PDA

Bekijk Volledige Versie : Extreemrechts demonstreert tegen Rotterdamse moskee



NIS1
05-03-03, 10:28
Extreemrechts demonstreert tegen Rotterdamse moskee

Uitgegeven: 5 maart 2003 10:13

ROTTERDAM - De extreemrechtse Nieuwe Nationale Partij (NNP) demonstreert zaterdag in Rotterdam. Motto van de demonstratie is 'Stop islamisering, moskee nee'. De gemeente heeft toestemming gegeven voor de protestoptocht in Rotterdam-Zuid.

Het protest van de NNP richt zich tegen de bouw van de grote Essalaam moskee aan de Colosseumweg in de deelgemeente Feijenoord. De partij is daar onder meer tegen wegens de 50 meter hoge minaretten die het gebouw krijgt.

De NNP heeft twee vertegenwoordigers in de deelraad van Feijenoord: Jan Teijn en Florens van der Kooi. Teijn zat in 1994 al voor de Centrum-Democraten in de gemeenteraad en stapte in 1996 over naar de CP'86. Van der Kooi en Teijn houden zaterdag een toespraak op de plaats waar de moskee komt.

-----------------

Wat voel ik me toch cool, als Moslim :lole:

Canaris
05-03-03, 11:00
Kaalkoppen met een IQ van een hete zomerdag , proesteren tegen alles wat niet in hun kleine wereld beeld past.

Betekend niet dat het bouwen van Moskeen met Saudie Geld , geen item is , over welke gediscussieerd moet worden

June 5, 1967
05-03-03, 13:47
Jammer dat ze weer extreem rechts waren...had er zelf wel willen staan zolang de moskee een bron is van fundamentalisten en extremistische leeghoofden hoeven die niet meer gebouwd te worden.
Of bouw ze lekker in het land van oorsprong, moeten wij eens proberen een kerk te bouwen in een arabische land..


:nl:

En mocht hij er toch komen kunnen we altijd nog proberen om tussen de 2 torens in te vliegen. :usa: :usa: :usa:

lpg4life
05-03-03, 13:48
De Shayk had ook kunnen investeren in sportvoorzieningen in de buurt of financieel kunnen bijdragen aan het opknappen van woningen, in Hillesluis (=Rotterdam-Zuid)

Ontwikkelingshulp??

lpg4life
05-03-03, 14:28
Blijkbaar had onze gulle vriend voor een mooie Moskee wel een paar centjes over terwijl ik denk dat de bewoners van Hillesluis meer hebben aan een behoorlijke woning en voorzieningen waaronder een Moskee. Dan maar een wat kleiner minaretje maar wel een club waar Moarokkanse jongens na school een balletje kunnen trappen.

Ik begrijp jouw reactie niet helemaal.
Wat zit jou nou precies dwars? Het feit dat er een moskee komt
met een grote minaret of het feit dat die arme Marokkaanse jongens in Hillesluis nergens een balletje kunnen trappen?

lpg4life
05-03-03, 14:43
Het staat er toch: beide.


Joh?

Ik zie dat het er staat, maar ik geloof niet dat jouw prioriteit bij die Marokkaanse jongens ligt. Dus begin er alsjeblieft ook niet over!

Mark
05-03-03, 14:45
Ik ben voor!

Meer hoogbouw in Rotterdam! Dat kan veel hoger!!! :)

Rotterdam Wereldstad!

:cool:

krimo84
05-03-03, 14:53
Hey june !
je hebt niet echt kennis verschaft voordat je je opmerkingen maakte over de moskee, he ? Want dan had je kunnen weten dat er in Marokko, Algerije, Tunisie,Egypte, Libanon, Syrie, Jordanie, Palestina enz. heel veel kerken zijn en heel vaak ook synagogen !
Als ik in Tanger, Marokko rondloop zie ik minstens 5 kerken en een synagoge ! Waarvan 2 grote kathedralen voor katholieken, een anglicaanse kerk,een orthodoxe kerk en een protestantse kerk ! In andere marokkaanse steden komen er ook kerken en synagoges voor ! Ook worden die nog steeds goed onderhouden door de Marokkaanse overheid. De rabijnenfamilie Cohen was eeuwenlang geleden gevlucht wegens vervolging van portugal naar marokko ! in Marokko konden ze gerust hun synagoges bouwen en alles doen wat ze maar willen ! maar als er nu een moskee in het westen wordt gebouwd vergeet iedereen dat christelijke en joodse minderheden altijd de vrijheid en bescherming kregen in de Arabische wereld ! En ondanks dat zionisten de staat israel oprichtten zijn joden (behalve wat kleine opstootjes met opgeschoten jongeren) prima beschermd in bijvoorbeeld Marokko. de christenen hebben haast geen moeilijkheden ondervonden.
Dus kom niet lullen met je kleine Sorensen-wereldbeeld !

rebelgirl
05-03-03, 15:10
Geplaatst door June 5, 1967
Jammer dat ze weer extreem rechts waren...had er zelf wel willen staan zolang de moskee een bron is van fundamentalisten en extremistische leeghoofden hoeven die niet meer gebouwd te worden.


In dat geval mogen alle kerken in Staphorst en andere zwarte kousen gemeenten met de grond gelijk worden gemaakt.

Trouwens, bij deze een oproep aan de sheik: in Drenthe missen we nog een hele grote, protserige, met twee minaretten of meer getooide moskee. Al nemen we ook wel genoegen met een wat kleinere.

lpg4life
05-03-03, 15:15
Ik durf me openlijk weinig enthousiast uit te spreken over een protserige mega Moskee en in jouw onderbuikje heb je al weer de blanke racist van me gemaakt die niet te vertrouwen is.

Ik geloof absoluut in gemeenschapsvoorzieningen zoals sportaccomodatie, ook voor Marokkaanse jongens, wat zeg ik juist voor Marokkaanse jongens. Het is een manier om dat soort jongens groepszin en verantwoordelijkheidsgevoel bij te brengen en ze vinden het nog leuk ook Verveling in combinatie met de straat is het grootste gevaar voor opgroeiende Marokkaanse adolescenten en een voetbalclub is een uitstekende pogingen om te voorkomen dat jongens het slechte pad op gaan. En als Hollanders recht hebben op deze voorzieningen, waarom Marokkanen dan niet? [QUOTE]

De Hollandse schijnheiligheid druipt er van af. Jij bent tegen de komst van een Moskee PUNT. Mij kun je niet wijsmaken dat de behoeften van Marokkaanse jongeren jou ter harte gaan.
Het argument is voor jou simpelweg mooi meegenomen.
[QUOTE]Verder ben jij wel de laatste die bepaalt waar ik het wel of niet over heb, snappie?

Doe wat je niet laten kunt. Ik heb gewoon een enorm hekel aan hypocrisie.

lennart
05-03-03, 15:21
Geplaatst door kaassietoch
Het staat er toch: beide.

Jammer dat de VVD en CDA voor beide geen geld wil vrijmaken. Dus zijn moslims voor het bouwen van moskeeen weer afhankelijk van Saoudi's geld.

000NobelPrizes
05-03-03, 15:25
Geplaatst door June 5, 1967
Jammer dat ze weer extreem rechts waren...had er zelf wel willen staan zolang de moskee een bron is van fundamentalisten en extremistische leeghoofden hoeven die niet meer gebouwd te worden.
Of bouw ze lekker in het land van oorsprong, moeten wij eens proberen een kerk te bouwen in een arabische land..



Die belachelijke Saudi's bijvoorbeeld, tolereren inderdaad geen bouw van kerken voor de christenen aldaar. Dus moeten wij het goede voorbeeld geven dat godsdiensten WEL naast elkaar kunnen bestaan.

En shoot me, maar wordt er in Amsterdam West geen mooie grote moskee gebouwd binnenkort, met een voor iedereen toegankelijk cultureel centrum? Lijkt me razend interessant.

Zo hoort het, wat ik je brom.

PS: Die moskee zal worden gebouwd door joodse architecten :D

HNKL
05-03-03, 15:28
Extreem-rechts in Rotterdam dat kan niet,vorig jaar zijn ze de k geslagen door de Feyenoord-aanhang plus Molukkers.Van die sneue gasten met Hitler-snorretjes.
De enige keer dat ik problemen heb gehad met uitgaan was met nazi´s,groep van 20/30 man m´n auto helemaal kapot geslagen.En die NSB-politie in Nederland deed helemaal niets.

Marsipulami
05-03-03, 16:10
Geplaatst door kaassietoch
Juist maar helaas werkt het in de NL nog steeds zo dat wanneer een item geassocieerd raakt met 'extreem rechts' gelijk iedereen zich er van afkeert, bang om vingers te branden. En dat betekent dat de Shayk die achter deze Moskee zit toch zijn zin krijgt en zonder problemen zijn protserige en dure Moskee kan gaan bouwen recht tegenover een verlopen achterstandswijk. De Shayk had ook kunnen investeren in sportvoorzieningen in de buurt of financieel kunnen bijdragen aan het opknappen van woningen, in Hillesluis (=Rotterdam-Zuid) al 25 jaar absolute noodzaak en nooit echt goed gebeurd, maar nee het is het opstapje naar de hemel voor deze Shayk geworden. En ik blijf het me afvragen: Erfpachtbeleid is niet aan de orde geweest, bestemmingsplan in een vloek en een zucht gewijzigd..... Ik snap heel goed waarom deze klojo's mogen demonstreren.

Nou, nou, Kaassietoch doet zelfs geen moeite meer om te verbergen dat hij het kamp van extreem-rechts kiest. Je stijgt alweer in mijn achting Kaassietoch: je posts worden steeds minder hypocriet en schijntolerant. Doe zo voort.

000NobelPrizes
05-03-03, 16:22
Geplaatst door Marsipulami
Nou, nou, Kaassietoch doet zelfs geen moeite meer om te verbergen dat hij het kamp van extreem-rechts kiest. Je stijgt alweer in mijn achting Kaassietoch: je posts worden steeds minder hypocriet en schijntolerant. Doe zo voort.


Misplaatst links gebral, Mars. Wat zijn verder je tegen-argumenten op Kaassie's betoog dat hij tegen een protserige moskee is TERWIJL de rest van de omgeving harder dat geld nodig heeft voor leefbaarheid?

sil
05-03-03, 16:32
Geplaatst door lpg4life
Joh?

Ik zie dat het er staat, maar ik geloof niet dat jouw prioriteit bij die Marokkaanse jongens ligt. Dus begin er alsjeblieft ook niet over!

Ik denk dat jij dan te weinig gelezen hebt van Kaassie.
En hij heeft nog gelijk ook,waarom moet daar zo'n kolossaal gebouw komen dat helemaal niet in de omgeving past

Marsipulami
05-03-03, 16:36
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Misplaatst links gebral, Mars. Wat zijn verder je tegen-argumenten op Kaassie's betoog dat hij tegen een protserige moskee is TERWIJL de rest van de omgeving harder dat geld nodig heeft voor leefbaarheid?

Een moskee is een plaats van gebed een plaats waar mensen kunnen leren om een beter mens te worden. Een plek waar mensen worden opgeroepen om solidair te zijn met elkaar, hun ouders en hun buren te respecteren. Een moskee is een eerbetoon aan God, enz... Een moskee bevordert de leefbaarheid van een wijk veel meer dan al die subsidieverslindende flutprojecten van Kaassietoch die assimilatie tot uiteindelijke doelstelling hebben. Ik vind dat moslims veel beter geplaatst zijn om te oordelen wat er nodig is voor de wijk waarin ze zelf leven.

000NobelPrizes
05-03-03, 16:40
Geplaatst door Marsipulami
Een moskee is een plaats van gebed een plaats waar mensen kunnen leren om een beter mens te worden. Een plek waar mensen worden opgeroepen om solidair te zijn met elkaar, hun ouders en hun buren te respecteren. .

Kul. Kul kul kul. In de islamstaten staan al ik weet niet hoe lang moskeeen, en als iedereen daar eeuw in eeuw uit leert elkaar te respecteren en een beter mens te wezen, vanwaar dan die puinhoop?

Sjonge jonge jonge, je praat nu als een radicale fundi die ervan uitgaat dat de islam Het Antwoord is op alles. Dat denken de communisten nou namelijk ook, en de fascisten ook. Griezel.

Marsipulami
05-03-03, 16:53
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Kul. Kul kul kul. In de islamstaten staan al ik weet niet hoe lang moskeeen, en als iedereen daar eeuw in eeuw uit leert elkaar te respecteren en een beter mens te wezen, vanwaar dan die puinhoop?

Sjonge jonge jonge, je praat nu als een radicale fundi die ervan uitgaat dat de islam Het Antwoord is op alles. Dat denken de communisten nou namelijk ook, en de fascisten ook. Griezel.

De meeste Nederlanders lijden aan het onvermogen om eigen opvattingen en cultuur even tussen haakjes te plaatsen. Om rekening te houden met de wil en de wens van een belangrijk deel van de inwoners van die wijken. Dat lijkt me een evidentie. Het is niet nodig dat de autochtonen daar tegen wil en dank hun kijk op de zaak weer eens gaan opdringen aan mensen van allochtone origine.

Marsipulami
05-03-03, 16:58
Geplaatst door kaassietoch
Lees dan eens blinde vogelpestkip:

Oh ja, ik heb hier nog nooit gezegd dat ik tegen de Moskee op zich ben, sterker nog die Essalaam moskee zit er al, maar nu nog in de Rosestraat. Ik zie alleen absoluut niks in een poenerig speeltje van een fundamentalist terwijl de buurt eromheen van de ellende in elkaar stort,

En je gaat mij echt niet wijsmaken dat een buurt opknapt als de dichtgetimmerde huizen blijven staan maar dan nu in de schaduw van Essalaam Pullman deluxe.

Maar OK Mars, jij laat de Moslims dus liever in versleten huizen wonen, de echte filantroop laat zich natuurlijk niet kennen. Ik denk dat jij best wel vriendjes kan worden met de geldschieter van Essalaam, jullie kunnen elkaar qua paternalisme namelijk wel aardig hebben.

Vervallen woningen zijn het resultaat van een falend Nederlands beleid inzake huisvesting. Een andere reden is de sociaal economische draagkracht van de bewoners. Het is mogelijk dat die draagkracht te klein is omwille van de discriminaties op de arbeidsmarkt waardoor allochtonen minder kans krijgen op de beter betaalde jobs.

Bovendien betaalt de Nederlandse overheid geen halve euro aan die moskeeën dus de Hollanders hoeven daar niet over te zeuren. Ga jij nou al bepalen waar de moslims hun geld aan moeten geven. Paternalist dat je bent.

taouanza
05-03-03, 17:00
WAT IS DIT NOU VOOR BELACHELIJK ONZIN, DAT WE VOOR MOSKEEEN OF WONINGEN HIER IN NEDERLAND AFHANKELIJK ZIJN VAN SAUDIS DIE MEER GELD HEBBEN DAN GOED VOOR HUN IS!!!!

woning en recreatie is verantwoordelijkheid van de regering van de rijke nederland dat in het rijke westen ligt.

als die sheik echt wil helpen dan stuurt hij dat geld naar vluchtelingen in afganistan of door hongergeteisterde afrika of naar bangladesh waar meisje van 8 hun lichaam moeten verkopen voor hun brood.
maar ja dan ziet niemand dat he

sil
05-03-03, 17:30
Geplaatst door Marsipulami
Een moskee is een plaats van gebed een plaats waar mensen kunnen leren om een beter mens te worden. Een plek waar mensen worden opgeroepen om solidair te zijn met elkaar, hun ouders en hun buren te respecteren. Een moskee is een eerbetoon aan God, enz... Een moskee bevordert de leefbaarheid van een wijk veel meer dan al die subsidieverslindende flutprojecten van Kaassietoch die assimilatie tot uiteindelijke doelstelling hebben. Ik vind dat moslims veel beter geplaatst zijn om te oordelen wat er nodig is voor de wijk waarin ze zelf leven.


Je blijft lachen met mars,een echte belgenmop

lennart
05-03-03, 18:23
stel: je bent moslim en wilt een moskee bouwen voor jou en je geloofsgenoten, maar je hebt niet genoeg geld. Je gaat naar de gemeente en vraagt om geld voor een gebedshuis, maar het antwoord is nee. Vervolgens ga je naar een saoudische prins en je krijgt wel geld. Wat doe je?

NIS1
05-03-03, 18:43
Geplaatst door krimo84
Hey june !
je hebt niet echt kennis verschaft voordat je je opmerkingen maakte over de moskee, he ? Want dan had je kunnen weten dat er in Marokko, Algerije, Tunisie,Egypte, Libanon, Syrie, Jordanie, Palestina enz. heel veel kerken zijn en heel vaak ook synagogen !
Als ik in Tanger, Marokko rondloop zie ik minstens 5 kerken en een synagoge ! Waarvan 2 grote kathedralen voor katholieken, een anglicaanse kerk,een orthodoxe kerk en een protestantse kerk ! In andere marokkaanse steden komen er ook kerken en synagoges voor ! Ook worden die nog steeds goed onderhouden door de Marokkaanse overheid. De rabijnenfamilie Cohen was eeuwenlang geleden gevlucht wegens vervolging van portugal naar marokko ! in Marokko konden ze gerust hun synagoges bouwen en alles doen wat ze maar willen ! maar als er nu een moskee in het westen wordt gebouwd vergeet iedereen dat christelijke en joodse minderheden altijd de vrijheid en bescherming kregen in de Arabische wereld ! En ondanks dat zionisten de staat israel oprichtten zijn joden (behalve wat kleine opstootjes met opgeschoten jongeren) prima beschermd in bijvoorbeeld Marokko. de christenen hebben haast geen moeilijkheden ondervonden.
Dus kom niet lullen met je kleine Sorensen-wereldbeeld !


Amen

Wat heb je hier gelijk!! Joden en christenen worden in Marokko op voeten gedragen. Om die reden ben ik heel trots op mijn Marokkaanse afkomst. Helaas verpesten sommige berggeiten het..


"Bow Down"

sil
05-03-03, 18:52
Geplaatst door NIS1
Amen

Wat heb je hier gelijk!! Joden en christenen worden in Marokko op voeten gedragen. Om die reden ben ik heel trots op mijn Marokkaanse afkomst. Helaas verpesten sommige berggeiten het..


"Bow Down"

Moslims worden hier op handen gedragen

taouanza
05-03-03, 19:45
Geplaatst door sil
Je blijft lachen met mars,een echte belgenmop


ja sil wat werkelijk lachen is dat je het wel serieus had genomen als mars vertelde dat een moskee een broedplaats voor haat en terrorisme.

dat de meeste moslims wel naar een moskee gaan om beter mens te worden dat is natuurlijk joke.

van mij mag je in een deuk liggen want het zegt meer over jouw dan moskeegangers

taouanza
05-03-03, 19:48
Geplaatst door sil
Moslims worden hier op handen gedragen

tuurlijk door jouw zeker.

lennart
05-03-03, 20:11
kitscherige overdadige suikertaart


Over smaak valt moeilijk te twisten.

Simon
05-03-03, 20:40
Ik kwam laatst Rotterdam binnen met de trein en kwam daar ook een grote moskee tegen. Het viel mij juist op dat deze moskee nog wel mooi is vergeleken met alle hoogbouw kantoortorens die ik op de achtergrond zag.

Simon

Donna
05-03-03, 21:04
Wat ze in Rotterdam allemaal uitspoken interesseert me echt geen zak. Bouw voor mijn part die hele stad maar vol met moskeeen, want ik zou er zowieso niet dood gevonden willen worden. Er is maar 1 stad erger, en dat is Brussel.

Ik heb niks tegen moskeeen, hoe meer hoe beter. Maar een ding vraag ik me wel af. Waarom nog geen architect erin geslaagd is een mooie combinatie te maken tussen de 'Nederlandse' bouwstijl, en de 'oosterse' stijl van de moskeeen.

Ik heb veel foto's gezien, ook hier op het PB, van christelijke kerken en joodse synagogen in Marokko bijvoorbeeld. Daar houden ze de stijl van een kerk wel aan, maar ze integreren dat heel mooi in de stijl van de rest van de buurt. Dus wit gepleisterde muren, mozaieken enzo..... en dan met een kerktorentje. Dan is het echt een aanwinst.

Ik ben namelijk wel met Kaassie eens dat het een heel maf en surealistisch gezicht is, zo'n enorm oosters bouwwerk in zo'n polderomgeving.

Daarom stel ik voor:

Hou de omvang hetzelfde, maak de minaretten iets kleiner, kies een kleur die bij de rest van de buurt past, en betegel de mozaiekmuren met delfs blauw. Prima compromis toch?

sil
05-03-03, 21:18
Geplaatst door taouanza
ja sil wat werkelijk lachen is dat je het wel serieus had genomen als mars vertelde dat een moskee een broedplaats voor haat en terrorisme.

dat de meeste moslims wel naar een moskee gaan om beter mens te worden dat is natuurlijk joke.

van mij mag je in een deuk liggen want het zegt meer over jouw dan moskeegangers

ik lach altijd om mars want serieus nem kun je hem niet

sil
05-03-03, 21:19
Geplaatst door taouanza
tuurlijk door jouw zeker.

Voor jou een?

Donna
05-03-03, 21:39
Geplaatst door kaassietoch
Juist, bruggenbouwer bij uitstek Donna zet weer eens of voorbeeldige wijze de punten op de i. :duim:

Tsja. Ik heb de hoop op een ban echt al lang geleden opgegeven ;)


Geplaatst door kaassietoch
Alleen wat jij met Rotterdam heb heb ik nou heeeeel toevallig met Amsterdam, pffoee daar kom ik echt alleen als het moet en zelfs dan wil ik zo snel mogelijk weer weg, wat een een over the top hol. En ze moeten daar per se Rotterdam in alles nadoen :engel:

Natuurlijk is Amsterdam over the top. Amsterdam is de meest overgewaardeerde stad in de wereld. Okee, afgezien van Antwerpen dan. En Brussel.

Maar in Amsterdam kun je tenminste nog lachen. Amsterdammers hebben gouwen humor, en dat kun je van Rotterdammers echt niet zeggen.

Daarnaast, als ik in Rotterdam kom, dan begint meteen echt iedereen over Amsterdam te zeiken. Toch een minderwaardigheidsgevoel denk ik, want als er Rotterdammers in Amsterdam zijn, praten we niet eens met ze! Laat staan dat we over Rotterdam gaan zeiken :loog:



Geplaatst door kaassietoch
Brussel vindt ik schattig, je stapt 30 jaar terug in de tijd qua openbaar vervoer, een echte verademing, en de mensen zijn er doogaans erg vriendelijk. Aan lelijke architectuur was ik toch al gewend. ;)

Ongelovelijk. Ik wist niet dat het mogelijk was zo'n lelijke stad te maken. Zelfs dat Koninklijke paleis heeft het echt niet. Helemaal niet zelfs.

Eigenlijk is er maar 1 leuk ding aan Brussel, en dat is dat ene visrestaurant in de slagerstraag/rue boucher. Ook zo'n ONTIEGELIJK irritant iets, dat dubbele taalgedoe. Maak toch eens een keuze, stelletje twijfelaars.

Maar het aller-aller-allerlelijkst is het qartier Europe. Ongelovelijk. Ik heb er geen woorden voor. Dan wordt je plotseling voorstander van precisiebombardementen.



Geplaatst door kaassietoch
Nee dan Antwerpen. Daar is me iets overkomen wat ik nog nooit ergens heb meegemaakt (en dan heb ik toch wel wat landen achter de rug). We stappen met zijn vieren, als twee keurige en rustige stelletjes een ogenschijnlijk leuk en vriendelijk kroegje binnen en op dat moment valt die kroeg stil. Het is de 15 minuten dat we binnen zaten stil gebleven en ik kan wel stellen dat we min of meer zijn weggekeken. Zet dan iets op de deur als: Alleen voor Sinjoren. Wat een ongastvrije kutzooi was dat. Geen wonder dat Vlaams Blok in die stad voortdurend hoog scoort.

Ach, dat is nog niks. Een of andere bizar lelijkfrans sprekende Belg heeft mij een keer bijna een ravijn ingejaagd toen ik hem voor de vierde keer in een uur vroeg wanneer de wegversperring voor het jeugd-wielrennen nou zou worden opgeheven zodat we door konden rijden. Nee, meneertje had wel een short cut. Dat leidde dus tot een ravijn in die ranzige, overgewaardeerde, deprimerende aardennen. Toen we terug kwamen rijden was de held natuurlijk al weg, want Aardennenaren zijn ook nog eens laf, dat blijkt maar weer.

Correctie: In Rotterdam zou ik eventueel, na lang onderhandelen, nog wel dood gevonden willen worden. Vervang de plaatsnaam uit die opmerking maar met de aardennen.

manc
06-03-03, 02:02
Geplaatst door lennart
Over smaak valt moeilijk te twisten.

Helaas wel noodzakelijk in de publieke ruimte.

NIS1
06-03-03, 08:15
Geplaatst door taouanza
WAT IS DIT NOU VOOR BELACHELIJK ONZIN, DAT WE VOOR MOSKEEEN OF WONINGEN HIER IN NEDERLAND AFHANKELIJK ZIJN VAN SAUDIS DIE MEER GELD HEBBEN DAN GOED VOOR HUN IS!!!!

woning en recreatie is verantwoordelijkheid van de regering van de rijke nederland dat in het rijke westen ligt.

als die sheik echt wil helpen dan stuurt hij dat geld naar vluchtelingen in afganistan of door hongergeteisterde afrika of naar bangladesh waar meisje van 8 hun lichaam moeten verkopen voor hun brood.
maar ja dan ziet niemand dat he

Mag ik zeggen, dat die Saoedi's zeker geld sturen naar landen zoals Afghanistan, Bangladesh, Somalie etc. In verscheidene landen financeren ze projecten om de leefbaarheid te stimuleren. Zo ook in Marokko heb je bedrijven, universiteiten en andere complexen die met het geld uit het Midden Oosten worden gefinanceerd. Het is hun goed recht en ook de Amerikanen financeren menig land om hun vieze spelletje te kunnen uitvoeren. Zie de recentelijke poging met Turkije.

De Moskee zal er komen en er gaan meer komen. Respecteer dat er ook andersdenkenden in dit land zijn en zullen blijven. Alleen zo kunnen we met elkaar integreren.. Zoals Abu Jahjah trouwens ook altijd zegt..

Dit was het voor nu!

Mark
06-03-03, 08:24
Geplaatst door Donna
Wat ze in Rotterdam allemaal uitspoken interesseert me echt geen zak. Bouw voor mijn part die hele stad maar vol met moskeeen, want ik zou er zowieso niet dood gevonden willen worden. Er is maar 1 stad erger, en dat is Brussel.




Hou toch op zeg, die fantastische moderne gebouwen in R'dam zijn 100 keer mooier dan die door toeristen, hoeren en reclame verpeste binnenstad van A'dam.

Als je een mooie oude Hollandsche stad wilt zien kijk dan in Leiden, Delft of Schiedam :)

Tomas
06-03-03, 12:49
Geplaatst door NIS1
De Moskee zal er komen en er gaan meer komen. Respecteer dat er ook andersdenkenden in dit land zijn en zullen blijven. Alleen zo kunnen we met elkaar integreren..

Respect?

Ik heb begrepen heb dat deze moskee gefinancieerd wordt door sheiks uit de AE en/of SA, die het bouwen van niet-islamitische religieuze gebouwen in hun eigen land verbieden.

Als je dat geld accepteert heb je niet mijn respect.

Tomas
06-03-03, 13:03
Geplaatst door jood
Godsdiensten geven alleen maar ellende en ellende leidt tot oorlog.

Een wel hele vreemde opmerking voor iemand die zichzelf jood noemt.

June 5, 1967
06-03-03, 13:14
Geplaatst door kaassietoch
Crap deze zag ik pas later door je gekukel met de opmaak.



Nou hier druipt weer de Marokkaanse slachtofferrol en het stelselmatige wantrouwen vanaf. Jij kan gewoon niet tegen het feit dat in Nederland niet iedereen zo verliefd is op een grote kermis Moskee als jij PUNT. Mij kun je niet wijsmaken dat je ook maar een seconde openstaat voor een andere opvatting dan de jouwe. Die Moskee is voor jou simpelweg weer een mooie legitimatie voor je bekrompenheid en gebrek aan inlevingsvermogen.


Oh ja, ik heb hier nog nooit gezegd dat ik tegen de Moskee op zich ben, sterker nog die Essalaam moskee zit er al, maar nu nog in de Rosestraat. Ik zie alleen absoluut niks in een poenerig speeltje van een fundamentalist terwijl de buurt eromheen van de ellende in elkaar stort,

MAG DAT?


sjips kaassie toch wat heb je dat mooi gezegd, kreeg er bijna tranen van in mijn ogen.
Het het niet beter kunnen verwoorden. :Iluvu:

Canaris
06-03-03, 13:15
Canaris staat op en roept Bravo Donna

Kostellijk. Eindellijk weer humor in de tent.

Persoonlijk heb ik niets tegen moskees. Ook niet in een orientalisch pakje. Ik vind ze wel mooi.

Ik heb er iets tegen het feit dat Saudie geld dit bouwt, want (in het duits zegt men ) Wer zahlt schafft an.

Het moge duidelijk zijn , dat die Saudies dat geld echt niet overmaken en dan denken , "ze gaan hun gang maar . Wij hebben onze plicht tegenover de Ummah gedaan"

Lulkoek. Die houden hun vinger in de pap en zullen er alles aan doen, dat in HUN moskee , dat wordt geluld , wat ZIJ willen. En dat de Saudie Islam nu niet bepaald een , voorzichtig gezegd, wereldse Islam is , moge duidelijk zijn.

Als het dan over lelijk hebben .
Vroeger ( snik) reed ik van Capelle (place of birth) naar schiphol en vond de rit mooi. Het was het Nederland zoals we uit "Dag boek van een herdershond " nog kennen.

Nu rij je aan een aaneenschakeling van leijlke goedkoop gebouwde rijtjeshuisjes voorbij , waar je ziet dat een amateur architect weer een fles wijn teveel heeft gezopen en zijn kater met artistieke inspiratie heeft verwisseld.

In 1 ding hebben jullie beid gelijk.
Luik moet de met afstand lelijkste stad ter wereld zijn.
Het is alsof er altijd slecht weer is. De luchtvervuiling laat maar weinig zonnelicht toe. De architecktuur is de mislukte symbiose tussen belgische saaiheid met engelse bekrompenheid. The Balck Country op zijn belgisch

Daarbuiten heeft God ook nog een verrassing voor de Luikers in Petto gehad. Als je in Luik bent geboren kom jer maximaal op je tiende leefdtijd achter dat Luik nog nooit een Miss world heeft voortgebebracht en zal de komende 500.000 ook niet gebeuren. Wat een lelijk volk.

Donna
06-03-03, 13:41
Geplaatst door Mark
Hou toch op zeg, die fantastische moderne gebouwen in R'dam zijn 100 keer mooier dan die door toeristen, hoeren en reclame verpeste binnenstad van A'dam.

Paar dingen:

1) Die gebouwen in Rotterdam zijn alleen maar gebouwd om die schurfterige achterbuurten achter te verbergen. Daarom heten het ook achterbuurten;
2) Amsterdamse hoeren zijn vele malen mooien, stijlvoller, aardiger, vriendelijker, leuker en exotischer dan die Tjechische dozen die jullie op die ranzige keileweg verzameld hebben;
3) Amsterdamse criminelen hebben stijl. Ze dragen mooie kleding, en zijn aardig tegen vrouwen. Rotterdamse criminelen zijn horkerig en lelijk. Onze crimi's zijn dus leuker dan die van jullie :fpuh:
4) Je zou ons dankbaar moeten zijn dat wij die toeristen opvangen, Rotterdam daar hebben ze namelijk nog nooit van gehoord en het is niet dat wij Amsterdammers nou echt zitten te wachten op die toeristen. Wij gedogen ze terwijl jullie iets aan jullie imago proberen te doen, nu inmiddels een project dat al zo'n 25 jaar loopt maar nog geen zichtbare vruchten heeft afgeworpen.
5) Zelfs onze leefbaar afdeling is leuker. Niks geen rechts extreme types, gewoon gezellige horecalui die altijd dronken in de raadszaal zitten. En in tegen stelling tot de 17 dweilen van rotterdam, hebben wij er slechts 2 en ze zitten sinds vorige week in een reservaat.


Geplaatst door Mark
Als je een mooie oude Hollandsche stad wilt zien kijk dan in Leiden, Delft of Schiedam :)

leiden: knap dat stationsplein eens op!
delft: kom eens wat dichter bij Amsterdam zitten als jullie willen dat ik er ga kijken!
schiedam: waar legt dat in vredesnaam? :D

manc
06-03-03, 13:42
Geplaatst door Puk
Van mij mogen ze ook best een moskee in Nederland bouwen. Maar die moet dan wel minstens 500 jaar oud zijn. Die moderne moskeeën zijn echt ongelofelijk lelijk!

Haha, dan moet je in Indonesie eens gaan kijken wat voor een met zwembadtegels beklede mintgroene monsters ze daar Mashids noemen....

nieuwe kerken vind ik ook vaak erg lelijk...zeg maar zo'n beetje alles van na de oorlog.

manc
06-03-03, 13:43
Geplaatst door Donna
Paar dingen:

1) Die gebouwen in Rotterdam zijn alleen maar gebouwd om die schurfterige achterbuurten achter te verbergen. Daarom heten het ook achterbuurten;
2) Amsterdamse hoeren zijn vele malen mooien, stijlvoller, aardiger, vriendelijker, leuker en exotischer dan die Tjechische dozen die jullie op die ranzige keileweg verzameld hebben;
3) Amsterdamse criminelen hebben stijl. Ze dragen mooie kleding, en zijn aardig tegen vrouwen. Rotterdamse criminelen zijn horkerig en lelijk. Onze crimi's zijn dus leuker dan die van jullie :fpuh:
4) Je zou ons dankbaar moeten zijn dat wij die toeristen opvangen, Rotterdam daar hebben ze namelijk nog nooit van gehoord en het is niet dat wij Amsterdammers nou echt zitten te wachten op die toeristen. Wij gedogen ze terwijl jullie iets aan jullie imago proberen te doen, nu inmiddels een project dat al zo'n 25 jaar loopt maar nog geen zichtbare vruchten heeft afgeworpen.
5) Zelfs onze leefbaar afdeling is leuker. Niks geen rechts extreme types, gewoon gezellige horecalui die altijd dronken in de raadszaal zitten. En in tegen stelling tot de 17 dweilen van rotterdam, hebben wij er slechts 2 en ze zitten sinds vorige week in een reservaat.



leiden: knap dat stationsplein eens op!
delft: kom eens wat dichter bij Amsterdam zitten als jullie willen dat ik er ga kijken!
schiedam: waar legt dat in vredesnaam? :D

HAHAHAHA! Wil je foto's zien van Delft? Het is hier mooi hoor.

lpg4life
06-03-03, 13:52
Nou hier druipt weer de Marokkaanse slachtofferrol en het stelselmatige wantrouwen vanaf. Jij kan gewoon niet tegen het feit dat in Nederland niet iedereen zo verliefd is op een grote kermis Moskee als jij PUNT. Mij kun je niet wijsmaken dat je ook maar een seconde openstaat voor een andere opvatting dan de jouwe. Die Moskee is voor jou simpelweg weer een mooie legitimatie voor je bekrompenheid en gebrek aan inlevingsvermogen.


Marokkaanse slachtofferrol?
Stelselmatig wantrouwen?
LOL!
Kom nou 'ns keer met iets nieuws. Deze hebben we al zo vaak gehoord.

Het zal mij, de Marokkaanse gemeenschap en de Saudische geldschieter een worst wezen of jij en anderen voor wie de Moskee niet bedoeld is, wel of niet verliefd worden op het gebouw.


Ik sta open voor jouw opvattingen mits jij ook openstaat voor mijn opvattingen. Gek hè?

Donna
06-03-03, 13:56
Geplaatst door kaassietoch
Als je nog wat tips nodig hebt van een ervaringsexpert: Zeg gewoon iets lelijks over Angkhor, dat ie stomme schoenen draagt ofzo, geheid dat ie in ieder geval iets gaat lopen klooien..

Yo Angkor!

Die schoenen, die kunnen dus echt niet!

tomdiedom................




Geplaatst door kaassietoch
Het blijft voor mij toch de stad van de molentjes en vergeelde ansichkaarten, mislukte metro's en stonede Amerikanen in een coffeshop.

Molens? Je moet ook niet naar Oost gaan, daar wonen alleen maar sukkels.

Ansichtkaarten? Tsja, die van Rotterdam zijn inmiddels achterhaald, al zo'n 50 jaar, gnagna........

Metro's: vlak de noordzuidlijn niet uit. Al moet ik hem zelf graven, die komt er en geld speelt geen rol.

Amerikanen: jullie zijn gewoon jaloers dat jullie ze geen 150 dollar voor een ritje schiphol, CS kunnen rekenen!



Geplaatst door kaassietoch
Klopt, grappig doen kan iedereen wel ,maar Rotterdams kankeren dat is pas een kunst, daar moet je drie jaar hard voor buffelen om je eerste graad te halen.

Tjonge nou, wat een aardszeikerds die Rotterdammers. Dat zag je ook tijdens de verkiezingen.

Is preventieve euthenasie iets voor rotterdam? Voordat het lijden echt ondragelijk wordt zeg maar?




Geplaatst door kaassietoch
In Rotterdam weet iedereen dat daar het geld verdiend wordt dat in Amsterdam wordt opgemaakt, daar wordt je schijtziek van.

Natuurlijk, en zo hoort het ook. Wat mij verbaast, is dat Rotterdammers dit al jaaaren roepen, en er niks aan doen. Je denkt toch niet dat hotel new york alleen genoeg is om de big spenders naar je stad te kunnen lokken? Daar moet je minstens gewoon een leuke stad voor zijn, en dat is Rotterdam nou eenmaal niet.




Geplaatst door kaassietoch
Die hooghartigheid waarderen we wel in Amsterdammers, ieder lollig bedoeld gesprek dat je er mee kan ontwijken is weer mooi meegenomen, en laten we eerlijk zijn: Over Rotterdam valt niet te zeiken, de gebouwen zijn daar te hoog voor , dat haalt niemand :lole: .


Hooghartigheid? Welnee, we bverstaan jullie niet, daar komt het door. Dat komt enerzijds door dat achterlijke inheemse dialect dat jullie spreken, en anderzijds omdat je amsterdammers altijd binnen hun spanningsboog van 3 seconden moet boeien, anders haken ze af. Tegen de tijd dat een Rotterdammer zich heeft voorgesteld, zijn die 3 seconden al voorbij, zijn we niet geboeid geraakt en lopen we weg.

Dus begin je gesprek mete en Amsterdammer altijd met je nieuws, want we zijn heel zakelijk. En de mening van een Rotterdammer over Amsterdam is nou eenmaal geen nieuws.




Geplaatst door kaassietoch
Goed beschouwd is heel Belgie met zijn mengelmoes van kleinburgelijke bouwstijlen een visuele verschrikking maar van een ritje door bijvoorbeeld Luik knap ik altijd geweldig op: Mijn god wat ben ik altijd blij dat ik daar niet woon..

Luik......... dat ik daar nog niet eerder aan heb gedacht. Luik, dat komt pas in aanmerking voor preventieve euthenasie.





Geplaatst door kaassietoch
In Brussel geldt altijd: Eerst in het Frans beginnen, ze gaan dan altijd standaard, stronteigenwijs als ze zijn, in het vlaams verder en dat is precies de bedoeling. ..

Klopt.

Mijn grote frustratie over Brussel. Afgezien van de belgen in het algemeen dan, en de bouwstijl, is dat ik er nou juist naartoegegaan was om Frans te leren.

Sta je daar bij de bakker, bestel je keurig in het Frans, beginnen die gasten ineens in het Vlaams!

Ik kon ze wel wurgen, echt.




Geplaatst door kaassietoch
En invoering van de doodstraf voor de verantwoordelijke architecten vanwege hun misdaden tegen de menselijkheid...

Lijkt me inderdaad een prima eerste zaak voor het internationaal strafhof...! :lole:




Geplaatst door kaassietoch
Sowieso zijn Belgen niet te betrappen op enig omgevingsbesef, dat zie je ook aan hun manier van autorijden. ...

Tsja, als ik door Belgie rij op weg naar Frankrijk (de enige reden om er uberhaupt te willen zijn) verbaas ik me ook altijd over de kwaliteit van de wegen.

Eigenlijk verbaas ik me zo'n beetje overal over in belgie.




Geplaatst door kaassietoch
We gaan wel eens hiken in de Ardennen en dan is het altijd weer wennen aan het 'Pernisluchtje' bij terugkomst. Blijf daar maar een paar jaar dicht bij in de buurt dan komt het met dat doodgevonden ook wel goed. Ook ik zou niet dood gevonden willen worden in de Ardennen trouwens. Dan is namelijk toch een keer een overmoedigheidje van me me dan blijkbaar fataal geworden.

Hiken?

Oef......

Mag ik dan in de berghut blijven als jullie gaan hiken? Ga ik jullie aanmoedigend toespreken enzo..... en ondertussen een beetje slapen. En een beetje Belgische pittoreske dorpjes afzeiken, ofzo......

Gut we zitten vol ideeen.

Leuk! Een maroc.nl overlevingstocht!

Sturen we Yehi de bossen in, gaan we op hem jagen..... is dat een idee?

manc
06-03-03, 13:56
Als het dan over lelijk hebben .
Vroeger ( snik) reed ik van Capelle (place of birth) naar schiphol en vond de rit mooi. Het was het Nederland zoals we uit "Dag boek van een herdershond " nog kennen.


Het Capelle van JC Balkende (de geboorteplaats) in Zeeland of het Capelle aan den Hollandsche IJssel (daar woont ie nu)? Van Capelle aan de IJssel is in ieder geval niets meer over.

Mark
06-03-03, 13:57
Geplaatst door Donna
Paar dingen:

1) Die gebouwen in Rotterdam zijn alleen maar gebouwd om die schurfterige achterbuurten achter te verbergen. Daarom heten het ook achterbuurten;


Dus je bent het met me eens dat het mooie gebouwen zijn :duim:. Ze verbergen zuid en west wel lekker ja :hihi:


Geplaatst door Donna
2) Amsterdamse hoeren zijn vele malen mooien, stijlvoller, aardiger, vriendelijker, leuker en exotischer dan die Tjechische dozen die jullie op die ranzige keileweg verzameld hebben;


Ik begrijp hieruit dat jij wat ervaring hebt met de mooie hoeren in Amsterdam! Vertel meer want ik heb binnenkort mijn vrijgezellefeest en dan zal ik alle normen en waarden waar Zwarte schaap voor staat in 1 avond overtreden! :)


Geplaatst door Donna
3) Amsterdamse criminelen hebben stijl. Ze dragen mooie kleding, en zijn aardig tegen vrouwen. Rotterdamse criminelen zijn horkerig en lelijk. Onze crimi's zijn dus leuker dan die van jullie :fpuh:


Jullie crimi's zijn bijzonder leuk als ze net zijn neergeschoten door hun collega's ;)


Geplaatst door Donna
4) Je zou ons dankbaar moeten zijn dat wij die toeristen opvangen, Rotterdam daar hebben ze namelijk nog nooit van gehoord en het is niet dat wij Amsterdammers nou echt zitten te wachten op die toeristen. Wij gedogen ze terwijl jullie iets aan jullie imago proberen te doen, nu inmiddels een project dat al zo'n 25 jaar loopt maar nog geen zichtbare vruchten heeft afgeworpen.


De high class toeristen komen naar delft, de dronken, stoned amerikaanse tieners hangen rond in Amstelledam.



Geplaatst door Donna
leiden: knap dat stationsplein eens op!
delft: kom eens wat dichter bij Amsterdam zitten als jullie willen dat ik er ga kijken!
schiedam: waar legt dat in vredesnaam? :D

Delft is 1 uurtje met de trein van A'dam... en we zitten op het nachtnet :)

Mark
06-03-03, 13:58
Iedereen is het er over eens dat Rotterdam DE uitgaansstad van Nederland is :duim:

Donna
06-03-03, 14:01
Geplaatst door manb
HAHAHAHA! Wil je foto's zien van Delft? Het is hier mooi hoor.

Ja is goed....... Delluf lijkt me wel een leuk stadje, dus kom maar op met die pics!

Canaris
06-03-03, 14:04
His Highess PM Balkenende is mijn ouders overbuur. Dus wet je welke Capelle

Er is echt niets meer van over.

Bij capelle moet ik altijd aan dat prachtige (gestolen) liedje van Zonneveld denken.

Toen ik langs het tuinpad van mijn vader
de hoge bomen nog staan
Ik was een kind en kon niet weten
dat dat voor goed voorbij zou gaan.

Heel treurig.
Het was een leuk boerendorp en als je de kolder in je kop kreeg stapte je op de fiets en binnen 20 minueten zat je in Kralingen.

tegenwoordig doet Capelle me aan dat liedje van Frans Halsema denken
Buitenveldert.

Mark
06-03-03, 14:21
Dit is wat ik zo snel kon vinden Donna!


http://www.glyphs.com/art/vermeer/delft.jpg


http://www.delftmarkt.nl/fotos/sneeuw/E-MAIL/MVC-079S.JPG

Hier ga ik trouwen


http://www.planetware.com/imageswb/photos/NL/NLDFT6.JPG


http://www.mike-reed.com/images/Famous%20Dead%20People%202/Nieuwe%20Kerk%20-%20Delft,%20Netherlands.JPG



http://elektron.its.tudelft.nl/~pgroen30/Delft/Pictures/OD-s.jpg

Mark
06-03-03, 14:48
UP :duim:

Als het goed is kun je het huis van Bman op een van deze foto's zien ;)

krimo84
06-03-03, 14:53
Hey sil !
wat bazel je nou met je : ''moslims worden hier op handen gekregen'
Dat klopt van geen kant. Als je de beledigingen en spot die tegen moslims hier in NL worden geuit niet ziet, dan ben je echt blind. Of zeg je dit expres ? IN MAROKKO WORDEN CHRISTENEN EN JODEN ALS KONINGEN BEHANDELD IN TEGENSTELLING TOT DE MOSLIMS DIE IN HUN EIGEN LAND BENADEELD WORDEN. HET BLOED VAN MOSLIMS LIJKT GOEDKOPER TE ZIJN DAN DIE VAN CHRISTENEN EN JODEN !
DUS KOM NIET PRATEN MET JE VRIENDJE JUNE OVER ZAKEN WAAR JULLIE GEEN VERSTAND VAN HEBBEN !VB: DE MOSSAD HEEFT ''CARTE BLANCHE'' IN MAROKKO OM IEDEREEN TE SCREENEN EN MEE AF TE REKENEN. DE MAROKKAANSE GEHEIME DIENST HEEFT HELEMAAL GEEN CARTE BLANCHE IN HET BUITENLAND ! ALS EEN CHRISTEN OF JOOD BEROOFD WORDT IN MAROKKO, WORDEN DE DADERS METEEN GEPAKT EN FLINK MISHANDELD, ALS HET GEWOON EEN MOSLIM IS WORDT TEGEN HEM/HAAR GEZEGD JE HOORT NOG WEL VAN ONS OF: WE HEBBEN HET TE DRUK MET BALNGRIJKERE ZAKEN ! ER ZIJN MOSKEEEN IN DORPEN DIE HAAST VERVALLEN ZIJN, OOK ZIJN ZE MEESTAL TE KLEIN VOOR DE DORPSGEMEENSCHAP, MAAR VAN DE OVERHEID KRIJGEN ZE GEEN CENT ! MAAR ALS ER EEN KLEINE KRAS ZIT OP DE INLOOD-RAMEN VAN EEN KATHEDRAAL, DAN WORDT DE GEHELE RESTAURATIE DOOR DE MAROKKAANSE OVERHEID BEKOSTIGD EN UITGEVOERD ! KOM DUS NOOIT LULLEN, TERWIJL JULLIE (JUNE+SIL) NOG ONWETENDER ZIJN DAN DE DOMSTE EZEL IN DE BERGEN VAN MAROKKO ! IK BEN ZELF MOSLIM EN IK HEB EEN NEDERLANDSE VADER EN EEN MAROKKAANSE MOEDER : ZODRA IK ERGENS ZEG DAT IK MOSLIM BEN, WORDT IK ANDERS BEHANDELD: OP EEN NEGATIEVE MANIER !

DE BALLUH VOOR JULLIE TWEE(SIL+JUNE)

KRIMO.

Quezr
06-03-03, 15:42
stomme kale nichten zijn het :stomp:

manc
06-03-03, 15:55
Geplaatst door Canaris
[B]His Highess PM Balkenende is mijn ouders overbuur. Dus wet je welke Capelle

Haha. Daar ging ik vroeger naar de kinderboererij en de speeltuin...'paradijsel'. Mijn ma woont daar ook op een steenworp vandaan...


Als het goed is kun je het huis van Bman op een van deze foto's zien

Ja, je kunt mijn huis zien. Sterker nog: je kunt ook bijna mijn vorige studentenhuis zien op een andere foto.

manc
06-03-03, 15:56
Geplaatst door Donna
Ja is goed....... Delluf lijkt me wel een leuk stadje, dus kom maar op met die pics!

Kom maar langs. Koffie is gratis, parkeren niet.

manc
06-03-03, 16:12
Geplaatst door kaassietoch
Delluf, ach mijn geliefde Delft.

Zou ik haast nog vergeten in het tumult.


De geur van Gist vrijdagochtend in je brakke harses
De immer onvriendelijke WN-Connexion buschauffeurs
De Japanse toeristen die je in Maart al de weg gaan vragen
Met de pest in je lijf hollen naar lijn 64 die altijd voor je neus wegreed
De verlopen en daardoor nog sfeervollere collegezalen in TWI
De afwezigheid van sfeer in de Aula
Jongens in spijkerbroek en T-shirt die in de Aula eten en tegeljikertijd op hun laptop zitten te rammen.
De gezelligheid van de markt
De hema onder handbereik, men altijd 's ochtends met een lege maag ernaar toe, daarom smaakte het altijd 2 keer zo goed.
Met een krakkemikkige fiets waarvan midden op eenbruggetje het stuur breekt.
Altijd en eeuwig die ####&^%$*&$ Sebastiaansbrug open vlak voor een tentamen.


Pff wat een nostalgie, zo lang ben ik toch nog niet weg van de TU?

De TU mis ik niet...wel de nachten met whisky en klaverjas bij een clubgenootje, dominos op het dakterras, bbq in de achtertuin met het hele huis en natuurlijk kei en keihard klemmen met mijn vriendjes.

Mark
06-03-03, 16:13
Kaassietoch: je mooie woorden over Delft laten mij niet ongeroerd!

:traan1:

XSX
06-03-03, 16:16
Geplaatst door J.M.T.
Ik vind die moskeeën ook lelijk - zoals op dat plaatje!!!!!!

Ze vallen volkomen buiten wat er aan architectuur staat (mooi of lelijk).

Wat ik wel vind is dat zij een duidelijke sexuele uitstraling hebben - één grote borst en erom heen .......!!!!! Invloed van Mohammed en zijn vele vrouwen?

Die Saoeidische Regering - in dat land mogen geen christenen wonen, geen kerken gebouwd worden, leven miljoenen in armoede, zijn miljoenen zonder onderwijs, worden hoofden afgehakt en wordt er gegeseld.

Van zulke lui moet je maar nodig geld accepteren - daar steekt altijd iets achter!!!!

Terwijl moskeeën aan de buitenklant luidruchtig zijn zijn zij van binnen oninteressant - niets te zien - alleen mannen met hun neus op de grond!
Duidelijk inktvlekkentherapie gehad.

sil
06-03-03, 17:29
Geplaatst door Donna
Paar dingen:

1) Die gebouwen in Rotterdam zijn alleen maar gebouwd om die schurfterige achterbuurten achter te verbergen. Daarom heten het ook achterbuurten;
2) Amsterdamse hoeren zijn vele malen mooien, stijlvoller, aardiger, vriendelijker, leuker en exotischer dan die Tjechische dozen die jullie op die ranzige keileweg verzameld hebben;
3) Amsterdamse criminelen hebben stijl. Ze dragen mooie kleding, en zijn aardig tegen vrouwen. Rotterdamse criminelen zijn horkerig en lelijk. Onze crimi's zijn dus leuker dan die van jullie :fpuh:
4) Je zou ons dankbaar moeten zijn dat wij die toeristen opvangen, Rotterdam daar hebben ze namelijk nog nooit van gehoord en het is niet dat wij Amsterdammers nou echt zitten te wachten op die toeristen. Wij gedogen ze terwijl jullie iets aan jullie imago proberen te doen, nu inmiddels een project dat al zo'n 25 jaar loopt maar nog geen zichtbare vruchten heeft afgeworpen.
5) Zelfs onze leefbaar afdeling is leuker. Niks geen rechts extreme types, gewoon gezellige horecalui die altijd dronken in de raadszaal zitten. En in tegen stelling tot de 17 dweilen van rotterdam, hebben wij er slechts 2 en ze zitten sinds vorige week in een reservaat.



leiden: knap dat stationsplein eens op!
delft: kom eens wat dichter bij Amsterdam zitten als jullie willen dat ik er ga kijken!
schiedam: waar legt dat in vredesnaam? :D


Donna :duim: :duim:

Canaris
06-03-03, 20:58
Bman !!!

Niet te geloven
Paradijsel !!
Je weet wel dat daar waar Balkenende nu woont paradijsel was?

Ik woonde toenterijd ook op steenworp afstand (EILANDEN/oostgaarde)

heb nog herman brood beleefd in de tijd dat men de Molukken barakken als disocos en societeiten installeerde

Als kind gingen we naar paradijsel (daar woonden toen nog de Molukkers) als soort moed-test.

God hadden we een angst voor ze.

Men ziet echter, wat integratie betekenen kan

iemand noch met een slecht gevoel in een trein gezeten de laatste jaren ?

Donna
06-03-03, 21:14
Geplaatst door Mark
Dit is wat ik zo snel kon vinden Donna!


http://www.glyphs.com/art/vermeer/delft.jpg


Leuk leuk, AntonPiekerig ensjow... ja, hardstikke leuk!


http://www.delftmarkt.nl/fotos/sneeuw/E-MAIL/MVC-079S.JPG

Hier ga ik trouwen

Mooi! Zerieus! Mag ik ook komen als jullie het ja-woord geven?


http://www.planetware.com/imageswb/photos/NL/NLDFT6.JPG


http://www.mike-reed.com/images/Famous%20Dead%20People%202/Nieuwe%20Kerk%20-%20Delft,%20Netherlands.JPG

Hee!

Daar legt Claus toch?

Gezellie.........



http://elektron.its.tudelft.nl/~pgroen30/Delft/Pictures/OD-s.jpg

Nou, ik ben om!

Ik kom gezellig langs in AntonPiekerig Delluf!

:wohaa: :wohaa: :wohaa: :wohaa: :wohaa:

Donna
06-03-03, 21:16
Geplaatst door manb
Kom maar langs. Koffie is gratis, parkeren niet.



Okee!!!!


De Delluf-Reunion is een feit.

Heren technici, plan een datum, ik ben erbij.

(Incognito, dat wel, maar het gaat om de inhoud, toch?)

Donna
06-03-03, 21:22
Geplaatst door Mark
Dus je bent het met me eens dat het mooie gebouwen zijn :duim:. Ze verbergen zuid en west wel lekker ja :hihi:

Jaaaaah, je dacht zeker dat je na de Delluf experience van me af was?

Njet. Hehe.

Okee, euhm......

Nee, natuurlijk vind ik die gebouwen niet mooi. Vooral dat bankgebouw is echt wanstaltig. Met een projectie van een of andere voetballer???

Doe-Toch-Effe-Normaal..........

De Van Nelle Fabrieken, die zijn mooi.

Maar de loodsen bij CS zijn mooier, in Amsterdam wel te verstaan!




Geplaatst door Mark
Ik begrijp hieruit dat jij wat ervaring hebt met de mooie hoeren in Amsterdam! Vertel meer want ik heb binnenkort mijn vrijgezellefeest en dan zal ik alle normen en waarden waar Zwarte schaap voor staat in 1 avond overtreden! :)

Jij ook, want jij begon erover......... :hihi:




Geplaatst door Mark
Jullie crimi's zijn bijzonder leuk als ze net zijn neergeschoten door hun collega's ;)

Die van ons worden tenminste nog neergeschoten!

Die van jullie, daar moet iedereen gewoon heel erg hard om lachen......




Geplaatst door Mark
De high class toeristen komen naar delft, de dronken, stoned amerikaanse tieners hangen rond in Amstelledam.


High class????

Die Japanners?


Whoahoahoahoahoa :D :D

Die komen pas bij jullie als ze al in het rijksmuseum zijn geweest, met zijn tweehonderden tegelijk. Gek wordt je dervan.





Geplaatst door Mark
Delft is 1 uurtje met de trein van A'dam... en we zitten op het nachtnet :)


:D


We zitten op het nachtnet!


:D :D :D


Wel lief, dat wel....... :)

Donna
06-03-03, 21:28
Ik kan me voorstellen dat het lijkt alsof ik tegen mezelf zit te praten, ik kan jullie gerust stellen:

Dat is ook zo ;)

Maar ik zie hier mijn stelling bevestigd.

Gedeelde identiteit is lokale identiteit!

Want alhoewel het misschien zo is dat er af en teo wat spanningen zijn tussen allochtonen en autochtonen in Amsterdam, in Rotterdam, of in Delft (Schiedam? Wattuh?) Maarrrrrrr......

Allochtonen en autochtonen uit Amsterdam zijn het allemaal met elkaar eens dat WIJ leuker zijn dan allochtonen EN autochtonen uit Rotterdam!

Sjo.

Nou nog een interlokaal voetbal toernooi opzetten, een klein maroc.nl pickornie-kickboxveldje inrichten, en het hele probleem is opgelost.

Ik stuur de rekening volgende week.

:zwaai:

manc
06-03-03, 21:30
Geplaatst door Canaris
[B]Bman !!!

Niet te geloven
Paradijsel !!
Je weet wel dat daar waar Balkenende nu woont paradijsel was?

Ik woonde toenterijd ook op steenworp afstand (EILANDEN/oostgaarde)

heb nog herman brood beleefd in de tijd dat men de Molukken barakken als disocos en societeiten installeerde

Als kind gingen we naar paradijsel (daar woonden toen nog de Molukkers) als soort moed-test.

God hadden we een angst voor ze.

Ha, mijn ma ging wel eens eten in de barakken (zij werkte als kleuterleidster en kende dus zo'n beetje heel niet-gereformeerd Capelle in de jaren 70)...op school waren mijn Molukse vriendjes altijd een probaat dreigmiddel als ik ruzie had...'pas op hoor of ik haal de molukkers erbij'...dat zelfs menno van leeuwen (zoontje Burgemeester, nu in Z'meer) met politiebegeliding naar school werd gebracht was natuurlijk helemaal spannend. Allemaal vanwegen ME-acties in de Molukse wijk...de kapingen waren toen nog 'vers'.


Men ziet echter, wat integratie betekenen kan
iemand noch met een slecht gevoel in een trein gezeten de laatste jaren ?

En ze hebben ook de leukste bruiloften, de molukkers. Ik zou er dit jaar heen zijn gegaan, ware het niet dat de Laskar Jihad weer eens lastig deed en ik geen visum kreeg. Volgend jaar weer proberen...

BiL@L
07-03-03, 08:02
'Stop islamisering, moskee nee'


De partij is daar onder meer tegen


Van der Kooi en Teijn houden zaterdag een toespraak op de plaats waar de moskee komt.

Mark
07-03-03, 08:14
Geplaatst door Donna

Nou nog een interlokaal voetbal toernooi opzetten, een klein maroc.nl pickornie-kickboxveldje inrichten, en het hele probleem is opgelost.

Ik stuur de rekening volgende week.

:zwaai:


Is goed! Zal ik de hamer dan meenemen? :haha:

Ik had al een keer een cafe voorgesteld maar toen moest kaassietoch werken en zwarte schaap reageerde er niet op :(