PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerika spreekt noodspaarpot aan voor oorlog.



Dx_
01-03-03, 12:32
Het trotse Amerika dat financieel in coma ligt en een oorlog wil beginnen om haar financiele belangen veilig te stellen is genoodzaakt in de spaarpot van het Exchange Stabilization Fund te graaien om de Turkse marionettenregering om te kopen.

Dit is niet alleen zielig, het toont de benarde gesteldheid van het Amerikaans financieel/economische fiasco aan. En het toont mede de ware motivatie voor deze oorlog aan.

Amerika wordt bestuurt door een regering diehaar eigen miljoenen ondervoeden en daklozen niet eens kan/wil helpen omdat dat haar financieel niet uitkomt, maar wel de wereld wil "managen".
Ware het niet zo dat dit de realiteit is, dan zou dit een goede mop kunnen zijn waar ik smakelijk om had kunnen lachen.

Deze feiten brengen mij tot het inzicht dat mij beter doet begrijpen waarom zulks een regering/elite geen ene zier geeft om onschuldige buitelandse mensenlevens: Zij geven namelijk geen eens iets om (het leed van) de eigen bevolking (te verzachten).

manc
01-03-03, 13:14
Geplaatst door Dx_ Het trotse Amerika dat financieel in coma ligt en een oorlog wil beginnen om haar financiele belangen veilig te stellen is genoodzaakt in de spaarpot van het Exchange Stabilization Fund te graaien om de Turkse marionettenregering om te kopen. Is elke regering die niet de godganse dag 'allahoeakbar' en 'al mawt li Israel' roept gelijk een marionettenregering? Tsssk.



Dit is niet alleen zielig, het toont de benarde gesteldheid van het Amerikaans financieel/economische fiasco aan. En het toont mede de ware motivatie voor deze oorlog aan.

Van wie? Van de Turken of van de Amerikanen? Hoe toont het wat aan?


Amerika wordt bestuurt door een regering diehaar eigen miljoenen ondervoeden en daklozen niet eens kan/wil helpen omdat dat haar financieel niet uitkomt, maar wel de wereld wil "managen".

Godzijdank doen de Amerikanen, de Britten, de Spanjaarden, de Bulgaren niet alsof hun neus bloedt zoals in de jaren '30 wel gebeurde. Geeft u mij maar een Blair geen Chamberlin.



Ware het niet zo dat dit de realiteit is, dan zou dit een goede mop kunnen zijn waar ik smakelijk om had kunnen lachen.

Deze feiten brengen mij tot het inzicht dat mij beter doet begrijpen waarom zulks een regering/elite geen ene zier geeft om onschuldige buitelandse mensenlevens: Zij geven namelijk geen eens iets om (het leed van) de eigen bevolking (te verzachten).

De Amerikaanse maatschappij is inderdaad rechts, hard, libertijns, maar dat weerhoudt hen er niet van om in dit geval het juiste te doen. Vooralsnog hebben zelfs de armen in de VS het zelfs zo goed, dat de Amerikaanse grenspolitie dagelijks aan de grens gelukszoekers tegen moet hoeden die bijzonder graag in die medogenloze maatschappij een nieuw bestaan op willen bouwen.

Dx_
01-03-03, 13:24
Vooralsnog hebben zelfs de armen in de VS het zelfs zo goed, dat de Amerikaanse grenspolitie dagelijks aan de grens gelukszoekers tegen moet hoeden die bijzonder graag in die medogenloze maatschappij een nieuw bestaan op willen bouwen.

Ik denk dat het onnodig is, gezien bovenstaand citaat, om op jou reply te reageren. Het toont namelijk heel mooi de zwakheid en broosheid van al je argumenten aan.

sadeeQ
01-03-03, 13:40
Geplaatst door Dx_
Ik denk dat het onnodig is, gezien bovenstaand citaat, om op jou reply te reageren. Het toont namelijk heel mooi de zwakheid en broosheid van al je argumenten aan.

:hardlach: :hardlach:

in marokko worden dagelijks tussen de 500 en 1000 mensen door de grenspolitie en vreemdelingen dienst aangehouden en terug gestuurd,
een echte welvarende land die marokko zeg :gek:

rja
01-03-03, 16:07
Geplaatst door Dx_
[B]Het trotse Amerika dat financieel in coma ligt en een oorlog wil beginnen om haar financiele belangen veilig te stellen is genoodzaakt in de spaarpot van het Exchange Stabilization Fund te graaien om de Tu
rkse marionettenregering om te kopen.

Amerika leeft op de pof, dat doen ze al jaren, de andere Westerse landen pompen heel wat geld in Amerika om de economie draaiend te houden, dat is ook voor deel eigen belang, Amerika is nog de steeds de motor van de wereldwijde economie.

Dx_
01-03-03, 18:31
Amerika leeft op de pof, dat doen ze al jaren, de andere Westerse landen pompen heel wat geld in Amerika om de economie draaiend te houden, dat is ook voor deel eigen belang, Amerika is nog de steeds de motor van de wereldwijde economie.

Precies, maar wat het resultaat van dit "buy now, pay later" resultaat is zien we b.v. in de stijging van het failliet verklaren en zelfs dakloos raken van gezinnen. Een economie die op lucht(kastelen) is gebouwd houdt het niet lang vol.
De agressiviteit die de VS nu uiten lijkt op die van de drugsverslaafde wiens roes is uitgewerkt en er alles voor doet om weer in de roes te kunnen geraken.