PDA

Bekijk Volledige Versie : Moederliefde deel1

moonwalker
02-03-03, 19:18
Amin wist niet wat er met hem aan de hand was. Hij dacht dat als hij ging trouwen met Nadia zijn leven alleen maar blije momenten zou kennen, maar hij had zich vergist. Zijn leven werd een hel. Nadia had elke dag ruzie met zijn moeder die bij hun woonde. Voordat ze trouwden was Nadia de verlegenheid zelve. Ze praatte nooit hardop en behandelde zijn moeder alsof ze haar eigen moeder was. Eenmaal getrouwd viel die Masker van haar gezicht af en gaf zicht op de werkelijke masker. Ze schold hem de hele tijd uit en het vreemde was dat hij haar niet eens durfde te antwoorden.
Volgens zijn moeder had Nadia gebruik gemaakt van "S7our" (magie), maar hij wilde het niet geloven. Hij dacht dat door verloop van tijd ze een beetje milder zou worden en hij vergiste zich nogmaals. Ze werd alleen maar van erg naar erger. Hij kwam vaak thuis aan en dan was ze er niet. Ze kwam dan pas rond middernacht opdagen. Als hij haar dan vroeg waar ze was vertelde ze hem dat het hem niks aan ging.
Op een dag toen hij alleen met zijn moeder was zei zijn moeder:"Kijk zoon! Ik weet wat vrouwen met "s7our" kunnen doen. Ze kunnen een man van een leeuw in een tamme kat veranderen. Ga gewoon naar een Imam en laat hem kijken wat er met je aan hand is, want je bent jezelf niet." Hij beloofde haar dat hij de volgdende dag gelijk naar de Imam zou gaan. Toen Nadia terugkwam groette ze hun allebei heel vriendelijk en begon grapjes te maken. Hij geloofde zijn eigen ogen niet. Sinds hun trouwdag had ze nooit gelachen en ze had altijd geweigerd om eten klaar te maken. Die dag wilde ze per se het avond eten klaar maken. Amin zat met openmond naar zijn moeder te kijken die er ook helemaal niks van begreep. Na het avondeten had Nadia de borden gewassen en koffie gezet. Genietend van de koffie keken ze naar de TV en sinds maanden voelde Amine zich weer blij. Hij vond zijn koffie een beetje anders smaken maar hij durfde niks te zeggen bang dat ze weer in een driftbui zou uitbarsten.

De volgende dag was de stemming weer als vanouds. Nadia liep weer te schreeuwen terwijl de moeder van Amine stil naar haar schoondochter keek. Nadia begon te schreeuwen tegen haar Schoonmoeder:"Sinds we getrouwd zijn hebben we geen prive moment gekend!! Kun je niet gaan naar je andere zoon???? Ik heb er nu genoeg van. Je pakt je kleren en je dondert een eind op." Ze liep de kamer van haar schoonmoeder in en begon de kleren naar buiten te slingeren. Amine kwam net op dat moment terug van werk en zag hoe zijn moeder stilletjes huilde terwijl Nadia de kleren naar buiten gooide. Hij liep naar zijn moeder en vroeg wat er aan de hand was. Zijn moeder schudde haar hoofd en bleef stilletjes huilen. Hij liep naar Nadia en vroeg haar waar ze mee bezig was. Ze antwoordde:" Dat gaat je verdomme niks aan! Je moeder gaat weg en ik ben haar aan het helpen!". Hij schrok van haar antwoord. Hij keek zijn moeder aan en zij keek met beraande ogen terug. Hij vroeg haar waarom ze hun ging verlaten. Als antwoord knikte ze richting Nadia. Hij keek Nadia aan die hem onbeschaamd terug staarde. "Waarom moet mijn moeder weg?",Vroeg hij.
"Omdat we geen moment prive hebben in dit huis en bovendien gaat ze naar je broer en sodemieter nu eens op en laat me met rust."
Vroeger als ze zoiets tegen hem had gezegd dan had hij zeker haar bont en blauw geslagen. Met gebogen hoofd liep hij richting de keuken zonder zijn moeder aan te kijken.
Zijn moeder begon haar kleren in een versleten tas te stoppen. Ze had niet veel en ze was snel klaar. Ze pakte de tas trok haar Djellaba aan en liep schuifelend en met opgeheven hoofd naar de deur. Van Amine was geen teken te bespeuren.

moonwalker
02-03-03, 19:20
Nadat zijn moeder hun had verlaten begon de echte ellende. Nadia was gewoon een Tiran geworden thuis en hij kon haar niet eens antwoorden. Nu moest hij thuisblijven terwijl zij werk ging zoeken. Als ze terugkwam dan verwachtte ze dat het huis schoon was en dat het eten klaar lag. Hij leefde als een Marionet die door Lijnen werd bestuurd. Hij had geen zelfrespect meer of wat dan ook.

Maanden later....

Van de trotse, sterke Amine was helemaal niks overgebleven. Hij had een ziekelijke gele tint gekregen, zijn haar verloor zijn glans en zijn schouders hingen naar benenden als bij een gebroken man.
Hij was net begonnen met zijn dagelijkse bezigheden thuis toen iemand op de deur klopte. Hij deed de deur open en zag zijn broer Youness staan. Youness schrok zich een ongeluk toen hij Amine zag. Ze hadden elkaar voor het laatst 5 maanden geleden gezien. Sindsdien hadden ze geen contact meer gehad, omdat Youness het te druk had met zijn eigen familie en zijn advocaten kantoor.
Hij keek Amine aan en vroeg:"Wat is er met jou aan de hand??". Amine begon te huilen toen hij zijn broer zag. Youness loodste Amine naar een stoel, liet hem plaatsnemen en haalde voor hem een glas water. Toen Amine rustiger werd vertelde hij wat er was gebeurd sinds hun moeder van huis weg was. Youness zei:" Ok. Ga nu eff je kleren aantrekken dan neem ik je mee naar iemand."
Een half uur later zaten ze in een muf kamertje. Van de aangrenzende kamer hoorden ze Koran verzen en iemand die huilde. Later mochten ze de kamer binnen kwamen waar een jongeman niet ouder dan 24 de koran openhield. Hij keek naar Amine en vroeg hem om voor hem te gaan zitten. Youness nam plaats aan de zijkant van Amine. De jongeman hield zijn hand boven het hoofd van Amine en begon langzaam en met gesloten ogen Koran verzen te lezen. Minuten later opende hij zijn ogen en vertelde Amine dat hij zwaar behekst is door iemand die heel dicht bij hem is. Hij vertelde Amine dat hij Inshallah met de kracht van Allah van al zijn kwalen zou genezen, maar dat hij hem elke dag moest bezoeken en dat hij niks moet eten of drinken van een vrouw genaamd Nadia want zij was de boosdoenster.

