PDA

Bekijk Volledige Versie : Joodse jongeren demonstreren tegen AEL



Ashfoura
05-03-03, 19:06
Joodse jongeren demonstreren tegen AEL

AMSTERDAM - Joodse jongerenorganisaties demonstreren vrijdagmiddag tegen de haatcampagne die de Arabisch Europese Liga (AEL) volgens hen voert tegen de Nederlandse samenleving.

De demonstratie vindt plaats bij de Universiteit van Amsterdam waar de oprichter en Belgische leider van de AEL, Dyab Abou Jahjah, een lezing houdt. De organisatie is in handen van het CiJO, de jongerenorganisatie van het CIDI (Centrum Informatie en Documentatie Israël). Het CiJO zegt geschokt te zijn door "het fanatisme dat Jahjah en de AEL tentoonspreidt".

De AEL denkt dat er alleen vrede kan komen in Israël door de vorming van één staat. Daardoor zou de staat Israël in zijn huidige hoedanigheid ontmanteld moeten worden, aldus de AEL. Het CiJO zegt dat Aboe Jahjah onbegrip, woede en aversie oproept door zijn radicale uitspraken.

De AEL-leider brengt deze week een bezoek aan Nederland en geeft in verschillende steden een aantal lezingen. De actie van de joodse jongeren is het eerste officiële protest tegen de AEL, die sinds afgelopen weekeinde ook een Nederlandse vertegenwoordiging heeft. Een woordvoerster kon woensdagmiddag niet zeggen hoeveel mensen zij verwacht bij de demonstratie.

Bron: www.nu.nl (http://www.nu.nl)

Heeft die achterbakse organisatie CIDI hun jeugdige achterban weer lopen opruien. Stelletje ondemocratische zeikerds. Ze zouden eigenlijk vervolgd moeten worden voor het 'brainwashen' van de jeugd met inpertinente leugens!

Tefoenest un Oe
05-03-03, 19:38
oh oh oh De joden hebben dit meegemaakt, de joden worden gediscrimineerd, de joden zijn zielig, altijd maar die joden. Mevrouw Duisenberg komt op voor de Palestijnen, omdat ze in de realiteit onder ogen ziet, wat er in Palestina gebeurd, de dagelijkse onderdrukking en moorden. :fplet: De joden dienen vervolgens een klacht in tegen haar. Maar als een of andere psychopaat zoals Hirshi aali van alles roept dan lijkt het weer niet erg te zijn, en is Nederland ineens weer wel een democratie en mag er van alles gezegd worden. Dit bewijst weer hoe hypocriet men is. Wat betreft Abou jah jah , hij neemt tenminste het initiatief en vecht voor een zaak die alle moslims zou aan moeten gaan.
En wat betreft het CIDI dat is de grootste discriminerende site ooit, dus die zou men niet eens serieus moeten nemen!

mulan
05-03-03, 20:20
Zij demonstreren tegen de haatcampagne die de AEL voert tegen de Nederlandse samenleving,zij zien Israel die de AEL willen zien verdwijnen dus gelijk aan Nederlandse samenleving,wie zijn hier de gevaarlijke gekken.....ze demonstreren er maar op los,who cares....i don't.


Ik moet wel zeggen,ze zijn goed in provoceren

Donna
05-03-03, 21:44
Actie leidt tot reactie, dat is toch logisch?

Wie kaatst kan de bal verwachten.

De LPF kon de AEL verwachten, en de AEL kan dit verwachten, en wie weet wat ons verder allemaal nog te wachten staat.

:boogie: :boogie: :boogie: :boogie: :boogie: :boogie: :boogie:

Ga zo door jongens, Pim heeft het immers zo gewild.

sadeeQ
05-03-03, 21:55
Geplaatst door Ashfoura
Joodse jongeren demonstreren tegen AEL

AMSTERDAM - Joodse jongerenorganisaties demonstreren vrijdagmiddag tegen de haatcampagne die de Arabisch Europese Liga (AEL) volgens hen voert tegen de Nederlandse samenleving.

[/B]

:lol: ik ga morgen een flinke vooraadje eiren en tomaten kopen :blij:

manc
05-03-03, 22:47
Geplaatst door Tefoenest un Oe
[B]oh oh oh De joden hebben dit meegemaakt, de joden worden gediscrimineerd, de joden zijn zielig, altijd maar die joden.

Nee hoor, dat is niet waar. Niet alleen de Joden hebben leed meegemaakt in hun geschiedenis. Ik ken niemand dit dat beweerd.


Mevrouw Duisenberg komt op voor de Palestijnen, omdat ze in de realiteit onder ogen ziet, wat er in Palestina gebeurd, de dagelijkse onderdrukking en moorden. :fplet: De joden dienen vervolgens een klacht in tegen haar.

Niet daarom, maar vanwege bepaalde uitspraken die door veel mensen als kwestend werden ervaren. Ze overigens vrijgesproken door de rechter, dus je grote mond mag je wel weer dicht doen.


Maar als een of andere psychopaat zoals Hirshi aali van alles roept dan lijkt het weer niet erg te zijn, en is Nederland ineens weer wel een democratie en mag er van alles gezegd worden.

Er zijn meer aanklachten tegen AHA dan tegen Gretta ingediend. *KEN* uw feiten voor u uw veel te grote mond opendoet. Het staat anders nogal dom.


Dit bewijst weer hoe hypocriet men is.

Wie is 'men'?


Wat betreft Abou jah jah , hij neemt tenminste het initiatief en vecht voor een zaak die alle moslims zou aan moeten gaan.

Dat zeiden ze over Pim ook. Verander 'moslims' in 'autochtonen in achterstandswijken' en je hebt onvervalste LPF-rethoriek.


En wat betreft het CIDI dat is de grootste discriminerende site ooit, dus die zou men niet eens serieus moeten nemen!

Nou, dan heb jij oogkleppen op, als je dat echt meent.

De Rode Roos
06-03-03, 00:03
Geplaatst door Donna
Actie leidt tot reactie, dat is toch logisch?

Wie kaatst kan de bal verwachten.

De LPF kon de AEL verwachten, en de AEL kan dit verwachten, en wie weet wat ons verder allemaal nog te wachten staat.

:boogie: :boogie: :boogie: :boogie: :boogie: :boogie: :boogie:

Ga zo door jongens, Pim heeft het immers zo gewild.

Goed gezegd.

Ashfoura
06-03-03, 00:11
Voor alle mensen die 'oogkleppen' ophebben; als er een organisatie haatcampagnes voert, dan is het de CIDI wel. Dat doen ze niet direct, maar via 'achterbakse' trucjes. Het is veelal gericht tegen moslims of mensen die het opnemen voor moslims.

Als Abu Jahjah zegt dat Israel moet verdwijnen, kan ik het emotioneel helemaal begrijpen. Wat dat land doet is ontoelaatbaar. Politiek gezien is dit niet haalbaar, dus moet je op zijn minst zorgen dat die apartheidsfascisten (dubbelop) zich aan de afspraken houden. Maar de geschiedenis leert dat dit (het houden aan afspraken) niet hun sterkste eigenschap is.


Manb:"Nee hoor, dat is niet waar. Niet alleen de Joden hebben leed meegemaakt in hun geschiedenis. Ik ken niemand dit dat beweert."

Je hebt zeker niet die intens zielige documentaire gezien die een week of drie geleden op televisie was, waarin Israelies zich beklaagden over de armoede die ze leden door de economische malaise (ja, het leger soupeert alles op, eigen schuld, dikke bult). Zag je een paar mensen met een heel klein pannetje en een blikje eten in een spiksplinternieuwe dure keuken van een halve ton. Ik lag over mijn bank van het lachen.
Het jammere is dat er een aantal kilometers verderop Palestijnen echt verhongeren en verdrogen. En die hebben echt geen villa en keuken van een halve ton, want dat heeft Sharon wel vernietigd.


Bman: "Niet daarom, maar vanwege bepaalde uitspraken die door veel mensen als kwestend werden ervaren. Ze overigens vrijgesproken door de rechter, dus je grote mond mag je wel weer dicht doen."

Het zit hem in "door veel mensen". Wat waren dat voor mensen? Geindoctrineerde joden misschien?


Bman: "Er zijn meer aanklachten tegen AHA dan tegen Gretta ingediend. *KEN* uw feiten voor u uw veel te grote mond opendoet. Het staat anders nogal dom."

Goed he, hebben we van Joods.nl geleerd! :vingers:


Bman: "Dat zeiden ze over Pim ook. Verander 'moslims' in 'autochtonen in achterstandswijken' en je hebt onvervalste LPF-rethoriek."

Dus??? Waar is overigens je VVD-logootje gebleven? Of is je ego zo groot dat jij denkt totaal onbeinvloed te kunnen zijn. Zelfs journalisten weten dat dit onmogelijk is. Of begrijp je me nu weer niet.

Ashfoura
06-03-03, 00:13
Sadeeq: "ik ga morgen een flinke vooraadje eieren en tomaten kopen"

Sadeeq, wat ben je toch een stout rebelletje! :haha:

Hamza-T
06-03-03, 00:53
Sadeeq: "ik ga morgen een flinke vooraadje eieren en tomaten kopen"

Wat is daar het nut van?

MokroMike II
06-03-03, 00:56
Zal Vrijdag dan de eerste confrontatie zijn tussen de Zionisten en de AEL ???


Ik hoop dat het niet uit de hand loopt....maar dat velen deze CIDI actie als zeer provocerend zullen ervaren is evident.

lpg4life
06-03-03, 11:53
Zal Vrijdag dan de eerste confrontatie zijn tussen de Zionisten en de AEL ???

De confrontatie moet er komen! Zonder geweld natuurlijk.

Het lijkt mij een zeer geschikt moment en plaats om een pro-Palestijns demonstratie te organiseren (los van de AEL).

lpg4life
06-03-03, 11:58
Als we dan toch bezig zijn... doe er dan ook nog maar een pro-Nederland demonstratie bij.

Dat is toch helemaal niet nodig, gekkie.
Wij zijn allemaal "standaard" pro-Nederland.

jaja
06-03-03, 12:04
Geplaatst door lpg4life
De confrontatie moet er komen! Zonder geweld natuurlijk.

Het lijkt mij een zeer geschikt moment en plaats om een pro-Palestijns demonstratie te organiseren (los van de AEL). ... ik denk niet de burgemeester deze aanvraag zal goedkeuren ... te groot risico! Andere keer maar of elders ...

manc
06-03-03, 12:10
Je hebt zeker niet die intens zielige documentaire gezien die een week of drie geleden op televisie was, waarin Israelies zich beklaagden over de armoede die ze leden door de economische malaise (ja, het leger soupeert alles op, eigen schuld, dikke bult). Zag je een paar mensen met een heel klein pannetje en een blikje eten in een spiksplinternieuwe dure keuken van een halve ton. Ik lag over mijn bank van het lachen.
Het jammere is dat er een aantal kilometers verderop Palestijnen echt verhongeren en verdrogen. En die hebben echt geen villa en keuken van een halve ton, want dat heeft Sharon wel vernietigd.

Dus? Wat heeft dat met de Joodse exclusiefrecht op leed te maken? Niets. Doe dan ook niet alsof dat ooit door iemand gesuggereerd is.


Het zit hem in "door veel mensen". Wat waren dat voor mensen? Geindoctrineerde joden misschien?

Dat maakt niet uit. Er waren ook veel verzetsmensen bij, ja zelfs ik (als niet jood) en verschillende prikkers op dit forum namen aanstoot aan Gretta's grofheid. Je slaat alleen de plank mis door weer op 'de joden' te wijzen (wat een fascinatie voor dat volk heb je toch) het gaat erom dat zowel AHA als Gretta aanklachten aan hun broek hebben gekregen van mensen die uitspraken niet door de beugel vonden kunnen. De pot verwijt de ketel.


Goed he, hebben we van Joods.nl geleerd! :vingers:

Je anti-semitisme druipt er weer doorheen. Wat heeft Joods.nl met AHA te maken? Welke aanklacht heeft joods.nl tegen Gretta ingediend? Niets. Het punt dat gemaakt werd mis je weer eens volledig, door je obsessie voor het Joodse volk.


Dus???

Dus is het kale rethoriek van het zelfde kaliber als waar de AEL tegen scjint te willen strijden.


Waar is overigens je VVD-logootje gebleven?

Dat is vervangen door Nederlands beste clown. Maar wil je graag een copietje van het logo? PBM me dan maar.


Of is je ego zo groot dat jij denkt totaal onbeinvloed te kunnen zijn.

Nee, iedereen wordt altijd door alles beinvloed. Een mooie boeddhistische wijsheid: Alles komt door iets, niets komt door niets.



Zelfs journalisten weten dat dit onmogelijk is. Of begrijp je me nu weer niet.

Nee, ik snap niet waar mijn VVD logo of de andere dingen die je nu zegt inpassen in deze discussie.

Ashfoura
06-03-03, 12:51
Ha die Boeman!

