PDA

Bekijk Volledige Versie : Brazilianen vinden reuzenkip uit



Mark
03-03-03, 09:09
Brazilianen vinden reuzenkip uit

Uitgegeven: 2 maart 2003 18:43

SAO PAULO - Braziliaanse pluimveefokkers zijn erin geslaagd een kip te ontwikkelen die bijna 1 meter hoog is en die 30 procent meer eieren legt dan andere kippen.

De kip is het resultaat van een project dat zeventien jaar geduurd heeft en dat via kruising van verschillende kippenrassen heeft geleid tot de geboorte van de 'pollo indio gigante', meldde de krant Folha de Sao Paulo zondag.

Een van de leiders van het project, Manuel Barbosa, vertelde aan de krant dat het de bedoeling was een kip te fokken die over betere erfelijke eigenschappen zou beschikken dan gewone kippen. De reuzenkippen hebben behalve de grotere eiproductie nog een voordeel: zij kunnen al na 130 dagen geslacht worden, terwijl dat bij gewone kippen pas na 180 dagen kan, aldus Barbosa.

Mark
03-03-03, 09:27
Hmmm klinkt als een complot van zionistische hamer- en koelkastfabrikanten om ons geld af te troggelen :)

Waterval
03-03-03, 09:35
Dus binnenkort zien we ook hanen met ladders sjouwen.......

Mark
03-03-03, 09:52
Geplaatst door Waterval
Dus binnenkort zien we ook hanen met ladders sjouwen.......

Ik hoop dat ze die ladders afpakken want ik houd niet van snaveltjes in mijn gekookte eitje :)

Waterval
03-03-03, 10:03
Geplaatst door Mark
Ik hoop dat ze die ladders afpakken want ik houd niet van snaveltjes in mijn gekookte eitje :)

Oh, ga jij ook al vogels pesten?

barfly
03-03-03, 10:05
Geweldige uitvinding van die Brazilianen! Ik ben namelijk gek op kip! Wat ik me afvraag is hoe krijg ik dat beest in de grill?... :maf2:

Simon
03-03-03, 12:35
Het lijkt mij wel leuk om die reuzenkippen naast die minikoeien in een kinderboerderij te zetten. Ze zijn allebei ongeveer een meter hoog.

Simon

sadeeQ
04-03-03, 00:18
:schrik:
http://www.lachfabriek.nl/plaat/funplaat39/a-f-b19.jpg

sadeeQ
04-03-03, 00:28
:melig2:


http://www.lachfabriek.nl/plaat/funplaat39/a-f-b17.jpg

Mark
04-03-03, 06:45
Geplaatst door sadeeQ
:schrik:
http://www.lachfabriek.nl/plaat/funplaat39/a-f-b19.jpg

Zo hey die reuzehaan zal een stad wakker kunnen maken.... die brult vast als een leeuw!

limpio
04-03-03, 07:25
Geplaatst door Mark
Brazilianen vinden reuzenkip uit

Uitgegeven: 2 maart 2003 18:43

SAO PAULO - Braziliaanse pluimveefokkers zijn erin geslaagd een kip te ontwikkelen die bijna 1 meter hoog is en die 30 procent meer eieren legt dan andere kippen.

De kip is het resultaat van een project dat zeventien jaar geduurd heeft en dat via kruising van verschillende kippenrassen heeft geleid tot de geboorte van de 'pollo indio gigante', meldde de krant Folha de Sao Paulo zondag.

Een van de leiders van het project, Manuel Barbosa, vertelde aan de krant dat het de bedoeling was een kip te fokken die over betere erfelijke eigenschappen zou beschikken dan gewone kippen. De reuzenkippen hebben behalve de grotere eiproductie nog een voordeel: zij kunnen al na 130 dagen geslacht worden, terwijl dat bij gewone kippen pas na 180 dagen kan, aldus Barbosa.
Eigenaardig!! De kip die men in de supermarkten kan kopen zijn 6 weken oud, in die periode zijn het op natuurlijke wijze net piepkuikens.
Dus op amper 50 dagen komt de kip op tafel wijl de heer Barbosa spreekt over een periode van 130 dagen inplaats van 180 dagen.
Nou moe, een kip van 180 dagen vreet ie maar zelf op.
Maar het is een normale gang van zaken om een kip ( op natuurlijke wijze opgekweekt) te slachten binnen een periode van 15 weken.
Dan heb je een lekkere kip.
Ik moet trouwens die reuzekip niet, alles wat niet natuurlijk is en alles wat opgefokt is ( net als de kip die door haast iedereen gegeten wordt) mot ik niet hebben. :rolleyes:

Simon
04-03-03, 09:16
Zou je Saddam Hoessein kunnen aanvallen met reuzenkippen?

Mc7meDJ
04-03-03, 10:35
Zou je Saddam Hoessein kunnen aanvallen met reuzenkippen?

Dat hebben de amerikanen al geprobeerd, en gezien het laatste bericht over de iraakse leger-officieren die af moeten vallen, kunnen we afleiden wat er met die reuzenkippen is gebeurt ! :hihi:


"Iraqi President Saddam Hussein has issued decrees ordering the pay of overweight Iraqi officials and army officers to be cut in half. "
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/2803891.stm