PDA

Bekijk Volledige Versie : Ratelband erg onder de indruk van Saddam



Dx_
01-03-03, 12:12
Ratelband erg onder de indruk van Saddam

Uitgegeven: 28 februari 2003 20:01

AMMAN - Emile Ratelband heeft naar eigen zeggen donderdagavond een gesprek gehad met de Iraakse leider Saddam Hussein. Dat zei de Oosterbeeker vrijdagavond na terugkomst in de Jordaanse hoofdstad Amman. "Ik kan alleen maar positief berichten over Saddam Hussein."

De politicus en tsjakka-goeroe is vrijdag "bescheiden en aangeslagen" teruggekomen uit Irak. "Ik ben zo onder de indruk. Je denkt dat het duivels zijn, dat die mensen maar een ding willen en dat is het Westen vernietigen. Maar dat is dus niet zo."

'Ik kan voor hem alleen maar respect hebben'

Ratelband kon naar eigen zeggen vrij met iedereen praten. "En ik heb geen onvertogen woord over Saddam gehoord. Ik kan voor hem alleen maar respect hebben als ik zie wat hij heeft bereikt."

'Ik zat erbij en keek ernaar'

Ratelband ging vorige week zaterdag op weg naar Irak om Saddam Hussein onder het oog van de CNN-camera's een blauwe vredesvlag te overhandigen. Dat is hem niet gelukt. "Hussein hield een monoloog en ik zat erbij en keek ernaar. Ik registreerde alleen maar, het overkwam me, het was als in een waas."

plexus
01-03-03, 13:10
...moet eerst bewijs zien voordat ik emile geloof!

Dx_
01-03-03, 13:38
Propaganda maken voor een dictator

Is dat niet iets wat dagelijks in de media gebeurt ?
( Zie Bush en Sharon b.v. )

Dx_
01-03-03, 13:49
Ik zie in Nederland geen tot weinig "propaganda" voor die oorlog!!!!!

" De media" bestaat niet alleen uit de nederlandse berichtgeving, bovendien pikt ook de "nuchtere" hollandse media zo hier en daar wel wat mee van de media/oorlogspropaganda omtrent Irak die al enige tijd aan de gang is.

Simon
01-03-03, 13:57
Geplaatst door Dx_
Ratelband kon naar eigen zeggen vrij met iedereen praten. "En ik heb geen onvertogen woord over Saddam gehoord. Ik kan voor hem alleen maar respect hebben als ik zie wat hij heeft bereikt."



Die Ratelband moet wel erg dom zijn een dictator en moordenaar zo op te hemelen. Laat hij maar in Bagdad blijven wonen. Misschien hebben ze daar meer "respect"voor hem dan hier.

Simon

manc
01-03-03, 14:04
Volgens het AD had Emile nog gevraagd of het geen dubbelganger was, waarop geantwoord werd dat die niet eens bestonden. Daarnaast was hij erg van Saddam onder de indruk omdat hij alles over Emile scheen te weten (dat hij een 'politicus' met een partijtje was) en vooral dat Saddam precies wist wat Emile in Baghdad allemaal had uitgespookt. Ratelband was trouwens erg onder de indruk van wat er allemaal onder Saddam bereikt was, hetgeen mij des te opgeluchter maakt over het feit dat hij zo kei en keihard naast een zetel heeft gegrepen.

~Panthera~
01-03-03, 15:45
Op een advertentie "lullo gevraagd" kan ie meteen solliciteren.
Wat een asswipe.

Waiting
01-03-03, 16:53
Hij is niet de enigste, velen hebben te doen met Saddam.
En wie is Ratelband naast de Paus? Die met Tarek Aziz bid voor vrede? :rolleyes: :jammer:

sadeeQ
01-03-03, 16:59
Geplaatst door Waiting
Hij is niet de enigste, velen hebben te doen met Saddam.
En wie is Ratelband naast de Paus? Die met Tarek Aziz bid voor vrede? :rolleyes: :jammer:

:fpiraat: ik denk dat ie eerder heeft op vrede met tariQ aziz dan met een zionistiscvhe hond a la sharon & co

sil
01-03-03, 18:12
Geplaatst door Waiting
Hij is niet de enigste, velen hebben te doen met Saddam.
En wie is Ratelband naast de Paus? Die met Tarek Aziz bid voor vrede? :rolleyes: :jammer:

Ik zag vorige week op canvas ook 2 jonge belgen,die in irak geweest waren.Ook die waren vol lof over sadam,en wat hij allemaal voor het land gedaan zou hebben

manc
01-03-03, 18:36
Geplaatst door sadeeQ
:fpiraat: ik denk dat ie eerder heeft op vrede met tariQ aziz dan met een zionistiscvhe hond a la sharon & co

Wat jij daar geschreven hebt betekent niets. Je moet wel opletten tijden de les Nederlands. Misschien dat het dan ooit nog wat wordt met jou. :loens:

Dx_
01-03-03, 19:40
Ik zag vorige week op canvas ook 2 jonge belgen,die in irak geweest waren.Ook die waren vol lof over sadam,en wat hij allemaal voor het land gedaan zou hebben

Ik denk ook dat de realiteit in Irak heeeeeeeel wat verschilt van de vele leugens en vermoedens die de westerse media ons als feiten proberen te verkopen.