PDA

Bekijk Volledige Versie : Magnetische verwarring.



BiL@L
17-03-03, 08:31
gewist

Tomas
17-03-03, 08:37
Er staat niks over de gevolgen in dit artikel over de poolwisseling. Maar die zijn niet echt prettig volgens mij. Als de aarde tijdelijk haar magnetisch veld zou verliezen verliest ze een belangrijke beschermingsgordel. Dan is al het leven op aarde onderhevig aan harde kosmische straling. Da's geen pretje.

Nou ja, het goede nieuws is dat we nog 2000 jaar de tijd hebbneom berouw te tonen. 'k ga maar weer lekker zondigen dus...

Mark
17-03-03, 08:50
Blasfemie! Iedereen weet dat er 780.000 jaar geleden nog niets bestond omdat God nog niets had gemaakt.

Donna
17-03-03, 09:49
Geplaatst door BiL@L
De wijze waarop mineralen gericht zijn in zeer oude gesteenten laat zien
dat de magnetische dipool van de aarde soms geheel verdwijnt, en een
compliceert veld vertoont met vele polen verdeeld over de gehele
planeet. Wanneer de dipool terugkeert kan het zijn dat de noord en zuid
pool van plaats hebben verwisseld.


:loog:

Ik snapperheulemaolnixfan!

Bil@l? Wat betekent dat nu?

Tomas
17-03-03, 09:56
Geplaatst door Donna
:loog:

Ik snapperheulemaolnixfan!

Bil@l? Wat betekent dat nu?

Mag ik 't weer 's proberen?

:D

Een dipool is een echte zuiver magneet met 1 noordpool en 1 zuidpool. Zo ziet de aarde er nu ook ongeveer uit op wat annomalieen na. Dat zijn relatief kleine gebieden waar zich kleine verstorende polen bevinden. Waardoor het magnetische noorden net ergens anders lijkt te liggen.

Soms in de vele 100.000 jaren verwisselt de noord- en de zuidpool zich, maar soms is de aarde ook 1 grote chaos van allemaal kleine noord- en zuidpolen.

Dit kan je allemaal aflezen uit ijzerhoudende gesteentes. Daar wordt als het ware het magnetischveld van de aarde in geetst toen dat ijzerhoudende materiaal zich afzette of stolde. Ijzermoleculen hebben de neiging om de noord-zuid richting aan te nemen als ze daar de kans voor krijgen.

Donna
17-03-03, 10:03
Geplaatst door Tomas
Mag ik 't weer 's proberen?

:D

Een dipool is een echte zuiver magneet met 1 noordpool en 1 zuidpool. Zo ziet de aarde er nu ook ongeveer uit op wat annomalieen na. Dat zijn relatief kleine gebieden waar zich kleine verstorende polen bevinden. Waardoor het magnetische noorden net ergens anders lijkt te liggen.

Het magnetische noorden ligt niet in het noorden?

Verstorende polen?

Annomalieen?




Geplaatst door Tomas
Soms in de vele 100.000 jaren verwisselt de noord- en de zuidpool zich, maar soms is de aarde ook 1 grote chaos van allemaal kleine noord- en zuidpolen.

O.... heeft dat nog consequenties?

Dijken ophogen?

En als de noord en de zuidpool verwisselen, hoe merk je dat dan?


Geplaatst door Tomas
Dit kan je allemaal aflezen uit ijzerhoudende gesteentes. Daar wordt als het ware het magnetischveld van de aarde in geetst toen dat ijzerhoudende materiaal zich afzette of stolde. Ijzermoleculen hebben de neiging om de noord-zuid richting aan te nemen als ze daar de kans voor krijgen.

Jaja..... op die manier..... :confused:

Mark
17-03-03, 10:06
Geplaatst door Donna

En als de noord en de zuidpool verwisselen, hoe merk je dat dan?


Maak je geen zorgen Donna, het enige ongemak is dat je je compas opnieuw moet ijken. Verder gewoon rustig slapen vannacht :)

Donna
17-03-03, 10:07
Geplaatst door Mark
Maak je geen zorgen Donna, het enige ongemak is dat je je compas opnieuw moet ijken. Verder gewoon rustig slapen vannacht :)

:D

Maar... ik heb helemaal geen kompas.

Moet ik mijn horloge nog gelijk zetten?

:alien:

Tomas
17-03-03, 10:11
Geplaatst door Donna
Het magnetische noorden ligt niet in het noorden?

Nee, niet precies. De echte noordpool en zuidpool zijn natuurlijk de uiteindes van de denkbeeldige as waar de aarde omheen draait.

Het magnetische noorden ligt daar ergens in de buurt op een paar 100 km afstand. Ik meen ergens in noord Canada. Maar deze zwalkt trouwens ook.


Verstorende polen?

Ja, er zijn dus ook kleine polen op andere plekken. Dan heb je dus niks aan je compas.


Annomalieen?

Zo zeg je dat toch? Als er ergens een kleine afwijking zit...? Toch?


O.... heeft dat nog consequenties?

Ja, zonder magnetischveld hebben we gen bescherming tegen harde kosmoische straling. Dan heb je op de aarde ongeveer het zelfde als in een kerncentrale. Dan is het dus overal chernobil.


Dijken ophogen?

Om de mensen bezig te houden.


En als de noord en de zuidpool verwisselen, hoe merk je dat dan?

Buiten het gevaar van de straling merk je dat aan je compas.


Jaja..... op die manier..... :confused:

Niet duidelijk dus...

Je kan aan de bomen zien uit welke hoek de wind meestal waait, omdat ze helemaal krom groeien. Als de overheersende westenwind in NL opeens zou veranderen in een overheersende oostenwind, dan zal je dat terug zien in de nieuwe bomen. Aan de hand van de oude bomen zie je dat het vroeger anders was.

Zo dan?

:student:

Donna
17-03-03, 10:17
Geplaatst door Tomas
Ja, zonder magnetischveld hebben we gen bescherming tegen harde kosmoische straling. Dan heb je op de aarde ongeveer het zelfde als in een kerncentrale. Dan is het dus overal chernobil.



:knife_hea


Mark heeft gelogen!!!!!


Maar over 2000 jaar is het dus zover?


Ik ga maar eens even wat doen voor mijn geld trouwens........



tot later.

:zwaai:

Tomas
17-03-03, 10:27
Geplaatst door Donna
Mark heeft gelogen!!!!!

Ja, Mark is erg onbetrouwbaar.


Maar over 2000 jaar is het dus zover?

Da's wel erg snel, vind ik.

Maar het past wel een beetje in straatje van onze korte geschiedenis. Als er niet regelmatig dramatische natuurrampen optreden, hadden we nooit zo'n korte geschiedenis gehad. Een geschreven geschiedenis van enkele miljoenen jaren was waarschijnlijker geweest. Statistisch gezien dan.


Ik ga maar eens even wat doen voor mijn geld trouwens........

Lijkt me vrij zinloos, met nog maar 2000 jaar te gaan.

Ik ga nu loltrappen en flink zondigen.


tot later.

Nou, dat betwijfel ik dus gezien die 2000 jaar....

Net als die keer eerder toen ik m'n natuurkunde leraar niet goed verstond, toen hij vertelde dat de zon over 5 miljard jaar zou op houden met schijnen. Ik dacht at ie 5 miljoen jaar zei. En schrok me dus te pletter.
:wat?!:

GroteWolf
17-03-03, 10:34
Is dat dan nadat de olie op is en de ozonlaag weg en de zon ontploft, of er voor? Interessant om te weten, anders maak je je druk om niks.

Couscousje
17-03-03, 10:47
Over 2000 jaar ben ik bijna 2222!

:schrik:

Cc

Tomas
17-03-03, 10:49
Geplaatst door Couscousje
Over 2000 jaar ben ik bijna 2222!

:schrik:

Cc

Ik nog geen 2040...

Ouwe!

Couscousje
17-03-03, 10:51
Geplaatst door Tomas
Ik nog geen 2040...

Ouwe!

*kuG*

Er staat een 2-tje te veel, geloof ik...

*ehum*

Cc

Puk
17-03-03, 15:15
Geplaatst door Tomas

Je kan aan de bomen zien uit welke hoek de wind meestal waait, omdat ze helemaal krom groeien. Als de overheersende westenwind in NL opeens zou veranderen in een overheersende oostenwind, dan zal je dat terug zien in de nieuwe bomen. Aan de hand van de oude bomen zie je dat het vroeger anders was.

Zo dan?

:student:

Nee toch Tomas?

De wind gaat toch niet voornamelijk uit het oosten waaien als de polen omdraaien? Lijkt mij niet hoor!

De aarde blijft haar zelfde draairichting behouden.
En dan heb je Buys Ballot met zijn Coriolis kracht!

Gewoon westenwind dus in NL! Forever!

jaja
17-03-03, 16:09
Geplaatst door Puk
Nee toch Tomas?

De wind gaat toch niet voornamelijk uit het oosten waaien als de polen omdraaien? Lijkt mij niet hoor!

De aarde blijft haar zelfde draairichting behouden.
En dan heb je Buys Ballot met zijn Coriolis kracht!

Gewoon westenwind dus in NL! Forever! jij hebt duidelijk nog nooit van plaattektoniek en Pangaia gehoord!!

Tomas
17-03-03, 16:29
Geplaatst door jaja
jij hebt duidelijk nog nooit van plaattektoniek en Pangaia gehoord!!

Pangea!

Damn.

Ik geef het op.

Puk
17-03-03, 19:55
Geplaatst door jaja
jij hebt duidelijk nog nooit van plaattektoniek en Pangaia gehoord!!

Plaattektoniek wel... Pangaia niet.
Die zoeken we op!

