PDA

Bekijk Volledige Versie : "Zalm maakt zich zorgen over aanzet tot haat geloofsovertuiging...??????!"



Wizdom
02-03-03, 17:41
HILVERSUM De Arabisch-Europese Liga
(AEL) moet Nederland "terugduwen naar
een multicultureel land".Dat heeft de
AEL-voorzitter,Abou Jahjah,gezegd in
het tv-programma Buitenhof.Volgens hem
hoeven migranten zich niet volledig aan
te passen aan de Nederlandse cultuur.

Abou Jahjah,in België grondlegger van
de daar omstreden AEL,houdt in ons land
lezingen over zijn liga.Sinds vandaag
heeft Nederland ook een AEL,geleid door
de politicoloog Jamil Jawad.Die wijst
onder meer drugs en de staat Israël af.


VVD-leider Zalm hoopt dat justitie de
AEL hier volgt om te voorkomen dat de
partij aanzet tot haat tegen joden.

Wizdom
02-03-03, 17:42
Ik wist niet dat Zalm een Jood was. Moslims interesseren hem anders niet....?

Tomas
02-03-03, 17:48
Geplaatst door Wizdom
Ik wist niet dat Zalm een Jood was. Moslims interesseren hem anders niet....?

Zolang ze niet aanzetten tot haat.

Wizdom
02-03-03, 17:57
Geplaatst door Puk
Ik ben geen Jood. En toch bevalt het me niet dat de AEL haat zaait tegen de Joden.

Voorkom de burgeroorlog!

Weg met de AEL! Weg met Abu Jahjah!

Ik heb niets gehoord wat op haat zaaien lijkt. In tegenstelling tot wat AHA en Zalm doen. Onheuse insinuaties doen en toespelingen.

AEL heeft politieke standpunten t.a.v. de staat Israel en dat is iets heel anders dan haat zaaien tegen Joden. Joden die tegen de staat Israel zijn zijn welkom bij de AEL.

Wizdom
02-03-03, 18:02
Geplaatst door Puk
Als wat?

Als sympathisanten van de anti-racisten, en anti-zionisten coalitie. Voor een multi-culturele verdraagzame samenleving en tegen de mono-cultuur van Zalm.

Wizdom
02-03-03, 18:05
Geplaatst door Puk
Dus Joden mogen niet lid worden van de AEL?

Je bent toch geen analfabeet hoop ik of dyslectisch?

Wizdom
02-03-03, 18:09
Geplaatst door kaassietoch
Huh? Die is nieuw voor me, zaaien AHA en Zalm nu ook al haat? Hoe dan? Geef es wat voorbeelden?

Nou, als je een hele bevolkingsgroep als achterlijk bestempeld, of insinueert dat er bepaalde zaken niet zouden kloppen in scholen of moskees, dan heb je de schijn wel tegen.

Als vervolgens iemand flink over de scheef gaat door allerlei beledigende opmerkingen te maken en er vervolgens wordt gezegd dat dat persoonlijke uitingen zijn dan ben je wat mij betreft een handlanger van onverdraagzaamheid.

Wizdom
02-03-03, 18:10
Geplaatst door Puk
Geen van beiden.

En waarom mogen Joden geen lid worden van de AEL?

Je bent wel een analfabeet. Deze opmerking is daar het bewijs van!

sadeeQ
02-03-03, 18:12
:melig2: wie zaait nu haat tegen de joden?


http://home.wanadoo.nl/r.driedijk/eeuw/fotootjes/2e%20wereld/Jodennietgewenst.jpg


http://home.wanadoo.nl/r.driedijk/eeuw/fotootjes/2e%20wereld/voorjodenverboden.jpg

KomMaar
02-03-03, 18:26
Offtopic Er bestaat geen staat Izrael !
Tes illegaal opgezet door de Britten, grond is gejat van de Palesteinen en omringende landen. Erken Izrael NIET !!



VVD-leider Zalm verklaarde vandaag dat hij hoopt dat justitie de AEL hier scherp in de gaten zal houden, om te voorkomen dat de partij aanzet tot haat tegen joden.

Hoe hypocriet kun je zijn..
VVD moet eerder in de gaten gehouden worden vanwege haat jegens moslims.

Wizdom
02-03-03, 18:27
Geplaatst door Puk
Dan ben je niet goed op de hoogte Wizdom.

Joden kunnen geen lid worden van de AEL.

Maar waarom niet Wizdom?

Ik kent het handvest van de AEL niet maar ik denk dat wanneer een Jood de handvest van de AEL onderschrijft er geen reden zou zijn om niet lid te kunnen worden. Het is immers geen religieuze organisatie.

manc
02-03-03, 18:46
Geplaatst door Puk
Wizdom, Joden kunnen geen lid worden van de AEL. Ik ook niet trouwens. Maar dat terzijde.

En nu je dit weet... wat vind je dan nu van de AEL?

Is dat zo? Dan is het voor het eerst dat ik een organisatie actief racisme zie bedrijven. Volgens mij in Nederland sinds de 2e WO niet meer openlijk gebeurd.

Tomas
02-03-03, 18:58
Geplaatst door manb
Is dat zo? Dan is het voor het eerst dat ik een organisatie actief racisme zie bedrijven. Volgens mij in Nederland sinds de 2e WO niet meer openlijk gebeurd.

SGP doet ook zoiets.

Pixelshade
02-03-03, 18:59
ik zeg ban de vvd uit de 2e kamer, zij hebben bewezen haat te zaaien tegen moslims

Wizdom
02-03-03, 18:59
Geplaatst door Puk
Wizdom, Joden kunnen geen lid worden van de AEL. Ik ook niet trouwens. Maar dat terzijde.

En nu je dit weet... wat vind je dan nu van de AEL?

Ik heb ook wel eens geprobeerd lid te worden van LIKOED NEDERLAND, maar daar werd toen gewoon de telefoon opgehangen???!

Het is in ieder geval geen nieuw fenomeen. Ik denk dat ze bang zijn voor de Mossad of terroristische activiteiten van deze organisatie. Dat is de enige reden waarom ik denk dat ze dat niet aandurven. Niets anders.

Wizdom
02-03-03, 19:02
Geplaatst door Puk
Dus je bent het met de AEL eens dat alleen moslims lid mogen worden van de AEL?

Nee, maar ik kan wel begrijpen dat ze in het licht van de vijandigheid van de media en wellicht de Mossad voorzorgsmaatregelen nemen die de risico's beperken.

Tomas
02-03-03, 19:04
Geplaatst door Wizdom
Nee, maar ik kan wel begrijpen dat ze in het licht van de vijandigheid van de media en wellicht de Mossad voorzorgsmaatregelen nemen die de risico's beperken.

Sta jij dan ook achter het weren van Marokkanen of wat daar op lijkt in uitgaansgelegenheden?

Wizdom
02-03-03, 19:05
Geplaatst door Tomas
Sta jij dan ook achter het weren van Marokkanen of wat daar op lijkt in uitgaansgelegenheden?

In uitgaansgelegenheden laat je de politiek voor wat de politiek is en ga je je naar ik mag aannemen ontspannen. Dus ik zou geen bananen met peren willen vergelijken.

Tomas
02-03-03, 19:12
Geplaatst door Wizdom
In uitgaansgelegenheden laat je de politiek voor wat de politiek is en ga je je naar ik mag aannemen ontspannen. Dus ik zou geen bananen met peren willen vergelijken.

Afhankelijk van de gelegenheid mag je discrimineren? Bepaal jij wanneer wel en wanneer niet?

Wizdom
02-03-03, 19:13
Geplaatst door Tomas
Afhankelijk van de gelegenheid mag je discrimineren? Bepaal jij wanneer wel en wanneer niet?

Dat is een interessante stelling? Licht eens toe?

manc
02-03-03, 19:13
Geplaatst door Pixelshade
ik zeg ban de vvd uit de 2e kamer, zij hebben bewezen haat te zaaien tegen moslims

Welk VVD standpunt bedoel je precies? De VVD doet namelijk niet aan religie: dat vinden wij een privezaak.

Wizdom
02-03-03, 19:14
Geplaatst door manb
Welk VVD standpunt bedoel je precies? De VVD doet namelijk niet aan religie: dat vinden wij een privezaak.

Ze hebben anders wel een uitgesproken mening over de Islam?

Wizdom
02-03-03, 19:26
Geplaatst door kaassietoch
Nog afgezien van het feit dat ik deze stelling maar zozo vind, maar wat boeit het verder? Niet iedereen hoeft toch helemaal verliefd te worden op de Islam, toch?

Dat is een oud paard van de sloot halen. Niet iedereen is verliefd op atheisme, boedhisme, christendom, jodendom, rasta, confusiesme, hindoeisme, etc.. Maar dat is nog geen reden om insunaties of beledigende toespelingen te maken.

Misschien moet men opgevoed worden hoe men met andere religies om moet gaan. De Islam voorziet in die behoefte. Misschien moet hij maar eens een cursus gaan nemen.

Simon
02-03-03, 19:40
Geplaatst door Wizdom
VVD-leider Zalm hoopt dat justitie de
AEL hier volgt om te voorkomen dat de
partij aanzet tot haat tegen joden.
[/B]

Het is misschien toch wel handig om uit te leggen waar deze uitspraak van Zalm uit voortkomt. Zalm was gisteren te gast bij Andries Knevel en Knevel las het volgende citaat voor van Naïma Elmaslouhi - één der oprichters van de AEL in Nederland. Deze journaliste en student zegt in het NRC van gisteren: "Ik kan mij voorstellen dat sommige joodse Nederlanders zich angstig voelen door leuzen als "Hamas, Hamas, joden aan het gas"die sommige Marokkaanse jongeren wel eens scanderen. Dat zijn geen effectieve uitspraken maar ik keur die ook niet af".
Daarop zei Zalm dat hij hoopt dat justitie de AEL zal volgen.

Ik vind die uitspraak van Naïma Elmaslouhi ook tamelijk dom en verwerpelijk. Ze geeft aan dat ze de oproep om een bepaalde bevolkingsgroep te vergassen niet afkeurenswaardig vindt. Dat is als politica in morele zin grensoverschrijdend en mogelijk zelfs strafbaar. Ik hoop dat ze haar snel uit de AEL donderen.

Simon

mulan
02-03-03, 19:51
Echt lachen dit,is dit een FBI investagation of zo,my god wat een vragen.Wat?Hoe?Waar........come on mensen,voer een discussie eerlijk en ga iemand niet onderwerpen aan een verhoor.

Ik weet niet wat de regels zijn van de AEL en of je als niet-moslim lid kan worden.Mokromike had een keer uitgelegd dat dit wel kon maar ik weet ook niet of dit klopt of niet.Zou naar mijn idee niet een goed idee zijn al is het alleen maar omdat jullie zo graag lid willen worden :D

Wat ik wel weet is dat sommige van jullie zwaar paranoide reageren....waarom?Waarom doet Zalm nu weer zo'n uitspraak,de AEL heeft een uitgesproken mening maar of die nu extreem is,is een tweede :confused:

mulan
02-03-03, 19:56
Geplaatst door Simon
Het is misschien toch wel handig om uit te leggen waar deze uitspraak van Zalm uit voortkomt. Zalm was gisteren te gast bij Andries Knevel en Knevel las het volgende citaat voor van Naïma Elmaslouhi - één der oprichters van de AEL in Nederland. Deze journaliste en student zegt in het NRC van gisteren: "Ik kan mij voorstellen dat sommige joodse Nederlanders zich angstig voelen door leuzen als "Hamas, Hamas, joden aan het gas"die sommige Marokkaanse jongeren wel eens scanderen. Dat zijn geen effectieve uitspraken maar ik keur die ook niet af".
Daarop zei Zalm dat hij hoopt dat justitie de AEL zal volgen.

Ik vind die uitspraak van Naïma Elmaslouhi ook tamelijk dom en verwerpelijk. Ze geeft aan dat ze de oproep om een bepaalde bevolkingsgroep te vergassen niet afkeurenswaardig vindt. Dat is als politica in morele zin grensoverschrijdend en mogelijk zelfs strafbaar. Ik hoop dat ze haar snel uit de AEL donderen.

Simon

Ja....dit heb ik ook gelezen maar laten we nu niet doen alsof Zalm niet al eerder uitspraken gedaan heeft over de AEL.

Ik vind dit overigens net als jou een domme maar vooral verwerpelijke uitspraak.Dit heeft namelijk niets meer te maken met politiek bedrijven of een bepaald idee hebben over een staat maar puur leuzen goedkeuren die niet goed te keuren zijn.

Simon
02-03-03, 19:57
wou mijn bericht hier verwijderen maar dat werkt dus niet

mulan
02-03-03, 19:58
Nee.......lukt niet :cheefbek:

Simon
02-03-03, 19:59
Geplaatst door mulan
Ik was eerder..... :hihi:

Probeer jij je bericht eens te wissen Mulan. Lukt dat ?

Wizdom
02-03-03, 20:01
Geplaatst door Simon
Het is misschien toch wel handig om uit te leggen waar deze uitspraak van Zalm uit voortkomt. Zalm was gisteren te gast bij Andries Knevel en Knevel las het volgende citaat voor van Naïma Elmaslouhi - één der oprichters van de AEL in Nederland. Deze journaliste en student zegt in het NRC van gisteren: "Ik kan mij voorstellen dat sommige joodse Nederlanders zich angstig voelen door leuzen als "Hamas, Hamas, joden aan het gas"die sommige Marokkaanse jongeren wel eens scanderen. Dat zijn geen effectieve uitspraken maar ik keur die ook niet af".
Daarop zei Zalm dat hij hoopt dat justitie de AEL zal volgen.

Ik vind die uitspraak van Naïma Elmaslouhi ook tamelijk dom en verwerpelijk. Ze geeft aan dat ze de oproep om een bepaalde bevolkingsgroep te vergassen niet afkeurenswaardig vindt. Dat is als politica in morele zin grensoverschrijdend en mogelijk zelfs strafbaar. Ik hoop dat ze haar snel uit de AEL donderen.

Simon

Ik denk dat ze dezelfde tactiek als die van Zalm wilde hanteren alleen is ze er niet voor geslaagd.

Zalm zei over de uitlatingen van AHA, iets als in de trant van

"het is geen VVD standpunt, maar een persoonlijke mening"

Ze moet nog veel van Zalm leren. Je moet het in die strekking zien!

mulan
02-03-03, 20:08
Geplaatst door Wizdom
Ik denk dat ze dezelfde tactiek als die van Zalm wilde hanteren alleen is ze er niet voor geslaagd.

Zalm zei over de uitlatingen van AHA, iets als in de trant van

"het is geen VVD standpunt, maar een persoonlijke mening"

Ze moet nog veel van Zalm leren. Je moet het in die strekking zien!

Ze kan het nog altijd zeggen :zozo:

Hoe dan ook....als ik me niet vergis ZEI AJJ bij 'nederland kiest' dat hij niet aan beledigen deed en ik denk dan ook niet dat hij zo'n smakeloze leuzen zou goedkeuren.Ik denk dat hij de pech heeft dat hij met sommige moet gaan werken die het allemaal nog niet zo onder de knie hebben en die hij misschien liever kwijt dan rijk is.

Wizdom
02-03-03, 20:12
Geplaatst door mulan
Ze kan het nog altijd zeggen :zozo:

Hoe dan ook....als ik me niet vergis zij AJJ bij 'nederland kiest' dat hij niet aan beledigen deed en ik denk dan ook niet dat hij zo'n smakeloze leuzen zou goedkeuren.Ik denk dat hij de pech heeft dat hij met sommige moet gaan werken die het allemaal nog niet zo onder de knie hebben en die hij misschien liever kwijt dan rijk is.

Ja, precies Mulan. Kijk als anti-Islamist heb je altijd de voordeel van de twijfel. Als Moslim heb je de nadeel van de twijfel zo zie ik het en moet je extra hard balanceren in de politiek. Je moet een echte acrobaat zijn zoals AJJ.

manc
02-03-03, 20:13
Geplaatst door Wizdom
Ze hebben anders wel een uitgesproken mening over de Islam?

Nee, die heeft de VVD niet. De VVD doet niet aan levensbeschouwelijke overtuigingen of aan religieuze opvattingen.

Hamza-T
02-03-03, 20:23
Ik ben Nederlands en moslim en ik zou niet eens lid willen worden van AEL
(Arabisch Europese Liga-Ik kijk niet naar Arabisch of Europees ik ben ten eerste een moslim, ik hou wel van Liga, dat is best lekker op zijn tijd.)

Dus Puk en Kaassie etc. wat maken jullie je druk om een partij waar je geen lid van kan worden, terwijl je dat ook niet wilt?

CyberImen
02-03-03, 20:24
Het is ook nooit goed he.

AEL, een democratische partij. Willen de intergratie bevorderen, maar dat kan ineens niet. Waarom niet?
Omdat Allochtonen een beetje te mondig worden en dat kan natuurlijk niet he.
Allochtonen moeten doen wat iedereen doet, het liefs een beetje slaafse houding, lekker kwijlen bij de baas en met een kwispelend staartje naar de boven kijken. Dan een beetje naar beneden trappen, en naar boven likken, en voila, voorwaardelijke liefde. AHA
Maar Allochtonen die vor hun eigen rechten op komen, neeeeeeee, dat kan echt niet.

HYPOCRIET.

mulan
02-03-03, 20:33
Geplaatst door Puk
Abu Jahjah heeft die vier Marokkanen die nu de kern van de kerngroep vormen, zelf uitgekozen!

In het 8 uur journaal zei hij dat hij erg tevreden is over die vier kernleden van de Nederlandse AEL...

Het zijn niet allemaal Marokkanen.....eentje heeft namelijk een ouder die de broer of zus had kunnen zijn van jouw ouders,hij is namelijk half Irakees/Nederlands maar dit terzijde.

Het zou toch raar zijn als die niet tevreden zou zijn.......zie je Bos of Zalm ook zeggen dat hij niet tevreden is met de mensen die op hun lijst staan,dacht het toch niet. :wat?!:

mulan
02-03-03, 20:34
Geplaatst door Puk
Ik wil juist heel graag lid worden van de AEL. Maar dat mag niet van Abu Jahjah.

Ik ga misschien naar een van zijn lezingen,ga mee en dan vraag je hem dat,oke.... :)

Wizdom
02-03-03, 21:05
Geplaatst door kaassietoch
Juist ja, het 'sussen' van de woedende menigte Antwerps-Marokkaanse jongeren was een waar staatje balanceren op het dunne koord van de geloofwaardigheid. Waren die jongeren wel 'tot bedaren' gekomen als Jahjah lekker thuis was gebleven?

Ach de AEL is gewoon de zoveelste club oppurtunisten met een beperkte agenda, we hoeven het niet mooier of enger te maken dan het is. Ik hoop alleen zo voor de aanhangers dat ze met hun hersens erbij blijven als ze achter de grote leider aanlopen. Schandalen en wanpraktijken maken elke emancipatievooruitgang weer met de grond gelijk.

Maar ga nou eens wat specifieker in op het haatzaaien van Zalm en AHA of zijn we het er over eens dat je je op dat gebied een beetje onhandig hebt uitgedrukt?

Nou, ok laat ik je maar eens een concreet voorbeeld geven dan:

"Stalin was de vader van de Atheisten en een bekende massamoordenaar, atheisme is daarom verwerpelijk en achterlijk. De atheisten van het eerste uur hebben een ware veldslag veroorzaakt in de sovjetunie. Atheisme is daarom niet in de haak en is een bron van terrorisme en complot verbreiding.

Het is bekend dat atheisten blijven hangen in cirkel redeneringen ook al schrijdt de wetenschap voort blijft men zich vastklampen aan de dogma's van de aartsvaders van het atheisme zoals Marx, Darwin en Lenin. Derhalve is atheisme een achterlijke cultuur."

Ik kan zo wel uren verder door gaan. Maar als je een vurige atheist bent dan kan ik me voorstellen dat het je enigzins gaat irriteren.

manc
02-03-03, 22:19
Geplaatst door Wizdom
Nou, ok laat ik je maar eens een concreet voorbeeld geven dan:

"Stalin was de vader van de Atheisten en een bekende massamoordenaar, atheisme is daarom verwerpelijk en achterlijk. De atheisten van het eerste uur hebben een ware veldslag veroorzaakt in de sovjetunie. Atheisme is daarom niet in de haak en is een bron van terrorisme en complot verbreiding.

Het is bekend dat atheisten blijven hangen in cirkel redeneringen ook al schrijdt de wetenschap voort blijft men zich vastklampen aan de dogma's van de aartsvaders van het atheisme zoals Marx, Darwin en Lenin. Derhalve is atheisme een achterlijke cultuur."

Ik kan zo wel uren verder door gaan. Maar als je een vurige atheist bent dan kan ik me voorstellen dat het je enigzins gaat irriteren.

