PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraag aan alle Fundies. (ernst gemeend)



Canaris
03-03-03, 14:08
Hoog edelwaarden Yehi, Hamza, Mulan, Achmedmaskin en co.

IK ben het dan wel nooit met jullie eens, maar kan nog enigzins begrijpen waarom jullie zo´n difuus vijandbeeld hebben.

de USA , Israel . Het past dan wel op geen koehuid, maar ik kan het nog enigzins begrijpen.

Wat ik echter absoluut niet kan begrijpen , is waarom de Al Qaida de Paus als doel had uitverkoren.

Yehi , leg het mij uit, wat legitimeerdt de Paus als doel. Wat is ermee geholpen wanneer de Paus wordt vermoord? Jij komt telkens weer met lappen text ,waaarmee je Bin Laden en zijn doelstelling probeert te verklaren . Gaarne hierover ook iets.

Ter iNfo,. de Paus had op de Philepijnen bij een bomaanslag moeten sterven. Deze aanslag is op het laatste nippertje vereidelt.

Tomas
03-03-03, 14:30
Geplaatst door Canaris
Deze aanslag is op het laatste nippertje vereidelt.

Baal jij daar ook zo van?

Canaris
03-03-03, 14:33
Kinder kom, ik zie dat enige van jullie online zijn.

Ik begriijp het niet

de man die zijn islamitische bijna-moordenaar vergeeft. Hem in zijn cel bezoekt en met en voor hem bid.

De man , die als geen Paus voor hem de dialoog met de Islam vooraan drijft

De man die als geen voor hem tegen deze komende orloog zich uitspreekt.

De man die bijna in alleengang het communise heeft klein gekregen

Waarom deze man.

Is het doel zo pervers dat ik er niet op kom?

Heeft het te maken met een soort machiavellie-achtig stratego? (I.e. vermoordt hem, dan moet het tot een massale wereld orloog komen , welke natuurlijk enkelt wij , daar door allah ondersteund , kunnen winnen )

Canaris
03-03-03, 14:34
THOMAS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SCHAAM JE

Bahmed
03-03-03, 17:54
Geplaatst door Canaris
Hoog edelwaarden Yehi, Hamza, Mulan, Achmedmaskin en co.

IK ben het dan wel nooit met jullie eens, maar kan nog enigzins begrijpen waarom jullie zo´n difuus vijandbeeld hebben.

de USA , Israel . Het past dan wel op geen koehuid, maar ik kan het nog enigzins begrijpen.

Wat ik echter absoluut niet kan begrijpen , is waarom de Al Qaida de Paus als doel had uitverkoren.

Yehi , leg het mij uit, wat legitimeerdt de Paus als doel. Wat is ermee geholpen wanneer de Paus wordt vermoord? Jij komt telkens weer met lappen text ,waaarmee je Bin Laden en zijn doelstelling probeert te verklaren . Gaarne hierover ook iets.

Ter iNfo,. de Paus had op de Philepijnen bij een bomaanslag moeten sterven. Deze aanslag is op het laatste nippertje vereidelt.

Bron!

Simon
03-03-03, 18:03
Geplaatst door Canaris

Ter iNfo,. de Paus had op de Philepijnen bij een bomaanslag moeten sterven. Deze aanslag is op het laatste nippertje vereidelt.

Lijkt mij tactisch toch niet zo handig dus ik betwijfel of dit klopt. Maar aan de andere kant er zitten gekken genoeg bij Al Qaeda dus wie weet zijn ze zo dom.

Simon

Joesoef
03-03-03, 18:20
http://search.yahoo.com/search?p=pope+assassin+Al+Qaida+


With each kidnapping, the group’s ransom demands include creation of an autonomous Islamic state in the south of the Philippines, and the release of various al-Qaida members, including Ramzi Yousef, who orchestrated the 1993 World Trade Center bombings. Generally, however, the group usually settles for money. Ramzi Yousef, perhaps the most important bin Laden associate now in U.S. custody, was arrested after Philippine police found evidence of a plot to kill Pope John Paul II during a visit to the country in 1995. Their 1995 interrogation of suspected assassin, a militant named Abdul Hakim Murad, also revealed a much larger plot code-named “Bojinka” — a plot involving the bombings of 11 American jumbo jets above the Pacific that was foiled by Yousef’s arrest and subsequent agreement to cooperate with the FBI.

http://www.msnbc.com/news/663606.asp?cp1=1

Marsipulami
03-03-03, 19:28
Dit is een conservatieve paus. In Nederland heeft men geen goed woord voor hem over omdat hij tegen voorbehoedsmiddelen is, abortus euthanasie, drugs, homohuwelijken, enz... kortom alles wat de Nederlanders dierbaar is. Maar dat is maar een deel van het verhaal.

Heel uniek aan deze paus is de manier waarop hij de islam tegenmoet getreden is. Hij is de paus die in assissi samen met moslims ging bidden. De paus die in Casablanca in een stadion 80 000 Marokkanen heeft toegesproken. Hij is de paus die in Syrië de moskee waar de profeet Yahyah begraven ligt, bezocht heeft. Hij bezocht de Palestijnse vluchtelingenkampen. Op alle nivo's van zijn kerk wordt tegenwoordig opgeroepen om naar een goede verstandhouding met moslims te streven. Daar kunnen de protestantse kerken nog wat van leren. Nooit eerder was er een conflict waar de paus zich zo overduidelijk tegen verzet heeft als de huidige op til zijnde oorlog. Hij is voorgedragen voor de nobelprijs voor de vrede. Die mag hij hebben volgens mij op voorwaarde dat hij onmiddelijk daarna op pensioen gaat :p

manc
03-03-03, 20:23
Daar kunnen de protestantse kerken nog wat van leren.

