PDA

Bekijk Volledige Versie : Doodstraf? Canaris zegt Ja!



Canaris
04-03-03, 12:28
Zo lang ik kan denken , ben ik een tegenstander van de doodstraf.
Ik wilde niet eens de diskussie aangaan over het feit dat het gevaar van de onschuldige onherroepelijk is, ik zag het puur principieel. De mens heeft geen recht over het leven van een andere mens te beschikken.

Zelfs als men 100% zeker kon zijn, was ik tegen.

Langzaam maar zeker merk ik, naarmate ik ouder word, dat enige van mijn persoonlijke dogmen aan het wanken zijn geraakt.

Het thema Doodstraf is voor mij nu eerder in het berijk van voorzichtig positief gekomen

wat is er gebeurd?

Ik geloof dat jullie in Nederland er nog niets over hebben gehoord, maar op het moment staat heel duitsland en Oostenrijk stil. Mensen kotsen spontaan hun eten op straat uit en menigeen met wie men erover spreekt krijgt tranen in zijn/haar ogen. Het thema is zo afgrijselijk, dat zelfse de boulevaard bladeren er voorzichtig mee omgaan wel wetend, dat anders de Psychotherapeuten Nachturen moeten gaan vergeven

Pascal
Een Jongen van 5 jaar oud, 16 kilo blond.

pascal is door 12 mensen waarvan 4 vrouwen, zo lang verkacht dat hij stierf. 12 uur lang heben deze "mensen" alles onvoorstelbare met die jongetje gedaan , zo lang tot zijn tere ziel het niet meer aankon en zijn lot in het hiernamaals heeft gezocht.

Ik las het en voelde hoe een ijsmes mijn hart doorsneedt

Wanneer is het onbegrijpbare, begrijpbaar?
Hoe lang wacht de justitie nog tot zij haar doorgeslagen "iedereen verdiendt een tweede kans" -jaren 70- larifari onzin op de vuilnisbuilt van de geschiedenis gooit

Hadden onze voorouders zo ongelijk met hun barbaarse rechtsysteem? Veel dommer als wij waren zij ook niet.

Voel ik mij beter wanneer het princiepe van "reintergratie" wordt vervangen door wraak en slaap ik beter wanneer ik weet dat deze monsters op de elektrische stoel komen. Het antwoord is even simpel als afgrijsleijk

ja.

Mark
04-03-03, 12:33
Nope, levenslang met dwangarbeid. De economie heeft goedkope arbeidskracht nodig!

lennart
04-03-03, 12:33
Pas maar op, straks ben je ook voor het afhakken van handen als straf voor dieven.

Mark
04-03-03, 12:38
Rape Victim Hunts Down and Kills Rapist

After being gang raped for four hours by a group of three men, in East London, South Africa, the 35-year-old female victim hunted down one of the rapists and killed him with a kitchen knife.
The woman, whose name is being withheld, was shorty detained by police before being released with a warning. She will appear in court on Tuesday on charges of murder.
Police have already arrested the other two suspects. They will appear in court on Monday on charges of rape.
Source: www.iol.co.za

Tomas
04-03-03, 12:41
Ik vraag mij wel eens af wat NL zou doen als ze per ongeluk OBL in de vingers kregen.

Uitleveren aan de VS? Dat mag toch niet, aangezien hij daar kans heeft op de doodstraf. Dus wat dan? Snel op een vliegtuig richting Noorwegen en niks zeggen tegen de Noren? Of echt hier veroordelen tot levenslang en na 10 jaar weer weekeindjes vrijlaten...?

Zou het wel willen weten.

Mark
04-03-03, 12:43
Geplaatst door Tomas
Ik vraag mij wel eens af wat NL zou doen als ze per ongeluk OBL in de vingers kregen.

Uitleveren aan de VS? Dat mag toch niet, aangezien hij daar kans heeft op de doodstraf. Dus wat dan? Snel op een vliegtuig richting Noorwegen en niks zeggen tegen de Noren? Of echt hier veroordelen tot levenslang en na 10 jaar weer weekeindjes vrijlaten...?

Zou het wel willen weten.

Tomas,

Als dat zou gebeuren dan zou de CIA hem binnen 3 uur op een vliegtuig hebben en zouden wij het 3 weken later te horen krijgen.

Mark
04-03-03, 12:59
Zoals onlangs weer eens is bewezen vallen praktisch alle verkrachters en pedofielen in herhaling.

Ik geef echt helemaal niets om deze mensen en hun zogenaamde recht op een tweede kans. Deze nutteloze karikaturen van mensen moet je tot hun dood opsluiten en verplicht laten werken.

Ook TBS met therapie is geldverspilling. Het helpt niet en waarom zou je dit doen als je ze nooit meer vrijlaat?

Het recht van mogelijke slachtoffers weegt voor mij oneindig veel zwaarder dan de zogenaamde rechten van deze wezens.

lennart
04-03-03, 13:01
Geplaatst door kaassietoch
Als je nou eens uit je demagogische torentje was gestapt en tot je door had laten dringen waar Canaris op doelt. De zware vergrijpen dus. Maar bij jou triggerde zijn reactie een uiteraard begrijpelijke instinctieve reactie, er werd immers aan en dogmaatje van je geknabbeld en dat vereist verontmenselijking van de dogmaknager. Dat is waarom je naar het wapen van deze wat zieke overdrijving greep, tsss.



Oh boehoe. Hij hanteert zelf ook nogal wat dogma's over de sharia en als je dan toch deze barbaarse straf wil invoeren waarom niet al die andere barbaarse straffen.

Ik vind de doodstraf bruut en barbaars. Iets waar je eigenlijk niet eens over zou moeten nadenken.

Canaris
04-03-03, 13:04
Ik neem aan , dat je het woordje

POLEMIEK

kent

Canaris
04-03-03, 13:13
denk er maar even over na

Saarbrücken – Der kleine Pascal Z. (5) aus Saarbrücken, ein niedlicher Junge mit Lausbuben-Lächeln. Er wurde Opfer eines brutalen Kinderschänder-Ringes.
Mindestens 14 Erwachsene quälten ihn im Hinterzimmer einer Bahnhofskneipe, unter ihnen fünf Frauen. Die Sex-Hölle war nur ein mal ein Meter groß, stockdunkel, ohne Fenster. Perverse Männer zahlten am Tresen, fielen dann über den Jungen her. Alle kannten sich. Sie lachten und tranken Bier, während ihr Opfer Todesqualen durchlitt.

Am Ende brachten sie Pascal einfach um, verscharrten die Leiche in einer Kiesgrube.

Die Bestien haben den Mord gestanden! Kripo-Chef Peter Steffes gestern: „Es gibt mehrere übereinstimmende Geständnisse. Wahrscheinlich wurde der Junge am Tag seines Verschwindens am 30. September 2001 getötet.“

Sieben Männer (35–60) und fünf Frauen (38–50) sitzen in U-Haft. Der Verdacht: gemeinschaftlicher Mord! Zwei weitere Bandenmitglieder wurden bereits wegen schweren sexuellen Missbrauchs verurteilt.

Hauptverdächtige und Chefin der abscheulichen Verbrecherbande war Christa W. (50), die Wirtin der „Tosca-Klause“. Sie und ihre Freundinnen arbeiteten in der Kneipe als Prostituierte. Ihr eigener Pflegesohn (7) wurde zum ersten Sex-Opfer, schon als Dreijähriger. Ein Ermittler: „Im Nebenraum der Kneipe wurden mindestens drei Kinder missbraucht, auch ein Mädchen. Die Wirtin bekam Geld dafür.

“http://www.bild.t-online.de/BTO/news/2003/feb/27/pascal/pascal__pic,property=Bild.jpg

plexus
04-03-03, 13:20
..deze gasten verdienen geen 2de kans...nooit!

Simon
04-03-03, 13:29
Ja het is misselijkmakend. Dus ik begrijp het best dat je dan voor de doodstraf bent. Maar je hebt hier ook wel een aardig voorbeeld gevonden waarvan ik dan maar hoop dat het zeer uitzonderlijk is. Maar misschien sus ik mijzelf daarmee. Misschien naakt in een kooi opsluiten met hitsige gorilla's? Maar ja, is weer zielig voor die gorilla's.

Voorlopig heb ik meer last van draaideur criminelen waar onze maatschappij geen oplossing voor weet.

Simon

manc
04-03-03, 13:32
Ik zeg het niet vaak over mensen, maar voor dit soort figuren bidt ik op mijn blote knieen dat er een hel bestaat. En een hemel voor dat arme knaapje. Hoe kan een mens, met een ziel zoiets met zo'n knaapje doen?

Maar goed, tegen de doodstraf blijf ik, uit de grond van mijn hart. De enige 'lijfstraf' waar ik accoord me kan gaan is sterilisatie van dit soort verkrachters.

lennart
04-03-03, 13:33
Geplaatst door kaassietoch
[B]Hahaha grappenmaker, goed beschouwd is die hele Sharia natuurlijk één groot dogma dus daar valt echt niks aan te verliezen. Maar juist die tweede vraag doet je zo dom overkomen, waarom komt het nou voor de tweede keer onder je dakpan niet tot het inzicht dat iemand voor de allerzwaarste misdrijven idd een paardemiddel gerechtvaardigd acht maar voor zoiets lulligs als diefstal niet gelijk aan de o zo beschaafde Sharia methode wil. Nuanceringen zijn gewoon niet je terrein he?


Ah, dus de meest barbaarse straf uit de sharia wel invoeren en de rest van de Sharia afwijzen omdat het zo barbaars is. Ja logisch. Als ik deze logica niet begrijp omdat ik dom ben dan ben ik blij dat ik dom ben.



Mee eens behalve dan dat het een ieder vrij staat om hier gedachten over te hebben daar we in een vrij land leven gelukkig. Deze stelling houdt overigens in dat je de Sharia voor een groot gedeelt zou moeten afwijzen, of vind je lichamelijke straffen ineens niet bruut en barbaars?

De straffen die in de sharia omschreven staan zijn bruut en barbaars, was ik niet duidelijk genoeg voor je?

Mark
04-03-03, 13:34
Simon, je hebt ook van die draaideuren met een hek erin verwerkt waarbij je alleen naar binnen kan en niet naar buiten :duim:

Mark
04-03-03, 13:38
Tja, aangezien ik niet in God/Allah geloof vind ik dat we deze mensen maar in dit leven moeten straffen.

Misschien dat dat maar beter is just to be sure!

Canaris
04-03-03, 13:49
Ik begrijp julie wel en we liggen niet zo ver uit elkaar .

Ik wil nog even aangeven , voor het geval dat het niet voor iedereen duidelijk is, waar het absoluut eenmalige hierin ligt

Pedophielen zijn er veel. Veel te veel.
Dat Kinderen door Pedophielen zijn vermoord is helaas ook een treurige alle daagse routine geworden.

Mijn mening over dit soort monsters, dekt zich waarschijnlijk met die van iedereen, en heb nog nooit , zoals in dit geval , naar de doodstraf geroepen.

Dat men het TBS afschaffen moet en dit soort tuig hun leven weg moet sluiten lijkt mij , en voor het overgrote deel van de bevolking (met uitzondering van onze geite wollen sokken justitie) duidelijk.

Wat maakt het geval "Pascal" zo uniek in zijn misselijkmakendheid.

Dit is niet de moord van een individu , van een psychopaat.

Nee 14 ( niet 12 zoals ik schreef) mannen en vrouwen ( nog afgrijselijker als je het mij vraagt) komen samen om een orgie te vieren op kosten van een 5 jarig kind,

Niemand van dei 14 die zegt "gaan we hier niet te ver" Niemand die opkomt voor dit knaapje

14 mannen en vrouwen (nog een keer vrouwen!!) zuipen, geilen, verkrachten een hulpeloos kind , wat waarschijnlijk bij elke van die 14 dacht "misschien help die me wel"

Nee 14 mannen& vrouwen kunnen niet collectief psychopatisch zijn.
Die hebben een onbegrijpellijke geilheid, sadisme en verachting voor een 5 jarig kind uitgeleefd. Samen , collektief.

de hele wereld heeft het altijd weer over misterieuse snuff movies. wat is dit? Een geleefde snuff movie, met als offer een 5 jarig ventje. Op dezelfde dag nog ontbeten bij zijn moeder, op weg naar de kleutertuin. Een paar uur later 9 penissen en 5 kutten in en om zich heen.
Kan men zich voorstellen wat men moet doen om zijn kind dood te martellen?

DOOD
DOOD
DOOD

Het spijt me, maar ik kan niet anders. Ik zie mijn zoontje (14 maanden) en het is alsof een eiskoude hand mijn hart omklammert. Wat kan ik in Godsnaam doen om hem te beschermen tegen dit soort afgrijsleijke monsters

14 !!!!!!!!!!!

~Panthera~
04-03-03, 13:53
Geplaatst door Mark

Het recht van mogelijke slachtoffers weegt voor mij oneindig veel zwaarder dan de zogenaamde rechten van deze wezens.
--------------------

Laten de "slachtoffers" hier in Nederland DAAR nou bitter weinig van merken.
ALS mensen al naar buiten komen met wat hun gebeurd is, worden ze nl nog zeer regelmatig voor gek versleten of met de nek aangekeken.
Dus laat het vermeende "recht" wat ze hier in Nederland hebben, maar zitten.
En ja..ik spreek uit ervaring.
En ja..ik kots er op.
En ja..ik ben dus pissig.
En nee..ik ben niet voor de doodstraf.

Mark
04-03-03, 13:54
Canaris,

Er lopen veel slechte mensen rond. Het is gewoon belangrijk om ons daartegen te beschermen.

Sommige mensen zijn gewoon zieke psychopaten, ook in groepen.

Verder zou ik niet teveel blijven hangen in het bedenken hoe het geweest moet zijn en hoe zij dachten... daar heb je alleen jezelf mee.

Je kunt vaak lezen hoe mensen de meest afgrijselijke dingen bij elkaar aandoen. Sadisme en eindeloze martelingen die je je nauwelijks kunt voorstellen. Mensen die als wegwerpartikelen worden misbruikt en bij het vuilnis worden gezet.

Troost je in het geloof dat dit allemaal het plan van God is, ik weet wel beter. De realiteit is gewoon erg....

Its a sick sad world.

Canaris
04-03-03, 13:56
Mrk

je hebt gelijk.

maar als vers gebakken vader kan ik niet gewoon mijn schouders ophalen en weer in mijn routine stappen.

Mark
04-03-03, 13:59
Ja ... soms is het ook goed om niet alles van je af te zetten.......

Canaris
04-03-03, 14:02
Misschien is dit wel therapie.
Wanneer je zoiets leest , is het goed , het van je af te schrijven.

manc
04-03-03, 14:14
Geplaatst door Canaris
Mrk

je hebt gelijk.

maar als vers gebakken vader kan ik niet gewoon mijn schouders ophalen en weer in mijn routine stappen.

Nee, dat is waar. Je kan wel zorgen dat jij de beste vader zult blijven zijn die je zoon zich kan wensen. Mijn maag draaide om, ik werd misselijk toen ik je artikeltje las, niet eens kwaad, meer een donker gevoel in de buik, in het hooft in het hart, maar tegen de duisternis is alleen het licht bestand. Hoewel ik de vader of de buurman van dit jongetje *direkt* zou vergeven als hij eigenhandig deze 'mensen' een voor een de kop er af zou schieten is het de taak van de maatschappij om geen rechtssysteem gebaseerd op wraak, dood en marteling te creeeren. Daar geloof ik heilig in.

Sowieso is de dood te onheroepelijk, te definitief en iets waar mensen niet op die manier mee om horen te gaan, daarnaast moet je je zelf maar eens afvragen *waar* de grens ligt tussen het doden van een misdadiger en het opsluiten. Schuld, straf en rechtvaardigheid zijn zaken die niet vastomlijnd zijn, ze zijn rekbaar, veranderlijk en relatief. De doodstraf voldoet dus vanwege ethische, morele en practische gronden niet.