Stalin heeft het atheisme helemaal niet uitgevonden. Buddha was bijvoobeeld ook atheist. Dus je demonstreet weinig, behalve je gebrek aan algemene ontwikkeling. Het was dus niet het Atheisme maar het waren de Bolsjewieken en de Stalinisten die de Sovietunie tot een levende hel maakte. Grappig dat je Darwin (een wetenschapper) nu in het kamp van de communisten probeert te schuiven, terwijl de beste man eerder in het kamp van de kapitalisten werd geduwd...wat er aan hem atheistisch is moet je me ook maar eens uitleggen. Je stellingen, je logica en je conclusies kloppen niet.

Probeer het nog eens!

Wizdom
02-03-03, 22:22
Geplaatst door manb
Stalin heeft het atheisme helemaal niet uitgevonden. Buddha was bijvoobeeld ook atheist.

Dat zou ik maar niet tegen een Boedhist zeggen want die zou zich mogelijk behoorlijk beledigd voelen.

manc
02-03-03, 22:26
Geplaatst door Wizdom
Dat zou ik maar niet tegen een Boedhist zeggen want die zou zich mogelijk behoorlijk beledigd voelen.

Nou, dan zou je nog eens gek staan kijken. In het Boeddhisme word geen God of Goden aanbeden. Er zijn overigens wel boeddhisten die bepaalde goden aanbeden als een soort restant of invloed van het Hindoeisme of plaatselijke gebruiken, doch de strikte leer van Boeddha is atheistisch. Dat kan elk boek over het Boeddhisme of elke Boeddhist je wel vertellen. Sterker nog, ik vertel het je nu maar.

van http://www.vwbo.nl/achtergrond/boeddhisme.html

"De Boeddha is geen God en hij heeft nooit beweerd een goddelijk wezen te zijn. Het boeddhisme heeft geen Schepper Gods. De Boeddha was een mens zoals wij mens zijn. Door zijn eigen inspanning heeft hij zichzelf ontwikkeld en de Verlichting bereikt. "

Overigens is het Boeddhisme een heel interessante levensfilosofie of religie. Zeker de moeite van het bestuderen waard

Wizdom
02-03-03, 22:28
Geplaatst door manb
Nou, dan zou je nog eens gek staan kijken. In het Boeddhisme word geen God of Goden aanbeden. Er zijn er boeddhisten die goden aanbeden, doch de strikte leer van Boeddha is atheistisch. Dat kan elk boek over het Boeddhisme of elke Boeddhist je wel vertellen. Sterker nog, ik vertel het je nu maar.

Dat neemt nog steeds niet weg dat Stalin een ras-atheist was. Hij heeft mensen zelfs verboden om religie uit te oefenen vanwege zijn extreme atheistische fundamentalistische overtuiging.

manc
02-03-03, 22:33
Geplaatst door Wizdom
Dat neemt nog steeds niet weg dat Stalin een ras-atheist was. Hij heeft mensen zelfs verboden om religie uit te oefenen vanwege zijn extreme atheistische fundamentalistische overtuiging.

Nee, hij was anti-religieus, anti-alles wat zijn machtspositie kon bedreigen. Strikte Boeddhisten (om maar bij dat voorbeeld te blijven) zijn ook ras-atheisten, doch zeer zeker wel religieus. Stalin is dus allesbehalve de 'vader' van de atheisten, er waren immers al atheisten voor hem.

Verder ontgaat het je blijkbaar dat het atheisme geen 'stroming' met een stamvader is. Het is gewoon het niet erkennen van het bestaan van een God-Schepper of het ontkennen van zijn bestaan. De door jou geschetste 'logica' is derhalve onjuist en het aanhalen van Darwin (was dat ueberhaupt wel een atheist?) in die contekst ronduit belachelijk.

Wizdom
02-03-03, 22:33
Geplaatst door kaassietoch
Onzin, die "langetenen" mentaliteit is nou bij uitstek niet het pakkie an van Boedhisten.

Maar nu Bman terecht je betoog aan gruzelementen heeft geslagen wil ik nou eens zonder suffe voorbeeldjes direct bewijs adh uitspraken e.d. voor het aanzetten van haat door Zalm of AHA.

Nee hoor, hij heeft niets aan gruwelement geslagen want in dezelfde strekking is het nog steeds vol te houden dat atheisten achterlijk zijn omdat ze uit gaan van cirkelredeneringen en gevaarlijk zijn omdat ze in het verleden hebben bewezen 60 miljoen mensen naar de graf hebben verwezen in minder dan 10 jaar. Verder hebben atheisten bewezen geen respekt te hebben voor mensen met een geloof. Dat is toch wel een kwalijke zaak.

Wizdom
02-03-03, 22:36
Geplaatst door manb
Nee, hij was anti-religieus, anti-alles wat zijn machtspositie kon bedriegen. Strikte Boeddhisten (om maar bij dat voorbeeld te blijven) zijn ook ras-atheisten, doch zeer zeker wel religieus. Stalin is dus allesbehalve de 'vader' van de atheisten, er waren immers al atheisten voor hem.

Verder ontgaat het je blijkbaar dat het atheisme geen 'stroming' met een stamvader is. Het is gewoon het niet erkennen van het bestaan van een God-Schepper of het ontkennen van zijn bestaan. De door jou geschetste 'logica' is derhalve onjuist en het aanhalen van Darwin (was dat ueberhaupt wel een atheist?) in die contekst ronduit belachelijk.

Dat is onzin BMAN. Kijk Boedha kan wel zijn eigen gang zijn gegaan maar de volgers van Boedha beschouwen hem wel degelijk als een heilige of iets wat word aanbeden. Ze maken niet voor niets beelden van hem. Dus hoewel hij weliswaar een luchtledige was zijn zijn volgelingen van hem vervuld. Dus die stelling gaat niet op.

manc
02-03-03, 22:42
Geplaatst door Wizdom
Dat is onzin BMAN. Kijk Boedha kan wel zijn eigen gang zijn gegaan maar de volgers van Boedha beschouwen hem wel degelijk als een heilige of iets wat word aanbeden. Ze maken niet voor niets beelden van hem. Dus hoewel hij weliswaar een luchtledige was zijn zijn volgelingen van hem vervuld. Dus die stelling gaat niet op.

Ik kan je aanraden het Boeddhisme te bestuderen VOOR je met stomme uitspraken komt. Nogmaals de Boeddha is geen God en hij heeft nooit beweerd een goddelijk wezen te zijn. Het Boeddhisme heeft geen Schepper of een God. De Boeddha was een mens, door inspanning em meditatie heeft hij zichzelf ontwikkeld en de Verlichting bereikt.

Er is GEEN GOD in het Boeddhisme, (strikte) Boeddhisten zijn atheistisch doch wel religieus. Accepteer gewoon de feiten en ga geen dingen over Boeddhisten zitten verzinnen, je weet overduidelijk niet waar je het over hebt.

De rest van je redenering is derhalve complete onzin.

manc
02-03-03, 22:46
Nog even voor Wizdom: (http://www.buddhanet.net/nutshell03.htm)


It is neither a religion in the sense in which that word is commonly understood, for it is not "a system of faith and worship owing any allegiance to a supernatural being."

Buddhism does not demand blind faith from its adherents. Here mere belief is dethroned and is substituted by confidence based on knowledge, which, in Pali, is known as saddha. The confidence placed by a follower on the Buddha is like that of a sick person in a noted physician, or a student in his teacher. A Buddhist seeks refuge in the Buddha because it was he who discovered the path of deliverance.


A Buddhist does not seek refuge in the Buddha with the hope that he will be saved by his (i.e. the Buddha's own) personal purification. The Buddha gives no such guarantee. It is not within the power of a Buddha to wash away the impurities of others. One could neither purify nor defile another. The Buddha, as teacher, instructs us, but we ourselves are directly responsible for our purification. Although a Buddhist seeks refuge in the Buddha, he does not make any self-surrender. Nor does a Buddhist sacrifice his freedom of thought by becoming a follower of the Buddha. He can exercise his own free will and develop his knowledge even to the extent of becoming a Buddha himself.


The starting point of Buddhism is reasoning or understanding, or, in the Pali words, samma-ditthi.


Maar interessanter is dit, aangezien Wizdom zich nogal schuldig maakt aan het verbreken van deze (logische) regels bij het zoeken naar wijsheid (zoals zijn eigen naam lijkt aan te geven)


To the seekers of truth the Buddha says:


"Do not accept anything on (mere) hearsay -- (i.e., thinking that thus have we heard it for a long time). Do not accept anything by mere tradition -- (i.e., thinking that it has thus been handed down through many generations). Do not accept anything on account of mere rumors -- (i.e., by believing what others say without any investigation). Do not accept anything just because it accords with your scriptures. Do not accept anything by mere suppositions. Do not accept anything by mere inference. Do not accept anything by merely considering the reasons. Do not accept anything merely because it agrees with your pre-conceived notions. Do not accept anything merely because it seems acceptable -- (i.e., thinking that as the speaker seems to be a good person his words should be accepted). Do not accept anything thinking that the ascetic is respected by us (therefore it is right to accept his word).


Misschien een paar hele verstandige leefregels voor je weer eens je mond opentrekt over het Boeddhisme (of andere zaken waar je de ballen verstand van hebt)

Wizdom
02-03-03, 22:46
Geplaatst door kaassietoch
En jij mag van mij Stalin een klootzak vinden zonder dat ik ga lopen blazen en foeteren, sterker ik ben het dan met je eens.

Maar dit soort citaten:


Blijven vooral een treffende illustratie van jouw onkunde op het gebied van de wetenschap. Die vind ik niet eens beledigend, eerder lachwekkend. Ook mist het het deol dat je voor ogen had, namelijk het op losse schroeven zetten van de uitlatingen van AHA. In tegenstelling tot jouw holle borrelpraat kan AHA wel degelijk haar stellingen beargumenteren. Daarom veroorzaakt ze ook al die woede.

Maar nu nog de echte voorbeelden van het aanzetten tot haat door AHA en Zalm.

Er is sprake van opruiing. Wanneer je iemand beledigt of zijn geloofsovertuiging niet respekteert en dat ook publiekelijk kenbaar maakt is er sprake van provocatie en opruiing en opzetten tot haat. Het publiekelijk kenbaar maken heeft tot doel om anderen daar op opmerkzaam te maken en ze dus te mobiliseren.

