PDA

Bekijk Volledige Versie : AEL heeft geen HOTLINE met BIN LADEN



MokroMike II
12-03-03, 10:38
AEL heeft geen banden met moslimfundamentalisme

Uitgegeven: 12 maart 2003 11:13
Laatst gewijzigd: 12 maart 2003 11:22

BRUSSEL - Er zijn geen banden tussen de Arabisch Europese Liga (AEL) van Dyab Abou Jahjah en het extreemmoslimfundamentalisme. De inlichtingendiensten van de Belgische staatsveiligheid en de militaire veiligheid ADIV schrijven dat in een rapport voor het parlement dat uitlekte in diverse Belgische kranten.

Volgens de ADIV kan 'geen enkel ideologisch of organisch verband worden aangetoond tussen de Liga en de islamitisch-fundamentalistische bewegingen'. De Staatsveiligheid noemt de radicalisering van een deel van de allochtone jongeren 'een sociologisch verschijnsel'.

Strijd tegen 'zionistische overheersingsdrang'

De Liga, aldus de ADIV, strijdt vooral tegen 'de globalisering en de Amerikaanse en zionistische overheersingsdrang'. De dienst sluit een 'verwantschap' met een in het rapport niet nader genoemde sjiitische groepering uit Libanon evenwel niet uit, aldus De Standaard.

Wel waarschuwen de diensten voor radicale elementen in vertegenwoordigende moslimorganen, die gematigden onder druk zouden zetten om subsidies binnen te halen. Volgens de ADIV worden in sommige moskeeën jonge moslims gerekruteerd, maar de Staatsveiligheid heeft daarvan nog geen sporen gevonden.

Donna
12-03-03, 10:43
Geplaatst door MokroMike II
.....banden tussen de Arabisch Europese Liga (AEL) van Dyab Abou Jahjah en het extreemmoslimfundamentalisme.......


Goh, is dat weer een nieuwe plakplijster?

Hebben we extremisme, fundamentalisme, en nu de nieuwste variant: extreemmoslimfundamentalisme.......

Zullen we er zelf ook nog een bedenken?

Iets van extreemmarocpuntenelerisme ofzo?

We hebben al het 0theisme.

extreemmaroc0theitischfundamentalistischprikkerism e?

BiL@L
12-03-03, 10:45
Geplaatst door Donna
Goh, is dat weer een nieuwe plakplijster?

Hebben we extremisme, fundamentalisme, en nu de nieuwste variant: extreemmoslimfundamentalisme.......

Zullen we er zelf ook nog een bedenken?

Iets van extreemmarocpuntenelerisme ofzo?

We hebben al het 0theisme.

extreemmaroc0theitischfundamentalistischprikkerism e?

Die laatste lijkt mij praktisch gezien wel een goeie...
:)

Donna
12-03-03, 10:50
Geplaatst door BiL@L
Die laatste lijkt mij praktisch gezien wel een goeie...
:)


Ik ben een extremistischprikkerist.

Dat houdt in dat ik met geen stok van dit prikbord af te slaan ben.

Wie sluit zich bij mij aan?????

BiL@L
12-03-03, 11:12
Geplaatst door Donna
Ik ben een extremistischprikkerist.

Dat houdt in dat ik met geen stok van dit prikbord af te slaan ben.

Wie sluit zich bij mij aan?????

Ehm, je moet weten dat ik als fundamentalist de dingen wel zo letterlijk neem om in plaats een stok een ander voorwerp te gebruiken, wellicht dak je dan wel van dit prikbord af kan slaan...
:stout:

Donna
12-03-03, 11:14
Geplaatst door BiL@L
Ehm, je moet weten dat ik als fundamentalist de dingen wel zo letterlijk neem om in plaats een stok een ander voorwerp te gebruiken, wellicht dak je dan wel van dit prikbord af kan slaan...
:stout:

Hmmmm... ik zie je punt.

Okee, dan zonder beeldspraak: Ik stop niet met prikken!

Ik hoef toch niet weg.......? :(

BiL@L
12-03-03, 11:17
Geplaatst door Donna
Hmmmm... ik zie je punt.

Okee, dan zonder beeldspraak: Ik stop niet met prikken!

Ik hoef toch niet weg.......? :(

Wie moet er anders de vuile was doen?
:zozo:

Donna
12-03-03, 11:21
Geplaatst door BiL@L
Wie moet er anders de vuile was doen?
:zozo:




Tsja, ook dat nog.

Nou, kom maar op met die sokken dan.......... :maf2:

BiL@L
12-03-03, 11:24
Geplaatst door Donna
Tsja, ook dat nog.

Nou, kom maar op met die sokken dan.......... :maf2:

:engel:

plexus
12-03-03, 11:32
Geplaatst door MokroMike II
AEL heeft geen banden met moslimfundamentalisme

Uitgegeven: 12 maart 2003 11:13
Laatst gewijzigd: 12 maart 2003 11:22

BRUSSEL - Er zijn geen banden tussen de Arabisch Europese Liga (AEL) van Dyab Abou Jahjah en het extreemmoslimfundamentalisme. De inlichtingendiensten van de Belgische staatsveiligheid en de militaire veiligheid ADIV schrijven dat in een rapport voor het parlement dat uitlekte in diverse Belgische kranten.

Volgens de ADIV kan 'geen enkel ideologisch of organisch verband worden aangetoond tussen de Liga en de islamitisch-fundamentalistische bewegingen'. De Staatsveiligheid noemt de radicalisering van een deel van de allochtone jongeren 'een sociologisch verschijnsel'.

Strijd tegen 'zionistische overheersingsdrang'

De Liga, aldus de ADIV, strijdt vooral tegen 'de globalisering en de Amerikaanse en zionistische overheersingsdrang'. De dienst sluit een 'verwantschap' met een in het rapport niet nader genoemde sjiitische groepering uit Libanon evenwel niet uit, aldus De Standaard.

Wel waarschuwen de diensten voor radicale elementen in vertegenwoordigende moslimorganen, die gematigden onder druk zouden zetten om subsidies binnen te halen. Volgens de ADIV worden in sommige moskeeën jonge moslims gerekruteerd, maar de Staatsveiligheid heeft daarvan nog geen sporen gevonden.

..cda-vvd..zullen nu wel erg balen :fpetaf:

Tomas
12-03-03, 12:11
Geplaatst door Donna
We hebben al het 0theisme.


0theisme is blijkbaar net als Donna niet van dit PB af te slaan...

Zou het hier misschien om de zuilen van het PB gaan?

nouwra
12-03-03, 12:52
Geplaatst door Donna
Goh, is dat weer een nieuwe plakplijster?

Hebben we extremisme, fundamentalisme, en nu de nieuwste variant: extreemmoslimfundamentalisme.......

Zullen we er zelf ook nog een bedenken?

Iets van extreemmarocpuntenelerisme ofzo?

We hebben al het 0theisme.

extreemmaroc0theitischfundamentalistischprikkerism e?


:lole: :lole: :lole:

taouanza
12-03-03, 13:08
nou ik vind het wel jammer voor onze paranoide medelanders, wat moeten ze nu? :eek:

lennart
12-03-03, 13:31
Geplaatst door taouanza
nou ik vind het wel jammer voor onze paranoide medelanders, wat moeten ze nu? :eek:

Inderdaad, Bin Laden is ook al gepakt vandaag.

manc
12-03-03, 13:44
Geplaatst door plexus
..cda-vvd..zullen nu wel erg balen :fpetaf:

Hoezo? Eerder het tegenovergestelde lijkt me.

lpg4life
12-03-03, 14:29
Hoezo? Eerder het tegenovergestelde lijkt me.

Hoezo?
Nou, misschien omdat deze partijen bijvoorbaat al de AEL
wilden verbieden...