PDA

Bekijk Volledige Versie : Refki op zee ( leuk verhaal)

TheWarrior
08-03-03, 21:01
Heb leuk verhaal gelezen en wilde die met jullie delen... :(

Er was eens een Refki die de zee wou verkennen. Dus hij naar Beni Insar in Nador. Daar sprak hij een jonge visser aan. De Refki vroeg hem of de jongen bereid was om een tocht te maken door de zee. De jonge visser kreeg geld en stemde meteen toe. Dus de Refki nam zijn kladblokje en pen mee en stapte in het kleine vissersbootje.

Na een uur varen vraagt de Refki "mag ik je wat vragen, tzadjid (bid jij)"? de jongen antwoord "nee, ik ben nog jong en altijd op zee ik heb geen tijd om te bidden". De Refki zegt "wat een zonde. Een kwart van je leven is voorbij". Weer een uur later vraagt de Refki "mag ik je wat vragen, tmersjed (ben je al getrouwd)"? De jongeman antwoordt "ik ben nog jong altijd op zee ik heb geen tijd om een vrouw te onderhouden". De Refki zegt "wat een zonde. De helft van je leven is voorbij".

Eenmaal in het midden van de zee begint het te stormen en de zee word steeds wilder. De golven komen hoger dan een meter. Dan zegt de jongeman tegen de Refki "mag ik je wat vragen, kan je zwemmen"? De Refki antwoord "nee". Dan zegt de jongeman "wat een zonde. Je hele leven is voorbij".

bron:Amazigh.nl (http://www.amazigh.nl/)

http://www.amazigh.nl/ekaarten/images/tsfiha.jpg

farahsweety
11-03-03, 08:34
:gniffel: :gniffel: was een leuk verhaal heb gelachen was er aan toe heb je nog meer van zulke verhalen :rood:

my_amel
14-03-03, 10:24
hahahahahahaha hij echt een goeie ik had hem nog niet gehoord...
maar als je er nog meer weet lees ik die graag :hihi: :hihi: :hihi:

afz amel

Para siempre
14-03-03, 16:00
Heb dit verhaaltje met veel plezier gelezen!

Ergens doet het je wel nadenken over hoe belangrijk sommige dingen zijn.

Thalla

NAJMA 17
14-03-03, 17:13
Heyhey

Ik heb dat verhaal al gelezen, maar het is toch leuk om hem weer te lezen. Ik heb een vraag heb je misschien nog andere verha :melig2: :lole: , want het is toch wel leuk nou

groetjes van Najma :boogie:

:lole:

NAJMA 17
14-03-03, 17:15
verhalen bedoelde ik

Zinagirl21
15-03-03, 17:05
:hihi:

Echt een leuk grappig verhaal.......

Was lachuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hahahahahahhaahhahahahaahahahhaha :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :lachu:

keob nepo
15-03-03, 17:51
Ik vind het verhaal wel meevallen hoor, zo leuk was het nou ook weer niet.

We out.

MaDe-iN-MaRoC
22-03-03, 18:09
MWuahUAHuhUAHUAHauhUAHA

Afwasser
23-03-03, 14:00
wat een domme riffie

Farahtjeeuuh
09-11-13, 17:11
hahahahahahahahahah :D

Forwho?
24-11-13, 13:32