Twee weken later voelde Amine zich als herboren. Tijdens die twee weken liet hij Nadia niks merken. Hij hield zich aan haar opgaven en deed alsof hij nog steeds onder invloed van haar "S7our" is. Ze was zo zeker van zichzelf dat ze de kleine veranderingen niet eens merkte.
De jongeman had hem verteld dat hij nu volkomen genezen is en dat hij moet oppassen in de toekomst. Blij dat hij een tweede kans in zijn leven had liep hij samen met zijn broer Youness naar buiten. Youness vroeg:"Wat ga je nu met Nadia doen??". Amine antwoordde zonder aarzelen:"Ik ga van haar scheiden. Ik breng geen dag meer bij haar door." Youness keek hem aan en zei:"Ik ben ook gescheiden." Amine kon zijn oren niet geloven. "Wat??? Ben jij gescheiden??? Hoezo dan??"
Youness:"Ik had hetzelfde meegemaakt als jou. Mijn vrouw hield me zwaar onder de "S7hour". Herinnen je je Youssef nog?? Die boezemvriend van mij?? Zonder hem zaten we nu allebei thuis schoon te maken en eten klaar te maken. Hij kwam me bezoeken en wist gelijk wat ik had. Hoe dacht je eigenlijk dat ik wist wie die man is waar ik je naar toe heb gebracht? Door Youssef hebben we nu een tweede kans gehad." Amine nam zich heilig voor om Youssef te gaan bedanken.
Youness vervolgde:" Ik wil je morgen om 8:00 zien." Amine vroeg hem waarom en Youness antwoordde dat het om iets ging wat ze allebei aan ging.
S' avonds toen Amine thuis was en Nadia binnenkwam hield hij haar bij de deur staande. "Wat doe je nou??? Laat me erdoor!". Hij verstevigde zijn greep op haar arm en zei:" Ik weet wat je me al die maanden hebt aangedaan en nu ben ik "El 7amdoelillah genezen." Toen ze dat hoorde en in zijn ogen keek begon ze onbeheerst te trillen. "Nee..dat is niet waar...ik heb je nooit wat aangedaan. Ik kan het uitleggen...". Hij liet haar los en zei heel kalm:"Nadia...ik zal je nooit vergeven wat je me hebt aangedaan. Vanaf nu zijn wij gescheiden. Je was vergeten het huis op je naam te zetten omdat je teveel zelfvertrouwen had. Nu...ga mijn huis uit en ik wil je nooit meer zien."
Huilend klampte ze zich aan hem vast en vroeg hem om vergiffenis. Zonder een spier te vertrekken trok hij haar naar de deur en zette haar buiten nadat hij haar sleutel had afgepakt.

De volgende dag ontmoette hij zijn broer Youssef om 8:00 uur. "Waar gaat het nu over?" Vroeg Amine.
"Om onze moeder" Antwoorde Youness. Amine had gelijk een slecht voorgevoel. "Wat is er met ma??". Youness antwoordde:"Ik weet het eerlijk gezegd niet...omdat je ziek was durfde ik het je niet te vertellen."

"Wat durfde je niet te vertellen???" Vroeg amine die zijn benen in water voelde veranderen.

"Zie je...ik was ook ziek en toen mam naar mijn huis kwam heeft mijn vrouw haar de deur uitgegooid zonder dat ik er wat aan kon doen. Daarom kwam ik bij jou toen ik beter was. Ik dacht dat ze bij jou was...toen ik zag dat dat niet het geval was heb ik erover gezwegen omdat jij zelf ziek was en ik wilde niet dat je je zorgen ging maken."
Vertelde Youness.

Amine vroeg:"Je probeert me te vertellen dat ma nu al maanden op zichzelf is???? Je weet dat ze behalve ons niemand heeft. Oh man...hoe kon ik zo blind zijn om mijn vrouw zo haar gang te laten gaan???."

"Ga jezelf nou niet de schuld geven. Ik heb al sinds 2 weken een prive agent gevraagd of hij haar wilde opzoeken. Ik heb om 08:30 met hem afgesproken daarom heb ik je meegevraagd."
De prive agent kwam hen op dit moment met een glimlach op zijn gezicht tegemoet. "Ik denk dat ik weet waar ze is!", riep hij glimlachend.
"Waar???", vroegen de broers in koor.
"In het Ziekenhuis." Antwoordde hij. De blije gezichten van de broers veranderden opeens in schrik. "Oh...nee zo bedoel ik het niet". ging de prive detective verder toen hij hun gezichten zag. "Ik bedoel dat ze werkt in het ziekenhuis."
Een glimlach vulde de gezichten van de broers. Nadat ze de prive detective uitvoerig hadden bedankt en hem betaalden gingen ze op weg naar het ziekenhuis.

Bij de ingang van het ziekenhuis bleven ze stokstijf staan. Een oude vrouwtje zat op haar knieen de vloer te dweilen. De oegen van Amine en Youness voelden zich met tranen door schaamte. Ze liepen op haar af. Ze hoorde iemand naderen en keek op. De uitdrukking op haar gezicht zouden ze allebei nooit meer kunnen vergeten. Haar ogen vulden zich met tranen en ze liet de dweildoek los en probeerde overeind te komen. Amine en Youness snelden op haar af, hielpen haar overeind en omarmden haar waarna ze alle drie in tranen uitbarstten. Ze droegen haar samen en liepen het ziekenhuis uit naar een beter toekomst voor ze allen.

farahsweety
03-03-03, 13:35
:o ik vond het echt een pracht verhaal. ja duhhh het is niet zo leuk om zoiets meete maken, maar ja het gebeurt wel vaker.
:denk: je denkt vaak dat zal mij niet overkomen, maar tegenwoordig kun je niemand meer vertrouwen, zelfs je eigen tante niet meer of man of wat dan ook. ze3ma en zij noemen zich moslims. soms weet ik het gewoon van vrouwen dat ze shoer doen maar dat ze altijd ze3ma met bidden de koran lezen bezig zijn gewoon schijnheilige gedoe.
ja je gewoon helemaal bedekken en dan als hoer in amsterdam tippelen. sorry voor dit taalgebruik moets effe

moonwalker
03-03-03, 14:28
Geplaatst door farahsweety
:o ik vond het echt een pracht verhaal. ja duhhh het is niet zo leuk om zoiets meete maken, maar ja het gebeurt wel vaker.
:denk: je denkt vaak dat zal mij niet overkomen, maar tegenwoordig kun je niemand meer vertrouwen, zelfs je eigen tante niet meer of man of wat dan ook. ze3ma en zij noemen zich moslims. soms weet ik het gewoon van vrouwen dat ze shoer doen maar dat ze altijd ze3ma met bidden de koran lezen bezig zijn gewoon schijnheilige gedoe.
ja je gewoon helemaal bedekken en dan als hoer in amsterdam tippelen. sorry voor dit taalgebruik moets effe

Hahahaha...maakt niks uit hoor! Je hebt het helemaal bij het rechte eind. Zulke dingen gebeuren de hele tijd en zoals je al zei, mensen denken vaak dat het hun niet zal overkomen. Neem mijn neef nou bijvoorbeeld. Hij is de leukste, aardigste en grappigste persoon die ik ooit heb ontmoet. Alle mensen zijn gek op hem. Vorig jaar bracht zijn moeder hem naar een "Imam" en die constateerde bij hem een vorm van "Shour" die gelukkig nog niet zo erg gegroeid was dat het zorgwekkend was. Dan denk je bij jezelf:"Hoe kan iemand zo een aardig persoon kwaad willen doen?". Maar het probleem is dat het niet om hem gaat, waarschijnlijk meer om zijn ouders die gelukkig getrouwd zijn en hun rijkdom.

Het enige wat je kunt doen is niemand vertrouwen. Zelfs je beste vrienden niet (In marokko vooral!). Het is jaloezie.

Allah ihfad ousafi.

Groetjes,

moonwalker

krimo84
03-03-03, 15:04
hey moonwalker je hebt gelijk man !
mijn oom is ook in de ban van zijn vrouw(moge ALLAH hem genezen)
maar mijn oma gelooft daar niks van. mijn moeder, ooms en tantes weten het wel en haten zijn vrouw, maar het is een moeilijke situatie. een andere oom(mijn lievelingsoom) is toen ik klein was overleden aan shour van zijn vrouw (toekiel). Moge ALLAH elk iemand die aan shour doet vernietigen ! Waarom zijn onze vrouwen zo erg ? De oorzaak van het leren van die shour komt van de joden ! Die hebben het geleerd aan de arabieren. Moge ALLAH de echte gelovigen beschermen !

verder is het een goed verhaal, je hebt echt talent !
Hey trouwens studeer je nog ? vertel wat meer over jezelf man !

Salaam, krimo

moonwalker
03-03-03, 15:13
Geplaatst door krimo84
hey moonwalker je hebt gelijk man !
mijn oom is ook in de ban van zijn vrouw(moge ALLAH hem genezen)
maar mijn oma gelooft daar niks van. mijn moeder, ooms en tantes weten het wel en haten zijn vrouw, maar het is een moeilijke situatie. een andere oom(mijn lievelingsoom) is toen ik klein was overleden aan shour van zijn vrouw (toekiel). Moge ALLAH elk iemand die aan shour doet vernietigen ! Waarom zijn onze vrouwen zo erg ? De oorzaak van het leren van die shour komt van de joden ! Die hebben het geleerd aan de arabieren. Moge ALLAH de echte gelovigen beschermen !

verder is het een goed verhaal, je hebt echt talent !
Hey trouwens studeer je nog ? vertel wat meer over jezelf man !

Salaam, krimo

Salaam khouya Krimo,

Ja ik weet dat er veel mensen in Marokko de slachtoffer zijn van "S7our" daarom heb ik deze verhaal ook geschreven. Die mensen die "S7our" uitoefenen om iemand anders schade te berokkenen hebben al een plaats in de hel. Ik snap niet waarom vrouwen dat doen. Trouwens...mannen doen dat ook. Niet op groot schaal zoals de vrouwen maar ze doen het zeker wel.

Allah i7fadna ou safi.

Bedankt voor je compliment. :bloos:

Ja ik studeer nog in Rotterdam. Ik doe nu HBO richting Communicatie & Multimedia design.
Een pittige opleiding maar niet moeilijk als je je zinnen erop hebt gezet. ;)
Verder kom ik uit Mohammedia en woon ik sinds 1994 in Nederland.

Wil je nog meer weten?? Vraag maar raak! :D

Thalla a Khouya!

reda

krimo84
05-03-03, 11:55
salaam moonwalker !
Ik studeer en woon in Rotterdam. ik doe sociaal-juridische dienstverlening aan de INHOLLAND hogeschool. Ik kom uit Tanjah.

greetz,
krimo

moonwalker
05-03-03, 12:20
Salaam Krimo!

Leuk man dat je in Rotterdam studeert!
Ik studeer bij Hogeschool Rotterdam. Bij de Kunst Academie.

Ik spreek je snel weer.

Groeten,

moonwalker

taouanza
05-03-03, 20:26
sorry hoor maar wat een paranoa

veel mannen denken zo over vrouwen in het algemeen
waardoor de mislukking van het huwelijk een self-fulfilling profecy word.
alleen hebben ze het niet in de gaten.
hoe kan je in godsnaam een relatie beginnen en gezin opbouwen als je elkaar niet vertrouwt. en geen respect hebt voor je vrouw.
zovan
liefde en respect is voor malief
moeder de vrouw is er voor de sex en het huishouden en niet te vergeten het nageslacht.
ik vraag me echt af hoeveel marokkanen zouden trouwen als sex met je moeder niet verboden was.
hartsikke boeiend die paranoa maar je hebt uiteindelijk alleen je zelf mee en je eventuele kinderen.
als een huwelijk niet gaat dan gaat het niet maar heb het fatsoen elkaar in waarde laten.

moonwalker
05-03-03, 20:39
Geplaatst door taouanza
sorry hoor maar wat een paranoa

veel mannen denken zo over vrouwen in het algemeen
waardoor de mislukking van het huwelijk een self-fulfilling profecy word.
alleen hebben ze het niet in de gaten.
hoe kan je in godsnaam een relatie beginnen en gezin opbouwen als je elkaar niet vertrouwt. en geen respect hebt voor je vrouw.
zovan
liefde en respect is voor malief
moeder de vrouw is er voor de sex en het huishouden en niet te vergeten het nageslacht.
ik vraag me echt af hoeveel marokkanen zouden trouwen als sex met je moeder niet verboden was.
hartsikke boeiend die paranoa maar je hebt uiteindelijk alleen je zelf mee en je eventuele kinderen.
als een huwelijk niet gaat dan gaat het niet maar heb het fatsoen elkaar in waarde laten.

Sorry...maar ik begrijp je niet! :duizelig:
Het is alleen maar een verhaal die ik verzonnen heb. Alle characters zijn fictieve personen.

En over je vraag over hoeveel marokkanen zouden trouwen als sex met je moeder niet verboden was...Ik ga daar niet eens op antwoorden. Ik heb niemand aangevallen en heb alleen een verhaal geschreven. Als je je aangesproken voelt dan spijt me dat.

Moonwalker

taouanza
06-03-03, 11:00
Geplaatst door moonwalker
Sorry...maar ik begrijp je niet! :duizelig:
Het is alleen maar een verhaal die ik verzonnen heb. Alle characters zijn fictieve personen.

En over je vraag over hoeveel marokkanen zouden trouwen als sex met je moeder niet verboden was...Ik ga daar niet eens op antwoorden. Ik heb niemand aangevallen en heb alleen een verhaal geschreven. Als je je aangesproken voelt dan spijt me dat.

Moonwalker

ik weet dat het maar een verhaal is maar zo denken veel mensen echt.
ik wil je schrijfkunsten niet afkraken maar echt orgineel is het niet. marokkanen denken bij het minste geringste aan shour.

Timoesh
07-03-03, 09:10
Salaam,

Wajow wat een verhaal seg!!!!!!!!!! :(
Heeft me wel effe geraakt! meskien Amine
Doet me denken aan mijn broer, heeft ook zo'n vrouw!!! echt wollah.
Toen ik dit las zag ik mijn broer gewoon voor me!!!!!!!!!
Hij luisterd ook naar niemand meer, alleen naar zijn vrouw

Moge Allah ze helpen.

Groeties :(

Timoesh
07-03-03, 09:14
Maar Moonwalker.....................

Ga zo door met schrijven, :giechel:
jullie hebben wel leuke verhaaltjes!!!!!!!!!

Keep it so :hihi:

Groeties :giechel:

taouanza
07-03-03, 09:43
Geplaatst door Lalla_fatoes
Salaam,

Wajow wat een verhaal seg!!!!!!!!!! :(
Heeft me wel effe geraakt! meskien Amine
Doet me denken aan mijn broer, heeft ook zo'n vrouw!!! echt wollah.
Toen ik dit las zag ik mijn broer gewoon voor me!!!!!!!!!
Hij luisterd ook naar niemand meer, alleen naar zijn vrouw

Moge Allah ze helpen.

Groeties :(

tuurlijk futosch als jij getrouwd ben ga jij je ook helemaal wegcijferen voor je schoonfamilie dan word jij ook huisslaaf.
dan kunnen de mensen zeggen;meskina fatosch ze behandelen haar vuil en toch geeft ze geen kik.dat is een vrouw zoals het hoort, vrouw die gelijk na de bevalling kind op haar rug bind en verder gaat met de oogst binnenhalen.

het breekt zeker je hart als je broer in de keuken de vaat ziet doen?
breekt het ook je hart als je man dat voor jouw doet?

Timoesh
07-03-03, 09:52
Salaam Touanza,

Tuurlijk moet je a.s. man je helpen met het huishouden en met allerlei andere dingen maar dan moet je ook goed met elkaar communiceren.
Maar bij sommige mensen gaat dat helaas niet!
En dat is jammer!!!!!!!

Maar effe voor de duidelijkheid de vrouw van mijn broer is een echte kreng!!!! ik kon heel goed met haar opschieten maar wat ze me allemaal geflikt heeft is niet te beschrijven!
Ik lig er nog steeds wakker van!

Groeties :traan1:

taouanza
07-03-03, 16:48
Salaam Touanza,

Tuurlijk moet je a.s. man je helpen met het huishouden en met allerlei andere dingen maar dan moet je ook goed met elkaar communiceren.
Maar bij sommige mensen gaat dat helaas niet!
En dat is jammer!!!!!!!

Maar effe voor de duidelijkheid de vrouw van mijn broer is een echte kreng!!!! ik kon heel goed met haar opschieten maar wat ze me allemaal geflikt heeft is niet te beschrijven!
Ik lig er nog steeds wakker van!

Groeties :traan1:

negeer haar
ik weet niet wat ze geflikt heeft ik hoop maar niet dat ze aan het stoken is tussen jouw en je broers. maar voor de rest negeer haar.

Timoesh
10-03-03, 10:35
Salaam Touanza,

Jammer genoeg is het daar al te laat voor!

Groeties

moonwalker
10-03-03, 14:05
Maar Moonwalker.....................

Ga zo door met schrijven, :giechel:
jullie hebben wel leuke verhaaltjes!!!!!!!!!

Keep it so :hihi:

Groeties :giechel:

Salaam Lalla_fatoes,

Bedankt voor je steun. Ik zal nog meer verhalen plaatsen als ik er tijd voor heb.

Thallay,

moonwalker

drifaS
10-03-03, 22:22
salaam moonwalker,

ik heb je verhaal met veel aandacht gelezen en ja je kan heel goed schrijven. Was helemaal top.
Ik zelf heb echt heel weinig met shour, ik begrijp er echt nix van, maar ik hoor wel van heel veel mensen dat het echt bestaat.
EN zoals je zelf al zei, die mensen die daar aan doen hebben al een plaatje gereserveerd in de hel en laat Allah(SWT) over hun oordelen.

maar was wel leuk verzonnen hoor.. ga zo door. ik w8 op je volgende verhaal.

beslama en thalla f rasek

moonwalker
11-03-03, 17:45
Geplaatst door drifaS
salaam moonwalker,

ik heb je verhaal met veel aandacht gelezen en ja je kan heel goed schrijven. Was helemaal top.
Ik zelf heb echt heel weinig met shour, ik begrijp er echt nix van, maar ik hoor wel van heel veel mensen dat het echt bestaat.
EN zoals je zelf al zei, die mensen die daar aan doen hebben al een plaatje gereserveerd in de hel en laat Allah(SWT) over hun oordelen.

maar was wel leuk verzonnen hoor.. ga zo door. ik w8 op je volgende verhaal.

beslama en thalla f rasek

Salaam drifaS,
Ten eerste bedankt voor je compliment.
En over S7our gesproken, ik ken erg veel verhalen daarover en wat het met een mens kan doen. Ik ben er eigenlijk mee opgegroeid. Als ik thuis was dan hoorde ik mijn tantes spreken over S7our. Omdat je er heel weinig van weet wil ik je er best wat meer over vertellen als je dat wenst en het bestaat echt. Daar is er geen twijfel over mogelijk...

