PDA

Bekijk Volledige Versie : Kolonisten weigeren bewaking van Druzen



lennart
14-03-03, 14:21
Settlers refused to accept Druze soldiers as
guards at their outpost

By Amos Harel

Settlers in an illegal West Bank outpost refused to accept Druze IDF troops as part of the security detail at their settlement, citing "Halakhic considerations," which they said forbid the use of gentile soldiers to protect a Jewish family.

The incident occured a number of weeks ago and ended with the Israel Defense Forces brigade commander insisting that the men assigned to the security detail be allowed to carry out their orders, overruling the settlers complaint.

The illegal outpost is held by a single Israeli family with a number of young men providing additional security.

Even though the outpost is considered illegal, and the IDF planned on a number of occasions to dismantle the caravans and evacuate the residents, the army continues to provide the settlers with security. This is part of a policy where the security of Israeli citizens cannot be undermined, irrespective of the legal status of their place of residence in the territories.

The IDF maintains a permanent security detail at the outpost, comprised of two conscripts from a rearguard unit, whose role is to supplement the security of the settlers.

In this case, however, when the settlers realized the guards were Druze, they insisted they leave the settlement and return to their base.

The settlers, members of the "hilltop youth," considered to be among the most extreme of settler groups, argued that the presence of gentiles in the area, providing security to a Jewish family, is forbidden by the Jewish faith


http://www.haaretz.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=272857&contrassID=2&subContrassID=1&sbSubContrassID=0

Het zullen je buren maar zijn. Dit zijn ook figuren die vinden dat Arabieren Amalek zijn en dus uitgeroeid dienen te worden. Purim 2003 komt eraan!

jaja
14-03-03, 15:43
Geplaatst door lennart
...
Het zullen je buren maar zijn. Dit zijn ook figuren die vinden dat Arabieren Amalek zijn en dus uitgeroeid dienen te worden. Purim 2003 komt eraan! [/B] sorry lennart, Continu te insinueren alsof er over een paar dagen een nieuw Purim komt zoals ten tijde van Esther ... vind ik eerlijk gezegd vrij smakeloos.

lennart
14-03-03, 15:48
Geplaatst door jaja
sorry lennart, Continu te insinueren alsof er over een paar dagen een nieuw Purim komt zoals ten tijde van Esther ... vind ik eerlijk gezegd vrij smakeloos.

Een herhaling van Purim 1994.

lennart
14-03-03, 15:53
Trouwens, het is toch absurd dat de Israelische samenleving, mensen die vinden dat Palestijnen Amalek zijn temidden van Palestijnen te laat wonen.

jaja
14-03-03, 15:55
Geplaatst door lennart
Een herhaling van Purim 1994. oh pray tell ... moet ik gemist hebben. duizenden dode palestijnen op één dag ...

jaja
14-03-03, 15:55
Geplaatst door lennart
Trouwens, het is toch absurd dat de Israelische samenleving, mensen die vinden dat Palestijnen Amalek zijn temidden van Palestijnen te laat wonen. absoluut mee eens. Maar dat rechtvaardigt niet om vervolgens te insinueren dat over een paar dagen de staat israel een volkerenmoord gaat plegen.

lennart
14-03-03, 16:00
Geplaatst door jaja
absoluut mee eens. Maar dat rechtvaardigt niet om vervolgens te insinueren dat over een paar dagen de staat israel een volkerenmoord gaat plegen.

Ik heb het hier over kolonisten of ben je vergeten wat Goldstein heeft gedaan?

http://www.freedomsite.org/pipermail/fs_discussion/2001-March/001599.html

jaja
14-03-03, 16:32
Geplaatst door lennart
Ik heb het hier over kolonisten of ben je vergeten wat Goldstein heeft gedaan?

http://www.freedomsite.org/pipermail/fs_discussion/2001-March/001599.html sorry, maar dat is geen volkerenmoord of het uitdrijven van alle vijanden van het joodse volk. En je hebt zelf eerder al expliciet duidelijk gemaakt dat purim daarvoor staat. Toen insinueerde je al dat op die dag gelijk alle palestijnen uit palestina zouden worden gezet, zonder enig bewijs ... alleen een gut-feeling. Jij beschuldigt dus een volk op voorhand zonder bewijs dat ze met z'n allen op dag X een volkerenmoord gaan plegen ... dat vind ik smakeloos ja.

Goldstein was een gek, een massamoordenaar met pseudo-religieuze waanvoorstellingen ... ingebed in een context van andere gekken - zeker -, maar toch een eenling. hij is niet nagevolgd door honderden anderen of zoiets. Kun jij bewijzen dat op purin 2003 alle kolonsiten als één man alle palestijnen eruit zullen gooien? Dat is namelijk wat je zegt. Ik vind dat een smakeloze beschuldiging, waartegen geen verweer is behalve wat ik hhier doe. Dat betekent vervolgens dat de beschuldiging 100 keer herhaalt wordt en mensen het op basis van het herhalen beginnen te geloven. Herhaling geeft gezag aan uitspraken, gek genoeg.
Daarom heb ik eerst ook niet gereageerd, maar jij blijft die insinuatie in je mails toevoegen en daarmee toch herhalen ... dus vind ik dat ik dan toch maar moet protesteren.

lennart
14-03-03, 16:47
Soms kan ook jij maar beperkt lezen.

Ik wist trouwens niet dat Goldstein samen met Kach die massamoord juist op Purim had beraamd. Een boodschap aan de Palestijnen sturen was hun doel dus. Handig bedacht door Goldstein en zijn kornuiten.

jaja
14-03-03, 17:10
Geplaatst door lennart
Soms kan ook jij maar beperkt lezen.

Ik wist trouwens niet dat Goldstein samen met Kach die massamoord juist op Purim had beraamd. Een boodschap aan de Palestijnen sturen was hun doel dus. Handig bedacht door Goldstein en zijn kornuiten. sorry, het was dat ik jou dacht te mogen geloven ... niet dus. Geen idee wanneer of hoe Goldstein tot zijn daad kwam. Jij duidelijk ook niet. Alleen nog meer insinuatie ....

lennart
14-03-03, 17:16
Geplaatst door jaja
sorry, het was dat ik jou dacht te mogen geloven ... niet dus. Geen idee wanneer of hoe Goldstein tot zijn daad kwam. Jij duidelijk ook niet. Alleen nog meer insinuatie ....

Conclusies trekken zonder alle feiten exact te kennen heet dat (Goldstein pleegde weldegelijk zijn daad op Purim en was een hooggeplaatste Kach-lid, en Kach stak hun vreugde over de aanval niet onder stoel of banken). Dat doe ik wel vaker, daar hebben meer mensen last van. Zie ook de komende aanval op Irak. Bush heeft in het openbaar de conclusie getrokken dat Iraq gevaarlijk is voor de VS terwijl Iraq Amerika nog nooit heeft aangevallen.