PDA

Bekijk Volledige Versie : Domino theorie Bush is leugen



lennart
14-03-03, 20:45
Theorie Bush ter discussie gesteld

Uitgegeven: 14 maart 2003 21:22

LOS ANGELES - Het is niet waarschijnlijk dat de val van de Iraakse president Saddam Hussein tot democratisering van andere landen in het Midden-Oosten zal leiden. Dat staat in een geheim rapport van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken waaruit de krant Los Angeles Times vrijdag citeerde.

President Bush verdedigde vorige maand een militaire actie tegen Irak met de theorie dat de democratie zich na de val van Saddam over de veelal autoritair geregeerde landen in het Midden-Oosten zal verspreiden. Volgens het rapport, dat onder een kleine groep hoge regeringsfunctionarissen is verspreid, zullen de angstaanjagende economische en sociale problemen waarschijnlijk jarenlang de stabiliteit van de landen in het Midden-Oosten ondermijnen. Van democratisering zal daarom voorlopig niets terechtkomen. Bovendien zouden de Amerikanen niet van de democratisering profiteren.

Het anti-Amerikaanse sentiment is in de landen van het Midden-Oosten zo groot dat verkiezingen ertoe zouden leiden dat er islamitisch-fundamentalistische regeringen aan de macht komen die de Verenigde Staten slechtgezind zijn. "Een liberale democratie zal moeilijk tot stand komen", staat in het rapport. Het document dateert van 26 februari. Op precies die dag zette Bush in een toespraak tot het American Enterprise Institute zijn theorie uiteen.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=121063&c=22




Democracy Domino Theory 'Not Credible'
A State Department report disputes Bush's claim that ousting Hussein will spur reforms in the Mideast, intelligence officials say.

WASHINGTON -- A classified State Department report expresses doubt that installing a new regime in Iraq will foster the spread of democracy in the Middle East, a claim President Bush has made in trying to build support for a war, according to intelligence officials familiar with the document.



Het spinneweb van leugens dat door deze Amerikaanse regering is gecreeerd staat op barsten. Stel je zelf de vraag, dat als deze President zijn theorie live op televisie voor het Amerikaanse volk verkondigd, maar op hetzelfde moment een document circuleert het omgekeerde beweerd. Waar is deze regering dan op uit?

NIS1
14-03-03, 20:49
Had ik ze ook kunnen vertellen daarso.. Daar heb je geen uitgebreid rapport voor nodig..

lennart
14-03-03, 20:54
Sja, inderdaad. Alleen die Amerikanen die zich blindelings laten leiden door hun President worden hier openlijk voor de gek gehouden.

Mujaahid
14-03-03, 22:01
Geplaatst door lennart
Sja, inderdaad. Alleen die Amerikanen die zich blindelings laten leiden door hun President worden hier openlijk voor de gek gehouden.

Inderdaad. Bush, de Farao van deze tijd leidt zijn volk naar de ondergang.

43:54. "Zo maakte hij zijn volk tot dwazen en zij gehoorzaamden hem. Zij waren inderdaad een overtredend volk."

BiL@L
14-03-03, 22:34
Geplaatst door Mujaahid
Inderdaad. Bush, de Farao van deze tijd leidt zijn volk naar de ondergang.

43:54. "Zo maakte hij zijn volk tot dwazen en zij gehoorzaamden hem. Zij waren inderdaad een overtredend volk."

De vergelijking met de veelgoden dienaar gaat niet op. Bush is een Christen. Wat is het verschil tussen een slechte Moslim en een slechte Christen?

Donna
15-03-03, 10:50
Geplaatst door BiL@L
De vergelijking met de veelgoden dienaar gaat niet op. Bush is een Christen. Wat is het verschil tussen een slechte Moslim en een slechte Christen?




Niets. Beide zijn zo verblind door hun eigen waandenkbeelden dat ze alles uit de kast halen om de massa's een rad voor ogen te draaien.

Dit hele gedoe zou moeten uitgroeien tot een massale breuk tussen burgers wereldwijd en hun politici. Alle burgers worden momenteel zwaar in de zeik genomen, door zo'n beetje iedere denkbare politicus. Bush, Saddam, Blair, en het hele rijtje triestelingen die egoistische diplomatie voeren (landen die er een financieel slaatje uit proberen te slaan, of landen die 'Irak' misbruiken als troefkaart tijdens coalitie onderhandelingen) moeten collectief ter verantwoording worden geroepen voor het verkrachten van de internationale rechtsorde.

Het is tijd om op alle ministeries wereldwijd de ramen eruit te trappen!!!! Actie, actie!!!

