PDA

Bekijk Volledige Versie : Jan Peter laat het AEL onderzoeken



lennart
09-03-03, 02:45
Vanwege het Israel standpunt en andere dingen heb ik begrepen. Dit gaat namelijk in tegen de Nederlandse rechtsorde. Overigens snap ik niet precies wat Israel met de Nederlandse rechtsorde te maken heeft.

lennart
09-03-03, 02:57
Overigens is wel grappig dat JP een echte democratische staat in plaats van de democratie voor joden die nu bestaat, een verwerpelijk idee vindt.

mulan
09-03-03, 10:53
Gaat die toch in debat met de AEL over waarom hij het een gevaarlijke partij vind die in de gaten gehouden moet worden..................of stuur die overintelligente Eurlings op AJJ af :rambo:





:rolleyes:

plexus
09-03-03, 10:57
Geplaatst door mulan
Gaat die toch in debat met de AEL over waarom hij het een gevaarlijke partij vind die in de gaten gehouden moet worden..................of stuur die overintelligente Eurlings op AJJ af :rambo:





:rolleyes:


ik vrees dat jp of eurlings (wie dat ook moge zijn) echt niet capabel genoeg is om jj onder de tafel te lullen :fpuh:

mulan
09-03-03, 11:00
Geplaatst door plexus
ik vrees dat jp of eurlings (wie dat ook moge zijn) echt niet capabel genoeg is om jj onder de tafel te lullen :fpuh:

Was ook niet serieus bedoelt :melig2: ....................zou wel grappig zijn AJJ tegenover JP.......

Oh en Eurlings is een sukkel met een gigantisch Limburgs accent :alien:

plexus
09-03-03, 11:02
Geplaatst door mulan
Was ook niet serieus bedoelt :melig2: ....................zou wel grappig zijn AJJ tegenover JP.......

Oh en Eurlings is een sukkel met een gigantisch Limburgs accent :alien:

;)

nu weet ik het weer dat is die softy :boer: met zijn zachte G!

Simon
09-03-03, 11:04
Geplaatst door lennart
Vanwege het Israel standpunt en andere dingen heb ik begrepen. Dit gaat namelijk in tegen de Nederlandse rechtsorde. Overigens snap ik niet precies wat Israel met de Nederlandse rechtsorde te maken heeft.

Het zou kunnen dat een partij die je tot het parlement toelaat niet in zijn statuten mag hebben dat een staat waar nederland relaties mee onderhoudt ontbonden moet worden. Maar JP vergist zich vaker (zie affaire Margaritta). Maar het gaat alleen maar om een verkennend onderzoek begrijp ik.

Simon

nouwra
09-03-03, 11:57
Die Camiel is een idioot eerste orde. Nog voordat hij ook maar wist waar de AEL voor stond had hij zijn oordeel al klaar. Arabisch Europese Liga? NEE, kunnen we missen als kiespijn!
een vijand van de integratie......
militante, opruiende organisatie..........

Ik vraag me af waar hij zijn intelligentie vandaan haalt, valt me ook op dat hij tijdens een vraaggesprek van een halfuur steeds hetzelfde argument herhaalt, gestoken in een nieuw jasje. De verbazing is op zijn gezicht te lezen als hij weer een nieuwe variant van het argument heeft gevonden. Hij zou een mooie karikatuur zijn voor Kopspijkers..

Onder gevaar voor integratie en opruiing versta ik 'Islam is een achterlijke cultuur', 'de profeet is een tiran' en meer van deze geniale opmerkingen... Heeft hij hierover ook een voorstel ingedient om zulks te verbieden? :moe:

Donna
09-03-03, 14:28
Geplaatst door lennart
Vanwege het Israel standpunt en andere dingen heb ik begrepen. Dit gaat namelijk in tegen de Nederlandse rechtsorde. Overigens snap ik niet precies wat Israel met de Nederlandse rechtsorde te maken heeft.


Bizar plan.

De uitkomst van het onderzoek staat al vast, namelijk dat in NL vrijheid van meningsuiting geldt, en je dus voorstander mag zijn van het hervormen van de staat Israel. Er zijn in Israel zelf politieke partijen die in de Knesset zitten met dezelfde mening. AJJ heeft het de hele tijd heel mansig over 'ontmanteling van de staat', maar als je hem vraagt dat toe te lichten dan is hij voorstander van een staat 'palestina' waarin Joden en Palestijnen gezamenlijk wonen. Het 'toontje lager zingen' van de joodse inwoners gaat dan vanzelf, aangezien de Arabieren dan in de meerderheid zijn.

