PDA

Bekijk Volledige Versie : Drugs



Hamza-T
20-02-03, 13:03
Het Goddelijke Oordeel Over Drugs (Al-Moeghaddiraat)

Wat zijn drugs?

Er zijn verschillende manieren om te beschrijven wat drugs zijn. Allereerst kunnen we kijken naar wat ze doen.

Als we kijken naar wat ze doen, dan hebben alle drugs gemeenschappelijk dat het stoffen zijn die de hersenen op een bepaalde manier prikkelen. Die hersen_prikkels veroorzaken op hun beurt allerlei geestelijke en lichamelijke effecten. Deze effecten kunnen stimulerend zijn, verdovend of bewustzijnsveranderend.

Stimulerend:

Bij gebruik van deze middelen krijgt de gebruiker het gevoel meer energie te hebben en alerter te zijn. Voorbeelden van middelen met een stimulerende werking zijn cocaïne, amfetamine ('speed').

Verdovend:

Hierbij krijgt de gebruiker het effect van een slaperige roes. Door de kalmerende en ontspannende werking worden de scherpe kantjes van het leven wat minder scherp of volledig weggedrukt. Voorbeelden van middelen met een verdovende werking zijn heroïne en andere opiaten, maar ook alcohol en slaapmiddelen.

Bewustzijnveranderend:

Bij het gebruik hiervan veranderen de stemming en waarneming: de wereld ziet er (heel) anders uit. Voorbeelden van middelen met een bewustzijnsveranderende werking zijn LSD, paddo's en andere tripmiddelen.

Dit onderscheid naar werking is niet altijd even scherp te maken. Sommige mid_delen hebben een 'gemengd' effect. XTC is enerzijds oppeppend en verandert anderzijds de waarneming: hasj en weed kunnen- afhankelijk van de hoeveelheid en de situatie – bewustzijnsveranderend en versuffend werken.

El-Hoekmoe Sher’ie (Het Goddelijke oordeel)

Allerlei soorten drugs, zoals cocaïne, heroïne, hasjiesj en XTC etc, zijn in de Islam (Haram) verboden. Het gebruik, de handel en productie zijn allen verboden en strafbaar in de Islam.

Het bewijs (ed-deliel):

De Boodschapper (vrede zij met Hem) heeft gezegd:

“Alles wat bedwelmend is, is gamr en alle (soorten van) gamr is haram”

“Alles wat bedwelmend is, is gamr en alles wat bedwelmend is, is haram” (overgeleverd door Moeslim) Umar ibnu el- ghattab (moge Allah (SWT) te vrede met hem zijn) heeft gezegd: El- gamr is alles wat het verstand doet bedekken en versluieren. Hieruit leiden we af dat het woord el-gamr een algemene betekenis heeft, het omvat alles wat het verstand doet bedekken en versluieren. In de realiteit past deze omschrijving van el-gamr bij het feit van drugs, dus drugs is gamr en gamr is haram (zonde).

Mark
20-02-03, 13:14
Ik had dit nieuws over het hoofd gezien op nu.nl ............

manc
20-02-03, 13:27
Koffie, Thee, Coca-Cola, Sigaretten, Qat zijn dus ook Haram? Kalkoen, daar wordt je brein slaperig van, oesters en chocolade, daar worden vrouwen hitsig van (schijnt) etc.etc. allemaal geestestoestandveranderend...ook Haram?

p.s. Is dit wel nieuws van de dag...nee toch?

Hamza-T
20-02-03, 13:27
Alles wat het verstand doet bedekken en versluieren is dus el-gamr en dus haram.

Maar waarom eigenlijk? Wat is daar mis mee?

Nou wat er mis mee is is dat het het verstand doet bedekken en versluieren oftewel stoned,trippen,strak staan en dronken zijn.

De enige reden die ik kan geven maar die alleen voor moslims voldoening geeft is, omdat Allah (swt) het zo zegt.

Toen Muhammed (saw) net profeet was in het begin van de Islam, toen was het de gelovigen nog niet verboden om wijn te drinken, dit volgde pas later.

mrz
20-02-03, 15:36
Vergeet ook allergieen niet, schijnt dat mensen zelfs depressief kunnen worden als ze over een allergie heengroeien. Want dat is de voornaamste negatieve bijwerking van overdreven druggebruik, de depressie die het tot gevolg kan hebben.