Met vriendelijke groeten,

moonwalker

P.S.: Door veel opdrachten van school zal het een poosje duren voordat ik een nieuw verhaal schrijf. Heb geduld :D.

drifaS
11-03-03, 19:49
Salaam drifaS,
Ten eerste bedankt voor je compliment.
En over S7our gesproken, ik ken erg veel verhalen daarover en wat het met een mens kan doen. Ik ben er eigenlijk mee opgegroeid. Als ik thuis was dan hoorde ik mijn tantes spreken over S7our. Omdat je er heel weinig van weet wil ik je er best wat meer over vertellen als je dat wenst en het bestaat echt. Daar is er geen twijfel over mogelijk...

moonwalker

P.S.: Door veel opdrachten van school zal het een poosje duren voordat ik een nieuw verhaal schrijf. Heb geduld :D.

salaam moonwalker,

leuk dat je hebt gereageerd op mijn berichtje, tof van je..
Maar weet je he over s7our, Ik hoor wel veel mensen erover, maar ik let er nooit op omdat ik er denk ik niet echt in geloof. ik weet niet wat het is, maar bijv een neef van mij is ook niet helemaal zichzelf en sommigen denken dat het komt omdat iemand s7our bij hem heeft gedaan. En ik denk juist altijd van nee hoor die jongen heeft gewoon psychische hulp nodig. Het is voor mij altijd moeilijk te geloven.
maar hoe doet zo iemand dat dan.. heb je daarvoor iets nodig of.... en waarom doet zo iemand dit?? nou waarom zal ik eigenlijk nooit kunnen begrijpen. Volgens mij hebben die mensen zelf een f*cked Up leven.

nou ik hoor nog van je insha-allah
thallay

moonwalker
11-03-03, 20:27
Geplaatst door drifaS
salaam moonwalker,

leuk dat je hebt gereageerd op mijn berichtje, tof van je..
Maar weet je he over s7our, Ik hoor wel veel mensen erover, maar ik let er nooit op omdat ik er denk ik niet echt in geloof. ik weet niet wat het is, maar bijv een neef van mij is ook niet helemaal zichzelf en sommigen denken dat het komt omdat iemand s7our bij hem heeft gedaan. En ik denk juist altijd van nee hoor die jongen heeft gewoon psychische hulp nodig. Het is voor mij altijd moeilijk te geloven.
maar hoe doet zo iemand dat dan.. heb je daarvoor iets nodig of.... en waarom doet zo iemand dit?? nou waarom zal ik eigenlijk nooit kunnen begrijpen. Volgens mij hebben die mensen zelf een f*cked Up leven.

nou ik hoor nog van je insha-allah
thallay

Salaam drifaS,

Graag gedaan hoor! :duim:

Ik neem het je niet kwalijk dat je het niet gelooft. Veel mensen staan kritisch tegenover S7our en zeggen dat het gewoon een mentale ziekte is.

Je vroeg me hoe iemand zoiets doet... Ten eerste moet je gaan naar iemand die zich daarin heeft gespecialiseerd. In Marokko zijn er echt superveel van die gasten, maar je moet echt oppassen. Want alleen een klein deel kan het doen, de rest is alleen maar uit op winstbejag.
Als je eenmaal iemand hebt gevonden die bereid is jouw wens in vervulling te laten gaan, dan moet je de dingen die hij/zij zegt doen.
Meestal vragen ze je om iets mee te nemen dat hoort bij de persoon. Het kan een stuk van zijn hemd zijn of nog beter, een lokje haar of nagels. Nadat hij/zij dat stukje heeft ontvangen, begint hij/zij gerichte vragen te stellen over de persoon. Zijn naam en de naam van zijn moeder spelen daarin een grote rol. De meesten sturen je dan naar huis en zeggen dat je de volgende dag langs moet komen. Wat ze met die dingen doen weet alleen Allah(swt), maar als je de volgende dag bij hun komt dan hebben ze iets klaar voor jou liggen. Wat het is hangt van jou wens. Soms krijg je een soort poeder die je bij het eten van die bepaalde persoon moet doen, waarna hij gewoon super verliefd op jou wordt en alles doet wat jij hem opdraagt. Maar je kunt ook heel kleine pakketjes krijgen die je dan op een bepaalde dag (hangt van de sterren en maan af) onder de stoep van die bepaalde persoon moet begraven. De resultaten zijn verbijsterend.
Mensen die erg aardig waren beginnen van het ene op de andere dag hun ouders en vrienden uit te schelden.
Mensen die erg succesvol waren worden ontslagen en kunnen nergens anders meer een baan krijgen.
En zo kan ik nog wel eff doorgaan...

De meeste mensen zeggen dat het gewoon toeval is...maar daar geloof ik zelf niet in.
Je vroeg je ook af waarom zulke mensen dat deden. Ik weet niet hoe oud je bent, dat maakt verder ook niet uit, maar als je naar Marokko gaat dan merk je waarschijnlijk dat veel mensen je blijven nakijken. Dat is jaloezie. Denk je dat die mensen denken van:" Oh gelukkig is ze naar Nederland. Ik ben blij voor haar." Vergeet het dan maar... Die mensen denken meer van:" Kijk nou die meid lopen. Waarom is zij wel naar Nederland en mijn dochter/zoon niet??". Ze zeggen nooit "Al7amdoelillah voor haar...". Om toch een kans te maken, komen ze of om je hand vragen (als je een meid bent) of nemen ze de moeilijkste weg: S7our. Dus ik waarschuw je om goed op te letten in Marokko. Laat nooit je spullen slingeren en ga nooit bij iemand uit eten behalve je familie die je 100% vertrouwt.

Als je daar meer over wilt weten stuur me dan een PM.

Thallay,

Moonwalker

choumischa
12-03-03, 10:16
hoi hoi,

Mooi verhaal, je hebt talent of je hebt het van dicht bij mee gemaakt.
En alles wat je vertelt hebt klopt ook wel, mijn zus was ook zo, iemand deed s7our bij haar, maar nou is ze gelukkig genezen, en leeft ze gelukkig met haar man en kinderen.

kusjes Choumischa

moonwalker
12-03-03, 12:17
Hoi Choumischa!
Bedankt voor je reactie en compliment.
En..nee ik heb het gelukkig niet van dichtbij meegemaakt, maar ik heb wel erg veel verhalen gehoord over S7our in Marokko. Daardoor ben ik dus geinteresseerd geraakt in het bovennatuurlijke.

Groetjes,

moonwalker

ouissra
15-03-03, 15:30
hoi moonwalker ten eerste complimenten voor je schrijfkunsten,goeie verhaal ,goed taalgebruik,goede zinsopbouw,karaktereigenschappen duidelijk,je krijgt van mij (lerares nederlands ) een 8.nee joh even serieus goed bedacht het slaat ook echt op de werkelijkheid maar ik weet niet zo goed of die hekserijen wel echt bestaan.ik heb er wel van gehoord maar dan net omgekeerd niet een man was de slachtoffer maar een vrouw mijn tante namelijk.haar mam heeft haar heel wet aangedaan en toch is ze steeds bij hem gebleven ondanks al die ellende die hij haar heeft aangericht.en natuurlijk zijn er wel van die gemene bitches die (alah hafd men hom) er alles aan doen om hun man alleen voor zichzelf te houden en hem helemaal afsluiten van zijn familie.Maar ook de vrouwen kunnen slachtoffer zijn zoals ik eerder zei.En zoals er in de hadieth boeken staan al die kwaadaardige mensen zullen uiteindelijk :wink: branden in de hel.het gaat je goed brother en nog bedankt voor je reactie op mijn discussie maagd of niet.thalaaaaaa :duim: MOGE GOD ONS BEHOEDEN VAN HET KWADE.

iSrAeLgIrLy
16-03-03, 12:40
Hoi Moonwalker,

Misschien is het een domme vraag, maar zou je me kunnen uitleggen wat een s7our precies inhoud?

groejtes haz

moonwalker
16-03-03, 13:27
Geplaatst door ouissra
hoi moonwalker ten eerste complimenten voor je schrijfkunsten,goeie verhaal ,goed taalgebruik,goede zinsopbouw,karaktereigenschappen duidelijk,je krijgt van mij (lerares nederlands ) een 8.nee joh even serieus goed bedacht het slaat ook echt op de werkelijkheid maar ik weet niet zo goed of die hekserijen wel echt bestaan.ik heb er wel van gehoord maar dan net omgekeerd niet een man was de slachtoffer maar een vrouw mijn tante namelijk.haar mam heeft haar heel wet aangedaan en toch is ze steeds bij hem gebleven ondanks al die ellende die hij haar heeft aangericht.en natuurlijk zijn er wel van die gemene bitches die (alah hafd men hom) er alles aan doen om hun man alleen voor zichzelf te houden en hem helemaal afsluiten van zijn familie.Maar ook de vrouwen kunnen slachtoffer zijn zoals ik eerder zei.En zoals er in de hadieth boeken staan al die kwaadaardige mensen zullen uiteindelijk :wink: branden in de hel.het gaat je goed brother en nog bedankt voor je reactie op mijn discussie maagd of niet.thalaaaaaa :duim: MOGE GOD ONS BEHOEDEN VAN HET KWADE.

Salaam Ouissra,
Bedankt voor je compliment! :)
Ik moet je wel vertellen dat hekserijen echt bestaan en zowel mannen als vrouwen maken daar gebruik van. Mannen niet in zo een hoge mate als vrouwen maar er wordt wel gebruik van gemaakt.

Ik heb zelf zoveel dingen meegemaakt die met s7our te maken hebben dat ik er gewoon in moet geloven.
Voorbeelden: Mannen die een gelukkige huwelijk hebben en dan op een dag hun vrouw niet meer wilden zien. Ze beweren dat ze hun vrouw als een soort (7ashak) varken zien.
Mannen die een goed carriere hebben en van het ene op de andere dag gek worden.
Vrouwen die hysterisch worden bij het zien van hun man of iemand die hun dierbaar is. Ze zien een soort verschrikking dat niet te beschrijven is.
En zo kan ik nog wel eff doorgaan...

Het was me een genoegen om een reactie te plaatsen op je "discussie maagd of niet" en op je Dou3ae "MOGE GOD ONS BEHOEDEN VAN HET KWADE" Amin, zuster.

Thallay,

moonwalker

moonwalker
16-03-03, 13:35
Geplaatst door iSrAeLgIrLy
Hoi Moonwalker,

Misschien is het een domme vraag, maar zou je me kunnen uitleggen wat een s7our precies inhoud?

groejtes haz

Hallo iSrAeLgIrLy,

S7our is het vervloeken van iemand door bepaalde bezweringen en rituelen uit te voeren. Het is net zoiets als voodoo voor de Jamaicanen.

Met S7our kun je bijvoorbeeld iemand waar je een hekel aan hebt vervloeken. Of je kunt de wil van een bepaalde persoon breken zodat hij heel gehoorzaam wordt aan je. Of natuurlijk iemand verschrikkelijk verliefd op jou laten worden.
Dat kun je natuurlijk niet zelf doen, maar het wordt gedaan door bepaalde mensen die zich daarin hebben gespecialiseerd.

Ik hoop dat je het nu een beetje begrijpt.

Groetjes,

moonwalker

Chanel
19-03-03, 12:40
dag moonwalker, :stout:

moonwalker
19-03-03, 12:42
Nee he... niet hier!
Open een nieuwe topic of zo...!

:melig2:

moonwalker
19-03-03, 12:47
Chanel... kijk eff bij "wie schrijft die blijft"!

iSrAeLgIrLy
19-03-03, 16:01
Hallo iSrAeLgIrLy,

S7our is het vervloeken van iemand door bepaalde bezweringen en rituelen uit te voeren. Het is net zoiets als voodoo voor de Jamaicanen.

Met S7our kun je bijvoorbeeld iemand waar je een hekel aan hebt vervloeken. Of je kunt de wil van een bepaalde persoon breken zodat hij heel gehoorzaam wordt aan je. Of natuurlijk iemand verschrikkelijk verliefd op jou laten worden.
Dat kun je natuurlijk niet zelf doen, maar het wordt gedaan door bepaalde mensen die zich daarin hebben gespecialiseerd.

Ik hoop dat je het nu een beetje begrijpt.

Groetjes,

moonwalker

Hoi Moonwalker!!!

Dank je dat je de moeite hebt genomen het allemaal even goed uit te leggen... Heel erg bedankt!!!

greetz haz

Just_maghrebbia
31-03-03, 15:40
Salaam Moonwalker,

Ik vond het verhaal echt top, goed geschreven ook. Mijn complimenten.
Alleen jammer dat het verhaal ook werkelijk kan overeenkomen met de werkelijkheid, want het bestaat echt. Wat ik niet snap is wat mensen beweegt om een ander menswaardig persoon zulke dingen aan te doen.
Vooral in Marokko moet je op jezelf passen, want zelfs familie kan je dan niet vertrouwen. Ik vraag me af hoe het eigenlijk ooit is ontstaan, maar dat zal wel al zó lang geleden zijn geweest.
Maar ik hoop dat jullie allen bescherming kunnen vinden tegen zoiets als s7our.

groetjes J_m

moonwalker
31-03-03, 16:19
Geplaatst door Just_maghrebbia
Salaam Moonwalker,

Ik vond het verhaal echt top, goed geschreven ook. Mijn complimenten.
Alleen jammer dat het verhaal ook werkelijk kan overeenkomen met de werkelijkheid, want het bestaat echt. Wat ik niet snap is wat mensen beweegt om een ander menswaardig persoon zulke dingen aan te doen.
Vooral in Marokko moet je op jezelf passen, want zelfs familie kan je dan niet vertrouwen. Ik vraag me af hoe het eigenlijk ooit is ontstaan, maar dat zal wel al zó lang geleden zijn geweest.
Maar ik hoop dat jullie allen bescherming kunnen vinden tegen zoiets als s7our.

groetjes J_m

Hallo Just_maghrebbia!!

Ten eerste bedankt voor de reactie en je compliment!

Je zegt dat je niet snapt wat mensen beweegt om een ander menswaardig persoon zulke dingen aan te doen. Dat zal ik je eff vertellen...

Het eerste wat mensen daartoe brengt is Jaloezie! Je kleedt je beter dan de dochters van andere vrouwen, je krijgt om de twee dagen een huwelijksaanzoek, je hebt een prachtig baan enz... Dat kunnen mensen niet hebben. Wat zij denken is: "Mijn dochter heeft het niet dus waarom zij wel?". Ze zeggen nooit "Alhamdoelillah voor haar...", dat zinnetje is bijna uitgestorven...

Echt Jaloezie maakt dat mensen de grootste fouten maken...Maar zoals je zelf zei. Je kunt beter niemand in marokko vertrouwen....

moonwalker

moonwalker
31-03-03, 16:29
Geplaatst door iSrAeLgIrLy
Hoi Moonwalker!!!

Dank je dat je de moeite hebt genomen het allemaal even goed uit te leggen... Heel erg bedankt!!!

greetz haz

Graag gedaan hoor...!
;)

Just_maghrebbia
31-03-03, 19:32
Hallo,

ten eerste bedankt voor je reactie :blij: . Ik kan het waarderen dat je, en niet alleen bij mij maar ik heb gezien dat je dat bij elk bericht doet, op elk gezonden bericht reageert.

De beweegredenen om s7our te gebruiken zijn wel bekend bij mij, maar om zoiets te gebruiken alleen maar uit jaloezie, daar kan ik niet bij. En toch is dat inderdaad 'the main reason'. Het is zo laag. Kijk jaloers zijn is een menselijke emotie, maar zo ver gaan in je gevoelens jegens een andere, in dit geval negatief, dan vind ik dat niet meer gezond. En toch blijf je er machteloos tegen....want ja, je hebt mensen en je hebt mensen (oh ja...en je hebt Bush, als we daar nou een haar van te pakken kunnen krijgen en dan s7our doen....eindelijk iets positiefs uit dat hele voodoo gedoe :moeilijk: )

Oh ja, en niemand uit Marokko vertrouwen: als het nou maar alleen bij marokko bleef. Ze slagen er zelfs in om over de Middellandse Zee heen wat bij je uit te spoken. En trouwens of ze nou van hier of van daar komen, het maakt toch niets uit (althans, dat denk ik)

Nou beslama Moonwalker,

groetjes J_m

Just_maghrebbia
31-03-03, 19:37
Trouwens,

een leuke ondertiteling heb je! :D
Ach ja wat wisten die indianen...... :verward:

:usa: :auw:

groetjes J_m

Belle_Infidèle
03-04-03, 12:16
Ik ben als de dood voor shour! Als ik van die verhaaljtes hoor over meisje die opeens naalden in hun tas vinden, dan krijg ik er kippenvel van. Ik hou mij daar echt niet mee bezig. Ik heb altijd zo'n klein koran op zak, dat moet me helpen tegen al die jaloerse Marokkanen.

Pfffff, wat voor een volk hebben wij toch!

moonwalker
03-04-03, 12:32
Een volk is wat wij ervan maken... :verrassin

moonwalker
03-04-03, 12:39
Geplaatst door Just_maghrebbia
Hallo,

ten eerste bedankt voor je reactie :blij: . Ik kan het waarderen dat je, en niet alleen bij mij maar ik heb gezien dat je dat bij elk bericht doet, op elk gezonden bericht reageert.

De beweegredenen om s7our te gebruiken zijn wel bekend bij mij, maar om zoiets te gebruiken alleen maar uit jaloezie, daar kan ik niet bij. En toch is dat inderdaad 'the main reason'. Het is zo laag. Kijk jaloers zijn is een menselijke emotie, maar zo ver gaan in je gevoelens jegens een andere, in dit geval negatief, dan vind ik dat niet meer gezond. En toch blijf je er machteloos tegen....want ja, je hebt mensen en je hebt mensen (oh ja...en je hebt Bush, als we daar nou een haar van te pakken kunnen krijgen en dan s7our doen....eindelijk iets positiefs uit dat hele voodoo gedoe :moeilijk: )

Oh ja, en niemand uit Marokko vertrouwen: als het nou maar alleen bij marokko bleef. Ze slagen er zelfs in om over de Middellandse Zee heen wat bij je uit te spoken. En trouwens of ze nou van hier of van daar komen, het maakt toch niets uit (althans, dat denk ik)

Nou beslama Moonwalker,

groetjes J_m

Hahahahaha...die van Bush vond ik wel leuk ja...!

En ja, je hebt gelijk...je hebt mensen en mensen. Maar als ik ooit zo een mens pak die s7our doet dan vermoord ik hem! :D Voor de lol!

Belle_Infidèle
03-04-03, 12:39
we messed up!

moonwalker
03-04-03, 12:41
Geplaatst door Belle_Infidèle
we messed up!

Daar heb je wel gelijk in ja...!

Belle_Infidèle
03-04-03, 12:54
and we're still messing up... like the Americans!

moonwalker
03-04-03, 12:57
We zijn nog erger dan Amerika! We laten een land vol criminelen met een mongool als president een arabische land aanvallen terwijl we naar hun zitten te kijken...

Waar zijn de arabieren??? Waar zijn de leiders??? Alle arabische leiders zijn gewoon "Shiget" tegenwoordig...

Ik walg van ze...

