PDA

Bekijk Volledige Versie : Bestuursleden AEL - nl



Ramzi
01-03-03, 10:41
AEL-Nederland is tegen drugs, de sharia en Israël

Door onze redacteur Ahmet Olgun

UTRECHT, 1 MAART. Islamitsche feesten moeten nationale feestdagen worden en op middelbare scholen moeten leerlingen Turks en Arabisch als eindexamenvak kunnen kiezen. De staat Israël moet als bolwerk van het zionisme worden ontmanteld.


Dit zijn enkele programmapunten van de afdeling Nederland van de Arabisch-Europese Liga (AEL). De Nederlandse afdeling treedt morgen officieel naar buiten. De omstreden AEL bestaat al in België; in het bijzonder is zij actief in Antwerpen. Vooral allochtone jongeren voelen zich tot de partij aangetrokken.

De AEL noemt zichzelf een democratische en islamitische partij. De sharia, de islamitische wetgeving, wordt afgewezen. Andere opvallende punten in het Nederlandse programma zijn het verbod op prostitutie en drugs. Koffieshops moeten worden gesloten. De partij noemt haar programma 'gematigd islamitisch'. Zij maakt zich sterk voor het multiculturalisme. Van de AEL-NL moeten migranten de Nederlandse taal leren en loyaal zijn aan Nederland. De AEL-NL pleit voor integratie met behoud van eigen taal en cultuur.

De Nederlandse tak zal voorlopig worden geleid door Jamil Jawad (38), een politicoloog in dienst van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. AEL-NL wil meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen in 2006. De vier (interim-)bestuurders zijn bij elkaar gebracht door Abu Jahjah, de leider van de AEL, die de oprichting van de Nederlandse afdeling vanuit Antwerpen heeft geregisseerd. De andere drie bestuursleden zijn de journaliste Naïma Elmaslouhi (23), de Haagse ondernemer Nabil Marmouch (28) en Abderrahim Achamrouk (23), die commerciële economie studeert aan de Hogeschool Holland in Diemen. Deze drie zijn van Marokkaanse afkomst, Jawad is een zoon van een Iraakse antropoloog en een Nederlandse verpleegster. Allen bezitten ze de Nederlandse nationaliteit. De AEL-NL heeft circa 300 leden. De meesten zijn student, in Nederland geboren Marokkanen.

Door de - vergeefse - zoektocht naar een charismatisch gezicht werd de oprichting enkele keren uitgesteld. Columnist Mohammed Benzakour en Ali Eddaoudi, publicist en islamitisch geestelijk verzorger, hebben het aanbod van Abu Jahjah de AEL-NL te leiden, afgeslagen. Benzakour staat echter wel sympathiek tegenover de AEL-NL en houdt het voor mogelijk dat hij in de toekomst bereid is de AEL-NL te leiden.




Vandaag in het Zaterdags bijvoegsel: Je bent jong en oprecht islamitisch: de AEL in Nederland.



1 maart 2003

mulan
01-03-03, 10:46
mika....watch out.....there they come.....sorry kon het niet laten. :nerveus:

Uit welke krant is dit?

plexus
01-03-03, 10:47
...ik ben benieuwd!

Mark
01-03-03, 10:48
Ik ga er van uit dat turkse theehuizen ook dicht gaan :lole:

plexus
01-03-03, 10:51
Geplaatst door Mark
Ik ga er van uit dat turkse theehuizen ook dicht gaan :lole:

ben jij wel 's in zo'n thee"kit" geweest...best gezellig..en ze verkopen daar geen softdrugs :roker:

Ramzi
01-03-03, 10:51
Geplaatst door mulan
mika....watch out.....there they come.....sorry kon het niet laten. :nerveus:

Uit welke krant is dit?

NRC...

U're welcome... :)

Mark
01-03-03, 11:00
Geplaatst door plexus
ben jij wel 's in zo'n thee"kit" geweest...best gezellig..en ze verkopen daar geen softdrugs :roker:

Sorry, I don't get out much!

Slechte zaak dat terugdraaien van prostitutie en softdrugs, het enige wat je doet is het weer verder de illegaliteit duwen met alle vervelende gevolgen vandien.

Uiteraard kunnen we dan wel naar de hele wereld tonen hoe moreel we wel niet bezig zijn :) (en dan stiekem naar de hoeren in een achterkamertje van een cafe).

Nee dit doet me weer denken aan de hypocriete opstelling van religieuze leiders die het volk alles verbieden terwijl ze zelf helemaal los gaan.

Helaas ik vond de AEL best interessant maar mijn stem zijn ze per direct kwijt.

mulan
01-03-03, 11:02
Geplaatst door Ramzi
NRC...

U're welcome... :)


Ok......


thanks :engel: