PDA

Bekijk Volledige Versie : 300ste executie in Texas op valreep tegengehouden



Dx_
13-03-03, 08:40
300ste executie in Texas op valreep tegengehouden

Uitgegeven: 13 maart 2003 07:53

AMSTERDAM - Het Amerikaanse hooggerechtshof heeft woensdag op de valreep de executie van de wegens moord veroordeelde Delma Banks tegengehouden. De executie zou de driehonderdste worden in Texas sinds de doodstraf er in 1982 werd heringevoerd, maar tien minuten voor de fatale injectie kwam het bevel tot opschorting.

Banks heeft altijd beweerd dat hij ten onrechte schuldig was bevonden aan een moord, 23 jaar geleden, en kreeg daarbij steun van drie voormalige federale rechters die een oproep deden bij het hoogste gerechtsorgaan in de Verenigde Staten. Het uitstel van executie blijft geldig totdat het hof beslist of de zaak moet herbekeken worden.

De advocaten van de man hadden in het verleden al betoogd dat de donkere Banks slecht vertegenwoordigd werd op zijn proces, dat aanklagers donkere mensen bewust uit de jury hielden en dat een aantal getuigenissen over de moord op de 16-jarige blanke Wayne Whitehead twijfelachtig waren.

Texas neemt meer dan een derde van de 835 executies die sinds 1977 zijn uitgevoerd, voor zijn rekening. Dit jaar staat de teller al op tien, goed op weg om het record van veertig dodelijke injecties uit 2000 te verbeteren.

Dx_
13-03-03, 08:41
Ik vraag me af hoeveel er van die 300 "niggers" waren.

manc
13-03-03, 08:48
Geplaatst door Dx_
Ik vraag me af hoeveel er van die 300 "niggers" waren.

Veel te veel. Dat is nog het absurdste aan die hele doodstraf. Ik geloof dat zwarten die een blanke vermoorden nog altijd veel vaker de doodstraf krijgen dan andersom (dus ook na verekening van het feit dat dit verschijnsel vaker voorkomt dan het tegenovergestelde). Vooral de coservatievere staten (de zuidelijke staten in het algemeen) hebben hier een handje van.

Racisme is een enge ziekte.

plexus
13-03-03, 09:36
Geplaatst door Dx_
... Dit jaar staat de teller al op tien, goed op weg om het record van veertig dodelijke injecties uit 2000 te verbeteren.

..was bush toen niet de sherrif...

rnaj
13-03-03, 09:41
Geplaatst door Dx_
Ik vraag me af hoeveel er van die 300 "niggers" waren.

Allemaal, en als er al een blanke tussen zat was ie zwak begaaft.

~Panthera~
13-03-03, 13:13
Ook geen toeval dat het Texas is, daar zitten al die geloofsfanaten waar Bush ook toe behoort.
Lekker zooitje. (kots)

lennart
13-03-03, 13:16
Geplaatst door ~Panthera~
Ook geen toeval dat het Texas is, daar zitten al die geloofsfanaten waar Bush ook toe behoort.
Lekker zooitje. (kots)

In Texas wonen ook de mensen met de meest liberale gedachtes over de samenleving. Jimmy Carter komt bijvoorbeeld uit Texas.

Puk
13-03-03, 13:27
Geplaatst door lennart
In Texas wonen ook de mensen met de meest liberale gedachtes over de samenleving. Jimmy Carter komt bijvoorbeeld uit Texas.

Spelbreker!

Pixelshade
13-03-03, 13:40
Geplaatst door rnaj
Allemaal, en als er al een blanke tussen zat was ie zwak begaaft.

nou puk, verhuis naar texas en moord er op los, zwak begaafd ben je toch al

jaja
13-03-03, 13:43
Geplaatst door lennart
In Texas wonen ook de mensen met de meest liberale gedachtes over de samenleving. Jimmy Carter komt bijvoorbeeld uit Texas. ik kan mij sterk vergissen, maar volgens mij komt good old Jimmy uit Georgia!! Daar was ie gouverneur, geloof ik, en heeft ie een farm en is ook zijn organisatie voor vrede gesitueerd.

~Panthera~
13-03-03, 15:53
Geplaatst door lennart
In Texas wonen ook de mensen met de meest liberale gedachtes over de samenleving. Jimmy Carter komt bijvoorbeeld uit Texas.
-----------------

Moet je eens echt gaan praten met mensen uit Texas, ik ken iemand die het VERBODEN word te drummen, omdat het "onchristelijk" zou zijn.
Deep in the panhandle of texas offcourse.
Zitten wel degelijk fanatici.

Puk
13-03-03, 17:38
Geplaatst door Pixelshade
nou puk, verhuis naar texas en moord er op los, zwak begaafd ben je toch al

Hou je kop PIKSEL.