Belle_Infidèle
03-04-03, 13:06
We zijn nog erger dan Amerika! We laten een land vol criminelen met een mongool als president een arabische land aanvallen terwijl we naar hun zitten te kijken...

Waar zijn de arabieren??? Waar zijn de leiders??? Alle arabische leiders zijn gewoon "Shiget" tegenwoordig...

Ik walg van ze...

Erger nog! We zitten toe te kijken op een land dat onderdrukt wordt door een dictator. De inwoners van dat land willen niet in opstand komen tegen die dictator uit angst voor repressies. We denken alleen maar aan onszelf!

moonwalker
03-04-03, 13:08
Erger nog! We zitten toe te kijken op een land dat onderdrukt wordt door een dictator. De inwoners van dat land willen niet in opstand komen tegen die dictator uit angst voor repressies. We denken alleen maar aan onszelf!

Ik snap helemaal niks meer van deze wereld...! :brozac:

Belle_Infidèle
03-04-03, 13:20
Ik snap helemaal niks meer van deze wereld...! :brozac:

De wereld? Die zit goed in elkaar. Er mankeert wat met de mensheid. Wij willen in deze wereld alles. Wij streven naar het geluk hier op aarde maar we weten niet wat er gaat gebeuren!

moonwalker
03-04-03, 13:23
De wereld? Die zit goed in elkaar. Er mankeert wat met de mensheid. Wij willen in deze wereld alles. Wij streven naar het geluk hier op aarde maar we weten niet wat er gaat gebeuren!

Geluk?? Hoe??? Dieren te vermoorden?? Oceanen te vervuilen??? Elkaar te vermoorden??? Miljarden per jaar uitgeven aan wapens terwijl aan de overkant van het land mensen dood liggen te sterven van de honger???

"Heb elkaar lief..." Dat zinnetje heeft geen betekenis meer voor de mensen tegenwoordig...Overal maken mensen elkaar dood, voor niks...

Waarom kunnen we niet in vrede leven en mensen helpen die hulp nodig hebben? waarom waarom waarom...de eeuwige vraag...

Belle_Infidèle
03-04-03, 13:35
Geluk?? Hoe??? Dieren te vermoorden?? Oceanen te vervuilen??? Elkaar te vermoorden??? Miljarden per jaar uitgeven aan wapens terwijl aan de overkant van het land mensen dood liggen te sterven van de honger???

"Heb elkaar lief..." Dat zinnetje heeft geen betekenis meer voor de mensen tegenwoordig...Overal maken mensen elkaar dood, voor niks...

Waarom kunnen we niet in vrede leven en mensen helpen die hulp nodig hebben? waarom waarom waarom...de eeuwige vraag...

In deze wereld geld 'de wet van de sterkste'. Wie niet sterk genoeg is leeft aan de rand van de wereld, vroeger was dit al zo maar nu hebben we van deze wet misbruik gemaakt. De menselijke macht wordt misbruikt gewoon om zichzelf vanalles te permitteren.

moonwalker
03-04-03, 13:38
Helemaal gelijk..kijk naar America! Die heeft de grootste arsenaal Chemische wapens en Nucleaire wapens en die roept tegen andere landen dat ze geen wapens moeten bezitten!! Who the fuck is america??
Ze willen gewoon over de gehele wereld regeren en wij zitten te kijken hoe ze dat voor elkaar krijgen...

Goed van ons he?

Belle_Infidèle
03-04-03, 13:45
Helemaal gelijk..kijk naar America! Die heeft de grootste arsenaal Chemische wapens en Nucleaire wapens en die roept tegen andere landen dat ze geen wapens moeten bezitten!! Who the fuck is america??
Ze willen gewoon over de gehele wereld regeren en wij zitten te kijken hoe ze dat voor elkaar krijgen...

Goed van ons he?

Calm down, mooie liedjes duren niet lang! Denk jij dat Bush herkozen zal worden volgend jaar?! Het antwoord lit voor de hand.

moonwalker
03-04-03, 14:30
Volgens mij wel hoor...
De meeste americanen vinden hem wel goed...
Eerst een President die het doet met stagiaires en daarna een president die alleen aan oorlog en arabieren denkt...

Waar gaat het heen???

Belle_Infidèle
03-04-03, 14:45
Volgens mij wel hoor...
De meeste americanen vinden hem wel goed...
Eerst een President die het doet met stagiaires en daarna een president die alleen aan oorlog en arabieren denkt...

Waar gaat het heen???

Ik ben het niet met je eens moonwalker. Er zijn heel veel soldaten tegen hun zin naar Irak gestuurd. Zij hebben hun familie en vrienden achtergelaten. Er zullen eveneens heel veel van hen gesneuveld worden, denk jij dat de Amerikanen dan voor Bush zullen stemmen? Ik denk het niet. Ze beschuldigen hem nu al van moord terrorisme. Tegen het moment dat de oorlog gedaan zal alles 'fucked up' zijn en zullen de Amerikanen Bush de schuld geven. Veel kans zit er niet in dat hij nog eens verkozen zal worden.

O ja, geen woord over Bill, hij is een goede vriend van mij! Tegen Bill is tegen mij!!Hij heeft heel veel voor Marokko gedaan en hij was eveneens een dikke vriend van Hassan!

moonwalker
30-08-03, 16:19
Ik ben het niet met je eens moonwalker. Er zijn heel veel soldaten tegen hun zin naar Irak gestuurd. Zij hebben hun familie en vrienden achtergelaten. Er zullen eveneens heel veel van hen gesneuveld worden, denk jij dat de Amerikanen dan voor Bush zullen stemmen? Ik denk het niet. Ze beschuldigen hem nu al van moord terrorisme. Tegen het moment dat de oorlog gedaan zal alles 'fucked up' zijn en zullen de Amerikanen Bush de schuld geven. Veel kans zit er niet in dat hij nog eens verkozen zal worden.

O ja, geen woord over Bill, hij is een goede vriend van mij! Tegen Bill is tegen mij!!Hij heeft heel veel voor Marokko gedaan en hij was eveneens een dikke vriend van Hassan!

Yo Belle_Infidele! Waar ben je nou weer? De vakantie is al afgelopen! :D

Hoop je snel weer te spreken...

groetjes,
moonwalker

Belle_Infidèle
01-09-03, 10:36
MOONWALKERRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
:boogie:

moonwalker
01-09-03, 18:15
MOONWALKERRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
:boogie:

Ah..je kent me dus nog...geen slecht teken...:D

:zwaai:

Hoe is het met jou? En ben je geslaagd? Moet ik je al feliciteren?
En hoe was je vakantie?

groetjes,

moonwalker