Dat is wat er gaande is en dat weet je heel goed. Het is niet voor niets dat er sprake is van een discussie over hoofddoekjes, moskees, islam-scholen etc. Dat heeft te maken met uitspraken van anti-islamisten als Pim, Salman, Zalm, en AHA.

Je kunt het vergelijken met de propaganda machine van Goebbels van de 2e wereld oorlog. Die bouwden op het stigma van de Rijke en Gierige Jood die de gewone man uitzuigt.

De anti-islamisten gedijen op een gecreerd beeld van het ministerie van propaganda die een beeld creeert van Moslims die zogenaamd vrouwen onderdrukken, terroriseren en ondemocratisch zijn.

Het is niets meer en niets minder dan een hetze. En ik kan je vertellen dat wij Moslims niet de enige slachtoffers zullen worden van deze hetze. De toorn van Allah zal InsaAllah over een ieder die de Moslims zwart maakt heen worden geroepen. Dat is een belofte van de Almachtige. Let op mijn woorden want de Almachtige houdt zijn woord. Alhamdoelillah.

manc
02-03-03, 23:11
Geplaatst door Wizdom
[B]Er is sprake van opruiing. Wanneer je iemand beledigt of zijn geloofsovertuiging niet respekteert en dat ook publiekelijk kenbaar maakt is er sprake van provocatie en opruiing en opzetten tot haat. Het publiekelijk kenbaar maken heeft tot doel om anderen daar op opmerkzaam te maken en ze dus te mobiliseren.

Zalm heb ik nog nooit een moslim horen beledigen. De VVD heeft over de Islam geen standpunten.


Dat is wat er gaande is en dat weet je heel goed. Het is niet voor niets dat er sprake is van een discussie over hoofddoekjes, moskees, islam-scholen etc. Dat heeft te maken met uitspraken van anti-islamisten als Pim, Salman, Zalm, en AHA.

Nee, dat heeft te maken met een heleboel andere zaken. Ook omdat er gewoon wat meer mondige moslims zijn en een aantal die in de spotlichten lopen (Niqaabmeisjes, El-Moemi, Obl) waardoor er vragen gesteld worden. Dat er mensen zijn met een uitgesproken mening over (of tegen) de Islam zul je op de koop toe moeten nemen. Elke rechtgeaarde Christen zal Mohammed een bedrieger, een door de duivel ingefluisterde of een door een paar joden voor de gek gehouden simpele ziel houden. Dat moet je maar accepteren in dit land. Net zo als ik moet accepteren dat jij denkt (als rechtgeaarde anti-atheist) dat mensen als Marc naar de hel gaan omdat zij niet in God geloven.



Je kunt het vergelijken met de propaganda machine van Goebbels van de 2e wereld oorlog. Die bouwden op het stigma van de Rijke en Gierige Jood die de gewone man uitzuigt.

Sure, de VVD heeft ook al stiekem gaskamers laten bouwen. Als er iemand 'demoniseert' (een nieuw woord voor haat zaaien) ben jij het nu wel.


De anti-islamisten gedijen op een gecreerd beeld van het ministerie van propaganda die een beeld creeert van Moslims die zogenaamd vrouwen onderdrukken, terroriseren en ondemocratisch zijn.

We hebben geen ministerie van propagande en het is helaas een feit dat er geen enkel islamitisch land democratisch is, een groot gedeelte van het hedendaagse terrorisme de Islam als excuus gebruikt en vrouwen een weinig benijdernswaardige posite bekleden in de Islamitische wereld en in veel Islamitische culturen. Dat mag best gezegd worden en daar mag best aan gewerkt worden, dat heeft met haat niets te maken.



Het is niets meer en niets minder dan een hetze. En ik kan je vertellen dat wij Moslims niet de enige slachtoffers zullen worden van deze hetze. De toorn van Allah zal InsaAllah over een ieder die de Moslims zwart maakt heen worden geroepen. Dat is een belofte van de Almachtige. Let op mijn woorden want de Almachtige houdt zijn woord. Alhamdoelillah.

Hmm, je klinkt een beetje hatelijk jegens iedereen die de Islam onzin vindt. Maar goed, heer Boeddha gelooft geen snars van wat Mohammed zegt, hij gelooft niet eens dat God bestaat en volgens de Boeddha zou de levenswandel van Mohammed achterlijk en afkeurenswaardig worden gevonden.

Simon
02-03-03, 23:28
Geplaatst door Wizdom
Ja, precies Mulan. Kijk als anti-Islamist heb je altijd de voordeel van de twijfel. Als Moslim heb je de nadeel van de twijfel zo zie ik het en moet je extra hard balanceren in de politiek. Je moet een echte acrobaat zijn zoals AJJ.

Ja ik heb net dat artikel gelezen in de NRC van de oprichters van AEL-NL en ik vind sommige van die mensen toch niet zo snugger bezig als Jahjah. De politicoloog Jamil Jawad zegt nu al in zijn eerste interview dat hij samenwerking met Stop de Bezetting en Een ander Joods Geluid uitsluit omdat ..... die voor een twee-staten oplossing zijn !!! Dan ben je wel een beetje sectarisch bezig. Als de AEL ooit politieke macht krijgt zullen ze voortdurend met andere politieke partijen moeten samenwerken. Als je dan al bij voorbaat samenwerking met dit soort bewegingen als die van Gretta Duisenberg uitsluit maak je op mij een dogmatische indruk. De AEL in België werkt zelfs intensief samen met een partij die qua ideologie atheïstisch is en denkt dus wat praktischer.

Simon

Wizdom
02-03-03, 23:47
Geplaatst door manb
Zalm heb ik nog nooit een moslim horen beledigen. De VVD heeft over de Islam geen standpunten.



Nee, dat heeft te maken met een heleboel andere zaken. Ook omdat er gewoon wat meer mondige moslims zijn en een aantal die in de spotlichten lopen (Niqaabmeisjes, El-Moemi, Obl) waardoor er vragen gesteld worden. Dat er mensen zijn met een uitgesproken mening over (of tegen) de Islam zul je op de koop toe moeten nemen. Elke rechtgeaarde Christen zal Mohammed een bedrieger, een door de duivel ingefluisterde of een door een paar joden voor de gek gehouden simpele ziel houden. Dat moet je maar accepteren in dit land. Net zo als ik moet accepteren dat jij denkt (als rechtgeaarde anti-atheist) dat mensen als Marc naar de hel gaan omdat zij niet in God geloven.



Sure, de VVD heeft ook al stiekem gaskamers laten bouwen. Als er iemand 'demoniseert' (een nieuw woord voor haat zaaien) ben jij het nu wel.



We hebben geen ministerie van propagande en het is helaas een feit dat er geen enkel islamitisch land democratisch is, een groot gedeelte van het hedendaagse terrorisme de Islam als excuus gebruikt en vrouwen een weinig benijdernswaardige posite bekleden in de Islamitische wereld en in veel Islamitische culturen. Dat mag best gezegd worden en daar mag best aan gewerkt worden, dat heeft met haat niets te maken.



Hmm, je klinkt een beetje hatelijk jegens iedereen die de Islam onzin vindt. Maar goed, heer Boeddha gelooft geen snars van wat Mohammed zegt, hij gelooft niet eens dat God bestaat en volgens de Boeddha zou de levenswandel van Mohammed achterlijk en afkeurenswaardig worden gevonden.

De hetze zal jullie geen goed brengen. Jullie zullen je eigen systeem in gevaar brengen omdat de hetze ingaat tegen de basis principes van hetzelfde systeem. Het gevaar bestaat zelfs dat jullie slaven zullen worden van een systeem die zichzelf oplegt omdat het jullie zogenaamd wil beschermen tegen alles wat "een bedreiging is". Dat willen dictators ook altijd, het land beschermen tegen van alles en nog wat. Dit alles zal irritatie en verdeelheid tussen jullie brengen. Jullie zullen het vertrouwen in elkaar verliezen en uiteindelijk krijgen we weer een toestand van ieder voor zich en GOD voor ons allen. Er onstaan weer kampen met verdeelde harten. Dat zal uiteindelijk zijn tol gaan eisen. Zoals het altijd gegaan is in Europa voor de 2e wereld oorlog. De balans is niet meer en de VS lacht in zijn vuistje want die zien liever een verdeelde europa dan een verenigde europa. Maar de VS zal uiteenvallen doordat ook in de VS het vertrouwen in het systeem wegvalt, er is geen gerechtigheid in de VS. De dollar regeert, maar de dollar is een slechte rechtspreker. Er is eigenlijk een kleine minderheid die het land regeert. Mensen zullen het door krijgen en er onstaat onrust in het land. Investeerders zullen wegblijven en vele buitenlandse landen zullen niet meer met dollars betalen. Het Amerikaans economisch systeem wat afhankelijk is van de beurs zal in elkaar storten. Men ziet dat in Europa het democratisch stelsel geen moer voorstelt dat gelijke rechten willekeur is en paarden handel. Het vertrouwen daalt tot het nulpunt. Armoede is het parool. De macht van een land is heel relatief. Israel wordt een sitting duck voor de Moslims en Arabieren.

Dit is een mogelijk scenario...?

Wizdom
03-03-03, 00:05
Geplaatst door Puk
De wens is de vader van de gedachte.

Hij is nog dichterbij dan dat je dat zelf kunt beamen.

Wizdom
03-03-03, 00:09
Geplaatst door Puk
Ik ben niet bang voor je.

Dat hoef je ook niet te zijn. Ik vind mezelf heel redelijk. Alleen ik zie de laatste tijd veel onredelijkheid in de wereld en dat stemt me niet gerust.

Asma2
03-03-03, 07:56
Hi allen,

Ik als studente recht ben sinds kort AEL Lid.
Wat Dhr. Zalm nu doet is onrust veroorzaken die er niet is.
De meeste leden van AEL Nederland zijn Hoog opgeleide studenten die met hun capaciteiten de Moslims/NederMarokkaanse gemeenschap in Nederland wil ondersteunen en begeleiden. Tevens zijn wij voor intergratie maar tegen Assimilatie. We willen ons eigen identiteit en cultuur behouden zonder gehaat te worden. Volgens de grondwet zijn wij net als ieder ander'normale'Nederlander gewone ingezetene!!!!

Ik zou zeggen de media, de politiek en de rest van de maatschappij praten uit onwetendheid. In plaats dat men eerst een lezing/debat bijwoont en daarna zijn mening baseert op feiten en niet op vooroordelens en stereotypes weergeeft hadden vele geen negatieve mening over de AEL.