Ik denk dat dat niet nodig is. De protestanten hadden altijd een goede band met de moslims. Sterker nog het protestanse en rebelse Nederland handelde er altijd lustig op los met 'de Turk' terwijl men in Rome, Belgie en het moederland van Belgie, Spanje nog altijd mensen aan het verbranden was om afwijkende religieuze ideeen. De Paus zijn frank is dus een kleine 400 jaar later als bij de protestanten gevallen.

mulan
03-03-03, 20:38
Mijn naam staat er tussen.........ik lig hier dubbel van het lachen :melig:


*****enigzins begrijpen waarom jullie zo´n difuus vijandbeeld hebben.

Het enige wat mij nu uitermate irriteert is dat ik in Limburg woon en een hekel heb aan carnaval waardoor ik voor de komende dagen binnen moet blijven. :lekpuh:

Marsipulami
03-03-03, 23:55
Geplaatst door manb
Ik denk dat dat niet nodig is. De protestanten hadden altijd een goede band met de moslims. Sterker nog het protestanse en rebelse Nederland handelde er altijd lustig op los met 'de Turk' terwijl men in Rome, Belgie en het moederland van Belgie, Spanje nog altijd mensen aan het verbranden was om afwijkende religieuze ideeen. De Paus zijn frank is dus een kleine 400 jaar later als bij de protestanten gevallen.

Ik moet je teleurstellen. De katholieken doen veel meer dan al die met de wind meedraaiende protestanten hun best om in vrede te leven met moslims. Dan heb ik het niet over vierhonderd jaar geleden maar over de praktijk van vandaag.

Hier een citaatje van een bron die tegen deze gang van zaken is en bijgevolg superbetrouwbaar wat de feiten betreft die vermeld worden.


In Lille hebben de Dominicanen de moslims een kapel aangeboden, opdat ze daarvan een moskee kunnen maken. In Versailles heeft men in de kerken gecollecteerd voor «de aankoop van een cultusplaats voor de moslims». Twee andere kapellen werden aan hun afgestaan in Roubaix en in Marseille, evenals een kerk in Argenteuil. (....) Er zouden in Frankrijk meer dan 400 moskeeën zijn en in veel gevallen hebben katholieken het geld voor de inrichting daarvan geschonken.

http://www.stpiusx.nl/dossiers/radelozeK/hoofds10.htm

Maarten
04-03-03, 03:59
OBL wenst oorlog tussen de moslims en de rest.
Hij is nou eenmaal de fundo der fundo's..
En zelfs wanneer de paus de hele MO crisis zou oplossen,
dan nog was hij het perfecte doelwit.
Een grotere provocatie is nauwelijks denkbaar.

De Amerikanen zullen zich door hun acties nóg gehater maken dan nu.
En OBL kan het echt geen zak schelen, of daar miljoenen doden bij vallen.
Dat vergeten degenen die sympathie voor hem voelen misschien nog wel eens..
Het enige waar Bush gelijk in heeft: OBL is toch echt een schurk.

manc
04-03-03, 08:20
Geplaatst door Marsipulami
Ik moet je teleurstellen. De katholieken doen veel meer dan al die met de wind meedraaiende protestanten hun best om in vrede te leven met moslims. Dan heb ik het niet over vierhonderd jaar geleden maar over de praktijk van vandaag.

Hier een citaatje van een bron die tegen deze gang van zaken is en bijgevolg superbetrouwbaar wat de feiten betreft die vermeld worden.

http://www.stpiusx.nl/dossiers/radelozeK/hoofds10.htm

De Amerikanen zeggen 'Denial ain't just a river in Egypt you know'

Dat de Katholieken hun honderden jaren oorlog tegen de Islam, de protestanten en het Jodendom nu proberen af te kopen spreekt tenminste nog voor het geweten van de kudde. Wie in Nederland hebben al honderden jaren geleden 'den tyranie verdreeven van de Paapschen' om vrolijk allerlei gezonde en eerlijke contacten met de Islamitische landen op te bouwen. Gewoon gebaseerd op handel en andere (aardse) belangen, zonder elkaar in het religieuze vaarwater te zitten en zonder paternalistische schenkingen om een moskeetje op te trekken.

Je gebrek aan iets werkelijk trots op te zijn moet je ventileren op je noorderburen die in zowat alles (behalve het klaarmaken van muskusratten, slakken en meisjes van 11) beter zijn dan het kleine debiele broertje van beneden de grote rivieren. Daarnaast heb je last van een hokjesgeest waar de honden geen brood van lusten.

Deal with it.

manc
04-03-03, 08:21
Geplaatst door mulan
Mijn naam staat er tussen.........ik lig hier dubbel van het lachen :melig:


Haha, ik zie het nu ook...ik denk dat Canaris een foutje heeft gemaakt.

