PDA

Bekijk Volledige Versie : NRP sluit deal met Sharon.



lennart
23-02-03, 15:40
In Ha'aretz staat vandaag dat de NRP vrijwel zeker zal toetreden tot de nieuw te vormen regering.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/265839.html

Als reactie hierop heeft Avoda (labor) zich 'definitief' teruggetrokken uit besprekingen met Sharon met als excuus dat Avoda niet meer zal toetreden tot een regering met rechtsextremistische elementen. Sharon zal de NRP vrijwel zeker de volgende ministersposten toewijzen, Sociale Zaken en de ministerpost Huisvesting en deze post gaat naar Effi Eitam. Nu de NRP is nog niet al te erg, maar ze kregen niet genoeg stemmen dus besloten ze Effi Eitam als de leider van de partij te kiezen.
Effi Eitam is een racist op basis van religieuze gronden natuurlijk
http://www.netivot-shalom.org.il/eitam.php
Effi Eitam is bovendien voorstander van een gedwongen "Transfer" in het geval van "oorlog" of "noodzakelijkheid". Hij gaat nu zitten op de ministerpost waarmee Sharon carriere heeft gemaakt door zijn kolonisatieplan van de West-Bank en Gaza.

Met Shinui en zijn hoofd Lapid (die een hekel heeft aan iedereen) heeft Sharon nu een nipte meerderheid van 61 zetels. Ik denk dat hieraan nog een partij zal moeten worden toegevoegd.

plexus
23-02-03, 16:11
..met of zonder NRP..het zijn allemaal RATTEN :fplet:

lennart
23-02-03, 16:49
Geplaatst door plexus
..met of zonder NRP..het zijn allemaal RATTEN :fplet:

Ben ik het niet mee eens. Chaim!

lennart
25-02-03, 16:44
Ik denk dat hieraan nog een partij zal moeten worden toegevoegd.


Zoals ik al verwachtte heeft National Union vandaag een principe akkoord getekend met Sharon. Het akkoord moet nog bekrachtigd worden door de subpartijen waaruit National Union uit bestaat, maar ik verwacht dat dit geen problemen zal opleveren. National Union wilde dit akkoord alleen tekenen op voorwaarde dat een eventuele Palestijnse staat alleen op de agenda komt, als en wanneer deze relevant zou worden. National Union is sterk tegenstander van een Palestijnse staat. Onze goeie vriend Benny Elon zal onder dit akkoord minister van toerisme worden ( een vrij nutteloze post, gezien het feit dat er nauwelijks toerisme is ). Benny Elon speelde een dubieuze rol bij de moord op Rabin.