Ik heb geen recht van spreken in dezen wellicht want ik ben haast altijd fucking high door 10.000 allergieen. Je kunt zelfs high worden van niet eten, anorexia etc. Paradoxjes for that matter...

De grote vraag is waarom gebruiken mensen drugs. Nou dat gaat al snel gebeuren als ze beseffen dat ze slechts een slaaf zijn, gevangen in menselijk lichaam, gevangen in het web van de samenleving, het kapitalisme met al haar regels en verplichte hersenspoeling tot hypocrisie. 3x raden why i speak my mind here.

Bij mij ging het mis toen ik me voor probeerde te stellen hoe ultiem kut iemand die diep diep in de problemen zat zich wel niet moest voelen. Werd er zo gek van dat ik sindsdien altijd high ben. Zonder werkelijk drugs te gebruiken dus.

En de discussie over drugs is zeker relevant. ADHD kinderen zijn ook slachtoffer van drugs. Kleurstoffen en andere toevoegingen zijn dan de drugs.

In mijn wanhopige pogingen minder high te worden heb ik uiteindelijk toevlucht gezocht in vitamine B12. Maarja dan verstoor ik weer een evenwicht natuurlijk...

Alle pogingen van de hormonenmaffia medische industrie ten spijt de werkzaamheid van vitaminen te ontkrachten snappen ze in gevangenissen nu in ieder geval eindelijk dat het gebruiken van vitaminen gedetineerden stukken minder agressief kan maken. GOH!

:maf:

Even heel kort door de bocht. Het is leuk hoor vitaminen om te compenseren voor het extra lood in die gedetineerden wellicht maar de werkelijke oorzaak wegnemen is het dus niet. BAH.

Mijn moeder zei vroeger altijd van een vader die het zijn kind het leven vreselijk moeilijk maakte door vreselijk moeilijk taken te stellen altijd dat ie dat juist met de beste bedoelingen voor dat kind deed. Om dat kind karakter mee te geven. 3 maal raden hoe je een vader gaat haten die het zijn kind vreselijk moeilijk maakt door tolerant to infinity and beyond te zijn. Ik leef bij de gratie van het vernietigen van de levensovertuiging van mijn vader, tolerantie tot niks nada nothing meer ene flikker waard is.

Mark
20-02-03, 15:39
Geplaatst door mrz
Vergeet ook allergieen niet, schijnt dat mensen zelfs depressief kunnen worden als ze over een allergie heengroeien. Want dat is de voornaamste negatieve bijwerking van overdreven druggebruik, de depressie die het tot gevolg kan hebben.

Ik heb geen recht van spreken in dezen wellicht want ik ben haast altijd fucking high door 10.000 allergieen. Je kunt zelfs high worden van niet eten, anorexia etc. Paradoxjes for that matter...

De grote vraag is waarom gebruiken mensen drugs. Nou dat gaat al snel gebeuren als ze beseffen dat ze slechts een slaaf zijn, gevangen in menselijk lichaam, gevangen in het web van de samenleving, het kapitalisme met al haar regels en verplichte hersenspoeling tot hypocrisie. 3x raden why i speak my mind here.

Bij mij ging het mis toen ik me voor probeerde te stellen hoe ultiem kut iemand die diep diep in de problemen zat zich wel niet moest voelen. Werd er zo gek van dat ik sindsdien altijd high ben. Zonder werkelijk drugs te gebruiken dus.

En de discussie over drugs is zeker relevant. ADHD kinderen zijn ook slachtoffer van drugs. Kleurstoffen en andere toevoegingen zijn dan de drugs.

In mijn wanhopige pogingen minder high te worden heb ik uiteindelijk toevlucht gezocht in vitamine B12. Maarja dan verstoor ik weer een evenwicht natuurlijk...

Alle pogingen van de hormonenmaffia medische industrie ten spijt de werkzaamheid van vitaminen te ontkrachten snappen ze in gevangenissen nu in ieder geval eindelijk dat het gebruiken van vitaminen gedetineerden stukken minder agressief kan maken. GOH!

:maf:

Even heel kort door de bocht. Het is leuk hoor vitaminen om te compenseren voor het extra lood in die gedetineerden wellicht maar de werkelijke oorzaak wegnemen is het dus niet. BAH.

