PDA

Bekijk Volledige Versie : AEL wil politie in Nederland schaduwen..



Vriend
05-03-03, 16:09
Dames en heren, ik heb een bericht van RTL 5 teletekst en het gaat over de AEL.

Mijn mening hierover is als volgt; de AEL begaat hier een slordige fout door de Nederlandse sociaal maatschappelijke situatie te vergelijken met het Belgische, ik was aan het nadenken om te stemmen op de AEL maar ik krijg nu wel sterke bedenkingen of ze wel in staat zijn tot het bouwen van bruggen en het overkomen en accepteren van elkaars culturele verschillen.Ik ben bang dat we door dit soort acties meer LPF stemmen genereren en hierdoor een politieke en een multiculturele zelfmoord plegen.Ik verwacht graag uw reactie op dit en zou u zo vriendelijk willen zijn te vermelden op welk partij of persoon u stemt zodat men uw motieven helder kan interpreteren?


rtl 5 text pagina 113

AEL wil Nederlandse politie volgen

De Arabische-Europese Liga gaat de politie in Amsterdam en Rotterdam schaduwen.Dat meldt de Volkskrant.DE burgerpatrouilles moeten voorkomen dat allochtonen worden 'lastiggevallen'.

De van oorsprong Belgische AEL heeft onlangs in Nederland een afdeling opgericht.Ook in Belgie werd enige tijd de politie gevolgd, maar daar werd een maand geleden mee gestopt omdat er geen misstanden werden gevonden.

Volgens de AEL_NL is er sprake van een 'hetze' tegen allochtonen en moslims in Nederland.Ze zijn steeds vaker onnodig het doelwit van politiecontroles.

Vriend
05-03-03, 16:10
VOLKSKRANT 5-03-03

AEL wil ook in Nederland politie gaan volgen
Van onze verslaggevers Janny Groen en Iñaki Oñorbe Genovesi


ROTTERDAM - De Nederlandse tak van de Arabisch-Europese Liga (AEL-NL) wil burgerpatrouilles in Amsterdam en Rotterdam opzetten. Deze moeten de politie volgen zodat ze niet willekeurig allochtonen lastigvalt. Ook wil AEL-NL eigen discriminatiemeldpunten oprichten waar moslims incidenten op scholen en werk kunnen aankaarten.

AEL-NL noemt de burgerpatrouilles een antwoord op de groeiende criminalisering van allochtonen en moslims in Nederland. Deze zouden onnodig en steeds vaker het doelwit van politiecontroles worden. Vooral jonge Marokkanen en Antillianen zouden als verdachten worden behandeld.

De plannen komen ruim een maand nadat de Belgische AEL heeft besloten te stoppen met zijn omstreden patrouilles in Antwerpen. AEL-leider Dyab Abou Jahjah gaf toe er niet in te zijn geslaagd misstanden vast te leggen. In plaats van de burgerpatrouilles houdt nu een 'netwerk van informanten' de politie in de gaten.

Abderrahim Achamrouk, bestuurslid van AEL-NL, benadrukt evenwel de noodzaak van burgerpatrouilles in Nederland. Met de introductie van preventief fouilleren en de mogelijke invoering van identificatieplicht vanaf 12 jaar zou de hetze tegen migranten alleen maar erger worden.

Achamrouk zegt nu al signalen te krijgen dat op het Rotterdamse Stationsplein meer allochtonen dan witte Nederlanders voor preventieve controles worden aangehouden.

Interim-leider Jamil Jawad noemt de identificatieplicht schandalig. Hij vreest criminalisering van moslimkinderen. 'Ze spelen nog in de zandbank en dan moeten ze zich al legitimeren. Criminaliteit heeft te maken met de verloedering van grote steden en niet met de islam.'

Naast de burgerpatrouilles wil AEL-NL meldpunten voor discriminatie oprichten. Allochtonen moeten via de eigen website van de AEL en op diverse plekken in het land hun beklag over onregelmatigheden op school of het werk kunnen doen. Verder wil AEL-NL door gesprekken met allochtonen in kaart brengen waarom zij voor banen worden afgewezen.