Mark
04-03-03, 08:26
De ultra-fundamentalistische moslima Mulan is ontmaskerd :wohaa:

Verder mag de paus wat mij betreft morgen dood neervallen, door zijn conservatieve beleid is hij mede verantwoordelijk voor vele doden :boer:

Canaris
04-03-03, 09:51
Mulan

Ik hou het met deze Paus

Mea Culpa Mea Culpa Mea Maxima Culpa

Ik wilde dit schrijven en bij de inflatie aan pseudonamen hier, kwam ik even niet op de juiste mensen .

Ik eet kreide

groeten Canaris

Maarten
04-03-03, 12:50
Geplaatst door manb Dat de Katholieken hun honderden jaren oorlog tegen de Islam…. Zoals de kruistochten, toen de protestanten nog katholiek waren bedoel je?


Geplaatst door manb Wie in Nederland hebben al honderden jaren geleden 'den tyranie verdreeven van de Paapschen'….

Doet denken aan die moslims, die maar blijven stellen dat alle christenen niet deugen, omdat het nou eenmaal in de Koran zou staan.

Ja hoor manb.. wij katholieken zijn nog steeds hetzelfde als in de middeleeuwen….
Wij zouden ook dood gaan, als we niet de hele dag bezig waren met de kerkelijke hiërarchie te vereren..
Wij zijn in ons hart ook doodjaloers dat we de frisheid van de Amerikaanse evangelisten missen :hihi:
Wij zijn ook té geknecht, om een hoogstaand normen- en waardenpakket te ontwikkelen, zoals Balkenende.. :hihi:



Geplaatst door manb

……je noorderburen, die in zowat alles (behalve het klaarmaken van muskusratten, slakken en meisjes van 11) beter zijn dan het kleine debiele broertje van beneden de grote rivieren.

…Daarnaast heb je last van een hokjesgeest waar de honden geen brood van lusten.


En die opmerking over hokjesgeest maak je, na je ëigen mening over “Noordelingen” versus “zuiderlingen”??! :hihi:
Bedankt manb, dat je die hokjesgeest zo treffend illustreert.. Dat bespaart ons verder commentaar..

Mars, dit leuke voorbeeld kan in België zó in de archieven der Nederlandse arrogantie. Het enige wat je ze kunt meegeven: Een keffertje, dat maar rondtolt om in zijn eigen staart te bijten, wordt daar op zich wél steeds actiever van!.. Als netto resultaat moet je dat toch als voordeel zien.. Dit mechanisme is toch wel een grote motor in de Nederlandse cultuur.

Stuur 'm maar meteen op naar Woestijnvis, of naar "10 voor Taal" of zo, die weten daar wel raad mee.. (wat me er aan herinnert, dat die Vlamingen steeds maar het Groot Dictee blijven winnen.. :hihi: )

En dan hebben we het nog even niet over het Belgische standpunt inzake de oorlog, en oorlogsmisdaden in het algemeen.. Ook al weer zo'n inferieure zuiderlijke achterlijkheid, waar wij graag onze protestantse Balkenende tegenover stellen, waar Bush al van gezegd heeft, dat hij geheel op een lijn zit met het Amerikaanse standpunt..

En tot slot: Wij zuiderlingen missen ook ten ene male de innerlijke vrijheid van noorderlingen als van Aartsen, die als VVD-minister van Buitenlandse zaken het complete Nederlandse volk “vertegenwoordigde” in zijn onvoorwaardelijke steun aan Amerika!! :hihi:

Tijd voor een topicje over het "Nederlandse Fundamentalisme".. :hihi: ...

manc
04-03-03, 13:27
Maarten, reservebelg die je bent, in het engels noemen ze dit soort uitspraken 'tongue in cheek', maar humor is aan jou niet besteed. Jij 'giegelt' als een klein meisje louter om je eigen gevatte schrijfsel.


Ga nu maar gauw heen, want je moeder heeft een taart gebakken.

Marsipulami
04-03-03, 14:11
Geplaatst door kaassietoch
Verder zijn alle Belgen behalve die ene best OK. Veelal beter opgeleid dan vergelijkbare Hollanders, meer bescheiden, kleinburgelijker en bovenal ze hebben geen last van 'het overal maar over willen zeiken' syndroom, behalve die ene dan. Dat lijkt met zijn verstarde geest vaak meer een Hollander die zich als Belg voordoet.

:p :fpiraat:

Bahmed
04-03-03, 18:14
Geplaatst door Maarten
OBL wenst oorlog tussen de moslims en de rest.
Hij is nou eenmaal de fundo der fundo's..
En zelfs wanneer de paus de hele MO crisis zou oplossen,
dan nog was hij het perfecte doelwit.
Een grotere provocatie is nauwelijks denkbaar.

De Amerikanen zullen zich door hun acties nóg gehater maken dan nu.
En OBL kan het echt geen zak schelen, of daar miljoenen doden bij vallen.
Dat vergeten degenen die sympathie voor hem voelen misschien nog wel eens..
Het enige waar Bush gelijk in heeft: OBL is toch echt een schurk.