Het zou bizar zijn als je in Israel wel die politieke mening mag hebben en in Nederland niet.

JP zou het debat moeten aangaan, in plaats van zinloze onderzoekjes doen.

BiL@L
09-03-03, 14:32
Geplaatst door lennart
Vanwege het Israel standpunt en andere dingen heb ik begrepen. Dit gaat namelijk in tegen de Nederlandse rechtsorde. Overigens snap ik niet precies wat Israel met de Nederlandse rechtsorde te maken heeft.

Nederland is lid van een verbond die gelinieerd is en heeft bijgedragen aan het ontstaan van de huidige staat Israel.

Maarten
09-03-03, 17:01
Balkenende is qua normen en waarden sowieso een achterlijke gladiool. Dit is gewoon benepen christelijke optiek in een nieuw jasje. Als christen kom ik daar echt tegen in opstand.

Gretta Duisenberg mocht van hem óok al niet zeggen, dat de toestanden op de westbank erger waren dan tijdens de bezetting hier…
Daar gebruikt hij zijn MP status voor, om dát mede te delen!
Die vent is echt de dood voor discussies over normen en waarden.

Dat belooft nog wat in de Israël-discussies hier..
Ik mag lijden, dat die kwestie nog eens reden voor zijn aftreden wordt.
Nooit meer Balkenende!

En AEL Nederland moest ook al verboden worden, nog voor duidelijk was waar die voor stond, en AEL vooral over gelijke rechten bezig was!

Gewoon laten vallen dat nieuwe kabinet!
Allemaal Bos stemmen. PvdA de grootste. Cohen als MP. En dan kunnen we tenminste eens echt beginnen over normen en waarden. Dan krijgt de politiek eindelijk weer inhoud.
Maar met die Pinokkio lukt dat echt niet.. Die vent leeft nog in de vorige eeuw.

Op zich ben ik niet voor afkoppling van Zeeland, maar er kan toch vast geinformeerd worden of de Vlamingen het niet willen hebben. Zoiets als B. moeten we niet nóg een keer krijgen.

Donna
09-03-03, 17:09
Geplaatst door Maarten
En AEL Nederland moest ook al verboden worden, nog voor duidelijk was waar die voor stond, en AEL vooral over gelijke rechten bezig was!



Dat was inderdaad een belachelijke uitspraak. Ook het CDA is dus ondemocratisch, want het is in Nederland je grondwettelijk vastgestelde recht om een politieke partij op te richten. Puur op basis van inuendo was Balk dus bereid dit grondwettelijke recht tijdelijk opzij te schuiven.

Als er al een partij is die in Nederland alle rechten verspeeld heeft in een debat over normen en waarden, dan is het het CDA wel. En inderdaad, dat zeg ik als christen. Eens christenhonden, altijd christenhonden zo blijkt maar weer. We hadden het al kunnen weten toen Balk uit electorale overwegingen besloot de bedreigingen aan het adres van Melkert en Rosenmoller niet te veroordelen.

De Rode Roos
10-03-03, 02:07
Geplaatst door Maarten

Gewoon laten vallen dat nieuwe kabinet!
Allemaal Bos stemmen. PvdA de grootste. Cohen als MP. En dan kunnen we tenminste eens echt beginnen over normen en waarden. Dan krijgt de politiek eindelijk weer inhoud.
Maar met die Pinokkio lukt dat echt niet.. Die vent leeft nog in de vorige eeuw.

Mee eens. ;)

Simon
10-03-03, 09:31
Geplaatst door Maarten
En AEL Nederland moest ook al verboden worden, nog voor duidelijk was waar die voor stond, en AEL vooral over gelijke rechten bezig was!


Ja ik ben met je eens dat het CDA daar overspannen op gereageerd heeft. Aan de andere kant dient iedere partij en parlementariër zich te conformeren aan de grondwet. Als je als doelstelling hebt de sjaria in te voeren dan staat dat op gespannen voet met het respecteren van de grondwet. Verder mogen niet-moslims geen lid worden van de AEL wat ook in strijd is met de grondwet denk ik. Stel je eens voor dat moslims geen lid zouden mogen worden van de PvdA of het CDA. Ik denk dat er relletjes zouden uitbreken. Maar als de AEL een dergelijke regel in zijn statuten opneemt dan moeten wij dat dulden?

Simon

Maarten
10-03-03, 17:51
Is dat wel zo? De communistische partij werd hier ook geaccepteerd, hoewel die een heel ander staatsbestel wilden. De SP wil het koningshuis afschaffen. Bij de SGP komen vrouwen niet aan de bak. Dat laatste krijgt kritiek,maar is geen reden om het SGP te weren.
Verder kunnen besloten verenigingen volgens mij elke eis stellen aan wie ze als lid accepteren. Verder weet ik niet of religieuze politieke partijen niet de gezindheid als eis mogen stellen. Moet een gereformeerde partij boeddhisten accepteren? Weet ik nog niet..

Maar bij het CDA zijn ze overigens het spoor sowieso bijster.. Inzake de oorlog vindt Balkenende de eenheid zo noodzakelijk. Dus zoekt ie die bij bush, die nauwelijks vrienden meer heeft. Hij kan die eenheid makkelijk vinden bij alle tegenstanders, tot aan de Amerikaanse Democraten toe! Straks is Bush weg, en zitten we internationaal met de Puinhopen van o.a. Balkenende..

ksis
10-03-03, 18:14
Willen jullie weten hoe 't zit met JP?
JP denkt: verdorie, I'am the MP. Ik ben degene naar wie de meeste aandacht moet gaan en nu hebben de Belgen een allo geexporteerd en weg aandacht voor JP, terwijl ik nota bene een W-bril heb!. Maar JP !, JahJah heeft weleens gezegd dat hij debateert met gelijken en ik geloof niet dat jij de kunst van het woord beheerst zoals JahJah 't doet. Je kan blijven hopen tot je een ons weegt maar JahJah gaat niet met jou in discussie!.

Simon
10-03-03, 21:22
Geplaatst door Maarten
Is dat wel zo? De communistische partij werd hier ook geaccepteerd, hoewel die een heel ander staatsbestel wilden. De SP wil het koningshuis afschaffen. Bij de SGP komen vrouwen niet aan de bak. Dat laatste krijgt kritiek,maar is geen reden om het SGP te weren.
Verder kunnen besloten verenigingen volgens mij elke eis stellen aan wie ze als lid accepteren. Verder weet ik niet of religieuze politieke partijen niet de gezindheid als eis mogen stellen. Moet een gereformeerde partij boeddhisten accepteren? Weet ik nog niet..


Wat de SGP doet staat zeker ook op gespannen voet met de grondwet. Ook omdat ze een theocratie willen invoeren. Een besloten vereniging is per definitie geen volksvertegenwoordiging.

De sjaria kent bijvoorbeeld de doodstraf. Er staat in onze grondwet dat die niet kan worden opgelegd. Hoe kan je dan een eed op de grondwet afleggen als parlementarier van de AEL ?

Verder doen ze maar: hoe meer ze zich afsluiten, hoe minder stemmen. Daar ben ik van overtuigd.

Simon

BiL@L
10-03-03, 22:20
Ze sluiten zich niet af Simon, bovendien doen ze nog niet mee aan de verkiezingen. Ze organiseren zich, dat wel, en dat is eigenlijk iets wat niet vroeg genoeg kan beginnen. Ook schijnt AJJ volgens de volkskrant gezegt te hebben voor een gematigde versie van de Sharia te zijn, dan denk ik dat de doodstraf bij voorbaat doorgestreept kan worden. En al zou ie dat willen invoeren, de LPF heeft het zelfs in de kamer voorgelegt en toen kreeg het ook geen voet aan de bodem, dus waarom nou ineens wel?

moenna
10-03-03, 23:22
Geplaatst door Simon
Ja ik ben met je eens dat het CDA daar overspannen op gereageerd heeft. Aan de andere kant dient iedere partij en parlementariër zich te conformeren aan de grondwet. Als je als doelstelling hebt de sjaria in te voeren dan staat dat op gespannen voet met het respecteren van de grondwet. Verder mogen niet-moslims geen lid worden van de AEL wat ook in strijd is met de grondwet denk ik. Stel je eens voor dat moslims geen lid zouden mogen worden van de PvdA of het CDA. Ik denk dat er relletjes zouden uitbreken. Maar als de AEL een dergelijke regel in zijn statuten opneemt dan moeten wij dat dulden?

Simon

Je respecteert de grondwet in zijn huidige vorm. Dat wil niet zeggen dat je geen aanpassingen/schavingen meer voor ogen kunt hebben. De meesten hebben bepaalde ideologieen, maar dat wil niet zeggen dat ze uitermate ontevreden zijn met de huidige stand van zaken. Ik zie geen tegenstelling in het streven naar een sharia (democratisch!), en toch de grondwet in zijn huidige vorm blijven respecteren, en daar ook naar te handelen. De Sharia komt er niet, dat mag hopelijk al duidelijk zijn. Ook al zullen alle moslims in Nederland AEL stemmen, dan moeten ze het nog doen met 2 zetels (als ik me niet vergis). Paniekvoetbal om niets!

Verder heb ik ook zo mijn bedenken om het lidmaatschap van niet-moslims. Als ik het woord had, zou ik juist streven naar volwaardige lidmaatschap van elke aanhanger. Een hele grote minpunt,m.i.!
Hoe meer diversiteit, hoe verrijkender de club!

Ik heb trouwens nog wel naar antwoorden lopen zoeken, en heb toen gelezen dat dit niet tegenstrijdig is met de grondwet, volgens het LBR iig.

Bron: Rotterdams Dagblad

AEL voorbehouden aan moslims

Autochtone Nederlander mag zich alleen aanmelden voor steunlidmaatschap

Door Wessel Penning

Autochtone Nederlanders die de islam niet belijden, kunnen geen volwaardig lid worden van de Nederlandse tak van de Arabisch Europese Liga (AEL-NL). De nieuwe politieke vereniging accepteert alleen moslims en Arabieren als leden. Anderen kunnen alleen steunlid worden van de partij, zo ontdekte de Rotterdammer Erik van Loon deze week.

Rotterdam - Van Loon, die naar eigen zeggen niet gelieerd is aan een politieke partij of groepering, kreeg de afgelopen maanden symathie voor de AEL. Het standpunt van de partij over prostitutie - de AEL is tégen - beviel Van Loon, die zich al jaren ergert aan de gebeurtenissen op en om de Keileweg. Bovendien vindt hij het 'heel goed' dat Nederlandse moslims zich willen verenigen.

Van Loon: ,,Het is hun goed recht. Samen staan ze sterker in de Nederlandse samenleving. Dat zal de emancipatie van de moslims zeker ten goede komen. Dat het Rotterdamse gemeentebestuur overweegt om de subsidies in te trekken van organisaties die contacten hebben met de AEL vind ik belachelijk. Bezopen!''

Begin deze week ging Van Loon eens buurten op de website van de AEL, waar voor aspirantleden een aanmeldformulier klaar staat. Pas onderaan het formulier bleek dat alleen moslims en/of Arabieren in aanmerking komen voor een volwaardig lidmaatschap. Voor Van Loon was alleen een steunlidmaatschap weggelegd. Dat was tegen het zere been van de Rotterdammer die daarop per e-mail bij het Landelijk Bureau ter bestrijding van Rasendiscriminatie (LBR) de kwestie heeft aangekaart.

Leider Jamil Jawad van de AEL begrijpt het onbegrip van Van Loon niet. ,,Wij zijn bezig met een emancipatiestrijd, met ontvoogding. Dat proberen we zonder de hulp van buitenstaanders te bereiken. Vergelijk het met de vrouwenbeweging. Als ook mannen daar lid van waren geworden, was er van de hele emancipatie niets terecht gekomen. Maar natuurlijk zijn sympathisanten als steunlid wel welkom.''

Volgens het LBR bezondigt de AEL zich niet aan discriminatie. ,,Dit mag,'' zegt juridisch medewerker Gé Grubben. ,,De AEL is een politieke partij, een vereniging. Die mag wat betreft de toetreding van leden extra eisen stellen. De wetgever wil zich daar niet mee bemoeien. De overheid bemoeit zich primair niet met verenigingen of politieke partijen.''

Grubben vergelijkt de kwestie met de SGP, die sinds jaar en dag vrouwen verbiedt lid te worden en voor sympathisanten van het vrouwelijk geslacht ook slechts een steunlidmaatschap in de aanbieding heeft. ,,Ook dat is niet in strijd met de wet.''

,,Jammer,'' zegt Van Loon, die afziet van een steunlidmaatschap. ,,Ik was echt geïnteresseerd in die partij. Ik wilde meer weten. Dit valt me heel, heel erg tegen.''

Jawad zit er niet mee. ,,Als Van Loon werkelijk sympathie voor ons had gehad, had hij niet via het LBR en de pers met ons gecommuniceerd.''

Maarten
11-03-03, 04:14
Geplaatst door Simon
SGP ..Ook omdat ze een theocratie willen invoeren.



O ja????... Vraag me af hoe zoiets er uit ziet... Maar dan is Jahjah nog niet zo'n buitenbeentje...


Geplaatst door Simon

De sjaria kent bijvoorbeeld de doodstraf. Er staat in onze grondwet dat die niet kan worden opgelegd. Hoe kan je dan een eed op de grondwet afleggen als parlementarier van de AEL ?



Is staatsrechtelijk helemaal geen probleem. Politieke partijen vormen juist de wet, zelfs de grondwet. In principe mag je alles vinden, ook over de doodstraf en andere zaken. De grens zal wel ergens bij de mensenrechten liggen of zo.
Maar de eed op de grondwet zegt alleen, dat je je er aan zult houden, zolang die is zoals die is. Je mag waarschijnlijk ook niet oproepen om tegen de wet te handelen. Maar een andere mening mag zéker. Dat is zelfs de bedoeling van het hele stelsel.

Maar we zien inderdaad wel. Formeel is er niet veel mis mee. En echte angsten hoef je er ook niet voor te hebben.
Maar hij overdrijft en provoceert. En hij kan een tikkie goedkoop zijn. En hij weet hoe hij zijn publiek mee krijgt in de slogans. Gevolg kan inderdaad zijn, dat jongeren dit voor zoete koek slikken, en er hele rare ideeen van krijgen, die je er moeilijk nog uit krijgt. Dat kán..

Maar hem tegenhouden werkt érg averechts.. Ga vooral een verzetpartij onderdrukken, die juist tegen onderdrukking is. De zoveelste miskleun van Balkenende. Daar waren ze ook weer eens moralistisch bezig hoor, de sukkels.

Simon
11-03-03, 10:23
Geplaatst door BiL@L
Ze sluiten zich niet af Simon, bovendien doen ze nog niet mee aan de verkiezingen. Ze organiseren zich, dat wel, en dat is eigenlijk iets wat niet vroeg genoeg kan beginnen. Ook schijnt AJJ volgens de volkskrant gezegt te hebben voor een gematigde versie van de Sharia te zijn, dan denk ik dat de doodstraf bij voorbaat doorgestreept kan worden. En al zou ie dat willen invoeren, de LPF heeft het zelfs in de kamer voorgelegt en toen kreeg het ook geen voet aan de bodem, dus waarom nou ineens wel?

Nou dat kan je blijkbaar verschillend beoordelen. De ideologie komt op mij over als 'eigen volk eerst' (waarbij je eigen volk kunt lezen als de moslims) en dat is geen aantrekkelijke ideologie voor een politieke partij in oprichting. Enerzijds is men voor de multiculturele samenleving, anderzijds sluit men niet-moslims uit en kiest men voor een rechtstelsel dat discrimineert en haaks staat op de grondwet. Een gematigde vorm van de sjaria geloof ik niet in. Dat is net zoiets als een gematigde vorm van de grondwet: het bestaat niet. De sjaria is per definitie anti-democratisch. We kennen hier een scheiding van staat, religie en rechtspraak en daar hecht ik zeer aan en ik denk de meeste nederlanders (volgens mij ook veel allochtonen).

Overigens toen de LPF over de doodstraf begon gaf dat een rel. Om dezelfde redenen die ik nu noem.

Simon

Simon
11-03-03, 10:28
Geplaatst door moenna
Autochtone Nederlander mag zich alleen aanmelden voor steunlidmaatschap


Volgens mij moeten ze het anders noemen. De term steunlidmaatschap suggereert dat je als niet-moslim lid kan worden en dat is dus niet zo. Als ze 2 soorten leden zouden hebben, met en zonder stemrecht, dan zou het n.l. wél in strijd met de wet zijn (zie Burgerlijk Wetboek over verenigingsrecht).

Simon

Simon
11-03-03, 10:35
Geplaatst door Maarten
Maar de eed op de grondwet zegt alleen, dat je je er aan zult houden, zolang die is zoals die is. Je mag waarschijnlijk ook niet oproepen om tegen de wet te handelen. Maar een andere mening mag zéker. Dat is zelfs de bedoeling van het hele stelsel.


Ik weet dat Annemarie Grewel indertijd Janmaat juist wilden aanpakken omdat hij in strijd met de grondwet handelde waarop hij een eed had afgelegd. Uiteraard kan je wel aanpassingen van de grondwet voorstellen maar tegelijkertijd zal je je aan de grondwet dienen te conformeren. Je kan dus niet een ideologie gaan uitdragen die er haaks op staat.

Simon

Maarten
11-03-03, 18:45
Geplaatst door Simon
Ik weet dat Annemarie Grewel indertijd Janmaat juist wilden aanpakken omdat hij in strijd met de grondwet handelde waarop hij een eed had afgelegd.

Nou ja, dat is dus net zo’n gekrakeel, als over Moumni. In de politiek mag je juist alles roepen. (niet dóen maar wel róepen!) Daar is het politiek voor. Hoe hoog die lat ligt blijkt uit de regel, dat 2e Kamerleden zelfs niet vervolgd kunnen worden voor wat zij in de kamer zeggen!



Uiteraard kan je wel aanpassingen van de grondwet voorstellen maar tegelijkertijd zal je je aan de grondwet dienen te conformeren. Je kan dus niet een ideologie gaan uitdragen die er haaks op staat.


Dat is juist wat wél kan. Zie de CPN. Conformeren aan de GW slaat op wat je dóet! Uitdragen slaat op wat je zégt. Als je hier een pinguin-systeem wil invoeren mag je er best een partij van maken! En als ze tweederde meerderheid krijgen, dan mogen we ons echt enkel nog maar dmv eieren voortplanten! Zo zit dat! Beschermd worden we dan nog enkel door de ECRM.

En over wat je verder zegt:

Het is maar de vraag of de Sharia ondemocratisch zijn. Bij een meerderheid (tweederde bij GW) worden ze gewoon democratisch ingevoerd, maar ook begrenst door de ECRM.
Maar gaan de Sharia wel over democratie? Je kunt ook wel zeggen, dat christendom antidemocratisch is, want de Bijbel heeft er ook geen hoogstandjes in. Dan werp je tegen, dat Islam absoluter is. Maar dat is zeker geen gegeven feit, en hangt van de plaatselijke moslimcultuur af.

Eigen volk eerst, is trouwens een prima legitimatie voor een politieke partij. Dat worden namelijk geacht belangenverenigingen te zijn. Sterker nog, omdat het zowel om moslims (religieus) als allochtonen (etnisch) gaat, is de legitimatie nog groter! Je denkfout is, dat de partijen niet eenzijdig mogen zijn. Dat mogen ze, net als een enkele partij een een rechtzaak, wel degelijk zijn. Maakt niet uit wat je gevoel er bij is.. Het systeem is gewoon zo.
Je raakt in de war met de grote partijen, die álgemene politiek formuleren, en voor iedereen open staan. Dat is práchtig, maar dat hóeft niet.

Ook de scheiding van kerk en staat, of de Trias Politica (wetgeving, bestuur, rechtspraak), daar hóef je niet voor te zijn. Ik zelf ben natuurlijk wel voor, en acht het niet eens mogelijk ze op te heffen, laat staan dat ik het zou willen, maar staatsréchtelijk is er totaal niets tegen een partij die dat wil.

(hè.., moet ik je nou wéer in de wielen rijden?? Ik vind dat helemaal niet leuk..)

Maarten
11-03-03, 19:32
AEL,
van hárte proficiat met jullie doelstelling van opheffing van de scheiding van Kerk en Staat!!!

Ik sta er hélemaal achter, dat jullie daarmee zijn gekomen!

OK, het gaat tot St. Juttemis duren eer je het voor elkaar krijgt,
en men zou een rund zijn als men dat echt zou doorvoeren,
want je verschraalt daarmee het enorme systeem van besluitvorming en verantwoording weer tot een setje mannen met baarden.
En gezien de hele complexiteit van tegenwoordige besluitvorming,
Zou dat geen betere kwaliteit opleveren dan een setje komkommers,
Máárrr….

Je geeft er wél mee aan, dat je vindt, dat het huidige systeem in de basis grondige mankementen vertoont, doordat het een bepaalde moraliteit míst!
Het is een duidelijk signaal, dat je vindt dat inhoud van de huidige wetgeving té veel speelruimte laat voor allerlei zaken, die eigenlijk verboden zouden moeten worden.
Denk maar aan porno, die onder de vlag van de vrijheid van meningsuiting niet verboden kan worden...

Nou gaat die hele scheiding van Kerk en Staat normaal helemaal NIET over de inhoud van wetten, maar over de manieren waarop zij tot stánd komen. Het huidige bestel bepaalt de inhoud maar een beetje: wetten moeten natuurlijk in het hele systeem passen, en voldoen aan de mensenrechten. Maar verder wordt de hele inhoud bepaald door de politiek, en niet door “het systeem”.

Natuurlijk krijg je heel Nederland over je heen met die opheffing, en daar hebben ze dus ook grondige redenen voor, maar tóch geef je er mee aan, dat echt Geloof hélemaal in het centrum van het systeem zou moeten staan. Nou doet dat systeem dat ik feite ook. Er zit echt véel meer ‘geloof’ in het system dan je denkt, en daar is hard aan gewerkt, maat tóch onderstreep je weer hoe belangrijk dat is..
Balkenende zou een gróte grijns op zijn gezicht moeten hebben vanwege de motieven!..

Wel moet even duidelijk worden over welke Kerk het gaat. Maar goede gelovigen moeten het zéker eens kunnen worden over welke nórmen het gaat! Ben blij, dat deze doelstelling van AEL een gróte aansporing voor moslims is, om normatieve aansluiting te zoeken bij de Christenen en de Joden!!!..

Groetjes!
Maarten.

(wat denk je Simon?. Oógt dit een beetje?..)
(En de AIVD kan weer naar huis..)

lennart
11-03-03, 20:48
of de Trias Politica (wetgeving, bestuur, rechtspraak)


Ik ben van mening dat Trias Politica te kort schiet in de huidige maatschappij. Montesqieu had nooit kunnen voorzien dat de economische machten van deze wereld de macht van de Trias Politica kunnen bedreigen. Dat doen ze dus wel.

Sheherazade2
11-03-03, 21:20
Geplaatst door nouwra
Die Camiel is een idioot eerste orde. Nog voordat hij ook maar wist waar de AEL voor stond had hij zijn oordeel al klaar. Arabisch Europese Liga? NEE, kunnen we missen als kiespijn!
een vijand van de integratie......
militante, opruiende organisatie..........

Ik vraag me af waar hij zijn intelligentie vandaan haalt, valt me ook op dat hij tijdens een vraaggesprek van een halfuur steeds hetzelfde argument herhaalt, gestoken in een nieuw jasje. De verbazing is op zijn gezicht te lezen als hij weer een nieuwe variant van het argument heeft gevonden. Hij zou een mooie karikatuur zijn voor Kopspijkers..

Onder gevaar voor integratie en opruiing versta ik 'Islam is een achterlijke cultuur', 'de profeet is een tiran' en meer van deze geniale opmerkingen... Heeft hij hierover ook een voorstel ingedient om zulks te verbieden? :moe:

Toch opvallend, hé, dat die Belgische en Nederlandse politici steeds klaar staan met een oordeel voor ze hebben nagedacht en zich informeren is al helemaal niet meer nodig voor de heren politici.

Ik sluit me bij je aan Nouwra. Het gevaar voor de integratie komt echt helemaal van de paranoïa van de autochtonen. Ik ben er ook eentje, maar dan zonder achtervolgingswaanzin en ik praat met de allochtonen als er iets is waar ik het moeilijk mee heb.

Sheherazade2
11-03-03, 21:30
Geplaatst door Maarten
Balkenende is qua normen en waarden sowieso een achterlijke gladiool. Dit is gewoon benepen christelijke optiek in een nieuw jasje. Als christen kom ik daar echt tegen in opstand.

Gretta Duisenberg mocht van hem óok al niet zeggen, dat de toestanden op de westbank erger waren dan tijdens de bezetting hier…
Daar gebruikt hij zijn MP status voor, om dát mede te delen!
Die vent is echt de dood voor discussies over normen en waarden.

Dat belooft nog wat in de Israël-discussies hier..
Ik mag lijden, dat die kwestie nog eens reden voor zijn aftreden wordt.
Nooit meer Balkenende!

En AEL Nederland moest ook al verboden worden, nog voor duidelijk was waar die voor stond, en AEL vooral over gelijke rechten bezig was!

Gewoon laten vallen dat nieuwe kabinet!
Allemaal Bos stemmen. PvdA de grootste. Cohen als MP. En dan kunnen we tenminste eens echt beginnen over normen en waarden. Dan krijgt de politiek eindelijk weer inhoud.
Maar met die Pinokkio lukt dat echt niet.. Die vent leeft nog in de vorige eeuw.

Op zich ben ik niet voor afkoppling van Zeeland, maar er kan toch vast geinformeerd worden of de Vlamingen het niet willen hebben. Zoiets als B. moeten we niet nóg een keer krijgen.

Hou je rommel maar. We hebben hier al genoeg achterlijke gladiolen.

Puk
11-03-03, 21:42
Geplaatst door Sheherazade2
Hou je rommel maar. We hebben hier al genoeg achterlijke gladiolen.

:haha:

Sheherazade2
11-03-03, 21:50
Geplaatst door Maarten
Is dat wel zo? De communistische partij werd hier ook geaccepteerd, hoewel die een heel ander staatsbestel wilden. De SP wil het koningshuis afschaffen. Bij de SGP komen vrouwen niet aan de bak. Dat laatste krijgt kritiek,maar is geen reden om het SGP te weren.
Verder kunnen besloten verenigingen volgens mij elke eis stellen aan wie ze als lid accepteren. Verder weet ik niet of religieuze politieke partijen niet de gezindheid als eis mogen stellen. Moet een gereformeerde partij boeddhisten accepteren? Weet ik nog niet..

Maar bij het CDA zijn ze overigens het spoor sowieso bijster.. Inzake de oorlog vindt Balkenende de eenheid zo noodzakelijk. Dus zoekt ie die bij bush, die nauwelijks vrienden meer heeft. Hij kan die eenheid makkelijk vinden bij alle tegenstanders, tot aan de Amerikaanse Democraten toe! Straks is Bush weg, en zitten we internationaal met de Puinhopen van o.a. Balkenende..

Service-clubs voor rijke lieden zijn ook exclusief. Een arme of zelfs gewone luis mag er niet in.

Het ziet er inderdaad naar uit dat 'Bush' de naam van de grootste ramp aller tijden wordt.

Maarten
12-03-03, 02:05
Geplaatst door Sheherazade2
Hou je rommel maar. We hebben hier al genoeg achterlijke gladiolen.

AAAHhhh.. tóe Shé !.... Zeeland is echt niet veel werk. Met hun "Luctor et Emergo", zijn ze vooral bezig met zelf te worstelen en boven te komen, met name ook binnen het gereformeerde.
Maar goed, af en toe ontsnapt er gewoon eentje.. Die kan dan wel eens verkeerd rollen. Maar normaal kun je ze gewoon ergens te drógen hangen!...

Weet je wat?! Je mag er voor belalen in Belgische francs!...

Sheherazade2
12-03-03, 09:08
Geplaatst door Maarten
AAAHhhh.. tóe Shé !.... Zeeland is echt niet veel werk. Met hun "Luctor et Emergo", zijn ze vooral bezig met zelf te worstelen en boven te komen, met name ook binnen het gereformeerde.
Maar goed, af en toe ontsnapt er gewoon eentje.. Die kan dan wel eens verkeerd rollen. Maar normaal kun je ze gewoon ergens te drógen hangen!...

Weet je wat?! Je mag er voor belalen in Belgische francs!...

Ik wil hem nog niet eens als ik er geld bovenop krijg.

NIS1
12-03-03, 09:13
Heb een beetje medelijden met JP... :( Die gozer snapt het niet..

Weet je waar ik vooral een hekel aan heb: "Jan de Hoop Scheffer" Vroeger was hij ook lijsttrekker.. Nu krijgt ie weer de kans om alsnog wat bekende diplomaten te mogen ontmoeten.. :traan2: Moet altijd kotsen als hij in beeld komt.. :kotsen:

Maarten
12-03-03, 14:17
Een deal Shé… we houden de Hoop Scheffer! Gewoon een geval van “de vervuiler betaalt”. Die vent zit altijd zo de kool en de geit te sparen , en intussen zijn eigen volstrekt duistere politiekjes te voeren, waarbij nóch van normen, nóch van waarden blijkt, dat hij gewoon een milieuprobleem is. Prima diplomaat voor de Far-Oer eilanden.
Wij zullen extra douane inzetten om zijn uitwijken naar Belgie te voorkomen! Goed??..

Sheherazade2
12-03-03, 22:26
Geplaatst door Maarten
Een deal Shé… we houden de Hoop Scheffer! Gewoon een geval van “de vervuiler betaalt”. Die vent zit altijd zo de kool en de geit te sparen , en intussen zijn eigen volstrekt duistere politiekjes te voeren, waarbij nóch van normen, nóch van waarden blijkt, dat hij gewoon een milieuprobleem is. Prima diplomaat voor de Far-Oer eilanden.
Wij zullen extra douane inzetten om zijn uitwijken naar Belgie te voorkomen! Goed??..

Kan je die kerel niet met de Russen meegeven om in de ruimte te dumpen. Daar heeft niemand last van hem.

Maarten
13-03-03, 02:53
Nou, ze hébben het al hoog in de bol.. Die moet je dus niet te hoog boven de mensheid verheffen, hoewel.. oude amerikaanse challengers.. Wij dachten meer aan strafkampen te Marokko.. Formeel als begeleider van Adamse K-marocs, maar in feite gaat het om de portie loutering in de woestijn! Dat zal het CDA hier een tijdje zoet houden met de nieuwe “Shefferia”, die Balkenende daarna zal willen invoeren, i.p.v. de Grondwet…

Puk
13-03-03, 03:19
We kunnen JP natuurlijk ook naar Irak sturen.

Maarten
13-03-03, 04:31
Eerst naar Parijs! In het schavot op de Place de la Bastille!
Gewoon als blijk van Nederlandse goodwill!
We leveren onze smakeloze tomaten bij!
Bord erboven met “je mainteindrai”, met de ad hoc vertaling: “Man! Ik teveel draai !”