PDA

Bekijk Volledige Versie : Stilte rond geloof Hind (Idols), waarom?



Zwarte Schaap
24-02-03, 18:06
Stilte rond geloof Hind

door Nienke Oort

AMSTERDAM - Het was opvallend stil rondom de geloofsovertuiging van Idolskandidaat Hind. Het is bekend dat Hind de dochter is van een Marokkaanse vader en een Nederlandse moeder. Hind is dan ook moslim.

Dit weekeinde vertelt Hind waarom zij liever niet praat over haar geloof. "Ik ben inderdaad moslim, maar ik wil op dit moment liever niet ingaan op de manier waarop ik geloof. Nu met die dreigende oorlog in Irak is dit een zeer gevoelig onderwerp", zo vertelt zij.

BH
Hind is bang dat men haar af zal rekenen op het standpunt dat zij inneemt en houdt zich daarom afzijdig van alle vragen omtrent haar geloof. Wat ze wel kwijt wil is dat ze door haar beide ouders helemaal vrijgelaten wordt in haar kledingkeuze.

Ze wordt niet verplicht een hoofddoek te dragen en mag dus gewoon in de meest spetterende outfits op het podium van Idols schitteren. "Zolang ik maar niet in mijn BH op kom!", lacht Hind.

OemNadia
24-02-03, 18:15
sorrie hoor maar als er aan hind gevraagt word bij een uitzending wat zij nou eigenlijk aan haar geloof doet omdat ze niet meedoet aan de rammadan en geen hoofddoekje draagt zegt ze niets,ik denk dat dta er niet over willen praten meer een of ander smoesje is,eerder had ze ook al gezegd dat ze haar zangcarriere belangrijker vind dan haar geloof dus ik vraag me af in welk opzicht ze dan moslim is alleen voor haar pappie???????????
als je zingen belangrijker vind dan allah??????????
nou dan weet ik niet of je jezelf wel en moslima mag noemen ,ookal heb ik niet het recht om over een ander te oordelen,zulke mensen zijn moslimas wanneer het hun uitkomt

Tomas
24-02-03, 18:18
Geplaatst door OemNadia
sorrie hoor maar als er aan hind gevraagt word bij een uitzending wat zij nou eigenlijk aan haar geloof doet omdat ze niet meedoet aan de rammadan en geen hoofddoekje draagt zegt ze niets,ik denk dat dta er niet over willen praten meer een of ander smoesje is,eerder had ze ook al gezegd dat ze haar zangcarriere belangrijker vind dan haar geloof dus ik vraag me af in welk opzicht ze dan moslim is alleen voor haar pappie???????????
als je zingen belangrijker vind dan allah??????????
nou dan weet ik niet of je jezelf wel en moslima mag noemen ,ookal heb ik niet het recht om over een ander te oordelen,zulke mensen zijn moslimas wanneer het hun uitkomt

Oordeelt niet opdat gij niet veroordeelt zult worden.

Misschien vindt Allah haar zangtalent wel belangrijker dan jij dat vind. En dan sta jij mooi met je mond vol tanden.

Hamza-T
24-02-03, 23:31
Dit is een citaat uit de bijbel

Oordeelt niet opdat gij niet veroordeelt zult worden.
Zoals je mischien al weet geloven wij in de qoran, en is het ons moslims toegestaan om een andere moslim op zijn/haar fouten te wijzen



Misschien vindt Allah haar zangtalent wel belangrijker dan jij dat vind. En dan sta jij mooi met je mond vol tanden.

En ik weet vanuit de Qoran (het woord van Allah swt) dat er een gebod is voor het dragen van een hoofddoek, ook word dit meerdere malen aangehaald in de hadieth, ook het dragen van strakke kleding en make up anders dan voor haar gehuwde man is verboden met absolute zekerheid.


sorrie hoor maar als er aan hind gevraagt word bij een uitzending wat zij nou eigenlijk aan haar geloof doet omdat ze niet meedoet aan de rammadan en geen hoofddoekje draagt zegt ze niets,ik denk dat dta er niet over willen praten meer een of ander smoesje is,eerder had ze ook al gezegd dat ze haar zangcarriere belangrijker vind dan haar geloof dus ik vraag me af in welk opzicht ze dan moslim is alleen voor haar pappie???????????

Ja ik denk dat ze zich schaamt voor haar geloof vanwege 11 september en andere redenen, ze vind het inderdaad blijkbaar belangrijker om bij het publiek in de smaak te vallen, dan de wetten van haar geloof na te komen. Dit is erg jammer, vrouwen kunnen met hoofddoek toch ook mooie anasheeds zingen.


als je zingen belangrijker vind dan allah??????????
nou dan weet ik niet of je jezelf wel en moslima mag noemen ,ookal heb ik niet het recht om over een ander te oordelen,zulke mensen zijn moslimas wanneer het hun uitkomt

Nou iemand is moslim of kafier, het bestaat niet om de ene dag moslim te zijn en de andere dag even niet, ik denk dat je beter kan zeggen dat ze zich aan haar geloofs regels houd als het haar uitkomt, ik heb alleen het idee dat het haar niet echt vaak uitkomt.
Maar als het werkelijk waar is dat ze zingen belangrijker dan Allah swt vind, dus haar Illah is fame & Cash en ze denkt dat dit boven Allah swt staat, dan mag men zich inderdaad afvragen of dit meisje wel een moslimah is.

Ik bedoel een moslim als ouder maakt je nog geen moslim, je moet er ook zelf in geloven, verder horen bij moslim zijn uiteraard ook de 5 zuilen en imaan, als iemand niet bid dan is hij nog geen kafier maar als iemand niet in een van de benodigdheden van imaan gelooft zoals bijvoorbeeld de malaika dan is diegene vervallen tot Koefr.

AsSalaam U Aleikum warachmatulahi wa barakatuhu UmNadia!
Qefa Haleq?

(Ik krijg het idee dat je je eerder een beetje zorgen maakt om Hind, inplaats van dat je haar gewoonweg niet mag.)

Orakel
24-02-03, 23:52
Ik ken het programma niet, maar heb er aardig wat over gehoord. Het is knap lastig om er niets over te horen,

Volgens mij is het een jonge meid van 15 of 16 jaar.

Desondanks hoor ik hier weer zoveel belerende prietpraat, dat ik hier hoofdschuddend achter/voor mijn monitor zit.

Lieve lieve mensen, broeders en zusters, burgers en buitenlui: bemoei je in Godsnaam es een keer niet met andermans leven en zeker niet in waarderende zin.

Hebben wij niet onze handen vol aan ons eigen leven?

Simon
25-02-03, 00:21
Geplaatst door Orakel
Ik ken het programma niet, maar heb er aardig wat over gehoord. Het is knap lastig om er niets over te horen,


:) zeg schreef jij niet op 2 februari ...

Kan'k bij u nog biechten, heer Simon?
'kvind die Hind namelijk errug leuk en ze kan nog zingen ook.

Nu lijk je nog amper te weten wie het is. Tja maar gelukkig respecteer ik je biechtgeheim. Laat ik dit zeggen: Hind komt op mij als een zeer oprechte, spontane, sterke, evenwichtige en volwassen vrouw over dus ik maak mij helemaal geen zorgen over haar zieleheil, haar relatie met God etc. etc. Dus al die oordelen van prikkers hierboven vind ik tamelijk :jammer:
Hind is zeker iemand waar de Marokkaanse gemeenschap erg trots op mag zijn.

Simon

Orakel
25-02-03, 00:34
Geplaatst door Simon
:) zeg schreef jij niet op 2 februari ...

Kan'k bij u nog biechten, heer Simon?
'kvind die Hind namelijk errug leuk en ze kan nog zingen ook.


Simon

Klopt. Ik zag een foto van haar op internet, n.a.v. een link die iemand op dit PB bij zijn of haar topic had geplaatst.

En ze staat in de bladen bij de kapper. :jeweetog:

En het klinkt een beetje als een ouwe l*l, maar ik kijk uit principiële overwegingen niet naar de commerciële zenders vanwegde de bagger die ze uitzenden.

En dan on-topic: ik hoop dat ze het redt en en fantastische toekomst tegemoet gaat, met of zonder toestemming van de moraalridders alhier.

Tomas
25-02-03, 12:09
Geplaatst door Hamza-T
Dit is een citaat uit de bijbel


Ik ging er eigenlijk vanuit dat het oude testament zo'n beetje als basis diende voor de Islam. Dat Mohammed zich hierdoor liet inspireren ofzo.

Maar ik begrijp nu dat alleen wat in de Koran staat authentiek is voor een Moslim.



Zoals je mischien al weet geloven wij in de qoran, en is het ons moslims toegestaan om een andere moslim op zijn/haar fouten te wijzen

Dat is mooi. Lijkt me erg constructief. Dat mag je ook op basis van tweedehands informatie of speculatie?


En ik weet vanuit de Qoran (het woord van Allah swt) dat er een gebod is voor het dragen van een hoofddoek, ook word dit meerdere malen aangehaald in de hadieth, ook het dragen van strakke kleding en make up anders dan voor haar gehuwde man is verboden met absolute zekerheid.


Zullen we dit topic gebruiken voor de unieke discussie: "waar staat in de Koran dat je een hoofddoekje moet dragen"?


Ja ik denk dat ze zich schaamt voor haar geloof vanwege 11 september en andere redenen,

Dat weet je dus niet. Jij weet helemaal niks van haar. Het siert je dat je hier nog begint met "ik denk".


ze vind het inderdaad blijkbaar belangrijker om bij het publiek in de smaak te vallen, dan de wetten van haar geloof na te komen.


Maar dat laat je hier al achterwegen.


Dit is erg jammer, vrouwen kunnen met hoofddoek toch ook mooie anasheeds zingen.

En dat gebeurt niet voldoende? Of moeten alle vrouwen dat van jou doen? Weg met de diversiteit!


Maar als het werkelijk waar is dat ze zingen belangrijker dan Allah swt vind, dus haar Illah is fame & Cash en ze denkt dat dit boven Allah swt staat, dan mag men zich inderdaad afvragen of dit meisje wel een moslimah is.

Tja, als...

Als het werkelijk waar is dat jij kafir gedachtes op haar projecteert, dan kunnen wij ons afvragen of jij werkelijk een moslim bent...


(Ik krijg het idee dat je je eerder een beetje zorgen maakt om Hind, inplaats van dat je haar gewoonweg niet mag.) [/B]

Ach gut. Aandoenlijk.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb een smsje van hind. Ja. Echt waar. Lief he? Mijn excuus is dat dit van m'n dochtertje moest die dansles krijgt van de vriendin van hind die van 't weekend toevallig samen met hind op tv was. Ja. Echt. Gouda bruist.

manc
25-02-03, 12:16
Jongens, jongens, Idols zijn in de Islam sowieso Haram (de Quraish waren grote vijhanden van Mohammed)..sowieso vind ik die naam van Hind(u!) erg gevaarlijk en ben ik bang dat er een sublieme boodschap in verborgen zit.

Dat hele programma van Yorin is dus bedoeld om (moslim-)jongeren te verleiden tot het aanbidden (SHIRK!) van Idols (hetgeen uitdrukkelijk door de profeet verboden is) waarvan de 'opperidol' luistert naar de naam 'Hind(u)'.

Ik neem aan dat geen enkele brave moslim gekeken heeft.

BiL@L
25-02-03, 12:17
Alle profeten hadden dezelfde kernboodschap. Maar de profeten hadden 'niet' dezelfde sharia's (wetten).

rebelgirl
25-02-03, 13:26
Scheinheilig gelul.
Als moslim hoor je ook niet naar dergelijke programma's te kijken en al helemaal niet als ze schaars gekleed gaan.

Tomas, dat over dat oordelen klinkt idd ook zeer islamitisch, is vast wel een hadieth over te vinden.

Hind vind me trouwens een topperrr, stond in haar sms'je.

Tomas
25-02-03, 13:29
Geplaatst door rebelgirl
Hind vind me trouwens een topperrr, stond in haar sms'je.

Ik dacht dat ze dat alleen van mij vond...

:(

rebelgirl
25-02-03, 13:32
Geplaatst door Tomas
Ik dacht dat ze dat alleen van mij vond...

:(

Je bedoelt je dochtertje :)

Tomas
25-02-03, 13:38
Geplaatst door rebelgirl
Je bedoelt je dochtertje :)

Nee, want dat kon Hind niet weten. 't is wel mijn mobieltje.

Ik ben wel blij dat Jim is gebleven. Hij heeft die ene toon nu bijna onder de knie.

rebelgirl
25-02-03, 13:44
Geplaatst door Tomas
Nee, want dat kon Hind niet weten. 't is wel mijn mobieltje.

Ik ben wel blij dat Jim is gebleven. Hij heeft die ene toon nu bijna onder de knie.
Ze heeft je nummer natuurlijk herkend.

Als jij nou zaterdag op Hind stemt, dan stem ik op Jim zodat die Paul de Leeuw wannabe pleitos is.

BiL@L
25-02-03, 13:46
Geplaatst door rebelgirl
Scheinheilig gelul.
Als moslim hoor je ook niet naar dergelijke programma's te kijken en al helemaal niet als ze schaars gekleed gaan.

Tomas, dat over dat oordelen klinkt idd ook zeer islamitisch, is vast wel een hadieth over te vinden.

Hind vind me trouwens een topperrr, stond in haar sms'je.

Hier is een waargebeurd verhaal over Al-Hassan: Toen hij iemand hoorde zeggen dat alleen een persoon zonder enig kwaad in zich het recht had om het kwade te verbieden, antwoordde hij: "Shaytaan zou willen dat wij dat zouden geloven, en dan zou niemand het slechte kunnen verbieden of tot het goede aan kunnen sporen." Aboe Moehammad ging verder: "Al-Hassan had gelijk, en dat is wat we reeds eerder hebben gezegd.

Ibn Hazam, Al-akhlaaq was-siyar.

Tomas
25-02-03, 13:53
Geplaatst door rebelgirl
Ze heeft je nummer natuurlijk herkend.

Als jij nou zaterdag op Hind stemt, dan stem ik op Jim zodat die Paul de Leeuw wannabe pleitos is.

Volgens mij haal jij talent en sexapeal door elkaar. Het gaat om talent, hoor. Hind heeft gewoon talent, da's duidelijk.

rebelgirl
25-02-03, 13:59
Geplaatst door Tomas
Volgens mij haal jij talent en sexapeal door elkaar. Het gaat om talent, hoor. Hind heeft gewoon talent, da's duidelijk.

Goh, dan had ik eigenlijk al die tijd op David moeten stemmen, die heeft pas talent.


Mooie overlevering Bilal.
Op mijn beurt vermaan ik de eerste categorie zoals jij mij weer vermaant ;)

Tomas
25-02-03, 14:05
Geplaatst door rebelgirl
Goh, dan had ik eigenlijk al die tijd op David moeten stemmen, die heeft pas talent.


Maak het niet te ingewikkeld. Ik heb afgelopen weekend voor het eerst mee gekenen. Daarin viel mij natuurlijk Hind op vanwege haar talent en Jim vanwege zijn idiot-savant-achtige beheersing van 1 noot.



Mooie overlevering Bilal.
Op mijn beurt vermaan ik de eerste categorie zoals jij mij weer vermaant ;)

:D

Ik vond die spreuk ook altijd al zo vermanend klinken.

BiL@L
25-02-03, 14:09
;)

rebelgirl
25-02-03, 14:15
Geplaatst door Tomas
Maak het niet te ingewikkeld. Ik heb afgelopen weekend voor het eerst mee gekenen. Daarin viel mij natuurlijk Hind op vanwege haar talent en Jim vanwege zijn idiot-savant-achtige beheersing van 1 noot.


Voor het eerst? Dan ben jij 1 van die zeldzame mensen met een echt leven :)
Idols is ook best ingewikkeld, Arnie legde uit hoe het werkt met die sms'jes en bijna snapte ik het niet.

Tomas
25-02-03, 14:23
Geplaatst door rebelgirl
Voor het eerst? Dan ben jij 1 van die zeldzame mensen met een echt leven :)

Je springt weer naar conclusies! Zonder Idols ben je ook heel goed in staat om geen echt leven te leiden.

Alternatieven zat.


Idols is ook best ingewikkeld, Arnie legde uit hoe het werkt met die sms'jes en bijna snapte ik het niet.

Toch blijft het lief van Hind dat ze mij voor 70 eurocent een toperrrr noemt. Ik vraag me af wat ze doet voor 1 euro 40...? Of maak ik het nu opeens een beetje onsmakelijk?

Simon
25-02-03, 14:29
Geplaatst door Tomas
Of maak ik het nu opeens een beetje onsmakelijk?

Ja dat kan je wel zeggen ...


Simon

Zwarte Schaap
25-02-03, 14:34
Geplaatst door Tomas

Toch blijft het lief van Hind dat ze mij voor 70 eurocent een toperrrr noemt. Ik vraag me af wat ze doet voor 1 euro 40...? Of maak ik het nu opeens een beetje onsmakelijk?

Hangt ervan af wat je je daarbij voorstelt, om het je makkelijker te laten beoordelen of het onsmakelijk is moet je in plaats van hind, bijvoorbeeld je dochter, voorzover je die hebt in het achterhoofd nemen. Is het dan nog steeds smakelijk?

rebelgirl
25-02-03, 14:35
Geplaatst door Tomas
Je springt weer naar conclusies! Zonder Idols ben je ook heel goed in staat om geen echt leven te leiden.

Alternatieven zat.

Sorry, sorry, ben door dit forum besmet geraakt.
Tomas, ook jij hebt geen leven :)




Geplaatst door Tomas
Toch blijft het lief van Hind dat ze mij voor 70 eurocent een toperrrr noemt. Ik vraag me af wat ze doet voor 1 euro 40...? Of maak ik het nu opeens een beetje onsmakelijk?
Ik durf niet meer naar conclusies te springen :hihi:

Tomas
25-02-03, 14:36
Geplaatst door Simon
Ja dat kan je wel zeggen ...


Simon

't is niet helemaal eerlijk dat je mij daar nu de schuld van geeft. Ik had zelf dat gevoel al voor dat ik dat sms-je kreeg: alleen het idee was al voldoende.

Maar ik verwijt het Hind niet hoor. Dat meisje heeft talent en grijpt haar kans. De mensen die deze programmaformule hebben verzonnen, zijn in mijn ogen op een aantal punten behoorlijk de misselijke mist in gegaan. Dat smsje is er 1 van.

Tomas
25-02-03, 15:04
Geplaatst door rebelgirl
Sorry, sorry, ben door dit forum besmet geraakt.
Tomas, ook jij hebt geen leven :)


Laat dat duidelijk zijn.



Ik durf niet meer naar conclusies te springen :hihi:

Nee. Niet doen.

Ook al mag ik niet oordelen, dan toch vind ik dat er in Idols wat te commercieel met mensen wordt omgegaan. Alsof het wegwerp artikelen zijn. Of vind jij niet dan?

HijabiLady
26-02-03, 01:55
Geplaatst door Tomas
De mensen die deze programmaformule hebben verzonnen, zijn in mijn ogen op een aantal punten behoorlijk de misselijke mist in gegaan. Dat smsje is er 1 van.

Iedere stem die je geeft per SMS kost je omgerekend 3 gulden 50. Zo dom is dat sms gebeuren dus niet, daar verdienen ze grof geld aan.

Mark
26-02-03, 09:22
Geplaatst door HijabiLady
Iedere stem die je geeft per SMS kost je omgerekend 3 gulden 50. Zo dom is dat sms gebeuren dus niet, daar verdienen ze grof geld aan.

Ik begrijp dat echt niet he, die betaal sms'jes... wie is er nou gek genoeg om geld neer te leggen voor een paar regeltjes tekst op zijn telefoon????????

En bij die sex sms'jes kan ik me al helemaal niks voorstellen.... dan ben je echt ver heen als je daarvoor betaald.

Simon
26-02-03, 09:54
Geplaatst door Tomas
't is niet helemaal eerlijk dat je mij daar nu de schuld van geeft. Ik had zelf dat gevoel al voor dat ik dat sms-je kreeg: alleen het idee was al voldoende.

Maar ik verwijt het Hind niet hoor.

Nee hoor maar ik verwijt het jou. Je hoeft je onsmakelijke gedachten niet op de makers van het programma af te wentelen. Ze treedt toch niet op in BNN's "neuken doe je zo"? Nou ik hou er verder over op.

Simon

Zara
26-02-03, 11:09
Wat ik niet begrijp zijn die vragen die ze aan Hind hebben gesteld:
Hoe zien we nou aan je dat je marokkaans bent. Echt achterlijk bij mij op school stelde ze ook altijd dat soort vragen:o gosh maar je draag helemaal geen hoofdoek en je ziet helemaal niet aan je dat je marokkaans bent.
Hind leek mij dan ook licht geirriteerd. Kennenlijk wordt het marokkaans zijn met het een beeld geasocieerd en wat daar een beetje van afwijkt als wereldvreemd wordt beschouwd. Op welk planeet leven ze dan...hebben ze maar 1 soor type marokkanen gezien ofzo.
Waarom moeten ze door zulke vragen te stellen zo de nadruk leggen op haar nationaliteit en geloof. Dat is gewoon privezaak.

Mill
26-02-03, 11:23
Geplaatst door Zara
Waarom moeten ze door zulke vragen te stellen zo de nadruk leggen op haar nationaliteit en geloof. Dat is gewoon privezaak.

Exactemundo. Daarom begrijp ik dit hele topic ook niet:


Stilte rond geloof Hind (Idols), waarom?

Waarom niet?

Tomas
26-02-03, 11:32
Geplaatst door Simon
Nou ik hou er verder over op.

Irritant trekje om zo een discussie te beeindigen.



Nee hoor maar ik verwijt het jou. Je hoeft je onsmakelijke gedachten niet op de makers van het programma af te wentelen.

Tja. Ik wil niet eens weten van wat voor een onsmakelijke gedachten jij mij denkt te beschuldigen. Die hou je maar mooi voor jezelf. Ach nee, ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig. Zeker die van jou.

Wat jij ook zelf denkt, ik heb geen onsmakelijke gedachten bij de vraag wat doet Hind voor 1 euro 40. Ik vind het idee alleen al dat je een persoonlijk bedank smsje krijgt van iemand voor 70 eurocent belachelijk.

Je kunt voor 70 eurocent een vriendelijke PM krijgen van Tomas, Waarin hij je een Toperrrr noemt.



Ze treedt toch niet op in BNN's "neuken doe je zo"?

Zou het niet weten.