Daarnaast de AEL is tegen de staat Isreal maar niet tegen Joden. Ik ken zat Nederlandse Politiek partijen die tegen Marokkanen, Moslims, Moskeeen, Asielzoekers etc etc zijn maar daar hoor je nooit iets over.

Een groepering/gemeenschap waar je het meest op let valt ook het meest op[.

AEL-Arabische Europese Liga zal Inscha Allah veel aanhang krijgen ik Nederland. Ik zou zeggen tegen diegene die tegen de komst is van de AEL; De AEL is hier en blijft hier dussssss stik er maar lekker in (Zalm, LEES goed !!!)

Greets AEL LID,

Vanmiddag 3 maart 2003 lezing AEL op de Haagse Hoge School in Denhaag Holland Spoor!!! Be There en ontmoet de woorden van Dayab Abou JahJah!!!

Simon
03-03-03, 08:05
Geplaatst door Wizdom
Ik denk dat ze dezelfde tactiek als die van Zalm wilde hanteren alleen is ze er niet voor geslaagd.

Zalm zei over de uitlatingen van AHA, iets als in de trant van

"het is geen VVD standpunt, maar een persoonlijke mening"

Ze moet nog veel van Zalm leren. Je moet het in die strekking zien!

Nou ik vind de vergelijking FOUT. AHA heeft nooit gezegd dat ze het niet afkeurt als er een oproep wordt gedaan Joden of moslims of welke groep dan ook 'aan het gas' te leggen. De uitspraak van Naïma Elmaslouhi gaat veel verder en is waarschijnlijk zelfs strafbaar. Maar afgezien daarvan doet ze dit soort uitspraken in één van de eerste publieke optredens in de media. Als dit de toon zet dan is de AEL-NL zichzelf nu al aan het marginaliseren en lijkt mij de vergelijking met uitspraken van Michiel Smit van Leefbaar Nederland Rotterdam eerder op zijn plaats.

Simon

Overigens lees ik net in de Volkskrant:

Elmaslouhi ontkende gisteren het aan haar toegeschreven citaat. Ze zei dat ze heeft gezegd dat de AEL snapt waarom Marokkaanse jongeren dergelijke uitspraken doen. 'Met de leuze op zich ben ik het natuurlijk oneens.' De AEL moet volgens haar op zoek naar de oorzaken van dergelijk gedrag 'en ervoor zorgdragen dat dat niet meer voorkomt'.

Maar ja, Michiel Smit zegt ook dat hij niks tegen negers heeft.

mulan
03-03-03, 09:25
Geplaatst door Puk
Sorry. Ja, je hebt gelijk. De leider van AEL Nederland, die voor de Marokkanen wil opkomen, is helemaal niet van Marokkaanse origine. Net als Abu Jahjah.

Maar die uitspraak van die meid over de Joden aan het gas, die is genoteerd!

De AEL probeert modern en democratisch over te komen. Maar het laagje beschaving is flinterdun!

Ze vertegenwoordigen ook niet een achterban die volledig Marokkaans is,zou dan ook niet weten waarom er ook geen half Nederlanders in mogen.De Marokkanen zijn in Nederland de grootste groep,dat klopt.

Die laatste opmerking van jou zijn van die opmerkingen die je altijd hoort van mensen die niets met de AEL hebben alleen zijn die opmerkingen nooit beargumenteerd.

mulan
03-03-03, 09:28
Geplaatst door Simon
Nou ik vind de vergelijking FOUT. AHA heeft nooit gezegd dat ze het niet afkeurt als er een oproep wordt gedaan Joden of moslims of welke groep dan ook 'aan het gas' te leggen. De uitspraak van Naïma Elmaslouhi gaat veel verder en is waarschijnlijk zelfs strafbaar. Maar afgezien daarvan doet ze dit soort uitspraken in één van de eerste publieke optredens in de media. Als dit de toon zet dan is de AEL-NL zichzelf nu al aan het marginaliseren en lijkt mij de vergelijking met uitspraken van Michiel Smit van Leefbaar Nederland Rotterdam eerder op zijn plaats.

Simon

Overigens lees ik net in de Volkskrant:

Elmaslouhi ontkende gisteren het aan haar toegeschreven citaat. Ze zei dat ze heeft gezegd dat de AEL snapt waarom Marokkaanse jongeren dergelijke uitspraken doen. 'Met de leuze op zich ben ik het natuurlijk oneens.' De AEL moet volgens haar op zoek naar de oorzaken van dergelijk gedrag 'en ervoor zorgdragen dat dat niet meer voorkomt'.

Maar ja, Michiel Smit zegt ook dat hij niks tegen negers heeft.

Ja precies....en AHA zegt dat ze niets tegen moslims heeft.

Ze heeft het nu wel allemaal gerelativeerd.......de eerste stap naar het worden van een politicus.Ze is overigens journalist....je zou dus zeggen dat juist zij hoort te weten hoe alles in dat wereldje werkt. :watte?:

manc
03-03-03, 09:41
Geplaatst door Wizdom
De hetze zal jullie geen goed brengen. Jullie zullen je eigen systeem in gevaar brengen omdat de hetze ingaat tegen de basis principes van hetzelfde systeem.

Er IS geen hetze gaande. Er is sprake van het 'ontdekken' van de Islam. Islam, islamitisch terrorisme en moslims waren er heel lang, Nederland heeft zelfs met het grootste islamitische land ter wereld 4 eeuwen een nauwe relatie gehad, Mokka (Arabie) was een Nederlandse handelspost, 'de turk' werd hier beter vertouwd dan 'de paap'. Alleen door een samenloop van omstandigheden: Pim, Aha, El-Moumi, 9-11, AEL, Marokkaanse Zwembad en Stationsjongeren wordt er nu veel over Islam, immigratie en internationale politiek gesprken. Dat dit ook gepaard gaat met vragen en kritiek op de Islam moet je accepteren, hierbij kunnen vragen en kritek omslaan in het afkeuren van bepaalde zaken zoals sommige moslims zich die voorstellen. Dat er ook uit onbegrip, onkunde en onwetendheid wederzijds vooroordelen en haatgevoelend kunnen opborrelen is mij niet onbekend. Dit moet wederzijds ten alle tijde met argumenten worden bestreden.


Het gevaar bestaat zelfs dat jullie slaven zullen worden van een systeem die zichzelf oplegt omdat het jullie zogenaamd wil beschermen tegen alles wat "een bedreiging is". Dat willen dictators ook altijd, het land beschermen tegen van alles en nog wat. Dit alles zal irritatie en verdeelheid tussen jullie brengen. Jullie zullen het vertrouwen in elkaar verliezen en uiteindelijk krijgen we weer een toestand van ieder voor zich en GOD voor ons allen. Er onstaan weer kampen met verdeelde harten. Dat zal uiteindelijk zijn tol gaan eisen. Zoals het altijd gegaan is in Europa voor de 2e wereld oorlog. De balans is niet meer en de VS lacht in zijn vuistje want die zien liever een verdeelde europa dan een verenigde europa. Maar de VS zal uiteenvallen doordat ook in de VS het vertrouwen in het systeem wegvalt, er is geen gerechtigheid in de VS. De dollar regeert, maar de dollar is een slechte rechtspreker. Er is eigenlijk een kleine minderheid die het land regeert. Mensen zullen het door krijgen en er onstaat onrust in het land. [b]Investeerders zullen wegblijven en vele buitenlandse landen zullen niet meer met dollars betalen. Het Amerikaans economisch systeem wat afhankelijk is van de beurs zal in elkaar storten. Men ziet dat in Europa het democratisch stelsel geen moer voorstelt dat gelijke rechten willekeur is en paarden handel. Het vertrouwen daalt tot het nulpunt. Armoede is het parool. De macht van een land is heel relatief. Israel wordt een sitting duck voor de Moslims en Arabieren.

Dit is een mogelijk scenario...?

Nee. Dit is whishful thinking.

manc
03-03-03, 09:44
Daarnaast de AEL is tegen de staat Isreal maar niet tegen Joden. Ik ken zat Nederlandse Politiek partijen die tegen Marokkanen, Moslims, Moskeeen, Asielzoekers etc etc zijn maar daar hoor je nooit iets over.

Die Partijen (NVU en dergelijke) tellen niet echt mee he? Of doelde je op andere partijen die ik nog niet kende. Voorbeelden graag!

Mark
03-03-03, 09:50
Geplaatst door Wizdom
Nou, ok laat ik je maar eens een concreet voorbeeld geven dan:

"Stalin was de vader van de Atheisten en een bekende massamoordenaar, atheisme is daarom verwerpelijk en achterlijk. De atheisten van het eerste uur hebben een ware veldslag veroorzaakt in de sovjetunie. Atheisme is daarom niet in de haak en is een bron van terrorisme en complot verbreiding.

Het is bekend dat atheisten blijven hangen in cirkel redeneringen ook al schrijdt de wetenschap voort blijft men zich vastklampen aan de dogma's van de aartsvaders van het atheisme zoals Marx, Darwin en Lenin. Derhalve is atheisme een achterlijke cultuur."

Ik kan zo wel uren verder door gaan. Maar als je een vurige atheist bent dan kan ik me voorstellen dat het je enigzins gaat irriteren.

Wizdom,

Het irriteert me niet hoor, maar ik wil toch nog even iets zeggen.

Het probleem met veel gelovigen als het over atheisme gaat is dat ze het beschouwen als een soort concurrerende godsdienst of levensbeschouwing.

Dat is dus niet zo.

Je moet eigenlijk even boven het wereldje van godsdiensten uitstijgen en eigenlijk helemaal erbuiten stappen. In feite heb je als atheist domweg geen godsdienst in je leven en daar houdt het mee op. Wat andere atheisten van politiek vinden of weet ik veel wat... daar heb ik niks mee te maken. Het enige wat we gemeen hebben is dat we niet in God geloven.

Er zit dus ook geen filosofie of doel achter het atheisme. Daarom kun je ook nooit misdaden van een atheist op andere afschuiven omdat er verder geen ideologie achter zit.

In principe sta ik afkeurend tegen religie maar dat betekent niet dat ik geen respect heb voor mensen die godsdienstig zijn. Ik denk dat hun opvattingen niet kloppen maar dat is hun eigen keuze. Ik denk dat je niet moet streven naar het verbieden van religie maar wel tegen ongewenste invloeden van religie op het leven van mensen die daar niks mee te maken willen hebben.

mulan
03-03-03, 09:59
Geplaatst door Puk
Mag ik hieruit opmaken dat jij de leus...

