PDA

Bekijk Volledige Versie : ....Voor ALLE PB'ers....



nouwra
13-03-03, 16:58
Zucht, dit onbegrip leid negens toe.

Ik zal het op een duidelijke onbevooroordeelde manier proberen uit te leggen voor manb, voor jmt, voor Mark, voor puk en iedreen hier op Maroc.nl die het niet wil, niet kan of maar een beetje begrijpt waar de aversie jegens Hirsi Ali vandaan komt. En ik spreek namens alle Moslims als ik het volgende zeg:

Ayaan heeft in de eerste plaats onoorbare uitspraken gedaan over de grondlegger van de Islam, de profeet Mohammed (swas), die Moslims meer lief hebben dan hun hele bezit, hun hele hebben en houden, waar zij een soortgelijke liefde voor hebben als de liefde die een persoon alleen voor zijn ouders kan voelen.
Deze uitspraken gaan door merg en been en zijn van geen enkele nut bij de edele taak die zij wil uitvoeren. Haar bereikte doel is dat iedere Moslim, ook degene die zij wil helpen zich tegen haar gekeerd hebben.

Mevr Ali heeft milioenen Moslims in elk land, in elk dorp, elke uithoek van de wereld die haar gehoord heeft, op de ziel getrapt en op deze manier zodanig beledigd dat zij elke vorm van dialoog met haar persoon onmogelijk heeft gemaakt.

Ayaan heeft zichzelf als politica per definitie buitenspel gezet door de groep Moslima's die zij wil vertegenwoordigen oneerbaar te beledigen, waaruit blijkt dat zij niet met de juiste intenties bezig is.

Zij werpt zich op een dusdanige manier als vertegenwoordigster van alle Moslima's op en voorziet ons van een etikket dat met de pen van haar persoonlijk verleden is ingevuld.

Zij heeft een respectloosheid tentoongesteld die blijk geeft van rancune jegens Moslims in al hun diversiteit.

Zij heeft dankbaar gebruik gemaakt van een tijd waarin de hetze op Moslims zich op een hoogtepunt bevind en de enigen die zij een plezier heeft gedaan zijn diegenen met een vooroordeel jegens Moslims en de Islam in zijn geheel, wat een paradox vertoont met de inteties die zij men wil doen geloven.
Zij heeft de vorderingen die met alle moeite en tegenslag geboekt waren op het gebied van acceptatie van Moslims door pessimisten in Nederland in een klap te niet gedaan.

De oneerbare vormen van respectloosheid t.o.v vrouwen kan alleen bestreden worden als er een handreiking wordt gedaan naar de mensen van diezelfde gemeenschap, die achter haar visie staan, die bekend zijn met de strijd, Moslima's zoals ik, zoals Moenna, zoals Taouzana en de rest van vrouwelijk en vaak mannelijk Islamitsch Nederland, ongeacht of zij dit zelf aan den lijfe hebben ondervonden. Van die handreiking heeft Ayaan geen enkele blijk van gegeven.

Manb en jij vraagt je af waar mijn rancune en die van andere Moslims vandaan komt?
Ik, noch een andere Moslim zal zijn mening of gedrag jegens haar veranderen, of bijdragen aan de strijd die zij persoonlijk voert mits zij haar oprechte excuses uitspreekt.
En zoals het een Moslim betaamt zal ik haar openlijk vergeven, de hand naar haar uitreiken, de krachten bundelen en samen met haar de strijd aangaan die gestreden moet worden.
Wa salaam aleikoem

NIS1
13-03-03, 17:02
Geplaatst door nouwra
de krachten bundelen en samen met haar de strijd aangaan die gestreden moet worden.
[/B]

om haar trauma te verwerken..

Puk
13-03-03, 17:06
Geplaatst door nouwra
Zucht, dit onbegrip leid negens toe.

.....

Manb en jij vraagt je af waar mijn rancune en die van andere Moslims vandaan komt?
Ik, noch een andere Moslim zal zijn mening of gedrag jegens haar veranderen, of bijdragen aan de strijd die zij persoonlijk voert mits zij haar oprechte excuses uitspreekt.
En zoals het een Moslim betaamt zal ik haar openlijk vergeven, de hand naar haar uitreiken, de krachten bundelen en samen met haar de strijd aangaan die gestreden moet worden.
Wa salaam aleikoem

Waarom zou je nu al niet bijdragen aan de strijd?
Je bent toch niet afhankelijk van Hirsi Ali?

Richt een Islamitische Vrouwenbond op die gaat strijden tegen het onrecht wat moslima's wordt aangedaan!

Volg het voorbeeld van je Franse zusters!

Doe er dan in Allah's naam iets aan!
En wacht niet totdat Hirsi Ali haar excuses heeft aangeboden.

Dank u.

jaja
13-03-03, 17:25
Geplaatst door nouwra
Zucht, dit onbegrip leid negens toe.

Ik zal het op een duidelijke onbevooroordeelde manier proberen uit te leggen voor manb, voor jmt, voor Mark, voor puk en iedreen hier op Maroc.nl die het niet wil, niet kan of maar een beetje begrijpt waar de aversie jegens Hirsi Ali vandaan komt. En ik spreek namens alle Moslims als ik het volgende zeg:

Ayaan heeft in de eerste plaats onoorbare uitspraken gedaan over de grondlegger van de Islam, de profeet Mohammed (swas), die Moslims meer lief hebben dan hun hele bezit, hun hele hebben en houden, waar zij een soortgelijke liefde voor hebben als de liefde die een persoon alleen voor zijn ouders kan voelen.
Deze uitspraken gaan door merg en been en zijn van geen enkele nut bij de edele taak die zij wil uitvoeren. Haar bereikte doel is dat iedere Moslim, ook degene die zij wil helpen zich tegen haar gekeerd hebben. dat punt is duidelijk. En zal ook door de meeste niet-moslims worden begrepen. (Overigens waren de commentaren van veel - niet alle amar veel - prikkers vooral op het woordgebruik dat veel mensen verkiezen om aan te geven dat ze het niet met AHA eens zijn. Als je klaagt over iemand dat hij beledigend is en daarbij zelf je te buiten gaat aan beledigingen - en onwaarheden, want AHA werd ook dingen in de mond gelegd die ze niet gezegd heeft - komt dat meestal niet goed over. Dat was wat ik en menig ander hebben pogen te zeggen.)

Mevr Ali heeft milioenen Moslims in elk land, in elk dorp, elke uithoek van de wereld die haar gehoord heeft, op de ziel getrapt en op deze manier zodanig beledigd dat zij elke vorm van dialoog met haar persoon onmogelijk heeft gemaakt.

Ayaan heeft zichzelf als politica per definitie buitenspel gezet door de groep Moslima's die zij wil vertegenwoordigen oneerbaar te beledigen, waaruit blijkt dat zij niet met de juiste intenties bezig is. politiek en volksvertegenwoordiging werken iets anders, maar het feit dat zij moeilijk nog contact kan houden met "het veld" is ook duidelijk. Dat is iets waar zij en haar partij maar over moeten nadenken.


Zij werpt zich op een dusdanige manier als vertegenwoordigster van alle Moslima's op en voorziet ons van een etikket dat met de pen van haar persoonlijk verleden is ingevuld. ik zou zeggen mede ... Een ander element is haar werkervaring bij die opvanghuizen etc. Zij is degene die het hardst heeft gezegd, maar de andere mensen die in die opvanghuizen werken spreken ook over een (te) hoog percentage allochtonen in die huizen. Simons opmerking dat juist het feit dat ze deze onderkant van de nederlandse samenleving, inclusief de onderkant van de nederlnds-allochtoonse samenleving zo direct heeft meegemaakt kan haar beeld ook hebben bijgekleurd - en daarmee haar uitspraken. Verderop zeg je daar zelf ook wat over.


Zij heeft een respectloosheid tentoongesteld die blijk geeft van rancune jegens Moslims in al hun diversiteit.

Zij heeft dankbaar gebruik gemaakt van een tijd waarin de hetze op Moslims zich op een hoogtepunt bevind en de enigen die zij een plezier heeft gedaan zijn diegenen met een vooroordeel jegens Moslims en de Islam in zijn geheel, wat een paradox vertoont met de inteties die zij men wil doen geloven. misschien deels waar. Ze heeft het onderwerp van de opvanghuizen weldegelijk op de agenda gebracht, ook van de moslimorganisaties. Ik weet het, ze hebben al eerder lippendienst bewezen en er zijn ook enkele hele goede allochtoonse initiatieven, maar het is nu ook binnen allochtoonse kring duidelijk hoger op de agenda gekomen - positief en misschien negatief, maar toch.

Zij heeft de vorderingen die met alle moeite en tegenslag geboekt waren op het gebied van acceptatie van Moslims door pessimisten in Nederland in een klap te niet gedaan. geloof ik niet. Allereerst is zij in haar eentje niet zo invloedrijk. OBL, Bali, en nog een paar andere gebeurtenissen in de wereld en in Nederland hebben wel degelijk ook een invloed gehad. (Pim Fortuyn was niets geworden zonder OBL - en zou nog leven -... geloof ik nog steeds...)


De oneerbare vormen van respectloosheid t.o.v vrouwen kan alleen bestreden worden als er een handreiking wordt gedaan naar de mensen van diezelfde gemeenschap, die achter haar visie staan, die bekend zijn met de strijd, Moslima's zoals ik, zoals Moenna, zoals Taouzana en de rest van vrouwelijk [B]en mannelijk Islamitsch Nederland, ongeacht of zij dit zelf aan den lijfe hebben ondervonden. Van die handreiking heeft Ayaan geen enkele blijk van gegeven. sorry, dat is te gemakkelijk. Allereerst mannelijk islamitisch nederland heeft in deze ongelooflijk veel boter op z'n hoofd. Hoevaak zijn de terechte opmerkingen van AHA over de opvanghuizen en problemen voor (sommige) vrouwen in de moslimgemeenschap, zoals ze ook door andere, ook marokkaanse, vrouwenorganisaties en individuen als Mimount Bousakla aan de orde zijn gesteld, door de mannen uit de moslimgemeenschap afgewezen, lachend of scheldend? Aan zo'n gezelschap hoeft geen excuses te worden aangeboden, de goeden niet tena gesproken. Bij de vrouwen is het een ander verhaal. Zoals ik al zei, ze heeft haar contact met "het veld" grotendeels vernield en dat is dom. Met haar opmerkingen heeft ze een deel van de vrouwen voor wie ze wil opkomen van zich vervreemd. Daar zou ze wat aan mogen doen ... het zou slim zijn. misschien zelfs netjes.


Manb en jij vraagt je af waar mijn rancune en die van andere Moslims vandaan komt? Ik, noch een andere Moslim zal zijn mening of gedrag jegens haar veranderen, of bijdragen aan de strijd die zij persoonlijk voert mits zij haar oprechte excuses uitspreekt.
En zoals het een Moslim betaamt zal ik haar openlijk vergeven, de hand naar haar uitreiken, de krachten bundelen en samen met haar de strijd aangaan die gestreden moet worden.
Wa salaam aleikoem Goed, dat is jouw keus. De opmerking over rancune kan ik echter wel begrijpen, juist vanwege de woordkeus van het protest - eigenlijk 80% alleen maar kwetsende scheldpartijen en geen argumenten - en het feit dat haar argumenten - over de vrouwenhuizen enz. - alleen omdat zij het zegt als leugens worden betiteld, wat ze proefondervindelijk niet zijn. Dat blijft niet-moslims verbazen.

nouwra
14-03-03, 08:29
Geplaatst door Puk
Waarom zou je nu al niet bijdragen aan de strijd?
Je bent toch niet afhankelijk van Hirsi Ali?

Richt een Islamitische Vrouwenbond op die gaat strijden tegen het onrecht wat moslima's wordt aangedaan!

Volg het voorbeeld van je Franse zusters!

