PDA

Bekijk Volledige Versie : Zalm hekelt brief ambassadeurs Islamitische landen



Joesoef
28-02-03, 16:33
Zalm: bizarre brief islamitische landen


Door onze politieke redactie


DEN HAAG, 28 FEBR. VVD-leider Zalm vindt de brief van de 21 ambassadeurs van islamitische landen tegen het VVD-Kamerlid Hirsi Ali ,,bizar''. De brief waarin zij eisen dat Hirsi Ali tot de orde wordt geroepen naar aanleiding van uitspraken over de profeet Mohammed, was mede ondertekend is door Libië en Irak. ,,Deze landen zouden beter in eigen land de vrijheid van meninsguiting in de praktijk kunnen brengen'', aldus Zalm in een vraaggesprek met deze krant.

Zalm vindt niet dat het kabinet actie hoeft te ondernemen naar aanleiding van de brief. ,,De vrijheid van meningsuiting geldt ook voor ambassadeurs'', aldus de VVD-leider. Naar zijn mening is er in formele zin geen sprake van inmenging in binnenlandse aangelegenheden, en ,,is het onverstandig dit soort dingen te verbieden''.

De VVD-leider is het niet eens met sommige critici binnen en buiten de VVD, dat hij op de actie van de ambassadeurs te laconiek zou hebben gereageerd. Hij heeft hun actie vorige week al naar buiten gebracht, alsmede het feit dat ,,ik ze meteen nul op rekest heb gegeven''.

De VVD, aldus Zalm, staat volledig achter de opvattingen van Hirsi Ali ten aanzien van vrouwendiscriminatie, scheiding van kerk en staat en andere gevolgen van ,,de moslimfundamentalistische uitleg van de islam''. Het enige waar de VVD zich, als politieke partij, niet in kan begeven zijn levensbeschouwelijke standpunten als zodanig, zoals haar kwalificatie van de profeet Mohammed als ,,tiran'' of ,,pervers''.

Zalm wijst erop dat er ook andere stromingen zijn binnen de islam, die zich heel goed verdragen met de staatkundige beginselen van de VVD. ,,Ik ben zelf atheïst, maar dat is voor de VVD irrelevant. Er zijn in de partij ook moslims, katholieken, protestanten en boeddhisten''. Hij heeft er echter geen bezwaar tegen dat Hirsi Ali heeft gesproken over haar levensbeschouwelijke opvattingen: ,,Ook voor haar geldt de vrijheid van meningsuiting''.

Mark
28-02-03, 16:48
Geplaatst door Joesoef
Zalm: bizarre brief islamitische landen

Ik ben zelf atheïst,


:duim:

nouwra
28-02-03, 17:52
:bril: Het is Zalmpje wel naar zijn bolletje gestegen!
Na zijn nederlaag van afgelopen maand beseft hij dat hij niet alleen onder de voet gelopen wordt door zijn nationaal politiek tegenstanders, maar ook nog eens door internationale ambtgenoten.
Na wat zorgvulldige berekeningen en wat gekrabbel op zijn bolletje komt hij tot de onmogelijke uitkomst dat hij aan het verzuipen is...
Maar een zalm laat zich niet zomaar vangen! :student: !
Die zal vanuit zijn veilige vijvertje in Wassenaar wel afrekenen met die tirannen langs de middellandse zee....!!
Ik steek gewoon lekker mijn tong :fpuh: naar ze uit -niet te ver, anders slaan ze er een haakje in- en aai demonstratief mijn zeldzame wormpje over haar kroeskopje..

Dat zal die caveman leren zeldzame wormpjes te willen verslinden!

Ik als dure zalm verdien toch, bij tijd en wijle, ook eens een zeldzame versnappering als kronkelende kroes wormpjes :ego:

Marsipulami
28-02-03, 17:59
Geplaatst door Mark
:duim:

http://www.funnyguy.com/atheist.gif

http://www.abcsoffaith.com/graphics/atheism.gif

http://astrosun.tn.cornell.edu/students/nordgren/cartoons/atheist.gif

Mark
01-03-03, 11:19
Geplaatst door Marsipulami
http://www.funnyguy.com/atheist.gif

http://www.abcsoffaith.com/graphics/atheism.gif

http://astrosun.tn.cornell.edu/students/nordgren/cartoons/atheist.gif

Treurig dat je je nooit zult realiseren dat je ernaast zit....

Mill
01-03-03, 15:43
Haha, het moet niet veel gekker worden deze klucht. Een stel ambassadeurs van tirannieke, mensenrechten schendende, vrouwenonderdrukkende bananenrepublieken wil de vrijheid van meningsuiting van een Nederlands staatsburger beknotten? Wat een godvergeten klucht zeg. Zalm moet excuses van die clowns krijgen, niet andersom.

Intussen in Den Haag:

"PvdA-Kamerlid Koenders heeft wel schriftelijke vragen over de brief gesteld. 'Hoe geloofwaardig vindt u de opmerkingen in de brief over het verantwoord omgaan met het recht van vrijheid van meningsuiting, komende van diverse dictatoriale landen als Sudan, Irak en Iran?', vraagt hij aan De Hoop Scheffer."

"D66 vindt de hele brief op het randje van inmenging in binnenlandse aangelegenheden. Het Kamerlid Karimi van GroenLinks, die zich niet kan vinden de uitlatingen van Hirsi Ali, wijst erop dat 'de ambassadeurs die ons hier de les komen lezen goeddeels komen uit landen waar democratische vrijheden niet bestaan'."

En zo is het. Stelletje barbaren.

mulan
01-03-03, 15:48
Nu gaat Zalm ook nog denken dat die belangrijk is........ :melig:

sadeeQ
01-03-03, 15:51
Geplaatst door Mill
Haha, het moet niet veel gekker worden deze klucht. Een stel ambassadeurs van tirannieke, mensenrechten schendende, vrouwenonderdrukkende bananenrepublieken wil de vrijheid van meningsuiting van een Nederlands staatsburger beknotten? Wat een godvergeten klucht zeg. Zalm moet excuses van die clowns krijgen, niet andersom.


En zo is het. Stelletje barbaren.

nog grappiger zijn het die nederlanders die iedereen de les proberen te lezen over normen en waarden en recht van het kind,vrouw,dier,boom ....

En dat terwijl nederland op kop staat wat het schenden van rechten van minderheden,op kop staat wat racisme betreft.op kop staat wat betreft vrouwen misbruik en mishandeling ,op kop staat wat betreft pedofilie en kinder misbruik.op kop staat wat betreft misdaad en drugshandel op kop staat wat betreft dierenmishandeling en animal sex....... :schok:

stelletje idioten :zozo:

BiL@L
01-03-03, 16:33
De manier waarop deze Islamitische landen hebben gereageerd is juist te prijzen.

Door niet mevrouw Hirsi Ali maar de heer Zalm zich te laten verantwoorden geven zij aan dat de vrijheid op het uiten van je mening als persoonlijk figuur niet in het geding is maar wel als je fungeert als volksvertegenwoordiger, dan heb je te maken met een grotere verantwoordelijkheid omdat je niet alleen jezelf vertegenwoordigt maar met jou een groot aantal andere mensen. Het is daarom juist dat deze vraag aan de VVD wordt gesteld en niet aan mevrouw Hirsi Ali.

Het is nu eenmaal zo, dat je juist door het stigmatiseren van grote groepen landgenoten met een islamitische geloofsovertuiging je zorgt voor onverdraagzaamheid jegens deze groep en ze probeert onschadelijk te maken door hen te negeren, marginaliseren, beledigen, het plegen van karaktermoord op hen en uiteindelijk zelfs moord op de betreffende personen door rechts extremistische groepen een aanleiding te geven om aanslagen te plegen op deze landgenoten (het landelijk bureau racismebestrijding spreekt van een grote toename in onverdraagzaamheid ten opzichte van moslims).

De zielenroerselen van mevrouw Hirsi Ali kunnen worden opgevat als een legitimiteit voor een aanslag op alle moslims, althans als ik mij probeer te verplaatsen in haar manier van denken. U bent dus oprecht van mening dat door het vragen van deze islamitische landen aan de VVD om excuses aan te bieden, voor de manier waarop 1 van de vertegenwoordigers van deze partij 1/16e deel van de bevolking bewust heeft gekwetst en gestigmatiseerd en met uitspraken die op vele manieren niet tot doel hebben groepen mensen te verenigen maar juist uit elkaar te drijven, dit eigenlijk een oproep is om mevrouw Hirsi Ali te vermoorden. Ik hoop dat men na het lezen van de ontzettende domheid het met me eens is dat de plank ontzettend is misgeslagen maar ik zal geen excuses vragen voor het neerkalken van deze onzin voordat u ook mij beticht van het beramen van een moordaanslag op een anders denkende.

Als u verder leest in dit (http://benjebangvoormij.nl/index.php) forum dan komt u een topic tegen waar de stellingen van mevrouw Hirshi Ali worden weerlegd.
Ik raad u aan dit niet te lezen omdat dit waarschijnlijk uw vooringenomendheid ten opzichte van moslims zal doen veranderen en dan zult u op zoek moeten gaan naar een nieuw gevaar om u druk om te maken.

Het klopt dat de islam veel dingen te verbergen heeft, de islam verbergt ontzettend veel mooie dingen voor iedereen die alleen maar op zoek is naar het negatieve, dit wilde ik u nog meegeven.

http://www.benjebangvoormij.nl/showthread.php?postid=9544#post9544

Donna
01-03-03, 20:01
Tsja.

In de landen in kwestie is 'het afzeiken van het westen en haar moraal, in alle aspecten' min of meer volksvermaak nummer 1. Als je het westen wilt afzeiken heb je in Sadoude Arabie ineens wel vrijheid van meningsuiting. Ook Egyptische films met neonazistische propaganda moet allemaal kunnen. Tijdens het gebroederlijk verbranden van een vlag (of tien).

Maar als Hirsiali de hysterische kip wat uitkraamt gaan de ambassadeurs ineens krioelen over vrijheid van meningsuiting??? :D

De hele wereld is gek geworden ik zweer het je........

BiL@L
01-03-03, 21:43
Geplaatst door Donna
Tsja.

In de landen in kwestie is 'het afzeiken van het westen en haar moraal, in alle aspecten' min of meer volksvermaak nummer 1. Als je het westen wilt afzeiken heb je in Sadoude Arabie ineens wel vrijheid van meningsuiting. Ook Egyptische films met neonazistische propaganda moet allemaal kunnen. Tijdens het gebroederlijk verbranden van een vlag (of tien).

Maar als Hirsiali de hysterische kip wat uitkraamt gaan de ambassadeurs ineens krioelen over vrijheid van meningsuiting??? :D

De hele wereld is gek geworden ik zweer het je........

Whoahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha...
:roker:

000NobelPrizes
01-03-03, 22:03
Iedereen in het westen, en degenen in de islamitische landen met meer dan 1 hersencel, lachen zich slap om die belachelijke 'gezamenlijke' brief.

Laat zitten - het zijn een stelletje diplomaten van nix.