PDA

Bekijk Volledige Versie : Er staat niks minder dan de Nederlandse samenleving op het spel



rafiq
10-03-03, 14:10
Beste mensen,


Door enkele collega's van me werd ik geattandeerd d.m.v. een krantenknipsel over "andere gedachten van moslims over moslims" zo als ik later te verstaan kreeg vandezelfde collega's. Het staat in de Volkskrant van dinsdag 4 maart 2003 en het heet;

Zachtmoedige paashazen buigen voor Islamitische tirannie

Het gelijknamige kranten knipsel was van de hand van Hafid Bouazza, deze heerschap had ik al eens in "actie " mogen zien bij rondom 10.

Hij neemt het natuurlijk op voor Ayaan hirshi Ali die gevangen zit tussen 2 vuren.

Volgens dezelfde schrijver is Ayaan Hirshi Ali het beste wat de immigratie Nederland heeft gebracht.

Nog even verder verwijt hij de Nederlandse politici dat zachtmoedig omgaan met de "geestelijke tirannie van islamisten collaboratie is".

Welkom in het Nederland van 2003. De Islam zou een verrijking zijn voor de Nederlandse cultuur gaat hij verder. Wat vreemd is is dat de heer Bouazza een link probeert te maken dat 90% van de moslims daadwerkelijk bij de Islamisten horen.

Je bent nu eenmaal voor Ajaan of tegen. Iedereen die tegen is draagt waarschijnlijk een niqaab en de mannen dragen vuist dikke baarden.

Dat de heer Bouazza niet gecharmeerd is naar alles wat riekt naar moslim zelfbewustzijn was mij al duidelijk. Maar dat ook deze matige schrijver nu als een orakel wordt neergezet i.v.m. de huidige problemen kan ik hieruit concluderen dat de aanval maar net begonnen is. En dat men de moslims met "moslims" wil bestrijden.

Ik begin te constateren dat het woord Islam, wanner ik het tegenkom in de media<dat is dus elke dag> mij fysiek onpasselijk maakt. Het fanatisme waarmee de Nederlander de "de moslim" probeert te begrijpen begint angstjagende vormen aan te nemen.

Dat is Bouazza's goed recht, maar als wij ons willen verdedigen tegen deze "etische hoererij" zo als de heer Bouazza velen van beticht, dan is de link snel gemaakt naar de conservatieve deel van de zgn. Islamisten.

De heer Bouzza heeft in het verleden ook al eens verteld dat;

De westerse angst voor moslimterrorisme is legitiem. De angst controle over je eigen land te verliezen is begrijpelijk.

Dit soort populistische uitspraken kun je alleen van de neurotische nationalistische kamp verwachten of van ex moslims. Er hoeft maar iets te gebeuren of beide kampen krakelen; Zie je nou wel!

Maar de mooiste uitspraak van Bouazza blijft deze;

Jaren geleden ben ik naar Nederland gekomen. Ik ben afkomstig uit een gebied waar democratie,rechtstaat, en vrije meningsuiting een droom zijn.
En dan kom ik hier en ontdek dat het kan bestaan. Voor jullie zijn die vrijheden vanzelfsprekend geworden, en tot mijn verbijstering merk ik :
Jullie relativeren dat allemaal weg.

Jullie zijn de autochtone bewoners van dit land. Helaas hoort Hafid niet bij deze groep. Maar een oog is is Koning in het land der Blinden.

Toch knap dat een plattelandsjongen zoals Hafid Bouazza op 7 jarige leeftijd deze gedachten al bezigde in het "conservatieve Oujda". Laten we hem als vertegenwoordiger nemen en zijn pedante voorkomen zal het gras wel weg maaien voor de Ighwan Muslemien die dan snel een enkeltje richting Oujda nemen.

Ik zal in de loop van de week in mijn postvakje op mijn werk wel de ingezonden brieven krijgen naar aanleiding van het schrijven van Hafid Bouazza. Waarschijnlijk ziet hij zich zelf ook een "rol" in het multiculturele drama toe bedicht.

plexus
10-03-03, 14:26
...mr Bouazza zegt wel vaker dingen (zolang die even zijn prul mag promoten) over zaken waar die geen snars van begrijpt...niet al te serieus nemen zou ik zeggen!

GroteWolf
10-03-03, 14:32
Wat de kop met het artikel te maken heeft is mij niet duidelijk.

rafiq
10-03-03, 14:38
Er staat niks minder dan de Nederlandse samenleving op het spel is een uitspraak van de heer Bouazza.

Ik dacht deze uitspraak ook gezien te hebben op een eczeemrechtse site, maar zijn naam stond eronder.

Toch mooi van deze multiculturele samenleving dat rechts en eczeem rechts er vandoor gaat met one liners van een van " onze jongen". En als voettekst plaatsen.