Mijn moeder zei vroeger altijd van een vader die het zijn kind het leven vreselijk moeilijk maakte door vreselijk moeilijk taken te stellen altijd dat ie dat juist met de beste bedoelingen voor dat kind deed. Om dat kind karakter mee te geven. 3 maal raden hoe je een vader gaat haten die het zijn kind vreselijk moeilijk maakt door tolerant to infinity and beyond te zijn. Ik leef bij de gratie van het vernietigen van de levensovertuiging van mijn vader, tolerantie tot niks nada nothing meer ene flikker waard is.


Misschien is psychotherapie een goed idee mrz.....

manc
20-02-03, 15:42
De grote vraag is waarom gebruiken mensen drugs. Nou dat gaat al snel gebeuren als ze beseffen dat ze slechts een slaaf zijn, gevangen in menselijk lichaam, gevangen in het web van de samenleving, het kapitalisme met al haar regels en verplichte hersenspoeling tot hypocrisie. 3x raden why i speak my mind here.

Zucht...dat is allemaal leuk en aardig, maar er bestonden allang drugs VOOR het kapitalisme en deze samenleving en haar schijnheiligheid. Er zijn duizend en een redenen te bedenken waarom mensen vandaag de dag aan de drugs gaan, er zijn goede oorzaken voor het 'ontdekken' van drugs door de mensen in vroeger tijden te bedenken, maar het 'kapitalisme' het drugsgebruik in de schoenen schuiven lijkt me nogal maf.

Ik begin te geloven dat het woord 'kapitalisme' bij jou betekend: 'alles waar ik geen vat op heb en waar ik een hekel aan heb', en dat het weinig met het bijbehorend economisch systeem te maken heeft.

mrz
20-02-03, 15:43
Psychotherapie is een mooie manier om agressie die zich door hypocrisie tegen de verkeerde personen of dingen richt met pilletjes te bedwingen. Wat is je probleem mark voel je een neiging opkomen drugs te gebruiken om je kop maar weer in het zand te kunnen steken?


manb: er bestonden allang drugs VOOR het kapitalisme en deze samenleving en haar schijnheiligheid. Er zijn duizend en een redenen te bedenken waarom mensen vandaag de dag aan de drugs gaan, er zijn goede oorzaken voor het 'ontdekken' van drugs door de mensen in vroeger tijden te bedenken, maar het 'kapitalisme' het drugsgebruik in de schoenen schuiven lijkt me nogal maf.

Ja mijn agressie jegens tolerantie totdat niks meer wat waard is uit zich vooral tegen geld omdat dat dezelfde neiging heeft. En natuurlijk gebruikt de mensheid al eeuwen drugs. Dat zeg ik juist !!@$!!% dat je alles wel als drugs kan zien.

http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=ns99993402

Respect for the Special Forces soldiers...

http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=ns99992616

En jammer dat zoveel talent bedwelmt wordt door fucking cannabis.

Mark
20-02-03, 15:51
Geplaatst door mrz
Psychotherapie is een mooie manier om agressie die zich door hypocrisie tegen de verkeerde personen of dingen richt met pilletjes te bedwingen. Wat is je probleem mark voel je een neiging opkomen drugs te gebruiken om je kop maar weer in het zand te kunnen steken?



Het was een serieuze suggestie mrz, en dat hoeft toch niet per se met medicatie??

Mill
20-02-03, 16:13
Hoewel ik weet dat ik me er een lap tekst met geschifte wartaal over kapitalisme, paradoxen en hormonenmafia mee op de hals haal, plaats ik toch even een hele voor de hand liggende opmerking:

sommige mensen gebruiken af en toe drugs omdat het gewoon lekker is.

De wetenschap dat bepaalde mensen zich zo opwinden over je genotsmiddeltje maakt het soms nog lekkerder. Da's net zoiets als dat je het niet erg vindt als het buiten stormt wanneer je net lekker binnen bij de open haard zit, of zoiets.

Mark
20-02-03, 16:35
sssst mill, niet verklappen!

mrz
20-02-03, 16:42
De wetenschap dat bepaalde mensen zich zo opwinden over je genotsmiddeltje maakt het soms nog lekkerder. Da's net zoiets als dat je het niet erg vindt als het buiten stormt wanneer je net lekker binnen bij de open haard zit, of zoiets.