Hamas, Hamas, alle Joden aan het gas

... niet onbeschaafd vindt?

Die dame van de AEL keurt het in ieder geval niet af.

En jij?


ok...ik weet niet of je dit met opzet doet of dat dit gewoon puur een foutjs is,ik zal van het laatste uitgaan.

Ik had het over deze opmerking van je....daarom stond er ook LAATSTE.Dat jij dan de tweede en middelste opmerking pakt is me dan ook een raadsel.Even ter verduidelijking......................

Deze opmerking van mij : Die laatste opmerking van jou zijn van die opmerkingen die je altijd hoort van mensen die niets met de AEL hebben alleen zijn die opmerkingen nooit beargumenteerd.

Sloeg op deze opmerking van jou:De AEL probeert modern en democratisch over te komen. Maar het laagje beschaving is flinterdun!

mulan
03-03-03, 10:31
Geplaatst door kaassietoch
Met andere woorden, volgens jou zijn er dus meelopers genoeg. Dat baart me dan weer zorgen.

Wat is er nu weer zo nieuw aan het meeloper fenomeen.Niets dacht ik toch zo.Tuurlijk zullen er er pino's bij zitten die alleen achter AJJ aanlopen omdat ze willen rellen en denken dat dit hun de legatimatie daarvoor geeft.Daarom hoop ik ook dat AJJ die domkoppen in toom houdt.

Wizdom
03-03-03, 10:40
Geplaatst door kaassietoch
Kijk en dit is nou een van de redenenen waarom het bestaan van een AEl me zorgen baart. Voortdurend laten Jahjah en consorten zich bijzonder suggestief en opruierig uit over die vermeende 'hetze' tegen de Moslims. Meer bewijs dan van gemompel over media en politici is er doorgaans niet maar dat is geen belemmering voor meelopers om deze 'hetze' die gewoon afkomstig is uit de koker van de propaganda Shayks uit het MO als abslotue waarheid aan te hangen. Dat is het gevaar van charisma, kijk naar Wouter Bos of wijlen Pim Fortuyn. Beiden hebben een totaal verschillende agenda maar qua populariteit vergelijkbaar.
Nu is er echter één verschil met de AEL en partijen als PvdA en LPF. In de basis steunen PvdA en LPF in principe de beginselen van een democratie terwijl AEL politiek gezien dichter bij een op Islamitische leest geschoeid staatsbestel staat dan de westerse democratie. De Westerse democratie staat afwijkende meningen toe, van de AEL moet ik dat nog maar afwachten maar praten in termen als 'Moslimhetze' stelt me niet echt gerust wat dat betreft. En meelopers zoals jij Wizdom, die zoiets gelijk klakkeloos overnemen al helemaal niet.




Ook dat praten in 'jullie, hullie enzovoorts' bevalt me niet. Ben jij dan geen Nederlander Wizdom?



Ik vind het uitstekend dat er mensen zijn die zich zorgen maken om de ontwikkeling van een democratie. De basis van de democratie is namelijk dat afwijkende meningen niet worden buitengesloten. Volgens de AEL is een wat minder enthousiaste kijk op de Islam gelijk een hetze en dus iets waar tegen opgetreden moet worden, klinkt niet echt verdraagzaam wel?



Ook als profeet bak je er niet veel van. We hebben in dit land een centrumpartij als democratie zonder problemen overleefd, met de AEL zal het niet anders gaan. Wel jammer dat het met deze club nu al rammelt, ik geloof zondermeer in de noodzaak van een emancipatiebeweging voor allochtonen, maar dan niet in de vorm van een schreeuwerig groepje raddraaiers die door niemand als serieuze en constructieve inbreng worden beschouwd.



Gunst, wat demonstreer jij hier op onbeschaamde wijze je totale gebrek aan kennis van en inzicht in de recente geschiedenis. Dit land balanceert op de rand van de afgrond wat onderwijs betreft dat is me wel duidelijk.



Dit is raaskaal van een beperkte geest, niets meer of minder.

Het is niet de eerste keer dat je door mijn gelijk achteraf door het stof moet bijten. Zowel op het gebied van evolutie theorie (In de Koran staan keiharde bewijzen tot tegenstelling van allerlei holle frasen van de evolutie-theorie), als de economie (maart vorig jaar gezegd dat de Beurs wel eens heel hard kan gaan zakken, toen had jij nog gezegd dat dat maar heel tijdelijk zou zijn) als Pimmetje (Nederland niet veel goeds gebracht, afbreuk gedaan aan de moraal) heb je de plank steeds misgeslagen. Let's see wat er van deze analyse bewaarheid word.

Het is niet zo dat ik er blij mee ben, immers het heeft een hele grote negatieve impact voor heel veel mensen.

Mark
03-03-03, 10:49
Geplaatst door Wizdom
In de Koran staan keiharde bewijzen

Ja nu je het zo stelt begin ik ook te geloven.....

mulan
03-03-03, 11:02
Geplaatst door Puk
Nou moet je niet gaan draaikonten net zoals die Marokkaanse dame die nu weer afstand neemt van haar opmerking over: Hamas en Joden aan het gas.

Haar standpunt vond ik dus ongepast. En dat was de aanleiding om de AEL weinig beschaving te verwijten. Snap je?

Dus nogmaals de vraag aan jou:

Wat vind je van die leuze: Hamas en alle Joden aan het gas?
Sta je daar achter? Of niet?

En een andere vraag:

Wat vind je ervan dat alleen moslims vollid kunnen worden van de AEL?
En hoe toon je aan dat je moslim bent?


Luister eens....dat jij het normaal vind dingen te verdraaien en verzinnen ligt aan JOU en niet aan MIJ.....snappez-vous?

Jij mag mij eerst gaan aantonen waar ik het over die opmerking had en dan praten wij verder.....(ja ook ik kan de vragen stellen,niet alleen jij hebt het alleenrecht mensen ter verantwoording te roepen)........

manc
03-03-03, 11:10
Geplaatst door Wizdom
[B]Het is niet de eerste keer dat je door mijn gelijk achteraf door het stof moet bijten.

Hoezo ben je een soort profeet dan?


Zowel op het gebied van evolutie theorie (In de Koran staan keiharde bewijzen tot tegenstelling van allerlei holle frasen van de evolutie-theorie),

? Keiharde bewijzen? Waarvoor?



als de economie (maart vorig jaar gezegd dat de Beurs wel eens heel hard kan gaan zakken, toen had jij nog gezegd dat dat maar heel tijdelijk zou zijn)

De beurs was toen al aan het zakken. En al helemaal niet keihard...dit is juist een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele langzame 'crash'.


als Pimmetje (Nederland niet veel goeds gebracht, afbreuk gedaan aan de moraal) heb je de plank steeds misgeslagen. Let's see wat er van deze analyse bewaarheid word.

Pim is dood, als je dat nu had voorspeld had ik je een kanjer gevonden. Hij heeft dus Nederland heel weinig gebracht, niet ten goede noch ten slechte.


Het is niet zo dat ik er blij mee ben, immers het heeft een hele grote negatieve impact voor heel veel mensen.

We zullen wel zien.

mulan
03-03-03, 11:18
Geplaatst door kaassietoch
Ja, dat lukte inderdaad prima in Antwerpen. Goh wat werd die woedende menigte ineens kalm en rustig toe Jahjah ze sussend toesprak :rolleyes:

Ben blij dat jij er bij was en alles gezien hebt.............die rellen waren al aan de gang,AJJ kreeg pepperspray in zijn gezicht.Hoe dan ook......er zijn verschillende versies....zou niet weten waarom de versie van de politie geloofwaardiger is dan die van AJJ.

mulan
03-03-03, 11:34
Geplaatst door kaassietoch
Ach Mulan we hoeven er ook niet zo veel woorden aan vuil te maken:

Hielden de rellen op met de komst van Jajah ja of nee?

Ik heb geen idee.......ik moet eerlijk toegeven dat ik het toen allemaal niet volgde.Ik denk dat ze niet opgehouden waren maar of dat iets zegt over AJJ is een tweede.Als je iets niet kunt stoppen wil dat niet zeggen dat je eraan meedoet.


Vraag me af waar Puk blijft....

Wizdom
03-03-03, 11:51
Geplaatst door kaassietoch
?




Kijk, dat is het nou, jij komt over de evolutietheorie niet verder dan wat holle frasen erover en denkt dan te weten wat de evolutietheorie inhoudt. Dat is gedrag van een domme koe. Als we het dan toch over keiharde bewijzen gaan hebben vindt ik jouw veronderstellingen over de evolutietheorie keiharde bewijzen voor het bedroevende peil van het huidige Nederlandse onderwijs. Die 'keiharde bewijzen' uit de koran heb je van Oktar gecopypasted moet ik ze nou nog een keer met de grond gelijk maken of zie je nu wel de onzinnigheid van je benaderingswijze in?



Dit is een aperte leugen. Ik heb op zijn hoogst wat mogelijke scenario's met je besproken over een verloop van de wereldeconomie. Verder sluit ik me in het geheel aan bij het commentaar van Bman.



Zie Bman en ik heb helemaal niks gesteld over Pim Fortuyn behalve dan dat ik me zorgen heb gemaakt over de verproletisering van de Nederlandse maatschappij onder invloed van de LPF, dat maakt in feite dat je mijn gelijk in deze erkent. Oftewel leugen nummer 2 van Wizdom en derde gewonnen punt van kaassie.



Jij voorspelt zo'n beetje het einde van de wereld, sjeezzz dat had al tig keer plaats moeten vinden als je alle onheilsprofeten bij elkaar optelt.



Waaronder jezelf he dokter snuggles.

Maar wanneer kom je nou eens met concrete bewijzen voor het aanzetten tot haat door Zalm en AHA of geef je nou maar toe dat je dat ook gelogen hebt, nummer drie. Liegen is Haram!

Hmmm, je hebt wel hele vreemde trekjes. Zeg maar het alles glashard ontken stijl. Ik geloof dat je die stijl dusdanig ontwikkeld hebt dat je nu een enorme blinde vlek hebt ontwikkeld.

Zelfs in het geval je je ongelijk toegeeft heb je de neiging om de zaken anders voor te stellen. Heel vreemd gedrag.

En dan de drang om de ander voor leugenaar te verslijten is ook heel vreemd. Wellicht een complexje van je tengevolge van je onmacht en ongelijk.

Ik hoop dat het ooit nog eens goed komt met je kaassietoch. Ik heb ook wel een beetje medelijden met je. Hoe blind kan een mens zijn.

Je koe en andere verbale geweldsexplosies deren mij niet hoor. Ik vind de inhoud het belangrijkst en helaas zie ik die bij jou weinig. Het verschuilen achter BMAN signaleert bij mij een soort gebrek van je eigen zelfvertrouwen.

Het geeft niet Kaasje. Je hebt toch eigenlijk ook wel een heel klein hartje die heel soms inziet dat de ander wel eens gelijk zou kunnen hebben alleen je reflexen laten het niet toe. Misschien overwin je die kleine duivel in je nog wel eens een keer. Het zou een grote overwinning voor jezelf betekenen.

mulan
03-03-03, 11:53
Geplaatst door Puk
Ik probeer het nog 1 keer en dan hou ik ermee op.
Het begint me te vervelen namelijk.

Daar gaat ie dan!

1. Ik haal die opmerking aan van die Marokkaanse AEL tante waarin ze geen afstand neemt van de leuze: Hamas, alle Joden aan het gas.

2. Ik trek vervolgens, op grond van die opmerking van die tante, de conclusie dat de AEL slechts over een dun laagje beschaving beschikt.

3. Dan geef jij commentaar op mijn conclusie. Ik citeer:

Die laatste opmerking van jou zijn van die opmerkingen die je altijd hoort van mensen die niets met de AEL hebben alleen zijn die opmerkingen nooit beargumenteerd.

4. Ik heb inderdaad niets met de AEL maar ik geef dus weldegelijk een argument voor mijn conclusie dat de AEL weinig beschaafd is.

5. Als jij dat niet met mij eens bent dan vind je het kennelijk ok dat die Marokkaanse AEL kerntante geen afstand neemt van de Hamasleuze.

6. Dat is dus de vraag die ik jou stel: is dat zo?

7. En dan begin jij, mijns inziens, te draaikonten. Je gaat alleen in op mijn conclusie en negeert mijn argument. Om maar niet te hoeven antwoorden?

8. En wat vind je ervan dat alleen moslims vollid kunnen worden?

9. En hoe kun je bewijzen aan de AEL dat je moslim bent?


Ja....oke.....ik weet genoeg,einde discussie.Nee en het is niet omdat ik geen antwoord wil geven maar omdat ik nu weet wie de echte draaikont is.

mulan
03-03-03, 12:07
Geplaatst door Puk
So much voor een hoogopgeleide moslima...

Daar hoeven we dus ook niet veel van verwachten.


Ja...erg laag.Wie ben jij om mensen te gaan kwalificeren.Ik prik hier voor mezelf,niet om jou of welke autochtoon/allochtoon dan ook gerust te stellen.Verwacht maar iets van jezelf,ik weet wat ik van mezelf kan verwachten en dat is zeker niet jou naar de mond praten.

Ik heb overigens nog nooit gezegd dat ik hoogopgeleid was.........

je gaat bijna denken dat sadeeq gelijk heeft :jammer:

Wizdom
03-03-03, 12:46
Geplaatst door kaassietoch
Ik weet donders goed wat ik wel of niet heb gezegd, verwacht dus maar niet dat ik onder de indruk zal zijn van een leugenachtige copycat.



Ik hou het eerder op jouw onvermogen dingen juist te interpreteren als je het eens niet in hapklare brokken krijgt opgediend.



Nogmaals, ik weet heel goed wat ik wel en niet heb gezegd. Zo weet ik ook dat jouw geloofwaardigheid al in je Oktar-tijd als sneeuw voor de zon is verdwenen. Als er iemand dus in een onmachtige situatie is beland ben jij het wel.



Je projecteert er maar rustig op los, het boeit me onstellend weinig. Ik ben namelijk niet degene met een geloofwaardigheidsprobleem. Zelfs al zou je vanaf vandaag wel ineens oprecht worden en je verre te houden van onjuistheden, insinuaties, overdrijvingen, slap gelul, gekopieerde rotzooi enzovoorts dan zou het toch niet meer uitmaken, je hebt het voor jezelf vergald.



Dat geloof ik ook ja, jou ontgaat van alles, zoals de vraag om eens fatsoenlijk bewijs te leveren voor de haatcampagne van AHA en Zalm. Dat bewijs is er dus gewoon niet, dat maakt je dus tot een leugenaar. Kom je bij mij nog zeuren om de inhoud ook :jammer:




Wat jij je hele leven al probeert vind ik niet altijd zo nodig: Het wiel opnieuw uitvinden. Als de mening van Bman met die van mij overeenstemt vind ik het welletjes zo. Wees maar blij dat ik af en toe kies voor makkelijk, je maakt nu al geen schijn van kans.



Klopt, bij jou is dat alleen nog geen enkele keer voorgekomen.



Ik moet altijd een beetje grinniken van die vaderlijke toon van je als ik je weer eens kompleet in je hemd hebt gezet, zo van "OK, ik vis weer eens achter het net maar voel me toch wijs genoeg om iemand op het rechte pad te krijgen"

Wizdom, ga gewoon eens naar de bibliotheek en hal een paar boeken die de evoluthietheorie behandelen. Als je ze uit hebt praten we over dit onderwerp weer verder.

Nu dan de haatcampagnes van AHA en Zalm er niet zijn vind ik het nog steeds vreemd dat ik als niet-Moslim wel geld mag inleveren maar geen actief lid mag worden, leg dat eens in je eigen woorden uit. Is toch weinig verdraagzaam tegenover andersdenkenden, niet?

He Kaassie,

1 + 1 = 2, kun je hier nog een leugen in ontdekken. Vast wel!

Je ziet overal leugens in, nietwaar!

Ik moet zelfs uitleggen waarom AHA met haar opmerkingen over de zogenaamde "onderdrukking van vrouwen", haat aanwakkert tegen Moslims. Te belachelijk voor woorden. Je redenatie vermogen is nul komma niks.

Moet ik je misschien ook vertellen dat je haat met en "h" dubbel "a" en een "t" schrijft.

Atheisten onderdrukken Gelovigen. Doet dat je fantasie een beetje leven?

Wizdom
03-03-03, 13:29
Geplaatst door Puk
Wizdom... hou op.
Je maakt jezelf volkomen belachelijk.

Krijg jij ook al medelijden met Kaasie. Moet je hem te hulp schieten. Kaasie is een grote jongen hoor, die haalt zijn eigen broek wel op....

Wizdom
03-03-03, 13:33
He jongens, ik moet weer aan de slag. Haal die grote balken van jullie ogen en misschien in een andere thread weer wat zinnigs.

Sallaam, Vrede, Groetjes

mulan
03-03-03, 14:13
Geplaatst door Puk
Ohhh... ik dacht dat je een opleiding volgde ofzo... niet dus.

Sorry.

Maar je laat je wel kennen zeg! Je lult jezelf helemaal vast en dan loop je weg uit de discussie.

Uitermate zwak...

Ik volg een opleiding......wel weer grappig,jij bewijst nu net dat jij alleen ziet wat je wilt zien.Ik zei 'ik heb nog nooit gezegd dat ik hoogopgeleid was'.......jij maakt daar weer van 'ik dacht dat je een opleiding volgde of zo'.........zeer amusant.

Ik denk dat jij nog altijd de enige bent die zich laat kennen......doen alsof je met goede intenties een discussie ingaat maar ondertussen zaken lopen te verdraaien.......ja daar doe ik inderdaad niet aan mee,noem jij dat dan maar zwak.

Tomas
03-03-03, 14:27
Geplaatst door Puk
1. Wat vinden jullie ervan dat alleen moslims lid mogen worden van de AEL?


Klinkt als SGP enzo..



2. Hoe kan de AEL controleren of je ook werkelijk moslim bent?

Allah ziet de voorhuid graag op een andere locatie dan God.

Klaar.

En nu stop je met zeiken tegen Mulan, begrepen?

mulan
03-03-03, 14:38
Geplaatst door Puk
Wat een gezeur allemaal!

Jij zegt dat je niet hoog opgeleid bent. Zeg er dan bij dat je wel met een opleiding bezig bent! Dan is dat tenminste duidelijk!



Gezeur is het zeker...........even voor de duidelijkheid.Ik heb niet gezegd dat ik hoog opgeleid was,ik heb niet gezegd dat ik een 'lagere' opleiding volg,ik heb niet gezegd of ik wel of geen opleiding volg.
.................................jij trekt alleen altijd de verkeerde conclusies,als jij dat hier doet(opleiding gezeur) zul je dat ook wel doen bij andere punten.Maar net als jij heb ik hier ook GEEN zin in.

Als dat zo is dat je geen lid kan worden vind ik dat een rare zaak maar daarover wil ik de uitleg wel horen van de AEL.Ik zou het niet doen maar ja wie ben ik.

Dat tweede.....geen idee hoe ze dat willen controleren,ga alsnog maar naar een van die bijeenkomsten,neem mika mee die schijnt ook zeer geinteresseerd te zijn in de werkwijze van de AEL. :rolleyes:

Tomas
03-03-03, 14:49
Geplaatst door Puk
Je lijkt Job Cohen wel.


Wat vind jij dan van de SGP?


Je moet je lul dus laten zien aan Jahjah.

Denk 't.



Maar hoe moet dat dan met moslima's?

Zucht... Wat dacht je van een hoofddoekje?

Zo, is het nu duidelijk?

Zelf denken is niet je sterkste kant.



Want anders?


Try me.

Tomas
03-03-03, 15:16
Geplaatst door Puk
Waar het om gaat is wat jij van het lidmaatschapsbeleid van de AEL vindt.
Alleen maar SGP roepen is mij te vaag.
Bedoel je te zeggen dat de SGP restricties hanteert en dat het dus ok is dat de AEL dat ook doet?


Ik zeg, moet je ff goed opletten: AEL doet hetzelfde als de SGP.

En ik ben geen SGP aanhanger. Jij wel?


Ok... jij weet dus ook niet hoe je dat zou kunnen controleren.

Maak jij je ook druk over de ballotage commissie van de SGP? Hoe zij dat doen? Vrouwen mogen b.v. geen aktief lid worden en hoe ze dat controleren, weet ik niet.


Laten we het zo zeggen:

Ik heb geen fuck met je te maken.

Daar ging ik ook vanuit.

Bahmed
03-03-03, 18:08
Geplaatst door kaassietoch

Nu dan de haatcampagnes van AHA en Zalm er niet zijn vind ik het nog steeds vreemd dat ik als niet-Moslim wel geld mag inleveren maar geen actief lid mag worden, leg dat eens in je eigen woorden uit. Is toch weinig verdraagzaam tegenover andersdenkenden, niet?


De reden waarom de AEL slechts voor moslims is voorbehouden is simpel. Wie weten er beter wat er in de islamitische gemeenschap van Nederland leeft dan de moslims zelf. Daar hebben we geen Kaassietoch of manb bij nodig. Jullie zeggen zelf altijd dat wij de problemen zelf moeten oplossen. En nu zijn jullie er tegen? :maf2:
Wij zien dat er overal in de wereld een aanval tegen moslims. Met verschillende oorzaken en doelen maar wel 1 voor 1 gericht tegen moslims. Zalm en zijn teefje doen daar in NL op hun manier aan mee. Maar het laatste wat je moet doen is mensen voor schapen uitmaken. Want was jij niet lid van diezelfde partij Schaapietoch? Dan geloof je dacht ik ook in hetgeen Allah heeft gezegd dat sommige mensen verheven zijn boven anderen.

mulan
03-03-03, 20:15
Geplaatst door Puk
Nou... was ff doorvragen maar dan heb je ook wat!

Bedankt!

Het is zo dat je alleen 'vollid' van de AEL kunt worden als je moslim bent. Vind ik heel vreemd voor een politieke partij die de multi-cultuur nastreeft.

Als ik drie keer roep dat Allah de Grootste is (ofzoiets) dan ben ik toch ook moslim? Hoe zat dat ook alweer?


Graag gedaan :rolleyes: ....al was het niet van harte.Oh en dat antwoord van mij was geen uitnodiging nog even verder te kletsen,ik blijf je namelijk een draaikont vinden :strik:

Tomas is wel een lieve kat moet ik zeggen. :)

Mark
04-03-03, 09:45
Mogen christelijke Arabieren geen lid zijn van de Arabisch Europese Liga?

Bahmed
04-03-03, 18:34
Geplaatst door kaassietoch
Onzin, ik beweer hier helemaal nergens dat ik tegen het zelf oplossen van problemen ben, je bent je aloude kunstje van verdraaien nog steeds niet verleerd zie ik. Maar als al die fijne Moslims er dan zitten om hun problemen op te lossen, wat is er op tegen als er ook niet-Moslims lid zijn? Lukt het dan ineens niet met het oplossen van die problemen? gaan de niet-Moslims de zaak gelijk overnemen? Kom dan eens met een steekhoudend argument dat het weigeren van niet-Moslims nou eens echt legitimeert, anders blijft het gewoon dom racisme voor me. Bij de LPF bijvoorbeeld zijn Moslims wel degelijk gewoon welkom terwijl juist deze partij als de ultieme club Islamhaters is afgeschilderd.

Is dit nou het enige argument waarom je tegen de AEL bent? Een beetje zwak als er in de Nederlanse wet staat dat het mag.
Laat ik je als voorbeeld geven de MDI van de VS. Ik weet niet meer hoe die heet maar die die negers zijn door de joden zwaar genaaid. Wat ik ermee wil zeggen is dat wij nu een partij moeten hebben die opkomt voor ons en jullie en de politici laat zien wie wij zijn en wat wij willen zonder enige compensatie aan wie dan ook. De overgrote meerderheid van de niet-moslim zal het toch niet met het programma eens zijn en dus niet eens lid willen zijn dus wat maak je je druk. Verder slaat je vergelijking van de LPF met de AEL als een varken op een gazelle want het laatste wat de AEL wil is dezelfde weg volgen als die partij of er uberhaupt op lijken.


Nou je bedoelt dat je Shayks deze aanval 'zien' en dat je gewoon meekakelt.

Over welke sheikhs heb je het? De enige die niks ziet ben jij.


Iemand die in eerste instantie wel blijkt te kunnen leven met uitspraken als "hamas, hamas, alle Joden aan het gas" is vreselijk schadelijk voor de beeldvorming rondom Moslims, maar komt wel uit de AEL gelederen. Zo krijg je uiteindelijk wel meer mensen tegen je ja.

En waarom zeggen mensen dat? Koop een sateliet kun je zien wat er in Palestina gebeurt.


Kom nou eens met VOORBEELDEN. Iedereen loopt hier voortdurend maar Zalm zus AHA zo zonder dat het met voorbeelden gestaafd wordt, HOL GELUL.

Zalm met zijn controle op moslimonderwijs, afschaffen huwelijken, verplichte assimilatie, omdat hij Somal steunt die alleen maar poep uit haar mond praat enz.


En je andere gewoonte, niet begrijpen wat je leest: Ik maak me zorgen om de grenzeloze populariteit van 'sterke man' Jahjah. Ik krijg een wat onbestemd gevoel als ik een horde kritiekloze leeghoofden achter iemand aan zie lopen, overigens de reden waarom ik de LPF nooit echt heb zien zitten. Ook van de oorspronkelijkheid van jouw opvattingen ben ik niet zo overtuigd, zie je uitspraken over anti-Islam sentimenten en AHA/Zalm.
Ik ben geen homo die zijn vrienden naait. Ik heb die man 1 keer horen praten. Stel jezelf de vraag eens of het niet andersom is.


Ik ben alleen lid van een hobbyclub en die hebben godzijdank geen ideologische standpunten. Dat is ieders persoonlijke zaak IMHO.

IMHO?


Leg dit effe uit voordat ik het toch maar als product uit je nek bestempel.

Volgens mij ben je bman die lid is van de VVD. Lees het nog een keer misschien begrijp je het dan.

manc
04-03-03, 19:12
Geplaatst door Bahmed
[B]Is dit nou het enige argument waarom je tegen de AEL bent? Een beetje zwak als er in de Nederlanse wet staat dat het mag.
Laat ik je als voorbeeld geven de MDI van de VS. Ik weet niet meer hoe die heet maar die die negers zijn door de joden zwaar genaaid. Wat ik ermee wil zeggen is dat wij nu een partij moeten hebben die opkomt voor ons en jullie en de politici laat zien wie wij zijn en wat wij willen zonder enige compensatie aan wie dan ook. De overgrote meerderheid van de niet-moslim zal het toch niet met het programma eens zijn en dus niet eens lid willen zijn dus wat maak je je druk. Verder slaat je vergelijking van de LPF met de AEL als een varken op een gazelle want het laatste wat de AEL wil is dezelfde weg volgen als die partij of er uberhaupt op lijken.

Tja, extreem links en extreem rechts WILLEN ook niet op elkaar lijken, al doen ze dat natuurlijk wel. Ik zie wel degelijk grote parallelen tussen 'volksbelangenpartijen' als het VB met de Winter, de LPF met Pim en de AEL met Abu.




Over welke sheikhs heb je het? De enige die niks ziet ben jij.


Moet je mensen altijd beledigen?


En waarom zeggen mensen dat? Koop een sateliet kun je zien wat er in Palestina gebeurt.

Wat heeft dat met 'joden aan het gas' te maken?


Zalm met zijn controle op moslimonderwijs,[/quote

Geen haat, maar controle. Om te verifieren hoe het er met dat onderwijs voor staat en eventueel in te grijpen / te helpen waar nodig.

[quote] afschaffen huwelijken,

De enige partij die het huwelijk wil afschaffen is de AEL, niet de VVD of Zalm.


verplichte assimilatie,

Is geen VVD standpunt. Ook niet van Zalm.


omdat hij Somal steunt die alleen maar poep uit
haar mond praat enz.

Ook 'somal' mag zeggen wat zij denkt over de Islam, dat heeft Zalm gezegd. Niks meer niks minder. Dat heeft met haat niets te maken. De enige bij wie ik haat proef zijn sommige Anit-AHA figuren.


Ik ben geen homo die zijn vrienden naait. Ik heb die man 1 keer horen praten. Stel jezelf de vraag eens of het niet andersom is.

Wat is er mis met homo's? Wat heeft dat hiermee te maken? (volgens mij is Abu er ook een)


IMHO?

In my honest opinion.


Volgens mij ben je bman die lid is van de VVD. Lees het nog een keer misschien begrijp je het dan.

Bman is geen lid van de VVD. Waarom verspreid je willens en wetens leugens? Liegen is niet zo netjes.

Bahmed
05-03-03, 17:18
Ik reageer wel op jou bman. Die gebruikt tenminste minder woorden.

Geplaatst door manb
Tja, extreem links en extreem rechts WILLEN ook niet op elkaar lijken, al doen ze dat natuurlijk wel. Ik zie wel degelijk grote parallelen tussen 'volksbelangenpartijen' als het VB met de Winter, de LPF met Pim en de AEL met Abu.

Dat kan toch niet. Heb jij dan ook 2 linker handen? Volgens mij wel want je weet niet wat je typt. Welke partij komt dan niet op voor de belangen van het volk? De VVD?


Moet je mensen altijd beledigen?

Nee.


Wat heeft dat met 'joden aan het gas' te maken?

Goede vraag. Net zo weinig als jouw opmerking op wat ik zei.


Geen haat, maar controle. Om te verifieren hoe het er met dat onderwijs voor staat en eventueel in te grijpen / te helpen waar nodig.

Allemaal in het belang van dat onderwijs. Geloof je het zelf. Je mag het ook gewoon islamitisch noemen want daar gaat het om.



De enige partij die het huwelijk wil afschaffen is de AEL, niet de VVD of Zalm.

Ga nou niet dom doen. Ik bedoel importhuwelijken.


Is geen VVD standpunt. Ook niet van Zalm.

Oh ja? Hoe noemt hij het dan? Onze medelandgenoten met zwart haar helpen bij het bevorderen van de participatie in de Nederlandse samenleving zeker.


Ook 'somal' mag zeggen wat zij denkt over de Islam, dat heeft Zalm gezegd. Niks meer niks minder. Dat heeft met haat niets te maken. De enige bij wie ik haat proef zijn sommige Anit-AHA figuren.

Ook ik mag zeggen wat ik denk. En ik denk dat er genoeg mensen haar voor zijn gegaan met hun zogenaamde feiten.


Wat is er mis met homo's? Wat heeft dat hiermee te maken? (volgens mij is Abu er ook een)

Waarom zeg je zomaar dingen? Waar zouden we dan kritiek op moeten hebben wat zo erg is?


In my honest opinion.

Gebruik in het vervolg geen afkortingen die niemand kent.


Bman is geen lid van de VVD. Waarom verspreid je willens en wetens leugens? Liegen is niet zo netjes.

Ik dacht toch echt dat ik een keer een vvd avatar bij je naam zag staan. Maar maakt niet uit bman de enige die weet wie de gek is ben jij.