Gek dat mijn asociatieve 'lijntjes' voor jou nooit te begrijpen zijn. Je bent de enige die het consequent nooit begrijpt. En ik snap niet dat jij het niet snapt, want volgens mij snap ik jou wel.

"Als Snip snapt niet wat Snap snapt, en Snap snapt niet wat Snip snapt. Als Snap snapt Snip en Snip snapt Snap, dan heb je Snip-en-Snap-begrip"

(Dit zal ook wel weer een onbegrijpelijk lijntje zijn, hahahaha!)

Het heeft dus geen zin met elkaar in discussie te treden.

Ook wel weer grappig, want onbegrijpelijk.

:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

manc
06-03-03, 13:00
Geplaatst door Ashfoura
Ha die Boeman!

Gek dat mijn asociatieve 'lijntjes' voor jou nooit te begrijpen zijn. Je bent de enige die het consequent nooit begrijpt. En ik snap niet dat jij het niet snapt, want volgens mij snap ik jou wel.

"Als Snip snapt niet wat Snap snapt, en Snap snapt niet wat Snip snapt. Als Snap snapt Snip en Snip snapt Snap, dan heb je Snip-en-Snap-begrip"

(Dit zal ook wel weer een onbegrijpelijk lijntje zijn, hahahaha!)

Het heeft dus geen zin met elkaar in discussie te treden.

Ook wel weer grappig, want onbegrijpelijk.

:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Een gemakkelijke manier om weg te rennen uit een discussie waar je met argumenten niet uit kan komen. Ik heb de beleefdheid opgebracht netjes op je puntjes te reageren, jij kan dit blijkbaar niet.

Maar goed, aperte anti-semieten en andere racisten kenmerken zich in het algemeen niet door hun redelijkheid of begrip voor andermans standpunten.

Welterusten Ashfoura.

De Rode Roos
06-03-03, 14:56
Demonstratie Joodse jongeren tegen Abou Jahjah
(Van een verslaggever)

AMSTERDAM - De komst van Dyab Abou Jahjah, voorman van de Arabisch-Europese Liga, naar de Universiteit van Amsterdam, stuit op hevig verzet van joodse Amsterdammers. Jongeren demonstreren morgenmiddag voor de Oudemanhuispoort tegen de 'haatcampagne' van de AEL. De Joodse Gemeente verwijt de UvA dat zij een podium biedt voor 'kwaadaardig gedachtegoed'.


''Radicale uitspraken kunnen slechts radicale reacties oproepen,'' zegt Irith Markens, voorzitter van het CiJo, de jongerenorganisatie van het het Centrum Informatie en Documentatie Israël (Cidi), die de protestbijkomst organiseert. Ze verwacht morgen ongeveer honderd demonstranten.

''We zijn niet tegen de AEL op zich,'' zegt Markens, ''maar wel tegen de standpunten van die organisatie, met name die inzake Israël. Het zal een vreedzame demonstratie worden. We willen oproepen tot dialoog.''

De Nederlandse tak van de AEL bepleit in het voorlopige partijprogramma de ontmanteling van Israël. De woordvoerster zei zaterdag in NRC Handelsblad de leus 'Hamas, Hamas, alle joden aan het gas' niet af te keuren. Later herriep ze dat. Ze zou de leus alleen begríjpen. De AEL toont ook begrip voor de Palestijnse zelfmoordaanslagen, gezien de onderdrukking door de Israëli's.

''Het bestaansrecht van Israël ontkennen is ronduit belachelijk,'' zegt Markens. ''De staat is opgericht door de Verenigde Naties. En ook de Palestijnse vrijheidsorganisatie, PLO, erkent het land. ''

De politie zet een klein aantal 'platte petten' in bij de demonstratie, waarvoor de gemeente naar verwachting vanmiddag een vergunning zou verlenen. ''Ook wij gaan uit van een vreedzame bijeenkomst,'' zegt een politiewoordvoerder.

De Joodse Gemeente Amsterdam, beheerder van vijf synagogen in de stad, beraadt zich nog over deelname aan de demonstratie. Wel stuurde het bestuur een open brief aan de UvA. Het acht het door de UvA aangeboden podium 'een te betreuren handreiking, die velen zullen beschouwen als een uiting van sympathie voor een kwaadaardig gedachtegoed'.

''Wij voelen ons niet geneigd een discussie bij voorbaat te verbieden,'' reageert Sijbolt Noorda, bestuursvoorzitter. De komst van Abou Jahjah betekent niet dat de Uva de AEL steunt, benadrukt hij. ''Wij zijn een instelling waar nieuwsgierigheid en tolerantie kernbegrippen zijn. Laten we vertrouwen in de kracht van argumenten en een confronterende discussie niet uit de weg gaan.''


Bron: parool

Ashfoura
06-03-03, 15:18
Allemaal punten om goed van te leren:


''We zijn niet tegen de AEL op zich,'' zegt Markens, ''maar wel tegen de standpunten van die organisatie, met name die inzake Israël. Het zal een vreedzame demonstratie worden. We willen oproepen tot dialoog.''

Zie de laatste zin. Natuurlijk is dit gewoon een leugen, want waar twee partijen haaks tegenover elkaar staan is een dialoog onmogelijk. Hoogstens twee monologen na elkaar. Maar deze zin komt direct uit de cursus "hoe om te gaan met de media". Door deze zin te poneren denkt iedereen dat je goede bedoelingen hebt. Dus als er dan iets misgaat, heeft 'de ander het gedaan', want jij kwam om een dialoog aan te gaan.


''Het bestaansrecht van Israël ontkennen is ronduit belachelijk,'' zegt Markens. ''De staat is opgericht door de Verenigde Naties.

Dat is inderdaad een grote fout geweest, voortgekomen uit collectief schuldgevoel naar aanleiding van de walgelijke holocaust. De plannen voor de oprichting van deze staat dateren echter al van eind 1800:

"Het ontstaan van het huidige conflict ligt eigenlijk in 1896, toen Theodor Herzl zich uitsprak voor een joodse staat als oplossing voor het antisemitisme. Deze ideologie van “terugkeer naar Sion (Jeruzalem)”, is bekend als het “zionisme”. Ze interpreteert de geschiedenis van Palestina als zou het land uitsluitend aan de joden (vanwaar ook ter wereld) toebehoren. Het recht van het Palestijnse volk om er te (blijven) wonen wordt dus door het zionisme ontkend."

Bron: CODIP (http://users.skynet.be/bk291253/codip3.htm)


Wel stuurde het bestuur een open brief aan de UvA. Het acht het door de UvA aangeboden podium 'een te betreuren handreiking, die velen zullen beschouwen als een uiting van sympathie voor een kwaadaardig gedachtegoed'.

Ook dit is weer een goede les waar de moslims van moeten leren. Altijd brieven sturen en e-mails! Bij alle mogelijke situaties die moslims in het algemeen of de reputatie van moslimgroepen zou kunnen beschadigen.

Het zal de organisatie "Joodse gemeente Amsterdam" misschien verbazen dat het zionistische gedachtengoed ook door grote groepen mensen in de wereld als zijnde "zeer kwaadaardig" wordt ervaren...

Ashfoura
06-03-03, 19:56
Hitler Frau!!!

Jij bent toch het bewijs van wat Pim Fortuyn zei!!!

Neem die doek voor je ogen weg - dan kun je beter denken en zien wat je aan het doen bent!


Zucht, JMT wat ben je toch een vermoeiend schepsel. Heb je daar in 'the real world' ook geen last van, dat mensen je vermoeiend vinden?

lpg4life
07-03-03, 14:16
Ook dit is weer een goede les waar de moslims van moeten leren. Altijd brieven sturen en e-mails! Bij alle mogelijke situaties die moslims in het algemeen of de reputatie van moslimgroepen zou kunnen beschadigen.


Ashfoura, je slaat hier de spijker op de kop!

Als de Moslims in dit land hun positie willen versterken, dan hebben ze sterke machtsstructuren nodig die ervoor zorgen dat de anderen geen keuze hebben om ze te negeren of te isoleren. De Moslims moeten zich sterk organiseren op alle niveau’s. Hiermee kunnen Moslims hun eisen aan de politieke wereld opdringen

Het doel moet dan zijn om een 'joods gemeenschapsmodel' te realiseren voor de Moslims. Dat wil zeggen: eigen voorzieningen, eigen structuren (scholen, bejaardentehuizen) etc.

mulan
07-03-03, 14:21
Geplaatst door J.M.T.
Hitler Frau!!!

Jij bent toch het bewijs van wat Pim Fortuyn zei!!!

Neem die doek voor je ogen weg - dan kun je beter denken en zien wat je aan het doen bent!






__________________


Ga naar joods.nl,daar kunnen ze dat vereren van je wel op prijs stellen...............Hitler frau,over extremiteiten gesproken........ :boeps: