PDA

Bekijk Volledige Versie : Racist als kandidaat burgemeester van Antwerpen.



Marsipulami
15-03-03, 07:58
Coveliers formateur voor Antwerpen

Van onze redacteurs

BRUSSEL -- Na een vrij gênant schouwspel besliste de VLD vrijdagavond haar fractieleider in de Kamer, Hugo Coveliers, voor te dragen als formateur voor een nieuw college van burgemeester en schepenen in Antwerpen. Coveliers legt de vier partijen van de Antwerpse coalitie -- SP.A, VLD, CD&V en Agalev -- vandaag al een nota voor.

DE VLD vergaderde gisteren een dag intensief over een kandidaat-burgemeester voor Antwerpen. De twee potentiële kanshebbers, respectievelijk aftredend havenschepen Leo Delwaide en fractieleider in de Kamer Hugo Coveliers, positioneerden de plaatselijke en de nationale partijafdeling lijnrecht tegen elkaar.

Uiteindelijk viel de keuze op Coveliers, volgens VLD-voorzitter Karel De Gucht omdat hij ,,een zo radicaal mogelijke breuk met het verleden voorstelt''. Coveliers wordt formateur voor een nieuw college en is kandidaat-burgemeester. Het is de bedoeling dat er een afsprakennota komt, bovenop de bestaande bestuursnota en het meerjarenplan voor Antwerpen.

De Standaard

NIS1
15-03-03, 08:20
:auw:

manc
15-03-03, 09:29
Tja, dat cordon sanitair, daar zag toch geen weldenkend mens heil in? Gewoon een week of wat mee laten regeren en je bent van de populisten af: zie FPO, zie LPF etc. (waarmee ik die partijen niet aan elkaar noch aan het VB gelijkschakel, maar het gaat om het principe)

Nee, het enige cordon sanitair waar ik heil in zie is om mijn eigen stukje porselein als er weer een huisgenootje na een avondje bruine bonen met uien (chilli con carne) de krant heeft zitten lezen in dat kleine kamertje.

De Rode Roos
15-03-03, 13:03
Waarom laten ze het VB gewoon niet regeren? Dan ben je net zo snel van ze af als wij met de LPF. Maar nee hoor, Belgen zijn schijterds!

Vriend
15-03-03, 16:20
Ik ga verder en zeg dat het vlaamsche blok geschrapt dient te worden van alle verkieslijsten vanwege hun racistische verleden en vanwege het feit dat hun partijbeginselen nog steeds een fascisitsiche ondertoon kennen....

trouwens waarom hoor ik hier stemmen zeggen dat het vlaamsche blok maar mag regeren terwijl, volgens dezelfde stemmen, de ael zo snel mogelijk dient te worden verbannen? wat is dit voor een hypocrisie?

kan iemand het me even uitleggen? :)

manc
15-03-03, 18:22
Geplaatst door Vriend
[B]Ik ga verder en zeg dat het vlaamsche blok geschrapt dient te worden van alle verkieslijsten vanwege hun racistische verleden en vanwege het feit dat hun partijbeginselen nog steeds een fascisitsiche ondertoon kennen....

Zoals? Ik wil wel eens weten wat er 'fascistisch' aan het VB is. Serieus: ze zijn nationalistisch, conservatief, xenofoob misschien, ethnocentrisch volgens velen zelfs racistisch, maar fascisme? Dat moet je me eens uitleggen. Of roep je maar wat?


trouwens waarom hoor ik hier stemmen zeggen dat het vlaamsche blok maar mag regeren terwijl, volgens dezelfde stemmen, de ael zo snel mogelijk dient te worden verbannen? wat is dit voor een hypocrisie?

Oh, wie hebben dat gezegd dan? Ik en Rode roos niet hoor.


kan iemand het me even uitleggen? :)

Nee, want je verzint maar wat. Bman, Rode Roos en Mars hebben volgens mij nog nooit gepleit voor het verbannen van de AEL. Niet zomaar wat roepen he? Dat staat niet zo slim.

Marsipulami
17-03-03, 08:15
Janssens kiest voor Antwerpse burgemeesterssjerp
Neemt ontslag als voorzitter SP.A


ANTWERPEN - Patrick Janssens heeft deze morgen gezegd dat hij resoluut voor de burgemeesterssjerp van Antwerpen kiest. Janssens zal daarom ontslag nemen als SP.A-voorzitter.

Janssens nam zijn besluit nadat hij dit weekend tal van mensen gesproken heeft. De SP.A had gisteren al duidelijk gemaakt dat VLD'er Hugo Coveliers onaanvaardbaar is als burgemeester, omdat hij geen lid is van de gemeenteraad en dat zou eventueel een lange juridische procedureslag tot gevolg kunnen hebben. Ook een andere VLD'er, zoals plaatselijke voorzitter Ludo Van Campenhout, ziet de partij niet meer zitten.

Hugo Coveliers blijft bij zijn voornemen om deze middag met de coalitiepartners rond de tafel te gaan zitten om over zijn nota en zijn kandidatuur te praten. ,,Ik wil nu wel eens weten wat de coalitiepartners van mijn nota vinden'', zei Coveliers.

Janssens kondigt deze voormiddag zijn ontslag aan op het partijbureau van de SP.A.





:lole: