PDA

Bekijk Volledige Versie : Laaaaaaat ons met rust!!!



CyberImen
13-03-03, 00:01
Waarom laten mensen ons Moslima's niet met rust?
Waarom willen ze ons perse onze huizen uitjagen en ons van onze kleding ontdoen?
Lopen er niet genoeg vrouwen praktisch naakt over straat? Of geeft het een kick om van iets goeds, iets slechts te maken?

Laat ons toch gewoon met rust. We willen jullie zogenaamde emcipatie niet. Als wij het prettig vinden om zo te leven, laat ons dan, gun ons de vrede.
Als ik niet hele dagen op straat wil rondhangen, omdat het enige wat ik tegenkom me vedrietig maakt, grote billborads met vrouwen in ondergoed, starende ogen en verwijtende blikken. Waarom is dat dan een probleem?
Als ik lekker thuis wil zijn, me lekker vermaak in de keuken door nieuwe recpeten uit te proberen. Of mezelf wat bijleer door een thuisstudie te doen, of lekker met mijn geloof bezig te zijn. Een beetje Qur'an bij te leren of wat extra te bidden. Of een beetje op het internet rondsurf, een beetje babbelen met vriendinnen aan de telefoon. Wat interesseerd jullie dat dan?
En als ik niet zo nodig hoef te werken, omdat mijn man me toch genoeg gunt, als goede Moslimman die zijn vrouw graag pleziert. Ga zelf lekker werken, iedere ochtend een uur in de file, kinderen in het kinderdagverblijf, en de troep ligt op je te wachten als je thuiskomt. Ga je gang, ik houd je niet tegen.
Jij wil mij wel tegenhouden. Je wil mijn leven bepalen. Jij weet beter als ik wat goed voor me is. Je wilt dat ik vrij ben, en wat die vrijheid inhoudt dat word door jouw bepaald.

En ondertussen word ik er alleen maar trietser van. Hoe meer geblaat a la Hisrhi Ali ik hoor, hoe meer zijn ik krijg om het kabelabonnement stop te zetten en alleen nog maar schotel te kijken. Hoe meer zin ik krijg om een gezichssluier te dragen. Hoe meer zin ik krijg om helemaal de deur niet meer uit te gaan, en iemand anders om eventuele
boodschappen te sturen.

Dus wat willen jullie nou eigenlijk?

Maarten
13-03-03, 05:15
Goed emancipatorisch stuk Cyber!…
Soort Islam-feminisme..

Maar je schrijft niet vanuit een Blijf-van-mijn-lijf-huis, wel ?
Alle kansen, als ik jou zo lees! Vrijheid zat!
Hirsi heeft het niet over jou, maar over een aantal mede-moslima’s van je,
Waar die huizen momenteel van uitpuilen.
Daar heb ik je nog niet over gehoord.
Of moeten ze het in die moslim-solidariteit van Hirsi hebben?
Ja he?..

Of lees jij op maroc.nl iets over die vrouwen?

Pixelshade
13-03-03, 07:03
Geplaatst door Hizbollah
Dat je optyft.

:auw:

tering de tering, heeft deze ZWAKBEGAAFDE IDIOOT nog steeds geen ban gekregen?

Marsipulami
13-03-03, 08:16
Geplaatst door CyberImen
Waarom laten mensen ons Moslima's niet met rust?
Waarom willen ze ons perse onze huizen uitjagen en ons van onze kleding ontdoen?
Lopen er niet genoeg vrouwen praktisch naakt over straat? Of geeft het een kick om van iets goeds, iets slechts te maken?

Laat ons toch gewoon met rust. We willen jullie zogenaamde emcipatie niet. Als wij het prettig vinden om zo te leven, laat ons dan, gun ons de vrede.
Als ik niet hele dagen op straat wil rondhangen, omdat het enige wat ik tegenkom me vedrietig maakt, grote billborads met vrouwen in ondergoed, starende ogen en verwijtende blikken. Waarom is dat dan een probleem?
Als ik lekker thuis wil zijn, me lekker vermaak in de keuken door nieuwe recpeten uit te proberen. Of mezelf wat bijleer door een thuisstudie te doen, of lekker met mijn geloof bezig te zijn. Een beetje Qur'an bij te leren of wat extra te bidden. Of een beetje op het internet rondsurf, een beetje babbelen met vriendinnen aan de telefoon. Wat interesseerd jullie dat dan?
En als ik niet zo nodig hoef te werken, omdat mijn man me toch genoeg gunt, als goede Moslimman die zijn vrouw graag pleziert. Ga zelf lekker werken, iedere ochtend een uur in de file, kinderen in het kinderdagverblijf, en de troep ligt op je te wachten als je thuiskomt. Ga je gang, ik houd je niet tegen.
Jij wil mij wel tegenhouden. Je wil mijn leven bepalen. Jij weet beter als ik wat goed voor me is. Je wilt dat ik vrij ben, en wat die vrijheid inhoudt dat word door jouw bepaald.

En ondertussen word ik er alleen maar trietser van. Hoe meer geblaat a la Hisrhi Ali ik hoor, hoe meer zijn ik krijg om het kabelabonnement stop te zetten en alleen nog maar schotel te kijken. Hoe meer zin ik krijg om een gezichssluier te dragen. Hoe meer zin ik krijg om helemaal de deur niet meer uit te gaan, en iemand anders om eventuele
boodschappen te sturen.

Dus wat willen jullie nou eigenlijk?

Dit is wel een mooi stukje. Een ernstige, doorgaans onzichtbare en uit het collectief bewustzijn verdrongen vorm van vrouwenonderdrukking is precies het totaal gebrek aan maatschappelijke waardering voor de waarde van de traditionele rol die vrouwen in het gezin en de samenleving spelen. Die rol mag door niemand aan vrouwen worden opgelegd. Maar dat neemt niet weg dat men wel waardering mag hebben voor vrouwen die er voor kiezen.

Simon
13-03-03, 08:21
Geplaatst door CyberImen

Dus wat willen jullie nou eigenlijk?

Dat je zelfstandig leert denken. Het gezeur over AHA moet nu maar eens afgelopen zijn. Heeft die nu echt zoveel invloed op je dat je je kabelabonnement wil opzeggen? Mensen kunnen verschillend over onderwerpen denken. Dus gebruik haar niet als excuus voor je daden.

Simon

Marsipulami
13-03-03, 08:27
Geplaatst door Maarten
Goed emancipatorisch stuk Cyber!…
Soort Islam-feminisme..

Maar je schrijft niet vanuit een Blijf-van-mijn-lijf-huis, wel ?
Alle kansen, als ik jou zo lees! Vrijheid zat!
Hirsi heeft het niet over jou, maar over een aantal mede-moslima’s van je,
Waar die huizen momenteel van uitpuilen.
Daar heb ik je nog niet over gehoord.
Of moeten ze het in die moslim-solidariteit van Hirsi hebben?
Ja he?..

Of lees jij op maroc.nl iets over die vrouwen?

Ach ach, je gaat toch ook niet mogelijke arbeidsongevallen of ongezonde werkomstandigheden aangrijpen om mensen aan te sporen om niet meer te gaan werken.

Mistoestanden t.a.v. vrouwen die onderdrukt worden moeten bestreden worden net zoals ongezonde werkomstandigheden. Daarover is iedereen het wel eens. Maar dat zegt niets over het ongenoegen dat Cyberimen hier verwoordt nl. dat men moslims de ruimte niet wil geven om hun eigen leven te leiden en in te richten zoals ze dat zelf wensen.

manc
13-03-03, 08:28
Geplaatst door CyberImen
[B]Waarom laten mensen ons Moslima's niet met rust?
Waarom willen ze ons perse onze huizen uitjagen en ons van onze kleding ontdoen?

Wie is 'ze'? Ik ken niemand die je je huis uit wil jagen.



Lopen er niet genoeg vrouwen praktisch naakt over straat?

Huh? Waar? Met dit weer?



Of geeft het een kick om van iets goeds, iets slechts te maken?

Nee.


Laat ons toch gewoon met rust. We willen jullie zogenaamde emcipatie niet. Als wij het prettig vinden om zo te leven, laat ons dan, gun ons de vrede.

Natuurlijk. Je moet leven zoals je wil leven. Wil iemand je dan iets anders opdringen?


Als ik niet hele dagen op straat wil rondhangen, omdat het enige wat ik tegenkom me vedrietig maakt, grote billborads met vrouwen in ondergoed, starende ogen en verwijtende blikken.

Wie heeft dat nu ooit beweerd? Dat je de hele dag op straat moet rondhangen? Waar haal je dit vandaan?


Waarom is dat dan een probleem?

1. Dat jij tegen spoken vecht.
2. Dat sommige (misschien wel veel) moslimas een ander leven willen dan door de familie, manlief en de imam worden gedicteerd. Dat zij de kans moeten hebben in dit land om zichzelf te ontplooien en te gaan studeren en werken. Moslima's die die kans niet krijgen maar dit wel willen eindigen of thuis achter de begonias of met blauwe plekken in een blijfvanmelijfhuis. Dat is natuurlijk niet voor alle moslima's zo, maar helaas naar het schijnt voor een groot gedeelte wel.


Als ik lekker thuis wil zijn, me lekker vermaak in de keuken door nieuwe recpeten uit te proberen. Of mezelf wat bijleer door een thuisstudie te doen, of lekker met mijn geloof bezig te zijn. Een beetje Qur'an bij te leren of wat extra te bidden. Of een beetje op het internet rondsurf, een beetje babbelen met vriendinnen aan de telefoon. Wat interesseerd jullie dat dan?

Helemaal NIETS, dus waarom zou je ons dit vertellen?


En als ik niet zo nodig hoef te werken, omdat mijn man me toch genoeg gunt, als goede Moslimman die zijn vrouw graag pleziert. Ga zelf lekker werken, iedere ochtend een uur in de file, kinderen in het kinderdagverblijf, en de troep ligt op je te wachten als je thuiskomt. Ga je gang, ik houd je niet tegen.

Idem dito voor jou. Alleen worden sommige meisjes en vrouwen die wat anders willen WEL tegengehouden. DAT is het probleem.


Jij wil mij wel tegenhouden. Je wil mijn leven bepalen. Jij weet beter als ik wat goed voor me is. Je wilt dat ik vrij ben, en wat die vrijheid inhoudt dat word door jouw bepaald.

Nee hoor, niemand wil je dat huis uit halen. Je bent paranoide.


En ondertussen word ik er alleen maar trietser van. Hoe meer geblaat a la Hisrhi Ali ik hoor, hoe meer zijn ik krijg om het kabelabonnement stop te zetten en alleen nog maar schotel te kijken. Hoe meer zin ik krijg om een gezichssluier te dragen. Hoe meer zin ik krijg om helemaal de deur niet meer uit te gaan, en iemand anders om eventuele
boodschappen te sturen.

Als dat werkelijk zo is heb je psychische hulp nodig. Serieus. Iemand die de straat niet meer opdurft en zich willens en wetens van de wereld af gaat sluiten om wat 1 politica zou hebben gezegd is niet goed bij haar hoofd.


Dus wat willen jullie nou eigenlijk?

Je spreekt in een stukje tegen 'je', 'jullie', 'ze' en over 'AHA'...volgens mij ben je er zelf nog niet helemaal uit. Daarom zal ik toch maar een antwoordje formuleren.

Van jou, iemand die liever de hele dag aanmoddert en niks doet, lekker thuiszit, verwacht ik helemaal niets. Behalve dat je netjes het eten op tafel zet, de kinderen aankleedt, het huis schoonhoudt en de planten water geeft. Veel plezier ermee.

Pixelshade
13-03-03, 12:56
Geplaatst door manb
Wie is 'ze'?.


de modale nederlander

manc
13-03-03, 12:58
Geplaatst door Pixelshade
de modale nederlander

Jan Modaal wil 'jullie' (de modale moslima) niet het huis uitjagen of haar uitkleden.

Pixelshade
13-03-03, 13:01
Geplaatst door manb
Jan Modaal wil 'jullie' (de modale moslima) niet het huis uitjagen of haar uitkleden.

friet van piet en bier plezier, dat soort figuren ja

Mark
13-03-03, 13:11
hmmmm

ik voorzie hier weer een discussie met 100 oneline-citaatjes met oneliner antwoorden... erg onprettig lezen! :(

Puk
13-03-03, 13:32
Geplaatst door Mark
hmmmm

ik voorzie hier weer een discussie met 100 oneline-citaatjes met oneliner antwoorden... erg onprettig lezen! :(

Weg met de oneliners!

moenna
13-03-03, 13:58
Geplaatst door Mark
hmmmm

ik voorzie hier weer een discussie met 100 oneline-citaatjes met oneliner antwoorden... erg onprettig lezen! :(

Ja, erg onprettig lezen. Moet een verbod op komen:)!

M.i. gebruikt zij AHA hier metaforisch. Zij ondergaat ook dagelijks de kritische en veroordeelde blikken op straat, in de supermarkt en ziet haar gemeenschap regelmatig als onderwerp in de media, en dan uitsluitend negatief en verkeerd.

De meerderheid van de Moslims wordt niets gevraagd, want dat is niet interessant genoeg. Nee, ze baseren hun oordeel liever op eenzijdige berichtgeving, die uitsluitend uit het slachtofferhoek komen. Wat wij ook roepen, wordt toch als onwaar gezien. Maar wat AHA zegt( immers zij heeft er onderzoeken naar verricht) wordt zomaar als de enige echte waarheid aangenomen. Jaaaaaaaaa toedels!

Maarten, jij bent dan een van de weinigen die dat uit haar uitspraken haalt. Zij heeft het vnl. over de moslimgemeenschap in z'n geheel. Als zij zich richtte op de mishandelden in die huizen, zou ik haar nog een handje helpen ook.

kaassietoch
13-03-03, 14:13
Geplaatst door CyberImen
Dus wat willen jullie nou eigenlijk?

Jullie, hullie, zij, hen.... :rolleyes:

Wat ik in ieder geval wil is dat je niet zo verschrikkelijk je best doet je persoonlijk aangesproken, en dus beledigd te voelen, als het onderwerp Moslima's en emancipatie wordt behandeld. Als jij happy bent met huisje boompje beestje prima. Maar er is meer op deze wereld dan alleen CyberImen. Ik snap best dat je graag met de wolven in het bos meehuilt als Ayaan Hirsi Ali wordt besproken(bij wijze van spreken voordat je daar weer op gaat bitchen) en al die andere 'walgelijk geemancipeerde en daarom het huishouden verwaalozende' vrouwen. Maar laat ze gewoon met rust net zo als jij persoonlijk eigenlijk best wel met rust gelaten wordt.
Als jij niet verder komt dan alleen maar weer te gaan zeuren over halfnaakte vrouwen (je zegt gelukkig nog geen hoeren) die er een potje van maken dan verdien je je schotel en niqaab, vrijheid is aan jou dan gewoon niet besteed. Ga je dan niet klagen als je op een kwade dag niet naar buiten mag?

Had je nou puur een oproep geplaatst om met rust gelaten te worden dan had ik er niks van gevonden. Helaas bedien jij je echter van net zo'n neerbuigend toontje als dat van je veronderstelde vijanden en dat maakt je oproep gelijk errrrrug oninteressant. Blijf maar lekker rondlopen met je frustraties en die flutniqaab van je boeit me voor geen meter.



Geplaatst door Pixelshade
de modale nederlander
friet van piet en bier plezier, dat soort figuren ja

Aha, de modale Marokkaan zit natuurlijk de hele dag in het theehuis en dweept met zijn achterlijke homofobe fundi Imam? Dat soort figuren.....

lennart
13-03-03, 14:21
Geplaatst door Puk
Weg

Ja!


met
Maar zonder pukje!



de het een



oneliners!
Behalve dan de echt leuke oneliners. Maar de gewone quote/oneliner antwoord techniek las ik zowiezo niet!

Canaris
13-03-03, 14:40
het grappige aan de diskussie om Hirschie is dat veel Molims en de (stockholm syndroom laat groeten ) Moslimas, haar voorwerpen niet voor de gemeenschap te mogen spreken , en gooien dan tergelijkertijd in elke zin 500 "WIJ"s

De pot verwijt de ketel hier.

Neem haar uitspraken en doe ermee wat je wilt. Verfoei ze, denk erover na, bouw een Hischi standbeeld in je tuin. Who cares.

Waarom ik wel care is dat ik in een land woon waar men normaal over dit soort dingen discusieerd zonder dat men gelijk angst om mans vege lijf moet hebben.

Wanneer mensen Hirschi een Kutwijf vinden , prima daar moet Hirschi maar mee leven
waneer Hirschi de Islam maar een kutreligie vind , prima , daar moeten jullie maar mee leven.

Het is haar mening , welke voor ons vensterkijkers zo interressant is omdat deze mensing van een "mekka-away-turner" is. Ja natuurlijk is dat voor ons een "welkom in de club" gevoel, maar dat maakt haar uitspraken niet minder interressant.

Maarten
13-03-03, 15:05
Moenna, Hirsi maakt slecht onderscheid tussen islam en moslimculturen.
Islam mankeert misschien niks, maar veel gangbare culturen over de hele wereld wel!
Het omgekeerde is natuurlijk ook waar, want het respect voor de vrouw is er zeker vanuit de moslim-optiek, maar alweer omgekeerd, draagt Islam in zijn normen ook bij aan onwenselijke toestanden. Religie is nou eenmaal áltijd iets wat verkeerd gebruikt kan worden!! Daar kun jij NIET omheen!!

Moslims, zeker ook hier, dragen al net zó bij aan de mist, want ook die wensen weinig onderscheid te maken tussen Islam, en de moslimcultuur zoals die hier vorm krijgt! En lees nou even goed: Ik zeg niet dat zij geen onderscheid maken tussen Islam en cultuur, maar WEL dat ze geneigd zijn om hún manier van Islam-bleleving zien als DE Islam! Ter vergelijking: ik zie mijn vorm van christendom óok als een soort vorm van Islam! En daar begrijp jij niks van, dat ik dat zo zie! De boodschap van islam is voor mij namelijk veel gróter en bréder, dan vele moslims begrijpen!

Zelf vind ik dus het huidige moslimdenken over islam behoorlijk beperkt, ook al mankeren de moslims op zich niets, en dragen velen het geloof in hun hart! Ik ben ontzettend moslim-vriendelijk, omdat ik begrijp wat het voor hén betekent! Ik snap dat christenen het al precies zo doen! Daarom ben ik erg tegen de demonisering van Islam! Islam vertelt me vooral dat mensen een hart hebben! En toch is er zat kritiek mogelijk op hoe ze daarbij denken, en alle beperkingen die ze daarbij aanbrengen. En álles wat ik daar over schrijf op deze site, is een aansporing om zaken te verrúimen!

Maar nou Hirsi.. Die trekt gewoon haar conclusies! Als er dus
1. slechte invloeden van Islam zijn, door het slechte gebruik ervan, en
2. moslims reageren zeer gepikeerd op élke kritiek, en
3. moslims maken weinig onderscheid tussen DE Islam en HUN Islan, en
4.verklaren ook nog dat hún visie op islam de enige juiste is, dus met alle beperkingen daarvan,
Dan stelt Hirsi dus, dat Islam een bedenkelijke tóestand is!!!
En dat kan ik me dan hélemaal voorstellen! (ook al deel ik haar mening dus niet.)
En dat is de prijs die je betaalt!
Komt de moslimgemeenschap niet in opstand tegen wat er mis is, dan kríjg je dat!!

En als voorbeeld geef ik dan, dat je op deze site hélemaal niets leest over de kwalijke dingen t.a.v. vrouwen, die er beslist zijn. Deze site levert voor die dingen dus geen énkele oplossing. De problemen worden gewoon NIET besproken! De enige bijdrage die deze site levert, is dat het wel een sfeer van aansporing geeft voor vrouwen om zelfstandige keuzes te maken. Maar aan de rotzooi gebeurt hier niets.

Ik heb de TV-discussies natuurlijk óok gezien! Hopen protesten tegen hirsi, maar zo goed als niks over die moeilijk zittende vrouwen, die dus mede door (slechte?) Islam-invloeden zo zitten! Daar hangt een prijskaartje aan! O.a. Hirsi dus!..

En zolang mensen niet zien, dat er wél wat gebeurt, kun je dus krakelen wat je wilt, en er een bos ambassadeurs bij slepen, maar het overtuigt niemand! Zo werkt dat! En bijvoorbeeld die huizen, die zitten echt vol. Je hoeft veel Nederlanders echt niet te vertellen wat ze daar van vinden hoor. En zolang moslims hun mond houden over die zooi, wordt de kritiek alleen nog maar erger, terecht of niet!

Afkerig zijn van kritiek op misstanden, en daarbij ook nog verontwaardigd klagen over miskenning, bevestigt dus enkel wat Hirsi zegt! En dús denken de mensen: Islam en kritiek?? Forget it! En zo dragen moslims dus zelf bij aan de verharding.. En hoe meer je dan protesteert, hoe erger het wordt.. heel simpel..

Schoolvoorbeeld is haar 9-jarigen verhaal. Protesteer je dan enkel tegen een gebrek aan respect voor de Godsdienst?? Dan weet Nederland genoeg. Dat is wel niet juist, maar dat veroorzaak je dan wel zelf! Als móslims namelijk niet duidelijk maken waar Islam voor staat, en er zijn ook nog mensen als Khomeini die seks met 9-jarigen toelaatbaar vinden, dan kun je Nederlanders niet veel verwijten! Kassa!..

En als je dan ook nog een nichtje ergens in het buitenland hebt zitten, die op zeer jeugdige leeftijd uitgehuwelijkt wordt, en dat aan de gevolgen van zwangerschap overlijdt (= voorzienbaar gevolg), dan zeggen ze hier dus: Zie je wel? Achterlijke godsdienst! En dat krijg je dan van slechte antwoorden. En sorry, maar daar stikt het van op deze site..

Puk
13-03-03, 15:11
Geplaatst door moenna
Ja, erg onprettig lezen. Moet een verbod op komen:)!

M.i. gebruikt zij AHA hier metaforisch. Zij ondergaat ook dagelijks de kritische en veroordeelde blikken op straat, in de supermarkt en ziet haar gemeenschap regelmatig als onderwerp in de media, en dan uitsluitend negatief en verkeerd.

De meerderheid van de Moslims wordt niets gevraagd, want dat is niet interessant genoeg. Nee, ze baseren hun oordeel liever op eenzijdige berichtgeving, die uitsluitend uit het slachtofferhoek komen. Wat wij ook roepen, wordt toch als onwaar gezien. Maar wat AHA zegt( immers zij heeft er onderzoeken naar verricht) wordt zomaar als de enige echte waarheid aangenomen. Jaaaaaaaaa toedels!

Maarten, jij bent dan een van de weinigen die dat uit haar uitspraken haalt. Zij heeft het vnl. over de moslimgemeenschap in z'n geheel. Als zij zich richtte op de mishandelden in die huizen, zou ik haar nog een handje helpen ook.

Wat let je om daar zonder AHA alvast mee te beginnen?
Dit is een two-liner.

Donna
13-03-03, 16:00
Geplaatst door CyberImen
Waarom laten mensen ons Moslima's niet met rust?
Waarom willen ze ons perse onze huizen uitjagen en ons van onze kleding ontdoen?
Lopen er niet genoeg vrouwen praktisch naakt over straat? Of geeft het een kick om van iets goeds, iets slechts te maken?

Beste CyberImen,

Ik wilde als niet hoofddoekdragende, niet islamitische vrouw solidariteit met je betuigen (want kan me goed voorstellen dat je het gezeik zat bent), maar dat was voordat ik zag dat je voor vrouwen zoals ik het plijster 'slecht' hebt gereserveerd.

Het zou je sieren als je een pleidooi voor jouw kledingkeuze zou kunnen houden zonder de keuze van anderen af te zeiken. Want dat is dus precies wat je anderen verwijt.

Donna
13-03-03, 16:04
Geplaatst door Marsipulami
Een ernstige, doorgaans onzichtbare en uit het collectief bewustzijn verdrongen vorm van vrouwenonderdrukking is precies het totaal gebrek aan maatschappelijke waardering voor de waarde van de traditionele rol die vrouwen in het gezin en de samenleving spelen.

Ja, ik heb zelf ook nog een puntje.

Er is te weinig maatschappelijke waardering voor mannen die zich traditioneel opstellen, nooit thuis zijn, veel met vrienden gaan tennissen, de opvoeding van de kinderen aan hun vrouw overlaten, en hun vrouw van tijd tot tijd wat zakgeld toestoppen om een mooie nieuwe wasknijper voor zichzelf te kopen. Mannen al met al, die de evenknie vormen van de vrouwen die Mars schetst.

Heeft iemand enig idee hoe dat komt?

Mark
13-03-03, 16:08
Geplaatst door Donna
Beste CyberImen,

Ik wilde als niet hoofddoekdragende, niet islamitische vrouw solidariteit met je betuigen (want kan me goed voorstellen dat je het gezeik zat bent), maar dat was voordat ik zag dat je voor vrouwen zoals ik het plijster 'slecht' hebt gereserveerd.

Het zou je sieren als je een pleidooi voor jouw kledingkeuze zou kunnen houden zonder de keuze van anderen af te zeiken. Want dat is dus precies wat je anderen verwijt.

Donna,

respect van een kant is al lastig en jij durft te beginnen over repect van 2 kanten?

ps: zondige vrouw dat je er bent!

Mark
13-03-03, 16:09
Geplaatst door Donna
Ja, ik heb zelf ook nog een puntje.

Er is te weinig maatschappelijke waardering voor mannen die zich traditioneel opstellen, nooit thuis zijn, veel met vrienden gaan tennissen, de opvoeding van de kinderen aan hun vrouw overlaten, en hun vrouw van tijd tot tijd wat zakgeld toestoppen om een mooie nieuwe wasknijper voor zichzelf te kopen. Mannen al met al, die de evenknie vormen van de vrouwen die Mars schetst.

Heeft iemand enig idee hoe dat komt?

Het is een groot onrecht Donna, ik geef het kiesrecht voor de vrouwen de schuld... sinds dat werd ingevoerd is het nooit meer hetzelfde geweest! :jammer:

Joesoef
13-03-03, 17:25
Geplaatst door CyberImen

En ondertussen word ik er alleen maar trietser van. Hoe meer geblaat a la Hisrhi Ali ik hoor, hoe meer zijn ik krijg om het kabelabonnement stop te zetten en alleen nog maar schotel te kijken. Hoe meer zin ik krijg om een gezichssluier te dragen. Hoe meer zin ik krijg om helemaal de deur niet meer uit te gaan, en iemand anders om eventuele
boodschappen te sturen.

Dus wat willen jullie nou eigenlijk?


Dit klinkt eerder als een personelijkheidscrisis.


Goede tip voor je. Ga is een tijdje wonen in een land waar je een hoofddoekje moet dragen. Zo een land waar je een gaatje in je paspoort krijgt als de politie je betrtapt als je het is een keertje niet doet. Zo een regime die je geen baan, huis en hulp geeft als je meer dan 3 gaatjes in je paspoort hebt. Zo een land met donkere cellen waar je kan na denken waar je het niet droeg......

Ik zit wel is in die landen en ik kan je verzekeren dat de vrouwen hier je niet begrijpen en denken dat je getikt bent.

Er zijn problemen op de wereld die wel belangrijker zijn dan jouw welbevinden in een gesluierd hoofd in Nederland.

:aanwal:

De Rode Roos
13-03-03, 17:39
De emancipatie van Moslima's zal anders gaan dan de emancipatie van niet-Moslima's. Het is trouwens niet de schuld van de Moslima's dat deze hele discussie is ontstaan, maar de schuld van Moslimmannen die geen respect hebben voor hun vrouw en zorgen voor Moslima's die belanden in blijf van mijn lijf huizen en figuren zoals Hirsi Ali voer geven om te zeggen wat ze zegt.

Daarom vind ik dat we de nadruk van emancipatie van Moslima's moeten leggen op het gedrag van de mannen. Iets wat Nebahat Albayrak doet (en waar ik volledig mee eens ben).

Op zich verbaast me dit niet. Straatschoffies die door hun ouders worden uitgehuwelijkt en vervolgt de vrouw respectloos behandelen....Om maar een vergelijking te trekken: hoe zal het waarschijnlijk vergaan met de toekomstige vrouw van yehi? Juist...

Marsipulami
13-03-03, 18:34
Geplaatst door Donna
Ja, ik heb zelf ook nog een puntje.

Er is te weinig maatschappelijke waardering voor mannen die zich traditioneel opstellen, nooit thuis zijn, veel met vrienden gaan tennissen, de opvoeding van de kinderen aan hun vrouw overlaten, en hun vrouw van tijd tot tijd wat zakgeld toestoppen om een mooie nieuwe wasknijper voor zichzelf te kopen. Mannen al met al, die de evenknie vormen van de vrouwen die Mars schetst.

Heeft iemand enig idee hoe dat komt?

Tss wat een voorspelbare reactie. Jij bent al net als die moslimmannen die je hierboven schetst. Iemand die namelijk denkt dat ie in de plaats van de moslima's moet denken en oordelen over wat goed is voor hen. Omdat moslimmeisjes volgens jou niet in staat zijn om zelfstandig dingen te beoordelen.

Jij verkondigt je eigen cultureel bepaalde opvattingen over man en vrouw alsof ze absolute en universele waarheid zouden zijn.

En begin nou maar weer over blijf van mijn lijf huizen en andere excessen waar de moslims zelf ook absoluut tegenstander van zijn.

Tomas
13-03-03, 18:55
Geplaatst door Marsipulami
Jij bent al net als die moslimmannen die je hierboven schetst.

Ik wist niet dat tennis zo populair was onder traditionele moslimmannen.

Je hebt weer niet gelezen, Mars!

000NobelPrizes
13-03-03, 19:37
"Laat ons met rust!" piept het meisje.
Hetzelfde piept de moslima die de schoenzoolafdruk van haar echtgenoot op haar niquaab heeft staan.

Maar FYI: we wonen in een moderne westerse maatschappij. Vrouwen worden gestimuleerd om deel te nemen aan het arbeidsproces. Daar is hard voor gevochten, en leidt tot economische welvaart (en wat daar de vruchten van zijn, wel, dat bewijst het hoge aantal allochtonen dat we hier hebben). Kortom: kom van je luie ass en zoek een baan - bespaar me je smoesjes dat je de moslima wilt uithangen op kosten van een ander.

sil
13-03-03, 20:53
Geplaatst door CyberImen
Waarom laten mensen ons Moslima's niet met rust?
Waarom willen ze ons perse onze huizen uitjagen en ons van onze kleding ontdoen?
Lopen er niet genoeg vrouwen praktisch naakt over straat? Of geeft het een kick om van iets goeds, iets slechts te maken?

Laat ons toch gewoon met rust. We willen jullie zogenaamde emcipatie niet. Als wij het prettig vinden om zo te leven, laat ons dan, gun ons de vrede.
Als ik niet hele dagen op straat wil rondhangen, omdat het enige wat ik tegenkom me vedrietig maakt, grote billborads met vrouwen in ondergoed, starende ogen en verwijtende blikken. Waarom is dat dan een probleem?
Als ik lekker thuis wil zijn, me lekker vermaak in de keuken door nieuwe recpeten uit te proberen. Of mezelf wat bijleer door een thuisstudie te doen, of lekker met mijn geloof bezig te zijn. Een beetje Qur'an bij te leren of wat extra te bidden. Of een beetje op het internet rondsurf, een beetje babbelen met vriendinnen aan de telefoon. Wat interesseerd jullie dat dan?
En als ik niet zo nodig hoef te werken, omdat mijn man me toch genoeg gunt, als goede Moslimman die zijn vrouw graag pleziert. Ga zelf lekker werken, iedere ochtend een uur in de file, kinderen in het kinderdagverblijf, en de troep ligt op je te wachten als je thuiskomt. Ga je gang, ik houd je niet tegen.
Jij wil mij wel tegenhouden. Je wil mijn leven bepalen. Jij weet beter als ik wat goed voor me is. Je wilt dat ik vrij ben, en wat die vrijheid inhoudt dat word door jouw bepaald.

En ondertussen word ik er alleen maar trietser van. Hoe meer geblaat a la Hisrhi Ali ik hoor, hoe meer zijn ik krijg om het kabelabonnement stop te zetten en alleen nog maar schotel te kijken. Hoe meer zin ik krijg om een gezichssluier te dragen. Hoe meer zin ik krijg om helemaal de deur niet meer uit te gaan, en iemand anders om eventuele
boodschappen te sturen.

Dus wat willen jullie nou eigenlijk?

Nou meid wat let je.Ik hou je niet tegen,en je denkt toch zeker niet als ik een moslima zie dat ik dan meteen aan ayaan denk.Er zijn ook hartstikke leuke moslima's waar ik tranen mee kan lachen,en nooit over ayaan praten.

Vriend
13-03-03, 21:04
Ik vind het grappig dat wanneer een gesluierde vrouw roept dat ze met rust wil worden gelaten ze word genegeerd en bovendien word afgedaan als zijnde geestelijk impotent maar wanneer een ex-gesluierde vrouw roept dat een sluier of hoofddoek haar heeft belet te zijn wie ze wilde zijn dat er meteen hoofddoekjes verbranding word geprediceerd door onze zogenaamde feministen als Donna en ultrarechtse islam haters als PUK etc etc.


GADVERDAMME IK WORD TOCH ZO ZIEK VAN DEZE HYPOCRIETEN :knife_hea

Mark
13-03-03, 21:12
Geplaatst door Vriend

GADVERDAMME IK WORD TOCH ZO ZIEK VAN DEZE HYPOCRIETEN :knife_hea


Vergeet je eigen wijze woorden niet Bert : "Het is maar een film" :student:

Vriend
13-03-03, 21:16
dan wil ik even de verdomde scenarioschrijver even spreken want wie zijn de hoofdrolspelers en waar gaat de verdomde film eigenlijk over en wat is het verdomde moraal van et verhaaltje!!!!!!! :watte?:

Mark
13-03-03, 21:18
Vriend, ik ben maar een toeschouwer net als jij, maar het is een oorlogsfilm en ik weet nog niet of ie een happy end heeft verveeld

Marsipulami
13-03-03, 21:24
Geplaatst door Tomas
Ik wist niet dat tennis zo populair was onder traditionele moslimmannen.

Je hebt weer niet gelezen, Mars!

:p Ik lees nooit posts van Donna. Let op het zinnetje aan het begin van mijn reply.

Donna
13-03-03, 22:04
Geplaatst door Marsipulami
Tss wat een voorspelbare reactie. Jij bent al net als die moslimmannen die je hierboven schetst. Iemand die namelijk denkt dat ie in de plaats van de moslima's moet denken en oordelen over wat goed is voor hen. Omdat moslimmeisjes volgens jou niet in staat zijn om zelfstandig dingen te beoordelen.

Jij verkondigt je eigen cultureel bepaalde opvattingen over man en vrouw alsof ze absolute en universele waarheid zouden zijn.

En begin nou maar weer over blijf van mijn lijf huizen en andere excessen waar de moslims zelf ook absoluut tegenstander van zijn.


Ik had eigenlijk jou in mijn hoofd toen ik deze reactie typte Mars. Moslims zijn doorgaans een stuk hoffelijker.

:zwaai:

Marsipulami
13-03-03, 22:14
Geplaatst door Donna
Ik had eigenlijk jou in mijn hoofd toen ik deze reactie typte Mars. Moslims zijn doorgaans een stuk hoffelijker.

:zwaai:


Huh ? Ikke ? hmm ok.... :tranen: Ik ben het nog nooit met je eens geweest, maar ik vind je wel erg lief hoor :)

Puk
13-03-03, 22:34
Geplaatst door Vriend
Ik vind het grappig dat wanneer een gesluierde vrouw roept dat ze met rust wil worden gelaten ze word genegeerd en bovendien word afgedaan als zijnde geestelijk impotent maar wanneer een ex-gesluierde vrouw roept dat een sluier of hoofddoek haar heeft belet te zijn wie ze wilde zijn dat er meteen hoofddoekjes verbranding word geprediceerd door onze zogenaamde feministen als Donna en ultrarechtse islam haters als PUK etc etc.


GADVERDAMME IK WORD TOCH ZO ZIEK VAN DEZE HYPOCRIETEN :knife_hea

Ik snap die meid niet.
Wie gaat er nou een oproep plaatsen als je juist genegeerd wilt worden?

Zet gewoon je compu uit. Schotel aan. Gordijnen dicht. Klaar.

Donna
13-03-03, 22:43
Geplaatst door Marsipulami
Huh ? Ikke ? hmm ok.... :tranen: Ik ben het nog nooit met je eens geweest, maar ik vind je wel erg lief hoor :)



Nou, da's dan wel weer aardig van je :love:

Kopje koffie?

Ik word altijd enorm traditionaal van aardige mannen namelijk... :strik:

Donna
13-03-03, 22:45
Geplaatst door Vriend
Ik vind het grappig dat wanneer een gesluierde vrouw roept dat ze met rust wil worden gelaten ze word genegeerd en bovendien word afgedaan als zijnde geestelijk impotent maar wanneer een ex-gesluierde vrouw roept dat een sluier of hoofddoek haar heeft belet te zijn wie ze wilde zijn dat er meteen hoofddoekjes verbranding word geprediceerd door onze zogenaamde feministen als Donna en ultrarechtse islam haters als PUK etc etc.


GADVERDAMME IK WORD TOCH ZO ZIEK VAN DEZE HYPOCRIETEN :knife_hea


Hoi Vriend,

Ik kan me niet herinneren ooit voor hoofddoekverbranding te hebben gepleit. Waar las je dat, of verzin je het ter plekke?

Groetjes,

Een relfemi.

moenna
13-03-03, 22:46
Wow Maarten, zo'n uitgebreid betoog is kenmerkend voor een theoloog. Of heb ik het mis?



Geplaatst door Maarten
[B]Moenna, Hirsi maakt slecht onderscheid tussen islam en moslimculturen.
Islam mankeert misschien niks, maar veel gangbare culturen over de hele wereld wel!
Het omgekeerde is natuurlijk ook waar, want het respect voor de vrouw is er zeker vanuit de moslim-optiek, maar alweer omgekeerd, draagt Islam in zijn normen ook bij aan onwenselijke toestanden. Religie is nou eenmaal áltijd iets wat verkeerd gebruikt kan worden!! Daar kun jij NIET omheen!!
Dit kan ik alleen maar onderschrijven, Maarten. Je zegt hier niets nieuws, in mijn ogen.



Ter vergelijking: ik zie mijn vorm van christendom óok als een soort vorm van Islam! En daar begrijp jij niks van, dat ik dat zo zie! De boodschap van islam is voor mij namelijk veel gróter en bréder, dan vele moslims begrijpen!
Die inzicht is niet alleen voor jou weggelegd. Ik begrijp daar alles van. Ik geloof in alle God's boeken, of het nu de Thora of de Bijbel is, ze komen allen oorspronkelijk uit dezelfde Goddelijke bron. Ik respecteer alles op aarde, of hij nu wel of niet gelooft, en of het nu een ziel of wortels heeft.



Zelf vind ik dus het huidige moslimdenken over islam behoorlijk beperkt, ook al mankeren de moslims op zich niets, en dragen velen het geloof in hun hart! Ik ben ontzettend moslim-vriendelijk, omdat ik begrijp wat het voor hén betekent! Ik snap dat christenen het al precies zo doen! Daarom ben ik erg tegen de demonisering van Islam! Islam vertelt me vooral dat mensen een hart hebben! En toch is er zat kritiek mogelijk op hoe ze daarbij denken, en alle beperkingen die ze daarbij aanbrengen. En álles wat ik daar over schrijf op deze site, is een aansporing om zaken te verrúimen!

Ik denk dat ik wel begrijp waar je op doelt, Maarten. Het kritisch lezen en vooral denken over de teksten.
En of de huidige Moslimgemeenschap daar wel genoeg en oprechte aandacht aan besteedt? Immers wij zijn de toekomst van de Islam(itische gemeenschap), niet alleen in Nederland maar overal ter wereld. Ik had net als jij, ook mijn twijfels over de nieuwe generatie. Maar ik heb wel vertouwen in dat het goedkomt. Mede door de "criticasters", zijn wij verplicht om ons te verantwoorden op allerlei vragen die in de samenleving spelen.

Je kunt het de eerste generatie niet kwalijk nemen, Maarten. Zij waren niet ontwikkeld bij hun aankomst, en zijn zodanig onder de duim gehouden dat zij ook geen behoefte hadden, om tot zelf-ontplooiing en zelf-ontwikkeling te komen. Voor hun was arbeid, een bord tajine op tafel, en kinderen en een vrouw om zich heen, hemel op aarde. Maar nu wordt het anders. Ook al is de soc.-eco. status van de moslims doorgaans laag, is er verbetering in zicht. Wij stromen steeds meer door naar hogere vormen van onderwijs, en dat maakt ons kritischer, mondiger, en assertiever. Niet alleen tov van onszelf maar tov de hele Nederlandse gemeenschap.

Je ziet nu ook het verschijnsel dat de generatie van nu, juist de Islam niet zo maar voor lief aanneemt (afgezien van de ouderen, en de laaggeschoolden jongeren), en er een kritische blik op werpen, en dit ook durven te verkondigen. Het heeft gewoon zijn tijd nodig, Maarten.



En als voorbeeld geef ik dan, dat je op deze site hélemaal niets leest over de kwalijke dingen t.a.v. vrouwen, die er beslist zijn. Deze site levert voor die dingen dus geen énkele oplossing. De problemen worden gewoon NIET besproken! De enige bijdrage die deze site levert, is dat het wel een sfeer van aansporing geeft voor vrouwen om zelfstandige keuzes te maken. Maar aan de rotzooi gebeurt hier niets.


De kunst van deze site is dat je door die extreme berichten doorheen ziet te prikken. Vergeet niet dat er heel veel tieners op deze site aanwezig zijn, die de extreme geluiden als kip zonder kop, napraten. De meesten hebben wel grootpraat maar menen er geen snars van. En het merendeel praktiseert het niet eens zoals het zou moeten. Als dat wel zo was, dan hadden ze die mishandeling en onderdrukking echt wel veroordeeld. Vraag een volwassen praktiserende moslim hierover en hij verafschuwt het nog erger dan jij zal doen, omdat zij ook zien dat deze daders juist de Islam demoniseren.

Over AHA ben ik uitgepraat, want mensen kennen haar te veel roem toe. Goed dat zij opkomt voor de onderdrukten, maar dat wil niet zeggen dat zij mij respect blijft krijgen, als zij zo beledigend en ongenuanceerd over de Islam praat...

Moenna

P.s.; Puk, het is iig een vooruitgang;)

Puk
13-03-03, 23:00
[QUOTE]Geplaatst door moenna
[B]

....

Over AHA ben ik uitgepraat, want mensen kennen haar te veel roem toe. Goed dat zij opkomt voor de onderdrukten,

:wow:


maar dat wil niet zeggen dat zij mij respect blijft krijgen, als zij zo beledigend en ongenuanceerd over de Islam praat...

Moenna

P.s.; Puk, het is iig een vooruitgang;)

Dat snap ik wel. Het is hard aangekomen wat Hirsi Ali heeft gezegd. Ik begrijp dat dat kwetst. Maar ik ben er toch van overtuigd dat Hirsi Ali hiermee alleen maar goede bedoelingen heeft gehad. Niet erg diplomatiek gebracht... da's waar.

Vriend
14-03-03, 00:56
Geplaatst door Donna
Hoi Vriend,

Ik kan me niet herinneren ooit voor hoofddoekverbranding te hebben gepleit. Waar las je dat, of verzin je het ter plekke?

Groetjes,

Een relfemi.


Je bent wel haantje voorste om deze topic om zeep te helpen.Dat wekt een aantal vermoedens op bij mensen die dieper op jouw reacties ingaan....Kijk mensen zoals PUK en anderen, van zijn "soort" daar kijk ik niet raar van op want dat zijn semi-xenofoben maar jij als relfeminist hebt toch wel de verkeerde doelstellingen voor ogen.Je zou moeten vechten voor wat vrouwen willen en niet wat een maatschappij hen oplegt.........moet ik je nou les geven in 'de leer der feminisme'???ik bedoel ik ben wel een man he.....

Puk
14-03-03, 01:02
Geplaatst door Vriend
Je bent wel haantje voorste om deze topic om zeep te helpen.Dat wekt een aantal vermoedens op bij mensen die dieper op jouw reacties ingaan....Kijk mensen zoals PUK en anderen, van zijn "soort" daar kijk ik niet raar van op want dat zijn semi-xenofoben maar jij als relfeminist hebt toch wel de verkeerde doelstellingen voor ogen.Je zou moeten vechten voor wat vrouwen willen en niet wat een maatschappij hen oplegt.........moet ik je nou les geven in 'de leer der feminisme'???ik bedoel ik ben wel een man he.....

En jij bent een vrouwenonderdrukker!

Bah!

Vriend
14-03-03, 01:13
Goedzo PUK behalve xenofoob ben je ook paranormaal begaafd....nog even en je kunt een yomanda sekte beginnen met xenofobe 50+'ers die hun sociaal maatschappelijk wegje kwijt zijn geraakt en het dan maar op de moslims afgeven...

Vriend
14-03-03, 01:18
Toch hou ik van je PUK :koppel:

Vriend
14-03-03, 01:19
Niet doorvertellen he....

Puk
14-03-03, 01:20
Geplaatst door Vriend
Toch hou ik van je PUK :koppel:

Getver! Homo!

Vriend
14-03-03, 01:38
komop puk je doet jezelf teveel eer aan door je voor te doen als man...

als je werkelijk man bent dan is het een zwarte dag in de geschiedenis de de manheid... :roker:

Maarten
14-03-03, 01:44
Moenna, goed verhaal! Blijkbaar begrijp je mijn verhaal, en ik het jouwe ook.. het klopt allemaal wat je schrijft.. Sorry dat ik wat hard in huis viel.. Ik ben niet gewend aan serieuze reacties, als het over godsdienst of Hirsi gaat.. Ze is gewoon het symbool van de aanval, en dat ligt te gevoelig..

Maar na 911 is alles begrijpelijk en heeft het inderdaad tijd nodig. Ik zie het eigenlijk ook allemaal wel goed komen..
Het idee dat Islam bedreigend kan zijn voor Nederland ben ik al een tijd kwijt. De verantwoordelijkheid ervoor moet ook aan de moslims overgelaten worden. Zij moeten zelf de waakhond van hun eigen godsdienst zijn. Nederland zou gewoon wat meer vertrouwen in de moslims moeten hebben.. In praktijk gebeurt dat ook vaak, hoewel er duidelijk nog veel wantrouwen is.. Maar islam is op de eerste plaats hun zaak..

Beetje een probleem is even, dat islam tevens boegbeeld in de identiteitsstrijd is. Dat zorgt even voor veel geroep, en absolute afkerigheid van kritiek, zeker door autochtonen, die er al veel onzin over zeggen..
Ik pleit dus ook voor een ontwikkelingsfase, ook voor AEL.. Cyberimen heeft dus in zekere zin gelijk met het met rust laten..

Maar de ellende van 911 is, dat Nederland gealarmeerd is, en dus vreselijk alert is op alles wat er in “islam” niet deugt.. En we hebben net 50 jaar van kritische schoonmaak in christendom gehad. Die neiging wordt ineens weer geactiveerd. En godsdienstkritiek, daar zijn velen redelijk goed in. Resultaat? Jongeren die het goede in Islam zoeken, en veel kritici die al vreselijk precies naar alle details in de godsdienst kijken, met name met accent op de akelige- en mogelijk verouderde dingen. Dat gaat flink langs elkaar..
Pfffff. Moenabet….grrrr.grrr.grr…zzzz… we moeten hier eens flink over door gaan… (en ja, ik deed wat in theologie..)

Puk
14-03-03, 01:46
Geplaatst door Vriend
komop puk je doet jezelf teveel eer aan door je voor te doen als man...

als je werkelijk man bent dan is het een zwarte dag in de geschiedenis de de manheid... :roker:

Oh? Is een man beter dan een vrouw ofzo?

Kijk naar je eigen... met dat malle punthoofd van je!

Donna
14-03-03, 10:16
Geplaatst door Vriend
Je bent wel haantje voorste om deze topic om zeep te helpen.Dat wekt een aantal vermoedens op bij mensen die dieper op jouw reacties ingaan....Kijk mensen zoals PUK en anderen, van zijn "soort" daar kijk ik niet raar van op want dat zijn semi-xenofoben maar jij als relfeminist hebt toch wel de verkeerde doelstellingen voor ogen.Je zou moeten vechten voor wat vrouwen willen en niet wat een maatschappij hen oplegt.........moet ik je nou les geven in 'de leer der feminisme'???ik bedoel ik ben wel een man he.....


Ik wil deze topic zeker niet om zeep helpen Vriend. Ik vind dat de startster groot gelijk heeft. Het is triest, de manier waarop mensen moslima's een zeer specifieke vorm van emancipatie proberen op de dringen. Vaak klinkt het als: 'Emancipeer je! Nu! Anders schoppen we je het land uit!'

Dan gaat het dus niet eens om het wel en wee van de vrouwen, mensen die op die manier in het debat staan is het meer te doen om het straatbeeld. Ze ergeren zich aan hoofddoeken, en zoeken een acceptabele reden om zich ertegen te keren. Die gezochte reden is dan emancipatie. Maar om de vrouwen is het ze niet te doen, want anders hadden ze zich wel wat bescheidener opgesteld. Iedere generatie, en iedere maatschappelijke groepering kiest een eigen vorm en methode om de eigen emancipatiestrijd te voeren. Dat is het juist wat oudere feministen ook niet snappen, die zijn zo gefrustreerd doordat jongere vrouwen (en moslima's) een andere methode/stijl hebben, dat ze bijna vergeten wat het feminisme is. Feminisme moet ongelijkheid aan de kaak stellen, niet vrouwen afzeiken. Het 'gevestigde' feminisme heeft de afgelopen 10 jaar niets meer gedaan om ongelijkheid te bestrijden, ze hebben alle energie gestoken in het bestrijden van elke groep of generatie vrouwen die niet dezelfde jaren '70 keuzes heeft gemaakt.

Maar dat vind ik ook zo jammer aan de post van Cyberimen. Wat heeft het nou voor nut om je pleidooi voor een eigen vorm van emancipatie, te ondersteunen met zo'n verkapte aanval op alle vrouwen die niet zo in het leven staan als zij? Zelf stelt ze keihard aan de kaak dat anderen niet over haar en haar keuzes kunnen oordelen, dat ze zich het recht voorbehoud om zichzelf te zijn zonder constant bekritiseerd te worden door anderen op haar manier van leven. Bij zo'n pleidooi past geen opmerking dat vrouwen die niet leven zoals zij 'slecht' zijn en 'halfnaakt over straat lopen'.

De enigen die daarvan kunnen profiteren zijn onderdrukkende mannen. Verdeel en heersch....... :fpimp: Maar nu ben ik wel wel heel erg feministisch.

Net zoals niet iedere moslima met een hoofddoek past in het stereotype beeld van de onderdrukte domme vrouw die niet voor zichzelf opkomt, past niet iedere niet-moslima zonder hoofddoek in het stereotype beeld van de verdorven hoerige vrouw die alleen maar aan zichzelf denkt. Wat ik alleen maar wil zeggen is: behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden.

rafiq
14-03-03, 11:15
Beste mensen,

Gisteren was ik inde lokale Albert Heijn. Wat schreeuwt er van de voorkaft af van de Panorama?

Zo behandelen Marokkanen hun vrouwen !


Het gaat over een van de Blijf van mijn Lijf huizen.


Het doet mij pijn dat deze vrouwen zich laten intervieuwen door zo'n rioolblad.

Het doet mij nog meer pijn dat deze vrouwen door hun mannen in de onderkant van de samenleving terecht komen.

Vrouwen mogen volgens islamitisch recht niet gedwongen worden met iemand te trouwen, maar moeten eerst geraadpleegd worden. Als zij gedwongen zouden worden met iemand te trouwen die hun niet aanstaat kan de kiem voor onenigheid namelijk al bij het begin gelegd zijn.
Als een vrouw door haar man wordt verwaarloosd kan ook zij om een scheiding vragen.

Wat mij vreemd is dat de vrouw als hoofdoorzaak nummer 1 wordt gezien binnen onze gemeenschap.

Ik hoor deze tijden de meest verschrikkelijke verhalen. Mannen die hun echtgenotes in desteek laten voor een meisje van 20 uit Marokko. Bijna even oud als een van zijn dochters.

Waar zijn de immaams dan? Is dit Islam je vrouw in de steek laten met een aantal kinderen?

Door de Islam te ontdoen van al haar culturele invloeden die men de Islam opdeed door de eeuwen heen, wordt het weer mogelijk om de Islam in haar zuivere vorm te beleven.

Dan is er ook geen taboe rondom echtscheidingen.

Kijk al die poeha rondom AHA laat ik achter me. Moslim vrouwen moetenzich organiseren.Probeer voor jezelf te vechten,je bent het waard.
Dat zielige gedoe rondom AHA ben ik nu meer dan zat. Deze vrouw vervult toch geen rol van betekenis. Als jij faalt, moet je dat bij jezelf en niet bij een ander zoeken. Als jij faalt, dan falen wij ook.
De grootste vijand zijn wij voor elkaar.

De verantwoordelijkheid ligt bij de vrouwen, die bij een mishandelende partner blijven .

De vrouwen, die zich keer op keer inelkaar laten slaan, stellen zich als slachtoffer op!

ZIJ zijn degenen die een einde aan geweld kunnen maken.... door zich er niet meer voor te willen lenen.

Het zijn vrouwen, die niet voor zichzelf durven op te komen, zichzelf wegcijferen. Kortom ongeëmancipeerde vrouwen.

DIT DRUIST IN TEGEN DE ISLAM!

Niks de verantwoording bij een ander leggen!

Vriend
14-03-03, 17:54
Geplaatst door Donna
Ik wil deze topic zeker niet om zeep helpen Vriend. Ik vind dat de startster groot gelijk heeft. Het is triest, de manier waarop mensen moslima's een zeer specifieke vorm van emancipatie proberen op de dringen. Vaak klinkt het als: 'Emancipeer je! Nu! Anders schoppen we je het land uit!'

Dan gaat het dus niet eens om het wel en wee van de vrouwen, mensen die op die manier in het debat staan is het meer te doen om het straatbeeld. Ze ergeren zich aan hoofddoeken, en zoeken een acceptabele reden om zich ertegen te keren. Die gezochte reden is dan emancipatie. Maar om de vrouwen is het ze niet te doen, want anders hadden ze zich wel wat bescheidener opgesteld. Iedere generatie, en iedere maatschappelijke groepering kiest een eigen vorm en methode om de eigen emancipatiestrijd te voeren. Dat is het juist wat oudere feministen ook niet snappen, die zijn zo gefrustreerd doordat jongere vrouwen (en moslima's) een andere methode/stijl hebben, dat ze bijna vergeten wat het feminisme is. Feminisme moet ongelijkheid aan de kaak stellen, niet vrouwen afzeiken. Het 'gevestigde' feminisme heeft de afgelopen 10 jaar niets meer gedaan om ongelijkheid te bestrijden, ze hebben alle energie gestoken in het bestrijden van elke groep of generatie vrouwen die niet dezelfde jaren '70 keuzes heeft gemaakt.

Maar dat vind ik ook zo jammer aan de post van Cyberimen. Wat heeft het nou voor nut om je pleidooi voor een eigen vorm van emancipatie, te ondersteunen met zo'n verkapte aanval op alle vrouwen die niet zo in het leven staan als zij? Zelf stelt ze keihard aan de kaak dat anderen niet over haar en haar keuzes kunnen oordelen, dat ze zich het recht voorbehoud om zichzelf te zijn zonder constant bekritiseerd te worden door anderen op haar manier van leven. Bij zo'n pleidooi past geen opmerking dat vrouwen die niet leven zoals zij 'slecht' zijn en 'halfnaakt over straat lopen'.

De enigen die daarvan kunnen profiteren zijn onderdrukkende mannen. Verdeel en heersch....... :fpimp: Maar nu ben ik wel wel heel erg feministisch.

Net zoals niet iedere moslima met een hoofddoek past in het stereotype beeld van de onderdrukte domme vrouw die niet voor zichzelf opkomt, past niet iedere niet-moslima zonder hoofddoek in het stereotype beeld van de verdorven hoerige vrouw die alleen maar aan zichzelf denkt. Wat ik alleen maar wil zeggen is: behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden.

Vrouwen die kiezen om hoofddoeken te dragen die krijgen meer als alleen kritiek, het gaat veel verder.Ik heb nooit meegemaakt dat een vrouw een bepaalde sollicitatie niet doorkomt doordat ze een te korte rokje draagt of omdat ze te mooi haar heeft.Vrouwen met hoofddoeken worden in tegendeel fors gediscrimineerd en het gaat verder; ze worden zelfs geweigerd op scholen!

Beste Donna ik begrijp je standpunt heel goed maar ik ik kan maar niet begrijpen dat je reacties als die van cyberimen bekritiseert, het is juist heel logisch dat zij zo reageert.Zij en haar zielsgenoten zitten namelijk in de hoek waar de klappen vallen.Een beetje symphatie van jou, als rasechte feministe :) , zou wel op zijn plaats zijn.......

Orakel
14-03-03, 18:49
Geplaatst door CyberImen
Waarom laten mensen ons Moslima's niet met rust?
Waarom willen ze ons perse onze huizen uitjagen en ons van onze kleding ontdoen?
Lopen er niet genoeg vrouwen praktisch naakt over straat? Of geeft het een kick om van iets goeds, iets slechts te maken?

Laat ons toch gewoon met rust. We willen jullie zogenaamde emcipatie niet. Als wij het prettig vinden om zo te leven, laat ons dan, gun ons de vrede.
Als ik niet hele dagen op straat wil rondhangen, omdat het enige wat ik tegenkom me vedrietig maakt, grote billborads met vrouwen in ondergoed, starende ogen en verwijtende blikken. Waarom is dat dan een probleem?
Als ik lekker thuis wil zijn, me lekker vermaak in de keuken door nieuwe recpeten uit te proberen. Of mezelf wat bijleer door een thuisstudie te doen, of lekker met mijn geloof bezig te zijn. Een beetje Qur'an bij te leren of wat extra te bidden. Of een beetje op het internet rondsurf, een beetje babbelen met vriendinnen aan de telefoon. Wat interesseerd jullie dat dan?
En als ik niet zo nodig hoef te werken, omdat mijn man me toch genoeg gunt, als goede Moslimman die zijn vrouw graag pleziert. Ga zelf lekker werken, iedere ochtend een uur in de file, kinderen in het kinderdagverblijf, en de troep ligt op je te wachten als je thuiskomt. Ga je gang, ik houd je niet tegen.
Jij wil mij wel tegenhouden. Je wil mijn leven bepalen. Jij weet beter als ik wat goed voor me is. Je wilt dat ik vrij ben, en wat die vrijheid inhoudt dat word door jouw bepaald.

En ondertussen word ik er alleen maar trietser van. Hoe meer geblaat a la Hisrhi Ali ik hoor, hoe meer zijn ik krijg om het kabelabonnement stop te zetten en alleen nog maar schotel te kijken. Hoe meer zin ik krijg om een gezichssluier te dragen. Hoe meer zin ik krijg om helemaal de deur niet meer uit te gaan, en iemand anders om eventuele
boodschappen te sturen.

Dus wat willen jullie nou eigenlijk?

Zoveel mensen. zoveel wensen.
Niet dik over maken dus, maar je eigen gang gaan.

Zorg dat je excelleert in wat je doet en dat mensen je niet na kunnen wijzen.

Wie dan nog wat te zeiken heeft, mag ter plekke z'n eigen urn
instruikelen.
:fucyc:

manc
15-03-03, 09:45
Geplaatst door Vriend
[B]Vrouwen die kiezen om hoofddoeken te dragen die krijgen meer als alleen kritiek, het gaat veel verder.Ik heb nooit meegemaakt dat een vrouw een bepaalde sollicitatie niet doorkomt doordat ze een te korte rokje draagt of omdat ze te mooi haar heeft.

Wat een onzin. Als jij bij een advokatenkantoor in een minrokje komt solliciteren wordt je echt niet serieus genomen hoor. Niet uit je nek kletsen.


Vrouwen met hoofddoeken worden in tegendeel fors gediscrimineerd en het gaat verder; ze worden zelfs geweigerd op scholen!

Nee, dat is niet zo: hen wordt gevraagd zich aan te passen aan de kledingcode op die scholen. De keuze is aan de dames.

~Panthera~
15-03-03, 10:02
Hmm...je hebt de "keuze""tussen A en B. maar als je niet voor A kiest. kunt u wel gaan. :loog:

Dat is "keuze" ?? Heb ik toch een ander idee wat keuze zou moeten inhouden blijjkbaar. :moe:

Donna
15-03-03, 10:19
Geplaatst door Vriend
Vrouwen die kiezen om hoofddoeken te dragen die krijgen meer als alleen kritiek, het gaat veel verder.Ik heb nooit meegemaakt dat een vrouw een bepaalde sollicitatie niet doorkomt doordat ze een te korte rokje draagt of omdat ze te mooi haar heeft.Vrouwen met hoofddoeken worden in tegendeel fors gediscrimineerd en het gaat verder; ze worden zelfs geweigerd op scholen!

Het gaat veel verder dan dat Vriend, soms kom je er als vrouw achter dat je vooral vanwege je 'korte rokje' (of mooie haren, leuk figuur, vul maar in) wordt aangenomen, om er als je eenmaal bent begonnen achter te komen dat niemand je serieus neemt en je vooral de corporate kerstboom bent.

Of je bent vol goede bedoelingen aan je nieuwe baan om vervolgens koffie voor al je mannelijke collega's te moeten halen en tot in lengte der dagen de notulen moet verzorgen, terwijl dat totaal niet in je functie omschrijving staat.

Of lijdzaam moeten toekijken hoe de meest domme mannen gepromoveerd worden naar hogere functies terwijl het nog nooit in het denkkader van de directie is opgekomen om die ene vrouw die zulk goed werk doet te promoveren. Dit omdat dat soort beslissingen meestal worden genomen tijdens het management bedrijfsuitje naar 'Ajax-NAC', zaken waarvoor de vrouwen in het bedrijf standaard nooit worden uitgenodigd (want jij houdt toch niet van voetbal, toch?). En als de vrouw in kwestie dan na 5 jaar gaat klagen, is het 'oja! Zij is er ook nog!'

En wat is dat toch met die korte rokjes? Ik werk nu al zo'n 7 jaar, en ik heb nog nooit op een kantoor gewerkt waar de vrouwen massaal in korte rokjes en badpakken of lingerie naar hun werk komen. Of met een kort rokje aan gaan solliciteren, dat al helemaal niet. Ik snap die fixatie niet op rokjes en het uiterlijk van vrouwen niet zo.

Jij als man kunt totaal niet oordelen over zaken die vrouwen te verwerken krijgen, en al helemaal niet over de subtiele vormen van discriminatie die nog altijd vrijwel in iedere werkomgeving voorkomen.


Geplaatst door Vriend
Beste Donna ik begrijp je standpunt heel goed maar ik ik kan maar niet begrijpen dat je reacties als die van cyberimen bekritiseert, het is juist heel logisch dat zij zo reageert.Zij en haar zielsgenoten zitten namelijk in de hoek waar de klappen vallen.Een beetje symphatie van jou, als rasechte feministe :) , zou wel op zijn plaats zijn.......

Ik heb zeker sympathie voor de meiden die zich tegen de discriminatie van hoofddoekdraagsters keren. Maar ik kan geen sympathie opbrengen voor vrouwen die de vooroordelen ('slechte vrouwen', 'halfnaakte vrouwen') tegen andere vrouwen gaan zitten bevestigen Vriend. Dat doen die relfeministes uit de jaren 70 ook aan de lopende band, en dat zijn typisch ook de vrouwen die over hoofddoeken zeiken. Je moet niet de 'argumenten' gaan overnemen van de mensen wiens mening je juist probeert te ontkrachten.

Als er al 'coalities' kunnen worden gesmeed rond dit onderwerp, dan is het tussen de 'hoofddoekdraagsters' en de 'rokjesdraagsters'. Beide categorieen vrouwen proberen namelijk de rest van de maatschappij ervan te overtuigen dat hun kledingkeuze niets zegt over hun kwaliteiten. Dan zouden CyberImen en ik samen naar de redactie van (feministisch tijdschrift) 'Opzij' kunnen stappen, zij met haar hoofddoek en ik met een navel T-shirtje, en die Ciska Dresselhuys kunnen uitleggen dat wij alletwee onze eigen keuzes maken, en dat de manier waarop zij ons op onze kleding beoordeelt discriminerend ten opzichte van vrouwen is.

Dat is echter helaas onmogelijk, want CyberImen heeft ervoor gekozen haar argumenten kracht bij te zetten door haar potentiele bondgenoten in een slecht daglicht te plaatsen.

manc
15-03-03, 11:31
Geplaatst door ~Panthera~
Hmm...je hebt de "keuze""tussen A en B. maar als je niet voor A kiest. kunt u wel gaan. :loog:

Dat is "keuze" ?? Heb ik toch een ander idee wat keuze zou moeten inhouden blijjkbaar. :moe:

Ja Panthera, zo werkt dat nu eenmaal op scholen of andere plekken waar mensen georganiseerd bij elkaar komen. Daar heb je regels en daar dien je je aan te houden. Zo moet je ook gewoon in de les zitten ookal moet je van je God eigenlijk bidden. (zoal je weet zouden moslims eigenlijk ook 5 keer per dag moeten bidden, daar valt maar deels mee te schuiven). Mocht een school je de ruimte geven om te bidden, lappen op je kop te trekken of met een pet op in de klas te zitten: prima. Mocht een school regels hebben die eea onmogelijk maken, dan heb je als leerling je aan te passen. Mocht het zo zijn dat je als ouder (of als leerling) de regels van een school onaanvaardbaar vind dan staat het je vrij om een andere school uit te kiezen. Dat is heel simpel.

manc
15-03-03, 11:37
Geplaatst door Donna
Het gaat veel verder dan dat Vriend, soms kom je er als vrouw achter dat je vooral [B]vanwege je 'korte rokje' (of mooie haren, leuk figuur, vul maar in) wordt aangenomen, om er als je eenmaal bent begonnen achter te komen dat niemand je serieus neemt en je vooral de corporate kerstboom bent.

Of je bent vol goede bedoelingen aan je nieuwe baan om vervolgens koffie voor al je mannelijke collega's te moeten halen en tot in lengte der dagen de notulen moet verzorgen, terwijl dat totaal niet in je functie omschrijving staat.

Of lijdzaam moeten toekijken hoe de meest domme mannen gepromoveerd worden naar hogere functies terwijl het nog nooit in het denkkader van de directie is opgekomen om die ene vrouw die zulk goed werk doet te promoveren. Dit omdat dat soort beslissingen meestal worden genomen tijdens het management bedrijfsuitje naar 'Ajax-NAC', zaken waarvoor de vrouwen in het bedrijf standaard nooit worden uitgenodigd (want jij houdt toch niet van voetbal, toch?). En als de vrouw in kwestie dan na 5 jaar gaat klagen, is het 'oja! Zij is er ook nog!'

Precies. Alsof de 'dame met de blote benen en de mooie kont' opeens partner wordt...haha. Gelukkig komt er (langzaam) verandering in de manier waarop bedrijven werken in deze wereld: ze wordt her en der 'vrouwelijker'. (of beter gebalanceerder) Ik denk dat dat ook de juiste richting is: de manier waarop mensen zaken doen en werken is nogal mannelijk, het daarom ook niet verwonderlijk dat veel vrouwen zich niet staande wensen of kunnen houden of daardoor tegen het galzen plafond aanbotsten. Idem dito voor homo's, allochtonen en gehandicapten.


En wat is dat toch met die korte rokjes? Ik werk nu al zo'n 7 jaar, en ik heb nog nooit op een kantoor gewerkt waar de vrouwen massaal in korte rokjes en badpakken of lingerie naar hun werk komen. Of met een kort rokje aan gaan solliciteren, dat al helemaal niet. Ik snap die fixatie niet op rokjes en het uiterlijk van vrouwen niet zo.

Haha, nee. Ik moet de eerste 'hoer' nog tegenkomen op de burelen van Shell of waar dan ook.


Jij als man kunt totaal niet oordelen over zaken die vrouwen te verwerken krijgen, en al helemaal niet over de subtiele vormen van discriminatie die nog altijd vrijwel in iedere werkomgeving voorkomen.

Tja, ik hoor dit wel vaker, en ookal kan ik daar niet over oordelen (als man), ik heb er zeker begrip voor (voor het standpunt van de vrouwen die er tegenaan lopen). Ik denk ook niet dat een bhruka of hijaab je redding zal brengen op dit gebied. In tegendeel.


Ik heb zeker sympathie voor de meiden die zich tegen de discriminatie van hoofddoekdraagsters keren. Maar ik kan geen sympathie opbrengen voor vrouwen die de vooroordelen ('slechte vrouwen', 'halfnaakte vrouwen') tegen andere vrouwen gaan zitten bevestigen Vriend. Dat doen die relfeministes uit de jaren 70 ook aan de lopende band, en dat zijn typisch ook de vrouwen die over hoofddoeken zeiken. Je moet niet de 'argumenten' gaan overnemen van de mensen wiens mening je juist probeert te ontkrachten.

Als er al 'coalities' kunnen worden gesmeed rond dit onderwerp, dan is het tussen de 'hoofddoekdraagsters' en de 'rokjesdraagsters'. Beide categorieen vrouwen proberen namelijk de rest van de maatschappij ervan te overtuigen dat hun kledingkeuze niets zegt over hun kwaliteiten. Dan zouden CyberImen en ik samen naar de redactie van (feministisch tijdschrift) 'Opzij' kunnen stappen, zij met haar hoofddoek en ik met een navel T-shirtje, en die Ciska Dresselhuys kunnen uitleggen dat wij alletwee onze eigen keuzes maken, en dat de manier waarop zij ons op onze kleding beoordeelt discriminerend ten opzichte van vrouwen is.

Dat is echter helaas onmogelijk, want CyberImen heeft ervoor gekozen haar argumenten kracht bij te zetten door haar potentiele bondgenoten in een slecht daglicht te plaatsen.

Dat dacht ik ook al.

Tomas
15-03-03, 11:43
Geplaatst door manb
Gelukkig komt er (langzaam) verandering in de manier waarop bedrijven werken in deze wereld: ze wordt her en der 'vrouwelijker'. (of beter gebalanceerder)

Ik werk nu pak-m-beet zo'n 20 jaar, maar zie geen enkele verandering.

Niks.

taouanza
15-03-03, 11:56
[QUOTE]Geplaatst door Donna
Het gaat veel verder dan dat Vriend, soms kom je er als vrouw achter dat je vooral [B]vanwege je 'korte rokje' (of mooie haren, leuk figuur, vul maar in) wordt aangenomen, om er als je eenmaal bent begonnen achter te komen dat niemand je serieus neemt en je vooral de corporate kerstboom bent.

