PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe was Jahjah op de HHS?



Mark
04-03-03, 09:14
Iemand hier nog naar de Haagse Hoge School geweest?

plexus
04-03-03, 09:19
..ik eventjes.. AEL was veel te hip en trendy voor mij! :nerd:

Mark
04-03-03, 09:22
Ik ben ook erg trendy, dus ik kan er zo bij.

Ik wil alleen niet elke dag alleen maar zwarte kleren aan.... dus helaas ;)

plexus
04-03-03, 09:27
Geplaatst door Mark
Ik ben ook erg trendy, dus ik kan er zo bij.


ja dat dacht ik ook van mezelf... :roker:

Mark
04-03-03, 09:36
Volgens de Volkskrant werd jahjah heel kritisch ontvangen door de Nederlandse Marokkaanse jongeren en kreeg hij weinig bijval... hoe was dat in De Haag?

mulan
04-03-03, 10:24
Als je de media moet geloven is er een ware Berber opstand tegen de AEL aan de gang. :ergleuk:

NIS1
04-03-03, 10:27
Geplaatst door mulan
Als je de media moet geloven is er een ware Berber opstand tegen de AEL aan de gang. :ergleuk:

Die Berberbevolking gaat nog voor de ondergang van Marokko zorgen. Let op mijn woorden!

Het westen kan ons zo tegen elkaar opzetten..

Berber vs Arabier

En Bush in zijn handen wrijven..

Mark
04-03-03, 10:32
Nou dat van die Berber tegenstelling werd niet echt uitgemeten in dat artikel (jammer dat ie niet digitaal is).

Er werd natuurlijk wel naar verwezen, maar volgens mij werd er meer gesproken over het feit dat Nederland en Belgie niet goed met elkaar te vergelijken zijn en dat jongeren hier een andere benadering willen. Ook dat Jahjah weinig over de Nederlandse situatie wilde zeggen viel blijkbaar niet goed?

Dit was op basis van zijn lezing in Tilburg, daarom leek het me interessant om eens te horen hoe het in Den Haag was van mensen die er echt waren.... (en trendy genoeg zijn om te blijven ;) )

Mark
04-03-03, 10:33
Geplaatst door NIS1
Die Berberbevolking gaat nog voor de ondergang van Marokko zorgen. Let op mijn woorden!

Het westen kan ons zo tegen elkaar opzetten..



Als je zulke uitspraken doet is dat niet zo lastig NIS.

mulan
04-03-03, 10:34
Geplaatst door Mark

Dit was op basis van zijn lezing in Tilburg, daarom leek het me interessant om eens te horen hoe het in Den Haag was van mensen die er echt waren.... (en trendy genoeg zijn om te blijven ;) )


Tilburg.....????Is die daar al geweest,ik dacht dat die daar pas donderdag naar toe ging. :vreemd:

Mark
04-03-03, 10:36
Utrecht dan?? Ik heb de krant niet hier ;)

ergens buiten Zuid-Holland in ieder geval.

Simon
04-03-03, 10:38
Geplaatst door mulan
Als je de media moet geloven is er een ware Berber opstand tegen de AEL aan de gang. :ergleuk:

Ja gisteren was ook in NOVA iemand die over de Berbers kwam vertellen. Hij kwam niet goed uit de verf en moest erkennen dat hij nu alleen maar over Berbers in NOVA kon vertellen omdat Jahjah op tournee is. Nu ja de gemiddelde nederlander weet amper wat een Berber is en na het verhaal van die jongen waarschijnlijk nog niet. Of ze denken ... we hebben hier ook Friezen die hun eigen cultuur hoog houden.

Simon

mulan
04-03-03, 10:45
Geplaatst door Simon
Ja gisteren was ook in NOVA iemand die over de Berbers kwam vertellen. Hij kwam niet goed uit de verf en moest erkennen dat hij nu alleen maar over Berbers in NOVA kon vertellen omdat Jahjah op tournee is. Nu ja de gemiddelde nederlander weet amper wat een Berber is en na het verhaal van die jongen waarschijnlijk nog niet. Of ze denken ... we hebben hier ook Friezen die hun eigen cultuur hoog houden.

Simon

Heb ik ook gezien.Dat is dus ook mijn punt met dat Amazigh clubje,ik begrijp niet waarom ze altijd alleen tevoorschijn komen als er iets Arabisch in de buurt komt.Als ze echt punten hadden en de capiciteiten hadden om iets te betekenen voor de Marokkanen in Nederland hadden ze dat toch allang kunnen doen,kunnen ze niet zelf iets opzetten i.p.v alleen tegengas geven.Als je dat niet kan moet je :zegniets: als er mensen zijn die zeggen het wel te kunnen.

Mark
04-03-03, 10:49
Mulan,

van een afstand bezien vind ik het wel opvallend dat ze zich allereerst hebben geprofileerd als een Arabische liga en nu meer en meer zich veranderen in een Moslim liga. Misschien zou dat een betere naam zijn geweest.

mulan
04-03-03, 11:10
Geplaatst door Mark
Mulan,

van een afstand bezien vind ik het wel opvallend dat ze zich allereerst hebben geprofileerd als een Arabische liga en nu meer en meer zich veranderen in een Moslim liga. Misschien zou dat een betere naam zijn geweest.

Ik weet niet of ze nu meer nadruk leggen op de Islam binnen de AEL.Wel denk ik dat het inderdaad misschien beter geweest zou zijn als ze het de Islamistisch Europese Liga hadden genoemd,hadden ze dit gezeur in ieder geval achterwege kunnen laten en zou die verwarring ook meteen uit de wereld geholpen zijn.

vraag me af of ze het nog kunnen veranderen........en of dit in hun hoofd speelt

NIS1
04-03-03, 11:24
Geplaatst door mulan
Ik weet niet of ze nu meer nadruk leggen op de Islam binnen de AEL.Wel denk ik dat het inderdaad misschien beter geweest zou zijn als ze het de Islamistisch Europese Liga hadden genoemd,hadden ze dit gezeur in ieder geval achterwege kunnen laten en zou die verwarring ook meteen uit de wereld geholpen zijn.

vraag me af of ze het nog kunnen veranderen........en of dit in hun hoofd speelt

Sommigen maken een denkfout!!!

NIET ALLE ARABIEREN ZIJN MOSLIM!!!

Dus krijg je weer een probleem met de niet Islamitische Arabieren...

mulan
04-03-03, 11:28
Geplaatst door NIS1
Sommigen maken een denkfout!!!

NIET ALLE ARABIEREN ZIJN MOSLIM!!!

Dus krijg je weer een probleem met de niet Islamitische Arabieren...

Ik maak helemaal geen denkfout.......er zijn gewoonweg meer moslims die niet Arabier zijn dan er Arabieren zijn die niet moslim zijn in Nederland.Logisch dat je je dan gaat focussen op de grootste groep.

rafiq
04-03-03, 11:32
Beste Mark,

De volgende keer moeten ze echt wel een raam open zetten in die college zaal. Maar ja enfin.

De stellingen waren <ik heb helaas geen aantekeningen gemaakt> in 3 blokken verdeeld.

1> ZOU de Ael de enigste beweging zou zijn die de belangen van de Islamitische beweging zou kunnen waarmaken
2> Ik niet meer weten!
3> Zou de moslimvrouw emancipatie vergroten met de komst van de AEl.


Als eerste kon je gewoon vragen stellen aan Broeder Dyab alvorens men in ging op de stellingen.

Wat mij opviel is dat deze beweging niet zo radicaal is als men doet lijken. toen ik s ávonds thuis kwam zag ik wel dat je de EO nooit te woord moet staan! Die maken je wel radicaal.

De EO, Isreal, en de Arabische Europses Liga worden geen vrienden. Mar misschien maak ik daar nog een topic over!

De eerste vragen gingen over de Sharia en over het Islamitische gehalte van deze partij.
hoe de Ael staat tov van Berbers en homo's.
hoe de Ael staat tegen de selling name inzake Iraq en de Koerden.

En dit vondt ik de belangrijkste vraag gesteld door een zuster.

Welke stelling neemt de ael in tegen Marokaanse loverboys die hun zusters uitbuiten en in de prostitutie drijven?

Het hoongelach in het publiek zegt mij dat er nog veel bruggen zijn te bouwen! Echt verschrikkelijk! Dat men met gelach zo'n belangrijk probleem onder de tafel denkt te schuiven.

De presentatrice was niet uitmuntend en brak wel eens Abu Jah Jah af. Niet erg netjes.

Cheppi was er ook en had zijn gehele entourage meegenomen en had ook goede vragen over het Islamitische gehalte van de partij.

mulan
04-03-03, 11:36
Zijn Cheppi en de zijne eigenlijk lid van de AEL?

Oh en rafiq wat was je eindoordeel van de AEL,ben je wijzer geworden van de lezing of was het meer van hetzelfde?

Mark
04-03-03, 11:55
Geplaatst door NIS1
Sommigen maken een denkfout!!!

NIET ALLE ARABIEREN ZIJN MOSLIM!!!

Dus krijg je weer een probleem met de niet Islamitische Arabieren...

Ik heb begrepen dat niet-moslims (ook arabieren dus) geen lid kunnen worden... waar ligt nu denkfout? :knipoog:

rafiq
04-03-03, 11:55
Ik vond de bijeenkomst goed, en ik vond het goed dat je aan broeder Dyab vragen kon stellen.

Het werd dus niet een afschieten van een verhaal om vervolgens snel richting Antwerpen af te reizen.

Het nieuwste is aan deze heerschap, is dat hij wel interesse heeft voor de problematiek van de jongeren. En een luisterend oor heeft.

Maar de Marokanen zijn zo als ik al eerder heb geschreven geen eenheid. Daarom is het goed dat hij los van de Nederlandse problematiek de deur "komt intrappen".

Cheppi wou denk ik opheldering zo als de meeste broeders en zusters die er waren. Ik ook. Was jij er ook?

Mark
04-03-03, 12:00
Bedankt voor het verslag Rafiq :)

Hoe reageerde de zaal op Jahjah? Net zo positief als hier? Of was men kritischer?

Die vraag over de loverboys en de reactie zegt veel, maar is denk ik altijd wel te verwachten... onder alle groepen. Het zegt denk ik ook dat marokkanen in nederland misschien niet evenredig zijn vertegenwoordigd op maroc.nl maar goed.

Ik heb soms het idee dat deze partij te sterk om het charisma van 1 figuur hangt en dat er nog "body" is. Misschien hadden de partijpunten eerst wat verder moeten worden ontwikkeld.

Ik denk wel dat deze partij stemmen kan gaan trekken bij jonge allochtonen, zeker als ze niet uit elkaar vallen.

Maar als ik eerlijk ben verwacht ik absoluut niet dat ze iets kunnen veranderen in de Nederlandse Maatschappij... net zomin als andere kleinere partijen dat kunnen. Om de problemen aan te pakken die zij omschrijven in Nederland moet je de instelling en harten van Nederlanders veranderen en dat gaat niet lukken met een politieke partij.

Het islamitische gehalte van de partij zal eventuele linkse autochtone stemmers wegjagen.

Al Sawt
04-03-03, 12:00
Geplaatst door NIS1
Die Berberbevolking gaat nog voor de ondergang van Marokko zorgen. Let op mijn woorden!

Het westen kan ons zo tegen elkaar opzetten..

Berber vs Arabier

En Bush in zijn handen wrijven.. Ik was gisteren aanwezig, waarin Abu Jajah tot mijn afgrijzing over autonomie voor de berbers in Marokko pleite. AEL.nl heeft het zelfs in haar politieke agenda opgenomen.

mulan
04-03-03, 12:08
Geplaatst door rafiq
Ik vond de bijeenkomst goed, en ik vond het goed dat je aan broeder Dyab vragen kon stellen.

Het werd dus niet een afschieten van een verhaal om vervolgens snel richting Antwerpen af te reizen.

Het nieuwste is aan deze heerschap, is dat hij wel interesse heeft voor de problematiek van de jongeren. En een luisterend oor heeft.

Maar de Marokanen zijn zo als ik al eerder heb geschreven geen eenheid. Daarom is het goed dat hij los van de Nederlandse problematiek de deur "komt intrappen".

Cheppi wou denk ik opheldering zo als de meeste broeders en zusters die er waren. Ik ook. Was jij er ook?

Nee...den haag was me iets te ver,Tilburg dan maar misschien.Moet je overigens reserveren??????

Muslimaah
04-03-03, 12:16
Pcies zoals Rafiq t omschreef.

Ja ik zat daar in de buurt van de schilderswijk delegatie marokk, die enkel boe konden roepen of konden joelen. Helemaal boven in omdat t zo vol was.

En wat betreft de loverboys vraag, helemaal mee eens. Ik kon de vraag niet eens verstaan door t gejoel.

Ik heb me er groen geel aan kapot ge ergerd dat mensen niet hun vraag correct konden stellen zonder gejuich of gejoel.

Ik heb boos gekeken, zelfs geroepen..maar wie luistert er naar moi :D..

Ik begrijp dat ze blij zijn met zn komst, maar ik had sterk t gevoel ( nu spreek ik enkel over de gasten die boven zaten in de buurt waar ik zat) dat t ging om kabaal maken.

EO : schandalige BERICHTGEVING!!

NCRV was veel correcter en evenwichtiger !!!!

rnaj
04-03-03, 12:22
Ik was gisteren aanwezig, waarin Abu Jajah tot mijn afgrijzing over autonomie voor de berbers in Marokko pleite. AEL.nl heeft het zelfs in haar politieke agenda opgenomen.

Ik hoorde een ondertoon die klonk als 'deportatie', en ik begreep ook niet hoe die er voor zou kunnen zorgen om vanuit nederland dit in marokko te regelen.

ik zou zeggen trap er niet in, de mannier van spreken doet mij heeeeel veeeel denken aan Pim en consorten.

Waar ze gisteren zowel in netwerk als in nova op werden gewezen.

Mark
04-03-03, 12:27
Geplaatst door Muslimaah
Pcies zoals Rafiq t omschreef.

Ja ik zat daar in de buurt van de schilderswijk delegatie marokk, die enkel boe konden roepen of konden joelen. Helemaal boven in omdat t zo vol was.

En wat betreft de loverboys vraag, helemaal mee eens. Ik kon de vraag niet eens verstaan door t gejoel.

Ik heb me er groen geel aan kapot ge ergerd dat mensen niet hun vraag correct konden stellen zonder gejuich of gejoel.

Ik heb boos gekeken, zelfs geroepen..maar wie luistert er naar moi :D..

Ik begrijp dat ze blij zijn met zn komst, maar ik had sterk t gevoel ( nu spreek ik enkel over de gasten die boven zaten in de buurt waar ik zat) dat t ging om kabaal maken.

EO : schandalige BERICHTGEVING!!

NCRV was veel correcter en evenwichtiger !!!!

Dus jij zat tussen de zogenaamde kutmarokkanen? ;)

Tja in den haag erger je altijd GEELGROEN want dat is hun kleur :corcky:

Muslimaah
04-03-03, 12:30
Geplaatst door rnaj
Ik hoorde een ondertoon die klonk als 'deportatie', en ik begreep ook niet hoe die er voor zou kunnen zorgen om vanuit nederland dit in marokko te regelen.

ik zou zeggen trap er niet in, de mannier van spreken doet mij heeeeel veeeel denken aan Pim en consorten.

Waar ze gisteren zowel in netwerk als in nova op werden gewezen.

Dit vind ik nu hypocriet.

Eerst klaagt men dat de Amazigh in het programma van t AEL tekort is gedaan.

Geven ze n standpunt over de kwestie is t weer n "deportatie" standpunt.

Wat er mee wordt bedoelt is dat omdat het AEL, arabisch heet, t nog niet wil zeggen dat het berbers of hun ideaal of onderdrukking door de marokkaanse regering of verwaarlozing in zn geheel van marokko , ontkent of niet steunt of verwerpt!

Arabisch staat dus voor t arabisch islm achtergrond van vele moslims!

Oftewel, t AEL bied ook ruimte voor Imazighen.

AEL is evenveel gerechtigd als 1 ieder ook n buitenlandse politieke mening te hebben !!..

Wat mensen bezighoudt stopt niet bij de grenzen van NL! We hebben n amazigh identiteit maar ook n arabische, n islamitische en ook n europese.

En nu naar de inhoud.

Hoe dan ook t AEL wil zich inzetten voor moslims die zich erin kunnen vinden.

Muslimaah
04-03-03, 12:33
Geplaatst door Mark
Dus jij zat tussen de zogenaamde kutmarokkanen? ;)

Tja in den haag erger je altijd GEELGROEN want dat is hun kleur :corcky:

Ben gewoon n burgertroetje.

Vervang tuk-marokkanen door tuk-Nlsers, en ik had t zelfde geschreven.

K hou gewoon niet van al teveel kabaal.

Ben een saai persoontje.

Al Sawt
04-03-03, 12:43
Geplaatst door rafiq
Ik vond de bijeenkomst goed, en ik vond het goed dat je aan broeder Dyab vragen kon stellen.

Het werd dus niet een afschieten van een verhaal om vervolgens snel richting Antwerpen af te reizen.

Het nieuwste is aan deze heerschap, is dat hij wel interesse heeft voor de problematiek van de jongeren. En een luisterend oor heeft.

Maar de Marokanen zijn zo als ik al eerder heb geschreven geen eenheid. Daarom is het goed dat hij los van de Nederlandse problematiek de deur "komt intrappen".

Cheppi wou denk ik opheldering zo als de meeste broeders en zusters die er waren. Ik ook. Was jij er ook? Ik vond Abu Jajah, best wel scherp en gedegen met zijn antwoorden. Maar naar mijn mening moet hij zich meer openlijker stellen voor niet -Moslims en autochtonen.

rafiq
04-03-03, 14:04
ik zat voorraan langsdie NEDERLANDSE man die over de geschiednis begon en vroeg om retificatie van dat betoog van Abu Jah Jah.

Waar hij gelijk in had.

Dezelfde man die over "wetenschappelijk onderzoek "begon inzake de slachting.

Ik heb die man zijn email,. We houden contact!

rnaj
04-03-03, 14:14
Geplaatst door Muslimaah
Dit vind ik nu hypocriet.

Eerst klaagt men dat de Amazigh in het programma van t AEL tekort is gedaan.

Geven ze n standpunt over de kwestie is t weer n "deportatie" standpunt.

...........

Muslimaah, Sorry, misschien had ik er bij moeten zetten dat dat mijn hollandse inschatting is.
Ik vond het namelijk een beetje raar dat de AEL een thuisland in Marokko wil regelen.
Ik vraag mij af of de Amazigh in Nederland dit wel willen en ik vraag mij af hoe de AEL dit wil regelen.

Simon
04-03-03, 16:08
Geplaatst door rafiq
En dit vondt ik de belangrijkste vraag gesteld door een zuster.

Welke stelling neemt de ael in tegen Marokaanse loverboys die hun zusters uitbuiten en in de prostitutie drijven?


Ik heb al eerder de indruk gehad dat de AEL niet geconfronteerd wil worden met problemen in de eigen achterban en zich dan al snel 'gecriminaliseerd' voelt. Aan de andere kant timmert men wel aan de weg met normen en waarden waardoor jongeren wellicht wat uit de sfeer van het criminaliteit wegblijven. Ik zou ook wel willen weten wat de AEL aan de Marokkaanse draaideurcriminelen gaat doen. In het verleden heeft Jahjah steeds gezegd dat dit een zaak is van de politie. Maar ik denk dat daarmee het laatste woord niet gezegd is.

Simon

Al Sawt
04-03-03, 16:44
Geplaatst door rafiq
ik zat voorraan langsdie NEDERLANDSE man die over de geschiednis begon en vroeg om retificatie van dat betoog van Abu Jah Jah.

Waar hij gelijk in had.

Dezelfde man die over "wetenschappelijk onderzoek "begon inzake de slachting.

Ik heb die man zijn email,. We houden contact! Je bedoelde die gast, die op laatst vroeg waarom er geen electriciteitsschokken bij de slacht toegepast werdt.

lennart
04-03-03, 17:00
Geplaatst door rnaj
Muslimaah, Sorry, misschien had ik er bij moeten zetten dat dat mijn hollandse inschatting is.
Ik vond het namelijk een beetje raar dat de AEL een thuisland in Marokko wil regelen.
Ik vraag mij af of de Amazigh in Nederland dit wel willen en ik vraag mij af hoe de AEL dit wil regelen.

Ik heb het idee dat het doel van Abu JJ met de AEL is een europese migranten partij te worden die de belangen van de arabische immigranten in Europa wil vertegenwoordigen en invloed wil gaan uitoefenen op de niet zo democratische arabische wereld. Als het lukt om dit in heel europa op te zetten dan is het wel degelijk een partij om rekening mee te houden ook voor de arabische wereld. Overigens denk ik niet dat dit Abu zal lukken.

rafiq
04-03-03, 17:48
Beste Al Sawt,

Yep daar zat ik langs. Langs die man. slimme man die ouwe gek.

Muslimaah
04-03-03, 19:25
Geplaatst door rnaj
Muslimaah, Sorry, misschien had ik er bij moeten zetten dat dat mijn hollandse inschatting is.
Ik vond het namelijk een beetje raar dat de AEL een thuisland in Marokko wil regelen.
Ik vraag mij af of de Amazigh in Nederland dit wel willen en ik vraag mij af hoe de AEL dit wil regelen.

Wel de Amazigh Nationalisten willen zelfs n onafhankelijk berberia.

Verdeeldheid binnen marokko.

AEL, steunt een autonomie, maar geen verdeling. Erkent de onderdrukking door de marokkaanse staat van de amazigh.

Maar, in mijn bescheiden opinie, wordt het noorden van marokko in zn algemeenheid verwaarloosd. Daar wonen ook arabisch marokkaans taligen. Echt klassiek arabisch wordt er niet gesproken maar n dialect dat n slap aftreksel is van het klassiek arabisch.

Het nationalisme is mijnsinziens misplaatst. Marokko is noch arabisch nog berbers, maar n vermenging van dit allemaal.


De AEL heeft deze standpunt ingenomen om aan te tonen dat de A=Arabisch niet staat voor superioriteit van arabieren voor zover je van rasechte arabieren kunt spreken, maar voor de gemeenschappelijke arabische/islamitische beschaving cq geschiedenis die we allen delen. Ook de Imazighen.

Dus n reactie op de reactie dat AEL niet zou staan voor de berbers sprekenden onder de marokkanen.

mulan
04-03-03, 19:27
Kan iemand die geweest is bij een van zijn lezingen vertellen of je moet reserveren?????????

Muslimaah
04-03-03, 19:40
Geplaatst door mulan
Kan iemand die geweest is bij een van zijn lezingen vertellen of je moet reserveren?????????

Niet dat ik weet.

Kijk op www.ael.nl


Maar kom wel RUIM van te voren als je n zitplaats wil veroveren :D...

Al Sawt
04-03-03, 21:56
Geplaatst door rafiq
Beste Al Sawt,

Yep daar zat ik langs. Langs die man. slimme man die ouwe gek. Beste Rafiq als ik beter naar de omgeving van die oude man had gekijken, dan wist ik tenminste hoe een mede-debatter er uit ziet.
Dan kon ik een gezicht bij jou postings plaatsen.