PDA

Bekijk Volledige Versie : Foto verhaal van Amerikaanse Vredesactivist



lennart
17-03-03, 13:34
http://electronicintifada.net/v2/article1248.shtml

http://electronicIntifada.net/artman/uploads/rach.jpg

Duidelijk te zien, rachel met knal oranje jas aan en megafoon.
:( :( Vermoord.

Dienna
17-03-03, 15:22
Geplaatst door lennart
http://electronicintifada.net/v2/article1248.shtml

http://electronicIntifada.net/artman/uploads/rach.jpg

Duidelijk te zien, rachel met knal oranje jas aan en megafoon.
:( :( Vermoord.

Ze gaan letterlijk over lijken om hun doel te bereiken!
Vuile stinkerds dat ze zijn!

En zij is een heldin! Kunnen die vette Arabieren nog wat van leren!

jaja
17-03-03, 15:41
Geplaatst door lennart
http://electronicintifada.net/v2/article1248.shtml

http://electronicIntifada.net/artman/uploads/rach.jpg

Duidelijk te zien, rachel met knal oranje jas aan en megafoon.
:( :( Vermoord. Hoewel ik vreselijk vind wat er gebeurt is, is niet te zien wat er gebeurt is. De foto's tonen aan dat ze er stond met een megafoon en dat ze een tijdje later dood op de grond ligt. Hoe en wanneer de bulldozer over haar heen ging staat niet op de foto. Volgens berichten van mensen uit die groep sprong men uit de weg, maar zij niet / struikelde. Volgens anderen bleef ze staan en is omgeduwd door de bulldozer. Vermoord is een term die gebruikt wordt als iemand bewust iemand wil doden. Als je dat wilt bewijzen heb je veel meer nodig dan wat je hier laat zien. Alleen het motief al ... dit is zo negatief voor Israel, dat ze zo'n situatie echt niet bewust opzoeken.

Canaris
17-03-03, 15:53
Jaja Dank je wel.

Een paar van ons schijnen in de collectieve hysterie nog niet alle hersenen te hebben weg gegooid.

Bij de meeste hier in dit Forum , is het vragen naar nuance en objektiviteit niet mogenlijk op het moment dat hetw oordje Israel valt.

Ik wacht maar even af ,wat het onderzoek zal brengen.

Ik vraag me achter ook af , wat deze naive studenten daar hadden te zoeken. Hoe verdrooomd kun je zijn om in dat gebied , voor een israelische bulldozer te gaan staan. Met alle respect voor de ongetwijfeld goede bedoelingen , moeten de overlevenden zich vragen wat ze eigenlijk dachten te bereiken.

lennart
17-03-03, 16:00
Wat een onzin, het IDF had natuurlijk ook gewoon kunnen weggaan. Maar dat staat niet in het boekje. Afslachten die hap. Purim komt er immers aan.

Canaris
17-03-03, 16:07
IDF had natuurlijk ook gewoon kunnen weggaan

Ja , dat hadden ze ook kunnen doen. Hebben ze niet gedaan en iedereen weet dat ze dat ook niet gaan doen. Dus wat deden ze daar?

lennart
17-03-03, 16:07
Geplaatst door Canaris
Ik vraag me achter ook af , wat deze naive studenten daar hadden te zoeken. Hoe verdrooomd kun je zijn om in dat gebied , voor een israelische bulldozer te gaan staan.


Inderdaad, dachten ze dat ze het Israelische leger stoppen. Israel beleid geeft niets om mensen die de Palestijnen willen helpen, ook niet als het Amerikanen zijn, hopelijk wordt dat de Amerikanen ook eindelijk eens duidelijk.



Met alle respect voor de ongetwijfeld goede bedoelingen , moeten de overlevenden zich vragen wat ze eigenlijk dachten te bereiken.

Inderdaad Canarie, wat doen die mensen in een gebied waarin zelfs kleuters niet veilig zijn door de acties van het IDF. Vandaag weer een 4 jarige meisje dood.

Tomas
17-03-03, 16:07
Geplaatst door Canaris
Ik vraag me achter ook af , wat deze naive studenten daar hadden te zoeken. Hoe verdrooomd kun je zijn om in dat gebied , voor een israelische bulldozer te gaan staan. Met alle respect voor de ongetwijfeld goede bedoelingen , moeten de overlevenden zich vragen wat ze eigenlijk dachten te bereiken.

Nou, ik kan me wel wat bij haar motieven voorstellen....

Door te stellen dat ze wel heel erg naief of dom is, maakt de gebeurtenis niet minder dramatisch. Nee, je mag wel wat meer respect tonen voor haar. Vind ik dan.

lennart
17-03-03, 16:09
Geplaatst door Canaris
IDF had natuurlijk ook gewoon kunnen weggaan

Ja , dat hadden ze ook kunnen doen. Hebben ze niet gedaan en iedereen weet dat ze dat ook niet gaan doen. Dus wat deden ze daar?

Omdat er blijkbaar mensen op deze wereld zijn die om andere mensen geven.
Jou kan het blijkbaar niets schelen dat er bijna dagelijks onschuldige mensen worden afgeslacht door het IDF.

mulan
17-03-03, 16:11
Ja waarom ook niet,kom op we gaan met z'n alleen een theorie bedenken die Israel vrijpleit van hun terroristische gedrag.....Jaja en Canaris schijnen hier vooral erg goed in te zijn..........het moet niet gekker worden,een tank die daar uberhaupt NIET hoorde te zijn en uberhaupt NIET de huizen van mensen mag vernietigen en uberhaupt NIET richting mensen mag rijden gaan wij wel weer beredeneren.....bah

Canaris
17-03-03, 16:17
Men neme een imaginaire ketel
Men gooie er een hoop vooroordelen in
Dan gooit men er een hoop foute feiten bij
men neme gezien leed en verderf.
een beetje mengen een laten sudderren

et Voila

Het hoofdgerecht is klaar

Israel is schuldig.

Of aan de wereldse depressie, aan de kanker van me grootje , aan de dood van Mohammed ( je weet nog wel , dat kleine ventje met zijn pa) aan de massa moord in Sabra

Kortom , diskussies overbodig. Israel is schuldig

Eenvoudige antwoorden voor eenvoudige mensen

lennart
17-03-03, 16:21
Geplaatst door Canaris
Men neme een imaginaire ketel
Men gooie er een hoop vooroordelen in
Dan gooit men er een hoop foute feiten bij
men neme gezien leed en verderf.
een beetje mengen een laten sudderren

et Voila

Het hoofdgerecht is klaar

Israel is schuldig.

Of aan de wereldse depressie, aan de kanker van me grootje , aan de dood van Mohammed ( je weet nog wel , dat kleine ventje met zijn pa) aan de massa moord in Sabra

Kortom , diskussies overbodig. Israel is schuldig

Eenvoudige antwoorden voor eenvoudige mensen

Ja TUURLIJK joh gooi het maar weer op een soort Anti-Semitisme. Toen die Chinees in 1988 voor een chinese tank ging staan, zei jij zekers ook, wat naief van die jongen, hij weet toch dat die daar niet moet zijn.

kaassietoch
17-03-03, 16:40
Geplaatst door lennart
Ja TUURLIJK joh gooi het maar weer op een soort Anti-Semitisme. Toen die Chinees in 1988 voor een chinese tank ging staan, zei jij zekers ook, wat naief van die jongen, hij weet toch dat die daar niet moet zijn.

Bullshit Lennart. Op zich kan ik me wel vinden in de kritiek van Canaris op de kwaliteit van de Israel-discussies hier. Niet in de laatste plaats omdat uitgerekend jij hier weer begint te sputteren over het onheus gebruik van anti-semitisme. Er bestaat in de post van Cnaris nog niet de geringste verwijzing naar anti-semitisme, zijn verwijt is puur gericht op de hier dominerende aanpak dat alles maar dan ook alles zonder ook maar het geringste beetje beschouwing in de schoenen van Israel geschoven wordt.

Ok ik heb dan in zoverre respect voor deze activiste dat verzet tegen de Israelische platwals-acties haar leven blijkbaar? waard is maar laten we inderdaad pas met conclusies komen op basis van wat duidelijkere en uitgebreidere feiten dan deze fotoserie. Is er van moedwil sprake dan is het walgelijk, zo niet dan heeft mevrouw Corey een risico genomen door dicht bij zo'n ding in de buurt te komen en ook niet meer dan dat. En ik vraag me dan af of dit een effectieve methode is om Israel tot iets te bewegen, met een dergelijke hoge inzet.

Laten we deze discussies nou eens een klein beetje pluriformer en feitelijker voeren. Mulan heeft van de bulldozer in haar verbeelding een tank gemaakt en jij struikelt ook weer snel over je eigen stokpaardjes.

nouwra
17-03-03, 16:52
Geplaatst door jaja
Hoewel ik vreselijk vind wat er gebeurt is, is niet te zien wat er gebeurt is. De foto's tonen aan dat ze er stond met een megafoon en dat ze een tijdje later dood op de grond ligt. Hoe en wanneer de bulldozer over haar heen ging staat niet op de foto. Volgens berichten van mensen uit die groep sprong men uit de weg, maar zij niet / struikelde. Volgens anderen bleef ze staan en is omgeduwd door de bulldozer. Vermoord is een term die gebruikt wordt als iemand bewust iemand wil doden. Als je dat wilt bewijzen heb je veel meer nodig dan wat je hier laat zien. Alleen het motief al ... dit is zo negatief voor Israel, dat ze zo'n situatie echt niet bewust opzoeken.

Wat denk je? een complot van de Palestijnen? Moorden van mensen die aan dezelfde kant, de kant van het recht staan?
Het woord van al die ooggetuigen zal toch ook niet een deel van hetzelfde complot zijn??

Canaris,

dat jij vraagt je af wat deze meid daar te zoeken had, naif als zij was, daarmee geef je toe dat de zionisten gevaarlijke koelbloedige lui zijn, die niet schromen onschuldigen te doden, daar moet je bij uit de buurt blijven.

De vraag wie schuld heeft, daar is allang geen sprake meer van. Het is de vraag van de naiveling wie hier als schuldige aangemerkt mag worden.
Daar de massa hier al achter is lijkt jouw betoog mij getuigen van schijn-naiviteit die gepaard gaat met het naar goed-dunken buigen van universele mensenrechten. typische zionisten liguistiek.

Je hebt al een luguber lijstje samengesteld, hoeveel bewijzen heb je nodig?

Canaris
17-03-03, 16:53
Ja TUURLIJK joh gooi het maar weer op een soort Anti-Semitisme

einde quote

Toen ik het over eenvoudige antwoorden en mensen had, bedoelde ik niet debieliteit.

jaja
17-03-03, 16:53
Geplaatst door nouwra
Wat denk je? een complot van de Palestijnen? Moorden van mensen die aan dezelfde kant, de kant van het recht staan?
Het woord van al die ooggetuigen zal toch ook niet een deel van hetzelfde complot zijn??

Canaris,

dat jij vraagt je af wat deze meid daar te zoeken had, naif als zij was, daarmee geef je toe dat de zionisten gevaarlijke koelbloedige lui zijn, die niet schromen onschuldigen te doden.

De vraag wie schuld heeft, daar is allang geen sprake meer van. Het is de vraag van de naiveling wie hier als schuldige aangemerkt mag worden.
Daar de massa hier al achter is lijkt jouw betoog mij getuigen van schein-naiviteit die gepaard gaat met het naar goed-dunken buigen van universele mensenrechten. typische zionisten liguistiek.

Je hebt al een luguber lijstje samengesteld, hoeveel bewijzen heb je nodig? een ongeluk.
Ik heb wel eens op die grote machines gezeten. Rot dingen. Je ziet verdomd weinig, hoort nog minder.

lennart
17-03-03, 17:11
Geplaatst door kaassietoch
Bullshit Lennart. Op zich kan ik me wel vinden in de kritiek van Canaris op de kwaliteit van de Israel-discussies hier. Niet in de laatste plaats omdat uitgerekend jij hier weer begint te sputteren over het onheus gebruik van anti-semitisme. Er bestaat in de post van Cnaris nog niet de geringste verwijzing naar anti-semitisme, zijn verwijt is puur gericht op de hier dominerende aanpak dat alles maar dan ook alles zonder ook maar het geringste beetje beschouwing in de schoenen van Israel geschoven wordt.

Ok ik heb dan in zoverre respect voor deze activiste dat verzet tegen de Israelische platwals-acties haar leven blijkbaar? waard is maar laten we inderdaad pas met conclusies komen op basis van wat duidelijkere en uitgebreidere feiten dan deze fotoserie. Is er van moedwil sprake dan is het walgelijk, zo niet dan heeft mevrouw Corey een risico genomen door dicht bij zo'n ding in de buurt te komen en ook niet meer dan dat. En ik vraag me dan af of dit een effectieve methode is om Israel tot iets te bewegen, met een dergelijke hoge inzet.

Laten we deze discussies nou eens een klein beetje pluriformer en feitelijker voeren. Mulan heeft van de bulldozer in haar verbeelding een tank gemaakt en jij struikelt ook weer snel over je eigen stokpaardjes.

Walgelijk! De dood van een vrijheidsstrijder wordt hier weer geminimaliseerd tot een ongeluk of haar eigen naiefiteit. Valt me nog dat haar amerikaanse ouders van haar niet worden beschuldigd dat ze zo'n kind niet buiten mogen laten lopen.

Nou jongens, Toen die Chinees in 1988 tijdens de studentenopstand voor die Chineze tank stond. Had die tank toen moeten doorrijden of niet? Immers die chinees was vrij naief bezig niet?

manc
17-03-03, 17:11
Allereest verschrikkelijk dat iemand omkomt bij zo een drama! Denk maar eens aan de mensen die ze achterlaat. Het is eeuwig zonde dat een mensenleven om zo iets onzinnigs ten einde komt.


Geplaatst door jaja
een ongeluk.
Ik heb wel eens op die grote machines gezeten. Rot dingen. Je ziet verdomd weinig, hoort nog minder.

Ik snap trouwens niet dat ooggetuigen kunnen zeggen dat ze voor de bulldozer zat, terwijl de foto's geen zittende vrouw laten zien. Maar voor de mensen over 'moord' beginnen wil ik wel eens weten wat het morief achter deze moord zou zijn?

1. het palestijnse verzet de kop indrukken
2. de amerikaanse opinie bewerken
3. iets anders waar een dergelijke moord geenszins aan zou bijdragen.

Bedenk wel dat met deze 'moord' de zaak voor Israel er niet beter voor wordt. Misschien dat die huizen niet tegen de vlakte moeten worden geworpen (ik ben daar ook tegen) maar om hier gelijk maar weer van bulldozers tanks, van staande vrouwen zittende vrouwen, van cynici 'zionisten' en van een gruwelijk ongeluk 'moord' te maken: nee daar pas ik voor. De theorie dat 'de zionisten' op dit forum alleen maar zo makkelijk doen omdat het toch 'maar arabieren' of 'maar moslims' zijn is trouwens bij deze ontkracht.

p.s. Voor ronkende aanrijdende bulldozers springen of gaan staan is natuurlijk vragen om problemen. Die dingen zijn lomp, zwaar en de bestuurder kan vaak zeer laat en moeilijk op onverwachte dingen reageren.

jaja
17-03-03, 17:15
Geplaatst door lennart
Walgelijk! De dood van een vrijheidsstrijder wordt hier weer geminimaliseerd tot een ongeluk of haar eigen naiefiteit. Valt me nog dat haar amerikaanse ouders van haar niet worden beschuldigd dat ze zo'n kind niet buiten mogen laten lopen.

Nou jongens, Toen die Chinees in 1988 tijdens de studentenopstand voor die Chineze tank stond. Had die tank toen moeten doorrijden of niet? Immers die chinees was vrij naief bezig niet? die Chinees was absoluut naief ... en dapper. Datzelfde geldt voor die Amerikaanse. Ze stond voor haar zaak, op een vredelivende wijze. Alle respect!! Maar je gaat naar een gevaarlijk gebied en je doet gevaarlijke dingen ... dan kan er ook wel een siets fout gaan. Nogmaals, wat er precies gebeurt is, kun je aan jouw foto's niet zien. De getuigenverklaringen - zelfs vanuit de palestijns / activistengroep was eerst niet gelijkluidend. De "winst" / het motief voor Israel is mij niet duidelijk ... ik zie vooral negatieve effecten voor Israel. Dat suggereert mij dat er geen opzet was. Kortom, onderzoek lijkt me gewenst.

manc
17-03-03, 17:16
Geplaatst door lennart
Walgelijk! De dood van een vrijheidsstrijder wordt hier weer geminimaliseerd tot een ongeluk of haar eigen naiefiteit. Valt me nog dat haar amerikaanse ouders van haar niet worden beschuldigd dat ze zo'n kind niet buiten mogen laten lopen.

Net zo walchelijk als mensen die over 'moord' beginnen te schreeuwen. Het is immers weer bijna 'purim'. Wat heeft 'Purim' ermee te maken? What on earth made you say that? What heeft deze rare verwijzing naar het jodendom ermee te maken? Leg mij dit eens uit, als je daarvoor de tijd hebt tijdens het uitzoeken van weer zo'n jodencomplot.


Nou jongens, Toen die Chinees in 1988 tijdens de studentenopstand voor die Chineze tank stond. Had die tank toen moeten doorrijden of niet? Immers die chinees was vrij naief bezig niet?

Die tank stond stil en is niet doorgereden. Was de jongen voor een aanrijdende tank gesprongen en daarna overreden, dan was dit niet noodzakelijkerwijze 'moord'.

p.s. Ik wacht nog op de eerste radicale 'moslim' die roept dat deze dame (immers een inwoner van de VS) toch maar een 'legitiem' doelwit was...zij betaald namelijk ook gewoon belasting in de VS...of stel: dat haar vliegtuig gekaapt was door een aantal 'vrijheidsstrijders' en een torenflat ingevlogen...

lennart
17-03-03, 17:16
Het motief was, dat het huis kapot moest. Of daarbij mensen moeten sterven maakt het IDF weinig uit. Dat is al keer op keer aangetoond.

manc
17-03-03, 17:24
Geplaatst door lennart
Het motief was, dat het huis kapot moest. Of daarbij mensen moeten sterven maakt het IDF weinig uit. Dat is al keer op keer aangetoond.

Dat is natuurlijk nauwlijks een motief te noemen en al helemaal niet voor de moord. Dus nogmaals wat is het motief voor de moord? Jij bent degene die weer over dat joodse leger dat een 'moord' heeft gepleegd vanwege de Purim is begonnen.

ps. trouwens je vergeet de helft te vertellen: vanuit die huizen was geschoten op het IDF. Als een van die kogels de activiste had geraakt, was het dan ook 'moord'?

jaja
17-03-03, 17:25
Geplaatst door lennart
Het motief was, dat het huis kapot moest. Of daarbij mensen moeten sterven maakt het IDF weinig uit. Dat is al keer op keer aangetoond. als dat zo was hadden we nu die hele groep uit de grond kunnen graven... om maar niet te spreken over de aantallen palestijnen die dan in die huizen zouden zijn gestorven .. niet alleen dove mensen of mensen in het huis er naast, maar echt tientallen per huis. Jij weet ook dat dat niet zo is. Langzamerhand laat jij toch de feiten echt helemaal links liggen en gebruikt alleen nog maar "slogans" en retoriek.

lennart
17-03-03, 17:27
Geplaatst door jaja
als dat zo was hadden we nu die hele groep uit de grond kunnen graven... om maar niet te spreken over de aantallen palestijnen die dan in die huizen zouden zijn gestorven .. niet alleen dove mensen of mensen in het huis er naast, maar echt tientallen per huis. Jij weet ook dat dat niet zo is. Langzamerhand laat jij toch de feiten echt helemaal links liggen en gebruikt alleen nog maar "slogans" en retoriek.

Er zijn toch diverse malen mensen onder het puin gevonden. Het punt is dat het IDF het niet uitmaakt of er mensen in het huis zitten. Ze zullen wel proberen mensen eruit te krijgen, maar uiteindelijk maken ze het huis toch met de grond gelijk. Dat is al jaren het beleid. Als het niet met praten lukt, dan vallen er doden.

Nog steeds geen antwoord gehad of die Chinese tank had moeten doorrijden.

lennart
17-03-03, 17:31
ps. trouwens je vergeet de helft te vertellen: vanuit die huizen was geschoten op het IDF. Als een van die kogels de activiste had geraakt, was het dan ook 'moord'?


Ja dan was het ook moord geweest. Maar het IDF gebruikt altijd het excuus dat het huis gebruikt is door een terrorist, ze hoeven hier nooit bewijzen voor aan te leveren. Wat het vervolgens merkwaardig maakt is dat iedereen het IDF gelooft op hun woord. Ik heb nog maar weinig resultaten gezien naar het onderzoek naar de moord op die VN man.

manc
17-03-03, 17:32
Geplaatst door lennart
Er zijn toch diverse malen mensen onder het puin gevonden. Het punt is dat het IDF het niet uitmaakt of er mensen in het huis zitten. Ze zullen wel proberen mensen eruit te krijgen, maar uiteindelijk maken ze het huis toch met de grond gelijk. Dat is al jaren het beleid. Als het niet met praten lukt, dan vallen er doden.

Nog steeds geen antwoord gehad of die Chinese tank had moeten doorrijden.

Nee, natuurlijk niet. En deze bulldozer had ook nooit over dat meisje moeten rijden. Of de bestuurder ueberhaupt WIST dat er iemand voor hem stond of dat hij langzaam doorreed en dat het meisje is gestruikeld of dat het meisje te onverwacht voor dat ding is gesprongen waardoor ingrijpen niet meer kon dat weet ik niet. Maar ja, volgens lennart is het MOORD, immers er zat een jood achter het stuur en het was bijna Purim.

manc
17-03-03, 17:32
Geplaatst door elmoerabiet23
Inderdaad walgelijk dat men zo'n misdaad probeert recht te praten. Maar ja , we zijn niets anders gewend van zionisten.

Een tip Lennart,beter ga je niet in discussie met deze personen.Ze zullen kost wat kost de zionistische misdaden goedpraten. :(

Er zijn geen zionisten in deze topic, Yehi.

lennart
17-03-03, 17:34
Geplaatst door manb
Nee, natuurlijk niet. En deze bulldozer had ook nooit over dat meisje moeten rijden. Of de bestuurder ueberhaupt WIST dat er iemand voor hem stond of dat hij langzaam doorreed en dat het meisje is gestruikeld of dat het meisje te onverwacht voor dat ding is gesprongen waardoor ingrijpen niet meer kon dat weet ik niet. Maar ja, volgens lennart is het MOORD, immers er zat een jood achter het stuur en het was bijna Purim.

Had die Chinese tank moeten doorrijden in 1988?

En ja het is Purim, vandaag. En de dader was een Jood. Sowhat?

En die megafoon was waarschijnlijk kapot. Ofniet dan?

jaja
17-03-03, 17:39
Geplaatst door lennart
Er zijn toch diverse malen mensen onder het puin gevonden. Het punt is dat het IDF het niet uitmaakt of er mensen in het huis zitten. Ze zullen wel proberen mensen eruit te krijgen, maar uiteindelijk maken ze het huis toch met de grond gelijk. Dat is al jaren het beleid. Als het niet met praten lukt, dan vallen er doden.

Nog steeds geen antwoord gehad of die Chinese tank had moeten doorrijden. ja, maar dat was niet wat jij beweerde ... jij sprak erover dat continu doelbewust mensen in die huizen werden bedolven ... en je weet dat dat een leugen is ... maar toch maak je zulk soort opmerkingen. Kortom, om feiten geef jij niet zo, als het maar een lekker verhaal is dat jouw mening weergeeft ... een beetje een Story of Weekend-reportermentaliteit terwijl ik indeze vind dat dit onderwerp meer om een journalist van een kwaliteitskrant vraagt. Eerst onderzoek, dan een presentatie van echte feiten en een analyse. Kortom, doe je huiswerk en kom dan terug met een echt onderbouwde beschuldiging ...

lennart
17-03-03, 17:40
The girl, Rachel Corey [sic], 23 years old from the state of Washington, was killed while she was trying to prevent Israeli army bulldozers from destroying a Palestinian home. Other foreigners who were with her said the driver of the bulldozer was aware that Rachel was there, and continued to destroy the house. Initially he dropped sand and other heavy debris on her, then the bulldozer pushed her to the ground where it proceeded to drive over her, fracturing both of her arms, legs and skull. She was transferred to hospital, where she later died. Another foreigner was also injured in the attack and has been hospitalized - at this stage his nationality is unknown.(15 March 2003)




Rachel had been staying in Palestinian homes threatened with illegal demolition, and today Rachel was standing with other non-violent international activists in front of a home scheduled for illegal demolition. According to witnesses, Rachel was run over twice by the Israeli military bulldozer in its process of demolishing the Palestinian home. Witnesses say that Rachel was clearly visible to the bulldozer driver, and was doing nothing to provoke an attack. (15 March 2003)





The confrontation between the ISM and the Israeli Army had been under way for two hours when Rachel was run over. Rachel and the other activists had clearly identified themselves as unarmed international peace activists throughout the confrontation.

The Israeli Army are attempting to dishonour her memory by claiming that Rachel was killed accidentally when she ran in front of the bulldozer. Eye-witnesses to the murder insist that this is totally untrue. Rachel was sitting in the path of the bulldozer as it advanced towards her. When the bulldozer refused to stop or turn aside she climbed up onto the mound of dirt and rubble being gathered in front of it wearing a fluorescent jacket to look directly at the driver who kept on advancing. The bulldozer continued to advance so that she was pulled under the pile of dirt and rubble. After she had disappeared from view the driver kept advancing until the bulldozer was completely on top of her. The driver did not lift the bulldozer blade and so she was crushed beneath it. Then the driver backed off and the seven other ISM activists taking part in the action rushed to dig out her body. An ambulance rushed her to A-Najar hospital where she died.


Toch een merkwaardige struikeling Jaja, ik zie nergens het woord 'tripped' staan. Je genuanceer begint steeds meer op leugens te lijken.

rafiq
17-03-03, 17:41
1500 Palestijnenen vermoord .

1 Amerikaanse activist vermoord, nu vraagt de V.S. regering om een "verregaand onderzoek ".

lennart
17-03-03, 17:41
Geplaatst door jaja
ja, maar dat was niet wat jij beweerde ... jij sprak erover dat continu doelbewust mensen in die huizen werden bedolven ... en je weet dat dat een leugen is ... maar toch maak je zulk soort opmerkingen. Kortom, om feiten geef jij niet zo, als het maar een lekker verhaal is dat jouw mening weergeeft ... een beetje een Story of Weekend-reportermentaliteit terwijl ik indeze vind dat dit onderwerp meer om een journalist van een kwaliteitskrant vraagt. Eerst onderzoek, dan een presentatie van echte feiten en een analyse. Kortom, doe je huiswerk en kom dan terug met een echt onderbouwde beschuldiging ...

Als iemand zijn huis niet wil verlaten en het leger vervolgens toch het huis vernietigd. Dan is dat doelbewust ja.

Waiting
17-03-03, 18:39
1. Die machines maken enorm veel herrie, je hoort als bestuurder niet veel van wat er buiten gebeurd.

2. Het zicht is slecht, er wordt daarom altijd afstand genomen van een voertuig dat werkt... :denk:


3. Voor de één is het gewoon een arm dorpje, met gastvrije bewoners, voor de ander - de bestuurder - is het een vijandig gebied, met de ervaring dat er wordt geschoten... Je kan veel verwachten, maar niet dat iemand met gezond verstand die niks met de palestijnen of de Israeliers te maken heeft in dit vijandige gebied voor je machine stapt.
Je denkt zo gek zijn ze niet.




Of het is moord :rolleyes:

lennart
17-03-03, 18:41
The confrontation between the ISM and the Israeli Army had been under way for two hours when Rachel was run over. Rachel and the other activists had clearly identified themselves as unarmed international peace activists throughout the confrontation.

Waiting
17-03-03, 18:53
Geplaatst door lennart
The confrontation between the ISM and the Israeli Army had been under way for two hours when Rachel was run over. Rachel and the other activists had clearly identified themselves as unarmed international peace activists throughout the confrontation.

Shit happens!

Er gebeuren CONSTANT ongelukken met dergelijke machines, ook tijdens oefeningen.
Hetzelfde met tanks, als een tank gaat rijden in oefeningen dan ga je daar niet zomaar staan.
Die machines zijn ook gevaarlijk voor de bestuurders zelf, er zijn zat verhalen van gekantelde machines, soldaten die overreden zijn in oefeningen etc.
En die soldaten komen ook om, terwijl men weet dat ze aanwezig zijn.
Een ongeluk is zo gebeurt als je als omstander niet op let, als de bestuurder niet op let etc...
Het is vreselijk, maar minstens zo DOM.

En vertel me ALSJEBLIEFT waarom je een link maakt tussen PURIM en Israelische acties...
ALSJEBLIEFT, leg me dat eens effe uit...
Ok... een Joods feest... en Israelische politiek, ik ben benieuwd Lennart...

lennart
17-03-03, 19:08
Sja 2 uur lang stonden de Israelische soldaten te kijken hoe ze het beste onze amerikaanse vredesactivist konden overrijden. Dat is geen ongeluk, dat is moord.

En sja, Purim lijkt me nou toch niet echt de geschikte tijd dat joden express andere mensen dood maken, want dat zou toch wel eens verkeerd opgevat kunnen worden.

kaassietoch
17-03-03, 19:16
Geplaatst door lennart
Walgelijk! De dood van een vrijheidsstrijder wordt hier weer geminimaliseerd tot een ongeluk of haar eigen naiefiteit.

Och Willebrord.... lees nou gewoon wat ik zeg: Doelbewust platgereden dan is het gewoon doodnormale doodslag daar zijn we het dan verder wel over eens. Walgelijk en bruut. Is het een ongeluk dan is het ook niet meer dan dat. Corey gaat in de buurt van een gevaarlijk apparaat staan. Het doel van haar missie vind ik best nobel maar het risico heeft ze zelf doelbewust genomen. En dan blijft het dus gewoon een ongeluk. Ongelukken zijn nooit leuk maar ik weiger mee te gaan huilen met martelarenwolvengehuil oid. Gewoon zoals bij ieder ander ongeluk oorzaken onderzoeken en vormen van nalatigheid etc op de gangbare manier bestraffen. Ik had liever gezien dat mevrouw Corey een ander actiemiddel had gekozen. Nu kan ze in ieder geval niks meer betekenen voor de Palestijnen.





Valt me nog dat haar amerikaanse ouders van haar niet worden beschuldigd dat ze zo'n kind niet buiten mogen laten lopen.

Tsja, als dit jouw compassie met de nabestaanden moet voorstellen vind ik je beschuldigende vingertje weer heeeeeel erg oninteressant.



Nou jongens, Toen die Chinees in 1988 tijdens de studentenopstand voor die Chineze tank stond. Had die tank toen moeten doorrijden of niet? Immers die chinees was vrij naief bezig niet?

Simpele wedervraag: stond die Chinees daar op eigen inititiatief met gevaar voor eigen leven of niet?

Ik had het gruwelijk gevonden als die tank die Chinees plat had gereden. Ik had het ook gruwelijk gevonden als die Chinees was gestruikeld en zo onder die tank terecht was gekomen. Ik vindt regimes die wapens inzetten tegen de eigen bevolking gruwelijk en zo ook voor regimes die wapens inzetten om oorspronkelijke bewoners te verdrijven. Ik vind het ook gruwelijk dat sommigen deze onderdrukking menen te moeten beslechten door anderen zonder pardon te laten exploderen. Dan vind ik het vernietigen van de bezittingen van de bewuste terrorist en familie zo'n inhumane tegenactie nog niet. Corey zag dat anders en daarvoor hoeft ze niet te worden afgemaakt. Maar ik blijf het zeggen, of dit nou de beste methode was?

Wanneer ga je nou eens verontwaardigd posten na een aanslag op Israeli? Tot die tijd maakt je woede bij mij geen indruk.

lennart
17-03-03, 19:35
Geplaatst door kaassietoch
Och Willebrord.... lees nou gewoon wat ik zeg: Doelbewust platgereden dan is het gewoon doodnormale doodslag daar zijn we het dan verder wel over eens. Walgelijk en bruut. Is het een ongeluk dan is het ook niet meer dan dat. Corey gaat in de buurt van een gevaarlijk apparaat staan. Het doel van haar missie vind ik best nobel maar het risico heeft ze zelf doelbewust genomen. En dan blijft het dus gewoon een ongeluk. Ongelukken zijn nooit leuk maar ik weiger mee te gaan huilen met martelarenwolvengehuil oid. Gewoon zoals bij ieder ander ongeluk oorzaken onderzoeken en vormen van nalatigheid etc op de gangbare manier bestraffen. Ik had liever gezien dat mevrouw Corey een ander actiemiddel had gekozen. Nu kan ze in ieder geval niks meer betekenen voor de Palestijnen.


Zoals wat? Want Israel schijnt naar weinig te luisteren. Zelfs wanneer mensen voor hun buldozers gaan staan, blijven de orders hetzelfde. Kapot maken die huizen, of er nu mensen of niet in zitten.





Tsja, als dit jouw compassie met de nabestaanden moet voorstellen vind ik je beschuldigende vingertje weer heeeeeel erg oninteressant.


Vreemde intepretatie van mijn sarcasme.




Wanneer ga je nou eens verontwaardigd posten na een aanslag op Israeli? Tot die tijd maakt je woede bij mij geen indruk.

Ik heb absoluut niet de hoop dat ik indruk op je maak.

lennart
17-03-03, 19:39
Simpele wedervraag: stond die Chinees daar op eigen inititiatief met gevaar voor eigen leven of niet?


Ja hij stond daar, met gevaar voor eigen leven, voor een zaak die hem na tot zijn hart stond. De reden dat ik het vraag is omdat die jongen instant een held was geworden voor het vrije Westen. Als hij was overreden was er sprake geweest van moord volgens onze westerse standaarden. Maar nu een vredesactivist is overreden voor precies dezelfde reden (en nee ze is niet gestruikeld).

kaassietoch
17-03-03, 20:14
Geplaatst door lennart
Zoals wat? Want Israel schijnt naar weinig te luisteren. Zelfs wanneer mensen voor hun buldozers gaan staan, blijven de orders hetzelfde. Kapot maken die huizen, of er nu mensen of niet in zitten.

Ach, je om onschuldige slachtoffers aan BEIDEN zijden bekommeren zou al een hoop schelen. Die vicieuze cirkel van geweld, acties en tegenreacties is echt niet te doorbreken door alleen boos te zijn op de Israeli. We kunnen het Corey niet meer vragen maar ik ben heel benieuwd wat ze nog van plan was te gaan ondernemen tegen de zelfmoordaanslagen. Voor een terrorist gaan staan en zeggen: Als jij ontploft, ontplof ik mee!





Vreemde intepretatie van mijn sarcasme.

Vreemd sarcasme. Tenzij je helemaal overtuigd bent van het nut van martelaren, dan valt het allemaal weer op zijn plaats..... Maar OK jij je sarcasme. Een hele steun bij het verwerken van het verdriet en de vraag "Wat had ik kunnen en moeten doen om te voorkomen dat de idealen van mijn dochter haar de das om zouden doen" die ongetwijfeld bij de ouders nu door het hoofd zal spoken.





Ik heb absoluut niet de hoop dat ik indruk op je maak.

Ook weer zo vreemd voor iemand die zijn reactie begint met "walgelijk" en een uitroepteken....

nouwra
17-03-03, 20:16
Geplaatst door jaja
ja, maar dat was niet wat jij beweerde ... jij sprak erover dat continu doelbewust mensen in die huizen werden bedolven ... en je weet dat dat een leugen is ... maar toch maak je zulk soort opmerkingen. Kortom, om feiten geef jij niet zo, als het maar een lekker verhaal is dat jouw mening weergeeft ... een beetje een Story of Weekend-reportermentaliteit terwijl ik indeze vind dat dit onderwerp meer om een journalist van een kwaliteitskrant vraagt. Eerst onderzoek, dan een presentatie van echte feiten en een analyse. Kortom, doe je huiswerk en kom dan terug met een echt onderbouwde beschuldiging ...


Israëli's doden slapende Palestijnse kleuter
Gepubliceerd op zondag 13 oktober 2002 14:25

GAZA-STAD (ANP) - Een Palestijnse kleuter is zondagochtend doodgedrukt toen het Israëlische leger met bulldozers twee Palestijnse huizen vernielde in de Gazastrook. De bewoners lagen op dat moment nog te slapen.

Het Israëlische leger zette vier bulldozers tegelijk in om het huis te vernielen waarin de kleine Tawfiq Bereka (4) lag te slapen. Onder de gewonden is ook een grootvader van het gedode kind. De toestand van de man is kritiek.

Copyright 2002 ANP

ongelukje? waren zij ook dom? naif? behoorde zij ook niet hier te zijn?!

pfff

kaassietoch
17-03-03, 20:23
Geplaatst door lennart
Ja hij stond daar, met gevaar voor eigen leven, voor een zaak die hem na tot zijn hart stond. De reden dat ik het vraag is omdat die jongen instant een held was geworden voor het vrije Westen. Als hij was overreden was er sprake geweest van moord volgens onze westerse standaarden. Maar nu een vredesactivist is overreden voor precies dezelfde reden (en nee ze is niet gestruikeld).

Die jongen was voor mij een held omdat hij overduidelijk aantoonde hoe het individu in de strijd tegen een totalitair systeem puur op karakter de morele overwinning naar zich toe kan trekken. Logisch natuurlijk, de bloederig neergeslagen opstand toonde overduidelijk de onmenselijke maat van de toenmalige Chinese regering aan.
Verder staat bij mij de schuldigheid aan moord in het geval van Corey niet ter discussie als dit ook daadwerkelijk is AANGETOOND. We missen namelijk nogal wat beeldmateriaal in vergelijking met de actie op het Tien Amin plein.
Verder vind ik het dan toch nog lastig om hier zo maar met heldendom te gaan strooien. Ik denk dat morele winnaars in het Israeli conflict eigenlijk niet kunnen bestaan. Ik zie het tot nu toe tenminste nog geen vredesactivist voor elkaar krijgen een appel op de menselijkheid van het Palestijnse verzet te doen, vandaar ook mijn vraag: wat zou Corey daarvoor nog in petto hebben gehad als ze een stap opzij had gedaan?

Mark
17-03-03, 20:32
Voor de geinteresseerden:

Die chinese jongen voor die tank is afgevoerd en een paar uur later ge-executeerd door het chinese leger.

:verdriet:

lennart
17-03-03, 21:53
Geplaatst door nouwra
Israëli's doden slapende Palestijnse kleuter
[I]
ongelukje? waren zij ook dom? naif? behoorde zij ook niet hier te zijn?!

pfff

Daar zul je ze niet over horen. Alleen Palestijnse zelfmoordbommers zijn onmenselijk. De rest is allemaal te nuanceren en te rechtvaardigen door onze raszionisten.

mulan
18-03-03, 09:53
Ja en men is hier weer bezig met het ontleden van iets wat niet te ontleden is...........Oh sue me...ik had er staan TANK i.p.v BULLDOZER.............WHO CARES.....moord is moord.
Dat die twee Israeliers afgelopen week per ongeluk vermoord waren zegt ook erg veel.Het enge van dit is dat als het twee Palestijnen waren men het verhaaltje van twee terroristen die op het punt stonden zich op te blazen al klaar hadden en niemand die zich daar nog bezig mee had gehouden.Ziekelijk.

jaja
18-03-03, 09:56
Geplaatst door lennart
Als iemand zijn huis niet wil verlaten en het leger vervolgens toch het huis vernietigd. Dan is dat doelbewust ja. ach en wanneer is dat dan gebeurd? Tot nu toe heb ik via palestijnse bronnen alleen maar gehoord van mensen die de oproep niet gehoord hadden of om andere redenen het huis niet uit konden / in een ander huis woonden, dat door het instorten van het huis dat verwoest zou worden werd meegesleurd.
Ik vraag me af of de israelische politiek van het slopen zo effectief is, en het is zeker niet altijd legaal, maar het staat niet op het niveau van zelfmoordaanslagen op bussen enz. Als je dat teveel nuance vindt, tja ...

jaja
18-03-03, 10:05
Geplaatst door lennart
Sja 2 uur lang stonden de Israelische soldaten te kijken hoe ze het beste onze amerikaanse vredesactivist konden overrijden. Dat is geen ongeluk, dat is moord.

En sja, Purim lijkt me nou toch niet echt de geschikte tijd dat joden express andere mensen dood maken, want dat zou toch wel eens verkeerd opgevat kunnen worden. Ze staan 2 uur te kijken ... als het toch de bedoeling was, dan wachten ze niet twee uur.
Heb jij in Nederland weleens meegedaan met krakersrellen, Borsele-blokkade etc. Dan neemt de politie ook de tijd, maar grijpt in ondanks dat de andere partij soms op gevaarlijke plaatsen staat in een poging de politie of vrachtautos of treinen tegen te houden. Dan wordt er langzaam maar zeker geduwd en getrokken en gedaan en wordt het risico voor de demonstranten zo klein mogelijk gehouden - voor zover dat mogelijk is bij het toch doorvoeren van de opdracht bijvoorbeeld een ontruiming. Dat levert vaak toch gewonden, soms doden op - ook in europa. In Duitsland is een anti-kernenergie demonstrant geloof ik onder een trein gekomen. Bij Borsele is er iemand onder een auto - politie? - terecht gekomen etc etc ...

PS: Je Purim opmerking laat zien dat jij graag mensen krenkt ... En kom nou niet met opmerkingen over "dat doen zij ook" ... Jij was toch zo veel beter, je hebt toh het morele overwicht ... dacht je? Probeer dat dan eens te laten zien! Tot nu toe lukt het je niet erg goed.

jaja
18-03-03, 10:10
Geplaatst door mulan
Ja en men is hier weer bezig met het ontleden van iets wat niet te ontleden is...........Oh sue me...ik had er staan TANK i.p.v BULLDOZER.............WHO CARES.....moord is moord.
Dat die twee Israeliers afgelopen week per ongeluk vermoord waren zegt ook erg veel.Het enge van dit is dat als het twee Palestijnen waren men het verhaaltje van twee terroristen die op het punt stonden zich op te blazen al klaar hadden en niemand die zich daar nog bezig mee had gehouden.Ziekelijk. moord is moord, klopt. maar doodslag is geen moord. ongelukken kunnen ook gebeuren. Er is een onderzoek nodig.

Overigens is het wel zo dat Israel blijkbaar de policy had om demonstranten soms met de schuif van de bulldozer weg te schuiven. Dat kan op zich, maar dat is wel bloedlink. Dat vergt een goede vaardigheid van de bulldozerchauffeur en het goed afstellen van je schuif. Als ze dat daar hebben toegepast, dan hebben ze wel met vuur gespeeld. Nogmaals ik weet niet wat daar precies gebeurd is - en Lennart duidelijk ook niet!! - maar een onderzoek is dringend gewenst. De vraag blijft of de chauffeur niet teveel risicos heeft genomen.

manc
18-03-03, 11:03
Geplaatst door lennart
Had die Chinese tank moeten doorrijden in 1988?

NEE. da zei ik toch? Lees eerst een, sukkel, voor je weer bijdehand gaat doen.



En ja het is Purim, vandaag. En de dader was een Jood. Sowhat?[quote]

Dat vroeg ik aan jou....waarom moest dat worden aangehaald?

[quote] En die megafoon was waarschijnlijk kapot. Ofniet dan?

Dat zou ook kunnen. Als je misschien eens een dag in je leven fatsoenlijk gewerkt zou hebben dan zou je weten dat het besturen van zware voertuigen niet al te gemakkelijk is. Als er door palestijnen op je voertuig wordt geschoten, wordt het niet makkelijker.

manc
18-03-03, 11:10
Geplaatst door lennart
Daar zul je ze niet over horen. Alleen Palestijnse zelfmoordbommers zijn onmenselijk. De rest is allemaal te nuanceren en te rechtvaardigen door onze raszionisten.

Sukkeltje...zeg nu gewoon 'joden' als je 'joden' wil zeggen. Of jodenvrienden...'zionisten' is zo doorzichtig...dat zijn we allemaal aantoonbaar niet, dus hou er lekker mee op.

Daarnaast heb ik nog nooit iemand van 'ons' (de deelnemers aan dit topic) de dood van onschuldige kinderen zien rechtvaardigen....kan je misschien een citaatje aanhalen waarin dit gebeurd is? Me dunkt dat je weer glashard staat te liegen.

Dat meisje, Rachel, is niet vermoord door een bulldozer, maar ze is wel dood. Tragish, stom, dom en onnodig..maar niks meer aan te doen. Hou toch op met die lelijke haatpraat van je.

Canaris
18-03-03, 11:19
Daar zul je ze niet over horen. Alleen Palestijnse zelfmoordbommers zijn onmenselijk. De rest is allemaal te nuanceren en te rechtvaardigen door onze raszionisten.

einde Quote van Lemming

Jij maakt mij zo langzaam kots misselijk.
Sinds 3 maanden heb ik als plaatje een monumentale foto van Begin en Sadath . Twee mannen welke koste wat het koste vrede wilden , en met een bijna onmenselijke dosis moed , deze vrede ook hebben doorgezet.

Daar gaat het om Lemming , niet om jouw Body Count of de onsmakkelijke Polemiek welke jij hier door onze strotten ramt. Haal je tong uit Yehis kont en gooi die Oogkleppen af.

Zara
18-03-03, 11:51
Lekker schelden op Lennart omdat hij sympathie voelt voor Rachel, dat ze daar gestaan heeft en alles op alles heeft gegeven om een signaal af te geven aan die bulldozer die Palestijnen weer voor de zoveelste keer wou onthemen.
Hij ziet het als moord, omdat de slechterik in die bulldozer eigenlijk had moeten uitstappen in plaats van roekeloos zijn doel willen bereiken. Niet hij liep risoc om dood te gaan. Dat was Rachel en dat besefte ze donders goed. Dus ze was alles behalve naief. Als ze dat was dan was ze er niet eens heen gegaan. Naar een oorlogsgebied waar de kogels je om de oren vliegen. Daarvoor heb je eerder moed nodig. Ze leverde een persoonlijke strijd, op een vreedzame manier. En dat ze niet als held word beschouwd maar als een domme naieveling is omdat de publieke opinie nog teveel achter Isreal staat. Ze heeft een risco genomen, en wel meerdere mensen gaan dood in een strijd.
Of die bulldozer al dan niet bewust over haar heen is gegaan is niet het punt.
Het punt is dat ze daar heeft gestaan en verzet heeft gelverd tegen in haar ogen immoreel beleid. Met gevaar voor haar eigen leven. Een heldin noem ik dat.

manc
18-03-03, 12:32
Geplaatst door Zara
[B]Lekker schelden op Lennart omdat hij sympathie voelt voor Rachel, dat ze daar gestaan heeft en alles op alles heeft gegeven om een signaal af te geven aan die bulldozer die Palestijnen weer voor de zoveelste keer wou onthemen.

Nee, de kritiek is op lennart omdat hij dit ruecksitlos en niet gehinderd door enige kennis van zaken als 'moord' bestempelt en tegelijkertijd een hatelijke link met het jodendom legt.


Hij ziet het als moord, omdat de slechterik in die bulldozer eigenlijk had moeten uitstappen in plaats van roekeloos zijn doel willen bereiken. Niet hij liep risoc om dood te gaan.

Er werd geschoten...dan stap je niet zomaar ff uit.



Dat was Rachel en dat besefte ze donders goed. Dus ze was alles behalve naief. Als ze dat was dan was ze er niet eens heen gegaan. Naar een oorlogsgebied waar de kogels je om de oren vliegen. Daarvoor heb je eerder moed nodig. Ze leverde een persoonlijke strijd, op een vreedzame manier. En dat ze niet als held word beschouwd maar als een domme naieveling is omdat de publieke opinie nog teveel achter Isreal staat. Ze heeft een risco genomen, en wel meerdere mensen gaan dood in een strijd.
Of die bulldozer al dan niet bewust over haar heen is gegaan is niet het punt.


Dat is wel een punt: dat maakt nu net het verschil tussen moord, doodslag of een ongeluk.


Het punt is dat ze daar heeft gestaan en verzet heeft gelverd tegen in haar ogen immoreel beleid. Met gevaar voor haar eigen leven. Een heldin noem ik dat.

Ja, daar heb je gelijk in. Dapper was zij zeker en ze heeft de strijd tegen het (onterecht) slopen van huizen helaas met haar leven moeten bekopen.

Zara
18-03-03, 12:45
uitstappen of wegrijden....bedoeling is dat hij ophoudt met zijn walchelijke optreden.


doodslag, moord of een ongeluk......het kom allemaal in aanmerking. Een combinatie. Het doel van de bulldozer was om de huizen et vernietigen en niet om een verdesactiviste om zeep te helpen. Maar ze stond daar, een tijdje en niet alleen. Ze werd ook nog eens op beeld vastgelegd. Dus het is zeker geen moord met voorbedachte rade.
Een ongeluk, maar wel een die te voorzien was. Vooral als je leest wat de oogetuigen te melden hadden. Een ongeluk die een beetje overeenkomt met die Turkse jongen op de fiets die een paar keerd werd overgereden uit woede door de bestuurder. Dat liep gelukkig goed af. En anders was het een moord geweest. En doelbewuste ongeluk met doodslag.
In het geval van Rachel was het een ongeluk met een moord als gevolg. In mijn ogen dan.

lennart
18-03-03, 13:58
Nee, de kritiek is op lennart omdat hij dit ruecksitlos en niet gehinderd door enige kennis van zaken als 'moord' bestempelt en tegelijkertijd een hatelijke link met het jodendom legt.


Ik daag je uit dit te bewijzen.

jaja
18-03-03, 14:04
Geplaatst door lennart
Ik daag je uit dit te bewijzen. vrij simpel. Ga naar je eerste bericht in deze thread. Kijk naar het bewijs materiaal dat je presenteert en naar je conclusie. Jij concludeert moord zonder dat je dat kunt bewijzen. Vervolgens word je daarop gewezen, waarna je in je volgende bijdragen alleen nog maar harder roept dat het moord is zonder een bewijs daarvoor te leveren. ... lijkt me vrij duidelijk ...

lennart
18-03-03, 14:15
Geplaatst door jaja
vrij simpel. Ga naar je eerste bericht in deze thread. Kijk naar het bewijs materiaal dat je presenteert en naar je conclusie. Jij concludeert moord zonder dat je dat kunt bewijzen. Vervolgens word je daarop gewezen, waarna je in je volgende bijdragen alleen nog maar harder roept dat het moord is zonder een bewijs daarvoor te leveren. ... lijkt me vrij duidelijk ...

Hatelijke link met jodendom had ik het over.

Wat betreft de moord, daarvoor heb ik genoeg gezien. Meisje met megafoon en knaloranje jas aan heeft al 2 uur met het IDF zitten te praten/actie voeren, vervolgens gaat het IDF toch door met het vernietigen van het huis waar het om gaat met Rachel er tussen. De getuige verklaring zijn vrij duidelijk.





Today, Rachel Corrie, a 23 year old student from Olympia, USA was killed by the Israeli army when a bulldozer drove over her as she stood protesting a house demolition in Rafah, Gaza Strip. She was one of six International Solidarity Movement (ISM) volunteers who have been staying in the city to provide international civilian protection to families at risk from the various forms of violence of the Israeli occupation.



Rachel (or ‘Racha’ as she was known to the many many Palestinians who had become her friends since she arrived in Rafah in late January) had spent most of the afternoon with the other ISM volunteers patrolling a small stretch of the border area where dozens of homes have been demolished in recent weeks and months. The group had been clearly, audibly and visibly following the tanks and bulldozers up and down this strip for three hours, using banners and megaphones to alert the soldiers to their presence, a strategy that has been employed uniformly since the start of the ISM presence in this region last December.



Occasionally the bulldozer drivers waved to the protesters.



At around 5pm the army bulldozers moved towards this house. Rachel was the first of the international group to arrive in front of the house. She stood on top of a mound of earth, wearing a bright orange jacket and waved to the bulldozer driver, shouting at him to stop. He didn’t. The group report that the driver tipped sand over her, at which point she fell down. He then drove the machine over her while the rest of the group screamed at him to stop. After crushing her body with the forward motion of the vehicle, he then reversed. During this time the group heard her scream. She didn’t die at the scene. With Rachel crying ‘My back is broken’, the other internationals waited at the scene for an ambulance to arrive. The owner of the house in question attempted to give Rachel first aid, but said that her skull was too damaged for it to be effective. She was dead on arrival to the hospital in Rafah, where her activist colleagues stood numbed with shock at the sight of her disfigured body.



The house that Rachel was killed defending is a house that internationals have been staying in frequently over the past three months. These houses are NOT homes of suspected militants. They are simply houses close to the Israeli controlled border with Egypt , the sight of a proposed concrete wall and ‘buffer zone’, similar to the Apartheid Wall now under construction around the West Bank.



Rachel Corrie was the first International Solidarity Movement volunteer to be killed in this intifada. Over 2,200 Palestinians have been killed by the state of Israel since September 2000. Shot, bombed, crushed in their homes, left to die in ambulances at checkpoints. The instruments and policies of occupation and murder are numerous.



Random killings and house demolitions are part of the systematic violence that is an everyday reality for Palestinians. Today that violence became a reality for internationals.

The rationale of international protection rests upon the assumption that Israel cannot remain unaccountable for the killing of international civilians as it is unaccountable for the killing of Palestinians. Today this assumption has been challenged.



An activist for justice and for peace, Rachel joins the list of history’s martyrs, who through non-violent protest have been struck down by the forces of oppression and military power that we will continue to struggle against until Palestine is free.

lennart
18-03-03, 16:38
INTERNATIONAL SOLIDARITY MOVEMENT
www.palsolidarity.org
Contact:
In Palestine: Michael - +972-2-277-4602
In US: Huwaida – 202-494-0471 or 202-986-6160



March 16, 2003



STATEMENT ON THE MURDER OF RACHEL CORRIE




In Rafah, Gaza Strip today Rachel Corrie, a 23-year old American woman from Olympia , Washington , who was a volunteer with the International Solidarity Movement, was killed by the Israeli Army. Rachel was standing in the path of the bulldozer as it advanced towards her. When the bulldozer refused to stop or turn aside she climbed up onto the mound of dirt and rubble being gathered in front of it wearing a fluorescent jacket to look directly at the driver who kept on advancing. The bulldozer continued to advance so that she was pulled under the pile of dirt and rubble. After she had disappeared from view the driver kept advancing until the bulldozer was completely on top of her. The driver did not lift the bulldozer blade and so she was crushed beneath it. Then the driver backed up - effectively running over her again. The seven other ISM activists taking part in the action rushed to dig out her body. An ambulance rushed her to Al-Najar Hospital where she died.



The Israeli Army consistently bulldozes Palestinian homes, particularly in Rafah, where over 100 homes have been demolished in the last two years. The International Solidarity Movement - both Palestinian and international citizens - calls upon the international community to break the silence around Israel 's grotesque human rights abuses. International civilians are in the Occupied Palestinian Territories attempting to protect Palestinian human rights and lives precisely because formal international bodies have refused to take action to do so. Dozens of Palestinian civilians are being systematically murdered weekly, and today, a beautiful, conscientious American defender of human rights was killed trying to protect the home of a Palestinian family.



This murder, along with Israel 's continued destruction of Palestinian homes must be strongly condemned by the United States and the United Nations and they must insist that Israel abide by international law and UN Resolutions. The International Solidarity Movement also calls upon the United States government to conduct its own independent investigation into this incident and to take responsibility for the manner in which the Israeli government is using the $2.2 billion in military aid that we grant to Israel per year. This money and US-made weaponry is daily being used by the Israeli military to harm innocent civilians. The bulldozer that killed Rachel Corrie was an American-made Caterpillar D-9 bulldozer.



The murder of Rachel Corrie was clearly NOT an accident. Eyewitnesses report that the bulldozer driver was able to see Rachel, and that they were shouting to the driver to stop. The Israeli government and army continue to blame the victims of violence carried out by the Israeli Army for their own suffering. Israel must be accountable for this criminal act and all criminal acts it is carrying out on a daily basis in the Occupied Palestinian Territories .


The International Solidarity Movement greatly mourns the loss of Rachel Corrie and extends its heartfelt condolences to her family and friends. We pledge to continue actively working for the ideals of freedom and justice that Rachel died for.



For photos of the incident, please visit www.palsolidarity.org.

lennart
18-03-03, 16:39
Statement March 16, 2003

Craig and Cindy Corrie, parents of Rachel Corrie



We are now in a period of grieving and still finding out the details behind the death of Rachel in the Gaza Strip.



We have raised all our children to appreciate the beauty of the global community and family and are proud that Rachel was able to live her convictions. Rachel was filled with love and a sense of duty to her fellow man, wherever they lived. And, she gave her life trying to protect those that are unable to protect themselves.



Rachel wrote to us from the Gaza Strip and we would like to release to the media her experience in her own words at this time.



Thank you.





Excerpts from an e-mail from Rachel Corrie to her family on February 7, 2003.



I have been in Palestine for two weeks and one hour now, and I still have very few words to describe what I see. It is most difficult for me to think about what's going on here when I sit down to write back to the United States--something about the virtual portal into luxury. I don't know if many of the children here have ever existed without tank-shell holes in their walls and the towers of an occupying army surveying them constantly from the near horizons. I think, although I'm not entirely sure, that even the smallest of these children understand that life is not like this everywhere. An eight-year-old was shot and killed by an Israeli tank two days before I got here, and many of the children murmur his name to me, “Ali”--or point at the posters of him on the walls. The children also love to get me to practice my limited Arabic by asking me "Kaif Sharon?" "Kaif Bush?" and they laugh when I say "Bush Majnoon" "Sharon Majnoon" back in my limited Arabic. (How is Sharon? How is Bush? Bush is crazy. Sharon is crazy.) Of course this isn't quite what I believe, and some of the adults who have the English correct me: Bush mish Majnoon... Bush is a businessman. Today I tried to learn to say "Bush is a tool", but I don't think it translated quite right. But anyway, there are eight-year-olds here much more aware of the workings of the global power structure than I was just a few years ago--at least regarding Israel.



Nevertheless, I think about the fact that no amount of reading, attendance at conferences, documentary viewing and word of mouth could have prepared me for the reality of the situation here. You just can't imagine it unless you see it, and even then you are always well aware that your experience is not at all the reality: what with the difficulties the Israeli Army would face if they shot an unarmed US citizen, and with the fact that I have money to buy water when the army destroys wells, and, of course, the fact that I have the option of leaving. Nobody in my family has been shot, driving in their car, by a rocket launcher from a tower at the end of a major street in my hometown. I have a home. I am allowed to go see the ocean. Ostensibly it is still quite difficult for me to be held for months or years on end without a trial (this because I am a white US citizen, as opposed to so many others). When I leave for school or work I can be relatively certain that there will not be a heavily armed soldier waiting half way between Mud Bay and downtown Olympia at a checkpoint—a soldier with the power to decide whether I can go about my business, and whether I can get home again when I'm done. So, if I feel outrage at arriving and entering briefly and incompletely into the world in which these children exist, I wonder conversely about how it would be for them to arrive in my world.



They know that children in the United States don't usually have their parents shot and they know they sometimes get to see the ocean. But once you have seen the ocean and lived in a silent place, where water is taken for granted and not stolen in the night by bulldozers, and once you have spent an evening when you haven’t wondered if the walls of your home might suddenly fall inward waking you from your sleep, and once you’ve met people who have never lost anyone-- once you have experienced the reality of a world that isn't surrounded by murderous towers, tanks, armed "settlements" and now a giant metal wall, I wonder if you can forgive the world for all the years of your childhood spent existing--just existing--in resistance to the constant stranglehold of the world’s fourth largest military--backed by the world’s only superpower--in it’s attempt to erase you from your home. That is something I wonder about these children. I wonder what would happen if they really knew.



As an afterthought to all this rambling, I am in Rafah, a city of about 140,000 people, approximately 60 percent of whom are refugees--many of whom are twice or three times refugees. Rafah existed prior to 1948, but most of the people here are themselves or are descendants of people who were relocated here from their homes in historic Palestine--now Israel. Rafah was split in half when the Sinai returned to Egypt. Currently, the Israeli army is building a fourteen-meter-high wall between Rafah in Palestine and the border, carving a no-mans land from the houses along the border. Six hundred and two homes have been completely bulldozed according to the Rafah Popular Refugee Committee. The number of homes that have been partially destroyed is greater.



Today as I walked on top of the rubble where homes once stood, Egyptian soldiers called to me from the other side of the border, "Go! Go!" because a tank was coming. Followed by waving and "what's your name?". There is something disturbing about this friendly curiosity. It reminded me of how much, to some degree, we are all kids curious about other kids: Egyptian kids shouting at strange women wandering into the path of tanks. Palestinian kids shot from the tanks when they peak out from behind walls to see what's going on. International kids standing in front of tanks with banners. Israeli kids in the tanks anonymously, occasionally shouting-- and also occasionally waving--many forced to be here, many just aggressive, shooting into the houses as we wander away.



In addition to the constant presence of tanks along the border and in the western region between Rafah and settlements along the coast, there are more IDF towers here than I can count--along the horizon,at the end of streets. Some just army green metal. Others these strange spiral staircases draped in some kind of netting to make the activity within anonymous. Some hidden,just beneath the horizon of buildings. A new one went up the other day in the time it took us to do laundry and to cross town twice to hang banners. Despite the fact that some of the areas nearest the border are the original Rafah with families who have lived on this land for at least a century, only the 1948 camps in the center of the city are Palestinian controlled areas under Oslo. But as far as I can tell, there are few if any places that are not within the sights of some tower or another. Certainly there is no place invulnerable to apache helicopters or to the cameras of invisible drones we hear buzzing over the city for hours at a time.



I've been having trouble accessing news about the outside world here, but I hear an escalation of war on Iraq is inevitable. There is a great deal of concern here about the "reoccupation of Gaza." Gaza is reoccupied every day to various extents, but I think the fear is that the tanks will enter all the streets and remain here, instead of entering some of the streets and then withdrawing after some hours or days to observe and shoot from the edges of the communities. If people aren't already thinking about the consequences of this war for the people of the entire region then I hope they will start.



I also hope you'll come here. We've been wavering between five and six internationals. The neighborhoods that have asked us for some form of presence are Yibna, Tel El Sultan, Hi Salam, Brazil, Block J, Zorob, and Block O. There is also need for constant night-time presence at a well on the outskirts of Rafah since the Israeli army destroyed the two largest wells. According to the municipal water office the wells destroyed last week provided half of Rafah’s water supply. Many of the communities have requested internationals to be present at night to attempt to shield houses from further demolition. After about ten p.m. it is very difficult to move at night because the Israeli army treats anyone in the streets as resistance and shoots at them. So clearly we are too few.



I continue to believe that my home, Olympia, could gain a lot and offer a lot by deciding to make a commitment to Rafah in the form of a sister-community relationship. Some teachers and children's groups have expressed interest in e-mail exchanges, but this is only the tip of the iceberg of solidarity work that might be done. Many people want their voices to be heard, and I think we need to use some of our privilege as internationals to get those voices heard directly in the US, rather than through the filter of well-meaning internationals such as myself. I am just beginning to learn, from what I expect to be a very intense tutelage, about the ability of people to organize against all odds, and to resist against all odds.



Thanks for the news I've been getting from friends in the US. I just read a report back from a friend who organized a peace group in Shelton, Washington, and was able to be part of a delegation to the large January 18th protest in Washington DC. People here watch the media, and they told me again today that there have been large protests in the United States and "problems for the government" in the UK. So thanks for allowing me to not feel like a complete polyanna when I tentatively tell people here that many people in the United States do not support the policies of our government, and that we are learning from global examples how to resist.

nouwra
18-03-03, 16:47
Geplaatst door lennart
Hatelijke link met jodendom had ik het over.

Wat betreft de moord, daarvoor heb ik genoeg gezien. Meisje met megafoon en knaloranje jas aan heeft al 2 uur met het IDF zitten te praten/actie voeren, vervolgens gaat het IDF toch door met het vernietigen van het huis waar het om gaat met Rachel er tussen. De getuige verklaring zijn vrij duidelijk.

Ik ben ff gedesulisioneerd. Ik heb vroeger van een leraar (natuurkunde?) op de middelbareschool geleerd dat degene die jij kunt zien jou ook kan zien. Staat de wereld nu werkelijk zo op zijn kop dat je iemand die in volle glorie voor je staat niet kunt zien terwijl deze jou wel ziet?!

zionisten kunnen dit ongetwijfeld verklaren door de een of andere theorie er op na te houden, probeer het eens filosofisch beste medeplichtigen. Iets in de trant van 'ookal zie je dat het regent, het regent filosofisch niet'

Puk
18-03-03, 16:49
Dit staat er niet.

manc
18-03-03, 16:53
Geplaatst door nouwra
[B]Ik ben ff gedesulisioneerd. Ik heb vroeger van een leraar (natuurkunde?) op de middelbareschool geleerd dat degene die jij kunt zien jou ook kan zien.

Nou danheb je slecht les gehad. Als ik achter je ga staan en ik kijk naar je, dan zie ik jou en jij mij niet.


Staat de wereld nu werkelijk zo op zijn kop dat je iemand die in volle glorie voor je staat niet kunt zien terwijl deze jou wel ziet?!

Je weet niet waar de bestuurder naar keek. Je weet niet wat hij zag, dacht en wat er verder gebeurde. Was de man in paniek? Zag hij rachel?


zionisten kunnen dit ongetwijfeld verklaren door de een of andere theorie er op na te houden, probeer het eens filosofisch beste medeplichtigen. Iets in de trant van 'ookal zie je dat het regent, het regent filosofisch niet'

Pff..altijd die zionisten maar weer...ik ben geen zionist en toch gaf ik je een prima mogelijke uitleg. Dat is wat verstandiger dan maar gelijk 'moord' roepen he? Persoonlijk vind ik mensen die op berg stenen en modder die door een bulldozer wordt voortgestuwd springen nogal roekeloos. Dapper? Idealistisch? Ja, maar niet minder roekeloos.

manc
18-03-03, 16:55
Geplaatst door lennart
[B]Hatelijke link met jodendom had ik het over.

'Afslachten die hap. Purim komt er immers aan.'

Purim is een overduidelijke link naar het jodendom. Net zoals 'de biecht' er eentje is naar het Katholicisme, Nirwana naar het Boeddhisme en Allahuakhbar naar de Islam.


Wat betreft de moord, daarvoor heb ik genoeg gezien. Meisje met megafoon en knaloranje jas aan heeft al 2 uur met het IDF zitten te praten/actie voeren, vervolgens gaat het IDF toch door met het vernietigen van het huis waar het om gaat met Rachel er tussen. De getuige verklaring zijn vrij duidelijk.

De getuigen spreken elkaar tegen. Dat je alleen de getuigenissen van een kant hebt gehoord en ondanks de tegenspraak daarin je conclusies trekt spreekt meer over je enge vooroordelen (letterlijk) dan wat anders.

Slaap lekker, lennart.

lennart
18-03-03, 17:01
Geplaatst door manb
'Afslachten die hap. Purim komt er immers aan.'

Purim is een overduidelijke link naar het jodendom. Net zoals 'de biecht' er eentje is naar het Katholicisme, Nirwana naar het Boeddhisme en Allahuakhbar naar de Islam.


Weet jij wat het betekend als Joden mensen dood maken op Purim?
Dat symbolisme is in de eeuwen nooit vergeten. Het was ook de reden dat Baruch Goldstein zijn zelfmoordaanval op Purim pleegde.



De getuigen spreken elkaar tegen. Dat je alleen de getuigenissen van een kant hebt gehoord en ondanks de tegenspraak daarin je conclusies trekt spreekt meer over je enge vooroordelen (letterlijk) dan wat anders.


Er is alleen een verklaring van het IDF dat bekend staat om mensen die misdaden plegen niet te straffen en bovendien valse informatie afgeeft.

Canaris
18-03-03, 17:03
Weet jij wat het betekend als Joden mensen dood maken op Purim?


enough said . I rest my case

lennart
18-03-03, 17:10
Geplaatst door Canaris
Weet jij wat het betekend als Joden mensen dood maken op Purim?


enough said . I rest my case

Jij blijkbaar niet. Je zal toch nog maar eens het verhaal van Ester moeten lezen.

manc
18-03-03, 17:21
Geplaatst door lennart
[B]Weet jij wat het betekend als Joden mensen dood maken op Purim?
Dat symbolisme is in de eeuwen nooit vergeten. Het was ook de reden dat Baruch Goldstein zijn zelfmoordaanval op Purim pleegde.

Ha, veras ons eens op wat sappige talmoed citaten over het uitmoorden van alle Goyim...Was die bestuurder (net als alle andere joden) een Kahane volgeling of zoiets? Leg het eens uit? Wat is de link tussen deze bestuurder en die gek van een Goldstein?


Er is alleen een verklaring van het IDF dat bekend staat om mensen die misdaden plegen niet te straffen en bovendien valse informatie afgeeft.

Ah, dus je luistert alleen naar jou welgevallige bronnen: en zlef je eigen bronnen leveren geen overtuigens bewijs voor moord aan. Ze spreken elkaar tegen en het allerminst duidelijk wat de bestuurder precies, dacht, deed, zag of hoorde.

lennart
18-03-03, 17:26
Geplaatst door manb
Ha, veras ons eens op wat sappige talmoed citaten over het uitmoorden van alle Goyim...Was die bestuurder (net als alle andere joden) een Kahane volgeling of zoiets? Leg het eens uit? Wat is de link tussen deze bestuurder en die gek van een Goldstein?


Nogmaals lees het verhaal van Purim maar eens. Het is helemaal geen verhaal waarin alle goyim worden afgemaakt. Amalek en goyim zijn niet hetzelfde.



Ah, dus je luistert alleen naar jou welgevallige bronnen: en zlef je eigen bronnen leveren geen overtuigens bewijs voor moord aan. Ze spreken elkaar tegen en het allerminst duidelijk wat de bestuurder precies, dacht, deed, zag of hoorde. [/B]

Waar precies spreken ze zichzelf tegen?

lennart
18-03-03, 17:27
Goldstein was overigens geen gek. Hij wist precies wat hij deed en hij koos Purim uit om deze daad de symbolische lading te geven die hij het wilde geven.

Waiting
18-03-03, 21:25
Geplaatst door lennart
Weet jij wat het betekend als Joden mensen dood maken op Purim?
Dat symbolisme is in de eeuwen nooit vergeten. Het was ook de reden dat Baruch Goldstein zijn zelfmoordaanval op Purim pleegde.




Geplaatst door lennart
Nogmaals lees het verhaal van Purim maar eens. Het is helemaal geen verhaal waarin alle goyim worden afgemaakt. Amalek en goyim zijn niet hetzelfde.




Geplaatst door lennart
Jij blijkbaar niet. Je zal toch nog maar eens het verhaal van Ester moeten lezen.


Nou verderfelijk mannetje, ik ken het verhaal uit mijn hoofd, misschien is het eens tijd dat je verdomme gewoon zegt wat je bedoeld.
Please explain retard, wat is het geheim van Purim :kwaad:

lennart
18-03-03, 21:32
Geplaatst door Waiting
Nou verderfelijk mannetje

:lol: Yehi spreekt.

Waiting
18-03-03, 21:42
Geplaatst door lennart
Weet jij wat het betekend als Joden mensen dood maken op Purim?
Dat symbolisme is in de eeuwen nooit vergeten. Het was ook de reden dat Baruch Goldstein zijn zelfmoordaanval op Purim pleegde.




Geplaatst door lennart
Nogmaals lees het verhaal van Purim maar eens. Het is helemaal geen verhaal waarin alle goyim worden afgemaakt. Amalek en goyim zijn niet hetzelfde.




Geplaatst door lennart
Jij blijkbaar niet. Je zal toch nog maar eens het verhaal van Ester moeten lezen.


Nou verderfelijk mannetje, ik ken het verhaal uit mijn hoofd, misschien is het eens tijd dat je verdomme gewoon zegt wat je bedoeld.
Please explain retard, wat is het geheim van Purim :kwaad:



Antwoord graag!

lennart
18-03-03, 21:44
Geplaatst door Waiting
Nou verderfelijk mannetje, ik ken het verhaal uit mijn hoofd, misschien is het eens tijd dat je verdomme gewoon zegt wat je bedoeld.
Please explain retard, wat is het geheim van Purim :kwaad:



Antwoord graag!

:zwaai: Hallo Yehi!

manc
18-03-03, 21:47
Geplaatst door lennart
[B]Nogmaals lees het verhaal van Purim maar eens. Het is helemaal geen verhaal waarin alle goyim worden afgemaakt. Amalek en goyim zijn niet hetzelfde.

Zei ik dat die Goyim uit je pruimverhaal kwamen? Ik zei 'talmoed'...

Maar leg dan eens uit wat je bedoelde met je purimgezwets...ik dacht als we zo gaan beginnen dan kunnen we gelijk maar weer eens wat talmudcitaatjes erdoor gooien? Over het verkrachten van 3 jarige meisjes, het uitmoorden van goyim of meer van die fijne verhalen.


Waar precies spreken ze zichzelf tegen?

In het ene verhaal wordt er zand en puin op Rachel gegooid (gooien is schuifin de grond doen, puin optillen, naar meisje toerijden en puin storten, dat is de enige manier waarop zo'n apparaat puin kan werpen) waarna dat meisje door de bulldozer wordt platgereden.



Initially he dropped sand and other heavy debris on her, then the bulldozer pushed her to the ground where it proceeded to drive over her, fracturing both of her arms, legs and skull.

In het ander verhaal komt er een bulldozer aan, springt het (zittende!) meisje op de berg aarde die ontstaat voor de schuif en wordt ze vervolgens met het puin meegemalen. De schuif van de bulldozer gaat niet omhoog en het meisje gaat dood onder de bulldozer.


Rachel was sitting in the path of the bulldozer as it advanced towards her. When the bulldozer refused to stop or turn aside she climbed up onto the mound of dirt and rubble being gathered in front of it wearing a fluorescent jacket to look directly at the driver who kept on advancing. The bulldozer continued to advance so that she was pulled under the pile of dirt and rubble. After she had disappeared from view the driver kept advancing until the bulldozer was completely on top of her. The driver did not lift the bulldozer blade and so she was crushed beneath it.

Je kan lang lullen of kort lullen, maar je kan niet EN met puin gooien en zonder je schuif omhoog te doen een zittende en springende rachel overrijden.

De toon van de schrijvers van de electronic intifada geeft natuurlijk wel een beetje aan hoe zij graag dit soort drama's inkleuren:


The Israeli Army are attempting to dishonour her memory by claiming that Rachel was killed accidentally when she ran in front of the bulldozer.

Wel wordt duidelijk dat het IDF spreekt over iemand die door voor aanrijdende bulldozers te rennen/springen actie probeert te voeren nogal grote risico's neemt. Zeker als er al eerder in die omgeving is geschoten door palestijnen op het leger. Of zoals iemand van het IDF zegt:


"We are dealing with a group of protesters who were acting very irresponsibly, putting everyone in danger."

Waiting
18-03-03, 21:47
Geplaatst door lennart
:zwaai: Hallo Yehi!



Geplaatst door lennart
Weet jij wat het betekend als Joden mensen dood maken op Purim?
Dat symbolisme is in de eeuwen nooit vergeten. Het was ook de reden dat Baruch Goldstein zijn zelfmoordaanval op Purim pleegde.




Geplaatst door lennart
Nogmaals lees het verhaal van Purim maar eens. Het is helemaal geen verhaal waarin alle goyim worden afgemaakt. Amalek en goyim zijn niet hetzelfde.




Geplaatst door lennart
Jij blijkbaar niet. Je zal toch nog maar eens het verhaal van Ester moeten lezen.


Nou verderfelijk mannetje, ik ken het verhaal uit mijn hoofd, misschien is het eens tijd dat je verdomme gewoon zegt wat je bedoeld.
Please explain retard, wat is het geheim van Purim :kwaad:


Moeilijk he om hierop antwoord te geven!

Ach, ik vergeet dit niet hoor, ik wacht gerust op antwoord, ik heb geduld...

lennart
18-03-03, 21:49
Geplaatst door Waiting
Nou verderfelijk mannetje, ik ken het verhaal uit mijn hoofd, misschien is het eens tijd dat je verdomme gewoon zegt wat je bedoeld.
Please explain retard, wat is het geheim van Purim :kwaad:


Moeilijk he om hierop antwoord te geven!

Ach, ik vergeet dit niet hoor, ik wacht gerust op antwoord, ik heb geduld...

Je bent zelfs nog erger dan Yehi.

Jij ben lekker ook een sukkel de pukkel. nananananaaaaana

manc
18-03-03, 21:50
Lennart realiseert zich dat hij zich weer eens heeft versproken...len, doe nou niet zo halfslachtig en kom gewoon net als Dienna, Yehi, Sadeeq en vele anderen voor je enge vooroordelen uit...

lennart
18-03-03, 21:51
Wel wordt duidelijk dat het IDF spreekt over iemand die door voor aanrijdende bulldozers te rennen/springen actie probeert te voeren nogal grote risico's neemt. Zeker als er al eerder in die omgeving is geschoten door palestijnen op het leger. Of zoals iemand van het IDF zegt:


Dat mogen ze misschien gezegd hebben, maar ze hebben het ook een ongeluk genoemd. Terwijl het overduidelijk geen ongeluk is. Een ongeluk houdt namelijk in, dat het onvermijdelijk was dat dit zou gebeuren. Echter als die buldozer dat huis niet zou vernielen terwijl er iemand tussen het huis en de buldozer instond, dan was het nooit gebeurd.

lennart
18-03-03, 21:53
Geplaatst door manb
Lennart realiseerd zich dat hij zich weer eens heeft versproken...len, doe nou niet zo halfslachtig en kom gewoon net als Dienna, Yehi, Sadeeq en vele anderen voor je enge vooroordelen uit...

Jij hebt eigenlijk ook wel best enge vooroordelen. Jij gaat er vanuit dat iedereen die de woorden Joden en Purim in de mond neemt, meteen een Jodenhater is.

Weet je al wat er tijdens Purim is gebeurd enkele 100'n jaren is gebeurd? En wat bijvoorbeeld Baruch Goldstein op Purim heeft gedaan en waarom hij dat deed, wat hij van zijn slachtoffers vind. Symbolisme is belangrijk in deze wereld niet waar. De Palestijnen begrijpen dit soort symbolisme dat door het IDF wordt afgegeven.

Waiting
18-03-03, 21:54
Geplaatst door lennart
Dat mogen ze misschien gezegd hebben, maar ze hebben het ook een ongeluk genoemd. Terwijl het overduidelijk geen ongeluk is. Een ongeluk houdt namelijk in, dat het onvermijdelijk was dat dit zou gebeuren. Echter als die buldozer dat huis niet zou vernielen terwijl er iemand tussen het huis en de buldozer instond, dan was het nooit gebeurd.

Krijg ik nog antwoord?

Nou ik ga slapen, ik vraag het je anders morgen nog eens en anders overmorgen, of zondag.... of volgende week vrijdag... Trusten.

lennart
18-03-03, 21:56
Geplaatst door Waiting
Krijg ik nog antwoord?

Nou ik ga slapen, ik vraag het je anders morgen nog eens en anders overmorgen, of zondag.... of volgende week vrijdag... Trusten.

Wat ben jij eigenlijk dom zeg. Vraag aan je moeder of ze het verhaal van Ester vanavond voor het slapen kan voorlezen.

manc
18-03-03, 21:59
Ah je verdere zwijgen duidt aan dat je de inconsitstentie in je eigen 100% accurate getuienverhalen ook onder ogen ziet?


Geplaatst door lennart
[B]Dat mogen ze misschien gezegd hebben, maar ze hebben het ook een ongeluk genoemd. Terwijl het overduidelijk geen ongeluk is.

Hoezo? Ik hoor 3 versies die elkaar tegenspreken...niks is 'overduidelijk'. Alleen bij mensen die hun oordeel al klaar hebben voor ze zich van de feiten vergewissen.


Een ongeluk houdt namelijk in, dat het onvermijdelijk was dat dit zou gebeuren.

Dat is natuurlijk onzin: de crash van de Challenger was ook te vermijden geweest. Toch was dat een ongeluk.


Echter als die buldozer dat huis niet zou vernielen terwijl er iemand tussen het huis en de buldozer instond, dan was het nooit gebeurd.

Tja, als zij er niet had gestaan was het ook niet gebeurd. Als de bestuurder haar eerder had opgemerkt misschien ook niet. Of als ze weg was gesprongen zoals de man met dat witte t-shirt. Of als de motor af was geslagen. Allemaal als,als,als.....ja het vernielen van dat huis is duidelijk opzettelijk gebeurd, maar dat zegt niets over de opzet bij het doden van dat meisje.

Ik wacht dus nog met spanning voor je bewijzen voor 'moord'...en de link met Purim die je legde.

manc
18-03-03, 22:01
Geplaatst door lennart
Jij hebt eigenlijk ook wel best enge vooroordelen. Jij gaat er vanuit dat iedereen die de woorden Joden en Purim in de mond neemt, meteen een Jodenhater is.

Nee, maar iemand die achter dit incident gelijk een link met purim legt (en dus met het jodendom) wel.


Weet je al wat er tijdens Purim is gebeurd enkele 100'n jaren is gebeurd? En wat bijvoorbeeld Baruch Goldstein op Purim heeft gedaan en waarom hij dat deed, wat hij van zijn slachtoffers vind. Symbolisme is belangrijk in deze wereld niet waar. De Palestijnen begrijpen dit soort symbolisme dat door het IDF wordt afgegeven.

Tja, natuurlijk weet jij als geen ander wat die bestuurder dacht. Wat is het verband tussen Goldstein (of Kahane) en de bestuurder van die bulldozer? Hoe kwam je hier op? Was het Purim die dag?

jaja
18-03-03, 22:05
Geplaatst door lennart
Dat mogen ze misschien gezegd hebben, maar ze hebben het ook een ongeluk genoemd. Terwijl het overduidelijk geen ongeluk is. Een ongeluk houdt namelijk in, dat het onvermijdelijk was dat dit zou gebeuren. Echter als die buldozer dat huis niet zou vernielen terwijl er iemand tussen het huis en de buldozer instond, dan was het nooit gebeurd. als jij niet naar buiten gaat word je ook nooit overreden door een auto .... laten we wel wezen .. iedereen weet dat auto's moordmachines zijn en slecht voor het milieu ... ergo elke automobilist die in een ongeluk verzeild raakt is een moordenaar.
Wat jij hier zegt is dat het moord is op het moment dat een israeli een buldozer laat rijden. Tja, als dat je argumentatie is, zul je weinig mensen overtuigen ... alleen de mensen die het toch al met je eens waren.

lennart
18-03-03, 22:07
Je bent weer vreemd aan het babbelen manb. Ze stond er, en desondanks ging de buldozer over haar heen rijden. Verder is duidelijk dat de actie al 2 uur duurde, dus de berijder van de buldozer wist dat deze mensen er waren. Ze zullen ook in contact geweest zijn met het hoofdkwartier van het IDF in die twee uur, dus ze wisten wat ze moesten doen. Het IDF heeft ondanks de aanwezigheid van deze mensen bij de huizen (die niet gebruikt zijn door terroristen, zie haar eigen woorden), toch besloten de huizen te vernietigen, en desnoods over lijken te gaan.

