid van de hartstichting om het doodknuppelen van zeehondjes te stoppen?

Weet iemand een leuk alternatief voor greenpeace? Misschien natuurmonumenten dan maar, of het wereldnatuurfonds.

Mark
20-02-03, 09:29
Geplaatst door manb

Weet iemand een leuk alternatief voor greenpeace? Misschien natuurmonumenten dan maar, of het wereldnatuurfonds.

De Nederlandse vereniging van Wegenbouwers :duim:

manc
20-02-03, 09:47
Geplaatst door Puk
Onze amateurtoneelverening "Cultuur verheft" wil ik graag aanbevelen.
Ze hebben absoluut geen boodschap aan het milieu noch aan de politiek...

en willen het stuk Aïsja op de planken brengen.

Ik wil WEL natuur...misschien een paar van die bomen in Marokko sponsoren? Ik heb er al eentje in Israel staan, waarom weet ik niet, maar dat schijnt te kunnen.

manc
20-02-03, 09:49
Geplaatst door Mark
De Nederlandse vereniging van Wegenbouwers :duim:

Huh, jij was toch NAT?

Mark
20-02-03, 09:57
Geplaatst door manb
Huh, jij was toch NAT?

Ik ben van oorsprong droog.... maar ben nu droog EN nat...

ohh ik ben zo multifunctioneel :)

Tomas
20-02-03, 10:09
Geplaatst door manb
Hm...ik denk er serieus over om mijn lidmaatschap van Greenpeace op te zeggen...sterker nog, ik dat dat gelijk doen.


Nee joh, niet doen.


Ik wil niet dat zij zich met politiek gaan mengen, ze zijn er voor het milieu.

Je kunt geen militante millieubeweging zijn ,zonder je met politiek te bemoeien.

Ik ben het ook niet eens met het tegenhouden van deze transporten, nogal zinloos. En het verband met millieu is een kleine beetje vergezocht.

Maar tijdens de franse atoomproefen op mourouroa (ofzoiets) stond ik er wel achter. Een fraai stukkie natuur is daar zinloos ontgonnen. En greenpeace maakt er ook geen geheim van dat ze anti-militairistisch zijn en passifistisch. Dat had je moeten weten. Het een kan blijkbaar ook niet zoder het ander in de praktijk functioneren.

Dus doe als ik, je hoeft niet overal achter te staan wat ze doen, maar het is en blijft een mooie organisatie die veel goeds doet en dat beetje geld dus dubbel en dwars waard is.

Eigenlijk is het dus zo dat ik waarschijnlijk door de meeste greenpeaceactivisten als een rechtse bal wordt gezien en vind ik hun individueel ook maar een stelletje hemelbestormers, maar het concept greenpeace steun ik toch.


Weet iemand een leuk alternatief voor greenpeace? Misschien natuurmonumenten dan maar, of het wereldnatuurfonds.

Ik zie dat niet als alternatief. Die sponsor ik ook. Jij als IR moet niet zeiken over dat beetje geld.

Mark
20-02-03, 10:14
Geplaatst door Tomas

Jij als IR moet niet zeiken over dat beetje geld.

:haha: :haha: :haha: :haha:


Verder: ik ben geen lid van deze organisaties, ten eerste dwarsbomen ze mijn mooie projecten en ten tweede willen ze nog wel eens liegen om goede pr te krijgen!

Tomas
20-02-03, 10:26
Geplaatst door Mark
ik ben geen lid van deze organisaties,


Ik had het toch tegen Bman? Of vergis ik me nou? Jij bent een dogmatische, fundamentalische atheist. Niet vatbaar voor nuance en daarom an ik die moeite ook niet.



ten eerste dwarsbomen ze mijn mooie projecten


Je moet het niet zo persoonlijk opvatten.



en ten tweede willen ze nog wel eens liegen om goede pr te krijgen!

Ach liegen... Het is een beetje manipuleren met de cijfertjes, een beetje wat meer nadruk op het een en wat minder op het ander... Je kent dat wel. Net zoiets als met de betuwelijn.

Maar je hebt gelijk hoor. Ook wat betreft de brentsparr was ik het niet eens met Greenpeace, maar ook dat vergeef ik ze. Hoort er nu eenmaal bij.

Je kent toch ook wel al die fraude gevallen van schedels en andere fossielen waar "wetenschappers" mee dachten te scoren? Heeft jou dat weerhouden van het atheisme?

manc
20-02-03, 10:30
Geplaatst door Mark
:haha: :haha: :haha: :haha:


Verder: ik ben geen lid van deze organisaties, ten eerste dwarsbomen ze mijn mooie projecten en ten tweede willen ze nog wel eens liegen om goede pr te krijgen!

Tja, dat 'Brent Spar' verhaal heb ik ze niet helemaal vergeven. Ik ben oprecht bezorgd om ons leefmilieu en de natuur, maar ik wil niet dat een natuurbeweging zich met dit soort politiek bezig gaat houden. Ik wil dat ze dat nooit meer doen, maar de enige manier waarmee ik bij dit soort linkse, hopeloos idealistische doch militante figuren kan communiceren is via mijn portemonnaie. Neen, mijn zuurverdiende (kuch) euri gaan mooi naar organisaties toe die doen waar ze voor staan en die hun energie en middelen niet verspillen met zaken waar ze niets, maar dan ook niets mee te maken hebben.

Ik ken nog wel een weeshuis in Yogjakarta dat wel wat kan gebruiken.

MokroMike II
20-02-03, 10:32
ROTTERDAM De zeehavenpolitie en de
marechaussee treden hard op tegen circa
25 activisten van Greenpeace die in de
haven van Rotterdam het vertrek van een
Amerikaans militair transport proberen
te voorkomen.Zes à zeven actievoerders
zijn gearresteerd,meldt Greenpeace.