Doe er dan in Allah's naam iets aan!
En wacht niet totdat Hirsi Ali haar excuses heeft aangeboden.

Dank u.

Niet bijdragen aan de strijd? Dat kan ik in mijn uiteenzetting niet terug vinden. Ik strijd welliswaar niet met haar met dat wil niet zeggen dat ik, of we, achterover zitten. De akkers worden constant bevloeid, en er is reeds spake van bloei, zo wanhopig is het allemaal niet.
Er zijn ook al tal van instanties, mede opgericht door Moslima's, daarbij geholpen door de mannen die vooral de ongelijkheid willen aanpakken.

Over hersencrackers als hoe mishandeling en onderdrukking te voorkomen of genezen daar buigt men zich ook al enige tijd over. Voor mensen die zichzelf goedpraten door de Koraan aan te halen worden lezingen verzorgd en voorlichting gegeven. De jeugd die geconfronteerd wordt met dit geweld (fysiek of mentaal), wordt opgevangen en de juiste interpretatie van de Koraan onderwezen. Zoiets vergt tijd.

Dus je ziet puk, dat wiel hadden we reeds lang van tevoren uitgevonden.

Jaja


geloof ik niet. Allereerst is zij in haar eentje niet zo invloedrijk. OBL, Bali, en nog een paar andere gebeurtenissen in de wereld en in Nederland hebben wel degelijk ook een invloed gehad. (Pim Fortuyn was niets geworden zonder OBL - en zou nog leven -... geloof ik nog steeds...)

Mee eens, welliswaar heeft ze er niet alleen voor gezorgd, maar ze heeft het perfect afgemaakt.


sorry, dat is te gemakkelijk. Allereerst mannelijk islamitisch nederland heeft in deze ongelooflijk veel boter op z'n hoofd. Hoevaak zijn de terechte opmerkingen van AHA over de opvanghuizen en problemen voor (sommige) vrouwen in de moslimgemeenschap, zoals ze ook door andere, ook marokkaanse, vrouwenorganisaties en individuen als Mimount Bousakla aan de orde zijn gesteld, door de mannen uit de moslimgemeenschap afgewezen, lachend of scheldend? Aan zo'n gezelschap hoeft geen excuses te worden aangeboden, de goeden niet tena gesproken.

Naast Islamitisch ben ik ook vrouw, die solidair is met haar seksegenotes, waarvandan ook. Die mannen zouden ze aan moeten klagen wegens medeplichtigheid aan mishandeling en onderdrukking. Maar zoals je al zei, gaat dit niet op voor alle mannen. Ik ken Islamitische mannen die zich activer inzetten tegen deze vormen van repressie dan bepaalde vrouwen. lees ook het stuk van Mujaheed en Rafiq, zulke mannen bestaan genoeg. Zij het dat de meesten niet voor mishandeling of onderdrukking zijn, maar ze trekken er ook hun mond niet voor open als het wel gebeurt. Een ver van hun bed show

Wat betreft ongelijkheid tussen de seksen, dat is een heel ander verhaal dat losstaat van mishandeling en onderdrukking. Hier kan ik me behoorlijk druk over maken, ondanks dat dit ookal onderhevig is aan verandering. Maar dat is niet zozeer een Moslima probleem, alswel een universeel vrouwen probleem, zij het in sterkere mate.


Goed, dat is jouw keus. De opmerking over rancune kan ik echter wel begrijpen, juist vanwege de woordkeus van het protest - eigenlijk 80% alleen maar kwetsende scheldpartijen en geen argumenten - en het feit dat haar argumenten - over de vrouwenhuizen enz. - alleen omdat zij het zegt als leugens worden betiteld, wat ze proefondervindelijk niet zijn. Dat blijft niet-moslims verbazen.

Als iemand jou keihard een stomp in je gezicht geeft, blijf je dan nog luisteren naar wat hij te zeggen heeft over geweld?

Simon
14-03-03, 08:38
Het blijft mij verbazen dat AHA zo belangrijk wordt gemaakt. Wat dat betreft hebben moslims nog wat te leren: je kan een verschil van mening hebben zonder je gekwetst te voelen.

Simon

Filosoof11
14-03-03, 08:43
Gelukkig heeft de vrijheid van meningsuiting hier het primaat.
Moslims maken zich keer op keer belachelijk met hun pogingen AHA de mond te snoeren. Je kunt van mening verschillen en daar stopt het mee.

Face reality: Men mag hier religies beledigen; alle religies islam, christendom.
GODZIJDANK....

Mark
14-03-03, 08:46
Zolang je mij maar niet beledigd want ik weet waar je huis woont! :duivels:

jaja
14-03-03, 08:58
Geplaatst door nouwra
Naast Islamitisch ben ik ook vrouw, die solidair is met haar seksegenotes, waarvandan ook. Die mannen zouden ze aan moeten klagen wegens medeplichtigheid aan mishandeling en onderdrukking. Maar zoals je al zei, gaat dit niet op voor alle mannen. Ik ken Islamitische mannen die zich activer inzetten tegen deze vormen van repressie dan bepaalde vrouwen. lees ook het stuk van Mujaheed en Rafiq, zulke mannen bestaan genoeg. Zij het dat de meesten niet voor mishandeling of onderdrukking zijn, maar ze trekken er ook hun mond niet voor open als het wel gebeurt. Een ver van hun bed show. Als het voor hen een ver van mijn bed show is, dan hoeft iemand die hen er met de neus op drukt dat het wel een probleem is van mij geen excuses aan te bieden omdat de woordkeus niet goed was. Die mannen hadden er zelf op moeten komen. En ik blijf er bij dat ook uit de kringen rond Rafiq en Mujaheed reacties kwamen alsof alles wat AHA zei niet waar was, dat er dus GEEN problemen waren. Men wilde het gewoon niet zien, omdat het een smet was op het islamitisch blazoen. Inplaats van dat men de smet verwijderde, keerde men zich tegen de persoon die zei dat er een smet zat. (Wellicht overdreef ze de grootte van de vlek, maar de vlek zat / zit er - zoals je zelf ook zegt.)


Wat betreft ongelijkheid tussen de seksen, dat is een heel ander verhaal dat losstaat van mishandeling en onderdrukking. Hier kan ik me behoorlijk druk over maken, ondanks dat dit ookal onderhevig is aan verandering. Maar dat is niet zozeer een Moslima probleem, alswel een universeel vrouwen probleem, zij het in sterkere mate. het is een universeel vrouwenprobleem, maar bepaalde categorieen vrouwen hebben er meer last van dan andere. En vrouwen uit delen van de moslimgemeenschappen in Nederland zijn één van die categorieen. (Er zijn ook bepaalde niet-moslim categorieen, maar dat maakt het voor deze moslimvrouwen niet minder ellendig. En als men daar wat aan wil doen, dan lijkt mij dat goed. Vraag is wellicht / duidelijk dat de AHA aanpak niet de juiste is, maar ze heeft wel een reeel probleem aangekaart.)
Nogmaals: daar zit hem voor veel niet-moslims de kneep. Er wordt een reeel probleem aangekaart en de reactie is dat het probleem vaak ontkent wordt of dat men alleen de boodschapper aanpakt. Eerdere boodschappers, die het "netjes" werden vaak grotendeels binnen de gemeenschap genegeerd - zie Mimount of het marokkaanse vrouwenhuis in A'dam. Het is wellicht een cultuur probleem hoe men in zo'n situatie reageert.



Goed, dat is jouw keus. De opmerking over rancune kan ik echter wel begrijpen, juist vanwege de woordkeus van het protest - eigenlijk 80% alleen maar kwetsende scheldpartijen en geen argumenten - en het feit dat haar argumenten - over de vrouwenhuizen enz. - alleen omdat zij het zegt als leugens worden betiteld, wat ze proefondervindelijk niet zijn. Dat blijft niet-moslims verbazen.
Als iemand jou keihard een stomp in je gezicht geeft, blijf je dan nog luisteren naar wat hij te zeggen heeft over geweld?als iemand mij een stomp in mijn gezicht geeft om mij duidelijk te maken dat ik iets aanwijsbaar fout doe / bij mij iets fout gaat, dan zal ik hem wellicht stijf vloeken vanwege zijn methode - meestal niet als persoon, maar ik zal niet ontkennen dat er een fout is.

Angel of God
14-03-03, 08:59
Van mij mag AHA de pot op. :kwaad:
Wat zij heeft gezegd is fout dat klopt maar, alleen zij krijgt er in de youm al qiyama problemen mee, en niet zo weinig.

Verder snap ik wel waarom sommige mensen zo reageren op haar. Het doet pijn om zulke dingen aan te horen over een van de geliefste persoon in je leven zoals nouwra heeft gezegd, en het doet mij nog meer pijn om te weten dat de ander niet moslims die dit horen het geloven. En als je ze wil uitleggen dat het helemaal anders zit, dan wat zij zegt, luisteren ze niet. Dit is het ergste. :(

Verder trek ik me niet zoveel aan van AHA. :moe:

Ik vind haar gewoon zielig :jammer:

nouwra
14-03-03, 09:12
Geplaatst door Simon
Het blijft mij verbazen dat AHA zo belangrijk wordt gemaakt. Wat dat betreft hebben moslims nog wat te leren: je kan een verschil van mening hebben zonder je gekwetst te voelen.

Simon

Een verschil van mening? dit valt onder een geheel ander kopje, namelijk godslastering, beschimpen van een religie.
Een verschil van mening is dat zij geen moslima meer wenst te zijn. best, maar laat anderen dan in hun waarde, vooral als je weet hoe sterk deze religie verbonden is met identiteit.

filosoof


Face reality: Men mag hier religies beledigen; alle religies islam, christendom.
GODZIJDANK....

Artikel 147 bw
Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, door smalende godslasteringen op voor godsdienstige gevoelens krenkende wijze uitlaat, wordt gestraft middels een gevangenisstraf van tenhoogste 3 mnd of een geldboete van de tweede categorie.

Mag dus niet. Kwestie van je medemens in zijn waarde laten, kwestie van tact. Als ik constant de hele dag door mensen zou beledigen die anders zijn zou de samenleving veranderen in een slagveld.

Simon
14-03-03, 09:24
Geplaatst door nouwra
Een verschil van mening? dit valt onder een geheel ander kopje, namelijk godslastering, beschimpen van een religie.

Juridisch niet. Er is genoeg jurisprudentie gedurende de laatste 50 jaar die deze claim in een rechtbank kansloos maakt.

Qua intentie volgens mij ook niet. AHA heeft haar mening gezegd niet met de intentie een religie te beschimpen.

Overigens vind ik het wel domme uitlatingen maar dat heeft vooral te maken met de functie die zij moet gaan vervullen.

Simon

lennart
14-03-03, 10:38
Geplaatst door Filosoof11
Face reality: Men mag hier religies beledigen; alle religies islam, christendom.
GODZIJDANK....

Als je er zo over denkt, dan mogen moslims natuurlijk ook Ayaan beledigen, maar dat beseffen de meeste Nederlanders dan weer niet.

jaja
14-03-03, 10:50
Geplaatst door NIS1
quote:
Geplaatst door nouwra
de krachten bundelen en samen met haar de strijd aangaan die gestreden moet worden.

om haar trauma te verwerken.. ... kijk Nouwra, dit is voor mij nou een aanwijzing dat voor bepaalde mannen in de moslimgemeenschap alleen de boodschapper telt en niet het feit dat er een kern van waarheid in de boodschap zat/ zit- namelijk zoals jij zegt dat er nog een strijd gestreden moet worden voor sommige vrouwen binnen moslimgemeenschappen. Voor NIS1 lijkt alleen te tellen dat AHA niet deugt. Daarvoor is hij zelfs bereid jouw tekst en mening te verdraaien.

jaja
14-03-03, 10:56
Geplaatst door lennart
Als je er zo over denkt, dan mogen moslims natuurlijk ook Ayaan beledigen, maar dat beseffen de meeste Nederlanders dan weer niet. kan aan mij liggen maar die beledigingen worden ook niet juridisch vervolgd. Wat veel mensen wel zeggen dat ze het niet "netjes" vinden, "not done" ... dat heeft met omgangsnormen te maken. Zoals ook de woordkeus van AHA op z'n tijd not done was ... juridisch niet vervolgbaar, maar wel communicatieverstorend.

lennart
14-03-03, 11:01
Geplaatst door jaja
kan aan mij liggen maar die beledigingen worden ook niet juridisch vervolgd. Wat veel mensen wel zeggen dat ze het niet "netjes" vinden, "not done" ... dat heeft met omgangsnormen te maken. Zoals ook de woordkeus van AHA op z'n tijd not done was ... juridisch niet vervolgbaar, maar wel communicatieverstorend.