Je praat bla.
Die Filipinos vechten voor onafhankelijkheid en brood op de plank en hebben geen ene moer met Osama te maken. Zij zijn in oorlog met de katholieken daar. Voor de rest is de paus 1 van de weinig oprecht gelovige christen, die in vrede wil samenleven met de moslims en waar geen enkele moslim dus problemen mee heeft.

manc
04-03-03, 18:59
Geplaatst door Bahmed
Je praat bla.
Die Filipinos vechten voor onafhankelijkheid en brood op de plank en hebben geen ene moer met Osama te maken. Zij zijn in oorlog met de katholieken daar. Voor de rest is de paus 1 van de weinig oprecht gelovige christen, die in vrede wil samenleven met de moslims en waar geen enkele moslim dus problemen mee heeft.

Die mannen vechten helemaal niet voor de Islam, of brood op de plank of wat dan ook. Dit zijn namelijk ordinaire struikrovers waar zelfs de meeste moslims in dat gebied niets, maar dan ook helemaal niets mee te maken willen hebben. Het feit dat ze ook nonnen, hulpverleners en andere ontvoeren, onthoofden en nu vrouwen en kinderen opblazen spreekt boekdelen. Dat ze de naam van God misbruiken om zo steun te krijgen van domme mensen zoals jij, is een schande en een grove belediging voor een ieder die oprecht is in zijn geloof.

Maarten
05-03-03, 04:54
Kaassie, bedankt voor de heldere uitleg. (zoals altijd eigenlijk..) Dat helpt ook weer om de humor van manb te begrijpen. Hehe Manb heeft natuurlijk een beetje gelijk. Van heer mars, is me niet altijd even duidelijk waar hij precies voor staat. Dat kan aan hem liggen, maar misschien snappen wij het Belgen-gevoel niet helemaal goed.

Maarten
05-03-03, 05:05
Bahmed, volgens Canaris heeft Al Qaida de aanslag beraamd, en niet de Filippijnse moslims. Of er is samenwerking. Maar dan heeft OBL er dus iets me te maken, niet dan? En zo ja, dan ga ik dus op zoek naar de motieven. En dan blijkt hij hele goede te hebben. De dood van de paus zal een effect hebben wat erg goed past in de strijd die OBL wil. Of denk je van niet?

Staat het je wel aan hoe die Indonesische moslims bezig zijn? Brood op de plank wil iedereen wel. Dat was daar altijd al zo. Waarom nu dan die deining? Gezien, hoe militant ze daar zijn? Hoe extreem in Islam?
En noem je dat een onafhankelijkheids-streven? Eerst de christenen uitmoorden? Ja sorry hoor, maar de joden wilden ook eindelijk rust, en brood op de plank. Vinden de Palestijnen dat ook een “bevredigende uitleg”?..

Canaris
05-03-03, 10:24
Die Filipinos vechten voor onafhankelijkheid

HUH??

Onafhankellijk van wie?

Dacht ik toch altijd dat de filipijnen een onafhankellijk land waren met een redeljke goede grondwet , welke religeuse vrijheid , vaar USA voorbeeld voorziet.

De Islamieten in / op de Filipijnen zijn gangsters.

Een kleine minderheid , welke wederom niet kan accepteren , dat hun middeleeuwse aanzichten door de grote meerheid niet wordt gedeeld. Dus , als antwoord , vermoorden ze onschuldige mensen.

Dat heeft echter nog steeds geen ene mallemoer te maken met mijn stukje.

het is een feit, dat de aanslag welke op de Paus zou worden doorgevoerd arabische Fundies wilden plegen met een paar gestoorde filipinos als handlanger.

OSB wilde de paus ombrengen om zo , zijn globale orloog af te dwingen . Onder motto, "als het zover is, moet de hele arabische wereld (of ze het willen of niet ) onze positie innnemen"

Hij wilde , een Fait a Complie scheppen.

Marsipulami
05-03-03, 11:42
Dag van vrede tegen oorlog in Irak

ROME (reuters, afp) -- Paus Johannes Paulus II heeft vandaag, Aswoensdag, uitgeroepen tot ,,een dag van vrede, vasten en gebed''. Het is een nieuwe stap in zijn diplomatiek offensief tegen de oorlog in Irak. Washington stuurde gisteren nog eens 60.000 soldaten richting Golf.


De Heilige Stoel is bezig aan een ultiem offensief om een oorlog tegen Irak te voorkomen. Nadat Johannes Paulus II de voorbije weken Tony Blair, José Maria Aznar, Kofi Annan, Joschka Fischer en Tariq Aziz had ontvangen in het Vaticaan, stuurde hij maandag kardinaal Pio Laghi naar Washington. Het is de bedoeling van Laghi, een vriend van vader Bush met wie hij nog tennis speelde, om een pauselijke boodschap van vrede te overhandigen aan president Bush. ,,Sommigen zeggen dat de oorlog al begonnen is. Wij geloven dat niet'', liet hij weten.

De kans dat Bush oren heeft naar de pauselijke boodschap, is klein. De VS gaan in elk geval door met de opbouw van het militaire macht. Gisteren stuurden ze nog eens 60.000 militairen naar de Golf. Daar zijn nu al meer dan 250.000 Amerikaanse en Britse soldaten aanwezig.

Volgens de Britse krant The Daily Telegraph zouden zelfs al vierduizend elitesoldaten in Irak zelf zijn. Ten westen van Bagdad en in het noorden van het land houden ze onder meer de olievelden in de gaten.

Mocht de vredesboodschap niet doordringen tot het Witte Huis, dan bestaat, volgens diplomatieke bronnen, de kans dat Johannes Paulus zich persoonlijk tot de VN-Veiligheidsraad richt.

05/03/2003

©Copyright De Standaard

______________

Waarom de paus de oorlog niet kan voorkomen
Ook vader Bush luisterde niet
De Heilige Stoel is bezig aan een indrukwekkend diplomatiek offensief om de oorlog tegen Irak alsnog te vermijden. Het is een komen en gaan van wereldleiders in het Vaticaan, maar de kans dat president George W. Bush zich laat beïnvloeden, is erg klein. Ook zijn vader luisterde niet.


Tony Blair, José Maria Aznar, Kofi Annan, Joschka Fischer, Tariq Aziz: het was een indrukwekkend rijtje politieke leiders dat de voorbije weken op de koffie ging bij paus Johannes Paulus II. Alleen George Bush ontbreekt op het lijstje. Maandag is dan maar kardinaal Pio Laghi vertrokken naar Washington om de president een boodschap te brengen van zijn baas.

Waarom getroosten die machthebbers zich de moeite om te luisteren naar de argumenten van een oude, zieke man?

In de eerste plaats staat die oude man nog altijd aan het hoofd van een kerk die 1 miljard gelovigen telt en die in vele landen nog grote politieke invloed heeft. Johannes Paulus heeft bovendien een groot moreel gezag. Als zo iemand je uitnodigt, weiger je niet zomaar.

De tegenstanders van de oorlog -- Annan, Aziz en Fischer -- zien in de ontmoeting natuurlijk een versterking van hun standpunt. De voorstanders van een gewapend optreden -- Blair en Aznar -- hoopten waarschijnlijk de paus toch nog van gedachten te doen veranderen.

Tegen beter weten in. Want paus Johannes Paulus is er de man niet naar om snel van mening te veranderen. Dat hij de oorlog absoluut niet ziet zitten, is zelfs af te leiden uit zijn gezondheidstoestand. De laatste weken komt hij weer opmerkelijk alert voor de dag. De jongste jaren zie je hem telkens opleven bij gelegenheden die hem bijzonder na aan het hart liggen, bijvoorbeeld de Wereldjongerendagen.

Zijn afkeer van oorlog en geweld heeft zeker persoonlijke wortels. Hij maakte als prille twintiger de Tweede Wereldoorlog mee. Het werd een cruciale periode in zijn leven: hij verloor zijn vader en begon zijn priesterstudies.

Hij is er ook van overtuigd dat een oorlog in Irak verstrekkende gevolgen kan hebben voor Israël, voor de katholieke kerk het Heilige Land. Bovendien is hij bevreesd dat de moslimwereld een aanval op Saddam zal beschouwen als een nieuwe kruistocht van de christenen tegen de moslims. De drie grote voorstanders van de oorlog -- Bush, Blair en Aznar -- zijn diepgelovige mannen. Bush is een born again christian , Blair is anglicaan en Aznar is katholiek.

Bij het hele diplomatieke offensief mag ook niet uit het oog verloren worden dat Johannes Paulus een van de meest politiek geïnspireerde pausen is uit de kerkgeschiedenis. Je kunt zijn rol in de val van het IJzeren Gordijn en de implosie van het communisme -- eind jaren tachtig -- moeilijk overschatten. Dat hij een hoofdspeler was in die fase van de geschiedenis, had veel te maken met zijn Poolse afkomst. Hij kende de problematiek van binnenuit. De Amerikanen beschouwden hem dan ook als een bevoorrecht bondgenoot: Ronald Reagan en Johannes Paulus voerden één strijd tegen het ,,rode gevaar''.

In de kwestie-Irak heeft de paus die troeven echter niet in handen. In de eerste plaats ligt Irak in het Midden-Oosten, een regio waar hij minder affiniteit mee heeft. Maar belangrijker nog: de Amerikanen beschouwen Johannes Paulus niet langer als ,,een bevoorrechte bondgenoot''.

Begin jaren negentig ging zijn diplomatieke invloed tanen. De hele evolutie staat beschreven in het boek Zijne Heiligheid. Johannes Paulus II en de verborgen geschiedenis van onze tijd. Daarin schetsen de journalisten Carl Bernstein en Marco Politi hoe toenmalig president Bush de paus ging beschouwen als een tweederangsbondgenoot die weliswaar vriendelijk moest worden behandeld, maar die het buitenlands beleid van de Verenigde Staten niet wezenlijk beïnvloedde.

De aanloop naar de eerste Golfoorlog maakte dat duidelijk. Ook toen was Johannes Paulus een fervent tegenstander van de oorlog. Op 1 januari 1991 hoopte hij in zijn Angelus-gebed nog op ,,een jaar van vrede''. Op 13 januari zei hij opnieuw dat een oorlog tegen Irak niets zou oplossen.

Hoe weinig de Verenigde Staten rekening hielden met mening van de paus, werd de dagen voor het begin van de oorlog pijnlijk duidelijk. De toenmalige VS-ambassadeur bij de Heilige Stoel had de paus nog maar pas verzekerd dat er niet aangevallen zou worden of de eerste bommen vielen op Bagdad.