AEL-NL zegt het vermoeden te hebben dat allochtonen en moslims de voornaamste slachtoffers zijn van de huidige economische malaise.

Bedrijven zouden hen eerder ontslaan of slechts contracten voor bepaalde tijd aanbieden.

000NobelPrizes
05-03-03, 16:19
Waarom oefent de AEL-NL geen dubbele functie uit? Ze houden enerzijds de kit in de gaten, en ondertussen kunnen ze ook hun eigen achterban corrigeren als ze die de mist zien ingaan met diefstal, mishandeling en intimidatie.

Overigens hoor ik niks uit de Antilliaanse hoek over de AEL. Een burgerwacht voor allochtonen - vooral Marokkanen en Antillianen slaan vaak toe qua misdaad, dus de plisie zit vooral hen op de hielen. Vinden onze Antilliaantjes het ook zo prettig om opeens beschermd te worden door de vredesploegen van de AEL?

Marsipulami
05-03-03, 16:22
Geplaatst door Vriend
Mijn mening hierover is als volgt; de AEL begaat hier een slordige fout door de Nederlandse sociaal maatschappelijke situatie te vergelijken met het Belgische.

Hmm, weeral iemand die zich heeft laten wijsmaken door die Hollanders dat Nederland een tolerant land zou zijn. Als ik de reacties van de Nederlanders lees op wat de Marokkanen hier schrijven dan zou ik eerder het tegendeel veronderstellen.

Vriend
05-03-03, 16:24
Niet alle Antilianen zijn dieven en niet alle Nederlandse mannen van 50+ zijn Thaise sekstoeristen....probeer aub niet te stigmatiseren...waar het om gaat is de verhouding tussen culturele groeperingen onderling en niet of een Antiliaan/Turk/Marokkaan/Nederlander/Pool een fiets meer of minder jat.

000NobelPrizes
05-03-03, 16:28
Geplaatst door Vriend
Niet alle Antilianen zijn dieven en niet alle Nederlandse mannen van 50+ zijn Thaise sekstoeristen....probeer aub niet te stigmatiseren...waar het om gaat is de verhouding tussen culturele groeperingen onderling en niet of een Antiliaan/Turk/Marokkaan/Nederlander/Pool een fiets meer of minder jat.


1. Dat zei ik ook niet, dat ze ALLEMAAL dieven zijn.

2. Het jatten van een fietsje: als dat het enige was, mops, hadden we de huidige problemen niet.

Vriend
05-03-03, 16:31
Geplaatst door Marsipulami
Hmm, weeral iemand die zich heeft laten wijsmaken door die Hollanders dat Nederland een tolerant land zou zijn. Als ik de reacties van de Nederlanders lees op wat de Marokkanen hier schrijven dan zou ik eerder het tegendeel veronderstellen.


Geloof me Marsipulamie ik zal de laatste zijn die gaat claimen dat Nederlanders de uitvinders van de tolerantie zijn maar laten we aub eerlijk wezen: nederland doet al menig jaren aan positieve discriminatie, jongerenwerkers worden ondersteund om allochtoonse probleemjongeren te helpen Islamitische scholen mogen worden gesticht etc etc.De allochtonen in Nederland worden behandeld als gelijkwaardige burgers, wat natuurlijk vanzelfsprekend moet zijn laat daarover geen twijfel bestaan.Ik ben alleen bang dat we de druk op de ketel dat sinds 11 september alleen is vergroot nu een extra steuntje in de rug geven.Dat is niets slim.We hebben mensen nodig die bruggen bouwen en niet bruggen vernielen.De AEL kan fungreren als bruggenbouwer, zeker weten, maar het profileert zich meer en meer als een partij met TE politiek-extreme opvattingen....ik haat extremen of die nu van rechtse of linkse hoek komen....

