PDA

Bekijk Volledige Versie : U.S.A soldaten betrokken bij massamoord, misdaden tegen de mensheid.



Zwarte Schaap
22-02-03, 20:58
Vandaag bij Knevel op zaterdag nederland 1:
01:40 (=herhaling)
Programma over betrokkenheid van amerikaanse soldaten in strijd met geneefse conventie en mensenrechten. Kijk hoe onder leiding en toeziend oog van de amerikanen 3000 talibanstrijders vermoord zijn.
Is dit de één van de redenen dat de U.S.A systematisch het internationale strafhof tegenwerkt? Met dubbele maten meten?

Ashfoura
22-02-03, 21:02
Het was net ook bij netwerk. Te walchelijk voor woorden. Mensen in containers als veetransporten. Dacht dat dat vijftig jaar geleden voor het laatst was geweest.

Amerika is het meest terroristische land van de huidige tijd, samen met compaan Israel.

manc
22-02-03, 21:15
Geplaatst door Ashfoura
Het was net ook bij netwerk. Te walchelijk voor woorden. Mensen in containers als veetransporten. Dacht dat dat vijftig jaar geleden voor het laatst was geweest.

Tja, en allemaal door 'godvrezende moslims' uitgevoerd.



Amerika is het meest terroristische land van de huidige tijd, samen met compaan Israel.

Typerend dat Israel er zelfs bij deze door Afghanen uitgevoerde gruweldaden met de haren wordt bijgesleept. Sharon zat er natuurlijk achter met zijn likud en mossad. De kutjoden altijd toch.

Overigens moet gezegd worden dat als het zo was dat de Yanks aanwezig waren bij dergelijke moordpartijen de aanwezigen voor het gerecht dienen te worden gehaald.

Zwarte Schaap
22-02-03, 21:22
Geplaatst door manb
Tja, en allemaal door 'godvrezende moslims' uitgevoerd.

Typerend dat Israel er zelfs bij deze door Afghanen uitgevoerde gruweldaden met de haren wordt bijgesleept. Sharon zat er natuurlijk achter met zijn likud en mossad. De kutjoden altijd toch.

Overigens moet gezegd worden dat als het zo was dat de Yanks aanwezig waren bij dergelijke moordpartijen de aanwezigen voor het gerecht dienen te worden gehaald.

Dit allemaal onder Usa-leiding. Hitler heeft ook niemand met zijn eigen handen vermoord.

Dit is identiek aan de massamoord in sabra & shatilla, met Sharon als directe verantwoordelijke.

manc
22-02-03, 21:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
[B]Dit allemaal onder Usa-leiding. Hitler heeft ook niemand met zijn eigen handen vermoord.

Wat een domme vergelijing. Ik had zelfs van jou beter verwacht. Hitler heeft hele andere en veel walgelijker zaken op zijn geweten, op een veel grotere schaal. Er is *gesuggereerd* dat dit mogelijk onder Amerikaanse auspicien is gebeurd, voor de rest is daar nog veel van duidelijk geworden. Zoals je weet gingen zowel de Talibs als Dostum niet al te lief om met genomen gevangenen, dat een paar Amerikaanse commandos (hoeveel grondtroepen zaten er indertijd in Afghanistan?) dit niet hebben kunnen tegenhouden lijkt me vrij logisch. Hoe afschuwelijk dit ook is. Amerikanen die aanwezig waren moeten worden opgeroepen als getuigen, mogelijk als medeplichtigen.


Dit is identiek aan de massamoord in sabra & shatilla, met Sharon als directe verantwoordelijke. Tja, dus Hitler = Sharon = Bush...aan me dikke duimstok. Niks identiek. Hier ging het om krijgsgevangenen die door Dostum zijn vermoord, Sabra en Shatilla waren vluchtelingenkampen waar christlijke libanese milities moordpartijen hebben uitgevoerd.

Zwarte Schaap
22-02-03, 21:52
Mijn reaktie is vooral bedoeld op jouw zinnetje:
Tja, en allemaal door 'godvrezende moslims' uitgevoerd. Niet alleen de uitvoerder is verantwoordelijk, maar ook zijn de leidinggevende het meest verantwoordelijk. De operatie viel onder amerikaanse leiding.

Ashfoura
22-02-03, 22:00
Sharon zat er natuurlijk achter met zijn likud en mossad. De kutjoden altijd toch

Pfff, wat een akelig mannetje ben je toch. Jammer dat je weer terug bent. In ieder geval zijn dit jouw woorden en jouw conclusies en niet de mijne.

Heb in ieder geval geen zin aan jou uit te leggen wat Bush en Sharon met elkaar te maken hebben. Wie blind is kan niet zien en wie doof is kan niet horen...

manc
22-02-03, 22:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mijn reaktie is vooral bedoeld op jouw zinnetje: Niet alleen de uitvoerder is verantwoordelijk, maar ook zijn de leidinggevende het meest verantwoordelijk. De operatie viel onder amerikaanse leiding.

Daar heb je idd gelijk in. Dan moet er wel worden aangetoont dat eea met welbevinden van de Amerikanen is gebeurd, alleen de aanwezigheid van een of 2 commandos, CIA agenten of militair adviseurs is natuurlijk niet genoed. Immers in Bosnie zijn ook moslims door de Serven afgemaakt: onder de ogen van onze eigen jongens. Dit waren gevangenen van Dostum en zijn mannen, als er iemand primair verantwoordelijk is dan zijn het wel laatstgenoemden.

manc
22-02-03, 22:07
Geplaatst door Ashfoura
Pfff, wat een akelig mannetje ben je toch. Jammer dat je weer terug bent. In ieder geval zijn dit jouw woorden en jouw conclusies en niet de mijne.

Tja, JIJ haalt Sharon d'rbij, niet ik. Sharon heeft geen ene ruk met Afghanistan of het leger van Dostum te maken. En hou je beledigingen toch voor je. Schelden staat voor onmacht.


Heb in ieder geval geen zin aan jou uit te leggen wat Bush en Sharon met elkaar te maken hebben.

Hoeft ook niet, want het gaat hier om Bush noch Sharon maar om Afghanistan en wat daar aan de hand is geweest. :moe:


Wie blind is kan niet zien en wie doof is kan niet horen...

Holle, goedkope rethoriek van iemand die met argumenten haar zaak niet rond kan krijgen.

Bush en Sharon kunnen misschien met elkaar te maken te hebben, maar wat is daarvan de relevantie? Wat heeft SHARON in vredesnaam met de misdaden van de manschappen van generaal Dostum te maken?

Ashfoura
22-02-03, 22:11
"Ik begrijp het wel, maar ik snap het niet..."

Ach ja...

Bush en Sharon lopen de godganse te schreeuwen dat ze vechten tegen het terrorisme. Terwijl zij zelf de grootste terroristen van de huidige tijd zijn. Dat is wat ze gemeen hebben.

Zelfs de stokoude Paus is nog minder blind dan jij...

manc
22-02-03, 22:21
Geplaatst door Ashfoura
Ik begrijp het wel, maar ik snap het niet..."

Ach ja...

Bush en Sharon lopen de godganse te schreeuwen dat ze vechten tegen het terrorisme. Terwijl zij zelf de grootste terroristen van de huidige tijd zijn. Dat is wat ze gemeen hebben.


Dus omdat ze volgens jou kenmerken gemeenschappelijk hebben moet Sharon maar weer eens betrokken worden bij een onderwerp over Afghanistan? Je associeert leuk door, maar het heeft geen ene ruk met het onderwerp te maken. Bedankt voor het compleet de verkeerde kant opsturen van een draadje.



Zelfs de stokoude Paus is nog minder blind dan jij...

Ach, je probeert het maar weer met andere losse kreten. Knap hoor.

Zwarte Schaap
22-02-03, 22:36
Geplaatst door manb
Daar heb je idd gelijk in. Dan moet er wel worden aangetoont dat eea met welbevinden van de Amerikanen is gebeurd, alleen de aanwezigheid van een of 2 commandos, CIA agenten of militair adviseurs is natuurlijk niet genoed. Immers in Bosnie zijn ook moslims door de Serven afgemaakt: onder de ogen van onze eigen jongens. Dit waren gevangenen van Dostum en zijn mannen, als er iemand primair verantwoordelijk is dan zijn het wel laatstgenoemden.

Dan raad ik je aan om het dalijk te gaan kijken. Tijdens de operatie/transport/bewaking en het moorden zijn er op verschillende plaatsen ter plekke getallen genoemd van 40 tot 150 en soms 300 aanwezige amerikaanse militairen die een leidinggevende positie hadden.

Dx_
22-02-03, 23:35
Schokkend was ook het feit dat de ooggetuigen van het gebeurde die meewerkten aan de reportage vreselijk gemarteld werden, 2 getuigen werden zelfs vermoord.

Simon
22-02-03, 23:38
Het zou heel goed kunnen dat dit onder leiding van de amerikanen is gebeurd. Ik ben benieuwd of de USA hier een onderzoek naar gaat instellen. Vooral interessant is of dit een lokaal initiatief is geweest of een opdracht van hogerhand. Het zou best kunnen dat men Al Qaeda een keihard voorbeeld heeft willen stellen. Zo'n beetje als Mohammed bij de Banoe Koraiza stam. Maar het blijft barbaars en in strijd met de Geneefs conventie.

Simon

Dx_
22-02-03, 23:44
Het zou best kunnen dat men Al Qaeda een keihard voorbeeld heeft willen stellen. Zo'n beetje als Mohammed bij de Banoe Koraiza stam.

Zwak, heel zwak.........

Simon
22-02-03, 23:46
Geplaatst door Dx_
Zwak, heel zwak.........

Sterk argument !

Simon

manc
23-02-03, 00:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan raad ik je aan om het dalijk te gaan kijken.

Ik heb het al 1 keer gezien. Dat is genoeg.


Tijdens de operatie/transport/bewaking en het moorden zijn er op verschillende plaatsen ter plekke getallen genoemd van 40 tot 150 en soms 300 aanwezige amerikaanse militairen die een leidinggevende positie hadden.

300 leidinggevenden? Tjonge, er werd dan wel een hoop leiding gegeven.

Serieus je weet het knap te brengen, maar ik heb 1 soldaat aan het woord gehoord en 1 generaal. Die hadden het over hun eigen hierarchie, niet over Amerikaanse inmenging. Er is over de Yanks gezegd dat zij niet onder leiding stonden van Dostum en dus over zichzelf de baas waren. Op die basis kan (indien toestemming of bevel tot moorden is gegeven door Amerikanen) de verantwoording bij de Amerikanen en hun leidinggevenden worden gezocht. De basis voor de aannemelijkheid van Amerikanen is een foto van een CIA adviseur in de buurt van de Oezbeekse generaal Dostum en verhalen van een aantal vrachtwagenchauffeurs die her en der Amerikanen hebben gezien. Wat hun rol, invloed en relatie tot het (mogelijk) gebeurde is geweest is niet duidelijk en dient onderzocht te worden.. Alle andere conslusies zijn voorbarig en vergelijkingen maken (met Hitler) op basis van deze speculaties zijn absurd, Sharon hierbij betrekken is te dwaas voor woorden.