PDA

Bekijk Volledige Versie : Maak je ons (vrouwen) gelijkwaardig aan honden en apen? Volume 1, Book 9, Number 486

09-03-03, 09:50
================

Joesoef
10-03-03, 21:55
Bukhari 1 2 28 Vrouwen vormen de meerderheid van de bewoners van de hel. (zie ook volume 7, boek 62, nr. 124, 125)
Bukhari 1 6 301 Vrouwen zijn dommer dan mannen.
Bukhari 1 6 301 Vrouwen mogen niet vasten en bidden tijdens hun menstruatieperiode.
Bukhari 1 6 301 Vrouwen zijn minder spiritueel dan mannen.
Bukhari 1 6 301 Vrouwen kunnen voorzichtige verstandige mannen van het rechte pad afbrengen.
Bukhari 1 6 301 Door haar gebrek aan intelligentie is een getuigenis van een vrouw maar de helft van de getuigenis van een man waard..
Bukhari 2 21 288 Een vrouw mag alleen op een tweedaagse reis gaan met haar man of een 'Dhi-Mahram' (iemand die niet met haar kan trouwen).
Bukhari 2 22 295 Alleen mannen mogen 'Subhan Allah' zeggen, vrouwen mogen klappen.
Bukhari 2 23 369 Vrouwen mogen niet langer dan 3 dagen rouwen, alleen voor hun man meer.
Bukhari 2 24 541 Vrouwen zijn gebrekkig in intelligentie en geloof.
Muslim - 4 1982 De meeste bewoners van de hel zijn vrouwen vanwege hun ondankbaarheid jegens hun echtgenoten en goedheid.
Muslim - 8 3366 Als een vrouw een nacht niet in het bed van haar man slaapt vervloeken de engelen haar tot in de morgen.
Muslim - 8 3367 Als een vrouw weigert naar het bed van haar man te komen, is God ontevreden over haar tot haar man dit weer is.
Bukhari 2 20 192, 193 Een vrouw mag niet meer dan drie dagen reizen tenzij ze met haar man is of met iemand waar ze niet mee kan trouwen.
Bukhari 2 20 194 Een vrouw mag niet meer dan 1 dag en 1 nacht reizen, tenzij ze met iemand is waar ze niet mee kan trouwen (zie ook volume 2, boek 21, nr. 288)
Muslim - 7 3096 - 3109 Vrouwen mogen niet alleen reizen voor meer dan 1/2/3 dagen tenzij ze met een mahram (iemand waar ze niet mee kunnen trouwen) zijn..
Muslim - 7 3110 - 12 Niemand mag alleen met een vrouw zijn, tenzij er een beschermer (iemand waar ze niet mee kan trouwen) bij is.
Muslim - 8 3466 - 68 Een vrouw is als een rib, je kan haar niet recht maken en als je haar met rust laat zal er altijd slechtheid in haar blijven.
Bukhari 3 31 172 Een gebrek in het geloof van een vrouw is dat ze niet mag vasten als ze menstrueert.
Bukhari 3 48 826 De getuigenis van een vrouw is de helft van de getuigenis van een man vanwege de gebreken in haar verstand.
Bukhari 4 55 548 Analogie tussen een vrouw en een rib.
Bukhari 4 55 623, 643 Vele mannen hebben de perfectie bereikt, maar slechts drie vrouwen.
Bukhari 5 59 524 EÚn van de vrouwen waar Mohammed mee trouwde was ˇf een concubine/vrouwelijke slaaf ˇf een volwaardige echtgenote.
Bukhari 5 59 562 Mohammed verbiedt vrouwen te rouwen om gesneuvelde mannen.
Bukhari 5 59 597 Mohammed geeft opdracht de hand van een vrouwelijke dief af te hakken.
Bukhari 5 59 709 Een volk dat door een vrouw geleid wordt zal nooit succesvol zijn.
Bukhari 6 60 408, 409 God vervloekt vrouwen die tatoeŰren, tatoeages hebben, gezichtsbeharing verwijderen, ruimte tussen hun tanden maken of vals haar gebruiken.
Bukhari 7 62 33 Vrouwen zijn de grootste veroorzakers van lijden voor mannen.
Bukhari 7 62 113 Analogie tussen een vrouw en een rib.
Bukhari 7 62 121 Vrouwen die hun man in bed niet naderen als hij hierom vraagt worden door de engelen vervloekt tot de ochtend.
Bukhari 7 62 122 Een vrouw die een nacht niet bij haar man slaapt wordt door de engelen vervloekt tot ze bij hem terugkomt.
Bukhari 8 73 68 Een man zou zijn vrouw niet zo moeten slaan als hij zijn kameel slaat en vervolgens met haar naar bed gaan.
Bukhari 7 62 139 Een van de vrouwen van Mohammed, Sada, geeft haar beurt om met hem te slapen aan A´sha.
Bukhari 7 71 649 Voortekenen doen zich voor in de vorm van een vrouw, een huis of een beest.
Bukhari 7 63 259 Mohammed vervloekte onder andere vrouwen die tatoeŰren en mensen die tatoeages hebben.
Bukhari 7 72 815 God vervloekt vrouwen die tatoeŰren, tatoeages hebben, gezichtsbeharing verwijderen, ruimte tussen hun tanden maken of vals haar gebruiken.
Bukhari 7 62 30-32 Slechte voortekenen zitten in het huis, de vrouw een het paard.
Bukhari 7 72 822-831 God en Mohammed vervloeken vrouwen die tatoeŰren, tatoeages hebben, gezichtsbeharing verwijderen, ruimte tussen hun tanden maken of vals haar gebruiken.
Bukhari 7 62 120 Een vrouw zou niet moeten vasten, tenzij ze toestemming van haar man heeft, als hij thuis is.
Bukhari 7 62 123 Een vrouw zou niet moeten vasten, tenzij ze toestemming van haar man heeft, als hij thuis is en ze mag niemand het huis inlaten tenzij hij toestemming geeft.
Bukhari 9 88 219 Een natie met een vrouw als leider zal niet succesvol zijn.
Muslim - 4 884-895 Als vrouwen toestemming vragen om naar de moskee te gaan mogen ze niet belet worden.

nouwra
06-04-03, 10:25
Geplaatst door [email protected]

[email protected] :fpetaf:

:duim:

nouwra
08-04-03, 10:11
Geplaatst door EdV
Sun 4 vers 34 zet de heren uitdrukkelijk neer als leiders over de dames en daaruit spreekt in moderne ogen weinig respect of erkenning van enige gelijkwaardigheid. Dat je zoiets nou over kinderen zou zeggen, daar had niemand een probleem mee gehad.
Het feit dat 90% van alle bloed en geweld in deze wereld aan mannen te wijten is geeft aan dat zij bepaald niet als geschikte leiders over vrouwen kunnen fungeren.

Oftewel moet de moderne, weldenkende mens Suna 4 vers 34 als onzinnig en daarnaast ook nog beledigend bestempelen. Wie het ondersteunt, ventileert openlijk barbaarse inzichten (een barbaar is volgens de Oost-Europese schrijver Georgiu "iemand die de mens ontkent").

Ed

Ed beste man,
Hoe kan het dat ik, een Moslima, die volgens jou benadeeld wordt door dit vers er geen preblemen mee heb..?

Al sinds het begin der tijden, nog voor de Islam in zijn huidige vorm zijn intrede deed bestond er een duidelijke rol verdeling tussen man en vrouw. De man gold/ geldt van nature als beschermer van de vrouw
(financieel opzicht), de vrouw kreeg (heeft nog steeds) van nature de verzorgende rol. (kijk eens naar het aantal vrouwen die een verzorgende studeerrichting kiezen). Dit wil niet zeggen dat een vrouw incapabel is op andere vlakken.
Daarbij is wetenschappelijk bewezen dat een man fysiek sterker is dan een vrouw.

Dus zo verkeerd als niet-Moslims dit vers bestempelen is het niet. Het probleem, en hier kan ik me jouw mening indenken, is dat een hele hoop Moslims dit zien als rechtvaarding voor ondrukking en mishandeling van hun vrouwen (echtgenotes, dochters).
Het is niet de Islam die verkeerd is, het is de mens die deze naar eigen hand keert.

Ik hoop van ganser harte dat de komende generaties de Qu'raan kritisch zullen lezen opdat de Islam bepraktiseerd zal worden zoals was bedoeld. Namelijk om een samenleving te creeren waarin een ieder gelijkwaardig is.

Moge Allah, de Alwetende me voor eventuele fouten vergeven

Angel of God
13-05-03, 11:54
Salaam

Yoesoef ik maak me zo kwaad om jou :mad: . De dingen die jij hebt opgeschreven staan nog niet eens in de hadith boeken. En als ze er staan dan wordt er uitleg bij gegeven waarom. Zoals bij de menstruatie periode van de vrouw in de ramadan.

En [email protected] beretie lija kelbie. Heel erg mooi geantwoord :duim:

Wa aleikoum a salaam wr wb

Joesoef
29-05-03, 20:28
Geplaatst door Angel of God
Salaam

Yoesoef ik maak me zo kwaad om jou :mad: . De dingen die jij hebt opgeschreven staan nog niet eens in de hadith boeken. En als ze er staan dan wordt er uitleg bij gegeven waarom.

Ze staan er weldegelijk in mijn beste, de nummers van de boeken en hadiths staan er zelfs voor.

Of ben ik aan het liegen?

Te veel Moslims misbruiken dit soort Hadiths om hun eigen zwakheden goed te praten.

Angel of God
01-06-03, 11:00
Ja? :moe:

Angel of God
02-06-03, 09:42
:confused:
Een voorbeeld van de veeeeeeeeele fouten:

Bukhari 7 62 136 Sex met vrouwelijke krijgsgevangenen wordt niet afgekeurd, maar co´tus interuptus heeft hierbij geen nut.
Bukhari 9 93 506 Mohammed keurt co´tus interuptus bij sex met vrouwelijke krijgsgevangene af (de sex op zich niet).

Duuuus niet. Het staat echt nergens hoor. :verward:
Tenzij er (zoals het al een paar keer is gezegd) bij sommige hadiths op de eerste gezicht fout lijkt. Maar na de uitleg hartstikke logisch is. (Dus ook de uitleg lezen!!)

Maar ik verwacht niet dat jij en yoesoef zoiets snappen, :rolleyes: anders was deze discussie allang voorbij. :verveeld: :slaap:

Zo goed EdV? (zal wel niet) :moe:

Angel of God
03-06-03, 09:12
Geplaatst door EdV
Heel mooi, Angel of God.
Nu ben ik weer benieuwd naar wat Joesoef hierop weer te antwoorden heeft.

Ed

Heb jij niks beters te doen? :moe:

RinC
14-12-03, 22:51
[email protected]

Baraka allahoe fiek :duim:

-Y-