Of je bent vol goede bedoelingen aan je nieuwe baan om vervolgens koffie voor al je mannelijke collega's te moeten halen en tot in lengte der dagen de notulen moet verzorgen, terwijl dat totaal niet in je functie omschrijving staat.

Of lijdzaam moeten toekijken hoe de meest domme mannen gepromoveerd worden naar hogere functies terwijl het nog nooit in het denkkader van de directie is opgekomen om die ene vrouw die zulk goed werk doet te promoveren. Dit omdat dat soort beslissingen meestal worden genomen tijdens het management bedrijfsuitje naar 'Ajax-NAC', zaken waarvoor de vrouwen in het bedrijf standaard nooit worden uitgenodigd (want jij houdt toch niet van voetbal, toch?). En als de vrouw in kwestie dan na 5 jaar gaat klagen, is het 'oja! Zij is er ook nog!'



dank je wel donna
you made my day

ik ben een maand geleden aan de kant gezet voor een 'man'.
het is pijnelijk en onbegrijpelijk voor me.
vooral als je elke dag krijgt te horen hoe geweldig het is voor een vrouw hier in nederland.
maar goed wat je hierboven beschrijft is algemeen bekent maar het zowel naief(stom) als menselijk te denken dat dit alleen anderen overkomt.
maar nu het is gebeurd en ik dit lees denk ik;
ik ga nog liever dood dan dat ik me laten psycho-analyseren door een lulletje rozewater.
ik zou het zo weer doen. :handbang:

Vriend
15-03-03, 14:53
Geplaatst door Donna
Het gaat veel verder dan dat Vriend, soms kom je er als vrouw achter dat je vooral vanwege je 'korte rokje' (of mooie haren, leuk figuur, vul maar in) wordt aangenomen, om er als je eenmaal bent begonnen achter te komen dat niemand je serieus neemt en je vooral de corporate kerstboom bent.

Je bent dan tenminste aangenomen en niet bij voorbaat al uitgesloten van participatie aan de arbeidsmarkt.Het klopt dat daar nog een strijd gestreden dient te worden maar ik denk dat het onvergelijkbaar met de situatie van een vrouw die totaal geen kansen krijgt en praktisch in de huismoeder rol word gedreven.


[i]Of je bent vol goede bedoelingen aan je nieuwe baan om vervolgens koffie voor al je mannelijke collega's te moeten halen en tot in lengte der dagen de notulen moet verzorgen, terwijl dat totaal niet in je functie omschrijving staat.

Of lijdzaam moeten toekijken hoe de meest domme mannen gepromoveerd worden naar hogere functies terwijl het nog nooit in het denkkader van de directie is opgekomen om die ene vrouw die zulk goed werk doet te promoveren. Dit omdat dat soort beslissingen meestal worden genomen tijdens het management bedrijfsuitje naar 'Ajax-NAC', zaken waarvoor de vrouwen in het bedrijf standaard nooit worden uitgenodigd (want jij houdt toch niet van voetbal, toch?). En als de vrouw in kwestie dan na 5 jaar gaat klagen, is het 'oja! Zij is er ook nog!'[/B]

Nogmaals, je hebt dan tenminste nog sociale contacten kunnen opdoen en je kunt jezelf economisch onafhankelijk stellen van een man.Dit geld niet voor een moslima die geweigerd word vanwege haar hoofdsluier, die zal altijd; of afhankelijk van een uitkering blijven of van een man.


[i]En wat is dat toch met die korte rokjes? Ik werk nu al zo'n 7 jaar, en ik heb nog nooit op een kantoor gewerkt waar de vrouwen massaal in korte rokjes en badpakken of lingerie naar hun werk komen. Of met een kort rokje aan gaan solliciteren, dat al helemaal niet. Ik snap die fixatie niet op rokjes en het uiterlijk van vrouwen niet zo.

Jij als man kunt totaal niet oordelen over zaken die vrouwen te verwerken krijgen, en al helemaal niet over de subtiele vormen van discriminatie die nog altijd vrijwel in iedere werkomgeving voorkomen.[/B]

Lieve Donna mijn uitspraak in betrekking tot korte rokjes was volstrekt metaforisch van aard je hebt het verkeerd en te letterlijk geinterpreteerd, trouwens ik ben gek op vrouwen in korte rokjes maar dat doet er even niet toe.Wat ik bedoelde en ik hoop dat je het nu wel begrijpt dat is dat een moslima het vele malen moeilijker heeft met het verkrijgen van een positie in ons maatschappij dan ieder ander vrouw.Mijn conlusie die daarop volgde is ; (als is dat er een van mannelijke oorsprong) dat een echte feminsite, zoals jij jezelf blijkbaar voorstelt, zich voor de zwakste en meest onderdrukte vrouwen in de hedendaagse maatschappij zou moeten inzetten.Ik denk dat jij hierin faalt.Mijn mening.....




[i]Ik heb zeker sympathie voor de meiden die zich tegen de discriminatie van hoofddoekdraagsters keren. Maar ik kan geen sympathie opbrengen voor vrouwen die de vooroordelen ('slechte vrouwen', 'halfnaakte vrouwen') tegen andere vrouwen gaan zitten bevestigen Vriend. Dat doen die relfeministes uit de jaren 70 ook aan de lopende band, en dat zijn typisch ook de vrouwen die over hoofddoeken zeiken. Je moet niet de 'argumenten' gaan overnemen van de mensen wiens mening je juist probeert te ontkrachten. [/B]

Donna jij als feminste zou meer dan symphatie moeten hebben voor zulke vrouwen je zou het in elk discussie omtrent deze probleem voor ze moeten opnemen!Wat jij nu doet is het selectief kiezen van een groepje vervolgens onderwerp je deze aan een criteria die je zelf in het leven hebt geroepen en de afvallers laat je stikken.Wanneer je strijd voor de onafhankelijkheid van je SISTERS dan dien je geen rechter te zijn of morele leidster.Het ethiek der normen en waarden is een subjectief gewaarwording en je kunt van niemand een vastgesteld mening eisen!Feminist zijn is het strijden voor de vrijheid van de onderdrukten en niet het "moraliseren" van deze!!


[i]Als er al 'coalities' kunnen worden gesmeed rond dit onderwerp, dan is het tussen de 'hoofddoekdraagsters' en de 'rokjesdraagsters'. Beide categorieen vrouwen proberen namelijk de rest van de maatschappij ervan te overtuigen dat hun kledingkeuze niets zegt over hun kwaliteiten. Dan zouden CyberImen en ik samen naar de redactie van (feministisch tijdschrift) 'Opzij' kunnen stappen, zij met haar hoofddoek en ik met een navel T-shirtje, en die Ciska Dresselhuys kunnen uitleggen dat wij alletwee onze eigen keuzes maken, en dat de manier waarop zij ons op onze kleding beoordeelt discriminerend ten opzichte van vrouwen is. [/B]

Mevrouw Donna je begaat weer precies dezelfde fout!Je maakt je druk om de kruimels de details en je vergeet the big picture; ieder vrouw dient onafhankelijk te zijn en onkwetsbaar van enig mannelijk tereur!Je bent weer regeltjes aan het opstellen voor wie je het wel en voor wie je het niet gaat opnemen!Hoe kun je in godsnaam verwachten dat alle vrouwen het met elkaar eens moeten zijn over alles!Een vrouw mag toch binnen alle feministische bewegingen haar eigen mening behouden, een mening die wel secundair dient te worden gesteld aan de primaire doelstellingen van het feminisme; het bevrijden van de economische, emotionele afhankelijke vrouw?Hoe durf je!Jij bent geen feministe je bent gewoon een politica!

Vriend
15-03-03, 15:06
Voorbeeld: toen Nelson Mandela na 17 jaar gevangenis vrijkwam besloot hij ook niet om het alleen voor de zwarten op te nemen...

nee hij koos voor iedereen ongeacht hun verleden en meningen.....grote voorbeeld voor me die man..

CyberImen
15-03-03, 15:12
Geplaatst door Donna
Beste CyberImen,

Ik wilde als niet hoofddoekdragende, niet islamitische vrouw solidariteit met je betuigen (want kan me goed voorstellen dat je het gezeik zat bent), maar dat was voordat ik zag dat je voor vrouwen zoals ik het plijster 'slecht' hebt gereserveerd.

Het zou je sieren als je een pleidooi voor jouw kledingkeuze zou kunnen houden zonder de keuze van anderen af te zeiken. Want dat is dus precies wat je anderen verwijt.


Ik refereerde daar aan een billboard van een of ander ondergoedmerk sloggi geloof ik. Als jij dagelijks enkel in een wit katoenen stringetje over straat loopt, dan mag je je inderdaad aangesproken voelen. Zo niet, dan vind ik je een beetje overgevoelig en overdreven reageren. Ik ben geen fan van de geen hoofddoek is hoer gedachte, en wens daar ook niet mee geasocieerd te worden. Ik ben niet met een hoofddoek geboren als je snapt wat ik bedoel.
Waar heb je trouwens het woord slecht gelezen? Ik vertelde alleen dat ik verdrietig word van de overdreven seksualisering van de samenleving.

Vriend
15-03-03, 15:15
Donna verzint dingen ter plekke denk ik

CyberImen
15-03-03, 15:20
Geplaatst door manb
Wat een onzin. Als jij bij een advokatenkantoor in een minrokje komt solliciteren wordt je echt niet serieus genomen hoor. Niet uit je nek kletsen.



Kijk jij wel eens naar Ally MacBeal????

Vriend
15-03-03, 15:26
Niet op manb reageren cyber, die heeft namelijk een fobie voor alles wat met de islam te maken heeft...lees al zijn postes maar na...

Maarten
15-03-03, 15:33
Geplaatst door Donna
[B

Maar dat vind ik ook zo jammer aan de post van Cyberimen. Wat heeft het nou voor nut om je pleidooi voor een eigen vorm van emancipatie, te ondersteunen met zo'n verkapte aanval op alle vrouwen die niet zo in het leven staan als zij? Zelf stelt ze keihard aan de kaak dat anderen niet over haar en haar keuzes kunnen oordelen, dat ze zich het recht voorbehoud om zichzelf te zijn zonder constant bekritiseerd te worden door anderen op haar manier van leven. Bij zo'n pleidooi past geen opmerking dat vrouwen die niet leven zoals zij 'slecht' zijn en 'halfnaakt over straat lopen'.

[/B]


Dan vergis je je in het protestkarakter van wat cyberimen doet! Vele moslima’s doen wat zij doet, en daar is zeker wat mis mee..

Die dunne marokkaanse hoofddoekjes vind ik zelfs leuk. Ziet vaak goed uit, en je voelt, dat het iets met hun eigenheid te maken heeft, of culturele eigenheid enz.. Daar ben ik erg voor.
Die grotere hoofdoeken, dat moeten mensen echt zelf weten, maar mij staan ze niet zo aan. Maar het is mijn zaak niet. Hier heerst vrijheid, en ze doen maar. Toch overvalt me vaker iets wat me niet aan staat..

Er is niks tegen protest, maar het wordt nogal eens overdreven. Ik proef heel vaak een houding bij moslima’s waarin ze alles hier verwerpelijk lijken te vinden. En dat gaat vér.
Veel van die traditionele moslima’s gedragen zich, alsof alles in hun omgeving vuil en verwerpelijk is. Die kijken aan éen stuk door misprijzend naar alles, en lijken alles te verwensen. Die negeren ook alles, ongeacht wat. Daar lijkt een enorm zondebokdenken te heersen. Tuurlijk niet bij allen, maar bij veel wel. Het is een trend.. Die isoleren zich dus..
Is dit waar Nederland op zit te wachten? Is dit de vrucht van de aanbidding van Allah?..

Een aantal vrouwen kan daar weinig aan doen. Die zijn nog niet lang hier, en herkennen hier niks. Die voelen zich onwennig, en dragen gewoon wat ze gewend zijn. Vaak vluchtelingen, waar ik de indruk van krijg dat de afzijdigheid vooral van een gevoel van vervreemding komt. Daar heb ik niks tegen. Dat is vooral sneu, en je hoopt maar dat die een beetje wennen.

Maar die andere groep irriteert me. Ik heb geen zin om als een stuk vuil bekeken te worden, of ans exponent van een verwerpelijke samenleving. En als dat ook nog uit naam van God gebeurt, dan voel ik hier een groot onrecht.. Protest is prima, maar ten dele drijft het op de leugen en de demonisering. Ik pik gewoon geen religieuze opvattingen drie drijven op demonisering! Dat is niet alleenachterlijk, maar ook godslasterlijk, en ik wordt er spuugziek van!

Hoeveel moslima’s dit hebben is me niet duidelijk. Het zijn vooral oudere, maar ook jongere. Ik heb een Turks buurmeisje, dat deze sfeer permanent uitstraalt. En als die mij ziet, dan krijg je dat hooghartig misprijzende, ook al ben ik vriendelijk, en zie ik er tamelijk doorsnee uit.
Ik wil wel zeggen, dat de meeste hooddoek-dragenden het niet zo hebben, maar ik merk het toch veel.

Is de anti-hoofddoek-sfeer hier ook niet een beetje een self-fulfilling profetie? Gaan vele moslima’s die er een dragen al niet uit van een anti-houding daar tegen? En leidt dat dan niet tot verzetsgedrag, dat dan automatisch door anderen als negatief ervaren wordt? Ik vrees van wel.

Protestgedrag leidt zonder meer tot excessen. Ik meen dat het Dienna was, die hier een hoogdravend verhaal over discriminatie i.v.m. een hoofddoek neer zette. Die kreeg moeilijkheden, toen ze op een christelijke school stage ging lopen met een hoofddoek, zonder daar iets over te overleggen. Die ontmoette dus een erg boze directeur! Er volgde een gesprek, waaruit duidelijk bleek, dat er geen probleem zou zijn geweest, als ze het van tevoren gevraagd had..
Dienna gaf geen krimp! Die sleepte haar hele familie en al haar vrienden erbij, deed aangifte bij het anti-discriminatiebureau, en bleef luidkeels krakelen over haar rechten, de hypcrisie in nederland, en de hele rataplan! En maar kabaal maken!
Ik had hele discussies met haar, o.a. over moeilijkere gevallen (rondlopen met grote kruisen in moskeeen enz), en stelde dat het gewoon veel slimmer was om dan even te overleggen, en dan zou er in de meeste gevallen geen probleem meer zijn. Dienna had nergens een boodschap aan, en bleef maar raaskallen over de godsdienstvrijheid die hier de grond in getrapt werd, enz! Kortom Dienna zat gewoon bewust te provoceren, en verder princes margarita te spelen..

Die deining rond de niqaab is grotendeels net zoiets.. Ineens beginnen allerlei meiden hevig veontwaardigd te wezen, omdat die niqaab verschikkelijk bij hun godsdienstige overtuiging zou horen, en hun verschrikkelijk veel onrecht aangedaan wordt (gewoon een moslimvariant van capsones.). Veel meiden voelen zich tekort gedaan, of lijden onder een gebrek aan aandacht. Dat komt er dan op de een of andere manier uit, en trekken graag aandacht. Ik weet niet hoe het bij die niqaab-meiden zit, maar het lijkt er wel op. En die krijgen dan ineens erkenning en gehoor bij moslims die graag kost wat kost bewezen willen zien hoe anti-moslim het westen wel niet is, en slepen dan weer de godsdienstvrijheid er bij..
Allemaal leugens in de godsdienststrijd dus.. Dit soort dingen is echt de dood voor het respect voor Islam hier..

Kortom: er is niks tegen protest, maar de leugens die er bij gebruikt worden, daar zit een prijskaartje aan. Als moslims er een gewoonte van maken om allerlei onzin-voorbeelden van godsdienst-discriminatie op te blazen, om daarmee het gevoel in eigen kring te ondersteunen, dan heeft straks niemand meer een boodschap aan de échte klachten. En dan heb je wél een probleem.

Maar is cyberimen’s klacht overdreven? Nou, ik denk het niet. De hoofdlijn in Nederland, is dat hooddoeken niet graag gezien worden. Mijn steun heeft ze dus. Maar ik weet dus wel, dat moslima’s ook aan de ellende kunnen bijdragen.
Mijn Marokkaanse buurvrouw gedraagt zich gewoon normaal en menselijk. En dan is haar keuze voor de hoofddoek voor mij gewoon een cultureel gegeven, en ervaar ik er werkelijk totáal niks negatiefs bij. Die is dan ook niet bezig om een verontwaardigheids-cultus te koesteren.

Maarten
15-03-03, 15:51
Geplaatst door rafiq
Beste mensen,

Gisteren was ik inde lokale Albert Heijn. Wat schreeuwt er van de voorkaft af van de Panorama?

Zo behandelen Marokkanen hun vrouwen !


Het gaat over een van de Blijf van mijn Lijf huizen.


Het doet mij pijn dat deze vrouwen zich laten intervieuwen door zo'n rioolblad.

Het doet mij nog meer pijn dat deze vrouwen door hun mannen in de onderkant van de samenleving terecht komen.

Vrouwen mogen volgens islamitisch recht niet gedwongen worden met iemand te trouwen, maar moeten eerst geraadpleegd worden. Als zij gedwongen zouden worden met iemand te trouwen die hun niet aanstaat kan de kiem voor onenigheid namelijk al bij het begin gelegd zijn.
Als een vrouw door haar man wordt verwaarloosd kan ook zij om een scheiding vragen.

Wat mij vreemd is dat de vrouw als hoofdoorzaak nummer 1 wordt gezien binnen onze gemeenschap.

Ik hoor deze tijden de meest verschrikkelijke verhalen. Mannen die hun echtgenotes in desteek laten voor een meisje van 20 uit Marokko. Bijna even oud als een van zijn dochters.

Waar zijn de immaams dan? Is dit Islam je vrouw in de steek laten met een aantal kinderen?

Door de Islam te ontdoen van al haar culturele invloeden die men de Islam opdeed door de eeuwen heen, wordt het weer mogelijk om de Islam in haar zuivere vorm te beleven.

Dan is er ook geen taboe rondom echtscheidingen.

Kijk al die poeha rondom AHA laat ik achter me. Moslim vrouwen moetenzich organiseren.Probeer voor jezelf te vechten,je bent het waard.
Dat zielige gedoe rondom AHA ben ik nu meer dan zat. Deze vrouw vervult toch geen rol van betekenis. Als jij faalt, moet je dat bij jezelf en niet bij een ander zoeken. Als jij faalt, dan falen wij ook.
De grootste vijand zijn wij voor elkaar.

De verantwoordelijkheid ligt bij de vrouwen, die bij een mishandelende partner blijven .

De vrouwen, die zich keer op keer inelkaar laten slaan, stellen zich als slachtoffer op!

ZIJ zijn degenen die een einde aan geweld kunnen maken.... door zich er niet meer voor te willen lenen.

Het zijn vrouwen, die niet voor zichzelf durven op te komen, zichzelf wegcijferen. Kortom ongeëmancipeerde vrouwen.

DIT DRUIST IN TEGEN DE ISLAM!

Niks de verantwoording bij een ander leggen!


Bedankt Rafiq!!.. Dit ademt tenminste iets van zelfkritiek, en dat is een grote vooruitgang op deze site.
Dit gaat tenminste over onderdrukking van vrouwen, terwijl de meesten slechts willen ageren tegen dat er zoiets zou bestaan! Die lopen allemaal te gillen dat de goede naam van moslims of islam besmeurd wordt, en die hoor je dan nergens meer over.

Ik weet niet of je het allemaal al in de goede richting zoekt, en er zal nog heel wat gepraat moeten worden. En met de hete adem van de media in je nek, valt dat niet mee. Maar je geeft een goede aanzet. Vooral het scheiden van wat er wél deugt, en wat niet, is érg belangrijk.

Wat mij betreft mag macoc.nl echt ból staan over het onderwerp vrouwen..
Daar is werkelijk ontzéttend veel over te zeggen!
En op álle terreinen deugen er dingen niet, bij ons net zo goed.. Heb je die hard-porno plannen van Veronica gezien?? Mijn god…

Vriend
15-03-03, 15:57
Als je het puur rationeel bekijkt dan is het wettelijk vastgesteld dat je je godsdienst mag beoefenen op de manier die je zelf verkiest het is je grondrecht.Dus al dat moralistisch gebrul en gelul van Donna en manb dat is pure retoriek wat alle aandacht afleid van de kern van de zaak.

Cyberimen is een burger, net zo burger als ik als maarten en als Donna en ze heeft logischergewijs dezelfde rechten.

Vriend
15-03-03, 16:01
en als het feministische kliekje van donna het weigert op te nemen voor vrouwen als cyberimen of weigert hen op te nemen dan moeten ze ook geen commentaar leveren als vrouwen als cyberimen zelf reageren en zichzelf gaan organiseren......want dat zou natuurlijk enorm hypocriet overkomen...en dat is mijn punt in een beknopte betoogje! :lachu:

Vriend
15-03-03, 16:23
[i]Waarom gaan jullie niet naar Saoedie Arabië verhuizen? Je zult je daar beter thuis voelen en wél geaccepteerd worden. [/B]

DAT IS EEN RACISTISCHE UITSPRAAK J.M.T. IK GA HET MELDEN BIJ BEHEER EN IK HOOP DAT ZE DEZELFDE MAATREGELEN ZULLEN TREFFEN ALS MET YEHIAASH! :lole: DANKJEWEL....

Vriend
15-03-03, 16:46
Niet terugkrabbelelen JMT dat was een discriminerende reactie en dat gaat te ver!Je hebt recht op je mening maar er bestaat nog zoiets als wederzijdse respect.Je roept niet zomaar dat iemand terug moet naar haar of zijn eigen land dat werkt alleen provocerend.Verder mag je je verbaal altijd uitdrukken tegen bepaalde persoonlijkheden die je niet aanstaan hier of om een mening dat hier wordt geplaatst maar om te zeggen dat 'jullie maar naar saudie arabie moeten' , dat vind ik dus echt te ver gaan...ik hoop dat beheer er wat aan doet en je minstens een waarschuwing geeft! :student:

nouwra
15-03-03, 17:47
Geplaatst door Maarten

Er is niks tegen protest, maar het wordt nogal eens overdreven. Ik proef heel vaak een houding bij moslima’s waarin ze alles hier verwerpelijk lijken te vinden. En dat gaat vér.
Veel van die traditionele moslima’s gedragen zich, alsof alles in hun omgeving vuil en verwerpelijk is. Die kijken aan éen stuk door misprijzend naar alles, en lijken alles te verwensen. Die negeren ook alles, ongeacht wat. Daar lijkt een enorm zondebokdenken te heersen. Tuurlijk niet bij allen, maar bij veel wel. Het is een trend.. Die isoleren zich dus..
Is dit waar Nederland op zit te wachten? Is dit de vrucht van de aanbidding van Allah?..

Hoeveel moslima’s dit hebben is me niet duidelijk. Het zijn vooral oudere, maar ook jongere. Ik heb een Turks buurmeisje, dat deze sfeer permanent uitstraalt. En als die mij ziet, dan krijg je dat hooghartig misprijzende, ook al ben ik vriendelijk, en zie ik er tamelijk doorsnee uit.
Ik wil wel zeggen, dat de meeste hooddoek-dragenden het niet zo hebben, maar ik merk het toch veel.

Is de anti-hoofddoek-sfeer hier ook niet een beetje een self-fulfilling profetie? Gaan vele moslima’s die er een dragen al niet uit van een anti-houding daar tegen? En leidt dat dan niet tot verzetsgedrag, dat dan automatisch door anderen als negatief ervaren wordt? Ik vrees van wel.

Maar is cyberimen’s klacht overdreven? Nou, ik denk het niet. De hoofdlijn in Nederland, is dat hooddoeken niet graag gezien worden. Mijn steun heeft ze dus. Maar ik weet dus wel, dat moslima’s ook aan de ellende kunnen bijdragen.
Mijn Marokkaanse buurvrouw gedraagt zich gewoon normaal en menselijk. En dan is haar keuze voor de hoofddoek voor mij gewoon een cultureel gegeven, en ervaar ik er werkelijk totáal niks negatiefs bij. Die is dan ook niet bezig om een verontwaardigheids-cultus te koesteren.

Maarten, ik denk dat er een zekere zin van waarheid in je betoog zit wat betreft die hooghartigheid. Maar ik ben het aangaande die selffulfilling profetie maar deels met je eens.
Als je luistert naar de vooroordelen die leven onder de autochtone bevolking over de hoofddoek (onderdrukt, achterlijk, dom), dan stel je je bijvoorbaat al tegenovergesteld op. Je behandelt degene die jou als mindere wil behandelen op de zelfde manier. Je stelt je per definitie aanvallend op, om maar niet geassosieerd te worden met bovengenoemde voorbeelden.
Ik ben het niet met je eens dat dit provoceren is, als wel een reactie, een verdedigende aanval.
Deze meiden zijn naar mijn mening niet hooghartig van zichzelf, kijken niet neer op autochtonen, maar activeren dit zelfverdedigingsmechnisme, zonder in ogenschouw dat het vervreemding en nog meer vooroordeel kweekt in plaats van respect.

Doch, dit is een eigenschap die niet voor iedereen opgaat zoals je al zei. Ik heb begrip voor deze meiden. Die verwachten (terecht?) niets van de autochtoon met het vooroordeel die hen maar niet wil accepteren, dus hen maar met gelijke munt terug pakt.
De beste verdediging is de aanval, alleen is niet altijd even duidelijk wie de tegenpartij is.

taouanza
15-03-03, 18:34
Geplaatst door CyberImen
Kijk jij wel eens naar Ally MacBeal????


oja klopt dat beeld dan?
en klopt het dat mannen mooie vrouwen(nelle,renee,en ilene) links laten voor een skelet met een kinderkop.
volgens de nieuwe revu niet want het schijnt dat hele legioenen mannen dinsdagavond thuisbleven voor renee.

Sawda
15-03-03, 19:40
In Nederland heeft iedereen recht op onderwijs behalve de dames met de niqaab. Ik vind het heel ver gaan dat de school deze dames dit recht ontneemt. Wat ROC doet is machtsmisbruik. Vrijheid op onderwijs geldt voor iedereen ongeacht hoe die eruit ziet. De reden dat de niqaab de communicatie belemmert vind ik niet echt sterk. Op de radio zie je elkaars gezicht toch ook niet, de boodschap komt m.i. echt wel over zonder dat ik het gezicht zie. Zo kan ik diverse voorbeelden noemen.
Dat zij later geen baan kunnen vinden, is meer hun verantwoordelijkheid en niet die van de school!

CyberImen
15-03-03, 20:16
Geplaatst door J.M.T. [/i]
[B]Cyberimen

Cyberi-

"Men" als in "mannen"? Is dit een vrouw die spreekt of een man die op zijn manier moslimas wil verdedigen? Het hele stuk doet mij lachen. Het volgende b.v.:


------Imen betekend geloof. Geloof in de zin van persoonlijk de staat van je geloof, dus niet als het geloof de islam, want dat is Deen.
Bedankt voor het vragen trouwens.


gevolg door het van andere vrouwen! Vraagt men aan moslimas naakt te gaan lopen?

-----Jij ziet Moslima's graag zonder hoofddoek. Zonder hoofddoek voel ik me naakt. Ja dus.



Hier moet ik ook weer zo om lachen. De schrijfster (?) zegt dat zij "goed" is (daar is zij zeker van), en dat anderen "slecht" zijn - ook daar is zij zeker van. Je moet maar met jezelf ingenomen zijn!


------Ik zeg niet dat anderen perse slecht zijn. ik vraag of het soms een kick geeft iets van haar geloof te ontdoen. want dat is wat hirshi ali zei, dat moslima's hun geloof moeten afleggen. En van wel islam, naar geen Islam vind ik slecht ja.

Ik denk weer dat een man zoiets zegt! En dan:

Mensenkinderen! Is dat werkelijk het enige dat je tegenkomt? Ik niet - ik zie die dingen niet eens! 'Sin is in the eyes of the beholder'!


--------Nou en ik zie het wel. Ik kan de herhaling van de nanny niet eens kijken zonder dat ik lastiggevallen word. ik weet niet of je je ervan bewust bent wat voor beeld de media in nederland van de nederlandse vrouwe schetst. Voor een buitenstaander komt het heel raar over, geloof me. Ik heb wel eens van een chriselijke vrouwe gehoord, die terugkwam uit afrika waar ze jarenlang vrijwilligerswerk had gedaan, dat ze zich doodschrok toen ze terug kwam. Ze zei dat ze schaamde voor moslims die hier voor het eerst kwam, vanwege de indruk di het land wel moest maken. Daarvoor had ze het nooit opgemerkt, maar toen ze ene paar jaar niks meer gezien had, viel het haar ineens op.





Aha! Je wordt onderhouden! Je hoeft zelf je broodje niet te verdienen want anders kun je het niet permiteren op jouw manier thuis rond te hangen! Misschien ben je een beetje lui of gemakzuchtig?

------------ Ja ik word onderhouden ja. En dat is mijn goed recht. Nooit van taakverdeling gehoord? weer zo'n tut in een mantelpakje die denkt dat huisvrouw en moeder zijn niks voorstelt zeker? trouwnes, als ik wil theeleuten met de buren terwijl iemand anders plee's schoonmaakt om zich maar een beetje onafhanjelijk te voelen. Ieder zn meug toch....?



Ach gut!




Waarom gaan jullie niet naar Saoedie Arabië verhuizen? Je zult je daar beter thuis voelen en wél geaccepteerd worden.

--------- als ik er het geld en de middelen voor had was ik gisteren al gegaan

Puk
15-03-03, 20:27
Geplaatst door CyberImen


Waarom gaan jullie niet naar Saoedie Arabië verhuizen? Je zult je daar beter thuis voelen en wél geaccepteerd worden.

--------- als ik er het geld en de middelen voor had was ik gisteren al gegaan

Idee!!!

Hou eens op met theeleuten en ga bijvoorbeeld wc's schoonmaken!
Dan heb je dat geld voor een ticket zo bij elkaar!

Sawda
15-03-03, 21:53
Het is inderdaad zo dat AHA en haar volgelingen zich niet hoeven te bekommeren om ons de moslima's. De vrouwen die het moeilijk hebben weten hun weg echt wel te vinden.
De moslima's die thuis blijven en ervoor hebben gekozen die moeten met rust gelaten worden. Ik benadruk het nog eens zij hebben er bewust voor gekozen.
Ik werk momenteel dat komt omdat mijn man nog studeert. Zodra hij zijn studie heeft afgerond, zal ik zeker thuis blijven om voor mijn man en kinderen te zorgen. Dit is een carrière die ik ambieer! Ik krijg hier meer voldoening van omdat ik wil dat mijn man en kinderen in een gelukkige sfeer leven zonder hectiek!

Donna
15-03-03, 21:55
Geplaatst door CyberImen
Waar heb je trouwens het woord slecht gelezen? Ik vertelde alleen dat ik verdrietig word van de overdreven seksualisering van de samenleving.



Geplaatst door Vriend
Donna verzint dingen ter plekke denk ik




Geplaatst door CyberImen
Waarom laten mensen ons Moslima's niet met rust?
Waarom willen ze ons perse onze huizen uitjagen en ons van onze kleding ontdoen?
Lopen er niet genoeg vrouwen praktisch naakt over straat? Of geeft het een kick om van iets goeds, iets slechts te maken?



Beste CyberImen en Vriend:

Ik verzin nooit iets ter plekke, zoals je zelf kunt lezen uit CyberImens eerste post.

moenna
15-03-03, 22:10
Geplaatst door J.M.T.
Vriend

Wat is daar nu "rascistisch" aan? Deze moslima voelt zich in Nederland kennelijk niet thuis en niet geaccepteerd. Daar zal heus geen verandering in komen - acceptatie kun je niet afdwingen. Dus is zij beter af in een land waar haar eenzijdige kijk op het leven en haar kleding wel geaccepteerd wordt. Mijn suggestie was daarom Saoedie Arabie (waar ik mij doodongelukkig zou voelen).

JMT,

Hiermee zeg je dus impliciet dat iedereen die een hoofddoek wil dragen, zijn biezen moet pakken en elders een leven op moet bouwen. Interesseert je niet waar, zolang jij daar maar niet meer mee geconfronteerd wordt. Ik had in een andere topic al terecht opgemerkt dat jij de hoofddoeken het liefst gisteren zag verdwijnen. En dat bevestigde je. Maar hier ga je nog een stap verder. De kleding wordt niet geaccepteerd (iig niet door jou) en moet dus zsm verboden worden.

Verder verwijt jij Cyberimen van een eenzijdige kijk op het leven, terwijl jij precies hetzelfde doet. Zoals ik al eerder zei, zou ik de straatbeeld van Nederland graag anders zien, maar ik heb geen recht om hiertegen te protesteren, sterker nog dat wil ik niet eens, omdat ik ieder zijn vrijheden respecteer. Ik word ook dagelijks geconfronteerd met ontblote lichamen, billboards, en dan heb ik het niet eens over de reclameblokken, soaps en films op tv. Soms lijkt het wel of de meesten alleen leven voor sex. Maar weet je wat ik dan doe, mijn ogen neerslaan, of iets fraais zoeken waar ik wel van kan genieten, of zappen!
Misschien een advies voor jou, dan zou je wellicht niet meer zo gefrustreerd de straat op te gaan;).

En denk je nu werkelijk dat we op jou (jullie) verzoek weg gaan, omdat jij niet geconfronteerd wil worden met de Islam. Ha, think again. Ben evengoed een Nederlandse staatsburger als jou, en no way krijg je mij hier weg.

Moenna

FYI: Ik ben niet op die andere discussie verdergegaan, omdat meer een woordenwisseling werd, dan dat er van inhoud sprake was....

Donna
15-03-03, 22:21
Geplaatst door Vriend
Je bent dan tenminste aangenomen en niet bij voorbaat al uitgesloten van participatie aan de arbeidsmarkt.Het klopt dat daar nog een strijd gestreden dient te worden maar ik denk dat het onvergelijkbaar met de situatie van een vrouw die totaal geen kansen krijgt en praktisch in de huismoeder rol word gedreven.

Helemaal met je eens.


Geplaatst door Vriend
Nogmaals, je hebt dan tenminste nog sociale contacten kunnen opdoen en je kunt jezelf economisch onafhankelijk stellen van een man.Dit geld niet voor een moslima die geweigerd word vanwege haar hoofdsluier, die zal altijd; of afhankelijk van een uitkering blijven of van een man..


Nogmaals: klinkt me als muziek in de oren. Dachten meer mannen zoals jij, en er was geen discriminatie van vrouwen (maar de rest komt nog).



Geplaatst door Vriend
Lieve Donna mijn uitspraak in betrekking tot korte rokjes was volstrekt metaforisch van aard je hebt het verkeerd en te letterlijk geinterpreteerd, trouwens ik ben gek op vrouwen in korte rokjes maar dat doet er even niet toe.Wat ik bedoelde en ik hoop dat je het nu wel begrijpt dat is dat een moslima het vele malen moeilijker heeft met het verkrijgen van een positie in ons maatschappij dan ieder ander vrouw.Mijn conlusie die daarop volgde is ; (als is dat er een van mannelijke oorsprong) dat een echte feminsite, zoals jij jezelf blijkbaar voorstelt, zich voor de zwakste en meest onderdrukte vrouwen in de hedendaagse maatschappij zou moeten inzetten.Ik denk dat jij hierin faalt.Mijn mening.......