Het gaat mij natuurlijk niet over de juridische afspecten, maar hoe mensen erover denken. Je hebt genoeg mensen die een bevestiging zien in de beledigingen aan het adres van Ayaan dat moslims enge mensen zijn, terwijl ze niet beseffen dat wat Ayaan heeft gezegd door moslims als beledigend wordt ervaren.

jaja
14-03-03, 11:09
Geplaatst door lennart
Het gaat mij natuurlijk niet over de juridische afspecten, maar hoe mensen erover denken. Je hebt genoeg mensen die een bevestiging zien in de beledigingen aan het adres van Ayaan dat moslims enge mensen zijn, terwijl ze niet beseffen dat wat Ayaan heeft gezegd door moslims als beledigend wordt ervaren. zoals AHA haar boodschap deels zag ondersneeuwen door een onhandige woordkeus, deldt dat nog sterker voor de meeste reacties uit moslimkring. Alleen maar schelden en beledigen heeft tot gevolg dat de toehoorders 9 van de 10 keer de "spreker" minder serieus nemen. Heeft niets met moslim zijn te maken, wel met presentatie.

lennart
14-03-03, 11:15
Geplaatst door jaja
zoals AHA haar boodschap deels zag ondersneeuwen door een onhandige woordkeus, deldt dat nog sterker voor de meeste reacties uit moslimkring. Alleen maar schelden en beledigen heeft tot gevolg dat de toehoorders 9 van de 10 keer de "spreker" minder serieus nemen. Heeft niets met moslim zijn te maken, wel met presentatie.

Juist en het bevestigt de islamfoob en de war on islam pushers in moslimkringen in hun gedachtes. Daarom onderstreep ik ook de oproep van Ed van Thijn en Job Cohen, dat het eindelijk maar eens afgelopen moet zijn met die zogenaamde 'Nieuwe Politiek' van beledigen en dat we gewoon weer eens normaal gaan discussieren.

Couscousje
14-03-03, 11:27
Ik, moslima, besteed precies de hoeveelheid aandaGt die ze verdient aan Ayaan Hirsi Ali:

Nul komma nul.

Dat zouden meer moslims moeten doen.

nouwra, spreek voor jezelf, niet voor de moslims, want in dat opziGt ben je geen haar beter dan Ayaan Hirsi Ali.

Doei doei.

Cc

moenna
14-03-03, 13:09
Nouwra :duim:. Maar ik vind dat je hierdoor te veel eer aan AHA geeft. Mijn aandacht krijgt ze allang niet meer. We moeten ons richten op de publiekelijke vragen die (mede door AHA) nu spelen.

Ook vind ik het kwalijk dat er bij een verwijzing naar haar persoon, allerlei beledigingen worden geuit. Respect hoeft ze niet van mij te verwachten, maar laten we aub de eer aan onszelf houden, en ons distantieren van dat soort taalgebruik.



Geplaatst door jaja
... kijk Nouwra, dit is voor mij nou een aanwijzing dat voor bepaalde mannen in de moslimgemeenschap alleen de boodschapper telt en niet het feit dat er een kern van waarheid in de boodschap zat/ zit- namelijk zoals jij zegt dat er nog een strijd gestreden moet worden voor sommige vrouwen binnen moslimgemeenschappen. Voor NIS1 lijkt alleen te tellen dat AHA niet deugt. Daarvoor is hij zelfs bereid jouw tekst en mening te verdraaien.

Kijk en hier wringt de schoen, Jaja. AHA doet voorkomen alsof er een causaal verband zou bestaan tussen Hadeeth en Soenna (overleveringen van Mohammed (sws)), en de vrouwenmishandelaars. Dat is er niet! Ik kan hun gedragingen beter verklaren adh van een cultuur waar zij mee opgegroeid zijn, maar nooit adh van de Islam.

Joesoef
14-03-03, 13:57
Geplaatst door nouwra
Zucht, dit onbegrip leid negens toe.

Ik zal het op een duidelijke onbevooroordeelde manier proberen uit te leggen voor manb, voor jmt, voor Mark, voor puk en iedreen hier op Maroc.nl die het niet wil, niet kan of maar een beetje begrijpt waar de aversie jegens Hirsi Ali vandaan komt. En ik spreek namens alle Moslims als ik het volgende zeg:




nouwra,

Zit toch niet zo te Zeiken. Je blaast het verhaal van een klein meisje op tot buitenzinnige proporties. Als iedereen AHA, het zielige geval, op haar waarde zou schatten dan was er niets aan de hand geweest. Dagelijks wordt de Islam beschimt maar juist dit incident wort er steeds bij gesleept. AHA heeft een gigantisch jeugdtrauma, net als jij, dus ga daar een beetje respectvol mee om.

En hou nu op me dat geZeik over AHA zure doos! :zweep:

nouwra
14-03-03, 15:40
Geplaatst door moenna
Nouwra :duim:. Maar ik vind dat je hierdoor te veel eer aan AHA geeft. Mijn aandacht krijgt ze allang niet meer. We moeten ons richten op de publiekelijke vragen die (mede door AHA) nu spelen.

Helemaal mee eens. Het was ook niet mijn bedoeling om weer een heisa wellus nietus verhaal te starten. Ik ben al die topics en discussies over haar zat, en wilde ff duidelijk maken waarom ik schrijf wat ik schrijf. Kwestie ayaan is voor mij afgedaan

jmt


Sorry, maar dat is er wél. Een man mag een vrouw een 'zachte tik' verkopen als zij stout geweest is, welliswaar nadat hij (volgens de Koran) geprobeerd heeft het eerst op andere manieren op te lossen.
Hoe dan ook: een 'zachte tik' mág en daarmee 'legitimeer'je geweld.

Psychologisch geeft het aan de man door dat hij "superieur is aan de vrouw" (zoals ook bevestigd in de Koran). Dit wordt reeds doorgegeven aan kleine macho-in-spe jongetjes (uit Ayaan's "zoontjesfabrieken") die, samen met hun vaders over hun zusters regeren - soms met harde hand.

Vrouwenonderdrukking zoals Moenna al zei, kan nooit Islam bepaald zijn, omdat dit reeds lang voor de Islam zijn intrede deed al aan de orde van de dag was.

Bij de Romeinen en de oude Grieken was de vrouw een lust object, de vrouw had geen enkele noemens waardige postie, bij de Britten werd de vrouw tot de 19e eeuw gezien als het absolute bezit van een man. Bij de Perzen had de vrouw geen enkel recht van spreken, bij de Hindoes werden vrouwen levend verbrand als de echtgenoot overleed, in het pre-Islamitiche tijdperk werden bij de arabieren meisjes levend begraven. Als de man overleed konden de vrouwen doordat zij geen enkel recht hadden, dus ook geen financiele, door hun zonen geerfd worden.

Toen de Islam zijn intrede deed, verbood deze alle vormen van ongelijkwaardigheid en kreeg de vrouw haar eigenwaarde weer terug.
Allah heeft de vrouw zelfstandig gemaakt in haar individualiteit. Ipv onderdeel van een erfenis werd zij erfgenaam.
In de Koraan staat: “Voor de mannen is er een aandeel in wat achtergelaten wordt door de ouders en de verwanten en voor de vrouwen is er een aandeel in wat achtergelaten wordt door de ouders en de verwanten, of het weinig of veel: een vastgesteld gedeelte." Soerat An-Nisaa: 7
Deze regel geldt voor elke vrouw, of ze een moeder is, een dochter, een zuster of een echtgenote.

Wanneer in de Koraan staat : "De mannen zijn de toezichthouders over de vrouwen" (Soerat An-Nisaa: 5) wordt daarmee bedoeld dat Allah de man verplicht gesteld heeft om de vrouw te onderhouden en om haar op de juiste wijze te voorzien. Hierin is ook de hoogte van het verschil in erfrecht uitgelegd. Het is niet zo dat een man zich alleen verantwoordelijk hoeft te stellen in financiële opzichte, de man hoort de vrouw op allerlei manieren te respecteren en op een liefdevolle manier te steunen in haar handelingen.
Doch de vrouw is niet volkomen economisch afhankelijk van de man. Een vrouw heeft het recht op eigendommen, het recht op het zelfbeheer van haar bezittingen en kan ermee handelen hoe zij wenst. Zij kan haar eigen bedrijf beginnen zonder dat iemand zich mag bemoeien met haar salaris en winst.

Canaris
14-03-03, 15:46
Doch de vrouw is niet volkomen economisch afhankelijk van de man. Een vrouw heeft het recht op eigendommen, het recht op het zelfbeheer van haar bezittingen en kan ermee handelen hoe zij wenst. Zij kan haar eigen bedrijf beginnen zonder dat iemand zich mag bemoeien met haar salaris en winst

Einde quote

Dus waar lullen we eigenlijk over? Misschien over het feit , dat bijv in Marokko vrouwen wel een eigen bedrijf kunnen hebben , maar van hun werkeloze vader of broer een toestemming moeten hebben voor ze naar het buitenland mogen reizen ??


Geef mij een kopje thee, en snel anders sla ik dwars door de kamer
( Het was maar een zachte tik. Ze was ongehoorzaam. Ja dat klopt ik was ongehoorzaamaan mijn man, het hoofd van ons gezin Mea Culpa)
Stockholm laat groeten

jaja
14-03-03, 15:53
Geplaatst door moenna
quote:
Geplaatst door jaja
... kijk Nouwra, dit is voor mij nou een aanwijzing dat voor bepaalde mannen in de moslimgemeenschap alleen de boodschapper telt en niet het feit dat er een kern van waarheid in de boodschap zat/ zit- namelijk zoals jij zegt dat er nog een strijd gestreden moet worden voor sommige vrouwen binnen moslimgemeenschappen. Voor NIS1 lijkt alleen te tellen dat AHA niet deugt. Daarvoor is hij zelfs bereid jouw tekst en mening te verdraaien.

Kijk en hier wringt de schoen, Jaja. AHA doet voorkomen alsof er een causaal verband zou bestaan tussen Hadeeth en Soenna (overleveringen van Mohammed (sws)), en de vrouwenmishandelaars. Dat is er niet! Ik kan hun gedragingen beter verklaren adh van een cultuur waar zij mee opgegroeid zijn, maar nooit adh van de Islam. .. allereerst heb ik nog nooit gezien dat onderzoekers vanaf het eerste moment eens zijn over de oorzaak van iets, wat dan ook. De één zegt A de ander B ... soms is het een mengeling soms is het C.
Vervolgens zijn er ook heel veel moslims die een causaal verband leggen tussen hun cultuur en die Hadeeth, soenna etc. Bijvoorbeeld over het vreedzame aspect van hun cultuur, de vrijgevigheid etc. Alleen op het moment dat het over negatieve aspecten van die cultuur gaat, dan is die link er opeens niet meer. Dat roept vragen op.
Maar ik wil best geloven dat het vooral cultuur is, ouder en sterker dan de religie, die hier een rol speelt - en ingesleten tradities en machtsverhoudingen. Je vindt het namelijk bij zoveel culturen, ook niet-moslim culturen. Waarbij vervolgens de religie geinterpreteerd wordt om het gedrag goed te praten.

Maar waar ik het hier over had, was dat NIS1 hier weer het feit dat Nouwra zei dat er dus weldegelijk soms een probleem is, meende te moeten aan apassen tot alleen maar een trauma van AHA (Klinkt een beetje als "Ogen dicht en fluiten. als ik het maar ontken, bestaat het niet". Ik vind dus absoluut niet dat AHA zich naar zulk soort lieden moet verontschuldigen. Daar ging dit stukje tekst van mij over.)

jaja
14-03-03, 16:34
Geplaatst door Hizbollah
Kruip terug onder je laken en lul niet over emancipatie. Dat je een achterhaald boek als de koran nodig hebt om voor jou te bepalen wat je vrijheden en grenzen zijn is een schande. Blijkbaar ontbreekt het je aan gezond verstand om zelf je weg te bepalen. Ga het zo'n onderontwikkelde baardman naar de zin maken maar zwijg over vrijheid en emancipatie, daar laat ik me door een religieus mormel niet over onderrichten. een beetje normaal doen heeft nog niemand zeer gedaan .. probeer het eens.

Of zoals ik al zei over de kritiek op AHA schelden en beledigen maakt het argument niet sterker, eerder zwakker.

Puk
14-03-03, 17:23
Geplaatst door Hizbollah
Sorry, maar ik word schijt - en schijtziek van dat gejammer over meverouw Ali. Ik heb nog geen één tegenargument gehoord, alleen maar gezucht en gesteun dat het een belediging zou zijn. Flikker toch allemaal een eind op, de koran beledigt mij als ongelovige tien keer erger. Het is een belediging voor de emancipatiebeweging dat moslims lakens over hun kop trekken en dat vervolgens het toppunt van geëmancipeerheid durven noemen. Elke gek kan in dit land met een doek op z'n hoofd de straten over, doe verdomme niet alsof je iets nieuws hebt uitgevonden. Ga een Vereniging tegen Uithuwelijking oprichten. Trap de loverboys en drugsdealers je gemeenschap uit. Strijd tegen het achterhaalde en achterlijke concept binnen de islam dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor sexueel geweld. Verzet je tegen het bloeiende antisemitisme en de oorlogszuchtige praat binnen de moslimgemeenschap. Zet je in voor seksuele voorlichting en de vrijheid van jonge moslima's om te gaan en staan waar zij willen zonder door vaders en broers in hun vrijheid te worden beknot. Verschuil je niet achter de sluier van zwakte en als je dit wel doet haal dan niet de goede naam van de emancipatiebeweging door het slijk door jezelf ermee te vergelijken.

:zweep:

Tsja... hier zit wel wat in mensen. Dat moet ik toegeven.

nouwra
14-03-03, 17:42
Ik zou zeggen red je zelf eerst

Hoofddoek of een stropdas?

Overeenkomsten:
Beiden zijn een stukje stof die mensen vrijwillig dragen om ergens bij te horen. Veel mannen voelen zich bij zakelijke of officiële besprekingen prettiger met een stropdas. Door middel van de stropdas, colbert, dessin, kleur etc wordt er non-verbaal gecommuniceerd en duidelijk gemaakt dat men ergens bijhoort. Deze behoefte om ergens bij te willen horen, hoort bij het groepsgedrag van de mens. Op dezelfde wijze wil je als jongere of zakenvrouw je graag aanpassen aan de mode of kleding van de groep tot wie je behoort.

Zo ook de moslimvrouwen die op grond van een sterk advies in de volgende Qoraan vers er voor kiezen om een hoofddoek te dragen. Om op deze wijze herkend te worden als moslima en hun identiteit duidelijk te maken.

"O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol". Koran 33:59

Door het dragen van een hoofddoek word je (h)erkend als moslima. Je wordt door mannen behandeld en gewaardeerd als Mens en niet als alleen maar een ‘lekker ding’ en je wordt minder lastig gevallen als je op straat loopt. Maar mocht een moslimvrouw het niet kunnen opbrengen om een hoofddoek te dragen omdat zij zich gemarginaliseerd en psychologisch geterroriseerd voelt door haar paternalistische ‘feministische zusters’ , of zwakbegaafde xenofobe mannen die lijden aan structurele minderwaardigheidscomplexen dan zegt de Koraan: God is Vergevensgezind en Genadevol. Indien zij er voor zou kiezen om geen hoofddoek te dragen.

Orakel
14-03-03, 18:15
Geplaatst door Hizbollah
Sorry, maar ik word schijt - en schijtziek van dat gejammer over meverouw Ali. Ik heb nog geen één tegenargument gehoord, alleen maar gezucht en gesteun dat het een belediging zou zijn. Flikker toch allemaal een eind op, de koran beledigt mij als ongelovige tien keer erger. Het is een belediging voor de emancipatiebeweging dat moslims lakens over hun kop trekken en dat vervolgens het toppunt van geëmancipeerheid durven noemen. Elke gek kan in dit land met een doek op z'n hoofd de straten over, doe verdomme niet alsof je iets nieuws hebt uitgevonden. Ga een Vereniging tegen Uithuwelijking oprichten. Trap de loverboys en drugsdealers je gemeenschap uit. Strijd tegen het achterhaalde en achterlijke concept binnen de islam dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor sexueel geweld. Verzet je tegen het bloeiende antisemitisme en de oorlogszuchtige praat binnen de moslimgemeenschap. Zet je in voor seksuele voorlichting en de vrijheid van jonge moslima's om te gaan en staan waar zij willen zonder door vaders en broers in hun vrijheid te worden beknot. Verschuil je niet achter de sluier van zwakte en als je dit wel doet haal dan niet de goede naam van de emancipatiebeweging door het slijk door jezelf ermee te vergelijken.

:zweep:

Dit is de eerste en laatste keer dat iuk op jou inbreng reageer, omdat ik je voor geen meter vertrouw.

In jou bovenstaand stuk staat een aantal zinnige dingen, welke echter overvleugeld worden door je aanmatigende, beledigende en infantiele taalgebruik.

Als je op een zinnige wijze wil discussiëren, zorg dan voor een zinnige inbreng.

En anders flikker je maar weer op naar Fok.nl, want die weddenschap om hoe snel je hier een ban zult krijgen, heb je al verloren.

Beheer is wat dat aangaat een stuk "toleranter" dan jou, gemeten naar de abominabele inhoud van je postings.

:zwaai:

Mark
14-03-03, 18:18
Geplaatst door Orakel
En anders flikker je maar weer op naar Fok.nl, want die weddenschap om hoe snel je hier een ban zult krijgen, heb je al verloren.


:haha:


:fpetaf:

Orakel
14-03-03, 18:45
Geplaatst door Mark
:haha:


:fpetaf:

Jihad! :ego:

Canaris
14-03-03, 20:00
Geef mij een kopje thee, en snel anders sla ik dwars door de kamer
( Het was maar een zachte tik. Ze was ongehoorzaam. Ja dat klopt ik was ongehoorzaamaan mijn man, het hoofd van ons gezin Mea Culpa)


vervolg

Nadat Ali zijn vrouw tien keer in elkaar had geslagen , wist zij zich niet anders te helpen als de scheiding aan te vragen

De islamitischje rechtbank , ook niet van gisteren , geeft haar natuurlijk volkomen gelijk.

Geen probleem Miriam , je kunt hier en nu scheiden. je hebt gelijk.

Dank u wel

oh ja edelachtbare nog een kleine vraag , wanneer kan ik mijn kinderen ophalen ?

Kinderen ? Nee toch Miriam , dat moet je weten , je kinderen blijven bij je man

Sick

Pre middeleeuwse barbarij , niets anders . Rechten voor de vrouwen?
Truthola wordt wakker en kijk om je heen.
Dit is geen hypotetische onzin , veel meer dagelijkse psycho terror in ALLE islamitische landen.

Je kinderen blijven bij je psychopatische man , en dat alleen omdat jij te veel schaamte had, je man gelíjk bij de eerste de beste keer bij de politie aan te geven.


ps, waar gaat Miriam naar toe na de scheiding? Pa is vast hartsikke blij dat zijn gecsheiden dochter weer in haar kinderkamertje intrekt.

Al Sawt
14-03-03, 23:04
Geplaatst door Filosoof11
Gelukkig heeft de vrijheid van meningsuiting hier het primaat.
Moslims maken zich keer op keer belachelijk met hun pogingen AHA de mond te snoeren. Je kunt van mening verschillen en daar stopt het mee.

Face reality: Men mag hier religies beledigen; alle religies islam, christendom.
GODZIJDANK.... Je vergeet 1 godsdienst.
Of telt die niet mee?

manc
15-03-03, 09:39
Geplaatst door nouwra
[B]Ik zou zeggen red je zelf eerst

Hoofddoek of een stropdas?

Overeenkomsten:
Beiden zijn een stukje stof die mensen vrijwillig dragen om ergens bij te horen. Veel mannen voelen zich bij zakelijke of officiële besprekingen prettiger met een stropdas. Door middel van de stropdas, colbert, dessin, kleur etc wordt er non-verbaal gecommuniceerd en duidelijk gemaakt dat men ergens bijhoort. Deze behoefte om ergens bij te willen horen, hoort bij het groepsgedrag van de mens. Op dezelfde wijze wil je als jongere of zakenvrouw je graag aanpassen aan de mode of kleding van de groep tot wie je behoort.

Zo ook de moslimvrouwen die op grond van een sterk advies in de volgende Qoraan vers er voor kiezen om een hoofddoek te dragen. Om op deze wijze herkend te worden als moslima en hun identiteit duidelijk te maken.

Ja, en als je ergens wil gaan werken waar je een stropas wel of niet moet dragen dan zeik je ook nergens over. En als ik 's avonds in de kroeg sta dan doe ik dat ding gewoon af. Geldt dat ook voor de hoofddoek? Doe je die ook af als dat van je verlangt wordt door een werkgever?


Door het dragen van een hoofddoek word je (h)erkend als moslima. Je wordt door mannen behandeld en gewaardeerd als Mens en niet als alleen maar een ‘lekker ding’ en je wordt minder lastig gevallen als je op straat loopt.

Das apart, ik moet op dit board continu vernemen dat hoofddoekdraagsters altijd maar worden lastiggevallen...dus als we dat maar in afdoende mate doen, dan doen jullie hem weer af?


Maar mocht een moslimvrouw het niet kunnen opbrengen om een hoofddoek te dragen omdat zij zich gemarginaliseerd en psychologisch geterroriseerd voelt door haar paternalistische ‘feministische zusters’ , of zwakbegaafde xenofobe mannen die lijden aan structurele minderwaardigheidscomplexen dan zegt de Koraan: God is Vergevensgezind en Genadevol. Indien zij er voor zou kiezen om geen hoofddoek te dragen.

En als de werkgever, school of wie dan ook die om functionele, representatieve of andere legitieme redenen van je verwacht?

manc
15-03-03, 09:41
Geplaatst door Al Sawt
Je vergeet 1 godsdienst.
Of telt die niet mee?

Even testen:

Het Jodendom, zoals wij dit kennen uit het OT, is naar maatstaven der westerse moderniteit een stomme, tribale, achterhaalde en achterlijke religie. Veel van de profeten en andere karikaturen welke in het OT genoemd staan zijn geweldadig, tiraniek en pervers.

Kijken of ik hier ooit nog problemen mee krijg.

manc
15-03-03, 11:40
Ik heb het wiesenthal centrum of het CIDI of de MDI of protesterende zionisten of de gebroeders Moscovitcz nog NIET aan de deur gehad. WAT DOE IK FOUT?

Waiting
15-03-03, 12:31
Geplaatst door manb
Ik heb het wiesenthal centrum of het CIDI of de MDI of protesterende zionisten of de gebroeders Moscovitcz nog NIET aan de deur gehad. WAT DOE IK FOUT?

Ik weet het niet ;)