PDA

Bekijk Volledige Versie : Meneer pastoor beschermt ons wel tegen de grote boze buitenwereld



Mark
10-03-03, 15:24
SGP-Christenunie geschokt over naaktfoto's Kunsthal

Uitgegeven: 10 maart 2003 14:27
Laatst gewijzigd: 10 maart 2003 14:28

ROTTERDAM - De Rotterdamse gemeenteraadsfractie ChristenUnie-SGP verzet zich tegen de naaktfoto's in de Kunsthal Rotterdam ter gelegenheid van een tentoonstelling over Playboyfotografie van 22 maart tot en met 29 juni. In een brief aan het college vraagt de fractie de naaktfoto's te verwijderen.

Directe aanleiding voor het verzet is een uitnodiging voor de opening van de tentoonstelling aan alle raadsleden. Daarop staat "een niets verhullende foto van een naakte dame". De fractie vraagt zich af of het college ook vindt dat een dergelijke afbeelding op een uitnodiging in strijd is met de goede zeden van fatsoen. "Kan het college aangeven op welke wijze de naaktfoto's van deze tentoonstelling bijdragen aan het cultuurbeleid van Rotterdam?"

'Seks, lust en erotiek'

Volgens de christelijke partijen gaat de expositie alleen maar om seks, lust en erotiek, "zeker gezien de slogan van het blad: 'Alles wat mannen boeit'. Van deze stigmatiserende uitspraak voor een groot deel van de Rotterdamse samenleving neem ik afstand", aldus A. Vlaardingerbroek namens de fractie.

"In het verleden heeft het college meermalen laten zien dat het het niet zo nauw neemt met de normen en waarden, hoewel dat in het collegeprogramma een belangrijk onderdeel is." Daarom verwacht de fractie dat het college niet tegen de foto's zal optreden.

Om die reden vragen ChristenUnie en SGP of het college er dan in ieder geval voor wil zorgen dat er geen billboards, flyers en advertenties met daarop naaktfoto's uit de tentoonstelling verschijnen. En als de tentoonstelling dan toch gewoon door gaat, vindt de fractie dat 16-jarigen alleen onder begeleiding de expositie mogen bezoeken.

lennart
10-03-03, 15:29
Die gristenfundamentalisten altijd :(

sil
10-03-03, 16:34
Dat is kunst met een grote K

Dx_
10-03-03, 16:51
Wat is jouw mening over dit soort foto's dat het publiek "opgedrongen" krijgt Mark ?

Bart
10-03-03, 16:55
Geplaatst door Dx_
Wat is jouw mening over dit soort foto's dat het publiek "opgedrongen" krijgt Mark ?

Wat nou "opgedrongen"? Het is een tentoonstelling die wordt aangekondigd als gaande over "Playboyfotografie". Je moet wel helemaal van buiten deze planeet zijn als je niet in de gaten hebt dat er wel eens naakte vrouwen te zien zouden kunnen zijn. Iedereen heeft het recht om niet naar die tentoonstelling te gaan.

Dx_
10-03-03, 17:02
Om die reden vragen ChristenUnie en SGP of het college er dan in ieder geval voor wil zorgen dat er geen billboards, flyers en advertenties met daarop naaktfoto's uit de tentoonstelling verschijnen.

Ik doelde meer op bovenstaand citaat Bart.

Mark
11-03-03, 08:21
Geplaatst door Mark


ROTTERDAM - De Rotterdamse gemeenteraadsfractie ChristenUnie-SGP verzet zich tegen de naaktfoto's in de Kunsthal Rotterdam ter gelegenheid van een tentoonstelling over Playboyfotografie van 22 maart tot en met 29 juni. In een brief aan het college vraagt de fractie de naaktfoto's te verwijderen.

.

DX: zie hier de hele tentoonstelling moet weg.

Morgen gaan ze de oude griekse naaktbeelden bedekken met kleden zoals in de VS onder leiding van christenfundamentalisten!

Wat betreft foto's in het openbaar: nee ik heb geen probleem met de sloggi reclame of de fa reclame. Zolang het maar smaakvol wordt gedaan heb ik geen probleem met naakt... het menselijk lichaam is geen zonde!

manc
11-03-03, 13:59
He, leuke expo...misschien even langs als ik morgen in R'dam ben...

ps. Gereformeerden hebben geen pastoors, die hebben dominees.

Mark
11-03-03, 14:19
Geplaatst door manb
He, leuke expo...misschien even langs als ik morgen in R'dam ben...

ps. Gereformeerden hebben geen pastoors, die hebben dominees.

Meneer Pastoor is mijn symbool voor de misanthrope, bevoordoordeelde bemoeial die mij komt vertellen wat ik wel en niet mag zien... hij is zo inwisselbaar voor een priester, imam, paus, dominee of nog meer van die nutteloze figuren.

manc
11-03-03, 14:50
Geplaatst door Mark
Meneer Pastoor is mijn symbool voor de misanthrope, bevoordoordeelde bemoeial die mij komt vertellen wat ik wel en niet mag zien... hij is zo inwisselbaar voor een priester, imam, paus, dominee of nog meer van die nutteloze figuren.

De Paus zou als boekensteun trouwens best goed van pas kunnen komen...laat hem maar lekker leunen...

Is dit geen martkbaar idee, van die schuin onderuitgezakte, leunende pausjes, in het klein, van steen of hout en daarmee dan je boeken rechthouden.

Mark
11-03-03, 14:52
Geplaatst door manb
...

Is dit geen martkbaar idee, van die schuin onderuitgezakte, leunende pausjes, in het klein, van steen of hout en daarmee dan je boeken rechthouden.

Of je collectie playboys :hihi:

manc
11-03-03, 15:36
Geplaatst door Mark
Of je collectie playboys :hihi:

Haha, die van jou blijven natuurlijk uit zichzelf staan? ;) Ik heb voor mijn Playboys van die mooie lederen verzamelbanden.

barfly
11-03-03, 20:49
Jongens jullie lopen echt gigantisch achter! Waarom namelijk niet gedigitaliseerd omgaan met zulke materie zoals DVD, CDROM, JPG, DIVX, etc. Papier pffft :D