Ze verwachten toch zogenaamde rassenrellen? Zou wel mooi zijn als alle rassen tegelijk gaan rellen, tegen de politici die ons informatie onthouden, leugens verkopen en vuile plannen smeden.

Tomas
15-03-03, 10:56
Geplaatst door Donna
Het is tijd om op alle ministeries wereldwijd de ramen eruit te trappen!!!! Actie, actie!!!


Anarchie!

Leve de chaos!




Maar Maxima mag wel blijven, toch?

Mark
15-03-03, 10:57
Nee Tomas, en Bea en PWA moeten ook weg.

Tomas
15-03-03, 11:00
Geplaatst door Mark
Nee Tomas, en Bea en PWA moeten ook weg.

Ik zie echt niet in waarom Maxima weg zou moeten.

Ik wil dan eerst sterke argumenten zien van je. En geen loze kreten!

BiL@L
15-03-03, 11:04
Geplaatst door Donna
Niets. Beide zijn zo verblind door hun eigen waandenkbeelden dat ze alles uit de kast halen om de massa's een rad voor ogen te draaien.

Dit hele gedoe zou moeten uitgroeien tot een massale breuk tussen burgers wereldwijd en hun politici. Alle burgers worden momenteel zwaar in de zeik genomen, door zo'n beetje iedere denkbare politicus. Bush, Saddam, Blair, en het hele rijtje triestelingen die egoistische diplomatie voeren (landen die er een financieel slaatje uit proberen te slaan, of landen die 'Irak' misbruiken als troefkaart tijdens coalitie onderhandelingen) moeten collectief ter verantwoording worden geroepen voor het verkrachten van de internationale rechtsorde.

Het is tijd om op alle ministeries wereldwijd de ramen eruit te trappen!!!! Actie, actie!!!

Ze verwachten toch zogenaamde rassenrellen? Zou wel mooi zijn als alle rassen tegelijk gaan rellen, tegen de politici die ons informatie onthouden, leugens verkopen en vuile plannen smeden.

Hmmm jah, in mijn ogen is er ook geen verschil. Maarre, ik heb wel zin om te rellen...
:p

Donna
15-03-03, 11:13
Geplaatst door BiL@L
Hmmm jah, in mijn ogen is er ook geen verschil. Maarre, ik heb wel zin om te rellen...
:p




Bij deze ben je uitgenodigd, 22 maart, Amsterdam, demonstratie tegen de nieuwe oorlog.

Laten we vast spandoektexten gaan verzinnen.

Na de demonstratie is er feest bij mij thuis, ter ere van mijn verjaardag. Daar gaan we de echt rellen plannen!

:lole: :fpiraat:

lennart
15-03-03, 14:13
Eindelijk, Anarchie!!! :cola:

BiL@L
15-03-03, 23:05
Geplaatst door lennart
Eindelijk, Anarchie!!! :cola:

Hmmm neeeeh. Geen Smilies op de spandoeken, doe maar iets als:

- Bush schluS

of

- Geen bloed boven olie

of

- De mens als hoeksteen, niet het geld

of

- Test your weapons at home

of

- Resolutions are not meant to ignore

of

- Peace to mankind, offend war

of

- War should be the latest star

of

- First problems first

of

- Even Iraqi people have human rights

Tomas
25-03-03, 14:17
Geplaatst door Donna
Bij deze ben je uitgenodigd, 22 maart, Amsterdam, demonstratie tegen de nieuwe oorlog.

Laten we vast spandoektexten gaan verzinnen.

Na de demonstratie is er feest bij mij thuis, ter ere van mijn verjaardag. Daar gaan we de echt rellen plannen!

:lole: :fpiraat:

Is er dan echt niemand hier die aan Donna's verjaardag heeft gedacht??

Schaam jullie!

Donna: Gefeliciteerd nog!
:gefeli:

Mark
25-03-03, 14:22
Geplaatst door Tomas
Is er dan echt niemand hier die aan Donna's verjaardag heeft gedacht??

Schaam jullie!

Donna: Gefeliciteerd nog!
:gefeli:


ga jij maar lekker de topic zoeken waarin wij haar allemaal feliciteren onruststoker :duim:

en ja die is er!

Tomas
25-03-03, 14:29
Geplaatst door Mark
ga jij maar lekker de topic zoeken waarin wij haar allemaal feliciteren onruststoker :duim:

en ja die is er!

OK. Sorry.

Niet goed genoeg gezocht.

Komt door de koorts. Valt niet mee hoor die SARS in combinatie met de vogelpest.