Mijn uitspraak met betrekking tot CyberImen's mening over mij en mijn kledingkeuze is ook metaforisch Vriend. Ik ben inderdaad een echte feministe, en vind dat vrouwen die andere vrouwen afzeiken dat niet zijn. Kennelijk denk jij uit twee posts iemand gehele wereldvisie te kunnen aflezen, alleen lees je consequent over 1 ding heen, en dat is dat ik telkens weer opnieuw stel dat ik CyberImen begrijp als zij zich ergert aan dat gezeik over hoofddoeken, en dus ook wil steunen. Sterker nog, ik biedt in mijn enerlaatsts post aan om samen met haar naar de redactie van Opzij te stappen om daar eens even ons standpunt daarover duidelijk te maken. Waarom denk je dat ik niet solidair ben met vrouwen die voor hun recht opkomen om beoordeeld te worden op kwaliteiten in plaats van kledingkeuze? Ik schrijf toch ook niets anders dan dat?



Geplaatst door Vriend
Donna jij als feminste zou meer dan symphatie moeten hebben voor zulke vrouwen je zou het in elk discussie omtrent deze probleem voor ze moeten opnemen!Wat jij nu doet is het selectief kiezen van een groepje vervolgens onderwerp je deze aan een criteria die je zelf in het leven hebt geroepen en de afvallers laat je stikken.Wanneer je strijd voor de onafhankelijkheid van je SISTERS dan dien je geen rechter te zijn of morele leidster.Het ethiek der normen en waarden is een subjectief gewaarwording en je kunt van niemand een vastgesteld mening eisen!Feminist zijn is het strijden voor de vrijheid van de onderdrukten en niet het "moraliseren" van deze!!.......

Ik moraliseer nota bene helemaal niemand! Draag wat mij betreft wat je wilt, ik zal er niet minder respect om krijgen. Ik stel de moralisering juist aan de kaak, namelijk dat meisjes die geen hoofddoek dragen, of zogenaamd halfnaakt over straat lopen hier worden gemoraliseerd. Lees je het uberhaupt wel als ik iets schrijf of heb je je mening al klaar voordat je kijkt wat er eigenlijk staat?

Nogmaals, en nu voor de zoveelste keer:

Hou op met het gezeik over hoofddoeken. Beoordeel mensen (vrouwen) op inhoud en kwaliteit, en niet op kledingkeuze. Respecteer de keuzes die mensen maken en kom op voor onderdrukten, zeker. Maar doe dat als het enigzins kan zonder daarbij in dezelfde val te trappen als de mensen waar je je tegen afzet, namelijk door te roepen dat de keuzes van anderen verdorven of slecht zijn. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?



Geplaatst door Vriend
Mevrouw Donna je begaat weer precies dezelfde fout!Je maakt je druk om de kruimels de details en je vergeet the big picture; ieder vrouw dient onafhankelijk te zijn en onkwetsbaar van enig mannelijk tereur!Je bent weer regeltjes aan het opstellen voor wie je het wel en voor wie je het niet gaat opnemen!Hoe kun je in godsnaam verwachten dat alle vrouwen het met elkaar eens moeten zijn over alles!Een vrouw mag toch binnen alle feministische bewegingen haar eigen mening behouden, een mening die wel secundair dient te worden gesteld aan de primaire doelstellingen van het feminisme; het bevrijden van de economische, emotionele afhankelijke vrouw?Hoe durf je!Jij bent geen feministe je bent gewoon een politica!

Ik maak dezelfde fout??!?!!!! Ik geef hier even in het kort weer wat ik in CyberImens eerste post las, en waarom ik daar fel op reageer:

- Hou op met zeuren over mijn hoofddoek, ik doe hem niet af, en wat jullie (lees: autochtonen) willen dat ik word, namelijk een slechte halfnaakte vrouw, dat wil ik niet worden.

Met andere woorden: Vrouwen die niet zo zijn als ik zijn slecht!

Nou sorry hoor, maar wie mist er hier nou solidariteit met wie??

Ik stel helemaal geen regeltjes op over met wie ik me solidair voel, want ik voel me solidair met iedere vrouw die zich los wil maken van onderdrukking. En DUS voel ik me ook solidait met CyberImen, en haar wens op haar innerlijk beoordeeld te worden. Maar vervolgens stel ik dan wel de vraag: zou die strijd misschien kunnen zonder mij, en mijn kledingkeuzes af te zeiken????

Is dat nou echt zo'n rare vraag?

Hoe DURF je de zaken zo belachelijk om te draaien? Jij zelf spreekt hier nota bene in 'metaforische termen' over vrouwen met korte rokjes en weet ik veel wat, dus jij bent een van die onderdrukkende mannen die je zelf beschrijft, want 'metaforisch' of niet, het staat er mooi wel!

Wat jij nu van mij verwacht, is dat ik schouder aan schouder ga staan met een vrouw die een hoofddoek zegt te willen dragen omdat ze niet wil worden zoals ik.

Nou, het zal allemaal best, maar dat is echt te veel gevraagd. Als je mijn mening vraagt over de vraag of vrouwen die een hoofddoek willen dragen daar het recht toe hebben zeg ik: ja. Als je mij vraagt of het normaal is dat moslima's met een hoofddoek geweigerd worden voor banen zeg ik: nee. Als ik op moet komen voor deze vrouwen zal ik dat zeker doen. Absoluut.

Maar als ik gevraagd word te beamen of mijn smoel te houden terwijl iemand mij en mijn keuzes als slecht beschrijft om te beargumenteren waarom zij zelf anders is dan zeg ik: hee meid, ik sta sympathiek ten opzichte van het eerste deel van je betoog, maar dat laatste, dat vind ik echt een beetje jammer.

En als je het nou nog niet snapt dan wil je het gewoon niet snappen, en dan ben je net zo'n onderdrukkende hond als alle andere male chauvinist pigs, want dan lees je niet en ga je puur op de vorm af Vriend.

Donna
15-03-03, 22:31
Geplaatst door CyberImen
Ik refereerde daar aan een billboard van een of ander ondergoedmerk sloggi geloof ik. Als jij dagelijks enkel in een wit katoenen stringetje over straat loopt, dan mag je je inderdaad aangesproken voelen. Zo niet, dan vind ik je een beetje overgevoelig en overdreven reageren. Ik ben geen fan van de geen hoofddoek is hoer gedachte, en wens daar ook niet mee geasocieerd te worden. Ik ben niet met een hoofddoek geboren als je snapt wat ik bedoel.
Waar heb je trouwens het woord slecht gelezen? Ik vertelde alleen dat ik verdrietig word van de overdreven seksualisering van de samenleving.


De sloggi toevoeging heb ik gemist, die stond er dan ook niet in. Wel dat er al genoeg vrouwen halfnaakt over straat lopen, en dat het de critici kennelijk te doen is om van iets goeds iets slechts te maken.

Maargoed. Ik ben blij met je nuancering CyberImen, want onze belangen liggen dichterbij elkaar dan menigeen denkt.

Donna
15-03-03, 22:47
Geplaatst door taouanza

dank je wel donna
you made my day

ik ben een maand geleden aan de kant gezet voor een 'man'.
het is pijnelijk en onbegrijpelijk voor me.
vooral als je elke dag krijgt te horen hoe geweldig het is voor een vrouw hier in nederland.
maar goed wat je hierboven beschrijft is algemeen bekent maar het zowel naief(stom) als menselijk te denken dat dit alleen anderen overkomt.
maar nu het is gebeurd en ik dit lees denk ik;
ik ga nog liever dood dan dat ik me laten psycho-analyseren door een lulletje rozewater.
ik zou het zo weer doen. :handbang:

Hoe geweldig het is hier als vrouw ja..... nou, dat valt allemaal nog best wel mee.

In de formele wetten is geen onderscheid meer, dat is zeker waar. En daar hebben vrouwen ook echt wel van geprofiteerd, dat is het niet. Alleen heeft het ook een 'nadeel' gehad. Want als je nu als vrouw consequent achter wordt gesteld op je mannelijke collega's, en je bent er heilig van overtuigd dat dat niet aan je kwaliteiten ligt maar aan andere zaken, dan kun je dus nooit meer op de formele regels wijzen.

Met andere woorden, het is allemaal veel subtieler en veneiniger geworden. Want als je nu al die promoties mist, moet je ineens gaan uitleggen dat het niet aan jou ligt, maar aan discriminatie. Waarop de rest van je collega's je dan aankijken met zo'n blik van: daar heb je weer zo'n zeikwijf die haar eigen falen wil rechtpraten door 'discriminatie' te roepen.

En dat terwijl vrouwen in veel functies nog steeds minder verdienen dan mannen in dezelfde functies (wat al jaaaren zo is, maar waar niemand nog een oplossing voor schijnt te hebben verzonnen) en de netwerkjes waar de baantjes worden verdeeld nog steeds exclusief mannelijk zijn.

Maar dat komt wel goed. Op een gegeven moment kunnen ze er gewoon niet meer omheen.

:fpiraat:

Vriend
16-03-03, 00:22
Donna ik begrijp je nu veel beter en heb enorme respect voor je....

Donna
16-03-03, 11:09
Geplaatst door Vriend
Donna ik begrijp je nu veel beter en heb enorme respect voor je....


Nou, dat is ook weer overdreven :p maar ik ben blij dat het misverstand is opgehelderd.

Overigens, ik vind die reclames op de commerciele zenders voor die sexlijnen enzo echt smakeloos. En die zogenaamd informatieve pornografische documentaires over het leven van pornosterren ook. Ik vraag me af wie eigenlijk niet, want ik ken niemand die het wel mooi vind om naar te kijken (alhoewel mensen het misschien niet eerlijk zeggen als ze het wel leuk vinden).

Maar ik zou er wel voor voelen om daar eens iets tegen te doen. Een beetje erotiek op TV daar is niets mis mee denk ik, maar dan moet het wel 'mooie erotiek' zijn. En vooral die reclames zijn echt borderline walgelijk. Eerder afstotelijk dan opwindend, maar misschien is dat voor mannen anders?

Maarja, er zit groot geld achter, en ik denk niet dat je ze kunt overhalen smaakvolere reclames te maken.

Tomas
16-03-03, 11:15
Geplaatst door Donna

Maar dat komt wel goed. Op een gegeven moment kunnen ze er gewoon niet meer omheen.



Ik ben niet zo optimistisch meer. Ik heb in m'n 20-jarige carriere geen enkele stijgende lijn gezien. 15 jaar geleden heb ik net zoveel projecten gedaan waar opvallend veel vrouwen in zaten als 5 jaar geleden.

Opvallend veel is dan meer dan 1 vrouw.

Het zal echt niet vanzelf gaan. Ook al zal de economie weer als een debiel gaan groeien, vrouwen blijven 2e rangs. Komen niet op de krusiale posities en als de economie weer terguloopt, liggen ze er als eerste uit.

Ik denk zelfs dat er eerder een tijd komt dat de allochtone man meer kans heeft in het bedrijfleven dan een autochtone vrouw.

Verandering moet in dir geval gewoon door de overheid opgelegd worden en zal denk ik dus nooit vanzelf ontstaan. Eerst moet de balans hardhandig over een bepaalde drempel gebracht worden, daarna zal het vanzelfsprekend zijn.

Donna
16-03-03, 11:24
Geplaatst door Tomas
Ik ben niet zo optimistisch meer. Ik heb in m'n 20-jarige carriere geen enkele stijgende lijn gezien. 15 jaar geleden heb ik net zoveel projecten gedaan waar opvallend veel vrouwen in zaten als 5 jaar geleden.

Opvallend veel is dan meer dan 1 vrouw.

Het zal echt niet vanzelf gaan. Ook al zal de economie weer als een debiel gaan groeien, vrouwen blijven 2e rangs. Komen niet op de krusiale posities en als de economie weer terguloopt, liggen ze er als eerste uit.

Ik denk zelfs dat er eerder een tijd komt dat de allochtone man meer kans heeft in het bedrijfleven dan een autochtone vrouw.

Verandering moet in dir geval gewoon door de overheid opgelegd worden en zal denk ik dus nooit vanzelf ontstaan. Eerst moet de balans hardhandig over een bepaalde drempel gebracht worden, daarna zal het vanzelfsprekend zijn.


Hmmm......

Ik denk wel dat je gelijk hebt, maar er is wel iets van een stijgende lijn, toch?

Hangt denk ik ook af van de branche waar je in werkt......

De overheid moet meer doen, maar vrouwen moeten vind ik zelf ook veel agressiever te werk gaan. Agressief in de zin van jezelf niet zo makkelijk aan de kant laten schuiven. En ze moeten veel meer netwerken, onderling. In plaats van zeuren over de netwerken, die helemaal mannelijk zijn (wat ook zo is) gewoon eigen vrouwennetwerken opzetten. En dat is stilte, niet door meteen de pers op te zoeken en te zeggen dat je het doet omdat de rest vd netwerken zo mannelijk is. En dan elkaar ondersteunen.

Wat namelijk ook echt een probleem is, is het venijn onder vrouwen onderling. Als je vaak te horen krijgt dat jij als vrouw het paradepaardje vh bedrijf bent, omdat je 'de enige vrouw' bent, dan krijg je er onbewust belang bij de enige vrouw te blijven......... en dat merken de andere vrouwen dan ook.

Grrlpower rules.

taouanza
16-03-03, 11:49
Geplaatst door Donna
[B]Hmmm......

[QUOTE]Wat namelijk ook echt een probleem is, is het venijn onder vrouwen onderling.


hier heb je HELAAS zooooooooo gelijk in :jammer:

als vrouwen maar de helft van wat ze voor zichzelf willen, elkaar gunnen zou het leven stukken makkelijker zijn.
ik wil mannen niet vrijpraten maar dit kan ook niet ontkent worden.

Tomas
16-03-03, 11:56
Geplaatst door Donna
Ik denk wel dat je gelijk hebt, maar er is wel iets van een stijgende lijn, toch?


Misschien dat het uit de statistieken blijkt. Maar het ontgaat mij volkomen.



Hangt denk ik ook af van de branche waar je in werkt......

Denk het wel, maar ik werk niet in de bouw. Volgens mij is de ICT een sector bij uitstek waar vrouwen ook zouden kunnen functioneren. Het is maar voor een klein deel echt heel technisch. Verder is het grotendeels creatief, organisatorisch enzo...



De overheid moet meer doen, maar vrouwen moeten vind ik zelf ook veel agressiever te werk gaan. Agressief in de zin van jezelf niet zo makkelijk aan de kant laten schuiven. En ze moeten veel meer netwerken, onderling. In plaats van zeuren over de netwerken, die helemaal mannelijk zijn (wat ook zo is) gewoon eigen vrouwennetwerken opzetten. En dat is stilte, niet door meteen de pers op te zoeken en te zeggen dat je het doet omdat de rest vd netwerken zo mannelijk is. En dan elkaar ondersteunen.

Wat namelijk ook echt een probleem is, is het venijn onder vrouwen onderling. Als je vaak te horen krijgt dat jij als vrouw het paradepaardje vh bedrijf bent, omdat je 'de enige vrouw' bent, dan krijg je er onbewust belang bij de enige vrouw te blijven......... en dat merken de andere vrouwen dan ook.

Grrlpower rules.

Ja, leer eens samenwerken! Dat is het.

Nou ga ik echt.

Maarten
16-03-03, 20:27
Geplaatst door nouwra
Maarten, ik denk dat er een zekere zin van waarheid in je betoog zit wat betreft die hooghartigheid. Maar ik ben het aangaande die selffulfilling profetie maar deels met je eens.
Als je luistert naar de vooroordelen die leven onder de autochtone bevolking over de hoofddoek (onderdrukt, achterlijk, dom), dan stel je je bijvoorbaat al tegenovergesteld op. Je behandelt degene die jou als mindere wil behandelen op de zelfde manier. Je stelt je per definitie aanvallend op, om maar niet geassosieerd te worden met bovengenoemde voorbeelden.
Ik ben het niet met je eens dat dit provoceren is, als wel een reactie, een verdedigende aanval.
Deze meiden zijn naar mijn mening niet hooghartig van zichzelf, kijken niet neer op autochtonen, maar activeren dit zelfverdedigingsmechnisme, zonder in ogenschouw dat het vervreemding en nog meer vooroordeel kweekt in plaats van respect.

Doch, dit is een eigenschap die niet voor iedereen opgaat zoals je al zei. Ik heb begrip voor deze meiden. Die verwachten (terecht?) niets van de autochtoon met het vooroordeel die hen maar niet wil accepteren, dus hen maar met gelijke munt terug pakt.
De beste verdediging is de aanval, alleen is niet altijd even duidelijk wie de tegenpartij is.

Dit begint ergens op te lijken…
Ik wil echt geen woord teveel zeggen hoor. Ik heb het liefst dat duidelijk wordt wat er aan de hand is. Je beschrijving van de mechanismen lijkt me wel te kloppen.
Ik heb zeker niet willen zeggen, dat de reactie een provocatie is hoor. Wel is het dragen van een hoofddoek op zich mede een vorm van protest, maar daar is geen provocatie mee gemoeid of zoiets..

Die hooghartigheid die ik beschreef is zeker ook niet algemeen, maar toch zie ik het regelmatig.

Maar het meest komt natuurlijk die van tevoren indek-reactie voor. Die moet wel vrij algemeen voorkomen. Het lijkt me heel begrijpelijk, dat je vooral niet voor onderdrukt, achterlijk of dom wilt doorgaan, en dus in de startblokken staat voor een tegenreactie..
Dat kweekt inderdaad weer vooroordelen of vervreemding, en dat zullen die vrouwen niet zo in de gaten hebben..

Als buitenstaander merk je dat duidelijk. Er wordt een muurtje opgetrokken, en je wordt snel genegeerd. Logische reactie op angst. Wat er dus ontbreekt, dat is gewone menselijke stroming. Dat geeft al snel bijgedachten zoals: Guttegut, moet dat allemaal van Allah?
Normaal gebeurt er natuurlijk ook niet altijd wat, maar is er wel meer erkenning als mens of zo. De sfeer is gewoon wat zachter. Als er iets gezegd kan worden dat gebeurt het ook. Maar rond hoofddoeken zit altijd iets van afstandelijkheid.

Buitenstaanders weten het natuurlijk niet he? Ik bedoel, in traditionele Islam bestaan echt wel normen over het aanspreken van vrouwen, of het zich aan láten spreken door vrouwen. Niet dus.. Maar je weet niet precies hoe het zit, en dus zeg je maar niks. Je weet niet of ze dat op prijs stellen.
Dus wil ik :hihi: nog wel eens een experimentje doen, en zeg gewoon wat.. :hihi: Op zich werkt dat wel.. Je merkt een soort mix van blije verassing en grote onwennigheid. Blijkbaar doet niemand dat. Normaal vinden ze het beslist niet, en het moet ook niet teveel zijn.. Maar het is wel lachen ja.. Bij jongere vrouwen is het minder een probleem. Die zijn meestal hier geboren, en zijn gewoon gewend aan normale opmerkingen.. Het blijft natuurlijk een beetje raar allemaal.

Maar zou er een cultuur uit groeien, waarbij er niks gezegd wordt tegen vrouwen met een hoofddoek? (tenzij noodzakelijk?) Willen die vrouwen dat? Of juist niet? Weet jij of daar een trend in is?

CyberImen
16-03-03, 21:04
Donna ik zei: "Lopen er niet genoeg vrouwen parktisch naakt over straat?"

Met praktisch naakt bedoel ik natuurlijk niet, geen hoofddoek. Daar bedoel ik vrouwen mee die in een bikinitopje en hotpants hun string met inhoud lopen te showen. Dat moeten ze uiteraard helemaal zelf weten. Ik heb alleen zoiets als mensen over mijn hoofddoek en bijbehorende kleding beginnen, wat is hun probleem? Ik bedoel er lopen genoeg vrouwen op straat zonder kleren, (en blaadjes zijn niet duur), om naar te kijken, waarom zou ik daar aan mee moeten doen?
Overigens vind ik zulke vrouwen slecht ja. Maar net zoals ik hun niet ga vertellen wat ze moeten dragen, hoef ik dat ook van anderen niet te horen.

Ergens anders zei ik: "Als ik niet hele dagen op straat wil rondhangen, omdat het enige wat ik tegenkom me vedrietig maakt, grote billborads met vrouwen in ondergoed, starende ogen en verwijtende blikken. Waarom is dat dan een probleem?"

Daar bedoelde ik dus de reclameborden van drank en ondergoedmerken. Dat stoort me als ik die tegenkom, dat zijn dingen waardoor ik liever thuisblijf.

CyberImen
16-03-03, 21:10
Geplaatst door J.M.T.
Cyberimen

--------

Tja, als je naar 'de nanny' kijkt! Ik kijk alleen naar 1 & 3, Belgie (Terzake) en Arte.
Maar ik ben het ook niet eens met sex en geweld op t.v.. Als mensen daar naar willen kijken dan doen zij dat maar privé.



Ja hoor dat is jouw goed recht. Ik ben er ook voor dat vrouwen zeker de eerste jaren van het leven van hun kind thuisblijven. Maar toch ken ik vele ouders (artsen, professionele vrouwen) die héél goede moeders zijn en waarvan de kinderen een paar dagen of zo naar de chreche gaan. Die kinderen vinden dat trouwens leuk - veel afleiding van andere kinderen en een goede stimulant voor het verkrijgen van omgangsmanieren. Die kinderen zijn heus niet ongelukkig omdat hun moeders niet de hele dag met hen in een parkje lopen. Het zoontje van mijn neef (bioloog) en zijn vrouw (biologe) is 4 jaar. Geweldig kind - gaat op een stoel staan om de aanwezige mensen uit een boek voor te lezen! Bezit een enorme vitaliteit, is kennelijk gelukkig en krijgt veel liefde van beide ouders. Er zijn natuurlijk ook andere voorbeelden - die van te weinig tijd en verwaarlozing. 'Gouden Middenweg' moet altijd gekozen worden. Maar oninteressanter ouders zijn ook geen 'plus' voor kinderen.

Wat jouw 'goed recht' betreft. Dat heb je natuurlijk maar je bent van iemand anders afhankelijk en dat is gevaarlijk. Wat als jouw man iets overkomt (en dat gebeurd niet zelden) of als hij opstapt - wat heb jij dan als achtergrond om voor je zelf te zorgen? Plee's schoonmaken?



Nou zeg, als je voor korte tijd een baantje neemt heb je het zo voor elkaar. Wat weet jij af van SA? Houdt jij van de sharia - het afhakken van ledematen, geselen, en stenigen? Ga eerst maar eens op vakantie en besluit dan!


Waarom reageer je altijd zo aangevallen?
Ik zeg toch nergens dat vrouwen die werken slechte moeders zijn?? Ik geloof heus wel dat de kinderen van die en die prima kinderen zijn met een werkende moeder.
Mijn probleem is dat mensen van mij verwachten dat ik me ga lopen uitsloven om em maar onafhankelijk te voelen. En daar heb ik geen behoefte aan. en wat voor gevaar zit daar trouwens in??? Een beetje vetrouwen in de echtgenoot doet toch geen kwaad? En als mijn man zou overlijden dan heb je nog vaders, broers, zonen en ooms die (volgens islamitische regelgeving gezien) onderhoudsplichtig zijn. En als dat allemaal niet werkt, dan heb ik mijn papiertjes nog. Want ik ben gelukkig wel goed opgeleid.


En dan over je korte baantje. Je moet ook wel eens kans hebben. Omdat je daar een heel nieuw bestaan moet opbouwen. Daarbij komt dat de meeste landen extreem streng zijn in hun regelgeving voor emmigratie. Ik spreek ook slecht Arabisch en ga zo maar door. Veel vriendinnen zijn allang vertrokken en ik zit hier nog......

Puk
16-03-03, 21:18
Geplaatst door CyberImen
Waarom reageer je altijd zo aangevallen?
Ik zeg toch nergens dat vrouwen die werken slechte moeders zijn?? Ik geloof heus wel dat de kinderen van die en die prima kinderen zijn met een werkende moeder.
Mijn probleem is dat mensen van mij verwachten dat ik me ga lopen uitsloven om em maar onafhankelijk te voelen. En daar heb ik geen behoefte aan. en wat voor gevaar zit daar trouwens in??? Een beetje vetrouwen in de echtgenoot doet toch geen kwaad? En als mijn man zou overlijden dan heb je nog vaders, broers, zonen en ooms die (volgens islamitische regelgeving gezien) onderhoudsplichtig zijn. En als dat allemaal niet werkt, dan heb ik mijn papiertjes nog. Want ik ben gelukkig wel goed opgeleid.


En dan over je korte baantje. Je moet ook wel eens kans hebben. Omdat je daar een heel nieuw bestaan moet opbouwen. Daarbij komt dat de meeste landen extreem streng zijn in hun regelgeving voor emmigratie. Ik spreek ook slecht Arabisch en ga zo maar door. Veel vriendinnen zijn allang vertrokken en ik zit hier nog......

Ik krijg steeds meer met je te doen op een of andere manier.
Maar hoe hebben je vriendinnen het dan voor elkaar gekregen?
Want die wonen nu allemaal wel in SA.
En hoe vinden ze het daar?
Heb je nog contact met hun?

CyberImen
16-03-03, 21:34
Vriendinnen zijn getrouwd met mannen van daar. Of konden makkelijker weg door omstandigheden. Spreken, schrijven en verstaan Arabisch, of omdat hun of hun man een baan daar werd aangeboden.

Maar ja. Hun zijn ook wat ouder als ik en heb er ook jaren op zitten hopen. Dus mijn tijd komt nog wel, inshallah.

Puk
16-03-03, 21:41
Geplaatst door CyberImen
Vriendinnen zijn getrouwd met mannen van daar. Of konden makkelijker weg door omstandigheden. Spreken, schrijven en verstaan Arabisch, of omdat hun of hun man een baan daar werd aangeboden.

Maar ja. Hun zijn ook wat ouder als ik en heb er ook jaren op zitten hopen. Dus mijn tijd komt nog wel, inshallah.

En hoe vinden ze het daar nu? Heb je nog contact met ze?

nouwra
16-03-03, 22:58
Geplaatst door CyberImen
Waarom reageer je altijd zo aangevallen?
Ik zeg toch nergens dat vrouwen die werken slechte moeders zijn?? Ik geloof heus wel dat de kinderen van die en die prima kinderen zijn met een werkende moeder.
Mijn probleem is dat mensen van mij verwachten dat ik me ga lopen uitsloven om em maar onafhankelijk te voelen. En daar heb ik geen behoefte aan. en wat voor gevaar zit daar trouwens in??? Een beetje vetrouwen in de echtgenoot doet toch geen kwaad? En als mijn man zou overlijden dan heb je nog vaders, broers, zonen en ooms die (volgens islamitische regelgeving gezien) onderhoudsplichtig zijn. En als dat allemaal niet werkt, dan heb ik mijn papiertjes nog. Want ik ben gelukkig wel goed opgeleid.

Het probleem van jmt is dat zij zich niet kan verplaatsen in mensen die anders denken dan zij. Haar vrijheid is de vrijheid die iedere vrouw na hoort te streven. Als je andere denkbeelden, toekomst perspectieven, andere idelealen heb als zij, ben je per definitie niet geemancipeerd.
Waarom is het een schande voor een vrouw om datgene te doen waar zij van nature erg goed in is, namelijk kinderen kunnen baren, ze voeden, ze groot brengen. De verzorgende rol op je nemen. Wat is daar zo 'dom' aan?
Als je gaat ontkennen dat de vrouw hier een tweede natuur voor heeft, dan verloochen je een stuk van jezelf.

De wereld is omgekeerd. Vroeger moest je je als vrouw constant verantwoorden over waarom je perse wilde werken en niet voor het huishouden wilde zorgen. Het was en schande als je je als vrouw zijnde buiten je 'rol' waagde, en 'als een man' je mantelpakje aandeed, je aktentasje onder de arm klemde, en de mannen wereld instapte.
Nu is dit zo ingebakken en vanzelfsprekend, een must zelfs dat we van het ene uiterste in het andere zijn terecht gekomen. De schande heerst nu over het vroeger gangbare.

Emancipatie is dat vrouwen hun eigen keuzen moeten kunnen maken, Vrijheid is dat vrouwen hun eigen keuzes moeten kunnen maken zonder dat dezen in hokjes gestopt worden waarin zij niet thuis horen. Wat dit betreft vond ik Donna's betoog een bijzonder mooie, Sommige 'geemacipeerde' vrouwen hebben een selectief beleid als het hierop aankomt.
Zulke meisjes als jij, die een leven ambieren als full-time moeder en echtgenote, die deze keuze bewust maken, zijn de geemancipeerdheid ten top. Laat niemand je een 'rol' opleggen, en trek je vooral niets aan van die vrouwen die de rol van 'de man' hebben overgenomen, namelijk 'de vrouw' beoordelen naar eigen goeddunken.

Ik vind jouw keuze een hele mooie

:duim:

Maarten
17-03-03, 02:19
Geplaatst door CyberImen
Donna ik zei: "Lopen er niet genoeg vrouwen parktisch naakt over straat?"

Met praktisch naakt bedoel ik natuurlijk niet, geen hoofddoek. Daar bedoel ik vrouwen mee die in een bikinitopje en hotpants hun string met inhoud lopen te showen. Dat moeten ze uiteraard helemaal zelf weten. Ik heb alleen zoiets als mensen over mijn hoofddoek en bijbehorende kleding beginnen, wat is hun probleem? Ik bedoel er lopen genoeg vrouwen op straat zonder kleren, (en blaadjes zijn niet duur), om naar te kijken, waarom zou ik daar aan mee moeten doen?
Overigens vind ik zulke vrouwen slecht ja. Maar net zoals ik hun niet ga vertellen wat ze moeten dragen, hoef ik dat ook van anderen niet te horen.

Ergens anders zei ik: "Als ik niet hele dagen op straat wil rondhangen, omdat het enige wat ik tegenkom me vedrietig maakt, grote billborads met vrouwen in ondergoed, starende ogen en verwijtende blikken. Waarom is dat dan een probleem?"

Daar bedoelde ik dus de reclameborden van drank en ondergoedmerken. Dat stoort me als ik die tegenkom, dat zijn dingen waardoor ik liever thuisblijf.

Hier kan ik me hélemaal in vinden! Ik haat die billboards ook, en dat gedweep met lingerie ook, enz.. En als je een hoop van die meiden ziet, dan vind ik dat ook te gek.
Die moslim-argumentatie staat me echt wel aan. Toch wordt er wel wat overdreven, want het overgrote deel van de Nederlandse vrouwen kleedt zich helemaal niet zo extravagant.

Toch moet ik toegeven nogal wat rondingen en benen enzo te moeten ontwijken. Op zich went dat wel trouwens, maar als je ervaringen niet permanent zijn, dan wordt je er toch elke keer door overvallen. Op zich wel lekker, maar je moet jezelf wel de nodige mechanismen eigen waken, om daar mee om te gaan. Daar heb ik niet altijd zin in. Daarom blijf ik óok nogal eens graag binnen.

Punt is wel dat de TV eigenlijk normatief is, en dat die hier in feite véel extravaganter is dan de mensen.. TMF, Veronica, yorin, sbs, mtv, rtl 4 en 5 en net 5 produceren echt ontzettend veel. En hopen meiden willen aantrekkelijk gevonden worden, en klagen vervolgens dat ze door allerlei ongewenste lui aantrekkelijk gevonden worden, sja…

En wat kinderen allemaal op TV zien? Hopen autochtonen, die dat absoluut niet zien zitten. Misschien is dit weer een punt waar moslims prima aansluiting kunnen zoeken. Ik ken nog wel een vrouw, die echt veel energie in die strijd steekt.

Maar wie weet zetten de Marokkaansen wel een trend.. Die zien er doorgaans wel erg goed uit vind ik. Sober maar toch smaakvol..

Maarten
17-03-03, 02:34
Ik snap trouwens niet waarom JMT hier zo onder het mes moet.
Zo vreselijk is dat allemaal niet wat ze zegt. Ik vind dat er gedemoniseerd wordt..
JMT zegt zinnige dingen, en is niet achterbaks, en is ook niet van slechte wil. Of moet ik Jahjah erbij slepen over het recht op eigen mening?
Ik snap best dat JMT een beetje uit de gratie is geraakt, maar wie graag begrip heeft, moet het ook kunnen geven.. Ik weet niet of de krakeeldoos wel altijd zo hard open moet...

BiL@L
04-04-03, 16:09
Het doel van de Moslim is om God te dienen.

Schoonheid is niet het doel.

Ik heb me dan ook kaal geschoren. :p

Donna
04-04-03, 16:12
Geplaatst door BiL@L
Het doel van de Moslim is om God te dienen.

Schoonheid is niet het doel.

Ik heb me dan ook kaal geschoren. :p



Je bent aan het radicaliseren :D

BiL@L
04-04-03, 16:34
Geplaatst door Donna
Je bent aan het radicaliseren :D

Jij bent geen moeslima :p

Donna
04-04-03, 16:36
Geplaatst door BiL@L
Jij bent geen moeslima :p


Nee, dat klopt. Dus kan ik makkelijk zeggen:

Staat je leuk, dat korte koppie! :D

BiL@L
04-04-03, 16:44
Geplaatst door Donna
Nee, dat klopt. Dus kan ik makkelijk zeggen:

Staat je leuk, dat korte koppie! :D

Huh! :eek: Heb je me gezien dan!? :wat?!:

Maarten
04-04-03, 18:07
Geplaatst door BiL@L
Jij bent geen moeslima :p

Jij ZEGT dat je moslim bent..
Of je dat ook werkelijk bent,
en begrijpt waar dat over gaat,
en of Donna dat niet is, dat is nog maar de vraag...

Islam is namelijk een ERRUG leuke godsdienst, vol met leuke addertjes onder het gras van de leer..
En of iemand met het onderschrijft "Don't innovate, immitate!" wel snapt waar het allemaal over gaat, dat moet ik eerst nog zien!!..

BiL@L
04-04-03, 18:43
Geplaatst door Maarten
Jij ZEGT dat je moslim bent..
Of je dat ook werkelijk bent,

O, waar zeg ik dat dan Maarten? :p



en begrijpt waar dat over gaat,

Speciaal voor Maarten:

De basis voor de Islam is heeeeeeeeeeeel simpel. De basis van de Islam is dat je getuigt, beseft, leeft volgens het feit dat er geen god is dan God, dat Hij geen kinderen heeft verwekt, noch verwekt is. Dat Hij de mens heeft geschapen in de mooist mogelijke vorm. Dat Hij de schepper is der hemelen en aarde en het bestuur regelt. Als je dat allemaal kunt beamen dan zul je moeten begrijpen dat God de mensen en de djinns niet heeft geschapen, behalve om hem te dienen. Dat je liefde voor God altijd het grootst zal zijn en je geen afgoden mag maken (vb. vrouw, tv, dadels, beeldjes enz). Dat je goed doet, alsof God je ziet. Dat je gelooft in Zijn engelen, in Zijn boeken (we kennen er 5), in Zijn boodschappers en dat je gelooft in de laatste dag, de voorbestemming van Allah en het goede en kwade. Verder moet je de profeet Mohammed kennen, de zoon van Abdullah, de zoon van Abdulmuttalib, de Hashimiet, de Quraishiet, vrede zij met hem. Hij is de beste en de laatste van de profeten. Dat hij de voorbeeld is voor de mensheid die het goede aanspoorde en het slechte verbood.



en of Donna dat niet is, dat is nog maar de vraag...

Voor mij een weet, voor jou een vraag.



Islam is namelijk een ERRUG leuke godsdienst, vol met leuke addertjes onder het gras van de leer..
En of iemand met het onderschrijft "Don't innovate, immitate!" wel snapt waar het allemaal over gaat, dat moet ik eerst nog zien!!..

Ik zal nooit alles weten...

:fpiraat: