PDA

Bekijk Volledige Versie : Tbs werkt nauwelijks bij verkrachters



Mark
26-02-03, 14:20
Tbs werkt nauwelijks bij verkrachters

Uitgegeven: 26 februari 2003 06:22
Laatst gewijzigd: 26 februari 2003 06:22

RIJSWIJK - Een veroordeling tot tbs, waarbij plegers van veelal ernstige misdrijven in een psychiatrisch ziekenhuis worden geplaatst, is bij verkrachters nauwelijks effectief. Meer dan de helft van de veroordeelden pleegt opnieuw een seksueel of gewelddadig misdrijf, soms zelfs tijdens hun verlof. Dat heeft het Radio 1 Journaal woensdag gemeld op basis van een onderzoek van de Dr. Henri van der Hoeven Kliniek.

Van de seksueel deviante psychopaten, mensen met seksueel afwijkende voorkeuren en een gebrek aan schuldgevoelens, gaat 82 procent opnieuw in de fout, zo meldt het rapport. De behandeling van deze groep kan zelfs een averechts effect hebben, omdat de patiënten daardoor beter worden in het misleiden van anderen.

Recidive

De kliniek, een forensisch psychiatrisch instituut in Utrecht, deed onderzoek naar alle 94 verkrachters die zij tussen juli 1975 en februari 1996 onder haar hoede had. Het is voor het eerst in Nederland dat naar het recidivegevaar van deze groep is gekeken.

Castratie

Volgens Corine de Ruiter, onderzoeker aan de Van der Hoeven Kliniek, moet onderkend worden dat de huidige behandeling bij een grote groep verkrachters niet werkt. De Ruiter pleitte in het Radio 1 Journaal voor onderzoek naar de effecten van chemische castratie en agressieremmende medicijnen. Ook zouden tbs'ers na hun vrijlating langer en intensiever gevolgd moeten worden, meent De Ruiter.




Ik stel voor dat we verkrachters voortaan nooit meer vrij laten om zo de bevolking te beschermen. De kosten die dit veroorzaakt kunnen worden betaald door het ontslaan van de hele geitewollesokkenindustrie die deze mensen zogenaamd beter maken.

ZwYgStErr
26-02-03, 17:41
Kgeef je gelyk, enige wat zou helpen is levenslang. :kwaad:

Ik kon het zoiezo nooit begrypen waarom verkr8ers of pedofielen enz. vrygelaten worden, en soms na zo een korte tyd te hebben gezeten :(.

-Zs-

sadeeQ
26-02-03, 20:09
http://www.giessenburg.info/images/schaar2.gif http://www.giessenburg.info/images/schaar3.gif


:rolleyes: de enige echte oplossing

Marsipulami
26-02-03, 21:46
Geplaatst door Mark
Tbs werkt nauwelijks bij verkrachters

Ik stel voor dat we verkrachters voortaan nooit meer vrij laten om zo de bevolking te beschermen. De kosten die dit veroorzaakt kunnen worden betaald door het ontslaan van de hele geitewollesokkenindustrie die deze mensen zogenaamd beter maken.

Chemische castratie voor recidivisten zal ook wel goed zijn. Die techniek wordt al veelvuldig toegepast bij de behandeling van prostaatkanker. Dus zo onmenselijk zal het dan wel niet zijn. Het is bovendien veel goedkoper dan opsluiten en verhoogd de levenskwaliteit van de delinquent. Ik zou de keuze aan betrokken delinquenten laten ofwel de optie van Mark ofwel chemische castratie.

sil
26-02-03, 22:11
Geplaatst door Marsipulami
verhoogd de levenskwaliteit van de delinquent.

De levenskwaliteit van die r.............. moet zo laag en slecht mogelijk zijn

nouwra
26-02-03, 22:23
castratie?!

de onmenselijkheid :ego: !

zo een chemische castratie zal vrees ik ook niet veel uithalen. Je moet niet vergeten dat veel verkrachters en pedofielen niet per definitie uit sexuele drang handelen.
Het overwicht en de macht die zij over hun slachtoffers hebben is meestal een belangrijkere drijfveer. Tenzij hier niet ook een chemische injectie voor is zal er geen spectaculaire daling zijn van het aantal slachtoffers.
En dan is er natuurlijk het electronische huisarrest. Zou eventueel kunnen. Als de dader het uit eigen zak betaalt vind ik het best.

HijabiLady
26-02-03, 23:18
Conclusie: 1. Je kunt slechte mensen niet beter of goed maken als ze zelf niet inzien dat ze slecht zijn, en zelf beter en goed willen worden.
2. Een gebrek aan geweten heeft gruwelijke consequenties.

Mark
27-02-03, 07:42
Nou als jullie het allemaal met me eens zijn dan moet ik mijn mening maar weer herzien ;)