Lol... Denk maar niet dat je daar alleenrecht op hebt hoor. Ik LEEF voor natuurgeweld en natuurrampen. Niet zozeer omdat ik blij ben met de ellende die anderen daarvan hebben maar meer omdat ik dan pas in mijn element ben. :D

De reden dat ik me zo druk maak over een genotmiddeltje is dat ik zonder al verdrink in genot... Zo kan ik de drang om naar buiten te gaan niet weerstaan als het stormt en regent en donder en bliksem regeren, dan leef ik helemaal op. Dat anderen dan graag binnen gaan zitten is hun probleem :D

barfly
20-02-03, 20:54
The drugs they say make us feel so hollow
We love in vain narcissistic and so shallow
The cops and queers to swim you have to swallow
Hate today there's no love for tomorrow

We're all stars now in the dope show

There's a lot of pretty, pretty ones
That want to get you high
But all the pretty, pretty ones
Will leave you low and blow your mind

They love you when you're on all the covers

When you're not then they love another

The drugs they say are made in California
We love your face
We'd really like to sell you
The cops and queers make good-looking models
I hate today
Who will I wake up with tomorrow?

There's a lot of pretty, pretty ones

the dopeshow
Marilyn Manson

Leek me wel toepasselijk :)

Orakel
21-02-03, 01:16
Geplaatst door mrz
[B]Vergeet ook allergieen niet, schijnt dat mensen zelfs depressief kunnen worden als ze over een allergie heengroeien. Want dat is de voornaamste negatieve bijwerking van overdreven druggebruik, de depressie die het tot gevolg kan hebben.

Ik heb geen recht van spreken in dezen wellicht want ik ben haast altijd fucking high door 10.000 allergieen. Je kunt zelfs high worden van niet eten, anorexia etc. Paradoxjes for that matter...

De grote vraag is waarom gebruiken mensen drugs. Nou dat gaat al snel gebeuren als ze beseffen dat ze slechts een slaaf zijn, gevangen in menselijk lichaam, gevangen in het web van de samenleving, het kapitalisme met al haar regels en verplichte hersenspoeling tot hypocrisie. 3x raden why i speak my mind here.

Omdat je het over jezelf hebt.



Bij mij ging het mis toen ik me voor probeerde te stellen hoe ultiem kut iemand die diep diep in de problemen zat zich wel niet moest voelen. Werd er zo gek van dat ik sindsdien altijd high ben. Zonder werkelijk drugs te gebruiken dus.

Waarom probeerde jij je voor te stellen zo iemand zich moest voelen? Was je op zoek naar iemand die het nog beroerder had dan jij, teneinde je eigen sores te kunnen relativeren?

En de tip van Mark is zo slecht niet, temeer dat (manische) depressie niet alleen medicinaal aangepakt worden. Je moet je dan echter wel over je angst voor medicijnverslaving heenzetten.

~Panthera~
21-02-03, 04:28
Geplaatst door mrz
Lol... Denk maar niet dat je daar alleenrecht op hebt hoor. Ik LEEF voor natuurgeweld en natuurrampen. Niet zozeer omdat ik blij ben met de ellende die anderen daarvan hebben maar meer omdat ik dan pas in mijn element ben. :D

De reden dat ik me zo druk maak over een genotmiddeltje is dat ik zonder al verdrink in genot... Zo kan ik de drang om naar buiten te gaan niet weerstaan als het stormt en regent en donder en bliksem regeren, dan leef ik helemaal op. Dat anderen dan graag binnen gaan zitten is hun probleem :D
------------------

Dus laptopje onder de regenjas ? :D minimaal hoor.

mrz
21-02-03, 06:46
Waarom probeerde jij je voor te stellen zo iemand zich moest voelen? Was je op zoek naar iemand die het nog beroerder had dan jij, teneinde je eigen sores te kunnen relativeren?

Nope Tong-Len. Maar discussie was over drugs right? Drugs is ook maar symptoombestrijding, zeker in psychiatrie. Stel je voor straks ga ik me beter voelen zonder gegronde reden dan heb ik alleen nog maar meer ellende en soberheid nodig... Nee bedankt voor de goedbedoelde tips hoor maar ik weet waar het probleem ligt. Zal je nog sterker vertellen. Zag tijdje terug paar vrouwen met hoofddoek ergens in een winkel, die stelden zonder moeite direct juiste diagnose, kijk dat soort dingen heb ik wat aan. Ik heb gewoon iets op mijn lever waar ik zelf nog enigszins schuldig aan ben ook... Alienation, echt meer levert het niet op. Lever ~ gevoel.

En kom maar op met die regen, laptop onder regenjas? Tsssk wat ben jij verslaafd zeg! :P Als het regent dan heb ik echt geen behoefte aan internet.