De autoriteiten enterden enkele boten
van de milieuorganisatie,die ook het
schip de Rainbow Warrior II inzet om
een Cypriotisch schip met militair
materieel te beletten uit te varen.

Nog maar enkele van de ongeveer 25
treintransporten van militaire goederen
uit Duitsland naar Rotterdam moeten nog
plaatsvinden,meldt vervoerder Railion.

Mark
20-02-03, 10:39
Geplaatst door Tomas
Ik had het toch tegen Bman? Of vergis ik me nou? Jij bent een dogmatische, fundamentalische atheist. Niet vatbaar voor nuance en daarom an ik die moeite ook niet.



Je moet het niet zo persoonlijk opvatten.


Wie niet voor me is, is tegen me....


Geplaatst door Tomas

Ach liegen... Het is een beetje manipuleren met de cijfertjes, een beetje wat meer nadruk op het een en wat minder op het ander... Je kent dat wel. Net zoiets als met de betuwelijn.

Maar je hebt gelijk hoor. Ook wat betreft de brentsparr was ik het niet eens met Greenpeace, maar ook dat vergeef ik ze. Hoort er nu eenmaal bij.

Je kent toch ook wel al die fraude gevallen van schedels en andere fossielen waar "wetenschappers" mee dachten te scoren? Heeft jou dat weerhouden van het atheisme?

Het was wel wat meer dan alleen manipuleren van getallen, en daarnaast is dat niet de enige keer.

Mijn mening over het wel of niet bestaan van God is niet gebaseerd op fossielen of evolutietheorien.

Tomas
20-02-03, 10:51
Geplaatst door Mark
Wie niet voor me is, is tegen me....


Die doet het goed tegenwoordig.



Het was wel wat meer dan alleen manipuleren van getallen, en daarnaast is dat niet de enige keer.

Ja, eigenlijk ben ik het ook nooit met ze eens. Ik geef toe. Maar blijf ze lekekr toch sponseren, alleen om jouw zielige projectjes te torpederen.


Mijn mening over het wel of niet bestaan van God is niet gebaseerd op fossielen of evolutietheorien.

Hoe dan?

Mark
20-02-03, 11:04
Geplaatst door Tomas

Ja, eigenlijk ben ik het ook nooit met ze eens. Ik geef toe. Maar blijf ze lekekr toch sponseren, alleen om jouw zielige projectjes te torpederen.

Hoe dan?

Tja ach, een overgelopen dorpje meer of minder maakt mij ook niet uit Tomas :)

Laten we geen God discussie aanzwengelen hier, genoeg andere topics gaan al daar over :) Laten we het erop houden dat ik het bestaan van God als verklaring voor dingen die we niet begrijpen niet logisch vind en dat het een van de ontelbare mogelijke verklaringen is voor een aantal zaken. Ik zie geen enkele rede om deze verklaring aannemelijker te vinden dan de anderen.

Mark
20-02-03, 12:47
Ik bedoel maar....

mrz
20-02-03, 16:37
Ergens, ergens vind ik Greenpeace een heel religieuze stroming. Immers de mens is slecht en kan met zijn godsvervangend gedrag de wereld eigenlijk alleen maar naar de kl*te helpen. Zo niet dan fabriceren we wel de cijfers die dat eventjes zullen weerleggen nietige sterveling! Daarom hebben vrijdenkers als ik er niks te zoeken. Die gaan maar roepen dat we de aardopwarming voornamelijk hebben te danken aan het feit dat we nog steeds in het staartje van de aflopende ijstijd zitten en dat we ons voor de toekomst vooral zorgen moeten maken over een aardbevolking die zich niet meer warm kan houden met de op aarde beschikbare energievoorraad. Als de natuur het nodig acht komt er vanzelf weer een ijstijd. Tot die tijd zullen we ons moeten ergeren aan het geroep van Greenpeace.

Mooi gezegd Kaassietoch. Leven is inderdaad vooral verzamelen verbruiken van energie. Doodgaan is vergroten entropie en uiteenvallen van energie...

rja
20-02-03, 21:35
Geplaatst door kaassietoch
Ik zou haast nog eens medelijden gaan krijgen met Greenpeace.

De laatste jaren wil het met de campagnes maar niet lukken en nu wordt de wereldvrede dan maar even geclaimd door Greenpeace bij gebrek aan echte actuele milieubedreigingen.

Ze hadden waarschijnlijk publiciteit nodig, waarschijnlijk op ledenjacht,
de Nederlandse bevolking is een van de grootste sponsors die Green Peace hebben.

sadeeQ
20-02-03, 21:41
milieu-actievisten aan het woord zo te zien.
:giechel: :giechel:


kut VVD-ers en LPF-ers

Joesoef
20-02-03, 21:47
Met gelijke munt betalen denk ik zo. Die fransosen die nu zo flink nee zeggen hadden toen geen probleem met het opblazen van een boot. Wat dat betreft heeft greenpeace nog een goedmakertje tegoed. En leger is leger.

Trouwens wel watjes die greenpeace. Mietjes gewoon. Geef mij maar de militante uitvoering er van.

mrz
20-02-03, 22:13
Trouwens wel watjes die greenpeace. Mietjes gewoon. Geef mij maar de militante uitvoering er van.

Huh en dat moge zijn? Wie wat waar? Als ze echt agressor zouden worden dan zouden ze van naam moeten veranderen, wat dat betreft past greenpeace inderdaad erg bij nederland, de passieve agressor!
Maar ze zijn militanter dan jij hoor. Of was jij er ook bij in rotterdam om de amerikanen tegen te houden?