Marsipulami
05-03-03, 16:42
Geplaatst door Vriend
Geloof me Marsipulamie ik zal de laatste zijn die gaat claimen dat Nederlanders de uitvinders van de tolerantie zijn maar laten we aub eerlijk wezen: nederland doet al menig jaren aan positieve discriminatie, jongerenwerkers worden ondersteund om allochtoonse probleemjongeren te helpen Islamitische scholen mogen worden gesticht etc etc.De allochtonen in Nederland worden behandeld als gelijkwaardige burgers, wat natuurlijk vanzelfsprekend moet zijn laat daarover geen twijfel bestaan.Ik ben alleen bang dat we de druk op de ketel dat sinds 11 september alleen is vergroot nu een extra steuntje in de rug geven.Dat is niets slim.We hebben mensen nodig die bruggen bouwen en niet bruggen vernielen.De AEL kan fungreren als bruggenbouwer, zeker weten, maar het profileert zich meer en meer als een partij met TE politiek-extreme opvattingen....ik haat extremen of die nu van rechtse of linkse hoek komen....

AEL verdedigt geen extreme standpunten. Ze noemen de dingen gewoon bij naam. Sommige malse Nederlandse oortjes kunnen zoveel waarheid echter niet verdragen.

000NobelPrizes
05-03-03, 16:50
Geplaatst door Marsipulami
AEL verdedigt geen extreme standpunten. Ze noemen de dingen gewoon bij naam. Sommige malse Nederlandse oortjes kunnen zoveel waarheid echter niet verdragen.

Marsie, kijk uit met je linkse sympathieen, je bent op hol geslagen. Zelfs de links-linkse media vallen over de ridicule teksten en uitspraken van AEL.

Zullen we dan maar "Kalebas kalebas, alle mocro's naar het gas" gaan roepen? In jouw optiek deugt dat. Of oproepen tot het ontmantelen van, pak um beet, Algerije of zo? Get real.

Vriend
05-03-03, 16:50
Ok marsipulamie, als je naar zo'n situatie wilt gaan waarin men 'zegt wat men denkt en doet wat men zegt', dan moeten we niet raar opkijken en vooral niet zeuren wanneer we in de hoek zitten waar de klappen vallen....kijk en een samenleving waarin men aan het stigmatiseren slaat en vergeet dat een genuanceerd beoordeling een moreel en vooral sociaal liberaal democratisch winst is, daar wil ik niet heen en daar wil geen enig bijdrage aan hebben...

De Rode Roos
05-03-03, 16:53
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Marsie, kijk uit met je linkse sympathieen, je bent op hol geslagen. Zelfs de links-linkse media vallen over de ridicule teksten en uitspraken van AEL.

Zullen we dan maar "Kalebas kalebas, alle mocro's naar het gas" gaan roepen? In jouw optiek deugt dat. Of oproepen tot het ontmantelen van, pak um beet, Algerije of zo? Get real.

Mars is een fundamentalistisch christen van het type SGP, maar dan nog wat orthodoxer.

Marsipulami
05-03-03, 17:10
Geplaatst door De Rode Roos
Mars is een fundamentalistisch christen van het type SGP, maar dan nog wat orthodoxer.

:lol: :lole:

Ik krijg hier heel wat troetelnaampjes vandaag, gaande van extreem-links tot extreem-rechts over griezel en van SGP over communist tot fundamentalist. Bewijst alleen maar dat ik een kritisch neutrale prikker ben die openstaat voor iedereen en kritisch durft te staan tgo iedereen. :fplet:

Marsipulami
05-03-03, 17:16
Geplaatst door Vriend
Ok marsipulamie, als je naar zo'n situatie wilt gaan waarin men 'zegt wat men denkt en doet wat men zegt', dan moeten we niet raar opkijken en vooral niet zeuren wanneer we in de hoek zitten waar de klappen vallen....kijk en een samenleving waarin men aan het stigmatiseren slaat en vergeet dat een genuanceerd beoordeling een moreel en vooral sociaal liberaal democratisch winst is, daar wil ik niet heen en daar wil geen enig bijdrage aan hebben...

Als minderheden willen gehoord worden moeten ze altijd wat harder met de vuist op tafel slaan. De vergelijking met Fortuyn gaat in dezen dus niet helemaal op. Als men alle ongenoegen en tegenstellingen gaat verdoezelen uit angst om de ander voor het hoofd te stoten dan komt men geen stap vooruit. De opkomst van de arbeidersbeweging en de emancipatie van de arbeiders in de vorige eeuw is ook niet gegaan over een pad van rozen maar over een pad van opgebroken kasseistenen.

Vriend
05-03-03, 17:17
STAANDE OVATIE VOOR MARSIPULAMIE...... :gefeli:


maar emnsen reageer effe op de topic aub....

sil
05-03-03, 17:22
Geplaatst door Marsipulami
:lol: :lole:

Ik krijg hier heel wat troetelnaampjes vandaag, gaande van extreem-links tot extreem-rechts over griezel en van SGP over communist tot fundamentalist. Bewijst alleen maar dat ik een kritisch neutrale prikker ben die openstaat voor iedereen en kritisch durft te staan tgo iedereen. :fplet:

Ben je niet veel gewend,als je hier blij mee bent

000NobelPrizes
05-03-03, 17:33
Geplaatst door Marsipulami
Als minderheden willen gehoord worden moeten ze altijd wat harder met de vuist op tafel slaan. De vergelijking met Fortuyn gaat in dezen dus niet helemaal op. Als men alle ongenoegen en tegenstellingen gaat verdoezelen uit angst om de ander voor het hoofd te stoten dan komt men geen stap vooruit. De opkomst van de arbeidersbeweging en de emancipatie van de arbeiders in de vorige eeuw is ook niet gegaan over een pad van rozen maar over een pad van opgebroken kasseistenen.

Je vergelijkt de AEL met een nobeler beweging dan ze verdienen.
Burgerrechten? Best hoor - er wordt al miljarden in ze geinvesteerd, dus dan kan dat er ook nog wel bij.

Dat de AEL ook voorstaat dat Israel wordt ontmanteld is een zaak van een globale, politieke agenda en wel een hoogst contraproductieve en ongezonde. Heeft niks met opkomen voor de 'gediscrimineerden' te maken.

Vergelijk de moslims anders met de vrouwen. Die moeten nog steeds harder werken om zich te bewijzen, en dat is nu eenmaal zo. Op een gegeven moment is dat wel opgehouden, en wordt geaccepteerd dat vrouwen net zo goed functioneren als mannen. Gewoon normale sociologie, niks om over te krijsen en al helemaal niet om Israel erbij te halen.

sil
05-03-03, 17:58
Geplaatst door kaassietoch
Steek maar weer een veer in je eigen reet, plaats genoeg zullen we maar zeggen....

:lachu: :lachu: :haha:

lennart
05-03-03, 18:26
Opzich wel een goed idee. Want dan hebben de marokkanen, die anders op de straat hangen en niets doen behalve handtasjes stelen enzo, iets te doen!

mulan
05-03-03, 19:26
Geen slimme zet van ze (als het waar is)........AJJ was hier volgens mij geen voorstander van dus misschien was het gewoon weer iemand die zijn mond voorbij had gepraat.

Hoe dan ook........dat bruggen bouwen moet van twee kanten komen... :moe:

barfly
05-03-03, 20:40
Ik wil aan deze discussie nog wel een dingetje toevoegen, namelijk dat in fabrieken waar laag of on-geschoolde arbeiders werken, er lustig op los wordt gediscrimineerd en vaak met medeweten van de directie (die dan de mond houdt om geen gezeur te krijgen)
Ik heb met name Marokkanen en Turken heel schunnig behandelt zien worden.
Maargoed duidelijk is dat de Nederlandse politie niet direct in aanmerking komt voor dit soort acties, de Belgische daarentegen....

http://www.klotenknijper.com/nl/index.html

Het is een ouwe maar toch...

Donna
05-03-03, 21:17
Geplaatst door Vriend

Interim-leider Jamil Jawad noemt de identificatieplicht schandalig. Hij vreest criminalisering van moslimkinderen. 'Ze spelen nog in de zandbank en dan moeten ze zich al legitimeren. Criminaliteit heeft te maken met de verloedering van grote steden en niet met de islam.'


Okee.....

De identificatieplicht voor kinderen is er (nog) niet, maar Jamil Jawad weet nu al dat moslimkinderen spelend in zandbakken zich in de toekomst zullen moeten legitimeren, en dat ze dus zullen worden gecriminaliseerd, en dat criminaliteit dus in verband zal worden gebracht met islam door de identificatieplicht.

Deze man voert zelf een hetze tegen de islam. Hij is tot nu toe namelijk de enige die het heeft over het fouilleren van moslimkinderen in zandbakken.

Typisch geval van het paard achter de wagen spannen. Er is nog niets gebeurd, de identificatieplicht is er nog niet, maar we gaan maar vast patrouilleren.

Waarschijnlijk in de hoop zo wangedrag van politie uit te lokken, dat dan kan worden gemeld.

Zo doen smerissen het zelf ook namelijk. Heel irritant langsrijden, en dat een hele avond lang, tot je uit woede iets naar de auto gooit, dan wordt je meteen opgepakt.

Hmmm... die tactiek doet me denken aan.... euhm,..... hoe heettie ookalweer..... euhm... die gast die hier de hele tijd antisemitisme uitlokt en dan naar het MDI rent.... provocerend en al.....

Of mag ik dat niet zeggen?

Ik ben het met je eens vriend. Dit soort dingen maken de situatie erger, niet beter.

Donna
05-03-03, 21:20
Geplaatst door Marsipulami
AEL verdedigt geen extreme standpunten. Ze noemen de dingen gewoon bij naam. Sommige malse Nederlandse oortjes kunnen zoveel waarheid echter niet verdragen.


Mars, ligt het aan mij of word je steeds 'flexibeler' in je standpunten?

Nog niet zo lang geleden heb je de identificatieplicht nog met passie verdedigd. Nu moeten er ineens AEL pattrouilles komen om te voorkomen dat de politie de identificatieplicht toepast?

Het was volgens jou toch onzin en linkse subversieve idioterie om tegen de identificatieplicht te zijn?

barfly
05-03-03, 21:27
Ik heb meer de indruk dat Marsipulamie alles afkeurt wat er in Nederland gebeurt en lekker niet kijkt naar de Belgische omstandigheden of die graag bagatelliseerd :)
Ik denk dat Marsipulamie gewoon rancuneus is naar die kut-Hollanders die tegen de kathedraal van Antwerpen stonden te pissen!

sil
05-03-03, 21:32
ik vind die hele indentificatieplicht voor kinderen de grootste waanzin,
als het nu vanaf 16 zou zijn,dan mogen ze brommer rijden,en daar hebben ze ook een certificaat voor nodig.
Wat denk je als kinderen aan het fietsen of voetballen zijn hoe vaak zullen ze het kwijt zijn,moeten de ouders dan steeds een nieuw kopen.
En dat is voor alle kinderen in nederland hetzelfde

Vriend
05-03-03, 21:34
Geplaatst door barfly
Ik wil aan deze discussie nog wel een dingetje toevoegen, namelijk dat in fabrieken waar laag of on-geschoolde arbeiders werken, er lustig op los wordt gediscrimineerd en vaak met medeweten van de directie (die dan de mond houdt om geen gezeur te krijgen)
Ik heb met name Marokkanen en Turken heel schunnig behandelt zien worden.
Maargoed duidelijk is dat de Nederlandse politie niet direct in aanmerking komt voor dit soort acties, de Belgische daarentegen....

http://www.klotenknijper.com/nl/index.html

Het is een ouwe maar toch...

Klopt Bar ik heb het zelf zien gebeuren en mijn mening is dat als je zulke onintelligente figuren wil aanpakken je bij de wortels moet beginnen.Wil je bijvoorbeeld dat de politie minder discrimineert, voorzover dat reeds al het geval is ik ken namelijk geen cijfers daarover misschien dat iemand anders dat kan toelichten, dan moet je binnen het politieapparaat veranderingen toebrengen zoals meer politieagenten van allochtoonse afkomst....zo'n burger patrouille werkt alleen maar provocerend richting de politie en maakt meer kapot dan het goed maakt...

barfly
05-03-03, 21:39
Vriend,
Ik denk dat je gelijk hebt die schaduw acties lijken me niks al denk ik dat de AEL-NL het geen half jaar volhoud.
De sleutel tot succes is in mijn optiek scholing, leer kinderen van meet af aan dat er geen verschil is behalve gezonde meningverschillen en opvattingen. Dus ook respect voor opvatting en geloof etc.

manc
05-03-03, 22:16
Geplaatst door Marsipulami
:lol: :lole:

Ik krijg hier heel wat troetelnaampjes vandaag, gaande van extreem-links tot extreem-rechts over griezel en van SGP over communist tot fundamentalist. Bewijst alleen maar dat ik een kritisch neutrale prikker ben die openstaat voor iedereen en kritisch durft te staan tgo iedereen. :fplet:

Nee hoor, het bewijst dat de linkse en rechtse extremen elkaar naderen in jouw verknipte schyzofrene en bruggenafbrekende gedachtegoed.

