PDA

Bekijk Volledige Versie : Pleit voor een RVD voor Moslims c.q. Marokkanen



rafiq
25-02-03, 12:25
Kameraden ,broeders en zusters

Omdat er tussen marokanen maar geen consensus wil komen lijkt het mij een goed voorstel om een soort van RVD op te richten..Een soort van instituut zodat elke discussie aan het Marokaanse Orakel wordt voorgelegd. Misschien is Job Cohen daarover wel te spreken. Het is namelijk erg stil rond om de vele marokaanse initiatieven. Wachtend is schijnbaar op de AEL.

En men weet hoe de RVD discussies aantrekt, ontzenuwd en verder bagitalliseerd. Dit onder de leiding van de nogal mysterieuze en schimmige Eef Brouwers die in een ver verleden ooit mijn vader zijn directeur is geweest bij Philips.

Dat de RVD behendig en zeer secuur met bijna militaire precisie de sensatie zuchtende pers op een veilige afstand kan houden ,Dat verdient respect.
En zelfs mogelijke schandalen in de kiem kan smoren is een voorbeeld hoe je met mensen, vijanden en mensen moet omgaan die het puur om goedkope sensatiezucht iets in de lucht willen gooien om er zelf beter van te worden.
Of natuurlijk puur leedvermaak. Eef Brouwers staat zo nu en dan naast Wouter Bos, dan weer naast Balkenende. Een soort wijze raspoetin van het Nederlandse etablishement, en toch blijft deze heerschap behendig uit de schijnwerpers. Chapeau!


De honderden stichtingen van moslim signatuur hebben totaal geen grip op het politieke debat.
De moslimverenigingen zijn intern zwaar verdeeld.
Precies zo als mijn grote vriend Bakoenin had gewild. Bakunin vind over het algemeen dat instituten er zuiver zijn om mensen te misleiden. Is de mens dan echt zo vals en doortrapt? ALLAHOE ALLEEM

Het lijkt nu een keer een onon\mkeerbare weg te zijn die instituten of tot instituut verheven personen of tot instituut geworden bestuurlijke eenheden als staten voortdurend door golven van achtereen volgens groei, corruptie en reformatie gaan. Bij Marokanen lijkt het dat mensen in een bestuur daadwerkelijk voor het leven worden gekozen.
Die reformatie is eerst nog intern (denk aan de heilige Franciscus, maar ook aan Troski) later is die reformatie extern er wordt weer een nieuw instituut opgericht en dat instituut komt weer in dezelfde cyclus terecht.

De dynamiek zit steeds in de taal. De taal van diegene die nog geen instituut is differentieerd zich van de taal van het instituut. dat moet wel anders wordt die nieuwe taal niet gehoord. Mocht die taal bedreigend worden voor het instituut dan adopteert zij die taal en gaat er zelf mee aan de slag.

Geen wonder dat de amerikanen militairen laten stagelopen bij CNN .

Soms ook verzet (en dat meestal de eerste reactie) het instituut zich (bijv ook universiteiten ook zij hebben die neiging natuurlijk zeer sterk) en probeert die nieuwe taal (verhalen grammatica narratieven enz) te elimineren. Maar zelfs als dat lukt nemen zij vaak stijlelementen over om zo bij de tijd te lijken.

Jaap de Hoop Scheffer weet hoe hij zijn rol moet spelen en zal zijn FRONTSTAGE ACTING direct aanpassen _zo nodig als peilingen (zowel in zijn eigen partij als daarbuiten aangeven dat hij "anders moet gaan praten. Dat hij vroeger in zijn jonge jaren misschien een of ander ideaal gehad heeft _dat ideaal zou overigens best eens gelijk kunnen zijn met dat wat nu in zijn agenda staat) en waarop hij zelfs gekozen is is zeker waar.
Ik kan er ook niets aan doen dat de meeste mensen voor de gek gehouden willen worden en dat dus vervolgens ook worden.
Van mijn beperkte ervaring zowel in ambtelijk/politieke als ondernemingskringen weet ik dat mannen met een te sterk libido inderdaad zonder aanziens des persoons doorstoten naar de top .

Je zou dat kunnen verklaren door de sociale evolutietheorie, maar net zo goed door aan te tonen dat het community gen bij deze zielepoten ontbreekt.

nouwra
25-02-03, 14:33
klinkt erg origineel, maar nog voor je begint met het uitwerken of kopieren van een bestaand concept, moet je een klein detail niet uit het oog verliezen..

wie zou de marokkaanse Eef Brouwers kloon moeten worden...?
of vervallen we nu weer in een Nl Ael discussie..... ik beperk me voor de ordelijkheid en het overzicht for the time being maar tot de AEL.....

rafiq
26-02-03, 11:57
Beste zuster Nouwra,

Het is juist de kunst om deze woordvoerder zo min mogelijk naar voren te laten komen. Maar wel bij Marxisten als bij de Ighwan voet aan wal heeft!

Deze heerschap of vrouw moet net als Javanen< ron weet waarschijnlijk wat ik bedoel> een backstage lobby van jewelste hebben. Javaans schimmenspel. Vaak uitgelegd als lobby/corruptie..Maar ja.

Overigens zou het ook niet misstaan als zo'n instituut ook voor de Oelema zouden gelden en als er consensus is er ook <gezamelijk> naar buiten wordt getreed.

Want een wir war aan fatwa's daar komt heel vaak verwarring bij de gelovigen en het is juist de kunst om zo min mogelijk mensen te verwarren met een overload aan info.