PDA

Bekijk Volledige Versie : onrust in de tent??



jaja
14-03-03, 13:31
'Gevechten troepen Saddam en oppositie'

Uitgegeven: 14 maart 2003 12:35
Laatst gewijzigd: 14 maart 2003 13:26

SULAIMANIYAH/TEHERAN - Inwoners van de Iraakse stad Khanequeyn ten noordoosten van Bagdad hebben gevechten gevoerd met troepen van president Saddam Hussein. Dat heeft een Iraakse oppositiegroep vrijdag verklaard.

De Hoge Raad van de Islamitische Revolutie van Irak, een sjiietische oppositiegroepering die in Iran is gevestigd, zei verslagen over de gevechten te hebben ontvangen. Details waren echter niet beschikbaar.

Het Iraanse persbureau IRNA haalde eveneens 'welingelichte bronnen' aan over de gevechten. Daarbij zouden meerdere mensen om het leven zijn gekomen en zouden Iraakse overheids- en militaire installaties zijn beschadigd.


http://www.nu.nl/news.jsp?n=120797&c=23

lennart
14-03-03, 13:35
Dit zou 'goed' nieuws zijn voor de Fransen en de Duitsers.
De mediamachine draait lekker door trouwens.

jaja
14-03-03, 17:07
Geplaatst door lennart
Dit zou 'goed' nieuws zijn voor de Fransen en de Duitsers.
De mediamachine draait lekker door trouwens. ik krijg eerder post Golfoorlog I gevoelens ... De beelden van Basra staan mij voor ogen ... niet vrolijk.

lennart
14-03-03, 17:12
Geplaatst door jaja
ik krijg eerder post Golfoorlog I gevoelens ... De beelden van Basra staan mij voor ogen ... niet vrolijk.

En zou dus een goede reden zijn in te grijpen.

Overigens geloof ik het niet waar is.

jaja
14-03-03, 17:15
Geplaatst door lennart
En zou dus een goede reden zijn in te grijpen. er zit hier een probleem! Het hele gebeuren heeft een eigen dynamiek gekregen. Als - ik zeg als - er echt opstanden komen, laten we die dan weer neerslaan. ...???


Overigens geloof ik het niet waar is. ik heb ook mijn twijfels ... bron is niet erg betrouwbaar ...
Maar er broeit wel wat. Die iraki's die zich overgaven aan de britten op de schietbaan, de breichten uit Bagdad, waar journalisten veel eerlijker antwoord krijgen dan nog maar een week geleden ...