~Panthera~
04-03-03, 14:14
Geplaatst door kaassietoch
En helemaal mee eens. Ik maak me hier niet hard voor een inhumane behandeling van misdadigers maar ik begrijp niks van discussies over twee mannen op een cel (voor pak hem beet de lichte vergrijpen dus na een jaar ofzo weer achter de rug) terwijl er met de positie en begeleiding van slachtoffers, die daar vaak de rest van hun leven mee zoet zijn nagenoeg niks gedaan wordt. Nog niet het geringste beetje initiatief is er bij een willekeurige minister van justitie en ondergeschikten ooit ontwikkeld op dit gebied. Stom.
----------------------

Precies.

manc
04-03-03, 14:16
Nog niet het geringste beetje initiatief is er bij een willekeurige minister van justitie en ondergeschikten ooit ontwikkeld op dit gebied. Stom.

Idd.

sil
04-03-03, 14:37
Kwaadheid was ook niet direct wat ik voelde toen ik dit las,wel verbijstering dat zoiets kan,ik zie ook steeds een blondharig kind voor me.Wat dat voor lui zijn dat kan ik niet begrijpen,ik zou wel eens willen weten wat hun aanzet om ziets te doen,want iemand die normaal is kan dat niet.misschien drugs o.i.d.De doodstraf ben ik niet alleen tegen,maar vind ik ook te makkelijk voor zulke lui,een 2e kans moeten zij ook niet krijgen,net zo min als pedo's en verkrachters.T.B.S is voor zulk tuig ook niks.Ik zou zeggen 12 uur p.d ZWARE lichaamlijke arbeid en dan geboeid alleen in een cel zonder licht en eten alleen maar wat ze echt nodig hebben en geen kruimel meer.
zoiets hoort niet onder de mensen,een beest is nog meer waard.


Sorry moest het even kwijt.

Waiting
04-03-03, 14:45
Ik vind dat voor dergelijke misdaden levenslang ook levenslang moet zijn zonder de mogelijkheid om eerder vrij te komen.
En toch, moeten ook alle zware criminelen onderzocht worden op psychische aandoeningen.

Dit is overigens een gruwelijke misdaad en ik begrijp precies waarom je dan even nadenkt over de doodstraf, dat gevoel had ik ook even toen ik het las.

Canaris
04-03-03, 14:52
Bman

Je hebt een mooie zin geschreven die ik nog even wil aanhalen

tegen de duisternis is alleen het licht bestand.

tsja, je hebt gelijk denk ik.

Ga na mijn werk even een klein kaarsje aansteken.
Fiat Lux zo te zeggen

manc
04-03-03, 14:57
Geplaatst door Canaris
Bman

Je hebt een mooie zin geschreven die ik nog even wil aanhalen

tegen de duisternis is alleen het licht bestand.

tsja, je hebt gelijk denk ik.

Ga na mijn werk even een klein kaarsje aansteken.
Fiat Lux zo te zeggen

Lux triumfator est! ;)

Canaris
04-03-03, 15:09
Semper et ubique.

http://www.debevec.org/FiatLux/media/images/S/stp1CGW.0560.m.jpg

Waterval
04-03-03, 15:22
En het volgende drama diende zich alweer aan.....



:jammer:

Simon
04-03-03, 15:46
Geplaatst door Canaris
maar als vers gebakken vader kan ik niet gewoon mijn schouders ophalen en weer in mijn routine stappen.

Toch is de kans dat je kind wordt doodgereden door een lul die 70km per uur over een woonerf rijdt met zijn auto omdat hij snel naar een afspraak moet veel groter. Ik bedoel, de gevaren van het 'alledaagse' zijn zoveel groter dan dit soort monsterverhalen waarop je je angsten kan projecteren. Een kinderslotje op een keukenkastje is belangrijker.