Puk
17-03-03, 20:03
Geplaatst door Puk
Plaattektoniek wel... Pangaia niet.
Die zoeken we op!

Aha... de tijd dat al het land nog uit 1 plaat bestond.

Ja, we drijven nu alle kanten op.

Da's waar.

We hebben de laatste tijd ook steeds vaker oostenwind...

CyberImen
17-03-03, 20:56
Geplaatst door Mark
Blasfemie! Iedereen weet dat er 780.000 jaar geleden nog niets bestond omdat God nog niets had gemaakt.


Ja hallo, we zijn geen Christenen die beweren te weten wanneer de aarde gemaakt is.


Trouwens vind ik dit echt Subhanallah. Als de polen omslaan en noord-zuid word, dan zal de zon in het westen opkomen. Dat betekend dat het die dag de Dag des Oordeels zal zijn. Want dat is ons al 1400 jaar geleden door de Profeet SAWS verteld. Dan is het dus afgelopen met feesten en nergens aan denken.
Islam is de waarheid! :lole:

Orakel
17-03-03, 21:00
Geplaatst door Puk

Aha... de tijd dat al het land nog uit 1 plaat bestond.



Oooowww, dus toen de aarde nog plat was.

Nu snap ik um ook.

:jammer:

Mark
17-03-03, 21:23
Geplaatst door BiL@L
Fear God...
verveeld

or what?

Tomas
17-03-03, 21:29
Geplaatst door BiL@L
Ehm, het is slechts 1 van de tekenen dat het einde naderd wanneer o.a. de zon vanuit het Westen opkomt in plaats vanuit het Oosten...

Fear God...
verveeld

Als je het oosten definieert als het magnetische oosten dan is dit al 1000-den keren gebeurt in de geschiedenis van de aarde.

Ik denk trouwens dat in de Koran niet het magnetische oosten wordt bedoelt, maar dat is een andere discussie.

Mark
17-03-03, 21:37
Geplaatst door BiL@L
Or mankind will be in great loss...

ik verwijs u naar de spreuk onder mijn naam :)

Mark
17-03-03, 21:44
"Ik zal niet dienen" :student:

Mark
17-03-03, 21:47
welnee joh :)

Puk
17-03-03, 22:58
Geplaatst door BiL@L
Ehm, het is slechts 1 van de tekenen dat het einde naderd wanneer o.a. de zon vanuit het Westen opkomt in plaats vanuit het Oosten...

Fear God...
verveeld

Wacht effe!

De polen draaien wel om maar we houden gewoon dezelfde windstreken.
No problem!

Noord blijft Noord, Zuid blijft Zuid en West blijft West.
En Oost blijft Oost.
Anders moeten we allemaal een nieuw kompas kopen.
En al die moskeeën omdraaien.
Is niet nodig!

Dus dat teken dat het Einde nadert kan je weer doorstrepen.

:wohaa:

CyberImen
17-03-03, 23:12
Moskeeen omdraaien???

jeetje jij bent echt dom zeg. Dingen veranderen niet van plaats hoor, het heet alleen anders.

Puk
18-03-03, 00:01
Geplaatst door CyberImen
Moskeeen omdraaien???

jeetje jij bent echt dom zeg. Dingen veranderen niet van plaats hoor, het heet alleen anders.

Ja sorry... ik ben ook niet helemaal op de hoogte van hoe dat zit met die polen.

We hoeven die moskeeën dus niet om te draaien?

Het klopt dus niet?

Maar hoe gaat het dan allemaal heten?

:confused:

Sorry...

Mark
18-03-03, 06:58
Luister maar niet naar al die rare praatjes Puk:

De zon komt namelijk helemaal niet op in het oosten of westen. De zon doet vrij weinig....

Het is de aarde die om de zon draait en om haar eigen as.

:boogie:

Puk
18-03-03, 15:38
Geplaatst door Mark
Luister maar niet naar al die rare praatjes Puk:

De zon komt namelijk helemaal niet op in het oosten of westen. De zon doet vrij weinig....

Het is de aarde die om de zon draait en om haar eigen as.

:boogie:

Ja maar Mark...

Als nou de aarde plotseling de andere kant op gaat draaien...

... dan moeten we die moskeeën toch wel omkeren?

Ik snap ut nie meer.

:nerveus:

Donna
18-03-03, 16:41
Geplaatst door Mark
Luister maar niet naar al die rare praatjes Puk:

De zon komt namelijk helemaal niet op in het oosten of westen. De zon doet vrij weinig....

Het is de aarde die om de zon draait en om haar eigen as.

:boogie:


Jahaa.... maar van ons perspectief komt de zon wel op.

Als ik uit mijn raam kijk, gaat de zon aan het eind van de dag omlaag, en aan het begin van de dag omhoog.

(Of was het nou andersom :verward: )

Nouja, maakt niet uit. In ieder geval, euhm........

Wat wilde ik ook alweer zeggen?