PDA

Bekijk Volledige Versie : Varkenverbod



Mark
06-03-03, 09:17
Varkenverbod

Het kinderboek The Three Little Pigs en de film Babe zijn voortaan taboe voor de kleuters in het Engelse plaatsje Batley. De Park Road Junior Infant & Nursery School verbiedt alle verhalen die maar iets met varkens te maken hebben. De school doet dit omdat het stuitend kan overkomen bij de islamitische kinderen (60% van de 250 leerlingen). (NU.nl)

Canaris
06-03-03, 09:36
Politek correcte kotsbrokken

Verrast ben ik niet . Heb lang in de UK gewoont en de Homo Educatis daar , heeft het politiek correcte denken uitgevonden

Mark
06-03-03, 09:46
Tja, ik weet niet goed wat ik er van denken moet. Ik begrijp dat een varken volgens de Koran "onrein" is maar betekent dat dat het taboe of beledigend is om over varkens te praten? Leven er geen varkens in het wild in Islamitische landen? Het lijkt me wat overtrokken.

Canaris
06-03-03, 09:59
Het is toegeven aan een volledig gestoord beeld van de natuur.

Varkens zijn meesters in de aanpassing en evolutie. Het zijn net als wij mensen omnivoren.

Door consessies te maken aan dit wanstaltige denken geeft men toe , dat de natuur een fout heeft gemaakt door varkens te produceren.

Daar aan mag een westlijke school nooit toegeven.

Geen mens verlangd , dat ze tijdens de pause een varkenslapje moeten eten. Maar een normale omgang met het wonder natuur is de boventse plicht van een school.

Mark
06-03-03, 10:07
Wat zou de historische achtergrond zijn waardoor de bedenkers van deze religie het nodig vonden om varkens onrein te verklaren?

Voor de meeste religieuze regels zjin duidelijke strategische achtergronden te bedenken maar hiervan ontgaat het mij even.

Canaris
06-03-03, 10:10
Ik weet het niet precies, maar als je kijkt welke dieren als onrijn gelden zijn het alemaal dieren welke onder andere ook menselijke faecalien eten.

Ik denk dat daar iets mee heeft te maken

Bart
06-03-03, 11:14
Geplaatst door Mark
Varkenverbod

Het kinderboek The Three Little Pigs en de film Babe zijn voortaan taboe voor de kleuters in het Engelse plaatsje Batley. De Park Road Junior Infant & Nursery School verbiedt alle verhalen die maar iets met varkens te maken hebben. De school doet dit omdat het stuitend kan overkomen bij de islamitische kinderen (60% van de 250 leerlingen). (NU.nl)

Oud nieuws en bovendien niet meer juist. In eerste instantie had men inderdaad alle "varkensverhalen" taboe verklaard. Na protesten van islamitische organisaties (die aangaven dat het alleen verboden is varkensvlees te ETEN, het is niet verboden om verhalen over varkens te lezen) overwegen de overijverige bestuurders nu om het besluit weer terug te draaien.

Die bestuurders worden in de kranten hier overigens redelijk voor lul gezet. En terecht natuurlijk.

manc
06-03-03, 11:27
Geplaatst door Mark
Wat zou de historische achtergrond zijn waardoor de bedenkers van deze religie het nodig vonden om varkens onrein te verklaren?

Voor de meeste religieuze regels zjin duidelijke strategische achtergronden te bedenken maar hiervan ontgaat het mij even.

Dat hele onrein verhaal ontgaat me ook enigzins. Immers Varkens en Honden zijn gedomesticeerd door mensen voor mensen. Ik snap ook niet dat er mensen zijn die denken dat sommige dieren 'onrein' kunnen zijn, alsof God 'onreinheden' zou creeeren...ik denk ook dat het een semitisch historische achtergrond heeft. Vrijwel alle semitische volken in de oudheid hadden problemen met honden en varkens. (in het westen zijn het ook niet al te positieve benamingen...maar dat geld op het paard na voor zo'n beetje ALLE gedomesticeerde dieren)...het zal dus wel een stukje verstarde cultuur zijn welke is verheven tot Goddelijke wet.

Maar laten we eerlijk zijn: na sateh gambing en sateh ajam smaakt een lekkere sateh babi mij nog altijd prima.

Bart
06-03-03, 11:30
Geplaatst door jood
Labour is weer eens goed bezig. Als ze zo door gaan dan komen de conservatieven weer aan de macht en die zijn niet zo kinderachtig.

Wat heeft dit nu weer met Labour te maken? Het was gewoon een individuele school hoor.

Canaris
06-03-03, 11:33
Sateh Canem ??

manc
06-03-03, 11:42
Geplaatst door Canaris
Sateh Canem ??

Sateh Anjing zou dat zijn. Maar naast hond (RW heet dat gerecht of erwee) eten ze ook slangen, kikkers, vleermuizen, zeekomkommer etc. Lekker hoor. Al is hond (RW) errug pittig.

Canaris
06-03-03, 11:51
schubben

Een israelische vriend van mij heeft mij het volgende verteld

Een jaar of wat geleden was er in Israel een verhitte diskussie onder de Rabbies, of een bepaalde vis ( weet even niet de naam) nu koscher was of niet

Het probleem

de vis heeft schuben , maar als hij wordt gedood, vallen binnen een uur zijn schubben af.

tsja, vragen zijn dat .

Heb ooit in de bijbel gelezen dat ook een gevederd dier met 4 poten niet koscher zou zijn

??