Het draagvlak voor de oorlog was toen natuurlijk veel breder. Toch lijkt het onwaarschijnlijk dat de pauselijke diplomatie ook maar iets zal uithalen. Uitspraken van Ari Fleisher, woordvoerder van het Witte Huis, en van premier Aznar laten daarover weinig twijfel bestaan.

,,Bush zal zich niet laten beïnvloeden door de mening van de paus'', liet Fleischer optekenen in Italiaanse kranten. En Aznar zei na zijn ontmoeting: ,,Ik heb hoge achting voor zijne Heiligheid, maar Johannes Paulus weet heel goed dat vrede niet uit de hemel valt.''

Toch zit Bush met een belangrijke katholieke achterban. Daarom stelt hij alles in het werk om ook de katholieke publieke opinie te bewerken. Zijn veiligheidsadviseur Condoleezza Rice ontmoette maandag drie belangrijke Amerikaanse kardinalen. Na afloop werden geen details bekendgemaakt. Eerder had de Amerikaanse hoogleraar Michael Novak gezegd dat een preventieve oorlog verenigbaar is met de katholieke doctrine.

Wat de uitkomst ook moge zijn: Johannes Paulus heeft zich in pole position gezet voor de Nobelprijs voor de vrede.

Dominique Minten is redacteur binnenland.

Elke dag beantwoordt de redactie een actuele vraag.

05/03/2003

©Copyright De Standaard

Bahmed
05-03-03, 17:43
Geplaatst door Maarten

Bahmed, volgens Canaris heeft Al Qaida de aanslag beraamd, en niet de Filippijnse moslims. Of er is samenwerking. Maar dan heeft OBL er dus iets me te maken, niet dan? En zo ja, dan ga ik dus op zoek naar de motieven. En dan blijkt hij hele goede te hebben. De dood van de paus zal een effect hebben wat erg goed past in de strijd die OBL wil. Of denk je van niet?


Nee Maarten, Canaris is zo iemand die alles gelooft wat hij leest. Als er al iemand is die een aanslag beraamt heeft op de paus dan is het misschien iemand van Abu Sayaf. Want als god op aarde van de katholieken is hij natuurlijk wel het ultieme doelwit.
Maar voor de rest van de mujahidien is hij geen doelwit want iedereen weet dat de paus aan de kant van de moslims staat. Kijk maar naar de christenen in Palestina die net zo behandeld worden als de moslims. Dat weet hij en hij durft er tenminste iets van te zeggen. Alleen jammer dat de Joden het hebben weten om te draaien en nu alle christenen de schuld geven voor de holocaust. En dat terwijl het de moordenaars zijn van verschillende profeten zoals Johannes de doper en Zacharias.

5. Het Tafel (Al-Maidah)

82. Waarlijk, gij zult de Joden en de afgodendienaren het meest vijandig jegens de gelovigen vinden. En gij zult degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen" het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn.


Staat het je wel aan hoe die Indonesische moslims bezig zijn? Brood op de plank wil iedereen wel. Dat was daar altijd al zo. Waarom nu dan die deining? Gezien, hoe militant ze daar zijn? Hoe extreem in Islam?
En noem je dat een onafhankelijkheids-streven? Eerst de christenen uitmoorden? Ja sorry hoor, maar de joden wilden ook eindelijk rust, en brood op de plank. Vinden de Palestijnen dat ook een “bevredigende uitleg”?..

Wat is dit voor kruisverhoor?
Ik bedoel met brood op de plank die gijzelingen. Als het losgeld betaald is laten ze die mensen gewoon gaan. Maar nu er Amerikaanse commandos een beetje rambootje komen spelen zijn ze nog radicaler aan het worden.

Hamza-T
05-03-03, 22:28
Ik wens niet in verband te worden gebracht met millitante groeperingen.
De vraag die mede aan mij word gesteld vind ik belachelijk, omdat ik namelijk geen band met Al Qaida heb.

De paus word trouwens de hemel in de geprezen door Canaris, dit vind ik ook vanwege zijn persoonlijkheid behoorlijk vreemd, ten tweede de paus is helemaal niet zo'n fantastisch mannetje.

De paus is de man die pedofilie slechts verachtelijk heeft genoemd, terwijl hij tegen de Afrikaanse christenen heeft gezegd dat (hetero) sex voor het huwelijk heel erg en verwerpelijk is en het gebruik van condooms niet is toegestaan, waarmee hij dus zijn steentje heeft bijgedragen aan een ideologische genocide van milioenen zwarte Afrikanen.
Want de geboorte stijging van zwarte derde wereld bewoners vormde een gevaar voor het witte westen, zo heeft aids hen met ingaan van het nieuwe millenium verlost van milioenen zwarten.

Verder heb ik problemen met de paus omdat hij samen met de joden om de tafel wil gaan zitten met moslims, met de intentie om de Islam te veranderen en aan te passen aan seculariesatie waar het christendom en jodendom al door ingeslikt zijn, mede omdat beide religies geen eigen systeem hebben, terwijl Islam dat wel heeft.
Dit probeerd men grondig te ontkennen en verbergen, als men dit wel beweert word men meteen bespottelijk extremist, of zelfs terrorist genoemd.

manc
05-03-03, 22:34
Ik bedoel met brood op de plank die gijzelingen. Als het losgeld betaald is laten ze die mensen gewoon gaan. Maar nu er Amerikaanse commandos een beetje rambootje komen spelen zijn ze nog radicaler aan het worden. [/B]

Hmmm...dan heb jij zeker nooit die onthoofde zustertjes gezien. Nu de Amerikanen er zijn wordt er misschien eindelijk grondig ingegrepen tegen dit tuig. Ik geloof dat jij nooit serieus hebt gesproken met mensen (moslims en christenen) uit die regio die het slachtoffer zijn van dit soort 'moslim'-rebellen. Je moest eens weten wat dat roversvolk daar allemaal uithaalt met de Koran (die ze vaak amper kunnen lezen, maar dat terzijde) in hun klauwen.

manc
05-03-03, 22:37
Geplaatst door Hamza-T
Ik wens niet in verband te worden gebracht met millitante groeperingen.
De vraag die mede aan mij word gesteld vind ik belachelijk, omdat ik namelijk geen band met Al Qaida heb.

Wie de schoen past trekke hem aan. Voel je dus niet aangesproken.


De paus word trouwens de hemel in de geprezen door Canaris, dit vind ik ook vanwege zijn persoonlijkheid behoorlijk vreemd, ten tweede de paus is helemaal niet zo'n fantastisch mannetje.

De paus is de man die pedofilie slechts verachtelijk heeft genoemd, terwijl hij tegen de Afrikaanse christenen heeft gezegd dat (hetero) sex voor het huwelijk heel erg en verwerpelijk is en het gebruik van condooms niet is toegestaan, waarmee hij dus zijn steentje heeft bijgedragen aan een ideologische genocide van milioenen zwarte Afrikanen.

Mag men in de Islam wel een condoom gebruiken? Hebben de protestanten, moslims en animisten in Afrika geen AIDS?


Want de geboorte stijging van zwarte derde wereld bewoners vormde een gevaar voor het witte westen, zo heeft aids hen met ingaan van het nieuwe millenium verlost van milioenen zwarten.

Dit MEEN je niet? Geloof je echt dat AIDS een 'wit' middel is om zwarten uit te roeien?



Verder heb ik problemen met de paus omdat hij samen met de joden om de tafel wil gaan zitten met moslims, met de intentie om de Islam te veranderen en aan te passen aan seculariesatie waar het christendom en jodendom al door ingeslikt zijn, mede omdat beide religies geen eigen systeem hebben, terwijl Islam dat wel heeft.
Dit probeerd men grondig te ontkennen en verbergen, als men dit wel beweert word men meteen bespottelijk extremist, of zelfs terrorist genoemd.

Bespottelijk ben je zeker. Onnozel ook.

Hamza-T
05-03-03, 23:16
Wie de schoen past trekke hem aan. Voel je dus niet aangesproken.

maatje 41



Mag men in de Islam wel een condoom gebruiken? Hebben de protestanten, moslims en animisten in Afrika geen AIDS?

Binnen het huwelijk mag men sex hebben en daarbij gebruik maken van het condoom, buiten het huwelijk is sex verboden.



Dit MEEN je niet? Geloof je echt dat AIDS een 'wit' middel is om zwarten uit te roeien?

Heb ik dat gezegd dan?Ik zei alleen dat aids het witte westen heeft verlost van een teveel aan zwarte derdewereld bewoners.
By the way, ik heb al veel artikelen gelezen en toespraken gehoord waarbij word gesuggereerd en beargumenteerd dat aids inderdaad ontworpen is in een lab, om zo een grote populatie zwarten van de wereld te vagen.


Bespottelijk ben je zeker. Onnozel ook.

Wat ben je toch weer aardig, en vriendelijk tegen mij!

Hamza-T
05-03-03, 23:46
In the 1970's the president Jimmy Carter commissioned the global 2000 report the findings of the report blamed virtually all of the world problems on the population growth of the non-white people. The report went on as far as recommending the elimination of at least 2 billion people in third world nations off the face of the earth by the year 2000 in order to restore Western supremacy. Interestingly enough also in the 70's the AIDS Epidemic broke out claiming huge amounts of life in the third world nations as well as amongst the growing black and Hispanic population of America. It was said that the virus originated from green monkeys in Africa and was later past on to the local population through either acts of bestiality or through consuming them as food. From there on AIDS spread like wild fire across the African continent and later on to the rest of the world claiming millions of lives. However the story was just a smoke stream. On June 2nd 1988 The Los Angeles Times published an article refuting the idea that the human AIDS virus originated from green monkeys. It uncovered evidence that DNA composition of AIDS was totally inconsistent with that of green monkeys in fact it could be proven that the AIDS virus could not be found anywhere in nature and could only of ever survive in the human biological system. If the virus did not exist anywhere in nature the question is raised as to where exactly the virus all of a sudden stemmed from? On July the 4th 1984 The New Delhi newspaper in India called The Patriot published an article making the first detail charges of AIDS is being a counter biological warfare agent. An anonymous American Anthropologist has quoted claims of AIDS was genetically engineered of the US armies biological warfare laboratory at Ford Detrick near Fredrick. Then on October the 30th 1985 the Soviet Journal Glitter a Liternia Gazetta repeated the charges made by the Indian Newspaper making it an international controversy. All this however was easily passed off as a communist rhetoric by the Masonic west. However on October the 26th 1986 the Sunday Express became the first Western newspaper to run a front page story confirming the findings of the Indian and Soviet newspapers entitled "AIDS made in lab shocks". In this article the distinguished position Dr. John Seal and Prof. Jacob Seagall the retired director of the institute of biology at Berlin university both concluded that the AIDS virus was man made.

The out break of AIDS has been linked to vaccine programs around the world. The internationally respected London Times newspaper published an article of the front page story on May 11th 1987 entitled "Small Pocks Vaccine Triggered AIDS". The article establishes its direct correlation between the small pocks vaccine administered by the world health organization to an estimated 50-70 million people in different central African countries and the subsequent out breaks of AIDS in those regions. The world health organization is the medical wing of the United Nations. The evidence suggests that AIDS is a genetically engineered virus spread through vaccination programs in third world countries. Germ warfare against the innocent and the weak aimed at eliminating an entire populace of the face of the earth. AIDS is nothing other than a modern day final solution and all of this for the purpose of installing an economic policy that will give complete global domination to the West. However for the economic domination on its own is not enough. In order to have government of the head of global union under complete control and economic union may suffice but to keep it there they need a military union and that union would be none other than the UN.

manc
06-03-03, 01:57
Hoewel dit artikel geen feiten aandraagt na 88 en voor de rest nogal speculatief (ik druk het heel beleefd uit) is om AIDS als een soort holocaust van Blanken jegens Zwarten te verkopen. Zegt de term 'het Masonieke Westen' mij al genoeg over de dubieusheid van de oorsprong van dit lapje tekstuele diarree. Hamza-T, je overtreft jezelf wederom in stupiditeit.

Mark
06-03-03, 08:18
De Paus heeft de afgelopen jaren wel aangetoond een verachterlijke figuur te zijn die door geen enkel weldenkend mens meer serieus genomen wordt. Ja in de hysterisch katholieke landen van Zuid-Amerika is hij nog redelijk populair maar goed, daar worden 9- jarige meisjes die verkracht zijn vervolgd in plaats van de daders!

Nee deze ultra-conservatieve katholieke fundamentalist mag van mij snel zijn welverdiende euthanasie krijgen (wie heeft het nou meer nodig). De wereld zou er alleen maar op vooruit gaan!

Over zijn politiek mbt Israel het volgende: de kerk waait zoals altijd gewoon met die wind mee die het haar goed uitkomt... gewoon machtsversteviging... daar zit geen enkele ethiek achter.

Aan de ene kant hoop ik dat de volgende paus wat normaler is, aan de andere kant toont een complete farce zoals deze man steeds meer mensen aan hoe hypocriet, bekrompen, belachelijk en achterhaald georganiseerde religie is! :duim:

ps. als ik wat naar klink dan komt het omdat ik mijn eerste kopje koffie nog niet op heb :)

Canaris
06-03-03, 09:15
Hamza, ik vergeet niet dat jij een tijdje geleden heel lofende woorden voor de massa moordenaar Osama overhad.

Je kreeg bijna een organsme toen yehi met dat idiotische plaatje van Bin Laden op een zwarte Hengst kwam.

Ik heb je meerdere keren gevraagd of je met het aannemen van je geloof ook je hersenen ergens hebt geparkeerd.

je hebt er natuurlijk nooit antwoor op gegeven, maar ga dan nu niet de vermoorde onschuld uithangen Alsof jij hier in dit forum niet minstens als passief supporter van deze hufters ageert


Deze Paus is een bijzonder mens.

Zijn ractioniare trekjes moge bekend zijn , maar dat is nu eenmaal de leer van de katholieke kerk,. Je hoeft het er niet mee eens te zijn , en dan gebeurt er helemaal niets met je. Je kunt het geloof nemen zoals je wilt, als leidraad , of als denk anstoß , of verwepren. Het ligt aan jouw.

de RK Kerk de schuld geven aan de AIDS "boom" is absurd. De RK Kerk zegt niet "Neuk er maar op los, maar wel zonder condoom". Zij zegt jzuist dat sex alleen binnen het huwelijk moge worden bezigd. Zouden de katholieken dat daar doen, zou AIDS in die landen al lang geen thema zijn. Geef de RK kerk dus niet de schuld voor iets waar zijn geen deel aan heeft.

Overigens is AIDS en ziekte welke massal huis houdt in Landen waar alle mogenlijke religies worden geleefd. ook de Islam.

De katholieke kerk heeft bepaalde aanzichten welke ik ook niet goed vuind , maar zij kan niet anders. Waar jullie om vragen is een protestantering van de RK Kerk.

Juist het argument dat de katholieke kerk met elke wind meedraait is in zich zo bespottellijk , want juist deze kerk is bekend om zijn conservatisme zijn reactionaire aanzichten. Hoe kan men dan met elke wind meedraaien.

Hier ligt juist voor mij weer een stukje bewondering. het is een van de heel winige instanties , welke juist niet meedraait, maar haar weg (goed of fout) volhoudt en de tijd zal haar leren of deze weg juist was.

Mijn "bewondering" voor deze paus , heeft alles te maken met zijn dialoog met zijn ontmantellen van historische misdaden. Zijn inzet voor vrede.

En al dat , alhoewel ik diep in mijn hart atheist ben.