PDA

Bekijk Volledige Versie : Ben jij de Huisman?



Orakel
08-03-03, 22:29
Ik kon maar beter niet aan een gezin beginnen, zeiden ze tegen mij. :stout:


10 vragen (http://www.huismannen.nl/testen/test.php)
en je weet waar je staat.

sil
09-03-03, 01:49
Geplaatst door Orakel
Ik kon maar beter niet aan een gezin beginnen, zeiden ze tegen mij. :stout:


10 vragen (http://www.huismannen.nl/testen/test.php)
en je weet waar je staat.

Aangezien ik een vrouw ben heb ik de vragen maar niet bekeken.

Heb je al een gezin

barfly
09-03-03, 10:37
Ik vind het buitengewoon frustrerend als ik na vraag 4 dit te zien kriijg:
"The page cannot be displayed" :boos:
Maar om inhoudelijk te reageren, het lijkt me heerlijk om huisman te zijn. Geen gezeik aan je kop op je werk en lekker een beetje huishouden doen boodschapjes, kinderen koeioneren en wat een rust.... :D

Tomas
09-03-03, 10:44
Die klote tests hebben nooit een antwoordmogenlijkheid die ik wil. En dan komen ze ook nog met: "Je bent aardig op weg, maar je zit nog behoorlijk vastgeroest. Vertoon wat meer initiatieven en je komt er wel." Etters.

barfly
09-03-03, 10:50
Geplaatst door Tomas
Die klote tests hebben nooit een antwoordmogenlijkheid die ik wil. En dan komen ze ook nog met: "Je bent aardig op weg, maar je zit nog behoorlijk vastgeroest. Vertoon wat meer initiatieven en je komt er wel." Etters.

Tja dat die tests kwalitatief geen reet voorstellen is me wel duidelijk, maar op een zondag als ik toch niets beters te doen hebt, wil ik wel eens wat milder zijn :)

Donna
09-03-03, 15:37
Shit.

Ik heb 90 punten en ben de ideale huisman.

Probleem is alleen: ik ben geen man.

:knife_hea

barfly
09-03-03, 15:53
Kijk de site doet t weer, Het behaalde puntentotaal is: 80 punten.
Ik moet dringend met mijn vrouw gaan praten :D

Mark
09-03-03, 16:44
55 punten, ik ben tevreden :)

~Panthera~
09-03-03, 16:53
Totaal aan mij verspild. :hihi:

Maarten
09-03-03, 17:10
Ik ben absoluut de ideale huisman, en scoorde dan ook 95..
Ik begrijp het zelfs zo goed, dat ik ook exact weet waarom ik geen 100 scoorde: de lingerie..

Die flauwe kul hoef ik niet. Vrouwen zijn sexy en aantrekkelijk door wat ze zijn, niet vanwege de textiel! Als ik een vrouw had, zou die dat snel genoeg weten. HEMA ondergoed voldoet prima.
Maa als ideale man ken ik "haar" kant natuurlijk ook. Sexy lingerie is er namelijk vaak niet zozeer om hém een lol te doen, maar om zélf een prettig gevoel te krijgen.. Maar wie dáar mee bezig is?? Ik zou me na aankoop echt meteen afvragen wat het kost. Persoonlijke keuze..

Wie weet zou ik mezelf miskend voelen, als mijn vrouw het kocht.. Alsof daar vanaf zou hangen hoe aantrekkelijk ik haar vond. Larie..

Toch ben ik helemaal gediskwalificeerd, want ik hoef geen vrouw meer.
Na al die ervaring voel ik me echt expert, maar ik begin er niet meer aan.
Vrouwen zijn overigens echt geweldig, en ik ga er heel graag mee om. Ze brengen gewoon een heleboel zinnige dingen mee. Ik voel ook echt dat de schepping bedoeld is om een vrouw te hebben, en dat het heel gezond is.
Maar in mijn persoonlijke leven wil ik er geen meer. Vrouwen snappen te weinig van mannen, en gaan vaak veel teveel uit van zichzelf. Mijn grootste verwijt is dat ze de emotionele- en gevoelsmatige gelijkwaardigheid, waar zo hard over gegild wordt, gewoon niet voor elkaar krijgen. En ook lukt dat veel vrouwen misschien wel, als man ben je gek als je dat risico neemt.. Erg he? Geen kinderen dus.. jammer..

Ideale huisman zijn is helemaal niet moeilijk.
Als je gewoon onderling mens blijft, dan kom je een heel eind..
Heel belangrijk is gewoon de solidaritéit met je vrouw! Je bekijkt haar vanuit de omstandigheden waaronder zíj leeft! Je moet gewoon feeling houden met wat zíj wil, en hoe zíj de dingen ziet! Daar heb je gewoon een vrouw voor. Dat is délen! Dát is wat het leuk maakt! Dát is het samen-gevoel waar heel veel stimulans van kan uitgaan. Non, je ne regrette rien!...

Het huishouden en de verdeling zijn de grootste boosdoener in de relatie. Maar met een mentaliteit zoals ik die had was het nooit een punt. Iedereen heeft gewoon zijn eigen huishouden, zijn vreten, zijn was.. En alles wat je deelt is dan meegenomen.
Veel mannen zijn werkelijk ontzettend gemakzuchtig. Die schijnen echt te denken, dat de vrouw "het maar moet doen", als ze er zelf geen zin in hebben.
Je bent beide verantwoordelijk voor alles. Zowel voor de kutklussen, als voor de tijd waarop ze moeten gebeuren.. Maakt niet uit hoe je de verdeling maakt. dat kan heel persoonlijk zijn, en afhangen van werk e.a. Nou is het niet allemaal zo simpel, maar de man die er van uit gaat, dat de vrouw nu eenmaal voor veel dingen opdraait, die zit gewoon fout.

En wie aan kinderen begint, en niet snapt dat dat een 24-uur business is, die is een rund.
En wie niet snapt dat kinderen hebben vooral een kwestie van plannen en vooruitkijken is ook.

Eigenlijk zouden mannen die kinderen willen, bijna verplicht een "Inburgeringscursus Gezin" moeten volgen.. Maar het liefst wel met een man er bij die het geeft. Het thema vrouwen die eisen stellen komt me namelijk de strot uit.
Veel eisen zijn trouwens volkomen terecht, maar onder vrouwen heerst teveel een denkcultuur waarin ze vooral bezig zijn met wat ze van mannen kunnen verlangen.
Ik vraag nog wel eens: Wat denken jullie nou eigenlijk, dat een man aan een vrouw denkt te hebben? Meestal komt er daarna alleen nog neandertaal uit bij de vrouwen. Ze lijken nauwelijks gewend om daar over na te denken.

Toch blijf ik voorstander van het westerse denken over die dingen. Dat gaat een heel eind de goede kant op. Het islamitische? Ik snap best dat het zo vaak goed gaat, maar ik blijf er met argusogen naar kijken. De vrouwen moeten beslist te vaak dingen inleveren. Maar vrouwen die de zaak staan te bestieren, dat kennen moslims natuurlijk ook.

Waar het vooral aan ontbreekt, dat is het begrip tussen mannen en vrouwen. Gemengde opvoeding is absoluut een must. Relaties zijn al moeilijk, en als ze dan ook nog weinig van elkaar snappen, dan houdt het snel op, of het onbegrip wordt een permanente toestand..

Alle meisjes hier, véel succes!
En bij die wens heb ik nét geen demonische grijns op mijn smoel, want vrouwen staan natuurlijk ook voor de vraag of het risico wel verantwoord is.. Moeilijk hoor!..

Voordeel van uithuwelijking is, dat je jezelf niets hoeft te verwijten als het minder goed gaat. Of dat je dingen gaat najagen, die toch niet meer haalbaar zijn. Je hebt dan gewoon "een man"en daar heb je het maar mee te doen. Wel zo rustig.. Mij lijkt dat trouwens niks. Zo'n vrouw wordt een soort blok aan je been. Of beter gezegd, dat is een risico dat ik niet zou nemen.

Ik voel de mazzel, dat ik geen 20 meer ben, en niet voor de keuze sta.. Dit stuk lijkt me trouwens niet bepaald opwekkend... graag geef ik toe: het kan per ongeluk heel goed gaan. En het blijft zaak om goed uit je ogen te kijken. En wees gerust: er zijn veel goede relaties.. Het móet kunnen lukken.. :)

Orakel
09-03-03, 21:19
Geplaatst door sil
Aangezien ik een vrouw ben heb ik de vragen maar niet bekeken.

Boehhhhhhhh. :)

Kom op, je kunt 't. Probeer maar es in te vullen door de ogen van je partner. :boer: Wie weet................



Heb je al een gezin

Nope. En ik moet er voorlopig ook nog niet aan denken.
Zeg nooit nooit, maar voorlopig wil ik de verantwoordelijkheid die bij een gezin hoort niet dragen.
Daarnaast kan ik geen enkele reden verzinnen om hedentendage nog kinderen op de wereld te zetten, en dan heb ik het niet over redenen ter eigen plezier ende vermaak.
Redenerend vanuit de belangen van een kind, heb ik ng geen legitimering kunnen vinden om een kind op aarde te zetten.

Orakel
09-03-03, 21:33
Geplaatst door Maarten
[B] de lingerie..

Ik zou me na aankoop echt meteen afvragen wat het kost.

Kniepert :p

Het klopt wel wat je zegt, maar een mooi setje is niet verkeerd.....



Toch ben ik helemaal gediskwalificeerd, want ik hoef geen vrouw meer.

Is geen diskwalificatie, maar een keuze. Afgaand op wat je schrijft zou je inderdaad een goede partner en huisman kunnen zijn. Moet je nog wel een vrouw tegenkomen, waarbij er sprake is van chemie en van synergie: 1 plus 1 is 3.



Non, je ne regrette rien!...

Sat what?? :maf2:



En wie aan kinderen begint, en niet snapt dat dat een 24-uur business is, die is een rund.
En wie niet snapt dat kinderen hebben vooral een kwestie van plannen en vooruitkijken is ook.
Eigenlijk zouden mannen die kinderen willen, bijna verplicht een "Inburgeringscursus Gezin" moeten volgen.. Maar het liefst wel met een man er bij die het geeft.


Juist! Het valt mij zo tegen met welk gemak mensen kinderen nemen en acheraf gaan lopen blaten dat ze er qua vrijheid bij inschieten en er met de huidige ervaring niet weer aan zouden beginnen.

Weet je wat ik zo maf vind? Voor zo iets futiels (in verhouding althans) als deelnemen aan het verkeer moet je je best doen om een rijbewijs te halen, maar iedere pummel mag met hetzelfde gemak een kind op de wereld zetten.
Ik heb ze gezien hoor. Werkelijk ongelofelijke bosmongolen die met gemak een half elftal op de wereld zetten en dan nog onbewust en ongepland ook. En er voor zorgen? Echt niet.
En dan hebben we nog het lef om het de zwakbegaafden te verbieden om kinderen te krijgen, omdat die te weinig verstandelijke vermogens hebben om voor een kind te zorgen.



Het thema vrouwen die eisen stellen komt me namelijk de strot uit.

'k ga zo maar es een nieuwe topic starten.... :p



Ik vraag nog wel eens: Wat denken jullie nou eigenlijk, dat een man aan een vrouw denkt te hebben? Meestal komt er daarna alleen nog neandertaal uit bij de vrouwen. Ze lijken nauwelijks gewend om daar over na te denken.

MAARTEN! Snap je dan niet dat je de verkeerde vraag stelt, of beter gezegd verkeerd om?
Een man heeft niks aan een vrouw te hebben, hij moet simpel inleveren.
Dat heet onvoorwaardelijke liefde. :koppel:



Alle meisjes hier, véel succes!

En nou nog es proberen, maar dan alsof je het meent. :p

Orakel
09-03-03, 21:36
Geplaatst door Donna
Shit.

Ik heb 90 punten en ben de ideale huisman.

Probleem is alleen: ik ben geen man.

:knife_hea

No worries, mate. Dan moet je een partner zoeken die "in touch is with his feminin side"...... :jammer: braak, kots spuuug, tffffoe.

Sorrie... :)

Donna
09-03-03, 22:50
Geplaatst door Orakel
No worries, mate. Dan moet je een partner zoeken die "in touch is with his feminin side"...... :jammer: braak, kots spuuug, tffffoe.

Sorrie... :)



Ohnee...... dat wil ik helemaal niet. AARRGGHHHHHH

Daarnaast is mijn ervaring dat mannen die het hardst roepen dat ze 'geemancipeerd zijn' en 'juist een sterke vrouw willen' de grootste zwijnen zijn :p

Maar wat maakt het uit. De meeste mannen zijn hardstikke leuk, en de meeste vrouwen ook.

Nou Maarten, vertel eens. Wat willen mannen eigenlijk in een relatie? En wat verwachten ze van een vrouw?

Orakel
09-03-03, 23:03
Geplaatst door Donna
Ohnee...... dat wil ik helemaal niet. AARRGGHHHHHH

Daarnaast is mijn ervaring dat mannen die het hardst roepen dat ze 'geemancipeerd zijn' en 'juist een sterke vrouw willen' de grootste zwijnen zijn :p

Ssssjjt, niet zo hard. Dat van die "ik wil een sterke vrouw" wil ik nog vaker kunnen gebruiken.

Hoef ik zelf minder te doen.



Maar wat maakt het uit. De meeste mannen zijn hardstikke leuk, en de meeste vrouwen ook.

Sniewaar. Vrouwen zijn leuker... in sommige opzichten....soms.....uhh..



Nou Maarten, vertel eens. Wat willen mannen eigenlijk in een relatie?

Sex?



En wat verwachten ze van een vrouw?

Sex?
En daarna een goed gesprek.....een monoloog... :p

sil
10-03-03, 00:30
Geplaatst door Orakel
Boehhhhhhhh. :)

Kom op, je kunt 't. Probeer maar es in te vullen door de ogen van je partner. :boer: Wie weet................



Nope. En ik moet er voorlopig ook nog niet aan denken.
Zeg nooit nooit, maar voorlopig wil ik de verantwoordelijkheid die bij een gezin hoort niet dragen.
Daarnaast kan ik geen enkele reden verzinnen om hedentendage nog kinderen op de wereld te zetten, en dan heb ik het niet over redenen ter eigen plezier ende vermaak.
Redenerend vanuit de belangen van een kind, heb ik ng geen legitimering kunnen vinden om een kind op aarde te zetten.

Ik heb het gedaan,(65) maar goed dat wij geen kinderen hebben.

ik heb het ook nog 1x gedaan,door de ogen van mijn man,die komt er nog veel slechter af.
Maar hij is toch een schat

Maarten
10-03-03, 00:56
Geplaatst door Orakel

Een man heeft niks aan een vrouw te hebben, hij moet simpel inleveren.
Dat heet onvoorwaardelijke liefde. :koppel:


Yes Baby!.. That's exactly what I did!
Punt is wat er gebeurt, als je af en toe eens op je strepen gaat staan...
En als het gebruikelijke werk dan doorgaat, en er is geen aandacht voor, dan heb ik het na een keer of vijf wel gezien, chemie of niet.. Dat is dan meteen einde verhaal, en zij snapt er niks van.


Geplaatst door Orakel

En nou nog es proberen, maar dan alsof je het meent. :p

OOOOOOOOHHHHHHH !!...
Het geluk van meisjes trek ik me echt wel aan hoor!
Het zal wel een mentale bouwfout zijn, maar het werkt wel zo..
Zelfs van mijn ex-en hoop ik dat ze goed terecht komen..
Het gevoel dat je meisjes ongelukkig gemaakt hebt, dat is echt niks..

:love2: :tover: :tover: :tover: HUP MEISJES !!!! :tover: :tover: :tover: :love2:

:strik: :strik: :strik: :strik: :strik: :strik: :strik: :strik: :strik: :knife_hea :strik: :strik: :strik:

Maarten
10-03-03, 01:32
Geplaatst door Donna

Daarnaast is mijn ervaring dat mannen die het hardst roepen dat ze 'geemancipeerd zijn' en 'juist een sterke vrouw willen' de grootste zwijnen zijn :p

Kan ik me wat bij voorstellen! Juist de dingen, die de normaalste zaak van de wereld voor je zijn, die dóe je gewoon. Daar ga je helemaal niet over lullen.

Geldt ook voor organisaties, of groeperingen waar ze waarden hoog in het vaandel hebben.
Als er “sociaal’ in de doelstelling staat, dan berg je maar.. En dan zwijgen we maar over feministische organisaties, die het over “gelijke behandeling” hebben.. :hihi:
En de laatste tijd hebben we wat probleempjes rond “Freedom and Democracy”…


Geplaatst door Donna

Nou Maarten, vertel eens. Wat willen mannen eigenlijk in een relatie? En wat verwachten ze van een vrouw?

Ja…eh…Wou je nou zeggen, dat na 30 jaar feminisme, en gepraat over relaties, en de talloze lijsten met de “wensen der vrouw”, en uitgekiende tests voor mannen…. dat we dan nú eindelijk aangeland zijn bij de vraag
“Wat wil DE MAN nou eigenlijk”??? of..
“Waar doet ie het voor”??

:schok: .......... :schreeuw: ........ :huil: .......... :ego:

sil
10-03-03, 01:53
Geplaatst door Maarten



Ja…eh…Wou je nou zeggen, dat na 30 jaar feminisme, en gepraat over relaties, en de talloze lijsten met de “wensen der vrouw”, en uitgekiende tests voor mannen…. dat we dan nú eindelijk aangeland zijn bij de vraag


feminisme laat je zover gaan als je zelf wil.ik ben ook niet zo weg van die vrouwen zoals dresselhuijs.Ik wil me toch nog wel vrouw voelen,en vind het heerlijk als mijn stoel aangeschoven wordt,en meer van die kleine galante dingen.Laat mij dan maar ouderwets zijn,maar ik geniet ervan.

Maarten
10-03-03, 02:25
Geplaatst door Orakel

Sex?


ja, dat was neandertahl-antwoord 1.

Dames, het gaat nog steeds niet helemaal goed he?

Laat ik het dan wat makkelijker maken, door de vraag zó te formuleren:
Wat heeft de vrouw "eigenlijk" te bieden??

Dan slaan we even neandertahl-antwoorden over zoals" seks, of "ze stinken minder dan schapen", of "ze maken het voetballen kijken een stuk makkelijker, door wat ze allemaal doen.". Ook argumenten in de sfeer van de huursubsidie, of waakhondfuncties schakelen we hier even uit.
Praten we nog even niet over excorcisme-functies, zoals in dat bijbelverhaal over die zwijnen: Met een vrouw heeft christus tenminste iets waar hij jouw zonden in kan drijven, of anders jij zelf wel. (ik vrees dat dit soort denkstijlen ook nog wel voorkomen.)

( ik zou de vraag trouwens fijntjes laten zitten, want volgens mij wordt je er helemaal niet goed van, als je er over gaat denken... Toch is het wel even een leuke optiek..)

Ook antwoorden zoals "De vrouw heeft niet iets te bieden, maar ja, je moet wát!", doen vermoeden dat hier niet de totale zin van het geheel wordt geopenbaard.. Geld ook voor: "dan heb je nooit meer tijd om je te vervelen". Ook kattebak-voordelen doen dat niet.

Het moet toch iets gaan worden over de Bloem der Schepping enzoo..

Maarten
10-03-03, 02:48
Geplaatst door Orakel

Daarnaast kan ik geen enkele reden verzinnen om hedentendage nog kinderen op de wereld te zetten,

Redenerend vanuit de belangen van een kind, heb ik nog geen legitimering kunnen vinden om een kind op aarde te zetten.

Iez thie Róng Anser!
1. Was het dus een foute keuze om jóu op de wereld te zetten?? (nee)
2. Dan vind je dus van andere mensen (daargelaten, dat je natuurlijk vindt dat die een eigen keuze hebben), dat die het eigenlijk óok niet zouden moeten doen! (ook niet)
3. Is kritiek op Allah, en dat helpt je sowieso naar de andere wereld in sommige kringen.. (toch nog rechtvaardigheid?)
4. Je kinderen houden misschien wél van je man!..

(oh sorry, ik ben zo erg, ik móet echt ophangen.. Maar engeltje, denk even niet van die vreselijke dingen. Ik bedoel, het is allemaal wel waar, maar dat schiet niet op zo.. Twee Haasjes kijken je droevig aan, en vragen: Mogen wij nou ook niet meer?... :) )

Maarten
10-03-03, 03:14
Geplaatst door sil
feminisme laat je zover gaan als je zelf wil.ik ben ook niet zo weg van die vrouwen zoals dresselhuijs.

Feminisme was minder een vriendinnetje van Emancipatie, dan gedacht werd. Het ging eigenlijk om voordelen voor vrouwen. Dat is domweg maar éen kant van het verhaal.
Verder - en dat was toen al heel voorspelbaar- hangt er een prijskaartje aan een cultuur, waarin vrouwen zonder mannen allerlei "geloof" maken, terwijl het om zaken gaat die beiden aan gaat. Zoiets werkt niet, en dat blijkt ook. Je hoort de vrouwen ook klagen dat er niets verandert, ja dat zal best..
Feminisme was een hele goeie zaak, maar had erg veel mankementen.




.Ik wil me toch nog wel vrouw voelen,en vind het heerlijk als mijn stoel aangeschoven wordt, en meer van die kleine galante dingen. Laat mij dan maar ouderwets zijn, maar ik geniet ervan.

Dat geeft helemaal niet. Ik vind het érg leuk om die dingen te doen, gewoon omdat er zórg van uit gaat. Heeft niets te maken met een afhankelijkheid als vrouw, maar met een afhankelijkheid van elkaar. Maar ik vind het ook doodnormaal als vrouwen het niet willen. Vroeger moest je het als vrouw waarderen, ook van elke zak. Tuurlijk wil je zoiets niet.
Maar als routinegebaar deugt het al helemaal niet..

Mark
10-03-03, 10:58
Geplaatst door Maarten
"ze stinken minder dan schapen"

:haha: :haha: :haha:


Ehm de meeste vrouwen willen helemaal niet zo'n softe moderne man die een soort vriendin is... en dat is maar goed ook!

Maarten
10-03-03, 13:59
Geplaatst door Mark
:haha: :haha: :haha:


Ehm de meeste vrouwen willen helemaal niet zo'n softe moderne man die een soort vriendin is... en dat is maar goed ook!

Nou, ze willen eigenlijk alles wat ze zouden willen… daar zitten 2 kanten aan..
-Ze willen trots zijn op hem, of hem waarderen, of respectabel vinden, of alles wat in de sfeer van hém ligt.
-Anderzijds willen ze hun eigen dingen gerealiseerd zien, dat gaat over hoe hij háar behandelt, serieus neemt, ondersteunt enz.. Huishouden is gewoon een groot punt. Maar verder gaat het over de hele manier waarop hij met haar rekening houdt, luistert, en meewerkt aan dingen die ze wil.
(effe de rol van verliefdheid en liefde buiten beschouwing. Die hebben met allebíj te maken, maar gaan toch niet zo concreet over wat ze van een man willen.)

Ik weet niet wat het zwaarste weegt. Maar in de feministische tijd ging het vooral over de klachten, en dus woog het tweede erg zwaar. Maar zelfs toen was meegaandheid op zich niet het meest doorslaggevend. Jongens die alleen maar soft waren, kwamen ook tóen moeilijk aan de eh..bak..
Sindsdien ging het beter met de gelijkwaardigheid en verschoof de prioriteit misschien weer naar het eerste.

Anderzijds worden vrouwen realistischer, en weten ze donders goed, dat de kwaliteit van hun leven erg af kan hangen van zijn begrip, meegaandheid, en mede-verantwoordelijkheidsbesef. Ik kan er echt van staan te kijken hoe praktisch het eisenpakket van vrouwen kan worden, als de de 27 of zo gepasseerd zijn.. Het lijkt al snel goed, als daaraan voldaan is.. Ik wantrouw dat.. In feite kiezen ze daarmee vooral voor een leven, maar niet zozeer voor hem..
En als er kinderen komen, dan kan hij het eigenlijk helemaal schudden. Dan lijkt zijn medewerking bijna het enige wat nog telt.. En dat is dan toch een keuze voor de softie..
(tuurlijk zijn er ook vrouwen zat, die al blij zijn als het redelijk loopt, en hij de centen maar binnenbrengt..)

Toch is er een erfenis van het feminisme, die gericht is op het vrouwenbelang, de eigen ontplooiing, en een gerichtheid op zichzelf. Op zich niks mis mee, maar wel als dat de standaardhouding wordt.. Wat ik echt gemist heb (in nogal wat relaties) dat is de solidariteit. Vrouwen laten zich nogal wat aanleunen aan wat er komt, en vertonen toch de neiging om het allemaal maar normaal te vinden. Dat is misschien een algemene zwakheid bij mensen, maar feminisme, met vooral aandacht voor de positie van vrouwen en niet van mannen, en met de nadruk op de te stellen eisen, draagt daar toch in negatieve zin in bij, vind ik.. In belangenconflicten verlaten ze de solidariteit nogal eens snel, vind ik..

En er zijn nogal wat vrouwen, die een gevoel van onderwaardering hebben, of een gevoel tekort gedaan te zijn… Vaak heel begrijpelijk of terecht.. Maar als die als reactie een cultuur van het eisenpakket adopteren, dan weet ik niet of je als man daar wel mee in zee moet gaan. Dat blijft dan een ‘geven’, terwijl de enige bevrediging die je daar uit haalt, komt van wat je zelf doet...
Waarom heeft de Volkskrant al járen Sigmund als strip? Die rariteiten bij vrouwen móeten toch veel voorkomen, zou je denken…

Soft? Ik ben verdomd soft.. Maar waar ik tegenaan liep, dat waren de reacties als ik het een keer níet was! Blijkbaar waren ze zo goed gewend dat.. Dat lijkt de vrouwelijke gemakzucht.. Maar met vrienden heb ik het probleem ook.. Daarom ben ik toch voor meer (gezond) macho-gedrag. Vrouwen verdienen gewoon niet beter, en vinden het zelfs een manco als het er niet is. Daarom lekker je eigen gang gaan. En als een vrouw iets wil, dan kijk ik toch even goed, of ze niet meer iets komt vragen, dan aanbieden.. Effe kijken hoe het zit met geven en nemen..

Tomas
10-03-03, 14:21
Geplaatst door Maarten
Soft? Ik ben verdomd soft.. Maar waar ik tegenaan liep, dat waren de reacties als ik het een keer níet was! Blijkbaar waren ze zo goed gewend dat.. Dat lijkt de vrouwelijke gemakzucht..

Ach Maarten, je maakt het veel te ingewikkeld...

uit onderzoek blijkt dat vrouwen die aan de pil zijn kiezen voor een macho-man. En als ze die niet slikken, voor een zorgzame man.

Je hebt op koolstof gebaseerd leven, zoals wij dat kennen en je hebt vrouwen: op hormonen gebaseerd leven. Voor ons niet te kennen.

Geef het op.

Enjoy the ride...

nouwra
10-03-03, 14:34
Geplaatst door Maarten
Nou, ze willen eigenlijk alles wat ze zouden willen… daar zitten 2 kanten aan..
-Ze willen trots zijn op hem, of hem waarderen, of respectabel vinden, of alles wat in de sfeer van hém ligt.
-Anderzijds willen ze hun eigen dingen gerealiseerd zien, dat gaat over hoe hij háar behandelt, serieus neemt, ondersteunt enz.. Huishouden is gewoon een groot punt. Maar verder gaat het over de hele manier waarop hij met haar rekening houdt, luistert, en meewerkt aan dingen die ze wil.
(effe de rol van verliefdheid en liefde buiten beschouwing. Die hebben met allebíj te maken, maar gaan toch niet zo concreet over wat ze van een man willen.)

Maarten ik vind dit wel grappig allemaal
Vrouwen hebben het proces nodig dat vooraf gaat aan begrijpen, dat liefe, leuke, spannende, zeurderige, romantische, irritante en alle mannelijke eigenschappen. Niet alleen in het begin van een relatie, maar ook na 10 jaar huwelijk.
Jij bent in zo een ver stadium dat je bijna alles begrijpt en weet van een vrouw dat je geen uitdaging meer bent (sorry:D). Immers wat valt er bij jou nog te klagen?! Heel stiekem willen wij vrouwen geen man die alles begrijpt en overal rekening mee houdt ;)
Als het binnen een relatie 1 a 2 weken goed gaat, dan wil je toch even uit je sloffen springen, onbegrijpelijk zijn en oprecht begrepen worden. Is het dan zover dat jij als man begijpt wat eraan scheelt, dan is het niet leuk meer :moe:

Om een lang verhaal kort te maken: We loooove the circle, en jij als man bent een speelbal, die denkt te begrijpen of wil begrijpen:D

:love2:


Geef het op.

Enjoy the ride...

Thomas, sad as it is, je heb helemaal gelijk. Enjoy the flight, en zorg zelf dat je een zachte landing maakt, het enige ingredient voor succes... :jammer:

Maarten
10-03-03, 16:34
Hihi Naura… ik vrees dat ik zelfs dát op de mij zo eigen walgelijke wijze begrijp. je hebt wel gelijk…ware het niet dat die vrouwen wel baalden als ik opstapte. Ze vielen niet echt van verveling uit elkaar. Verder zijn vrouwen vaak wel erg dol op een man, waar wat aan te verbeteren valt, c.q. te controleren of te besturen valt, maar als dat niet hóeft, dan is er een probléem ja..
Wat zou er achter zitten? Tóch de behoefte aan superioriteit? Aan overzicht, dat veiligheid, vrijheid en (zelf-) bescherming biedt? Is dat de rust die de “kneus” geeft? Hij moet toch wel een beetje aandoenlijk zijn he? Wat dacht je van Jamai? Hahaha.. Vooral het fálen, daar herkennen vrouwen zich graag een beetje in..
Niks zo erg als een man, die snapt wat je doet! Ik snap het direct..
Of eentje die haarfijn aangeeft waar je de fout in gaat! BRRRR!…
Of eentje die je vertelt, dat je besef van gevoelsmatige gelijkwaardigheid mist! AAAAAHHHH….

Kan ook anders werken hoor… eentje die snapt wat je nodig hebt, en juist vooral wanneer je een tijdje hebt zitten zieken.. Of wou je d’r een, die dan de deur achter zich dicht trekt, en gaat biljarten? Maybe…

Leuk Russisch tekenfilmpje: Een boze man verlaat kordaat het huis, terwijl vrouw en kinderen huilen, en smeken dat hij blijft.. Verbeten loopt hij de straat door, maar gaat dan langzamer lopen, en krijgt een idee.. Hij loopt terug, en gaat naar binnen, terwijl vrouw en kinderen hoopvol omhoog kijken. Dan doet hij het licht uit, en vertrekt weer…
Spotje van de electriciteits-maatschappij: Doe áltijd het licht uit als je gaat!..

Mag wel een metafoor heten… kijk uit waar je je energie in steekt.. :hihi: So I do.. Maar de zwakte van die visie is, dat juist al dat gedoe vaak weer als energiebron werkt.. Fuckin’ - in welke zin dan ook - makes the world go round.. En maakt zachte landingen weer noodzakelijk en verrukkelijk.. (als je van Up en Down –in welke zin dan ook- je hobby wil maken..)

nouwra
10-03-03, 23:43
Geplaatst door Maarten
Hihi Naura… ik vrees dat ik zelfs dát op de mij zo eigen walgelijke wijze begrijp.

Zelfs dat?! zie je, nu vind ik dit gesprek niet leuk meer :D


je hebt wel gelijk…ware het niet dat die vrouwen wel baalden als ik opstapte. Ze vielen niet echt van verveling uit elkaar.

Aangezien je het begrip zelfe bent, twijfel ik er niet aan dat je een ongelofelijke charmeur bent..


Verder zijn vrouwen vaak wel erg dol op een man, waar wat aan te verbeteren valt, c.q. te controleren of te besturen valt, maar als dat niet hóeft, dan is er een probléem ja..
:strik:


Wat zou er achter zitten? Tóch de behoefte aan superioriteit? Aan overzicht, dat veiligheid, vrijheid en (zelf-) bescherming biedt? Is dat de rust die de “kneus” geeft? Hij moet toch wel een beetje aandoenlijk zijn he? Wat dacht je van Jamai? Hahaha.. Vooral het fálen, daar herkennen vrouwen zich graag een beetje in..

:jammer: je leert het ook nooit. Laat ons nou ook onze geheimpjes hebben. Niet gelijk aan heel mannelijk pb doorsluizen..

Niks zo erg als een man, die snapt wat je doet! Ik snap het direct..
Of eentje die haarfijn aangeeft waar je de fout in gaat! BRRRR!…
Of eentje die je vertelt, dat je besef van gevoelsmatige gelijkwaardigheid mist! AAAAAHHHH….

MAARTEN! nu doe je het weer!! :mad:


Kan ook anders werken hoor… eentje die snapt wat je nodig hebt, en juist vooral wanneer je een tijdje hebt zitten zieken.. Of wou je d’r een, die dan de deur achter zich dicht trekt, en gaat biljarten? Maybe…

Leuk Russisch tekenfilmpje: Een boze man verlaat kordaat het huis, terwijl vrouw en kinderen huilen, en smeken dat hij blijft.. Verbeten loopt hij de straat door, maar gaat dan langzamer lopen, en krijgt een idee.. Hij loopt terug, en gaat naar binnen, terwijl vrouw en kinderen hoopvol omhoog kijken. Dan doet hij het licht uit, en vertrekt weer…
Spotje van de electriciteits-maatschappij: Doe áltijd het licht uit als je gaat..!

Mag wel een metafoor heten… kijk uit waar je je energie in steekt.. :hihi: So I do.. Maar de zwakte van die visie is, dat juist al dat gedoe vaak weer als energiebron werkt..

:haha:


Fuckin’ - in welke zin dan ook - makes the world go round.. En maakt zachte landingen weer noodzakelijk en verrukkelijk.. (als je van Up en Down –in welke zin dan ook- je hobby wil maken..)

It comes with the packett. Je moet er wel van houden, wether you like it or not..


Groeten uit venus

Maarten
11-03-03, 01:02
Mij net pil genomen..
Mij weer vol carbon-based aanbidding opkijken naar wonderbaar- doch onbegrijpelijk hormon-based leven!

Kennis over de liefde is altijd oude koek. Het is nooit hetzelfde, en elk nieuw begin is nieuw.
Nou is de accu nog wel vol, maar de startmotor is niet echt gemaakt voor veelvuldig gebruik.
Maar elke nieuwe relatie leert je weer een boel, vooral dat je nooit van tevoren weet hoe het moet en wat je tegenkomt. Weet je eigenlijk iets? Nee hoor.. er is alleen maar de uitdaging..
(ja ik ben flink charmeur.. dat gaat goed, tot blijkt dat ik andere vrouwen ook zo benader. Maar vreemd gaan was er nooit bij..)

It comes with the packett, zei je??
Kijk, zo had ik dat nog niet gezien!..Een relatie is inderdaad net een pakje, maar dan ingepakt in van die vliegenvang-strip. Je komt er als een vlieg op af, maar je zit dan binnen de korste keren vol met allerlei soorten plakkerigheid, die je niet meer kwijt wordt.

Arm Orakel.. daar hebben ze tegen gezegd, dat ze er maar beter niet aan kon beginnen. Laag He? Alsof er een deskundige…. Ik hoop niet dat ze betaald heeft voor dat advies, want dan wordt je dat helemaal niet meer kwijt.. Weet jij geen leuke opmerking voor Orakeltje? Die van mij daar wordt een gezond mens niet echt vrolijk van wel? Dat zijn van die pak-maar-weer-in verhalen. “Life is short, and then you die”, enz..

Schrale troost: tweederde van de 14-jarige meisjes is even zwaar depressief: Jamai is er niet!..
Dat wordt de bekende RTL-zelfmoordgolf. Kan wel een stickertje gebruiken “Liefde is Dodelijk.” Ofwel het bekende: “Liefde maakt meer kapot, dan er drank is.”, ofwel de bekende oplossing “Drink met (je) mate(n)”.. zucht..