PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse actie tegen de AEL



barfly
03-03-03, 10:12
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26571

Gisteren hebben Nederlanders van Marokkaanse afkomst geprotesteerd tegen de komst van de Arabisch Europese Liga (AEL) en hun voorman Dyab Abou Jahjah. Het protest vond plaats voor het Utrechtse Academiegebouw waar de AEL een debat hield dat georganiseerd was door de Umah, de Unie van Marokkaans-Nederlandse Academici en hbo'ers.

De actie tegen de AEL trok vooral muzikanten en kunstenaars van Marokkaanse afkomst uit alle delen van ons land. Ze lieten door middel van een spandoek weten niets van de AEL te willen weten: Aboe Jahjah is Aboe Nee Nee.

Volgens een woorvoerder van de protestactie zijn veruit de meeste Marokkanen in Nederland helemaal geen Arabieren, maar Berbers. ''Een volk dat in eigen land al eeuwen wordt onderdrukt,'' aldus één van hen. Van de standpunten en opvattingen van AEL-leider Jahjah moeten ze niets hebben:''Hij biedt geen oplossingen en zijn jodenhaat is zeer kwalijk. Hij sleurt ons in zijn kamp, zaait verdeeldheid, betrekt ons in de Midden-Oostenproblematiek, terwijl we de problemen die er in Nederland bestaan, hier moeten oplossen''.

Volgens de protesterende Marokkanen spreekt Abou Jahjah wel zeer fraai over democratie tegen de media, maar uit hij zich in eigen kring heel anders.

''Zalm zaait haat''

De leider van de Nederlandse AEL, Jamil Jawad, reageerde gisteren op VVD-leider Zalm die eerder zei te hopen dat justitie de AEL goed in de gaten zal houden. Hij veroordeelde die snelle reactie van Zalm: ''Niet de AEL, maar Zalm zelf zet aan tot haat. Ik had graag eenzelfde snelle reactie van hem gezien toen onze profeet Mohammed werd beledigd''.

De AEL leider zei verder begrip te hebben voor Marokkaanse jongeren die graag Amerikaanse soldaten in 'plastic zakken' richting de Verenigde Staten zien vertrekken. 'Die jongeren zien een oorlog tegen Irak als een oorlog tegen een islamitische staat.'

De reactie van Zalm was overigens mede gebaseerd op een uitlating van een ander AEL-kopstuk, de kersverse persvoorlichtster Naïma Elmaslouhi. Die liet zaterdag in NRC Handelsblad weten dat ze door Marokkaanse jongeren gescandeerde leuzen als 'Hamas, Hamas, joden aan het gas' niet afkeurt. Elmaslouhi, in het dagelijks leven journaliste, zegt nu dat ze dat nooit zo gezegd heeft. Volgens haar heeft ze gezegd dat de AEL snapt waarom Marokkaanse jongeren dergelijke uitspraken doen, maar met de leuze op zich is de AEL-persvoorlichster het oneens.

Voor de goede orde: Dit was gisteren ook op TV, dit onderwerp is hier minder aan de orde, kan ik concluderen dat op Maroc.nl meer Arabische Marokkanen prikken?

mulan
03-03-03, 10:17
Geplaatst door barfly
[url].

Voor de goede orde: Dit was gisteren ook op TV, dit onderwerp is hier minder aan de orde, kan ik concluderen dat op Maroc.nl meer Arabische Marokkanen prikken?


Nee....dat kun je niet,alleen waren er volgens mij maar 5 demonstranten of zo.Echt nieuws is het dan ook niet.

barfly
03-03-03, 12:09
Ik heb ze niet geteld maar het waren er volgens mij wel meer en ze waren beslist niet positief over de AEL

KomMaar
03-03-03, 12:15
Geplaatst door mulan
Nee....dat kun je niet,alleen waren er volgens mij maar 5 demonstranten of zo.Echt nieuws is het dan ook niet.

Inderdaad, ze waren weliswaar op je hand te tellen en zo triest alsof ze ook geen solidariteit hebben voor de Palestijnen.

Marsipulami
03-03-03, 12:25
Geplaatst door barfly
Marokkaanse actie tegen de AEL

Dat is nou echt wel een gebrek van Marokkanen. Als het goed gaat met een persoon of een organisatie dan beginnen ze elkaar te saboteren. :(

KomMaar
03-03-03, 12:26
Geplaatst door J.M.T.
[B]Wat heeft dit te doen met "geen solidaiteit voor de Palestijnen"? Natuurlijk hebben zij het met de Palestijnen te doen.


Nou die jonge die het woord had, kwam bij mij over alsof het hem niet interesseerde wat er in Palestina gaande is.


Zij willen echter niet door een Arabier of Libanees geleidt worden!


Dan hebben zij nooit een moskee bezochT.

Juwelier
03-03-03, 12:58
DE AEL HEEFT NOCH IN NEDERLAND NOCH IN ANTWERPEN NIETS TE ZOEKEN!!!

ZE MAKEN HET ALLEEN MOEILIJK VOOR DE MAROKKAANSE JONGEREN!!!

ZE MAKEN GRATIS RECLAME VOOR HET VLAAMS-BLOK!!!!!!!


LAAT JULLIE NIETS WIJS MAKEN VAN DIE GRAPPEN MAKER ABUJAHJAH!!!!


LAAT JULLIE NIET MEESLEPEN ZOALS DIE ANDERE!!!!!

observer
03-03-03, 12:59
Geplaatst door Marsipulami
Dat is nou echt wel een gebrek van Marokkanen. Als het goed gaat met een persoon of een organisatie dan beginnen ze elkaar te saboteren. :( we gaan toch niet stigmatiseren he? :)

Pixelshade
03-03-03, 13:03
jmt houd je kenkersmoel, het waren gewoon domme knuffelbeerallochtonen, die vinden het leuk om zich voor te doen als nederlander en te denken als een onrationele nederlander

en dit
'gewone' Nederlanders zijn zijn 2 woorden die ver van elkaar staan

mulan
03-03-03, 14:18
Geplaatst door J.M.T.
HOERA! De Berbers zijn in aanval! Hup, jongens, hup!!! Die mensen hebben tenminste 'common sense'!

Tuurlijk.....jij vindt iedereen common sense hebben die tegen hetgeen is waar jij ook tegen bent.Dat zij jouw ideeen ook alles behalve delen laat je even buiten beschouwing.

Tefoenest un Oe
03-03-03, 14:37
Dit bewijst dan weer eens het gedrag van Marokkanen, namelijk jaloezie en domheid. Eert wordt er gezeurd dat men niet serieus wordt behandeld en de moslims niet als gelijk gezien wordt, vervolgens komt er organisatie die opkomt voor de moslims en voor, jaa inderdaad , de Palestijnen. Nu is het weer niet goed, omdat meneer Abou jah jah arabisch is en dus alleen opkomt voor de arabieren, want zo vat ik het? Welk verband heeft Abou jah jah met arabieren of imazighen? Hij komt op voor de moslims, dus voel je alsjeblieft aangesproken als moslim en niet als amazigh of arabier. M Maar goed, de Nederlanders zullen nu wel genieten, want ze verwachten natuurlijk dit soort egjoer (ezel) gedrag. En terecht, ik persoonlijk moest er gewoon om lachen om die koppen op tv te zien. Maar goed, we mogen niet klagen msekin ze willen ook in de publiciteit, dus gun ze de kans om ook met die domme egjoerhoofden op tv te komen. Ik ben voor Abou jah jah!! Dus zeg ja ja niet abou nee nee! Trouwens ze werden er vast voor betaald, dat zal me echt niks verbazen!! Maar goed er zijn Marokkanen die erin trappen en nu ook tegen Abou jah jah zijn, heel triest

Maar goed, het echte nieuws staat bij meskien e ekzien dus dat moeten jullie maar eens lezen ;) beslama

p. J.M.T thnx voor je reactie, maar 1 ding waarom doe je zo hatelijk, remember we zijn allemaal moslims en dit soort gedrag door onderscheid te maken tussen je eigen broeders is gewoon egjoergedrag, voor de rest heb ik er niets over te zeggen.

mulan
03-03-03, 14:42
Geplaatst door Tefoenest un Oe
Dit bewijst dan weer eens het gedrag van Marokkanen, namelijk jaloezie en domheid. Eert wordt er gezeurd dat men niet serieus wordt behandeld en de moslims niet als gelijk gezien wordt, vervolgens komt er organisatie die opkomt voor de moslims en voor, jaa inderdaad , de Palestijnen. Nu is het weer niet goed, omdat meneer Abou jah jah arabisch is en dus alleen opkomt voor de arabieren, want zo vat ik het? Welk verband heeft Abou jah jah met arabieren of imazighen? Hij komt op voor de moslims, dus voel je alsjeblieft aangesproken als moslim en niet als amazigh of arabier. M Maar goed, de Nederlanders zullen nu wel genieten, want ze verwachten natuurlijk dit soort egjoer (ezel) gedrag. En terecht, ik persoonlijk moest er gewoon om lachen om die koppen op tv te zien. Maar goed, we mogen niet klagen msekin ze willen ook in de publiciteit, dus gun ze de kans om ook met die domme egjoerhoofden op tv te komen. Ik ben voor Abou jah jah!! Dus zeg ja ja niet abou nee nee! Trouwens ze werden er vast voor betaald, dat zal me echt niks verbazen!! Maar goed er zijn Marokkanen die erin trappen en nu ook tegen Abou jah jah zijn, heel triest

Maar goed, het echte nieuws staat bij meskien e ekzien dus dat moeten jullie maar eens lezen ;) beslama

p. J.M.T thnx voor je reactie, maar 1 ding waarom doe je zo hatelijk, remember we zijn allemaal moslims en dit soort gedrag door onderscheid te maken tussen je eigen broeders is gewoon egjoergedrag, voor de rest heb ik er niets over te zeggen.

....J.M.T is alles behalve moslim.............

ESME
03-03-03, 15:14
:boos: ABOE JAHJAH IS THE MAN!!!!
Hij komt voor zijn rechten op en voor de rechten van de moslims. Het gaat meer om de moslims, dus wat maakt het uit waar hij vandaan komt. Ik hoef echt geen arabier te zijn om op hem te stemmen. De stemmers van de CDA waren toch ook niet allemaal christelijk. Het ging om zijn (slechte) ideeen
Kosten wat het kost moet de media laten zien dat er mensen tegen de AEL zijn. Al waren het kleuters die julie zouden ondervragen. Bij Pimmetje lieten ze aleen de aanhangers zien die hem toejuigDEN!!!

Mill
03-03-03, 15:17
Geplaatst door ESME
:boos: ABOE JAHJAH IS THE MAN!!!!
Hij komt voor zijn rechten op en voor de rechten van de moslims. Het gaat meer om de moslims, dus wat maakt het uit waar hij vandaan komt. Ik hoef echt geen arabier te zijn om op hem te stemmen. De stemmers van de CDA waren toch ook niet allemaal christelijk. Het ging om zijn (slechte) ideeen
Kosten wat het kost moet de media laten zien dat er mensen tegen de AEL zijn. Al waren het kleuters die julie zouden ondervragen. Bij Pimmetje lieten ze aleen de aanhangers zien die hem toejuigDEN!!!

Ja, inderdaad, vooral toen ze hem met die taarten toejuichten, dat hebben ze toen tot in den treure herhaald.

ESME
03-03-03, 15:24
:fuckit: Oja hij was goed he HAHAHAHA!!!!!!! : vingers:

sil
03-03-03, 16:58
Zag net een stukje van AJJ bij 2 vandaag,en daar denkt hij dat achter hetzelfde is als achterlijk.
Ongeveer zegt hij,er zijn mensen die decennia achter lopen,dus zijn ze achterlijk.Ik weet niet hoe het in belgie is,maar er is toch wel een groot verschil

Vriend
03-03-03, 16:59
Ga je em onder vier ogen spreken dan kaassie?? :boogie:

Bas
03-03-03, 16:59
Geplaatst door Marsipulami
Dat is nou echt wel een gebrek van Marokkanen. Als het goed gaat met een persoon of een organisatie dan beginnen ze elkaar te saboteren. :(

Dag Mars, zijt gij hier ook nog steeds ;)

Wat ik mij afvroeg is hoe jij als ervaringsdeskundige (je komt immers uit België) tegen de AEL aankijkt.