Simon

Zara
04-03-03, 16:00
Tfoe walchelijke mensen. Kvind dat de ouders alles met deze vieze mensen mag doen. Laat hen de straf bepalen. En de overheid moet dan ervoor zorgen dat die uitgevoerd wordt. Want een schot in de nek als doodstraf is mij iets te makkelijk. En al helemaal niet lekker levenslang troefen in de meest comfortabele gevangenissen. Stuur ze dan ergens naar marokko waar een cola fles in hun aars wordt gestopt als inwijding.

manc
04-03-03, 16:15
Geplaatst door Zara
Tfoe walchelijke mensen. Kvind dat de ouders alles met deze vieze mensen mag doen. Laat hen de straf bepalen. En de overheid moet dan ervoor zorgen dat die uitgevoerd wordt. Want een schot in de nek als doodstraf is mij iets te makkelijk. En al helemaal niet lekker levenslang troefen in de meest comfortabele gevangenissen. Stuur ze dan ergens naar marokko waar een cola fles in hun aars wordt gestopt als inwijding.

Zamzam of Mecca cola toch?

Al Sawt
04-03-03, 16:31
Geplaatst door J.M.T.
Geen doodstraf! Nooit! Zet ze op een eiland - laat ze zeewater of zand scheppen, Dat is toch ook een vorm van doodstraf?
Want jij wilt ze van de honger en dorst laten sterven.

Tomas
04-03-03, 16:37
Als het verhaal werkelijk zo onmenselijk wreed is zoals hier wordt geschetst, dan is de doodstraf ook de enige humane straf.

Als de dader nooit berouw krijgt is gevangenschap zinloos. En als je in zo'n geval wel berouw zou krijgen, dan kan je maar beter dood zijn, lijkt mij. Je zal het maar op je geweten hebben.

Al Sawt
04-03-03, 16:40
Het is eerst verstandig om een DNA-bank op te zetten, met de DNA van alle Nederlanders en de gene die voor een korte periode in Ned verblijven. Alleen zo kun je de meeste zedenmisdrijven oplossen. En mocht er een doodstraf bestaan, dan is de kans dat er een onschuldige terechtgesteld wordt klein.

~Panthera~
05-03-03, 01:01
Geplaatst door J.M.T.
Panthera



Ik ben geintrigeerd: "wat ZE hier in Nederland hebben" "ze" - daar hoor jij niet bij.

Sorry te hjoren dat je slachtoffer geweest bent, maar als mij zoiets zou gebeuren dan zijn mijn familie en vrienden de klos - die moeten dan eindeloos luisteren naar mijn misere. Ik heb er geen regering voor nodig!
---------------------------------

Bij mensen die een mening hebben als jij, hoor ik ook liever niet, als je het niet erg vind.
En verder bepaal jij uberhaupt niet waar ik wel of niet bij hoor, gelukkig.
En verder heb je niks meegemaakt, zeg je zelf, dus je weet niet waar je het over hebt. bespaar me je gebazel dan ook maar.
En over het feit dat "je" de "regering niet nodig" zou hebben: je weet niet half blijkbaar hoe afhankelijk je nu al bent, om van allerlei instellingen nog maar niet te spreken.
Ga maar eens een maand zonder gas en licht zitten bijvoorbeeld, of zonder je gemeentelijke vuilnisophaaldienst, dan kom je er wel achter hoe "niet" afhankelijk je werkelijk bent.
Stuk onbenul.

Waar ik het over heb, zijn bv diegene (niet ikzelf, voor alle duidelijkheid,maar iemand in mijn naaste omgeving) die als 3 jarige, de idioterie van verkrachting WEL heeft overleefdt en daar NU nog de lichamelijke en psychische gevolgen van ondervindt.
Probeer je maar voor te stellen hoe een kind er van 3 uitziet na zoiets, misschien wordt je een beetje misselijk. Ik wel nl.
Heb je dan de "regering" nodig, om de doodeenvoudige reden dat je niet meer in staat bent om te werken, DAN wordt je A: walchelijk behandeld door het GAK en weer een UITVRETER genoemd door de maatschappij, omdat je in de wao loopt . enz enz.
Zover gaat het "meeleven" met de slachtoffers dus.
Zit dus een behoorlijk gat tussen wat "men" blijkbaar zogenaamd vindt en wat voor de slachtoffers de REALITEIT is.
DAAR had ik het over.
Ik zelf heb inmiddels al lang schijt aan deze maatschappij, want inderdaad, ik heb al lang geleden geleerd hoe hypocriet die in elkaar zit.