Het politiek spectrum is cirkelvormig.

MokroMike II
06-03-03, 00:09
correctie:

AEL gaat helemaal geen politie-patrool opzetten....

Volkskrant heeft niet volledige uitspraak geplaatst.

Mark
06-03-03, 08:53
Ik vind het goed dat Mars zich probeert te ontworstelen van de Belgische neiging om altijd verlegend lachend onverstaanbaar brabbelend hun bescheidenheid te benadrukken. :duim:

Verder wens ik de AEL veel succes met hun politie patrouille maar na een paar regenachtige saaie nachten wordt je dat ook wel weer zat.

De echte taaie discriminatie zit hem inderdaad in de mensen die dag in dag uit aan de lopende band werken met allochtonen en zich toch beter willen voelen.... Als je de onderlaag bent van een samenleving is het natuurlijk fijn om je op basis van je afkomst toch nog superior te voelen... moeilijk om dat weg te krijgen denk ik!

Uiteraard zitten hoger opgeleide mensen ook vol met vooroordelen, kijk maar naar mij!

mulan
06-03-03, 08:55
Geplaatst door MokroMike II
correctie:

AEL gaat helemaal geen politie-patrool opzetten....

Volkskrant heeft niet volledige uitspraak geplaatst.

Een onnodige discussie................ben ik even blij dat ik maar 4 regels getypt heb...... :loens:

mulan
06-03-03, 11:26
Zeg J.M.T en jood als jullie elkaar onderling willen gaan ophemelen doen jullie dit maar via PM................ :zwaai:

manc
06-03-03, 11:50
Baruch (Benedict) Spinoza...


en mag ik de lezers er aan herinneren dat de familie van de beste man (naast Erasmus Neerlands grootste filosoof en denker) hier ooit als vluchtelingens, asielzoekers is gekomen.

manc
06-03-03, 12:34
Geplaatst door J.M.T.
Ik vind het ook uiterst provocerend van de AEL!!!

Zoals gezegd laten ze eerst maar eens in 'Arabië' beginnen met het verbeteren van het lot van de vele onderdrukte, arme moslims. Laten ze daar maar eens proberen een eigen politie te vormen - dan zouden zij al heel gauw in de gevangenis belanden - voor een aantal jaren!

De AEL zijn Nederlanders (of Belgen) ik vind juist dat als ze iets doen dat ze dat hier moeten doen.


Nou dan gaan Nederlanders ook maar militia vormen [/.quote]

Nee, militia en controlleurs zijn niet hetzelfde.

[quote] - van mensen die die K.Marokkaantjes in de gaten houden, die aardige, lieve, brave Antilliaantjes, en die Turken in hun verderfelijke theehuizen. Dan kunnen wij 'raids' gaan organiseren om opgesloten vrouwen te bevrijden!

Nee, daar hebben wij de politie voor.


Gezellige multi-culturele samenleving toch!

Jazeker.

manc
06-03-03, 12:50
Geplaatst door J.M.T.
[B]ManB



Zijn toch geen "Nederlanders" of "Belgen"! Zij zijn 'Arabisch'!

Het zijn 'arabische' Europeanen.


Waarom moeten zij het hier doen en niets doen aan de toestanden in de landen van herkomst?

Daar hebben ze zeker ideeen over.



Militia zijn gewapend O.K. maar 'controlleurs' dat loopt toch de spuigaten uit! Wat gaan ze nog meer controleren in onze samenleving? Wie geeft hen het recht daartoe?

De grondwet. Tenzij er een verordening of wet is die het volgen van agenten verbiedt.


Ook voor 'Marokkanen' in Nederland!

Inderdaad.


"Jazeker": dat ben ik niet met je eens! Te veel problemen.

Die hebben deels met multiculturaliteit te maken. Ik vind het geen probleem dat mensen anders eten, anders geloven, anders eruit zien, zolang dat maar binnen de kaders van de Nederlandse wet en normen en waarden blijft. Waar overlast en problemen ontstaan (zwembadmarokkanen) moet uiteraard ingegrepen worden.

Marsipulami
06-03-03, 12:58
Geplaatst door Donna
Mars, ligt het aan mij of word je steeds 'flexibeler' in je standpunten?

Nog niet zo lang geleden heb je de identificatieplicht nog met passie verdedigd. Nu moeten er ineens AEL pattrouilles komen om te voorkomen dat de politie de identificatieplicht toepast?

Het was volgens jou toch onzin en linkse subversieve idioterie om tegen de identificatieplicht te zijn?


Hmmm, waar slaat dit nu weer op ? Waar heb ik ergens gezegd dat er AEL patrouilles moeten komen om te voorkomen dat de politie de identificatieplicht toepast ?

Ik zal mijn standpunt nog eens verduidelijken.

a) Een efficiënte bestrijding van criminaliteit, daar wordt iedereen beter van.
b) Het is goed dat eventueel racisme binnen politiediensten wordt opgevolgd en indien nodig aangeklaagd. Dat racisme bestaat, maar men moet het ook weer niet overdrijven.
c) Identificatieplicht kan één van de vele instrumenten zijn die een efficiëntere bestrijding van criminaliteit mogelijk maken. Het kan ook misbruikt worden als men racistisch-selectief om identificatie gaat verzoeken. Maar dat is met alles zo. Je kan een pollepel gebruiken om soep te scheppen, maar je kan hem ook gebruiken om ermee op allochtonen te kloppen. Dat laatste is echter niet de schuld van die pollepel maar van degene die deze pollepel bediend. :fpiraat:

Mark
06-03-03, 13:07
Geplaatst door J.M.T.
ManB

Je bent Europeaan of Arabisch - je kunt niet beiden zijn MITS je jezelf als Europeaan gedraagd en jezelf aanpast aan de Europese samenleving.

Als jij in Arabie gaat wonen maar je wijst daar de cultuur af, je gaat je afscheiden, je gaat een Nederlandse politieke partij oprichten. Je staat erop dat Nederlands op scholen onderwezen wordt, je dreigt die Arabische regering met geweld - dan ben jij geen Arabier of een Arabische Europeaan. Je bent dan gewoon een Europeaan die in Arabië woont - en het de samenleving daar lastig maakt.

Sorry JMT maar de laatste tijd vind je stukjes veel te veel doorslaan!

Ik vind dat iedereen zich aan de nederlandse wetten moet houden en hoop dat mensen een beetje blij zijn met het land waar ze in wonen. Maar het moet gewoon mogelijk zijn om hier te wonen zonder de achtergrond van je ouders zomaar overboord te zetten.

Zolang mensen zich volgens de wet gedragen en normaal met anderen omgaan zie ik geen probleem met het feit dat bepaalde culturele zaken afwijken van Nederlandse gebruiken.

Er zijn ook Nederlandse tradities waar ik weinig mee doe, ik vind niet dat er een soort culturele politie moet komen die controleert of ik wel het sinterklaasfeest vier en genoeg Hollandse pot eet.

Vriend
06-03-03, 16:34
Geplaatst door jood
Einstein en vele andere joodse natuurwetenschappers die er voor gezorgd hebben dat er nooit meer een joodse holocaust zal komen. :lekpuh:

Grappig dat je Einstein noemt.Wist je dat hij weigerde president van Israel te worden ondank verzoeken van gerespecteerde Joden als o.a. Ben Goerion?

Zijn antwoord was dat de joden van nu niet de Joden van 2000 jaar geleden zijn en hun claim op het land onmogelijk hard kunnen maken behalve door religeuze argumenten op tafel te leggen die onmogelijk serieus kunnen worden genomen.Hij ging zelfs zo ver dat hij menige malen palestijnse verdachten van aanslagen in het hof heeft verdedigd tegen het Israelische hof......eeen echte held ja...klopt 100%..vooral in zijn uitspraken waarin hij Israel beschuldigde van kolonisatie van het Palestijns volk...

Vriend
06-03-03, 16:42
Geplaatst door J.M.T.
Hallo Mark


Er is een verschil tussen het bewustzijn van je afkomst en een cultuur opzettelijk voort te willen zetten - door b.v. bruiden uit het land van herkomst te halen! Dat is niet goed voor Nederland - want uiteindelijk moeten wij één land zijn, met loyaliteit van allen.

Ik sla niet te ver door. Wij zijn een klein land met een specifieke cultuur (en taal) die duidelijk zichtbaar is maar die het zeker waard is bewaart te worden en gekoesterd te worden.

Het immigratie experiment is heel gevaarlijk voor onze cultuur juist omdat er mensen zijn die het Nederlands als 'tweede taal' zien en gebruiken, die onze tradities niet in stand houden (mogen houden!), die onze verhalen niet aan hun kinderen vertellen, noch het bewustzijn van onze geschiedenis en de achtergrond van onze voorvaderen. Die zich blijven richten (schotels en politiek) op het land van herkomst.

Ik weet dat gelukkig niet allen zo zijn!



Daar ben ik het mee eens maar om opzettelijk culturen in te voeren die zich afscheiden - dat is dom!




J.M.T. je bent gewoon een ordinaire xenofobe.Waarom acht je het Nederlandse cultuur zo superieur aan andere culturen?Ieder mens heeft het recht te zijn wie hij wil zijn en wat hij wil zijn.En ik laat me verdomme niet door xenofoben als jij de wet voorschrijfen en bijvoorbeeld bepalen welk bruid ik wel of niet zou moeten huwen.Dat gaat je ten eerste geen ene moer aan en ten tweede ga ik jou ook niet vertelllen of je met een Jood als Waiting wiens achterste je nu al enkele dagen loopt te likken dan wel of niet moet huwen dat maak je zelf maar uit.Verder bestaat "het Nederlandse cultuur" zoals wij die vandaag de dag kennen lang niet zo lang als de islamitische, Berberse of zelfs de Arabische dus een beetje respect voor ons achtergrond en normen en waarden zou wel op z'n plaats zijn me dunkt...

Vriend
06-03-03, 21:38
Van Dale.

Xenofobie :

Ziekelijke angst voor vreemde en/of buitenlandse personen en/of zaken.


Ik denk dat J.M.T. een rasechte xenofobe is.J.M.T ik raad je echt aan een psychiater op te zoeken en of therapie te nemen.Wanneer dit niet helpt kun je jezelf altijd nog aansluiten bij het Nederlandsche blok of de centrum democraten.

Verder hoop ik dat je ooit leert begrijpen dat wij niet van Marokko zijn gekomen om Beatrix te vervangen door een Fatima.We zijn hier gekomen omdat we ook voor Europa hebben gevochten ten tijde van de tweede wereld oorlog.Wij hebben even veel recht op Nederland en Europa als jij, 80.000 Marokkaanse opgeofferde soldatenlevens zijn hiervoor het bewijs.

Wij hebben ook het recht om onszelf te zijn, ons cultuur door te geven aan ons kinderen en onze normen en waarden in stand te houden.Als je het hier niet eens mee bent zul je de democratie moeten opgeven en misschien maar eens denken aan een huisje in China of Noord Korea.

Verder hebben we het recht een eigen mening te hebben.Als bepaalde mannen willen denken dat vrouwen thuis horen te zitten dan hebben ze dat recht en natuurlijk ook vice versa.

Na dit jip en Janekke uitleg heb ik een serieus vraagje voor je; je spreekt de hele tijd over de "Nederlandse cultuur".Mijn vraag is dan ook over welk cultuur je het hebt; die van John en Benny de homopaar in de rosse buurt van Amsterdam of over boer Jansma die nog steeds ieder zondag naar de kerk gaat dat abortussen afkeurt en vrouwen liever niet in leidinggevende functies ziet functioneren?(zie ChristenUnie partijbeginselen)