Ik zag die Abou Jahjah gisteren op Buitenhof en ik moet zeggen dat ik het een redelijk beschaafde man vind die op sommige punten wel gelijk heeft. Ik vind het goed dat hij zegt dat moslims in NL zich als burgers moeten zien en zelf verantwoordelijkheid moeten nemen voor hun welbevinden. Als emancipatoire beweging vind ik en principe de AEL nog niet zo verkeerd. Uiteraard heb ik ook veel vragen over de AEL, maar die heb ik ook over andere maatschappelijke bewegingen. Wil de AEL toch maar het voordeel van de twijfel geven. Ik vond het wel zwak van Jahjah dat hij niet inging op de discussie waar de eigen identiteit ophoudt en waar die van de rechtsstaat begint. Bijvoorbeeld een man die zijn vrouw zou willen slaan. Hij zei - wat op zich niet raar is - dat er mensen zijn die de islam misbruiken en dat hij daar tegen is. Maar de vraag blijft natuurlijk welke interpretatie hang je aan, hoe ver mag je gaan. Ik ben namelijk niet zozeer bang voor de gevolgen van de AEL voor NL, maar eerder voor de Marokkanen. Wordt het volgen van de Arabisch islamitisch (whatever that may be) tradities straks een must? Is een Marokkaans Nederlands meisje dat niet meer gelovig is, of in een kort rokje wil lopen straks nog meer het slachtoffer van discriminatie door haar eigen groep? Immigranten veranderen doordat ze naar een andere samenleving verhuizen. Marokkanen in België zijn anders dan in NL. Wie gaat straks bepalen wat eigen cultuur is, en wat niet. Ik hoop van ganzer harte, en verwacht dat eigenlijk ook wel van Jahjah, dat hij emancipatie ziet zoals het bedoeld is: maximalisatie van keuzemogelijkheden. Dus of Fatima straks in een minirokje of hajib wil lopen is Fatima's zaak. Ik hoop echt dat ze waarlijke vrijheid bepleiten en niet mensen willen dwingen niet te integreren als ze dat wel willen, net zoals verplichte assimilatie in mijn ogen onzinnig en crimineel is. Wat denk jij / jullie?

Marsipulami
03-03-03, 18:46
Geplaatst door Bas
Dag Mars, zijt gij hier ook nog steeds ;)

Wat ik mij afvroeg is hoe jij als ervaringsdeskundige (je komt immers uit België) tegen de AEL aankijkt.

Ik zag die Abou Jahjah gisteren op Buitenhof en ik moet zeggen dat ik het een redelijk beschaafde man vind die op sommige punten wel gelijk heeft. Ik vind het goed dat hij zegt dat moslims in NL zich als burgers moeten zien en zelf verantwoordelijkheid moeten nemen voor hun welbevinden. Als emancipatoire beweging vind ik en principe de AEL nog niet zo verkeerd. Uiteraard heb ik ook veel vragen over de AEL, maar die heb ik ook over andere maatschappelijke bewegingen. Wil de AEL toch maar het voordeel van de twijfel geven. Ik vond het wel zwak van Jahjah dat hij niet inging op de discussie waar de eigen identiteit ophoudt en waar die van de rechtsstaat begint. Bijvoorbeeld een man die zijn vrouw zou willen slaan. Hij zei - wat op zich niet raar is - dat er mensen zijn die de islam misbruiken en dat hij daar tegen is. Maar de vraag blijft natuurlijk welke interpretatie hang je aan, hoe ver mag je gaan. Ik ben namelijk niet zozeer bang voor de gevolgen van de AEL voor NL, maar eerder voor de Marokkanen. Wordt het volgen van de Arabisch islamitisch (whatever that may be) tradities straks een must? Is een Marokkaans Nederlands meisje dat niet meer gelovig is, of in een kort rokje wil lopen straks nog meer het slachtoffer van discriminatie door haar eigen groep? Immigranten veranderen doordat ze naar een andere samenleving verhuizen. Marokkanen in België zijn anders dan in NL. Wie gaat straks bepalen wat eigen cultuur is, en wat niet. Ik hoop van ganzer harte, en verwacht dat eigenlijk ook wel van Jahjah, dat hij emancipatie ziet zoals het bedoeld is: maximalisatie van keuzemogelijkheden. Dus of Fatima straks in een minirokje of hajib wil lopen is Fatima's zaak. Ik hoop echt dat ze waarlijke vrijheid bepleiten en niet mensen willen dwingen niet te integreren als ze dat wel willen, net zoals verplichte assimilatie in mijn ogen onzinnig en crimineel is. Wat denk jij / jullie?

Ik heb wel sympathie voor diene meneer Jahjah. Hij komt op voor gelijke rechten voor iedereen. Hij pikt het niet dat moslims tweederangsbevolking zijn die slechts worden geaccepteerd in de mate dat ze bereid zijn hun eigen identiteit en godsdienst en cultuur te verloochenen. Zijn discours is een democratisch discours waarvan hij zich bedient om gelijke burgerrechten na te streven voor allochtonen. Recht op waardig werk en waardige huisvesting, recht op het oprichten van eigen scholen en moskeeën, tegen allerlei subtiele vormen van discriminatie, enz. Hij verdedigt de belangen van de moslims in een Europees land op een democratische manier. Daar is volgens mij niks mis mee.

Moslima's die in een minirokje willen rondlopen zullen er altijd wel zijn en daar kan het AEL geen vat op krijgen. Hij verzet zich volgens mij ook niet tegen mensen die wensen te assimileren maar hij verzet zich wel tegen het gedwongen worden door de omringende samenleving om ongewild te assimileren. (Met een hoofddoek maak je geen kans op werk, dus laat je dat ding maar thuis.)

Elke regering die moslimextremisme wil bestrijden zou volgens mij Jahjah moeten inhuren als adviseur. Hij kan het ongenoegen vertalen in een taal waar allochtonen en autochtonen elkaar wel kunnen vinden. Hij komt op voor de moslims maar het jargon dat hij gebruikt is puur westerse ideologie van burgerrechten en dat is nieuw. Dat onderscheid hem van radicale moslimbewegingen die alleen maar met korancitaten zwaaien waarvan de betekenis enkel door de eigen achterban wordt begrepen maar niet door de omringende samenleving waarmee men in dialoog zou moeten gaan. Toch hoeft dat burgerrechtendiscours helemaal niet in strijd te zijn met wat de islam zegt. Of anders gezegd: hij slaagt erin om de moslimidentiteit te verdedigen op een manier die zowel voor moslims als voor westerlingen aanvaardbaar is.

Verder denk ik dat zijn achterban niet altijd begrijpt wat hij zegt. Ook zijn onmiddelijke entourage zie ik regelmatig scherpe bochten maken. Ik denk dat men teveel wil op veel te korte tijd. Meteen een politieke partij oprichten met een concreet programma dat gaat niet. Daarvoor is meer overleg nodig. Bovendien heeft men de mensen er niet voor. Veel sympathisanten, dat wel, maar geen gestructureerde organisatie met verantwoordelijken die weten waar ze mee bezig zijn.

Ik vermoed dat AEL snel veel krediet zal verliezen door interne ruzies. Ik denk dat Jahjah meer moest lezingen geven en geleidelijk aan structuur in de zaak proberen te krijgen en wachten met een politieke partij. Daar is de organisatie nog niet rijp voor. Nu gaat men een heleboel flaters begaan die de geloofwaardigheid van AEL zal ondermijnen. En dat is jammer.

BiL@L
03-03-03, 19:05
Geplaatst door J.M.T.
HOERA! De Berbers zijn in aanval! Hup, jongens, hup!!! Die mensen hebben tenminste 'common sense'!

Die mensen zien door het nationalisme geen boom meer door het bos. Ik ben ook berber. Ik vind eigenlijk zowel de AEL als die oproerkraaiers wat dit punt betreft fout. De AEL omdat het geen plaatsje geeft ter stimulering van de berberse cultuur (indirect doen ze dat natuurlijk wel), maar om het feit dat de Turkse en Arabische cultuur wel expliciet genoemd worden ben ik bang dat men wanneer ze zich echt veel op cultuur zullen richten veel aanhang zullen verliezen. Aan 300 sympathisanten heb je niets...

barfly
03-03-03, 19:56
Vanavond bij Netwerk,

Het was best opvallend dat de Amazighten (spel ik dat goed?) niet bepaald zitten te wachten op het arabisme dat de AEL uitdraagt.
Vooral die meneer die Abu verweet reactionair te zijn en radicaal was kenmerkend wat mij betreft. Werd die man nou bij de microfoon weggehaalt? Hij liep in ieder geval boos weg. Ik vond wél dat deze man een punt had. De AEL-NL stelt zich tenslotte behoorlijk radicaal op.
Wat betreft de strategie van de AEL-NL, ik vind het wel een beetje opportunisme als je ineens kiest voor de criminalisering van de Islam ipv de vermeende achterstelling/discriminatie zoals de AEL dat in België verspreid.
Criminalisering van de Islam? Lijkt mij een beetje in te haken op het stigma dat Marokkanen lijken te dragen wat betreft het media-slogan "Kut-Marokkanen". Over Turken hoor ik daar veel minder over.

Donna
03-03-03, 19:57
Geplaatst door Marsipulami
Dat is nou echt wel een gebrek van Marokkanen. Als het goed gaat met een persoon of een organisatie dan beginnen ze elkaar te saboteren. :(


Dit vind ik echt een bizarre reactie. Er word een politieke partij opgericht, waar deze mensen kennelijk tegen zijn, maar dan mogen ze niet demonstreren omdat het Marokkanen zijn?

De marokkaanse gemeenschap is toch geen eencellige amoebe? Verschillende denkbeelden bij verschillende mensen. Daar mogen ze toch wel gewoon voor uitkomen?

mulan
03-03-03, 20:06
Geplaatst door BiL@L
Die mensen zien door het nationalisme geen boom meer door het bos. Ik ben ook berber. Ik vind eigenlijk zowel de AEL als die oproerkraaiers wat dit punt betreft fout. De AEL omdat het geen plaatsje geeft ter stimulering van de berberse cultuur (indirect doen ze dat natuurlijk wel), maar om het feit dat de Turkse en Arabische cultuur wel expliciet genoemd worden ben ik bang dat men wanneer ze zich echt veel op cultuur zullen richten veel aanhang zullen verliezen. Aan 300 sympathisanten heb je niets...

Hier ben ik het mee eens.
Ik kom het zuiden van Marokko,ben dan ook alles behalve Arabisch en en het eerste wat mijn moeder zei(iemand die dus in Marokko is opgegroeid en zoiets dus eigenlijk moet waarderen)'waarom doen ze dit niet in Marokko....wat heb je in Nederland nou aan een Amazigh clubje'?
Ze mogen er van mij best zijn,mijn vraag is waarom ze nu pas tevoorschijn komen,als ze allemaal van die goede ideeen hebben hadden ze die toch ook kunnen bekendmaken voordat de AEL er was.Toch heb ik ze nooit gehoord,het lijkt me meer een clubje die steeds tevoorschijn komen wanneer er iets Arabisch in de buurt is.Voor mijn part heette de Arabisch-Europese Liga....Islamitisch-Europese Liga,waren ze in ieder geval van dit gezeur afgeweest.
Als je het eens bent met standpunten van een partij mag die partij voor mijn part bestaan uit een groep Zuid-Afrikanen,als ze mijn ideeen maar naar de politiek vertalen.Deze zielige vertoning doet dan ook helemaal niemand goed.

mulan
03-03-03, 20:10
Geplaatst door barfly


Het was best opvallend dat de Amazighten (spel ik dat goed?) niet bepaald zitten te wachten op het arabisme dat de AEL uitdraagt.



Amazighen zitten ook niet te wachten op een clubje nationalisten die niet door hebben dat het in Nederland niet gaat over Riffijnen,Ashiel7ien en Arabieren......maar over andere problemen waar de moslims mee te maken hebben,ze lopen zichzelf gigantisch te overschatten.

mulan
03-03-03, 20:30
Geplaatst door kaassietoch
Maar dat heb ik nou met de AEL. Waarom gaan de Nederlandse Moslims zich pas naar aanleiding van een initiatief en bijbehorende leidersfiguur uit Belgie mobiliseren? Dat had al jaren eerder moeten gebeuren en uiteraard dan niet zoals nu waarbij met een stelletje opportunisten in een vloek en een scheet een Nederlandse AEL in elkaar wordt getimmerd (laat de LPF een wijze les zijn), maar op een gedegen wijze met vaardige mensen waarvan ik zeker geloof dat ze bestaan in de Moslimgelederen. Dat een organisatie die de emancipatie van de Moslims in Nederland op de landkaart zet broodnodig is lijkt me glashelder, of deze AEL daarvoor nou de geschikste club is, kweenie hoor. Reken er maar wel op dat een AEL dat in het gekrakeel en het gerommel ten onder gaat de emancipatie van de Moslims natuurlijk bepaald niet ten goede komt. En met z'n alleen achter een charismatisch persoon aan is nou ook weer geen echte emancipatie.

Klopt........alleen bestond het Amazigh clubje al voordat de AEL er was en hadden ze toen dus die leegte kunnen opvullen,hebben ze niet gedaan dus heel dom om nu achteraf daarover te gaan zeuren.Ik ben het er mee eens dat het veels te snel gaat en dat als ze niet uitkijken ze de LPF kant uit kunnen gaan.Ik hoop dan ook dat er als voorman iemand komt die op de hoogte is van zaken,Edouadi wilt niet,Benzakour zou nu eigenlijk wel moeten kunnen(zei eerst nog dat hij dat niet zou kunnen combineren met zijn werk,nu dus wel) :D
Ik had toch liever Edouadi gehad,hij is iemand die de Marokkanen net zo kritisch kan en wilt benaderen......

barfly
03-03-03, 20:53
Geplaatst door mulan
Amazighen zitten ook niet te wachten op een clubje nationalisten die niet door hebben dat het in Nederland niet gaat over Riffijnen,Ashiel7ien en Arabieren......maar over andere problemen waar de moslims mee te maken hebben,ze lopen zichzelf gigantisch te overschatten.

Wat ik dus heel erg jammer vind en verbazingwekkend, is dat waarschijnlijk een week geleden een Nederlander absoluut niet wist wat een Amazigh is. De eerlijkheid gebiedt me om toe te geven dat ik al jaren wist dat er Riffies bestonden ;) Maar Amazighen? Nooit van gehoord (behalve op Maroc.nl dan..)

NIS1
03-03-03, 23:03
Malcom X zei het heel mooi:

"Je hebt huisnegers en de veldnegers"

Even serieus:

Jammer dat sommige Berbers het licht niet zien...

taouanza
04-03-03, 14:06
Geplaatst door barfly
Wat ik dus heel erg jammer vind en verbazingwekkend, is dat waarschijnlijk een week geleden een Nederlander absoluut niet wist wat een Amazigh is. De eerlijkheid gebiedt me om toe te geven dat ik al jaren wist dat er Riffies bestonden ;) Maar Amazighen? Nooit van gehoord (behalve op Maroc.nl dan..)



een amazigh
twee imazighen

amazigh is het amazigh woord voor berber wat een verbastering van het woord barbaar.
onder de imazighen vallen drie 'groepen' als je de sahara meetelt vier.
riffijnen zijn het sterkst vertegenwoordigt dus logisch dat je die wel kent.

taouanza
04-03-03, 14:09
Geplaatst door observer
we gaan toch niet stigmatiseren he? :)

beste observer,

even wat ongevraagd advies;
het is een echte kaffier.
koefar is namelijk meervoud
:bril:

taouanza
04-03-03, 14:16
Geplaatst door NIS1
[B]Malcom X zei het heel mooi:

"[QUOTE]Je hebt huisnegers en de veldnegers"



beste nis

je geeft hiermee wel antwoord op de vraag waarom imazighen geen vertrouwen hebben in een arabier.
je hebt namelijk wel mensen die van de geschiedenis leren.

arabieren hebben nu eenmaal geen hoge dunk van niet-arabieren en dus moeten ze niet verbaasd zijn als ze worden wantrouwd.
AEL zou natuurlijk iets aan die wantrouwen kunnen doen.
(in mijn geval helpt het zowiezo niet ik vertouw geen enkel politicus)

barfly
04-03-03, 20:24
Geplaatst door taouanza
een amazigh
twee imazighen

amazigh is het amazigh woord voor berber wat een verbastering van het woord barbaar.
onder de imazighen vallen drie 'groepen' als je de sahara meetelt vier.
riffijnen zijn het sterkst vertegenwoordigt dus logisch dat je die wel kent.

Dankjewel voor je uitleg! Ik heb weer wat geleerd :)
Ook deze wist ik niet:


het is een echte kaffier.
koefar is namelijk meervoud

Pytaghoras
04-03-03, 23:04
Geplaatst door NIS1
Malcom X zei het heel mooi:

"Je hebt huisnegers en de veldnegers"

Even serieus:

Jammer dat sommige Berbers het licht niet zien...

.... dat is wat ik van je heb verwacht NIS. ABou Jah Jah is het licht???? Straks vertel je ons dat hij een profeet is!