PDA

Bekijk Volledige Versie : Beledigingen slingeren over tafel op islam-top



Mark
05-03-03, 15:10
Beledigingen slingeren over tafel op islam-top

Uitgegeven: 5 maart 2003 13:40

DOHA - Kort na de opening van de topconferentie van de Organisatie van de Islamitische Conferentie (OIC) vlogen de beledigingen over tafel. De tweede man van het bewind in Irak, Ezzat Ibrahim, noemde de Koeweitse onderminister van Buitenlandse Zaken woensdag een 'bediende' en een 'aap'.

Dat gebeurde nadat de Koeweitse onderminister Sjeik Mohammed Sabah al-Sabah was opgestaan om Ezzat Ibrahim te onderbreken, toen die de Koeweitse leiders ervan beschuldigde 'met het zionisme tegen Irak samen te zweren'. Dat was weer een reactie op de oproep van al-Sabah aan de Iraakse leiding om af te treden om zo een oorlog te voorkomen.

Uiteindelijk slaagde de voorzitter van de conferentie, de emir van Qatar, erin een einde te maken aan de schreeuwpartij. Ezzat zei verder dat Irak de Verenigde Staten een 'onvergetelijke les' zullen leren als dat land Irak aanvalt.

Aan de top in Doha doen 55 van 57 leden van de OIC mee. De bijeenkomst is geheel gewijd aan de crisis rond Irak. De emir van Qatar zei in zijn openingstoespraak dat de islamitische landen niet de macht hebben om over Irak te beslissen, maar dat zij wel gewicht in de schaal kunnen leggen als het gaat om een vreedzame oplossing.








De eenheid onder de broeders is ver te zoeken.... God zal ze straffen...

rebelgirl
05-03-03, 15:21
Het lijkt de NAVO wel, hopelijk zal god ook hen straffen :rolleyes:

Mark
05-03-03, 15:23
iedereen zal gestraft worden!

dpsb
05-03-03, 16:29
Vindt ik wel humor, je moet de rotzooit tussen die landen en het programma van AEL naast elkaar houden.....
In Irak demonstreren Koerden tegen Turkije. Irak wil Koeweit aanvallen. Osama vindt al het westerse maar niets. Fahd en zijn familie ook, zolang hij de luxe maar mag houden (ook wel mooi duo: Bush en Fahd, ze kunnen elkaar eigenlijk wel schieten en steunen beiden operaties om de andere om zeep te helpen, alleen de luxe, en olie, moet niet gevaar komen!). Israel mag van iedereen daar opzouten, maar Turkije houdt militaire oefeningen met ze en is een van de grotere handelspartners. Over Iran en irak maar te zwijgen.

Wat deze situatie echter doet lijken op de AEL hier is dat, als er een gezamleijk vijand (Israel of Amerika) opduikt, men de onderlinge rotzooi vergeet. Onder die pet zal de AEL hier best wel wat aanhangers krijgen denk ik (als de 'Nederlanders'). Op het moment echter dat de AEL een echte partij zal moeten vormen krijgen we denk ik een LPF einde.....Ik bedoel, men veegt hier dus Koerden, Turken, Marokkanen, Bosniers, etc op een hoop.....dat kan leuk werken om stemmen te winnen maar ik denk niet dat het tot een coherente groep kan leiden.

000NobelPrizes
05-03-03, 16:36
Geplaatst door rebelgirl
Het lijkt de NAVO wel, hopelijk zal god ook hen straffen :rolleyes:


Nice try. NAVO-leden verschillen inderdaad van mening nu, maar dat is wat anders dan dat ze elkaar voor aap uitmaken en gaan gillen en krijsen als een stelletje kleuters.

En waarom moet dit nou weer 'gestraft' worden, door ene god nog wel. Jemig. Een normaal debat zou ook wel 's mogen.

rebelgirl
05-03-03, 16:48
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Nice try. NAVO-leden verschillen inderdaad van mening nu, maar dat is wat anders dan dat ze elkaar voor aap uitmaken en gaan gillen en krijsen als een stelletje kleuters.

En waarom moet dit nou weer 'gestraft' worden, door ene god nog wel. Jemig. Een normaal debat zou ook wel 's mogen.

Ja maar Mark begon over god en toen vond ik dat iedereen dan maar moest worden gestraft. En toen vond Mark dat ook.

Neemt niet weg dat ze toch van mening verschillen :fpuh:
Ik vind het psychologisch wel geoorloofd dat ze hun frustraties er uit gooien :maf2:

Mark
05-03-03, 16:51
God straft continu met allerlei rampen. Ik heb nog nooit zo'n ramp meegemaakt. God moet wel van mij houden :Iluvu:

000NobelPrizes
05-03-03, 16:54
Geplaatst door rebelgirl
Ja maar Mark begon over god en toen vond ik dat iedereen dan maar moest worden gestraft. En toen vond Mark dat ook.

Neemt niet weg dat ze toch van mening verschillen :fpuh:
Ik vind het psychologisch wel geoorloofd dat ze hun frustraties er uit gooien :maf2:

Ik begrijp dat je over het hoofd ziet dat elke Arabische top door deze 'frustraties eruitgooien" (ahem) faliekant mislukt. Kortom: laat god er 's buiten en ga wat normaler met elkaar om, zonder elkaar voor aap o.i.d. uit te krijsen. Wie weet leidt het nog 's tot eenheid als mensen een wat hogere emotionele controle zouden hebben.

Mark
05-03-03, 16:55
Geplaatst door rebelgirl
Ja maar Mark begon

Heeft je moeder je nooit verteld "Ja en als Mark in een sloot springt dan doe jij dat zeker ook".

:hardlach:

rebelgirl
05-03-03, 16:57
Geplaatst door Mark
Heeft je moeder je nooit verteld "Ja en als Mark in een sloot springt dan doe jij dat zeker ook".

:hardlach:

Maar ook: wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

000NobelPrizes
05-03-03, 16:59
Geplaatst door rebelgirl
Maar ook: wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.


Meen je nou heus dat jouw holle kreten de impact hebben van een terugkaatsende bal? Toch iets te veel zelfoverschatting, meissie.

rebelgirl
05-03-03, 17:00
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik begrijp dat je over het hoofd ziet dat elke Arabische top door deze 'frustraties eruitgooien" (ahem) faliekant mislukt. Kortom: laat god er 's buiten en ga wat normaler met elkaar om, zonder elkaar voor aap o.i.d. uit te krijsen. Wie weet leidt het nog 's tot eenheid als mensen een wat hogere emotionele controle zouden hebben.

Arabieren zijn slecht georganiseerd, zijn te veel verdeeld en hebben last van veel te grote ego's. Is een feit.
Niet dat de Navo geen last heeft van onderhuidse emoties, want wat is nu de werkelijke reden dat landen als Frankrijk en Duitsland dwars liggen?

000NobelPrizes
05-03-03, 17:03
Geplaatst door rebelgirl
Arabieren zijn slecht georganiseerd, zijn te veel verdeeld en hebben last van veel te grote ego's. Is een feit.
Niet dat de Navo geen last heeft van onderhuidse emoties, want wat is nu de werkelijke reden dat landen als Frankrijk en Duitsland dwars liggen?


Schroder wil scoren, Chirac wil eigenlijk dat Frankrijk weer de allure van weleer heeft, en vooral hebben de Galliers veel economische banden met Irak.

PS: Eerder te kleine ego's. Grote ego's kunnen wel tegen een stootje.

rebelgirl
05-03-03, 17:06
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Meen je nou heus dat jouw holle kreten de impact hebben van een terugkaatsende bal? Toch iets te veel zelfoverschatting, meissie.
:rolleyes:

De behoefte van jou kant om deze reactie te plaatsen zegt alles.

000NobelPrizes
05-03-03, 17:08
Geplaatst door rebelgirl
:rolleyes:

De behoefte van jou kant om deze reactie te plaatsen zegt alles.

Nou zeg je alweer niks, hoe presteer je het. Ben je je prik-score aan het opkrikken of zo? Krijgt de meest enthousiaste prikker van de maand een pak koekies?

rebelgirl
05-03-03, 17:11
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Nou zeg je alweer niks, hoe presteer je het. Ben je je prik-score aan het opkrikken of zo? Krijgt de meest enthousiaste prikker van de maand een pak koekies?