Verder heb ik geen directe link met Purim gelegd. Ik heb er alleen fijntjes opgewezen dat het bijna Purim was. Ik heb er ook op gewezen dat Amalek onschakelijk gemaakt moeten worden volgens het joodse geloof. Verders heb ik er eerder al opgewezen dat er kolonisten zijn, en rabbijnen die lesgeven aan de Bar Ilan universiteit en ook lesgeven op joods religieuze scholen, die er van overtuigd zijn dat arabieren Amelek zijn.

lennart
18-03-03, 22:09
Geplaatst door manb
Nee, maar iemand die achter dit incident gelijk een link met purim legt (en dus met het jodendom) wel.

Tja, natuurlijk weet jij als geen ander wat die bestuurder dacht. Wat is het verband tussen Goldstein (of Kahane) en de bestuurder van die bulldozer? Hoe kwam je hier op? Was het Purim die dag?

Ik leg geen verband met dit incident en Purim nogmaals. Ik leg een verband tussen Purim en het IDF. Het IDF weet maar al te goed welke boodschap ze afgeven als er op Purim gedood wordt.

lennart
18-03-03, 22:11
Geplaatst door jaja
als jij niet naar buiten gaat word je ook nooit overreden door een auto .... laten we wel wezen .. iedereen weet dat auto's moordmachines zijn en slecht voor het milieu ... ergo elke automobilist die in een ongeluk verzeild raakt is een moordenaar.
Wat jij hier zegt is dat het moord is op het moment dat een israeli een buldozer laat rijden. Tja, als dat je argumentatie is, zul je weinig mensen overtuigen ... alleen de mensen die het toch al met je eens waren.

Je hebt gelijk, daar zat ik ook al aan te denken. Overigens vind ik dat mensen die een ongeluk veroorzaken in een auto wegterroristen wiens huis moet worden opgeblazen. Dit volledig in de IDF leer, tit for tat.

jaja
18-03-03, 22:15
Geplaatst door lennart
Jij hebt eigenlijk ook wel best enge vooroordelen. Jij gaat er vanuit dat iedereen die de woorden Joden en Purim in de mond neemt, meteen een Jodenhater is.

Weet je al wat er tijdens Purim is gebeurd enkele 100'n jaren is gebeurd? En wat bijvoorbeeld Baruch Goldstein op Purim heeft gedaan en waarom hij dat deed, wat hij van zijn slachtoffers vind. Symbolisme is belangrijk in deze wereld niet waar. De Palestijnen begrijpen dit soort symbolisme dat door het IDF wordt afgegeven. lennart jij weet dondersgoed waarom jij steeds over purim begint. Jij bent verantwoordelijk voor je eigen gedachten. Als jij denkt dat jij niet krenkend en racistisch bezig bent, moet je dat zelf weten. Jij bent de enige die het voor 100% weet. Je weet dondersgoed dat het wel zo over komt. Daarom ben je ook al een tijdje steeds met die term purim te spelen om reacties uit te lokken - in die zin bewuste provocatie ... beheer ... je weet het maar probeert "onschuldig" te doen. kijk, jij moet maar verzinnen of jij - die zegt zo'n hoog moreel gehalte te hebben - jezelf nog echt in de spiegel kunt aankijken. (ik weet het .. nu komt er weer een vlaag van "ohhhhh ik moi onschuldig lam ... bla bla ..." maar ja, dat interesseert mij en hopelijk de rest ook niet. De reacties alleen, daar is het jou om te doen. te zien dat mensen gekrenkt zijn door jou zonder dat ze het 100% hard kunnen maken en mama jou dus niet op je vingers zal slaan .... gewoon puberaal uit testen.

kortom, waarom nog reageren? Laat hem gewoon links liggen. iedereen weet dat hij zijn opmerkingen met een kwade intentie heeft gemaakt. jullie hebben dat duidelijk aangetoond. laat het er bij. het is het niet meer waard om ons pubertje nog verder afterkgenot te geven.

Puk
18-03-03, 22:17
Eens.

kaassietoch
18-03-03, 22:21
Geplaatst door lennart
Je hebt gelijk, daar zat ik ook al aan te denken. Overigens vind ik dat mensen die een ongeluk veroorzaken in een auto wegterroristen wiens huis moet worden opgeblazen. Dit volledig in de IDF leer, tit for tat.


:moe: Lennart, echt zo als jij een karikatuur maakt van jezelf, ik heb er geen woorden voor.




Dus ik ben een automobilist en stap in mijn auto en denk: Hee, vandaag is er markt, dat komt mooi uit, veel mensen op de been!!!


Ik kom bij de markt, schat de situatie op mijn gemak nog even in, geef dan een dot extra gas en rij met brullende motor de mensenmassa in. Hoppekee daar gaat al een kleuter onder mijn voorwiel, MOOOI! Kijk eens aan , oma probeert te vluchten, pech gehad ouwe!!!! Oei, even de ruitenwissers aan, hehehe. Oh kijk eens daar, een heel gezin, pak aan!!!! Tsja, een kat in het nauw maakt nu eenmaal rare sprongen is het niet?

Ik heb niet de hoop dat jij ooit eens echt zal snappen wat nou een terrorist is en wat niet maar vond het wel zo aardig van me je even een eindje op weg te helpen, bij deze en geen dank.

lennart
18-03-03, 23:15
Geplaatst door jaja
lennart jij weet dondersgoed waarom jij steeds over purim begint. Jij bent verantwoordelijk voor je eigen gedachten. Als jij denkt dat jij niet krenkend en racistisch bezig bent, moet je dat zelf weten. Jij bent de enige die het voor 100% weet. Je weet dondersgoed dat het wel zo over komt. Daarom ben je ook al een tijdje steeds met die term purim te spelen om reacties uit te lokken - in die zin bewuste provocatie ... beheer ... je weet het maar probeert "onschuldig" te doen. kijk, jij moet maar verzinnen of jij - die zegt zo'n hoog moreel gehalte te hebben - jezelf nog echt in de spiegel kunt aankijken. (ik weet het .. nu komt er weer een vlaag van "ohhhhh ik moi onschuldig lam ... bla bla ..." maar ja, dat interesseert mij en hopelijk de rest ook niet. De reacties alleen, daar is het jou om te doen. te zien dat mensen gekrenkt zijn door jou zonder dat ze het 100% hard kunnen maken en mama jou dus niet op je vingers zal slaan .... gewoon puberaal uit testen.

kortom, waarom nog reageren? Laat hem gewoon links liggen. iedereen weet dat hij zijn opmerkingen met een kwade intentie heeft gemaakt. jullie hebben dat duidelijk aangetoond. laat het er bij. het is het niet meer waard om ons pubertje nog verder afterkgenot te geven.

Ah gut, jaja begrijpt de symbolisme ook al niet. :jammer:

manc
19-03-03, 00:07
Geplaatst door lennart
Je hebt gelijk, daar zat ik ook al aan te denken. Overigens vind ik dat mensen die een ongeluk veroorzaken in een auto wegterroristen wiens huis moet worden opgeblazen. Dit volledig in de IDF leer, tit for tat.

Wat een domme onzin. Het IDF blaast niet de huizen op van mensen die met autos ongelukken maken, en toch gebeurt ook dat wel eens in Israel of in de bezette gebieden. Derhalve is je eigen domme geblaat ontkracht: want het is daarmee geen idf leer. Dat jij ongelukveroorzakers als terrositen bestempelt ontkracht ook je statement over 'de moord' nogal.


Ah gut, jaja begrijpt de symbolisme ook al niet.

Ik ook niet. Leg het eens uit aan deze goy.



Je bent weer vreemd aan het babbelen manb. Ze stond er, en desondanks ging de buldozer over haar heen rijden. Verder is duidelijk dat de actie al 2 uur duurde, dus de berijder van de buldozer wist dat deze mensen er waren.

Ja dus? Mijn broer is wle een tegen een paaltje gereden dat daar al jaren stond. OIngelukken gebeuren nu eenmaal.


Ze zullen ook in contact geweest zijn met het hoofdkwartier van het IDF in die twee uur, dus ze wisten wat ze moesten doen.

Ja, die huizen omverrijden.


Het IDF heeft ondanks de aanwezigheid van deze mensen bij de huizen (die niet gebruikt zijn door terroristen, zie haar eigen woorden),
toch besloten de huizen te vernietigen, en desnoods over lijken te gaan.

Nee, dat maak jij ervan. Overigens acht ik de getuigenis van electronicintifada dat er 'niet geschoten is' op het IDF niet echt betrouwbaar. Het feit dat deze 'moord' op een webpagina al op 2 verschillende manieren wordt beschreven draagt ook niet aan de betrouwbaarheid bij.


Verder heb ik geen directe link met Purim gelegd. Ik heb er alleen fijntjes opgewezen dat het bijna Purim was.

Dat heb je wel: 'Afslachten die hap. Purim komt er immers aan.'

het woordje 'IMMERS' is de directe link die je legt. Leugenaar.


Ik heb er ook op gewezen dat Amalek onschakelijk gemaakt moeten worden volgens het joodse geloof. Verders heb ik er eerder al opgewezen dat er kolonisten zijn, en rabbijnen die lesgeven aan de Bar Ilan universiteit en ook lesgeven op joods religieuze scholen, die er van overtuigd zijn dat arabieren Amelek zijn.


Fijn om te weten wat voor ideeen je erover nahoudt over het jodendom. Nu niet meer jokken he?

Syphax
19-03-03, 00:21
He Lennart,je moet niet zo uit je lul nekken!!
Ongelukjes komen nu eenmaal voor, dat dat in Israel meer regel dan uitzondering is komt toch goed uit.
In ieder geval hoeft er dan ook geen onderzoek te komen.
Dat er nog mensen liggen te slapen in een huis wat door een bulldozer met de grond gelijk wordt gemaakt, dat is pech, want dat wisten die gasten toch niet.
Ze hebben nou eenmaal het recht aan hun zijde als ze een huis dat in een wijk waar ze tenslotte uit beschoten worden, omdat er een paar van die terroristen geloven dat ze ook recht hebben op een plek om te wonen (terroristen zeg ik je) te vernielen.
Er komt dan ook een stukje grond vrij om wat te planten, en er wordt maar 1 huis voor kolonisten neergezet op een ruimte waar meer dan 10 Palestijnse huizen hebben gestaan.
Wat? Een grote villa met grote lap grond? Ja, maar de Israeli verdienen dat, en natuurlijk hoort het Israelische leger dat stuk grond nu te verdedigen...immers Israelische grondgebied.
Het probleem is dat de bedreiging wat er eerst niet was, nu dichterbij is gekomen. Het probleem ligt nu 3 kilometer verder.
Wat nou 4 jaar oud kind wat nog lag te slapen jij anti-semiet jij!!!
Dat hadden die ouders kunnen weten!!
Je weet toch dat als de berg naar mohammed komt, dat ie moet maken dat ie wegkomt.
Nee hoor, een ongeluk is een ongeluk.
Helemaal als een groep Arabieren wat zich Palestijnen is gaan noemen gaat klagen.

Syphax
19-03-03, 00:35
Manb, jij snapt tenminste waar het om draait.
Meer gasten zoals jij, en de vrede tussen de Palestijnen en Israel zou een feit zijn.
Kijk maar naar Amerika, je hoor geen Indiaan meer klagen.

~Panthera~
19-03-03, 06:54
Welcome back Syphax http://members.ams.chello.nl/b.lameris/Flower.gif <------issie leuk, of issie leuk ? :hihi:

Proef ik hier een zekere irritatie, dan wel kwaadheid ?? :stout:

manc
19-03-03, 09:42
Geplaatst door Syphax
Manb, jij snapt tenminste waar het om draait.
Meer gasten zoals jij, en de vrede tussen de Palestijnen en Israel zou een feit zijn.
Kijk maar naar Amerika, je hoor geen Indiaan meer klagen.

Je bedoelt dat ik genocide of verdijving van mensen goed zou keuren? Rot toch een eind op met dat soort opmerkingen. Daar klopt geen snars van. Ik betwijfel of je ueberhaupt wel gelezen hebt wat ik over het Israelisch-Palestijnse conflict denk.