PDA

Bekijk Volledige Versie : Vlaamse treinen stipter dan Nederlandse treinen.



Marsipulami
07-03-03, 18:04
Bij NMBS rijdt 91,4 procent van de treinen op tijd

BRUSSEL - De NMBS kan qua stiptheid de vergelijking met het buitenland goed doorstaan. In 2001 reed 91,4 procent van de treinen in België op tijd. Dat zegt Antoine Martens, adjunct-algemeen directeur van de NMBS, aan Belga. De stiptheid ging er zelfs iets op vooruit tegenover 2000: toen reed 90,7 procent van de treinen punctueel, aldus Martens.

In België geldt de regel dat elke trein die vijf minuten of minder vertraging heeft, op tijd is. Die norm wordt ook gehanteerd in Duitsland, Frankrijk en Luxemburg, zegt Martens. ,,Vergeleken met die landen doet België het goed. Als we het eerste semester van 2001 vergelijken, zien we bij ons een stiptheid van 92 procent, in Duitsland van 86,5 procent, in Frankrijk van 83,9 procent en in Luxemburg van 93,9 procent''. In Nederland, waar de voltallige top van de spoorwegen gisteren ontslag heeft genomen wegens een gebrekkige stiptheid, reed slechts 79,9 procent van de treinen op tijd.

Het streefdoel van de NMBS is eigenlijk op jaarbasis een punctualiteit van 95 procent te halen, aldus de adjunct-directeur. ,,Maar wanneer we boven de 90 procent zitten, zijn we eigenlijk tevreden''.

Martens zegt zich gesteund te weten door de meest recente kwaliteitsenquête (juli-augustus) bij de NMBS. De punten die de reizigers toekenden voor de stiptheid stegen van 5,99 naar 6,14 op 10, aldus Martens. De globale tevredenheid van de klanten zakte wel van 7/10 naar 6,67/10, maar dat heeft volgens hem te maken met het feit dat het treinpersoneel als minder vriendelijk wordt ervaren.

Het gros van de vertragingen is te wijten aan technische problemen (29 á 30 procent). Schade aan het materiaal is verantwoordelijk voor 32 procent van het oponthoud en in 15 á 20 procent van de gevallen ligt de fout bij derden (zelfmoorden, ongevallen op overwegen, schade bij werken door privé-firma's).

©Copyright De Standaard

Tomas
07-03-03, 18:11
Geplaatst door Marsipulami
Bij NMBS rijdt 91,4 procent van de treinen op tijd

*** Allemaal gore leugens ***

Rot dan toch ook op naar je eigen land!

Marsipulami
07-03-03, 18:12
Geplaatst door Tomas
Rot dan toch ook op naar je eigen land!

Waar ergens ? :p

lennart
07-03-03, 18:14
DAT KOMT OMDAT ER ZELDEN TREINEN RIJDEN IN BELGEI
JE WIL NIET WETEN HOELANG IK IN DAT K*TLAND OP DE TREIN HEB STAAN WACHTEN GRMBL.

Tomas
07-03-03, 18:15
Geplaatst door Marsipulami
Waar ergens ? :p

Shit ja. Een Belg kan je niet terugsturen. Die verdwalen continu.

Vooruit je mag blijven...

Maar ik ga weer, na dit PB weer verrijkt te hebben met mijn geniale invallen....

nouwra
07-03-03, 18:15
Rot dan toch ook op naar je eigen land!



hee wee!
Mars is geen Marokkaan :wat?!:

Zulke zinnen waren toch gereserveerd voor Marokkaanen

Marsipulami
07-03-03, 18:17
Geplaatst door lennart
DAT KOMT OMDAT ER ZELDEN TREINEN RIJDEN IN BELGEI
JE WIL NIET WETEN HOELANG IK IN DAT K*TLAND OP DE TREIN HEB STAAN WACHTEN GRMBL.

Misschien is het een goede tip om eerst de dienstregeling eens te raadplegen alvorens je ergens gaat staan wachten :p

Marsipulami
07-03-03, 18:18
Geplaatst door nouwra
hee wee!
Mars is geen Marokkaan :wat?!:

Zulke zinnen waren toch gereserveerd voor Marokkaanen

Die buitenlanders dat is allemaal één pot nat. :lachu:

Mark
07-03-03, 18:54
Geplaatst door Marsipulami
Die buitenlanders dat is allemaal één pot nat. :lachu:

Bah, ik hoop dat alle Belgen zich distancieren van deze walgelijke discriminerende uitspraak van Mars! :fpotver:

De Rode Roos
07-03-03, 19:34
Heeft Belgie hun openbaar vervoer geprivatiseerd? Het is allemaal de schuld van de privatisering dat de NS niet op tijd rijdt.

lennart
07-03-03, 20:12
DIT SOORT PROVOCERENDE BERICHTEN VAN DOMME BELGEN ZOUDEN NIET GETOLEREERD MOGEN WORDEN DOOR BEHEER. DE BELG ZAAIT IETS TEGEN HOLLANDERS!

Marsipulami
07-03-03, 21:59
Geplaatst door lennart
DIT SOORT PROVOCERENDE BERICHTEN VAN DOMME BELGEN ZOUDEN NIET GETOLEREERD MOGEN WORDEN DOOR BEHEER. DE BELG ZAAIT IETS TEGEN HOLLANDERS!

Dat is allemaal veel te ingewikkeld voor een simpele Belg om te begrijpen wat er kan en wat niet kan. Ik stel voor dat beheer gewoon een lijstje maakt van de standpunten die de prikkers verplicht dienen in te nemen en/of te verkondigen op dit forum. :fplet:

Abdul Karim
07-03-03, 22:18
Geplaatst door Hizbollah
Belgische Marokkanen rennen ook harder dan Nederlandse Marokkanen. Nog wel, tenminste.

:fpiraat:

Om de trein te halen ja :)

Joesoef
07-03-03, 22:22
Ik heb gehoord dat Vlamingen ook veel meer liegen dan Nederlanders.....

Marsipulami
07-03-03, 22:31
Geplaatst door Joesoef
Ik heb gehoord dat Vlamingen ook veel meer liegen dan Nederlanders.....

Heb je dat van een Vlaming gehoord of van een Nederlander ? Het is wel zo dat een Vlaming in tegenstelling tot een Nederlander zijn eigen leugens meestal niet geloofd. :fpiraat:

Joesoef
07-03-03, 22:33
Geplaatst door Marsipulami
Heb je dat van een Vlaming gehoord of van een Nederlander ? Het is wel zo dat een Vlaming in tegenstelling tot een Nederlander zijn eigen leugens meestal niet geloofd. :fpiraat:


Zal wel. Volgensmij ben ik dan toch belg want hier kan ik geen brood van bakken :maf2:

Marsipulami
07-03-03, 22:55
__________________

Joesoef
07-03-03, 23:03
:cola: Maar misschiem dat er nog een tripeltje van te maken valt

Marsipulami
07-03-03, 23:09
Geplaatst door Joesoef
:cola: Maar misschiem dat er nog een tripeltje van te maken valt

tripeltjes zijn haraam :nerveus:

barfly
08-03-03, 09:27
Geplaatst door Marsipulami
Heb je dat van een Vlaming gehoord of van een Nederlander ? Het is wel zo dat een Vlaming in tegenstelling tot een Nederlander zijn eigen leugens meestal niet geloofd. :fpiraat:

Dit kan echt niet jongens, jullie zitten appels met peren te vergelijken! Of je vergelijkt België met Nederland of je vergelijkt Vlaanderen met Brabant of Limburg of wat voor provincie dan ook! :student:
Verder weet iedereen in Nederland dat de treinen vertraagt worden door die Belgen die iedere keer de noodrem aanzien voor een stop-knop! :p