En toch moet er iets zijn waarmee je op je 10 cm getrapt bent dat je het zo op de vrouw speelt.

000NobelPrizes
05-03-03, 17:14
Geplaatst door rebelgirl
En toch moet er iets zijn waarmee je op je 10 cm getrapt bent dat je het zo op de vrouw speelt.

*grinnik* Someone give this girl a trophy. Onzin op onzin. Ik ben namelijk geen man, meissie. En met jou ben ik nou wel uitgeluld geloof ik.

Vriend
05-03-03, 17:21
Je bent wel heel snel in oordelen zou je niet Bush als naam moeten nemen in plaats van nobelprizes?

rebelgirl
05-03-03, 17:25
Geplaatst door Vriend
Je bent wel heel snel in oordelen zou je niet Bush als naam moeten nemen in plaats van nobelprizes?
Het wil het gedrag van de leden van de OIC illustreren.

Fijne avond :zwaai:

Al Sawt
05-03-03, 17:51
Geplaatst door Mark
De emir van Qatar zei in zijn openingstoespraak dat de islamitische landen niet de macht hebben om over Irak te beslissen, maar dat zij wel gewicht in de schaal kunnen leggen als het gaat om een vreedzame oplossing.

De eenheid onder de broeders is ver te zoeken.... God zal ze straffen... Als we onze rijen gesloten hadden, dan had de VS nooit een troepenmacht rondom Irak opgebouwd.



Geplaatst door PUK
Bij Allah! Dit lijkt wel een islam-top...Jammer dat figuren als, Ribbentrop, Goring, Chamberlain en Mussolini ontbraken. dan zou het pas een echte Islam-top geweest zijn.

barfly
05-03-03, 22:11
Heeft iemand gezien hoe die Koeweiti zat te grijnsen :D naar die Iraki? :D
Ik heb me rot gelachen, en nee, there's no such thing as unity in the Arab world.

barfly
05-03-03, 22:32
Geplaatst door Puk
Op RTL zag ik ook nog dat die Iraki schreeuwde:

"Moge Allah je snor laten afscheren!"

Is dit een erkende belediging in de moslimwereld?

Ehm sorrie ik ben niet zo thuis in deze wereld, misschien weet Yehi 't? Maarja die reageerd niet op topics die niet over lijken gaan...
Verder heb ik het idee dat Allah best instaat is om die snor d'r zelf af te halen.

De Rode Roos
06-03-03, 14:59
Ruzie in Arabisch kamp: 'Hou je mond, aap'

door onze correspondent Cees van Zweeden

AMMAN - De moslimwereld was al verdeeld sedert het jaar 644, toen volgelingen van Mohammed ruzie kregen over erfgoed van de profeet. Maar de uitbarsting van banaliteiten die de top van de islamitische landen woensdag kenmerkte, was zelden (op de buis) vertoond.


Nadat de Koeweitse afgevaardigde hem in de rede was gevallen, sprak de al-Douri van Irak: ,,Hou je mond, aap.'' Wat de sjeik uit Koeweit precies had gezegd, was onhoorbaar. Maar het antwoord van Mohammed Sabah al-Salem al-Sabah, zoals hij door het leven gaat, galmde uit alle luidsprekers. ,,Dat je eer vervloekt moge zijn, jij verrader.''

Daarna nam al-Douri andermaal het woord, en vermoedelijk niet om zijn alomvattende oordeel over de sjeik een ietsje te nuanceren. Maar de luidsprekers vielen uit, het beeld werd zwart en de organisatoren van de top deden het incident af als ,,onbeduidend''. De dag werd afgesloten met een eensgezinde verklaring tegen de oorlog.

Dit was de tweede keer in een week dat Arabische leiders hun walging van elkaar op televisie etaleerden. Afgelopen zaterdag haalde kolonel Ghadaffi van Libië zich de woede op de hals van kroonprins Abdullah van Saoedi-Arabië, de feitelijke baas van het land. Nadat Ghadaffi hem had beticht van steun aan Amerika, beet de kroonprins terug: ,,En wie heeft jou aan de macht gebracht? Je bent een leugenaar en jou wacht het graf.''

Waarschijnlijk waren uitwisselingen van deze aard in het verleden gemeengoed, maar in een opwelling van openheid worden de topconferenties tegenwoordig rechtstreeks op de buis gebracht. Dat die openheid zijn grenzen heeft, was afgelopen zaterdag ook al gebleken. Evenals woensdag op de islamitische top ging de stop eruit, toen de heren op kroegtaal overschakelden.

Overigens werd gisteren een interessant voorstel gelanceerd door Iran. De oppositie in Irak moet gewoon vrede sluiten met Saddam Hoessein, zo luidde het vredesplan, en beide partijen spreken af verkiezingen te houden. De Verenigde Naties kon gevraagd moeten worden die verkiezingen te organiseren. De Egyptische leider Moebarak omschreef het plan als ,,interessant'', maar kon er op de top in Doha (Qatar) niet voor stemmen. Iran was vergeten het voorstel in te dienen.


bron: nederlands dagblad

Al Sawt
07-03-03, 00:06
Geplaatst door Puk
Deze vergelijking bevalt me wel.

Behalve dan dat Chamberlain in dat rijtje staat. Dat snap ik niet. De rol van Chamberlain, was zeer omstreden.

Trouwens die rijtje die ik had opgenoemd, bestaat uit mensen die dankzij hun oorlogzucht, onovertroffen waren en nog steeds zijn.

manc
07-03-03, 00:10
Geplaatst door Al Sawt
De rol van Chamberlain, was zeer omstreden.

Trouwens die rijtje die ik had opgenoemd, bestaat uit mensen die dankzij hun oorlogzucht, onovertroffen waren en nog steeds zijn.

Ribbentrop oorlogszuchtig? Ik denk het niet, als het aan hem lag had hij de rest van zijn leven champagnedrinken en vrouwenversieren naar Jazzmuziek in de VS en Berlijn doorgebracht. Meer een carrieremaker...Chamberlain was juist alles behalve oorlogszuchtig...dat maakte hem juist de slappe zak die toestand dat de Moffen oostenrijk en tjechie inlijfden. Musolini liet zich trouwens ook met een gezonde dosis tegenzin de oorlog inslepen...hij had immers al geproefd waar zijn leger toe in staat was (ahem) in Spanje en Abessinie.

nouwra
07-03-03, 00:16
heel soms kan ik best begrip opbrengen voor Sadeeq en de zijnen.
Als ik bijdragen van Puk lees, waar de naam van Allah te pas en te onpas gebruikt wordt dan heb ik de neiging te vervallen in zware persoonsgerrichte sarcasme.
Bijvoorbeeld door te zeggen dat Puk een psychische kloon van Boesj is of zijn verstand te vergelijken met een boesj-appendix... remember?
Ik heb zo mijn best gedaan Puk om me in te houden, don't waste mine efforts please...

manc
07-03-03, 00:33
Geplaatst door nouwra
heel soms kan ik best begrip opbrengen voor Sadeeq en de zijnen.
Als ik bijdragen van Puk lees, waar de naam van Allah te pas en te onpas gebruikt wordt dan heb ik de neiging te vervallen in zware persoonsgerrichte sarcasme.
Bijvoorbeeld door te zeggen dat Puk een psychische kloon van Boesj is of zijn verstand te vergelijken met een boesj-appendix... remember?
Ik heb zo mijn best gedaan Puk om me in te houden, don't waste mine efforts please...

Puk is over de Islam niet beledigender dan bijvoorbeeld Zwart Schaap over de ongelovigen of Malcolm X over atheisten...dat hij een mening niet deelt die jij misschien wel hebt, dat is toch prima? Ik heb hem nooit zien schelden, nooit 'kankerdit kanderdat' horen roepen, nooit zieke gestoorde haat zien spuien.

Ik ben (als niet-moslims) ook niet altijd even blij met het gedrag van sommige 'moslims' en ik geloof ook niet in de goddelijkheid van de Koran of het profeetschap van Mehmed. So what? That's life. Puk is (en dat weet ik heel zeker) in ieder geval geen racist of iemand die op haat en stijd uit is, ookal komt hij soms kort door de bocht en direct uit de hoek.

sil
07-03-03, 00:45
Geplaatst door nouwra
heel soms kan ik best begrip opbrengen voor Sadeeq en de zijnen.
Als ik bijdragen van Puk lees, waar de naam van Allah te pas en te onpas gebruikt wordt dan heb ik de neiging te vervallen in zware persoonsgerrichte sarcasme.
Bijvoorbeeld door te zeggen dat Puk een psychische kloon van Boesj is of zijn verstand te vergelijken met een boesj-appendix... remember?
Ik heb zo mijn best gedaan Puk om me in te houden, don't waste mine efforts please...

Dat heb ik vaak met priksels van degene waar jij begrip voor op kunt brengen.Maar ik sta niet zo stevig in mijn schoenen als jij en geef ze wel een sneer.
Puk is absoluut geen rasist,hij noemt wel het beestje bij de naam.

sadeeQ
07-03-03, 00:49
Geplaatst door sil
Dat heb ik vaak met priksels van degene waar jij begrip voor op kunt brengen.Maar ik sta niet zo stevig in mijn schoenen als jij en geef ze wel een sneer.
.

:student: dus je houdt nog steeds van me :love:

Puk
07-03-03, 03:59
Geplaatst door nouwra
heel soms kan ik best begrip opbrengen voor Sadeeq en de zijnen.
Als ik bijdragen van Puk lees, waar de naam van Allah te pas en te onpas gebruikt wordt dan heb ik de neiging te vervallen in zware persoonsgerrichte sarcasme.
Bijvoorbeeld door te zeggen dat Puk een psychische kloon van Boesj is of zijn verstand te vergelijken met een boesj-appendix... remember?
Ik heb zo mijn best gedaan Puk om me in te houden, don't waste mine efforts please...

Mijn hemel! God heeft meer humor in Zijn Pink dan jij in je hele lijf.

Ik heb God altijd in Zijn waarde gelaten ja?!

Als jij dat niet in de gaten had, dan had je wel zulke gigantische oogkleppen op!

Maar ja... bewijzen kan ik dat niet meer hè?! Al mijn berichten zijn weer eens verwijderd.

:boos:

Misschien waren die berichten over God wel aanleiding voor Beheer mijn berichten te vewijderen?

Wacht ff... ik krijg iets door...

God zegt: Puk heeft zich nog nooit laatdunkend over Mij uitgelaten.

Zie je nou wel?!

nouwra
07-03-03, 08:15
Ik hou best van wat humor hiero op zijn tijd ( :( i do), maar het moet wel binnen proporties blijven. Ongetwijfeld weet jij dat humor is onderverdeelt in niveau's.....
Grappen met Allah als onderwerp vind ik laag bij de gronds. Je zult mij nooit er op betrappen dat ik de naam van Jezus op een ongetwijfeld hilarische manier belachelijk maken.


En het zou nalatig van mij zijn als ik alleen jou beschuldig.

;)

Puk
07-03-03, 16:05
Geplaatst door nouwra
Ik hou best van wat humor hiero op zijn tijd ( :( i do), maar het moet wel binnen proporties blijven. Ongetwijfeld weet jij dat humor is onderverdeelt in niveau's.....
Grappen met Allah als onderwerp vind ik laag bij de gronds. Je zult mij nooit er op betrappen dat ik de naam van Jezus op een ongetwijfeld hilarische manier belachelijk maken.


En het zou nalatig van mij zijn als ik alleen jou beschuldig.

;)

Kijk, hier vergis je je dus. Mijn grappen hebben nóóit God als onderwerp. God zegt altijd iets óver een onderwerp.

En dat is niets anders dan de gelovigen hier op het prikbord óók doen.
Zij halen dan citaten aan uit de Bijbel of de Koran. Dat doe ik dan niet. Maar het komt op hetzelfde neer.

Overigens vind ik wel dat je grappen over God mag maken.
Maar ik hou graag rekening met de gevoelens van mijn medeprikkers.