PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie is er voor de sharia in Nederland?



Puk
10-03-03, 02:00
Beste medeprikkers,

Enige tijd geleden had ik een enquête geplaatst over de sharia.
Dat was, vonden velen, een belachelijke vraag.
Het was namelijk geen item in Nederland.
En dat zou het ook nooit worden.

Maar hoe anders is de situatie nu!
De AEL heeft de sharia op de politieke kaart gezet.

En nu is de sharia een actueel onderwerp in Nederland.
Hoe snel kan het gaan.
Iedereen praat erover.
Op school, op het werk en thuis.
En op maroc.nl.

Wat vindt maroc.nl van invoering van de sharia in Nederland?

Mark
10-03-03, 08:35
Nou Puk,

Die discussie leeft bij mijn vriendenkring en op het werk helemaal niet. Die mensen weten niet wat sharia is, wie Jahjah is weten ze misschien nog net... Maar het boeit ze echt helemaal niks.

Persoonlijk ben ik tegen lijfstraffen en de doodstraf. Ook deel ik de sexuele moraal van de religies helemaal niet en vind ik dat sex buiten het huwelijk niet strafbaar moet zijn.

Ik ben dus niet voor de sharia en ik geloof ook niet dat ik nog mee zal maken dat dat in Nederland ingevoerd wordt.

Ik heb er alle vertrouwen in dat de religie en cultuur van de allochtonen met de generaties zal verwateren waarbij alleen de positieve aspecten achter zullen blijven.

Mark
10-03-03, 08:35
Geplaatst door Hizbollah

De Arabische wereld heeft een hoop mooie dingen voortgebracht - shoarma, palmbomen, zand

:hihi:

Simon
10-03-03, 08:49
Volgens mij is Jahjah niet eens voor de sjaria (hij zou als eerste gestenigd worden) maar doet hij maar alsof en is het een vorm van nationalisme voor moslims om daarvoor te zijn.

Simon

mulan
10-03-03, 08:57
Geplaatst door Simon
Volgens mij is Jahjah niet eens voor de sjaria (hij zou als eerste gestenigd worden) maar doet hij maar alsof en is het een vorm van nationalisme voor moslims om daarvoor te zijn.

Simon

Misschien wel ja.....ik denk dat het ook niet eens speelt.Als ik nu tegen mijn ouders zou zeggen (en laten we zeggen dat ze in Nederlandse termen behoorlijk gelovig zijn) of de Sjaria in Nederland ingevoerd moet worden dan lachen ze zich kapot.Dat speelt niet eens in hun gedachte.Dat de journalisten dit weer ter sprake brengen en alleen hierin geinteresseerd zijn(en in Israel natuurlijk) vind ik gewoon absurd.
Ik wil weten wat de AEL echt wilt gaan doen i.p.v ingaan op zaken die totaal niet aan de orde zijn.

Hamza-T
10-03-03, 11:49
Volgens mij is Jahjah niet eens voor de sjaria (hij zou als eerste gestenigd worden) maar doet hij maar alsof

Ja dat weet ik wel zeker dat hij maar doet alsof, hij wil immers overkomen als moslim leider dus doet ie net alsof hij voor de sharia is.
Ten eerste dit is Nederland met het kapitalistsich systeem en dus eigen wetten, dit hoeft hij niet te verwisselen met de landen die al onder de islamitische staat en sharia zijn geweest.
Ten tweede de moslims die streven naar een Khilafah (islamitische staat met sharia) zijn absoluut niet van plan om van Nederland een islamitische staat met sharia te maken en toch zeker niet via het democratisch systeem welke van koefr voortkomt, dit is dan ook de groep die abu yahya tevreden wil stellen en aan hem wil binden.

Ik vind hem gewoon een grote neppert, die integenstelling tot wat veel Marokkaanse jongeren denken volgens mij nog veel dingen gaat verpesten voor ons moslims in het westen.

Marocaantje
10-03-03, 13:53
:handbang: Met de meeste ben ik het er niet mee eens, over dat gedoe van Dyaab Abu Jahjah, ten eerste wordt er gevraagd naar de Sharieá en Dyaab Abu Jahjah staat daar helemaal los van. :gechoquee

:traan1: En je moet ook kijken óf de sharieá wel in NL zou passen, persoonlijk ben ik van mening dat het hier niet kan worden toegepast, dat is niet realistisch! :nl:

En waarom denk je dat een islamitische meisje als een maagd het huwelijk in moet gaan, en als er dan iemand overspel (zina) pleegt dan denk je toch niet dat ze diegene gaan toejuigen! :traan1:

Dat ér tegenwoordig meisjes zijn die zich daar niet aan houden, betekent niet meteen dat het geen regel meer is binnen de islam!!!! :zwaai:


:handbang: :zwaai: :nl: :cool: